Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Δευτέρα 8 Μαρτίου 2021

ΔΥΟ ΝΕΑ ΠΑΡΚΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

Δυο νέες νησίδες αποκαλύφτηκαν μετά απο καιρό και οριοθετήθηκαν απο την Δημοτική αρχή εντός της πόλης. 
Είναι και οι δυο στον δρόμο του Γηπέδου και τόσα χρόνια ήταν ένα μικρό "δάσος" απο αγριόχορτα. Η δημοτική αρχή με τους εποχιακούς εργάτες της τις αναδεικνύει με πεζοδρόμιο και φωτισμό.
Φυσικά το θέμα των πεζοδρομίων είναι βραχνάς στην πόλη, αλλά έστω και αυτά τα λίγα μέτρα ειναι κάτι ειδικά σε ένα δρόμο πολυσύχναστο.

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

 Ο Δήμος Νίκαιας-Αγ.Ι. Ρέντη φέρνει τον αέρα της Αποκριάς με χρώματα και μουσικές. Αυτό το Σαββατοκύριακο στις 11.30 το πρωί και το επόμενο, άρματα χωρίς πληρώματα θα παρελάσουν στις γειτονιές της πόλης. Σε δέκα σημεία του Δήμου θα τοποθετηθούν και τα υπόλοιπα άρματα του Καρναβαλικού Εργαστηρίου διώχνοντας τη θλίψη και δίνοντας χώρο στην φαντασία....εμείς;


ΛΥΠΗΡΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ..ΤΑ ΟΡΕΙΝΑ ΧΩΡΙΑ ΜΑΣ ΧΑΝΟΝΤΑΙ

 Στην Ελλάδα, η εγκατάλειψη και η πληθυσμιακή μείωση των χωριών στα ορεινά είναι συνεχής και δυστυχώς αυξανόμενη. Τα χωριά πλέον είναι φαντάσματα και κατοικούνται από μερικές δεκάδες ηλικιωμένους και μόνο. Σε μερικά χρόνια ελάχιστα απο αυτά θα υπάρχουν και φυσικά κάτι γειτονιές τους θα εξαφανιστούν απο το χάρτη λίαν συντόμως. Τρανό παράδειγμα τα δικά μας ορεινά, τα Εννιά Χωριά που η πληθυσμιακή μείωση είναι ολοφάνερη.
Φυσικά και τα χωριά που ανήκουν στις παραπάνω κοινότητες η μείωση είναι τρομαχτική
Στην κοινότητα του Αμυγδαλοκεφαλίου 
Αμυγδαλοκεφάλι κάτοικοι 18 το 2011
Κεραμωτή                         18
Λιβάδια                              76 το νέο χωριό
Στην κοινότητα Βάθης
Στην Βάθη                         44
Χρυσοσκαλίτισσα             66 το νέο χωριό
Πλοκαμιανά                       15
Τζιτζιφιά                              2
Στην κοινότητα Βλάτους
Βλάτος                              99
Ρογδιά                              66
Στην κοινότητα Έλους
Έλος                               130
Λίμνη                                90
Λούχι                                  3
Στην κοινότητα Κάμπου
Κάμπος                            25
Μελισσιά                          22
Μπερπαθιανά                  42
Πλαγιά                             18
Στην κοινότητα Κεφαλίου
Κεφάλι                             38
Αερινός                             6
Θοδωριανά                       8
Παπαδιανά                      26
Φελεσιανά                         2
Στην κοινότητα Στροβλών
Στροβλές                         44
Αλιγοί                              21
Ας προετοιμαστούμε και για την απογραφή του 2021 αν και θα απογοητευτούμε.

Η ΝΕΑ ΡΑΜΠΑ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΚΙΣΑΜΟΥ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΛΟΙΑ

Θέμα έχει προκύψει με την νέα ράμπα που ετοιμάζουν στο Λιμάνι Κισάμου, έργο που έπρεπε να είχε γίνει το 2018 αλλά γίνεται σήμερα. Οι μουρμούρες πολλές ειδικά απο τους ψαράδες που βλέπουν 130.000 Ε να πηγαίνουν στράφι για μια ράμπα που προοριζόταν για το Βιντζέντζο Κορνάρος αλλά όπως ξέρουμε δεν θα την χρειαστεί...αφού έως ότου αποφασίσουν να την φτιάξουν, το καράβι ήδη έχει γίνει παλιοσίδερα στην Τουρκία. Η φασαρία έφτασε στα αυτιά του προέδρους του ΛΤΝ Χανίων κ. Βιριράκη, ο οποίος προς τιμή του, έψαξε το θέμα και η απάντηση που πήρε υπηρεσιακά είναι οτι η ράμπα που θα φτιαχτεί στο Καβονήσι είναι όλους τους τύπους των πλοίων έτσι δεν θα χρειαστεί .....να αλλάξουμε πλοίο επειδή μας προέκυψε νέα ράμπα. Εδώ βέβαια μπαίνει ξανά η ανάγκη εκπροσώπησης του λιμανιού μας στο ΛΤΝΧ μιας και όπως βλέπουμε πάμε πίσω στα έργα.. όπως πάντα, αλλά και δεν γίνονται αυτά που ο κόσμος θέλει!! Φυσικά ο Δήμος δεν πιστεύω να γνωρίζει τι παίζεται στο λιμάνι του μιας και ούτε και αυτός έχει κάποιον εντεταλμένο αντιδήμαρχο επί αυτού... Βέβαια κάποτε εποχές καλές ακόμα και γενικές συνελεύσεις κάναμε για το λιμάνι μας και οι περισσότερες ήταν πετυχημένες..τώρα τα έχουμε αφήσει όλα στον βρόντο, και στην καλή θέληση του εκάστοτε προέδρου του ΛΤ του νομού.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΕΡΑΙΟΥΔΑΚΗΣ Ο ΜΑΡΟΥΒΑΣ

- Ιντα μου 'φερες μωρέ Μιχαλιό τουτονέ το κοπελάκι! Δίπλα στις άλλες ταβέρνες θα παίζουν
ο Χάρχαλης, ο Μαριάνος, ο Κουτσουρέλης.
- Για περίμενε και θα δεις!
Δεκατέσσερις Σεπτεμβρίου του Τιμίου Σταυρού το μεγάλο πανηγύρι στον Αλικιανό. Ο βιολάτορας Μιχάλης Παπουτσάκης είχε φέρει φέτος ένα μικρό λαγουτιέρη μαζί του. Μικρό και άγνωστο. Κι ο ταβερνιάρης που θα τους φιλοξενούσε αντέδρασε.
Μα σαν άρχισε το γλέντι στις ταβέρνες όλοι έτρεξαν από περιέργεια να θαυμάσουν το μικρό
λαγουτιέρη και το δάσκαλό του.
Από το Γαβαλομούρι Κισάμου κι ο Αντώνης Γεραιουδάκης ή Μαρουβάς. Το παρατσούκλι το
πήρε από τον πατέρα του το Μανώλη (λαγουτιέρης κι αυτός). Εκείνος πήγαινε στο καφενείο κι
έλεγε στον καφετζή.
- Βάλε μας δυο μαρουβαδάκια!
Το Γαβαλομούρι, το γελαστό χωριό με τις ελιές και τους καταπράσινους λόφους του, με τις απαλόγραμμες κορυφογραμμές, με τους ασημοπράσινους ορίζοντές του, γέννησε κι ανάθρεψε
τούτον το μεγάλο καλλιτέχνη. Μεγάλος στο ανάστημα, μεγάλος στο ήθος, μεγάλος στη μουσική τέχνη. Δυο μέτρα ανάστημα ξεχώριζε απ’ τον πολύ κόσμο, μα και σαν έπαιρνε τη θέση του στο
κάθισμα με το λαγούτο είχε τόσο όμορφη στάση που τον θαύμαζαν και για τη λεβέντικη παρουσία του. Ταλέντο μοναδικό, λαγουτιέρης άπιαστος, σπουδαία δάχτυλα, τέλεια αρμονία. Έκανε το λαγούτο μπουζούκι και κιθάρα. Άμετρο πάθος για τη μουσική.
Ανάσκελα στο κρεββάτι έπαιζε λαγούτο. Θρυλείται πως ήταν ισάξιος ίσως και σπουδαιότερος
από τον Κουτσουρέλη. Αποκλειστικό του επάγγελμα η ενασχόληση με τη μουσική.
Άνθρωπος με καλοσύνη. Γελαστός, ορεξάτος και χουβαρντάς.
Ολιγόχρονο το πέρασμά του απ’ αυτόν το μάταιο κόσμο. Έφυγε στα εικοσιέξι του χρόνια. Άφησε όμως μακροχρόνια μνήμη, δόξα και ιστορία. Πόσα είχε να προσφέρει ακόμα στη μουσική μας!
Πρώτα έπαιζε με το Μιχάλη Παπουτσάκη το συγχωριανό του, υστέρα μόνιμα με τον αναμορφωτή της μουσικής μας το Νίκο Σαριδάκη ή Μαύρο. Ζυγιά ταιριαστή και περιζήτητη και με σημαντικές οικονομικές απολαβές.
Μαζί παρουσιάστηκαν το 1937 στην Αθήνα στο τότε ΕΙΡ. Το τέλος του τραγικό. 1946.
Το πανηγύρι του Αϊ-Γιάννη. 29 Αυγούστου στο Μανωλιόπουλο.
Έπαιζε με το Μαύρο. Τα χαράματα φύγανε για τα χωριά τους.
Μεθυσμένος ίσως ο οδηγός περνώντας απ’ το Γεράνι και στη γέφυρα μετά τη στροφή το φορτηγό αυτοκίνητο έτρεχε και αναποδογυρίστηκε. Στην πρώτη τούμπα ο Μαύρος πετάχτηκε και σώθηκε. Εκείνον τον πλάκωσε η καρότσα...

ΤΗΣ ΠΟΥΤΑΝΑΣ ΤΟ ΚΑΓΚΕΛΟ

Με την φράση «της πουτάνας το κάγκελο», εννοούμε έναν μεγάλο συνωστισμό, κοσμοσυρροή, φασαρία και κατά περίπτωση και ταλαιπωρία. Είναι συνώνυμη του «έγινε χαμός».
Η προέλευση της φράσης, ανάγεται στην περίοδο πριν τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν ερχόντουσαν αρκετά συχνά, συμμαχικά πολεμικά πλοία και αγκυροβολούσαν ανοιχτά από την παραλία του Νέου Φαλήρου (κάτι που συνέβαινε και μετά τη λήξη του). Ο ερχομός των στόλων ήταν «δώρο Θεού» για τις «κοινές» γυναίκες, οι οποίες μαθαίνοντας τον ερχομό τους μαζευόντουσαν στην ξύλινη εξέδρα του Φαλήρου, και μάλιστα στα κάγκελα της δεξιάς πλευράς (προς τον εξερχόμενο) που έβλεπαν προς την Ακρόπολη, στα οποία και ανέμεναν τους επίδοξους πελάτες τους (δηλαδή τους ναύτες). Εκεί, η κάθε πόρνη είχε και το δικό της κάγκελο, πάνω στο οποίο ακουμπούσε και έγραφε το όνομά της, έως που να έρθουν οι ναύτες. Οι γονείς που τύχαινε να βρίσκονται εκεί με τα παιδιά τους, απέτρεπαν την οποιαδήποτε παραμονή εκεί χαρακτηρίζοντας το χώρο ως «της πουτάνας το κάγκελο». Από αυτό το γεγονός έμεινε η παροιμιώδης φράση «της πουτάνας το κάγκελο». Σατιρικά, η φράση αναφέρεται και σε αρχαΐζουσα γλώσσα ως «της επί χρήμασιν εκδιδομένης το σιδηρούν κιγκλίδωμα», ενώ η οικονομική πνοή που έφερναν οι συμμαχικοί στόλοι στην Τρούμπα και στα «μαγαζιά με γυναίκες» του Πειραιά, αποτέλεσε θέμα της γνωστής παλιάς ελληνικής ταινίας «Καλώς ήρθε το δολάριο».
Πηγές: moutzaheadin.com | el.wikipedia.org

Κυριακή 7 Μαρτίου 2021

Η Δημοκρατία αυτοπεριορίζεται;

 «Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία». (Ισοκράτης, 436-338π.χ. )
Σκέφτομαι διαβάζοντας τους λόγους του μεγάλου αυτού αρχαίου Έλληνα και Αττικού ρήτορα, του Ισοκράτη, ενός από τους σπουδαιότερους ρητοδιδασκάλους της κλασσικής αρχαιότητας, σκέφτομαι: στη Χώρα που γέννησε την Δημοκρατία πόσο απήχηση έχει ο λόγος του;  Πόσο δηλαδή γίνεται κατανοητός ο κίνδυνος «αυτοκαταστροφής» της Δημοκρατίας, μέσα από συμπεριφορές και πρακτικές που οδηγούν στην κατάχρηση του δικαιώματος της ελευθερίας; Γνωρίζω τον αντίλογο. «Η Δημοκρατία, ισχυρίζονται κάποιοι, δεν περιορίζεται και δεν οριοθετείται». «Είναι σαν την τέχνη», όπως μου είπε προ ολίγων ημερών διανοούμενος συνομιλητής μου σε σχετική συζήτηση. 
Απάντησα με τα λόγια του, μακαριστού πλέον, Επισκόπου Ερζεγοβίνης Αθανάσιου Γιέφτιτς: «Η ελευθερία κοστίζει αλλά περιορίζεται με αγάπη και η αγάπη εάν δεν έχει ελευθερία μπορεί να γίνει τυραννία, καθώς η ελευθερία είναι ευθύνη και αυτοπεριορισμός». Ευθύνη και αυτοπεριορισμός λοιπόν η ελευθερία για να μην εγκυμονείται ο κίνδυνος της τυραννίας. Προσλαμβάνοντας τα μηνύματα των καιρών ως και όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας και ανάμεσα μας, (συμπεριφορές, πρακτικές, στάσεις ζωής), αλήθεια πόσοι από εμάς πιστεύουμε πως μέσα σε όλο αυτό που ζούμε υπάρχει η συνείδηση της ευθύνης και του αυτοπεριορισμού; 
 Η άποψη ότι «η δημοκρατία δεν εκδικείται» είναι  αυτονόητο ότι μας βρίσκει όλους σύμφωνους. Όμως εδώ τίθεται ένα καίριο και βασανιστικό ερώτημα: Τι σημαίνει, τελικά, «Δημοκρατία»;  Συμφωνούμε, άραγε όλοι, με όσα ορίζει ο Ισοκράτης ως αιτίες «αυτοκαταστροφής» της δημοκρατίας;  ή μήπως φτάσαμε, τελικά, να θεωρούμε ότι μέσα στην «δημοκρατία» είναι αποδεκτό ο πολίτης να θεωρεί την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία και την αναρχία ως ευδαιμονία; Υπάρχουν ευθύνες, όρια και υποχρεώσεις ή μόνο δικαιώματα; Το δικαίωμα του «συνέρχεσθαι» για παράδειγμα, σε μια δημοκρατία, είναι πιο ισχυρό από το δικαίωμα ή μάλλον την υποχρέωση  διασφάλισης της δημόσιας υγείας; ή από το δικαίωμα στην ελεύθερη κυκλοφορία σε δημόσιο χώρο; Πόσο… «δημοκρατικό»  είναι η βεβήλωση των ηρωικών μορφών των προγόνων μας; η βεβήλωση  Εκκλησιών και άλλων χώρων λατρείας, η βεβήλωση χώρων παιδείας, κλπ., και μάλιστα όταν οι αρχιτέκτονες όλων αυτών των ενεργειών δηλώνουν ότι πράττουν και ενεργούν στο όνομα της «δημοκρατίας»; Εάν δεν είναι, τότε γιατί τέτοιου είδους συμπεριφορές δεν καταδικάζονται, αλλά γίνονται ανεκτές και, άρα, αποδεκτές;   
Έρχεται στην σκέψη μου η συμπεριφορά νεολαίας της γειτονικής μας Σερβίας-Μαυροβουνίου όπου, μετά την πρόσφατη θανή, μεγάλων εκεί εκκλησιαστικών μορφών του Μητροπολίτη Μαυροβουνίου Αμφιλοχίου (Ράντοβιτς) και του Επισκόπου πρ.Ερζεγοβίνης Αθανασίου (Γιέφτιτς), οι νέοι μεγάλων πόλεων ξεχύθηκαν στους δρόμους και σε δημόσιους χώρους ζωγράφισαν (με την τέχνη του γκράφιτι) τις μορφές των μεγάλων αυτών εκκλησιαστικών προσώπων. Μοιραία συγκρίνω με συμπεριφορές μέρους της δικής μας νεολαίας που όχι μόνο δεν δημιουργεί, αλλά  καταστρέφει, βεβηλώνει και ασεβεί σε ηρωικές μορφές της νεώτερης ιστορίας της Πατρίδας μας. Με τόσο μένος και πάθος που φανερώνει μίσος για τα πρόσωπα αυτά• πρόσωπα στα οποία οφείλουμε την ύπαρξη μας ως Έθνος. Διερωτώμαι: Τελικά, αυτού του είδους την «δημοκρατία» διδάξαμε στις νεώτερες γενιές; Εάν ναι, πόσο περήφανοι μπορεί να είμαστε και ποιες οι συνέπειες; Τι δηλώνει η σιωπή μας;   
Ο Δημήτρης Μυράτ, κορυφαίος ηθοποιός, μιλώντας για την γνωριμία του με την επίσης ηθοποιό Βούλα Ζουμπουλάκη, δήλωνε σε συνέντευξη του το 1986: «Ήταν μαθήτρια μου και εγώ ήμουν καθηγητής το Εθνικού Θεάτρου, πολλά χρόνια πριν. Όταν λοιπόν βγήκαμε το πρώτο μας ραντεβού στον κινηματογράφο «Παλλάς» θυμάμαι, την άλλη μέρα παραιτήθηκα από τη σχολή του Εθνικού θεάτρου για να μην δώσω την εντύπωση ότι εκμεταλλεύομαι τη θέση μου ως καθηγητής και έχω σχέση με μαθήτριες», διδάσκοντας ήθος, ελευθερία και αληθινή δημοκρατία. Αντιπαραβάλω, πάλι μοιραία και άνευ σχολίων και κριτικής, όλα όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας τον τελευταίο καιρό και αφορούν την τέχνη, τον πολιτισμό, το θέατρο, κλπ. Διερωτώμαι, για πολλοστή φόρα, τόσο τραγικά και μέσα σε μια μόλις γενιά (λιγότερο από 40 χρόνια),  άλλαξαν τα αντανακλαστικά μιας ολόκληρης κοινωνίας, αμβλύνθηκε η συνείδηση της  σε ό,τι αφορά το «μέτρο», τα «όρια», τον «αυτοπεριορισμό» ;; 
Αυτοί, τέλος, που θεωρούν την παρανομία ως ελευθερία, την αυθάδεια ως δικαίωμα και την αναρχία ως ευδαιμονία πως χαρακτηρίζονται και πως ονομάζονται;  
Μητροπολίτης
Κισάμου και Σελίνου
Αμφιλόχιος


Σάββατο 6 Μαρτίου 2021

ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΡΟ ΚΑΠΟΥ ΑΛΛΟΥ....

Το Πάρκο του Γαλλικού ποταμού δέχτηκε μπάζα από την ανακαίνιση του Ιπποκράτειου νοσοκομείου, δεν έχει σημασία αν ήταν κίνηση του Ιπποκράτειου η κάποιας εταιρίας που ανέλαβε την εργολαβία καθαρισμού του νοσοκομείου.
Σημασία έχει ότι τα μπάζα αυτά κατέληξαν μέσα στο προστατευόμενο πάρκο του Γαλλικού ποταμού που ανήκει φυσικά στον Δήμο Δέλτα.
Τι έκανε ο Δήμαρχος Ιωαννίδης.
Σε συνεννόηση με τον Αντιδήμαρχο Καθαριότητας κ.Κυριακίδης φορτώθηκαν όλα τα ανωτέρω μπάζα σε φορτηγό του Δήμου και τα επέστρεψαν εκεί όπου ανήκαν(Ιπποκράτειο).
Πήραν το μάθημά τους,και τώρα ξέρουν και οι επόμενοι τι τους περιμένει.
Συγχαίρουμε την πράξη αυτή του Δημάρχου και ενώνουμε την φωνή μας προς όλους αυτούς που κατά καιρούς καταπάτησαν της αρχές αυτού του τόπου.

Για φαντάσου τι δουλειά θα είχε ο Δήμος μας, αν έκανε το ίδιο. Πάντως η κατάσταση αρχίζει να γίνεται και στην Κίσαμο επικίνδυνη απο κάθε άποψη και καλό είναι να βρούμε τον τρόπο ώστε να προστατεύσουμε το περιβάλλον ... και όχι όλα κάτω απο το χαλί και μεις να αλληθωρίζουμε. Θα έλθει η στιγμή που θα το πληρώσουμε γενικώς. Τα φορτηγά ανεβοκατεβαίνουν στο νταμάρι γεμάτα μπάζα και κανένας δεν ενοχλείται....


Η Ε.Ε ΚΛΕΙΝΕΙ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

Ο βουλευτής Χανίων της Ν.Δ. Μανούσος Βολουδάκης τοποθετήθηκε στη σημερινή συζήτηση στην Επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων Βουλή για το νέο Σύμφωνο για τη Μετανάστευση και το Άσυλο, στην οποία μετείχε και ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής και αρμόδιος Επίτροπος Μαργαρίτης Σχοινάς.
Σημείωσε μεταξύ άλλων:
«Η ΕΕ δείχνει να αντιμετωπίζει τις μεταναστευτικές ροές ως ένα δεδομένο της ζωής, επί του οποίου δεν μπορεί να έχει άλλη παρέμβαση παρά μόνο να σχεδιάσει τον κατάλληλο τρόπο υποδοχής, ταυτοποίησης και ενσωμάτωσης μεταναστών και προσφύγων.
Ελάχιστη σημασία δίνεται στην αποτροπή του φαινομένου της παράνομης μετανάστευσης.
Η Ευρώπη όπως την ξέρουμε, δεν μπορεί να επιβιώσει αν στο έδαφός της αναπτύσσονται θύλακες ανθρώπων που αρνούνται ή αδυνατούν να ενσωματωθούν στον ευρωπαϊκό πολιτισμό και τρόπο ζωής. Ο περιορισμός αυτών των φαινομένων προϋποθέτει την αποτροπή της παράνομης μετανάστευσης»
Υποστήριξε ότι η πρόνοια του νέου Συμφώνου με την οποία οι αιτούντες άσυλο θα μεταφέρονται σε Κέντρα Υποδοχής κατά μήκος των συνόρων και θα αντιμετωπίζονται ως ευρισκόμενοι εκτός της Ε.Ε. είναι ιδιαίτερα προβληματική, με το Λιμενικό Σώμα και την Ελληνική Αστυνομία να εκφράζουν την άποψη ότι έτσι επέρχεται πραγματική ακύρωση της προστασίας των συνόρων.
«Το νέο Σύμφωνο, έτσι, αποδυναμώνει το σημερινό θεσμικό πλαίσιο προστασίας των συνόρων και αγγίζει ζητήματα εθνικής κυριαρχίας. Ως τέτοιο, η Ελλάδα, κατά την άποψή μου δεν πρέπει να το αποδεχτεί», συνόψισε.
Ο Μ. Βολουδάκης έκλεισε την ομιλία του ως εξής:
«Τέτοιες μέρες το 2019, μετά την οργανωμένη από την Τουρκία απόπειρα μαζικής εισβολής λαθρομεταναστών, οι επικεφαλής των θεσμών της ΕΕ επισκέφτηκαν τον Έβρο μαζί με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Είδαμε τότε αστυνομικούς από την Αυστρία, την Τσεχία, την Πολωνία, την Κύπρο να επιχειρούν δίπλα στις δυνάμεις της Ελλάδας, υπερασπίζοντας τα κοινά μας σύνορα.
Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ αυτή την έμπρακτη αλληλεγγύη. Αυτό το πνεύμα περιμένουμε να δούμε και στην ευρωπαϊκή νομοθεσία».
Επισήμανε παράλληλα τον οργανωμένο πόλεμο που δέχεται σήμερα η Frontex, συμπαραστάτης μας στο Αιγαίο, με μια σειρά χαλκευμένων κατηγοριών από μηχανισμούς της τουρκικής προπαγάνδας και από τις ΜΚΟ των επαγγελματιών του υποτιθέμενου ανθρωπισμού. Πόλεμο στον οποίο δυστυχώς συμβάλλουν και κάποιες ελληνικές φωνές, από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ.

ΛΕΒΕΝΤΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ 1912-1989

Ο Λεβεντοχρήστος στην εποχή του σφράγισε το χώρο του Σέλινου κι ένα μέρος της Κισάμου.
Αναφορικά με τα καλλιτεχνικά δρώμενα στο Ανατολικό Σέλινο το μυαλό σου πήγαινε σ’ αυτόν. Ήταν αυθεντικός καλλιτέχνης.
Δυο στοιχεία τον χαρακτήριζαν. Αυθόρμητος και πηγαίος. Ήταν γελαστός, είχε λαμπερό μάτι και ήταν πολύ χουβαρντάς, μάλλον σπάταλος. Ακούραστος, κοινωνικός και αγαπητός στον κόσμο. Έπινε χωρίς να μεθά. Ήξερε το μέτρο. Κράτησε πανηγύρια στη Μονή (8 Σεπτεμβρίου), στη Λισσό (Αγ. Κήρυκος), στον Προφήτη Ηλία (σύνορα Σέλινου Σφακίων). Ο ναΐσκος αυτός είναι κτισμένος σ’ ένα πανύψηλο βράχο κι εορτάζεται κάθε χρόνο εναλλάξ από τις δύο επαρχίες. Την ταβέρνα έκανε ο Μυριζογιώργης. Ο Λεβεντοχρήστος κρατούσε τον παλμό του γλεντιού. Στον εσπερινό κανόνιζε με επιτυχία τη σειρά των χορευτών στο στενό χώρο του περιβόλου. Στο βιολί συνήθως ήταν ο Αντώνης Θεοδωράκης από τη Μάζα”. 
ΜΑΡΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΛΕΒΕΝΤΑΚΗΣ*
 Ο Μιχάλης Κουνέλης έλεγε γι αυτόν "Τον θυμούμαι με τα σαλβάρια να κυριαρχεί καλλιτεχνικά στο Λειβαδά μέχρι τη δεκαετία του ‘50. Σαν χαρακτήρας καλός και απλοχέρης. Οπλοφορούσε και αντιστάθηκε στους Γερμανούς. Είχε κάνει πολλές κουμπαριές.
* η τελευταία φωτο απο το blog "ΚΙΣΑΜΟΣ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ"

ΑΥΤΟ ΤΟ ΞΕΡΑΤΕ;

* Εβδομήντα τέσσερα χρόνια έχουν περάσει από την ίδρυση του Δήμου μας, που μετονομάστηκε σε Δήμο Καστελλίου, του δεύτερου Δήμου στο Νομό Χανίων. Με το Βασ. Δ/μα της 15.3.1947 (Ε.Κ. Α’/104/1947) η Κοινότητα Καστελλίου της Επαρχίας Κισάμου αναγνωρίστηκε ως Δήμος Καστελλίου. 
* Πενήντα δυο χρόνια που με το Βασ. Δ/μα 486 της 7.7.1969 (Ε.Κ. Α’ 147/31.7.1969) η κωμόπολη Καστελλίου, η οποία είναι πρωτεύουσα της Επαρχίας Κισάμου και του Δήμου Καστελλίου, μετονομάζεται σε Κίσαμος και ο Δήμος Καστελλίου μετονομάζεται σε Δήμος Κισάμου.
* Στις 28 Αυγούστου του 1997 και λίγο πριν εφαρμοστεί ο Καποδίστριας στους Δήμους και τις κοινότητες της Ελλάδος στην γειτονιά μας σήκωσαν "μπαϊράκι" οι κάτοικοι της Γραμβούσας και του Πλατάνου που δεν ήθελαν με κανένα τρόπο να ενωθούν με το Δήμο Κισάμου, ξεκινώντας ένα αγώνα που φυσικά δεν είχε επιτυχία, όπως δεν είχε επιτυχία και ο αγώνας μερικών άλλων, ειδικά του μακαριστού Ειρηναίου, για τον λάθος σχεδιασμό του Καποδίστρια, υποστηρίζοντας οτι κάνουν κινήσεις δίχως να λογαριάζουν την γεωγραφική ενότητα που είναι το σημαντικότερο στοιχείο επιτυχίας του θεσμού.

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

1978 στο Αμυγδαλοκεφάλι η Φωτεινή Αννουσάκη παίρνει συνέντευξη για τα προβλήματα του χωριού απο τον κ. Βιδαλάκη γραμματέα της κοινότητας, παρουσία του Λυκούργου Καμηλάκη. Η αξέχαστη Φωτεινή που όταν της δινόταν η ευκαιρία γύριζε τα χωριά προβάλλοντας τα προβλήματα που στα περισσότερα παραμένουν μετά απο δεκαετίες τα ίδια.

 

Η ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΚΑΙ Η ΕΥΡΕΣΗ ΠΟΡΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ '21

 
Η συγκρότηση μια νέας οργανωμένης εξουσίας και στρατού από την πλευρά των επαναστατών στην Κρήτη αλλά και η εύρεση πόρων για τη συντήρησή του, αποτέλεσε το θέμα της συζήτησης στο καθιερωμένο κομμάτι της «Πρώτης Γραμμής» τουTeamFM 102 που γίνεται με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την κήρυξη της Ελληνικής Επανάστασης. 
Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε μεταξύ του δημοσιογράφου και ιστορικού, κ. Δημήτρη Στεμπίλη και του κ. Γιάννη Σκαλιδάκη, ιστορικού και διδάσκοντα στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Στην περίοδο της Ελληνικής Επανάστασης του 1821, η ανάγκη συγκρότησης μια νέας εξουσίας από τους επαναστάτες υπήρξε απαραίτητη προϋπόθεση για να οργανωθεί και να πετύχει το κίνημα. Παρά την θέληση και τον πατριωτισμό που διακατείχε τους Έλληνες την περίοδο εκείνη, οι υλικοί πόροι και μηχανισμοί ήταν δυσεύρετοι σε μία χώρα που κουβαλάει τόσα χρόνια σκλαβιάς. Την δεκαετία του 21’ αλλά και νωρίτερα είχε ξεκινήσει μια μεγάλη περίοδος παρακμής της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, πράγμα που ευνόησε συγκυριακά τους επαναστάτες. Αυτό επιβεβαιώνει και ο κ. Σκαλιδάκης, λέγοντας: 
-«Αυτό που αναδεικνύεται μέσα από έρευνες το τελευταίο διάστημα είναι ακριβώς ότι αυτή η αποσάθρωση της αυτοκρατορίας, δημιουργεί τάσεις αυτονόμησης σε πολλές διαφορετικές περιοχές. Ο Αλί Πασάς είναι μια εμβληματική περίπτωση που γνωρίζουμε στην Ελλάδα, υπάρχει ο Μοχάμεντ Άλι στην Αίγυπτο, αλλά και στην Συρία και τα Βαλκάνια αποσαθρώνεται η αυτοκρατορία και φαίνεται ότι και στην Κρήτη, η τοπική οθωμανική διοίκηση δείχνει σημάδια αυτονόμησης».
Ιδιαίτερα στο νησί της Κρήτης η κατάσταση ήταν διαφορετική από την υπόλοιπη Ελλάδα, καθώς υπήρχε σχετική αυτονομία των τοπικών αγάδων από το Οθωμανικό καθεστώς, σύμφωνα με τον καθηγητή: 
-«Γενικά ήταν μικρός ο έλεγχος της Κρήτης από την κεντρική εξουσία στην Πόλη. Οι αυτοκρατορικοί αξιωματούχοι είχαν πολύ μεγάλο πρόβλημα στο να ελέγχουν τους τοπικούς αγάδες και γενικότερα κουμάντο στην Κρήτη απ’ ότι φαίνεται έκαναν οι τοπικοί αγάδες και οι τοπικοί γενίτσαροι, οι οποίοι σε πολύ μεγάλο βαθμό ήταν ντόπιοι Κρητικοί. Εξισλαμισμένοι Κρητικοί και ακριβώς επειδή μέχρι το 1821 η πληθυσμιακή αναλογία είναι αρκετά διαφορετική από αλλού, δηλαδή είναι σχεδόν μισοί μισοί Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι, υπάρχουν μάλιστα υποθέσεις ότι οι Μουσουλμάνοι ίσως είχαν μια ελαφρά πλειοψηφία. Αυτό δίνει μια διαφορετική διάσταση στην Επανάσταση του 21’ στην Κρήτη. Έχει έναν χαρακτήρα εμφυλίου πολέμου», ανέφερε.
Μέσα στο κλίμα αυτό της ανεξαρτησίας που διέπνεε τους Έλληνες την περίοδο αυτή, το ζήτημα της δημιουργίας ενός μόνιμου και οργανωμένου στρατεύματος επαναστατών παρέμενε ακανθώδες στο νησί της Κρήτης. Αντιθέτως στην Πελοπόννησο χάρη στις πρωτοβουλίες του Κολοκοτρώνη και τα λάφυρα από τις επιτυχημένες πολιορκίες των Οθωμανικών κάστρων της Πελοποννήσου, το πρόβλημα είχε λυθεί εν μέρει. 
- «Χρειάζεται ένα είδος κρατικής συγκρότησης, δηλαδή μία διοίκηση που να έχει το κύρος και τη δύναμη να επιβάλει φορολογία ή με άλλους τρόπους να βρίσκει πόρους ώστε να συντηρεί ένα στράτευμα. Όπως στον Μοριά έτσι και στην Κρήτη, γι’ αυτό δεν έχουμε πολλά στοιχεία, ο αγώνας θα έπαιρνε σιγά σιγά την μορφή πολιορκίας των κάστρων. Στην Κρήτη έχουμε τις οχυρωμένες πόλεις στα Χανιά, στο Ρέθυμνο, στο Ηράκλειο και αλλού. Αυτό είναι μια επιχείρηση η οποία χρειάζεται οργάνωση», εξήγησε ο κ. Σκαλιδάκης.
Σε αντίθεση με τις πόλεις του νησιού, η κρητική ύπαιθρος ήταν υπό την κατοχή των επαναστατών εκείνη την περίοδο, με τους Μουσουλμάνους να αναγκάζονται πολλές φορές να κλειστούν στα κάστρα των πόλεων. Η κατάσταση αυτή ωφέλησε οικονομικά τους επαναστάτες διότι όλες οι Μουσουλμανικές ιδιοκτησίες, ιδιωτικές ή δημόσιες, πέσανε στα χέρια των Χριστιανών. Το κύριο οικονομικό όφελος προερχότανε από τις ελιές και το λάδι που έβγαζαν οι ντόπιοι ελαιοπαραγωγοί. «Η Κρήτη έτσι γίνεται ένας τόπος μικροϊδιοκτησίας, μικροαγροτών χριστιανών, από την άλλη όμως η επαναστατική εξουσία δεν είχε το απαραίτητο κύρος ούτως ώστε αυτό να μπορέσει να το φορολογήσει και να το μετουσιώσει σε κρατικά έσοδα», πρόσθεσε ο καθηγητής.
Το διάστημα αυτό, το λάδι αποτελούσε τον κύριο πλούτο του νησιού και αυτό φαινόταν από την σημασία του για τους ντόπιους. Ο κ. Σκαλιδάκης επιβεβαιώνει, υπογραμμίζοντας: 
- «Οι μισθοί των στρατευμάτων δίνονταν ή δινόταν υπόσχεση ότι θα δοθούν σε λάδι. Η φορολογία όσον αφορά την παραγωγή αλλά και όσον αφορά το εμπόριο και τις εξαγωγές από τα λιμάνια και τα σκαλώματα (μικρά λιμάνια που δένανε τα καΐκια, η σκάλα), όπως λέγανε τότε, ήτανε σε συντριπτική πλειοψηφία σε αυτό το προϊόν. Το θέμα είναι ότι η κεντρική διοίκηση δεν είχε τους τρόπους, τον κρατικό μηχανισμό για να μαζέψει αυτούς τους πόρους και να τους χρησιμοποιήσει υπέρ της επανάστασης. Το αποτέλεσμα ήταν ότι οι τοπικοί οπλαρχηγοί σε κάθε τόπο έπαιρναν για λογαριασμό τους αυτή την φορολογία».
Ξεχωριστή ήταν η περίπτωση των Σφακιανών οπλαρχηγών, όπως τόνισε, ήταν ανέκαθεν μια ένοπλη περιοχή με δική της σκάλα (Λουτρό), οι οποίοι δεν επιθυμούν να μετεξελιχθούν σε μία παγκρήτια αρχή και να συνεννοηθούν με τις υπόλοιπες επαρχίες. Μέχρι τέλους οι Σφακιανοί διεκδικούσαν το μεγαλύτερο μερίδιο επαναστατικών πόρων ακριβώς γιατί θεωρούσαν ότι αυτοί είναι οι άνθρωποι των όπλων και όλοι οι άλλοι οι «κατωμερίτες» όπως τους ονόμαζαν υποτιμητικά.
Η αδυναμία συγκέντρωσης φόρων από τη φορολογία οδήγησε τους επαναστάτες προς τα λάφυρα, τα οποία αποτέλεσαν το μεγαλύτερο έσοδο των επαναστατών στην Κρήτη. Κατά την δεύτερη περίοδο της επανάστασης, από το 1825 και μετά, το νησάκι της Γραμβούσας γίνεται κέντρο πειρατείας, σύμφωνα με τον κ. Σκαλιδάκη. Περιγράφοντας την κατάσταση της πειρατείας στο νησί, είπε συγκεκριμένα: 
- «Σε περιόδους ύφεσης της επανάστασης όπως με την έλευση του Ιμπραήμ, η επαναστατική δράση ξεπέφτει σε πειρατική με αποτέλεσμα την επέμβαση των Μεγάλων Δυνάμεων μετά το Ναβαρίνο. Τα ποσά ήταν πολύ μεγάλα και υπήρχε μία οργανωμένη διαδικασία όπως το θαλάσσιο δικαστήριο στην Αίγινα, όπου οι πειρατεύοντες θα έπρεπε να πάνε εκεί τις λείες, να εκδικαστεί ένα συγκεκριμένο ποσό για το δημόσιο ταμείο και το υπόλοιπο να το κρατήσουν. Αυτό γινόταν βέβαια αλλά στην Κρήτη όχι με τόσο μεγάλο βαθμό γι’ αυτό υπήρχε ένταση όσον αφορά τη δράση της πειρατείας διότι γίνονταν πειρατείες στα καράβια που πήγαιναν στα Χανιά, Ηράκλειο κ.λ.π. και ουσιαστικά τις λείες τις παρακρατούσαν οι ίδιοι οι πειρατές στη Γραμβούσα και πρόσφεραν και στο δημόσιο ταμείο».

Παρασκευή 5 Μαρτίου 2021

ΦΕΛΕΣΟΓΙΑΝΝΗΣ 1866-1944

Αερινός- ένα χωριό του Εννιαχωριανού συγκροτήματος. O Αερινός έχει στ’ αλήθεια πολλή αερινάδα. Εκεί ψηλά που βρίσκεται.
Είναι χτισμένος ψηλά, πολύ ψηλά μακριά απ’ τα βλέμματα των κατακτητών. Παλαιότερα και μακριά απ’ τους θορύβους του τεχνικού πολιτισμού σήμερα. Λίγα και αραιά τα σπίτια του κρύβονται ανάμεσα στα ψηλόκορμα και πυκνόφυλλα δέντρα του. Και κάτω μακριά στην Εσπερία μια μεγάλη λουρίδα καταγάλανη.
Εκεί ενώνεται το Κρητικό με το Λιβυκό πέλαγος μια αιώνια αδελφική συνύπαρξη. Μια πορεία στην ιστορία και στα μαρτύρια της Κρήτης. Εκεί κοντά το τραγικό Λαφονήσι, εκεί κοντά κι η ξακουστή μονή της Χρυσοσκαλίτισσας.
Ο Γιάννης Φελεσάκης μέχρι τα σαράντα του έπαιζε λύρα με γερακοκούδουνα. Ύστερα πήρε στα χέρια του το βιολί. Ένα στρωτό και γλυκό παίξιμο έβγαινε από τα δάχτυλα και το δοξάρι του.
Στην εποχή του ήταν ο άσσος των Εννιά χωριών. Ο μεγάλος Χάρχάλης ήταν ανιψιός του. Ήταν γιος της αδελφής του. Μεγαλύτερος του και πολλές φορές πήγαινε στον Αερινό από τα Χαρχαλιανά για ν’ ακούσει το μπάρμπα του και να μάθει. Τις περισσότερες φορές είχε συνοδό λαουτιέρη τον Κλεινάκη από το Σέλινο. Γλέντισε και τις δυο δυτικότερες επαρχίες της Κρήτης- τις επαρχίες που και σήμερα κρατούν επάξια ψηλά το ιερό λάβαρο της Κρητικής παράδοσης.
Την Κίσαμο και το Σέλινο. Φτωχός αλλά με τα όργανά του λύρα, βιολί, έκανε μεγάλη αγροτική περιουσία. Αγόρασε τριακόσιες ρίζες ελιές και ανοιχτά χωράφια. Έκανε ελαιοτριβείο. Οι πέντε κόρες του πολεμούσαν την περιουσία του. Εκείνος τις πολλές μέρες έλειπε στις διασκεδάσεις.
Διασκεδάσεις που κρατούσαν από την Κυριακή μέχρι τα μισά της εβδομάδας. Φιλόξενος. Πραματευτάδες, διακονιάρηδες, διάφοροι περαστικοί όλοι στο σπίτι του έβρισκαν καταφύγιο. Του άρεσε η κουβέντα και οι ιστορίες. Ο κουμπάρος του ο Μπαλαδογιώργης όταν πήγαινε στο σπίτι του ξαγρυπνούσαν με ιστορίες από την τουρκοκρατία, κ.α.
Αστείος, με κάποια φαινομενικά ειρωνική διάθεση, αλλά στο βάθος αγνός. Δε μετρούσε το χρόνο. Μπορούσε να πάει στο σπίτι του φίλου του τη νύχτα, να παίζει το βιολί του μέχρι να τον ξυπνήσει.
Το κάνε συχνά στο γείτονά του τον Κωνσταντουλάκη.
Ο Ναύτης στην τελευταία έκδοση της “Κρητικής Μούσας”
(1996) του αποδίδει τρεις μουσικές συνθέσεις, τρεις συρτούς, τον Αερινιώτη (1886), την Ηλέκτρα (1908) και τη Μπεμπέκα (1912)
Αθανάσιος Δεικτάκης 1997

ΘΑ ΑΝΑΔΕΙΞΟΥΝ 26 ΜΝΗΜΕΙΑ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΠΟΚΟΡΩΝΑ

Ιερός Ναός Παναγίας της Μυρτιδιώτισσας Στύλου!!!
Παραδόθηκε σήμερα από την Αρχαιολογία Χανίων ο βυζαντινός ναός της Παναγίας της Μυρτιδιώτισσας πλήρως ανακαινισμένος!!!
Το εξαιρετικό αυτό μνημείο είχε αφεθεί στη φθορά του χρόνου .
Ευχαριστούμε την προϊσταμένη της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας Χανίων κ. Παπαδοπούλου και τους άριστους τεχνίτες για το σπουδαίο αποτέλεσμα!!

Σε λίγες μέρες ο Δήμος Αποκορώνου, Υπουργείο Πολιτισμού, Περιφέρεια Κρήτης και Πολυτεχνείο Κρήτης, μετά την χρηματοδότηση από το Περιφέρεια Κρήτης με το ποσό των 409.200 ευρώ, θα συνάψουμε προγραμματική σύμβαση για τη μελέτη ανάδειξης 26 μνημείων του Δήμου μας!!! 
Έγραψε στην σελίδα του ο Δήμαρχος Αποκόρωνα Κουκιανάκης Χαράλαμπος.

Προγραμματική σύμβαση με το ΥΠΠΟ σημαίνει πολλά ειδικά για τα πολιτιστικά μας και στην Κίσαμο ο μόνος που έβλεπε τέτοιες ευκαιρίες και είχε υπογράψει μια τέτοια σύμβαση, ήταν ο Αντώνης Σχετάκης, επί εποχής Δήμου Καστελίου Κισάμου.  

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

 

Μάρτη του 1971, ενοριακό Κέντρο Αγίου Σπυριδώνα..... διαγωνισμός μασκαράδων... και όπως βλέπετε όχι αγορασμένες οι στολές αλλά ραμμένες απο τα χέρια των μαμάδων και των γιαγιάδων μας. Νικητές όλοι .......

ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Εν αναμονή και των δικών μας αποτελεσμάτων για να δούμε το  ιϊκό φορτίο στα λύματα του Δήμου Κισάμου, σε μια πόλη που την θεωρούμε καθαρή. Ήδη στους υπόλοιπους Δήμους της Κρήτης που κάνουν τακτικότητα έλεγχο, στο Ρέθεμνος είχαμε μέσα σε μια βδομάδα *22-28 Φλεβάρη, αύξηση του ιϊκού φορτίου 337%  στο Ηράκλειο 199% και στα Χανιά 154%, ενώ ο Άγιος είναι σχετικά καθαρός με αύξηση 2%....

Πάντως όσο σκληρά μέτρα κι αν παίρνουν αλλού φαίνεται οτι δεν αποδίδουν, ενώ αντίθετα εμείς εδώ με χαμηλή προστασία και σχετική ανευθυνότητα, δόξα το Θεό είμαστε πεντακάθαροι (ενδεχομένως να το νομίζουμε μόνο). 

* Οι παραπάνω τάσεις έχουν υπολογιστεί με βάση τις τιμές του ιϊκού φορτίου, κανονικοποιημένες ως προς τον ισοδύναμο πληθυσμό των περιοχών

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΑΡΤΕ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΟΛΩΝ ΜΑΣ!

Η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΡΗΤΗΣ,
Η ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Η ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΦΑΙΣΤΟΥ
Η ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ
Η ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΙΣΑΜΟΥ απο κοινού η ομοσπονδία και οι 4 Ενώσεις εξέδωσαν ανακοίνωση σχετικά με την συνεχιζόμενη κακή κατάσταση στα σχολεία εξ αιτίας της Πανδημίας και αναφέρουν τα εξής:
Όλοι εμείς οι γονείς εκφράζουμε την έντονη αγανάκτησή μας για την εξέλιξη της πανδημίας. Εντελώς αβοήθητοι και απροστάτευτοι βλέπαμε όλο το προηγούμενο διάστημα τα κρούσματα μέσα στα σχολεία και στις γειτονιές μας να αυξάνονται ραγδαία με τραγικές συνέπειες.  Γονείς μαθητών χάνουν τη ζωή τους, άλλοι δίνουν ακόμα τη μάχη στα νοσοκομεία, ενώ δεκάδες τμήματα και σχολεία σε όλο το νησί είναι σε αναστολή. Οι τελευταίες εξελίξεις του επιβεβλημένου γενικού lockdown σε όλο το νομό Ηρακλείου δεν μας καθησυχάζουν καθόλου, αφού δεν βλέπουμε καμία άλλη προσπάθεια από την κυβέρνηση να πάρει επιτέλους ουσιαστικά μέτρα για την προστασία όλων μας.
Τα στοιχεία της κατάστασης που είχε δημιουργηθεί τις προηγούμενες μέρες έδειχναν ότι οδηγούμασταν σε αδιέξοδο. Συγκεκριμένα, είχαν κλείσει μια σειρά από τμήματα στο δήμο Ηρακλείου, όπως στα 1ο , 10ο , 7ο και 6ο Γυμνάσια, στα 13ο , 31ο και 46ο Δημοτικά, στα 60ο , 78ο και 8ο Νηπιαγωγεία, στο 2ο Δημοτικό Αλικαρνασσού, αλλά και στους υπόλοιπους δήμους του νομού, όπως το 7ο Γυμνάσιο και Λύκειο Αρχανών (όλο το σχολείο), το Δημοτικό Αρχανών (όλο το σχολείο), στο Λύκειο και 2ο Δημοτικό Αρκαλοχωρίου, στο Δημοτικό Σχολείο Κουνάβων, στο Γυμνάσιο Γαζίου, στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Τυμπακίου και στο Γυμνάσιο Μοιρών.
Παράλληλα, αυξάνονταν ραγδαία τα έμμεσα κρούσματα στα σχολεία. Χαρακτηριστικό ήταν το παράδειγμα στο δήμο Χερσονήσου, στο δημοτικό σχολείο στο Κοκκίνη Χάνι με 3 θετικούς γονείς εκ των οποίων ο ένας έχασε τη ζωή του, την καθαρίστρια και πάνω από 20 παιδιά που μεταφέρονταν με το λεωφορείο σε καραντίνα, ενώ στο γυμνάσιο Γουβών βρίσκονταν σε καραντίνα 65 μαθητές μετά την  ιχνηλάτηση και 38 στο Δημοτικό των Γουβών.
Είχαμε ακόμη περιπτώσεις μαθητών που βρέθηκαν θετικοί στον ιό και δεν δόθηκε εντολή κλεισίματος των τμημάτων τους, ενώ δεν λήφθηκε κανένα μέτρο στις περιπτώσεις κρουσμάτων εργαζομένων στο χώρο του σχολείου όπως για παράδειγμα σε καθαρίστρια και σε ιδιοκτήτη κυλικείου.
Τα σοβαρά αυτά προβλήματα οξύνονται μέρα με τη μέρα και στους  υπόλοιπους νομούς του νησιού. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα κρούσματα πληθαίνουν τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια, με χαρακτηριστικά παραδείγματα πριν λίγο καιρό σε σχολεία στην Κίσσαμο, τώρα στο 6ο Γυμνάσιο Χανίων, στο 2ο Γυμνάσιο Ελ. Βενιζέλου, στο 1ο Λύκειο Νέας Χώρας, στο 18ο  νηπιαγωγείο Χανίων,  στο νηπιαγωγείο στο Παιδοχωρι  Αποκωρονα, στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου, στο 6ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου, στο Δημοτικό σχολείο Ζωνιανών, στο Γυμνάσιο Τζερμιάδου  και ο κατάλογος μεγαλώνει.
Θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός ότι δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός ινχηλάτησης των κρουσμάτων στα σχολεία, πλην της καλής προαίρεσης των γονιών και των εκπαιδευτικών που τους έχουν μετακυλήσει την ευθύνη. Κανένας δεν ενδιαφέρεται αν μαθητής με κορωνοϊό έχει αδέρφια και σε ποια σχολεία, αν τα δεκάδες κρούσματα στο νομό μας καθημερινά έχουν στον περίγυρο τους παιδιά που πηγαίνουν σχολείο.
Ταυτόχρονα βλέπουμε με αγωνία την αργή και βασανιστική πορεία των εμβολιασμών, που γίνονται με το σταγονόμετρο, την ίδια ώρα που τα σχολεία αποτελούν εστία υπερμετάδοσης αφού δεν έχουν ληφθεί ουσιαστικά μέτρα. Πρέπει να ιεραρχηθεί από το κράτος ο άμεσος εμβολιασμός όλων των εκπαιδευτικών που είναι πολλαπλά εκτεθειμένοι σε πολλές τάξεις, ακόμα και σε διαφορετικά σχολεία, πολλώ δε μάλλον των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, όπου η χρήση μάσκας είναι αδύνατη.
Ενώ πολύ έγκαιρα είχαμε προειδοποιήσει για το πόσο κρίσιμη είναι η κατάσταση, με κινητοποιήσεις, ανακοινώσεις, υπομνήματα και συναντήσεις με τους αρμοδίους, απαιτώντας εναγωνίως ουσιαστικά μέτρα προστασίας για τα σχολεία,  για να μπορούν να είναι ανοιχτά, ως οφείλουν , με ασφάλεια και υγιεινή, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας μας έχουν γυρίσει την πλάτη.
Αντί να βρουν ουσιαστικές λύσεις υλοποιούν ένα πρωτόκολλο που αφήνει πολλαπλώς εκτεθειμένη τη σχολική κοινότητα, στο όνομα του λιγότερου κόστους, χωρίς να γίνονται δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ, με ευθύνη της πολιτείας, σε μαθητές που είναι στενές επαφές κρουσμάτων και δεν έχουν συμπτώματα ή σε περίπτωση που ο θετικός φορέας είναι άλλο μέλος της οικογένειας, χωρίς να γίνεται η απαραίτητη ιχνηλάτηση ώστε να προληφθεί η διασπορά.
Αποτέλεσμα είναι πολλοί γονείς και εκπαιδευτικοί να αναλαμβάνουν το κόστος των τεστ προκειμένου να προστατευθούν οι ίδιοι και οι μαθητές. Ακόμη, πολλοί γονείς που δεν μπορούν να πληρώσουν για τη διενέργεια του τεστ είτε στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο με το ρίσκο να διασπείρουν τον ιό, είτε τα κρατούν στο σπίτι απέχοντας από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ακόμα και όταν οι αρμόδιες αρχές δώσουν το πράσινο φως για διενέργεια τεστ στέλνουν γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς στα νοσοκομεία ή σε χώρους που δημιουργούνται ουρές των 80-100 ατόμων (πχ Λότζια 24/2), ενώ μπορούν να πάνε κλιμάκια του ΕΟΔΥ στα σχολεία και να πραγματοποιήσουν μαζικά τεστ, που θα καταγράψουν και την διασπορά στην κοινότητα.
Άμοιροι ευθυνών δεν είναι η Περιφέρεια και οι Δήμοι που επί τόσους μήνες δεν συμβάλλουν ουσιαστικά  για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, δεν έχουν κάνει καμιά ουσιαστική παρέμβαση για τη βελτίωση της άθλιας κατάστασης των χώρων υγειονομικού ενδιαφέροντος (πχ τουαλέτες), καμιά προσπάθεια για ανεύρεση χώρων για το χωρισμό των πληθωρικών τάξεων,  και δε διεκδικούν επαρκές, μόνιμο προσωπικό, πλήρους απασχόλησης,  για την καθαριότητα των σχολείων, παρά τις τραγικές ελλείψεις. Συντηρούν συμβάσεις τρίωρης απασχόλησης ακόμη και για σχολεία με λειτουργία ολοημέρου τμήματος. 
Κανένα lockdown από μόνο του δεν μπορεί να “γεννήσει” μέτρα προστασίας, κανένα κλείσιμο σχολείου δεν θα προστατεύσει εμάς και τα παιδιά μας αν δεν υλοποιηθούν οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την ασφάλεια και την υγιεινή μέσα στους σχολικούς χώρους. 
 
Απαιτούμε εδώ και τώρα:
·         Να διενεργούνται δωρεάν επαναλαμβανόμενα rapid test σε όλη τη σχολική κοινότητα και κατά προτεραιότητα στα σχολεία που εμφανίζονται κρούσματα είτε άμεσα, είτε έμμεσα, υπό την ευθύνη του ΕΟΔΥ.
·         Να γίνεται η ιχνηλάτηση επαφών των κρουσμάτων.
·         Να προταχθεί ο μαζικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών ως αναγκαίο μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων σε συνθήκες πανδημίας.
·         Να υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα  για τα Ειδικά Σχολεία και τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, όπου είναι σχεδόν αδύνατη η χρήση μέσων ατομικής προστασίας από τους μαθητές με αποτέλεσμα γονείς και εκπαιδευτικοί να είναι διαρκώς εκτεθειμένοι σε κίνδυνο.
·         Να ικανοποιηθεί το αίτημα για μείωση των μαθητών ανά τάξη και 15μελή τμήματα, προσλήψεις εκπαιδευτικών και σχολικών καθαριστριών, επιπλέον αίθουσες και όχι κοντέινερ.
·         Να γίνεται απολύμανση των σχολείων που καταγράφουν κρούσματα είτε άμεσα, είτε έμμεσα, με ευθύνη του Δήμου.
·         Να παρθούν μέτρα για την αποφυγή του συνωστισμού στα σχολικά λεωφορεία και ταξί που μεταφέρουν μαθητές.
Εδώ και τώρα μέτρα για  την προστασία της δημόσιας υγείας, την προστασία των παιδιών και των οικογενειών μας!
Ηράκλειο, 4/3/2021

ΚΑΛΟΤΑΞΙΔΟ

Μεγαλώνει ο στόλος των μηχανημάτων του Δήμου Κισάμου που όπως πάμε θα χρειαστούμε .. μηχανοστάσιο. Εκσκαφείς, JCB, τσάπες και γκρέϊντερ.... τσάμπα απο το πρόγραμμα Φιλόδημος. Καλοτάξιδο και το νέο αυτό μηχάνημα.

 

Πέμπτη 4 Μαρτίου 2021

ΜΕΤΑΞΥ ΣΟΒΑΡΟΥ ΚΑΙ ΑΣΤΕΙΟΥ

Αν και είμαι σίγουρος οτι θα μου ξανακάνει επίθεση αυτή η χαζή "κυρία" που σχολιάζει τις αναρτήσεις μου ανώνυμα, σχεδόν όλες που έχουν μέσα την λέξη νέα Λύκεια, (καταλαβαίνει οτι υπάρχει ευθύνη αλλά δεν θέλει να το παραδεχτεί), εντούτοις είμαι υποχρεωμένος να γράψω για την ατυχία μας ή καλύτερα την τύχη που έχουν κάποιοι άλλοι από εμάς.

- Ισχυρός σεισμός μεγέθους 6 Ρίχτερ σημειώθηκε στις 12:16 το μεσημέρι της Τετάρτης στην Ελασσόνα. Σύμφωνα με την αναθεωρημένη λύση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, ο σεισμός είχε μέγεθος 6 Ρίχτερ και σημειώθηκε 16 χλμ. νότια της Ελασσόνας. Το εστιακό του βάθος ήταν 7,8 χλμ. οι ζημιές αρκετές ανάμεσα του και ένα Δημοτικό σχολείο της περιοχής (φωτο)
Στην Κίσαμο ο σεισμός ήταν 6.2 και βγήκαν ακατάλληλα τα Λύκεια....το Νοέμβρη του 2019.
Κοιτάτε τώρα ανακοίνωση ένα 24ωρο μετά τον σεισμό της Ελασσόνας. Δεν ξέρω αν πέρασε και το 24ωρο.
- Όπως ανακοίνωσε η κυβερνητική εκπρόσωπος Αριστοτελία Πελώνη η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα κατασκευάσει το νέο δημοτικό σχολείο στο Δαμάσι Τυρνάβου, το οποίο υπέστη ζημιές από το σεισμό που χτύπησε την Ελασσόνα.
«Ο Πρωθυπουργός επικοινώνησε με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (που κατασκευάζει τον Ε65) και ζήτησε ως πράξη εταιρικής κοινωνικής ευθύνης να κατασκευάσει νέο δημοτικό σχολείο στο Δαμάσι Τυρνάβου.
Η εταιρεία συμφώνησε και με τη νέα σχολική χρονιά το σχολείο θα είναι έτοιμο».
Λοιπόν αγαπητή κυρία μιας και θα σχολιάσεις και αυτό, πικρόχολα όπως συμβαίνει πάντα, υποστηρίζοντας αυτά που δεν θέλεις να κατανοήσεις, σου λέω οτι είμαστε πολύ άτυχοι εμείς εδώ στην Κίσαμο. Γιατί όπως φαίνεται αν ήμασταν απο εκεί, από την Ελασσόνα, θα μας έφτιαχνε τα Λύκεια μια κατασκευαστική εταιρεία και δεν θα μπαίναμε σε πολιτικές υποσχέσεις, που έχουμε μπει τώρα και πολύ καιρό, και οι οποίες δεν έχουν και σιγουριά ούτε χρονοδιάγραμμα (Άκου εκεί ένα σχολείο έτοιμο σε ένα χρόνο;). 
Μας κτυπά λοιπόν ο σεισμός, μας κτυπά και η ατυχία να μην είμαστε στην Ελασσόνα, φυσικά εδώ θα μπορούσε με τον ίδιο τρόπο ο Πρωθυπουργός να έλεγε στους υπεύθυνους του ΒΟΑΚ (απο εκεί ξεκινάει ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη απο τα Λύκεια) για φτιάξτε και τα λύκεια στην Κίσαμο σαν ένδειξη καλής θέλησης και κοινωνικής ευθύνης... αλλά εμείς εδώ είμαστε ευκολόπιστοι και με ταμπέλα, οπότε θα μας τα φτιάξουν αλλιώς!!! 
Πάντως στα στοιχήματα υπάρχει ισορροπία ποιο απο τα δυο έργα θα φτιαχτεί πρώτα ο ΒΟΑΚ ή τα Λύκεια μας. Εσύ τι λες "κυρία" μου;

ΟΙ ΙΕΡΟΙ ΝΑΟΙ ΣΤΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΙΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΣΕΛΙΝΟΥ ΠΕΡΑΜΕΝΟΥΝ ΑΝΟΙΚΤΟΙ

 Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου ανακοινώνεται ότι κατόπιν των νέων μέτρων προστασίας της Δημόσιας Υγείας που εξήγγειλε η Ελληνική Πολιτεία, με ισχύ από την Πέμπτη, 4 Μαρτίου, και ως το πρωί της  Τρίτης, 16 Μαρτίου, και εις ό,τι αφορά την λειτουργία των Ιερών Ναών, ισχύουν τα κάτωθι: 
Οι Ιεροί Ναοί παραμένουν ανοικτοί, τόσο δια κατ΄ ιδίαν προσευχή, όσο και δια την τέλεση των Θείων Λειτουργιών και Ιερών Ακολουθιών. Η τέλεσις Μνημοσύνων επιτρέπεται, εκτός τους Νομούς που έχουν χαρακτηριστεί ως «βαθύ κόκκινο», στους οποίους δεν συμπεριλαμβάνεται ο Νομός Χανίων. Εις τις Θείες Λειτουργίες και Ιερές Ακολουθίες επιτρέπεται η συμμετοχή έως και εννέα (9) προσώπων. Καλούνται όσοι Χριστιανοί έχουν προγραμματίσει την περίοδο αυτή την τέλεση πάσης φύσεως Ι. Ακολουθιών όπως επικοινωνήσουν με τον Εφημέριο της Ενορίας τους. Επικαλούμενοι την χάρι και το έλεος του Θεού και τις πρεσβείες του Οσίου Νικηφόρου του λεπρού δια σύντομη υπέρβαση της δοκιμασίας αυτής και με την παράκληση όπως συμβάλλουμε όλοι, ο καθένας μας στο μέτρο της δικής του ευθύνης, εις την διαφύλαξη και της σωματικής υγείας, δώρο πολύτιμο της αγάπης του Θεού καλούμεθα όλοι μας όπως επιστρατευτούμε στην κοινή προσπάθεια ενάντια σε όλο αυτό που μας στερεί την κοινωνία των αγαπημένων μας προσώπων και την χαρά της ζωής.   
Εκ της Ι. Μητροπόλεως

ΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ ΤΟΥ 1618

O Φ. Βασιλικάτα υπηρέτησε στην Κρήτη σαν μηχανικός δημοσίων έργων και ήταν ο ειδικός για κάθε βενετσιάνικο έργο στο νησί. Γνώριζε κάθε σπιθαμή της Κρήτης και το 1618 υπέβαλε μια έκθεση στον αρχηγό του ιππικού της Κρήτης Natale Donato όπου σημείωνε σε πολλές λεπτομέρειες (*έγχρωμα χαρτογραφήματα 42Χ29 εκ.) τις περιοχές της Κρήτης που πρέπει να τις προσέξουν (στρατιωτικά) μιας και ήταν εύκολες ή δύσκολες σε αποβάσεις ή προσεγγίσεις πλοίων των Τούρκων. 
Να τι γράφει για την περιοχή μας το 1618....
- Γυρίζοντας το ακρωτήρι της Σπάθας ως και τον ποταμό Νοπήγια του κόλπου της Κισάμου 23 περίπου μίλια, δεν υπάρχει δεν υπάρχει κατάλληλο τόπος να κάνει στόλος αποβάσεις, παρά μόνο στο όρμο Αγίου Γεωργίου στις Μένιες και στην τοποθεσία  Άγιος Παύλος. Εκεί μπορεί να κάνουν απόβαση 3-4 γαλέρες. Ο ένας όρμος είναι εκτεθειμένος στον γρεγολεβάντε και ο άλλος στον πονεντομαέστρο.
Στον κόλπο της Κισάμου απο τα Νοπήγια ως και το Καστέλι Κισάμου απλώνεται μια παραλία 5 χιλιομέτρων καταλληλότατη για αποβάσεις ακόμα και με μια σκάλα απο την πλώρη κάθε πλοίου. Κοντά στα Νοπήγια υπάρχει νερό άριστο (απο τότε το ξέρανε) που τρέχει συνεχώς και βγαίνει ένα μίλι μακρυά απο την παραλία.
Από το Καστέλι και γυρίζοντας το ακρωτήρι που το λένε Τράχηλα, 3 μίλια μέχρι την κοιλάδα των Μεσογείων, υπάρχει άλλη μια παραλία 2 μίλια περίπου, δίχως νερό, μα κατάλληλο για αποβάσεις. Κι δυο αυτές παραλίες μπορεί να τις φρουρήσουν 200 στρατιώτες και 200 άλογα μοιρασμένοι σε κατάλληλες θέσεις, ανάλογα με τις τοποθεσίες.
Από τα Μεσόγεια ως και το Κάβο-Βούζα (Γραμβούσα) που η απόσταση είναι 10 μίλια δεν υπάρχει τόπος για απόβαση, γιατί οι ακτές είναι υψηλές και απότομες. Στο τμήμα αυτό υπάρχει ένας τόπος που λέγεται Άσπρο Λιμάνι και χωρά 4-5 γαλέρες (Μάλλον εννοεί τον Αι Σώστη) Είναι όμως ανοικτό προς ανατολικά και ιδιαίτερα στο γρέγο και την τραμουντάνα.
Ακολουθεί έπειτα το λιμάνι της Γραμβούσας, όπου δεν χρειάζεται άλλη άμυνα, γιατί το υπερασπίζει το εκεί φρούριο.
Πέρα απο την Γραμβούσα και ως το ακρωτήρι Κούτρι που απέχει 5 μίλια και απο εκεί ως και τον κάβο Κριό δεν υπάρχει ευκολία για αποβάσεις. Έτσι το μέρος φρουρείται μοναχό του σ' όλη εκείνη την μεριά γιατί υπάρχουν και βουνά πολύ δύσβατα που εμποδίζουν τον εχθρό να προχωρήσει μέσα.
(Αν και η ιστορία λέει οτι η απόβαση των Τούρκων έγινε δυτικά των Χανίων και συγκεκριμένα στο Κολυμβάρι, είναι σίγουρο πλέον οτι η πρώτη απόβαση Τούρκων το 1645 έγινε στη Φαλάσαρνα που δεν τα είχε συμπεριλάβει στα υπόψιν του ο μηχανικός Βασιλικάτα στην έκθεση του σαν κατάλληλο σημείο απόβασης το 1618. Μάλιστα υπάρχει και η υποψία οτι η έκθεση αυτή του Φρατζέσκο Βασιλικάτα είχε πέσει στα χέρια των Τούρκων και ήξεραν εκ των προτέρων που θα πρέπει να αποβιβαστούν ασφαλείς). 
Μάλιστα δεν είναι τυχαία και η πλάκα στο εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου στην Ακτή, με την σχετική ημερομηνία 1645. 

* Τα έγχρωμα αυτά χαρτογραφήματα 42Χ29 εκ. μπήκαν σε ένα βιβλίο που βρίσκεται σήμερα στο Μουσείο Correr της Βενετίας και είναι γνωστός ως κατάλογος του Portolani.

ΚΑΝΕΝΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΓΙΑ ΕΦΗΣΥΧΑΣΜΟ

Με έντονο προβληματισμό και ανησυχία παρακολουθούμε την αύξηση των κρουσμάτων COVID-19 στην χώρα που ανακοινώθηκαν το απόγευμα της Τετάρτης 03-03-2021 από τον ΕΟΔΥ. 
Η αυξητική τάση του ιικού φορτίου στα λύματα των μεγάλων πόλεων της Κρήτης κατά τις τελευταίες μετρήσεις, δεν αφήνει περιθώρια για εφησυχασμό  για την επιδημιολογική εικόνα της περιοχής μας. Για τον λόγο αυτό,  ο Δήμος Κισσάμου συνεχίζει τους ελέγχους  στα λύματα της πόλης μας όπου κινείται και εργάζεται η πλειοψηφία των δημοτών και τα αποτελέσματα της νέας δειγματοληψίας θα ανακοινωθούν μετά την ολοκλήρωση των εργαστηριακών αναλύσεων.
Επιπλέον, κατανοώντας την ανησυχία των δημοτών και κατόπιν συνεννόησης με τον ΕΟΔΥ, προγραμματίζεται για τις αμέσως προσεχείς ημέρες, η εκ νέου διεξαγωγή rapidtestsγια όσους επιθυμούν να εξεταστούν. Η ημέρα και ώρα διεξαγωγής των tests θα ανακοινωθεί σε νεότερο δελτίο τύπου.
Για άλλη μία φορά καλούμαστε όλοι να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και συνεπείς στην τήρηση των μέτρων προστασίας μιας και οι ισορροπίες μπορούν πολύ εύκολα να ανατραπούν.  
Εκ του Δήμου

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Κυκλοφορεί πολύ στα ανατολικά... βέβαια έχει και τα καλά του αλλά και τα κακά του.....
 

ΜΙΑ ΚΑΘΑΡΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΟΥ 1950

Καθαρά Δευτέρα του 1950 και όλοι οι Καστελιανοί γιόρταζαν την μέρα αυτή στο μικρό ψαρολίμανο της πόλης, την Λίμνη. Εκτός απο τα παραδοσιακά φαγητά εκείνης της μέρας, το πέταγμα του αετού απαραίτητη και η βαρκάδα καιρού επιτρέποντος. Η θρυλική βάρκα του Τζέγκα "ο Κυριάκος" γεμάτη κόσμο λίγο πριν βγει απο το λιμανάκι. Διακρίνεται ο Νικολής πάνω αριστερά δίπλα στον κύριο με το άσπρο πουκάμισο.