Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2020

ΩΣ ΔΕΝ ΘΩΡΩ, ΝΑ ΜΗΝ ΓΡΟΙΚΩ....

 Επανέρχομαι στο θέμα που έχει προκύψει, όχι τώρα, αλλά τις τελευταίες μέρες είναι στον αφρό, αφού έχει κοινοποιηθεί αυτό το βιντεάκι σχετικά με το Πεντοζάλι και την άρνηση μιας μερίδας "ειδικών" να δεχτούν οτι ο Κιώρος μετά απο πρόσκληση του Δασκαλογιάννη το μελοποίησε... μιας και αυτή η παρτίδα των διαφωνούντων δεν αρκούνται σε μια απλή αναφορά της δικής τους θέσης, αλλά προσπαθούν να σπιλώσουν ανθρώπους που έζησαν σε αυτήν την μεριά της Κρήτης, δίδαξαν, άφησαν μεγάλη παρακαταθήκη και προσέφεραν  στην πολιτιστική κληρονομιά μας όχι μόνο της Κισάμου αλλά και της Κρήτης. 

Δεν είναι ανάγκη να αναφέρω τα ονόματα αυτών που κάνουν ζημιά στην Κρητική μουσική δίχως λόγο, όμως θα σας μεταφέρω μιας και δεν είναι ευρέως γνωστά τι γράφουν για τον Κιώρο και τον Ναύτη, ανθρώπους που η προσφορά τους είναι αποδεδειγμένη.

Σε άρθρο του κυρίου Β. λοιπόν (που δεν θέλω να τον πιάνω και στο στόμα μου) το Μάρτη του 2020 σε μια Ρεθυμνιώτικη σελίδα γράφει τα εξής ανάρμοστα, ξεκινώντας απο τον Κιώρο, που και αυτόν τον θεωρούν σαν να μην υπήρχε σαν μουσικός στην περιοχή μας, αλλά είναι γέννηση της φαντασίας μας. Γράφει λοιπόν....ο Β.
" Όπου «Κιώρος» ή «Κιόρος» γράψτε τυφλός! Έστειλε επιστολή στον …τυφλό βιολάτορα, εν μέσω τουρκοκρατίας …από την Ανώπολη στις Λουσακιές της Κισσάμου!" και συνεχίζει παρακάτω.. Επιπλέον, είναι απίθανο ότι ο Δασκαλογιάννης θα έστελνε γράμμα στον Κιώρο (που δεν ξέρουμε αν ήξερε να διαβάζει και είχε και προβλήματα οράσεως, γι’ αυτό και το παρατσούκλι του –Κιόρ = τυφλός στα τούρκικα)
Κοροϊδεύει τον Κιώρο οτι ήταν τυφλός και πως θα διάβαζε την επιστολή του Δασκαλογιάννη λες και δεν υπήρχαν άνθρωποι να του την διαβάσουν, .... τέτοια φτηνή δικαιολογία βρίσκουν οι  σύγχρονοι "ερευνητές" αλλά και πως θα πήγαινε απο τις Λουσακιές στην Ανώπολη τυφλός γαρ; Πάντως πήγε αλλά όχι με τα πόδια κύριοι.... εκτός κι αν τα γαϊδούρια ή τα μουλάρια όλα στην Κίσαμο ήταν και αυτά τυφλά.
Για τον Ναύτη δεν χρειάζεται να γράψουμε τίποτα και μόνο που ακούνε τ όνομα του βγάζουν σπυριά είναι αυτός που είπε για την Λύρα, είναι αυτός που είπε για το πεντοζάλι, είναι αυτός που είπε για τον Χανιώτικο Συρτό... και φυσικά το αποκορύφωμα ήταν το βιβλίο του το 1989, «Κρητική» λύρα, ένας μύθος» που τους εξόργισε.
Φυσικά είπα παραπάνω οτι δεν ξέρουμε ποιος ο λόγος να γίνονται αυτά, κατηγορώντας ανθρώπους που δεν υπάρχουν πια για να τους απαντήσουν.... όμως υπάρχει σκοπός και φαίνεται καθαρά όπως τελειώνουν όλοι αυτοί οι "ερευνητές" την κάθε αναφορά τους...
Για το χρονικό διάδοσης του Χανιώτικου συρτού στην υπόλοιπη Κρήτη ο Ναύτης αλλά και ο Ι.Τ. μιλάνε για την εποχή του μεσοπολέμου. .....  Η υπόθεση ότι «ο συρτός διαδόθηκε στην υπόλοιπη Κρήτη την περίοδο του Μεσοπολέμου», σχετικά με το νομό Ρεθύμνης είναι αυθαίρετη και το θέμα χρειάζεται διερεύνηση ακόμη…   Εδώ φαίνεται οτι δεν έχουν πεισθεί οτι ο συρτός γεννήθηκε στα Χανιά...και μάλλον και αυτός είναι Ρεθυμνιώτικος.

Όσο για τον Στεφανή Τριανταφυλλάκη ή Κιόρος Α', γιατί υπήρχε και άλλος Στεφανής Τριανταφυλλάκης ο Β' και εδώ τα έχουν μπερδέψει "οι ερευνητές μας" (βλέπε Κρασσανάκη), ήταν βιολιστής απο το Γαλουβά Λουσακιών Κισάμου και ήκμασε απο το 1740 έως το 1790, όπου και του αποδίδονται 5 συρτοί και το πεντοζάλι .. Οι σκοποί ειναι
Α' Λουσακιανός συρτός ( το έτος 1750 στα Πατεριανά Λουσακιών Κισάμου )
Β' Λουσακιανός συρτός ( το έτος 1752 στις Λουσακιές Κισάμου) 
Μελισιανός συρτός (το έτος 1755 στην Μελισσιά Κισάμου) 
Τυλιφιανός συρτός (το έτος 1780 στην Τύλιφο Κισάμου ) 
Περβολιανός συρτός (το έτος 1785 στα Περβολάκια Κισάμου) 
Πεντοζάλι του Κιόρου (το έτος 1770 στην Ανώπολη Σφακίων) 
Τέλος μιας και λένε οτι λένε για τον Κιώρο και τον κοροϊδεύουν πότε αλλήθωρο και πότε τυφλό, να τους θυμίσω μια μαντινάδα του Γαλανομανώλη, Λουσακιανός κι αυτός και τυφλός, αλλά έβρισκε πάντα τον δρόμο του και τους σκοπούς της Κισάμου... 
Θε μου απού με τύφλωσες
πάρε μου και τ' αφτιά μου
ως δε θωρώ, να μην γροικώ
να καίγετ' η καρδιά μου.
Αφιερωμένη στους μεγάλους "ερευνητές"

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Mια ωραία φώτο δεκαετίας 70 του Ανυφαντή,   που του άρεσε να δημιουργεί πόζες σ' όσους φωτογράφιζε.... Είναι τραβηγμένη στον παράλληλο της Σκαλίδη, την Παπαγιαννάκη σε ένα άδειο δίχως αυτοκίνητα και κίνηση δρόμο. 
Αν θυμάμαι καλά τα κορίτσια από πάνω και αριστερά Τουλουπάκη Βάνα Τσικιντίκου, Πλευράκη Ρένα. Μεσαία σειρά Φουντουλάκη Λίνα, Φωτάκη αν δεν κάνω λάθος, δεν  βγάζω την τρίτη κοπέλα και στην κάτω σειρά Κουκουλά, Κουφάκη Μαρία Τουλουπάκη Ελένη η εισαγγελέας μας, Άννα Κοκολάκη και Ρίτα Τουλουπάκη και ο μικρός που θα είναι άντρας τώρα.
Μερικά μικρά ονόματα μου ξεφεύγουν λόγω ηλικίας....

Η Τέχνη και οι Ενασχολούμενοι με την Τέχνη την εποχή του Covid-19 –Τρόποι επίδρασης και επιβίωσης

Την Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2020 και ώρα 18:00-20:00, θα πραγματοποιηθεί Διαδικτυακή Ημερίδα, με θέμα: «Η Τέχνη και οι Ενασχολούμενοι με την Τέχνη την Εποχή του Covid-19 – Τρόποι επίδρασης και επιβίωσης», που διοργανώνει η Ορθόδοξος Ακαδημία Κρήτης, στο πλαίσιο των νέων διαδικτυακών δράσεων του Ιδρύματος, με γενική θεματική: «Εκδηλώσεις την εποχή της πανδημίας του Covid-19». Η Τέχνη αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι του ανθρώπινου Πολιτισμού, εκφράζει τη φαντασία και τη δημιουργικότητα του ανθρώπου ερμηνεύοντας τον θεατό και αθέατο κόσμο, αποτελώντας αφετηρία για σκέψη και έχοντας παράλληλα την έννοια της ψυχαγωγίας. Για πολλούς συνανθρώπους μας, όμως, η Τέχνη αποτελεί εργασία, καθώς τους προσφέρει τα προς το ζην. Αναμφισβήτητα, η πανδημία του Covid-19, που βιώνει η ανθρωπότητα σχεδόν ένα χρόνο τώρα, έχει αλλάξει παντελώς την καθημερινότητά μας, σε όλους τους τομείς, καθιστώντας αδύνατη την ενασχόληση με τις καθημερινές μας συνήθειες και αναγκάζοντάς μας, να βρίσκουμε διεξόδους και εναλλακτικές λύσεις και πρακτικές. Σε ποιο βαθμό πετυχαίνουμε κάτι τέτοιο; Πόσο εύκολο ή δύσκολο εγχείρημα είναι, ειδικά για τους ανθρώπους της Τέχνης;
     Για το επίκαιρο θέμα αυτό, θα μιλήσουν οι:
* κα Ειρήνη Παπουτσάκη, Ιστορικός και Θεωρητικός Θεάτρου -  Κινηματογράφου, Υποψήφια Διδάκτωρ Ιστοριογραφίας Θεάτρου.
* κα Έφη Θεοδώρου, Σκηνοθέτιδα και Καλλιτεχνική Διευθύντρια του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Κ.
* κ. Ιωάννης Ν. Αρχοντάκης, Εικαστικός Επιμελητής, Διευθυντής του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Χανίων «Ελαιουργείον».
* κα Λαμπρινή Μποβιάτσου, Εικαστικός.
* Δρ Κωνσταντίνος Β. Πρώιμος, Διδάσκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Κριτικός Τέχνης και Επιμελητής Εκθέσεων.
* κ. Ηλίας Βλαμάκης, Μουσικός και Δάσκαλος Κρητικής Λύρας στο Βενιζέλειο Ωδείο Χανίων.
     Χαιρετισμό θα απευθύνει ο Δρ Κωνσταντίνος Ζορμπάς, Γενικός Διευθυντής της ΟΑΚ, ενώ τον συντονισμό της Ημερίδας θα έχει η κα Εμμανουέλα Λαρεντζάκη, Φιλόλογος Αγγλικής Γλώσσας και Ιστορικός Τέχνης, Επιστημονική Συνεργάτιδα της ΟΑΚ.
     Η εκδήλωση θα μεταδοθεί ζωντανά από το κανάλι της Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης στο YouTube. Το μόνο που απαιτείται είναι η σύνδεση μέσω του συνδέσμου: https://bit.ly/2J7COjq την Πέμπτη 3/12, στις 18:00, επιλέγοντας τη συγκεκριμένη εκδήλωση, που θα έχει τη σήμανση «LIVE» (Ζωντανή Μετάδοση).

Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2020

ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

Άρθρο του παπά Αντώνη Αρετάκη
Η πανδημία του Κορωνοϊού, (Covid-19) ανέτρεψε την καθημερινότητας μας. Ο πανικός, η ανησυχία  και το αυξανόμενο άγχος έχουν οξυνθεί, υπό τον φόβο της απειλής της ζωής μας. Καθημερινά, στο Ίδρυμα, γινόμαστε δέκτες καταιγισμού αιτημάτων βοήθειας, συνανθρώπων μας, οι οποίοι βιώνουν την κοινωνική απομόνωση, τη κατάθλιψη, ενώ παράλληλα περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας, κακοποίησης, παραμέλησης, φτώχειας και ανεργίας, παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση μετά την επιβολή της απαγόρευσης. 
Καθώς λοιπόν βρισκόμαστε εν καιρώ πανδημίας και χωρίς να γνωρίζουμε πότε αυτή η κατάσταση που ζούμε θα εξαλειφθεί και θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα την οποία είχαμε συνηθίσει, θα πρέπει όλοι να θεωρούμε τους εαυτούς μας ως τους επόμενους που ενδεχομένως θα νοσήσουν. Κανείς δεν πρέπει να μπει στο περιθώριο και να είναι δακτυλοδεικτούμενος, όταν βιώνει μία τέτοια κατάσταση τόσο ατομικά ο νοσούντας όσο και το οικογενειακό του περιβάλλον. Το να προσδίδουμε ταμπέλες σε συνανθρώπους δεν θα ωφελήσει ούτε εμάς, σαν άτομα αλλά ούτε και θα προστατέψει το κοινωνικό σύνολο. Οι αδιέξοδες συζητήσεις για την πανδημία, δεν πρόκειται να οδηγήσουν πουθενά, όταν την ίδια στιγμή δεν τηρούνται τα μέτρα προστασίας για την διασπορά του ιού. 
Ο σεβασμός, η αλληλεγγύη και η ενσυναίσθηση είναι τα συναισθήματα που πρέπει να μας διακατέχουν τέτοιες ώρες απέναντι στις ανάγκες, τα προβλήματα και τα αδιέξοδα των αδελφών μας. Καλούμαστε να κάνουμε τον πόνο του αδελφού μας δικός μας, το εγώ μας, να το προσφέρουμε στο εμείς. Μόνο έτσι θα ξεπεράσουμε αυτήν την υγειονομική – κοινωνική κρίση.
Η δοκιμασία της πανδημίας θα περάσει. Αν σταθούμε με ελπίδα, ενότητα και αλληλεγγύη, σίγουρα θα εξέλθουμε πνευματικά κερδισμένοι. Ας ακολουθήσουμε την πιστή τήρηση των μέτρων υγειονομικής προστασίας με εμπιστοσύνη στην επιστήμη και στους ειδικούς, δείχνοντας υπεύθυνη στάση ως πολίτες, αλλά και υπεύθυνη στάση στην ζωή του πλησίον μας. 
Σε τηλεφωνική επικοινωνία ηλικιωμένης που εξυπηρετείται από το Κοινωνικό Παντοπωλείο,  ειπώθηκαν τα παρακάτω:
Αφού ανέφερε ότι είναι στην σκέψη της οι ηλικιωμένοι του Ιδρύματος, οι οποίοι βιώνουν την απόλυτη απομόνωση από τις οικογένειες τους και την κοινωνία, συνέχισε με τα εξής λόγια: 
« Γέροντα μου, βίωσα στην πορεία της ζωής μου, πολέμους, αρρώστιες, κακουχίες φτώχεια, πείνα, θανάτους - απώλειες αγαπημένων προσώπων…. Αυτό που με κράτησε στην ζωή, η μόνη παρηγοριά μου και ελπίδα, το στήριγμα μου, ήταν η πίστη στον Θεό και η καθημερινή προσευχή στην Παναγία μας και Μητέρα όλων μας, με  το καντηλάκι και το θυμίαμα και ένα Δόξα σοι ο Θεός….. για την ημέρα που έφυγε και την ημέρα που έρχεται…»
Κλείνοντας θα ήθελα να εκφράσω θερμές ευχαριστίες σε όλους τους επαγγελματίες υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας, (ιατρικό, νοσηλευτικό, βοηθητικό προσωπικό, κλπ.) που είναι στην πρώτη γραμμή της μάχης για την διαφύλαξη της υγείας μας. Συγκριμένα  επιθυμώ να ευχαριστήσω  την 7η Υγειονομική Περιφέρεια Κρήτης, τον ΕΟΔΥ Χανίων, την ΚΟΜΥ, (Κινητή Ομάδα Υγείας) και συγκεκριμένα στον συντονιστή  της Κινητής Ομάδας Υγείας Ειδικού Σκοπού, κ. Στέφανο Ντουκάκη όπως και όλο το κλιμάκιο ΕΟΔΥ, για την στενή συνεργασία με το Ίδρυμα μας, τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας ΠΕ Χανίων και τον Νικολακάκη Δημήτριο, Διευθυντή Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας, το Γενικό Νοσοκομείο Χανίων « Ο Άγιος Γεώργιος », όπως και το Κέντρο Υγείας Κισάμου και συγκεκριμένα την Δ.ντρια κ. Νικολακάκη Λίτσα οι οποίοι με υψηλό αίσθημα ευθύνης συμβάλλουν στην διαφύλαξη της δημόσιας υγείας δείχνοντας παράλληλα ιδιαίτερη ευαισθησία στις ανάγκες των περιθαλπομένων του Ιδρύματος μας.
Ο Διοικητικός Διευθυντής του Αννουσάκειου Ιδρύματος
Πρωτ. Οικουμενικού Θρόνου
Αντώνιος Αρετάκης

ΜΙΑ ΔΩΡΕΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΙΑΝΝΗ ΡΑΙΣΑΚΗ ΚΑΙ ΒΑΓΓΕΛΗ ΤΕΡΖΑΚΗ

 Το Περιφερειακό Τμήμα Κισάμου του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού ενισχύει το πεδίο δράσης του!! Άλλη μια σπουδαία χορηγία, αυτές τις μέρες τέθηκε στην διάθεση των Σαμαρειτών του Τμήματος, και κατ επέκταση στην διάθεση του συνανθρώπου μας... 
Συγκεκριμένα δυο πλήρεις στολές για το υγρό στοιχείο, απαραίτητες τόσο για το διασωστικό jet ski που το Περιφερειακό Τμήμα διαθέτει, όσο και για τις επικείμενες εκπαιδεύσεις των Διασωστών Υγρού Στοιχείου προσέφεραν οι επιχειρηματίες και φίλοι του Περιφερειακού Τμήματος Ραϊσάκης Ιωάννης (Taverna Maracaibo, Κολένι Κισάμου & Seaze the Day ενοικιάσεις σκαφών αναψυχής), καθώς και Τερεζάκης Ευάγγελος (Ταβέρνα Πορφύρα, Νοπήγεια Κισάμου) !!! 
Ο εξοπλισμός αυτός, πρόκειται να χρησιμοποιηθεί σε επιχειρήσεις κυρίως σε θαλάσσιο περιβάλλον, όμως υπάρχει η πρόβλεψη και η δυνατότητα, βάση των προδιαγραφών κατασκευής των στόλων, να χρησιμοποιηθούν και σε ορμητικά νερά ποταμών... 
Σας ευχαριστούμε από καρδιάς!!!!

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Μια απο τις πολλές φωτογραφίες που έλαβα ανώνυμα τις τελευταίες μέρες, είναι απο αυτές που σου κεντούν το ενδιαφέρον να μάθεις λίγα περισσότερα πράγματα για το ποιος είναι που είναι και τι μαγαζί ήταν αυτό.
Οι περισσότερες απο τις φωτογραφίες ειναι δίχως ονόματα παλιές μερικές κάποιοι έχουν σημειώσει ανορθόγραφα και δυσδιάκριτα κάποιες λέξεις. Εδώ σταθήκαμε τυχεροί.
Ι. Περαθ. Δραπανιάς γράφει η φώτο από πίσω που ειναι του Ανυφαντή (έχει σφραγίδα) και μάλλον πρόκειται για τον Ιωάννη Περαθωράκη από τον Δραπανιά, που κάποτε ήταν μια πολιτεία με τα μικρομάγαζα του. Ας ελπίσουμε οτι κάποιος θα μας δώσει κάποιες πληροφορίες για το αρχείο μας.


ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ....

 Η πρόταση του Μανούσου Βολουδάκη για τις αγροζημιές στην Κίσαμο συμπεριελήφθη σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
Να τι δήλωσε ο Μανούσος μετά και την ανακοίνωση αυτή.
Μετά από πολλές προσπάθειες, ήρθε στη Βουλή η νομοθετική ρύθμιση που από καιρό έχω προτείνει για την αντιμετώπιση του προβλήματος των αγροζημιών στην Κίσαμο. Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοΐδης συμπεριέλαβε στο νομοσχέδιο που μόλις κατέθεσε, μια διάταξη (άρθρο 38) στη βάση της αρχικής μου πρότασης, για διοικητικό πρόστιμο που θα επιβάλλει η Αστυνομία ή η ΔΑΟΚ.
Έχω τη διαβεβαίωση του Υπουργού ότι η ρύθμιση θα συνοδευθεί και από ένα ειδικό επιχειρησιακό σχέδιο της Αστυνομίας για τη συγκεκριμένη περιοχή. Θυμίζω ότι η ρύθμιση αυτή είναι απαραίτητη γιατί όπως έχουν σήμερα τα πράγματα αυτοί που έχουν κάνει επάγγελμα τις αγροζημιές δεν υφίστανται καμία επίπτωση επειδή οι υποθέσεις δε φτάνουν ποτέ στο δικαστήριο. Στο εξής δε θα χρειάζεται δικαστήριο, εάν διαπιστωθεί από την Αστυνομία ότι παραγωγικά ζώα βρίσκονται μέσα σε καλλιέργειες άλλου ιδιοκτήτη.
Η ρύθμιση είναι διατυπωμένη έτσι ώστε τα βαριά πρόστιμα να επιβάλλονται στους υπότροπους (αυτούς που έχουν κάνει τη συγκεκριμένη παρανομία επάγγελμα), και όχι στον κτηνοτρόφο που τυχαία κάποια φορά του ξέφυγαν τα ζώα. (Προς αυτή την κατεύθυνση θα ζητήσω πρόσθετες διασφαλίσεις και προσθήκες στη διάταξη).
Για να φθάσουμε εδώ, χρειάστηκε η συνεργασία των υπηρεσιών τριών Υπουργείων, τα οποία εμπλέκονται στην νομοθέτηση της διάταξης αλλά και στην εφαρμογή της. Ευχαριστώ για αυτό τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, τον Υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα και τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Μάκη Βορίδη.
Τα περιστατικά αγροζημιών από ζώα στα Χανιά είναι πολλά​ - Τι προβλέπει η νέα διάταξη νομοσχεδίου του Υπ. Προστασίας του Πολίτη
Πρόστιμο που ξεκινά από 50 και φτάνει μέχρι τα 1000 ευρώ θα επιβάλλεται σε ιδιοκτήτες ζώων που προκαλούν αγροζημιές.
Στην περίπτωση κατά την οποία ο ιδιοκτήτης των ζώων διαπράττει το προαναφερόμενο αδίκημα για πρώτη φορά, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο πενήντα (50) ευρώ.
Στην περίπτωση κατά την οποία ο ιδιοκτήτης των ζώων διαπράττει το προαναφερόμενο αδίκημα για δεύτερη φορά, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο διακοσίων (200) ευρώ.
Στην περίπτωση κατά την οποία ο ιδιοκτήτης των ζώων διαπράττει το προαναφερόμενο αδίκημα για τρίτη φορά, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο χιλίων (1.000) ευρώ.
Για κάθε επόμενη περίπτωση πλέον της τρίτης φοράς το διοικητικό πρόστιμο διπλασιάζεται.
Ο ιδιοκτήτης των ζώων ενημερώνεται για την παράβαση και την επιβολή προστίμου που του επεβλήθη με συστημένη επιστολή, οφείλει δε να εξοφλήσει το πρόστιμο εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών από την ημερομηνία παραλαβής της. Σε περίπτωση κατά την οποία το πρόστιμο δεν εξοφληθεί, το ποσό βεβαιώνεται από την κατά τόπον αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.). 

“Όργανα” των Μαρτύρων του Ιεχωβά στο χριστεπώνυμο πλήρωμα της Ι.Μ. Κισάμου

Τις τελευταίες ημέρες, όπως ενημερώθηκε η Μητρόπολις, στα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία (e-mail) πολλών επιχειρηματιών ως και άλλων πολιτών της ευρύτερης περιοχής, εστάλησαν ηλεκτρονικά μηνύματα, με την μορφή επιστολής, όπου μετά από μία εισαγωγή ενημέρωναν ότι: «αυτό τον μήνα πραγματοποιείται στην πόλη μας μια εκστρατεία για να γνωρίσουν οι συμπολίτες μας, οι Επιχειρηματίες και οι Κυβερνητικοί Αξιωματούχοι, αυτές τις υποσχέσεις και να δουν τις αποδείξεις μέσα στον Λόγο του Θεού την Αγία Γραφή».
Στο ηλεκτρονικό αυτό μήνυμα έχει, ως συνημμένο, το Περιοδικό «Σκοπιά», ως επίσης και ονοματεπώνυμο και μαιλ επικοινωνίας, προτρέποντας για σχετική επικοινωνία όποιον επιθυμεί να γνωρίσει «τις πεποιθήσεις των Μαρτύρων το Ιεχωβά».
Προς ενημέρωση του λαού του Θεού ως και των παραληπτών των ηλεκτρονικών αυτών επιστολών, υπεύθυνα σας ενημερώνουμε τα εξής:

Η ομάδα των Χιλιαστών ή Μαρτύρων του Ιεχωβά, όπως οι ίδιοι αποκαλούνται, εμφανίστηκε στο τέλος του προπερασμένου αιώνα (1870), στην Αμερική από τον πάστορα, κατά άλλους έμπορο, Κάρολο Τέηζ Ρώσσελ, στη δε Ελλάδα περί το 1912. Βασικές, ουσιαστικές και δογματικές διαφορές χωρίζουν τον Χριστιανισμό και την Ορθόδοξη Εκκλησία από τους Μάρτυρες του Ιεχωβά. Ανάμεσα στα άλλα και οι εξής: 1. Αρνούνται την Αγία Τριάδα, για την Οποία γράφουν πώς η Τριαδική διδασκαλία προέρχεται από τη «διάνοια του Σατανά». 2. Αρνούνται την Θεότητα του Χριστού και του Αγίου Πνεύματος. 3. Αρνούνται την σωματική Ανάσταση του Χριστού. 4.Αρνούνται την Εκκλησία και τα άγια Μυστήρια Της. 5. Αρνούνται την αθανασία της ψυχής. 6.Αρνούνται την Θεοτόκο Μαρία (Παναγία) και το Αειπάρθενον Αυτής. 7. Αρνούνται τους Αγίους της Εκκλησίας. 8. Αρνούνται τον Τίμιο Σταυρό. 9. Αρνούνται τις Ιερές Εικόνες. 10. Αρνούνται τις μεγάλες εορτές της Χριστιανοσύνης: τα Χριστούγεννα και το Πάσχα. 11. Αρνούνται την Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας. 12. Αρνούνται τον νηπιοβαπτισμό. 13. Αρνούνται την μετάγγιση αίματος. 14. Αρνούνται να υπηρετήσουν, ως μάχιμοι, την Πατρίδα. 15. Διδάσκουν ότι η Δευτέρα Παρουσία έγινε το 1914 και ότι σύντομα θα έλθει ο Χριστός να ιδρύσει επί της γης χιλιετή βασιλεία Του (εξ ου και η ονομασία τους «Χιλιασταί»). 16. Χρησιμοποιούν την Αγία Γραφή, την οποία ερμηνεύουν σύμφωνα με τις δικές τους πεποιθήσεις, αποκομμένη από την Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας. 17. Τα Περιοδικά «Σκοπιά» και «Ξύπνα» είναι όργανα των Μαρτύρων του Ιεχωβά.
Στους δύσκολους αυτούς καιρούς μας καλούμε τον λαό του Θεού να εντείνει την προσευχή του και να μείνει σταθερός στην πίστη του, τα ιερά και τα όσια του Γένους, σύμφωνα και με την προτροπή του Αποστόλου Παύλου: «…γρηγορείτε, στήκετε εν τη πίστει, ανδρίζεσθε, κραταιούσθε» (Να είστε σε εγρήγορση, μένετε στέρεοι στην πίστη, να είστε γενναίοι και δυνατοί), (Α΄ Κορ.16, 13-14), «στήκετε και κρατείτε τας παραδόσεις», (μείνετε σταθεροί και κρατείστε τις παραδόσεις» (Β’ Θεσσ.β,15)

Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2020

ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ ΚΙΣΑΜΟΥ

Στη σύλληψη ενός νεαρού προέβησαν οι άνδρες του Α.Τ Κισάμου, μετά απο καταγγελίες, για φθορά στο Δημοτικό Στάδιο Κισάμου, χθες το βράδυ. Αν και δεν διαπιστώθηκε κάτι τέτοιο, στο νεαρό κόπηκε πρόστιμο για παραβίαση της ώρας κυκλοφορίας και κατασχέθηκε το μηχανάκι του. 
Η αλήθεια είναι οτι η εικόνα στο Δημοτικό Στάδιο δεν είναι η καλύτερη με όλα να είναι διαλυμένα και σε άθλια κατάσταση. Μάλιστα τι κατηγορίες και σε ποιους θα αποδώσεις, όταν απο την μια δεν υπάρχει η απαιτούμενη φύλαξη του χώρου, απο τον Δήμο, αλλά και τα πάντα εκεί είναι προς αντικατάσταση!!! Όχι βέβαια οτι και οι νεαροί έχουν το δικαίωμα να καταστρέφουν μια δημόσια περιουσία, σε όποιο χάλι κι αν βρίσκεται.
Άλλο ένα μεγάλο πρόβλημα στην πόλη μας που χρειάζεται λύση, μάλιστα όπως φαίνεται δεν είμαστε ικανοί ένα χώρο άθλησης να κρατήσουμε καθωσπρέπει... σε αντίθεση με άλλους δήμους που έχουν πάνω απο 20 δακτυλοδεικτούμενους.

ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 2021

Προσπαθώ να βρω το τεχνικό πρόγραμμα του 2018, άντε του 2019, άντε του 2020, στις σελίδες του Δήμου Κισάμου και δεν το βρίσκω.... μιας και όπως έμαθα χθες ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία το νέο τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου. Θα μου πείτε τι ψάχνεις τόσο παλιά αφού έχουμε 2021 σε λίγο...για σύγκριση;  

- Ναι κάτι τέτοιο, μιας και έμαθα αφού ήταν δύσκολο να το παρακολουθήσεις το χθεσινό Δ.Σ του Δήμου Κισάμου, αν δεν ήσουν διαπιστευμένος και να είχες και τους κωδικούς... οτι ξαναψήφισαν το Τεχνικό του 2019 ίσως και του 2018 οπότε μάλλον θα το ψήφισε και η παράταξη του πρώην Δημάρχου κ. Σταθάκη αφού ήταν δικό της.

Δεν ξέρω ποιες οι δικαιολογίες για την ξαναζεσταμένη σούπα, αλλά εμάς δυστυχώς μας έχει κτυπήσει η πανδημία περισσότερο απο κάθε άλλο δήμο στην Ελλάδα. Ας ελπίσουμε οτι κάποτε θα ξεμπλοκάρουμε και θα κάνουμε έστω αυτά που βάζουμε κάθε χρόνο σαν στόχο, για να πάμε και μπροστά.. γιατί όπως βλέπω ούτε σημειωτόν πάμε ... για όπισθεν ολοταχώς μου μοιάζει!!!

Αν κάποιος δημοτικός σύμβουλος έχει το τεχνικό πρόγραμμα ας το αναρτήσει μιας και δεν είναι κρυφό, ειδικά αυτό απο κανένα.... μάλιστα είναι και προς όφελος μας να ξέρουμε τι σχεδιάζουν για εμάς....

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Μια σπάνια φωτογραφία απο την Μονή Χρυσοσκαλίτισσας Δεκέμβριος 1953 με τον Αρχιμανδρίτη Γρηγόριο Πλοκαμάκη να υπογράφει την φώτο. Ο Γρηγόριος Πλοκαμάκης υπηρέτησε στην Μονή πάνω απο μισό αιώνα και συγκεκριμένα από 1897 όταν ο Μανασσής έφυγε στο εξωτερικό. Ο άλλος ιερέας, μάλλον αν και δεν μπορώ να είμαι 100% σίγουρος, πρέπει να είναι ο παπά Νεκτάριος. Ας ελπίσουμε οτι οι Εννιαχωριανοί θα ξέρουν.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

 Την 1η Δεκεμβρίου 1913, ο Βασιλέας Κωνσταντίνος, ο Πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος και ο Ναύαρχος Κουντουριώτης, αποβιβάζονται από το θωρηκτό Αβέρωφ και κηρύσσουν την πολυπόθητη Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα, υψώνοντας την Ελληνική Σημαία στο φρούριο του Φιρκά στο Βενετσιάνικο λιμάνι των Χανίων.
Ο Λουκάς Κανακάρης Ρούφος που υπογράφει τον λόγο, ήταν πατρινός πολιτικός. Το 1913 παραιτείται από βουλευτής και αναλαμβάνει την θέση τού Γενικού Διοικητή Κρήτης μετά από πρόταση του Ελευθέριου Βενιζέλου. Με την ιδιότητα αυτή προσφωνεί τον Βασιλέα Κωνσταντίνο κατά την μεγάλη τελετή.
1 Δεκεμβρίου 1913 – 1 Δεκεμβρίου 2020!!!
Κείμενο Ειρήνη Καλαιτζάκη

Ο ΦΑΡΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΛΥΤΑΡΑΣ ΣΤΑ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ

 Για όσους έχουν πάει στα Αντικύθηρα θα ξέρουν το φάρο της Απολυτάρας*, ένα απο τους μεγαλύτερους στην Ελλάδα αλλά δίχως πρόσβαση απο ξηρά και η τροφοδοσία του κάποτε γινόταν με βάρκα απο τον Ποταμό. Με τις προσπάθειες του νυν δημάρχου Κυθήρων κ. Στρατή Χαρχαλάκη φτιάχτηκε ο δρόμος, έτσι μας δίνει άλλη μια ευκαιρία να επισκεφτούμε το νησί. (Το είχα προσπαθήσει πριν 3 χρόνια να πάω με τα πόδια αλλά δεν τα κατάφερα). Να τι γράφει και στην σελίδα του Δήμου Κυθήρων για το έργο.

- Ολοκληρώθηκε πριν λίγες ημέρες η κατασκευή της οδού πρόσβασης προς τον ιστορικό Φάρο Απολυτάρας, στο νότιο άκρο των Αντικυθήρων, που πραγματοποιήθηκε από τα μηχανήματα και το προσωπικό του Στρατού Ξηράς (ΜΟΜΚΑ) μετά από Προγραμματική Σύμβαση του Δήμου Κυθήρων με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Έγινε διάνοιξη χωμάτινης οδού σε μήκος περίπου 2,5 χλμ και συνολική βελτίωση επιπλέον 3 χλμ ήδη διανοιγμένου χωμάτινου δρόμου, προκειμένου να δημιουργηθεί ασφαλής οδική πρόσβαση στο Φάρο, τόσο για το προσωπικό του Πολεμικού Ναυτικού της Υπηρεσίας Φάρων, όσο και ευρύτερα για λόγους τουριστικής αξιοποίησης. Τα συνεργεία της ΜΟΜΚΑ εργάστηκαν στο νησί σχεδόν επί τρεισήμισι μήνες, υπό δύσκολες συνθήκες, λόγω του γεωγραφικού αναγλύφου και των κλίσεων της περιοχής επέμβασης.
Πέραν όλων, όμως, η διάνοιξη του δρόμου προς το Φάρο των Αντικυθήρων ήταν η αναγκαία προϋπόθεση για την συντήρηση του σημαντικού αυτού ιστορικού μνημείου που κινδυνεύει με κατάρρευση. Ήδη ο κ. Πάνος Λασκαρίδης, Πρόεδρος του Ιδρύματος «Αικατερίνη Λασκαρίδη» έχει ολοκληρώσει με δαπάνες του την πλήρη αποτύπωση του μνημείου και την αρχική μελέτη αποκατάστασης.

Με αφορμή την ολοκλήρωση του έργου, ο Δήμαρχος Κυθήρων απέστειλε ευχαριστήριες επιστολές στην πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης, ενώ δήλωσε τα εξής:
«Ένα όνειρο αλλά και ένα αίτημα δεκαετιών για το νησί των Αντικυθήρων έχει πλέον ικανοποιηθεί χάρη στη συνεργασία του Δήμου μας με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Ένα έργο που αποτελεί την προϋπόθεση για την έναρξη των διαδικασιών συντήρησης του Φάρου των Αντικυθήρων, του ιστορικού αυτού μνημείου στο οποίο υπηρέτησε ο Ρώσος Ναύαρχος Νικόλαος Φιλοσοφώφ. Ευχαριστώ θερμά τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Νίκο Παναγιωτόπουλο, τον Διοικητή και το προσωπικό της ΜΟΜΚΑ και όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχή ολοκλήρωση του έργου».

*Το ακρωτήριο Απολυτάρες βρίσκεται στα Αντικύθηρα και συγκεκριμένα στο νοτιότερο μέρος του νησιού. Το 1926 τοποθετήθηκε ένας από το μεγαλύτερους φάρους πετρελαίου. Η πρόσβαση στον φάρο γίνεται με βάρκα από τον Ποταμό Αντικυθήρων. Πολλές φόρες για μεγάλα χρονικά διαστήματα είναι αδύνατη η προσέγγιση στο φάρο λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών. Η περιοχή είναι εκτεθειμένη σε όλους τους καιρούς. Είναι εγκατεστημένος σε πέτρινο κυκλικό, πύργο. Δίπλα στον πύργο υπάρχει οικία. Είναι ορατός σε απόσταση 36 ναυτικών μιλίων. Έχει ύψος πύργου 23 μέτρα και εστιακό ύψος 45 μέτρα.
Χαρακτηριστικά φάρου: Δύο λευκές αναλαμπές ανά 15 δ/λ.

ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΚΕ ΚΑΛΑ...ΚΑΙ ΤΟ ΚΛΕΙΔΑΜΠΑΡΩΜΑ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ

Δημαρχείο και τράπεζες... κάθε μέρα και ειδικά  αυτές οι μέρες το αδιαχώρητο... είναι τα σημεία που δεν κυκλοφορεί ο ιός και δεν μπορεί κανένας να τον κολλήσει.
Ο ιός ματαδίνεται στα βιβλιοπωλεία, στα μικρομάγαζα, στις ταβέρνες και φυσικά στις καφετέριες μιας και εκεί τα τραπεζάκια είναι πιο κοντά απο ότι οι άνθρωποι έξω απο τις τράπεζες... το ότι μπαίνουν ένας ένας μέσα στα μαγαζιά που λειτουργούν είναι προστασία για τους υπαλλήλους, της τράπεζας, του Δήμου και μόνο. ...οι υπόλοιποι οτι στοιβάζονται είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο.
 Β.Π


ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΙΣΑΜΟΣ ...ΠΟΥ ΑΡΑΓΕ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΚΡΥΜΜΕΝΗ;

Ο Όμηρος αποκαλούσε την Αρχαία Κρήτη ως «Εκατόμπολιν» αναφέροντας ότι είχε εκατό (100) πόλεις. Μετά την εποχή του Ομήρου η αριθμητική αυτή αναφορά είναι πλέον περισσότερο συμβολική, αφού οι αρχαίες κρητικές πόλεις, που έως τώρα έχουν βρεθεί και αναγνωρισθεί, είναι τουλάχιστον πάνω από εκατόν πενήντα (150) ή και περισσότερες, σε γνωστές, αλλά και άγνωστες θέσεις και τοποθεσίες της σύγχρονης Κρήτης. Όμως δεν είναι γνωστός ο ακριβής αριθμός ούτε των πόλεων ούτε των ονομάτων, και επίσης για άλλες πόλεις είναι γνωστό το αρχαίο όνομα, σε άλλες γίνονται επιστημονικές υποθέσεις και σε άλλες αγνοείται εντελώς. Παράλληλα, υπάρχουν πολλά γνωστά ονόματα, που όμως δεν μπορούν να ταυτιστούν με καμιά από τις γνωστές θέσεις. Για τις περισσότερες πόλεις υπάρχει πληθώρα αναφορών και πηγών από την αρχαιότητα ως σήμερα, ενώ σε άλλες υπάρχουν ελάχιστες ή/και καθόλου αναφορές... αναφέρει η Βικιπαίδεια η οποία έχει όλα τα ονόματα των γνωστών και άγνωστων πόλεων ανάμεσα τους και την Κίσσαμο αλλά πατώντας το link για να διαβάσει την ιστορία της είναι κενό.
Η "Κίσσαμος πόλις» (πόλη Κίσσαμος), όπως αναφέρθηκε από την Πτολεμαίος (3,17,8), βρίσκεται στο σύγχρονο κόλπο της Κισάμου. Παρά το γεγονός ότι ήταν κοντά στην μεγάλη πόλη της Πολυρρηνίας, ήταν αυτόνομη και ανεξάρτητη και είχε δικά της νομίσματα με την κεφαλή του Ερμή από τη μία πλευρά και ένα δελφίνι από την άλλη. (Που είναι αλήθεια αυτό το νόμισμα)

Η αλήθεια είναι οτι παρά τις αναφορές και την καλή θέληση όλων μας να πιστέψουμε οτι είμαστε ανάμεσα στις 100 πόλεις του Ομήρου η αρχαιολογική σκαπάνη δεν έχει βρει ακόμα την πόλη, θα έλεγα ούτε ίχνος της. Τα πάντα σε αυτήν την περιοχή μοιάζουν να αρχίζουν τους πρώτους αιώνες μετά Χριστού. 
Κάποιος βέβαια θα αναρωτηθεί μα καλά τόσα αρχαία πως μπορείς να είσαι σίγουρος οτι δεν είναι η ελληνιστική ή η προϊστορική Κίσαμος που αναφέρει όχι μόνο ο Όμηρος, αλλά και οι περισσότεροι ιστορικοί και γεωγράφοι της εποχής; 
- Σιγουριά δεν υπάρχει αλλά η αρχαιολογία ξέρει και ψάχνει, και η απάντηση στην ερώτηση αυτή είναι οτι δεν έχουμε βρει ακόμα ένα νόμισμα της πόλης κράτους της Κισάμου, που έτσι θα δήλωνε και την ύπαρξη της. Ούτε ένα, πράγμα που απλά σημαίνει οτι είτε λάθος ψάχνουμε ή πόλη ήταν ένα λιμάνι της Πολυρρήνιας και συνέχισε να είναι ως και τα χρόνια που ήρθαν οι Ρωμαίοι στην περιοχή. 
Το να ψάχνουμε λάθος δεν στέκει κι αν υποθέτουμε οτι κάπου κάτω απο την Ελληνορωμαική Κίσαμος υπάρχει η Ελληνιστική-προϊστορική πόλη, που τόσα χρόνια δεν βρέθηκε ίχνος της μπορεί να μας γεμίζει με ελπίδα και αισιοδοξία αλλά έρχεται σε αντίθεση με τον εμπορικό κώδικα ..οτι δηλαδή αν και παραθαλάσσια εμπορική πόλη (με δικό της νόμισμα όπως αναφέρουν οι Ιστορικοί) δεν έχει βρεθεί όχι μόνο εδώ αλλά και στις άλλες γνωστές πόλεις του τότε κόσμου που έκαναν εμπόριο με την Κίσαμο (κρασιά, λάδια, μισθοφόρους) το νόμισμα της. Αντίθετα εδώ βρίσκουμε νομίσματα της Πολυρρήνιας και της Φαλασάρνης.

Πάντως η προσπάθεια συνεχίζεται....
Όλα αυτά γιατί και εδώ τον τελευταίο μήνα υπάρχει μια επίθεση απο κάποιους άσχετους "Έλληνες" οτι οι Κισαμίτες και η αρχαιολογία καταστρέφει τα Ελληνιστικά αρχαία της πόλης και σώζει μόνο τα Ρωμαϊκά.

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Δεν μπορώ να μην το παραδεχτώ οτι είναι ο καλύτερος Χριστουγεννιάτικος στολισμός που έχει γίνει στην πόλη.... το θέμα είναι βέβαια, με την πανδημία, ποιος έχει όρεξη να τα χαρεί.... πολύ μελαγχολικά θα είναι φέτος τα Χριστούγεννα ... πάρα πολύ.

ΤΟΝΟΙ ΑΓΑΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΕΣ ΣΤΟ ΑΝΝΟΥΣΑΚΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ

 Κατόπιν αιτήματος του Σεβ. Μητροπολίτου Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλοχίου, Προέδρου Δ.Σ. του Αννουσάκειου Ιδρύματος, προς τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, ο ΕΕΣ απέστειλε περισσότερες από ογδόντα (80) παλέτες με τρόφιμα στο Αννουσάκειο Ίδρυμα, προς ενίσχυση του προνοιακού, φιλανθρωπικού και κοινωνικού έργου που η Ι. Μητρόπολις επιτελεί, μέσω του Αννουσάκειου. Η μεγάλη αυτή, σε ποιότητα και ποσότητα, προσφοράς αγάπης του ΕΕΣ περιλαμβάνει: γάλα, όσπρια, ζυμαρικά, ζάχαρη, ηλιέλαιο, αλεύρι ως και άλλα είδη τροφίμων μακράς διάρκειας. Επιπροσθέτως η αποστολή περιλαμβάνει και μεγάλη ποσότητα από πάνες ακράτειας ενηλίκων, για την κάλυψη αναγκών μέρους των ενοίκων του Ιδρύματος. Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος σημείωσε: «Η αλληλεγγύη και ο ανθρωπισμός, κεντρικά πιστεύματα του ΕΕΣ, πραγματώνονται σε απόλυτο βαθμό μέσα από τις πρωτοβουλίες και δράσεις του κατά πάντα άξιου Προέδρου του Δρ. Αντωνίου Αυγερινού, τον οποίο ευγνωμόνως ευχαριστούμε δια την διαχρονική και ουσιαστική στήριξη του, τόσο εις το κοινωνικό και προνοιακό έργο της καθ΄ ημάς Ι. Μητροπόλεως, όπως αυτό υλοποιείται μέσα από τις δομές και δράσεις του Αννουσάκειου Ιδρύματος, όσο και εις το Περιφερειακό Τμήμα ΕΕΣ Κισάμου, την ευθύνη του οποίου φέρουμε ως Πρόεδρος αυτού. Η μεγάλη αυτή προσφορά της αγάπης του, τρανή απόδειξη αλληλεγγύης, κοινωνικής ευαισθησίας και ανθρωπισμού, θα ενισχύσει (ουσιαστικά και έμπρακτα) τις κοινωνικές και προνοιακές δομές του Αννουσάκειου Ιδρύματος της Ι. Μητροπόλεως μας. Δομές που κατά το τρέχον έτος έχουν προσφέρει: 70.500 μερίδες φαγητού η Κοινωνική Κουζίνα, 14.650 κιλά τρόφιμα το Κοινωνικό Παντοπωλείο (ζυμαρικά, όσπρια, γαλακτοκομικά, κρέας, κ.α.), 800 πακέτα με γλυκίσματα, είδη ρουχισμού σε 240 οικογένειες, κλινοσκεπάσματα και στρώματα σε 50 οικογένειες, κάλυψη ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε δεκάδες εμπερίστατους συνανθρώπους μας, κ.α., συμβάλλοντας στην κοινωνική συνοχή των τοπικών και ευρύτερων κοινωνιών. Ήδη ετοιμάζονται 350 δέματα με τρόφιμα κ.α. είδη τα οποία, οι Κοινωνικές Υπηρεσίες του Ιδρύματος μέσω των 2 Προγραμμάτων «Βοήθεια στο σπίτι» που λειτουργεί, θα διανείμουν τις επόμενες ημέρες σε οικογένειες και μεμονωμένα πρόσωπα που χρήζουν στήριξης. Ενότητα, ομοψυχία, αλληλεγγύη, στήριξη και συμπόρευση απαιτούν, από όλους μας, οι δύσκολοι και ανατρεπτικοί καιροί μας. Ενώνοντας δυνάμεις, ως πρόσωπα και ως κοινωνία, μπορούμε με σιγουριά και ασφάλεια να υπερβούμε τις πάσης φύσεως κρίσεις και αδιέξοδα», κατέληξε ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος, ευχόμενος όπως: «η επαινετή αυτή προσφορά του ΕΕΣ βρει και άλλους μιμητές». Η διαδικασία παράδοσης των τροφίμων είχε ανατεθεί στο Τμήμα Εθελοντών-Σαμαρειτών του ΕΕΣ Κισάμου, την ευθύνη και συντονισμό της οποίας είχε ο Αρχηγός του Τμήματος κ. Στέφανος Καπής.   
Εκ της Μητροπόλεως