ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ! ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.
Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2020
ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΑΝΕ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΒΑΛΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΤΟ ΚΑΙ ΜΕΙΣ ΩΣ ΤΟΝ ΜΠΑΛΟ;
Με πρόσχημα τη βελτίωση της προσβασιμότητας για άτομα με κινητικά προβλήματα, το ΚΑΣ (που άλλαξε σύνθεση πόσες φορές μέχρι να απαρτίζεται αποκλειστικά από πιστούς λακέδες της κυβέρνησης) ενέκρινε το τσιμέντωμα μέρους του ιερού βράχου της Ακρόπολης, το οποίο πραγματοποίησε σήμερα κάποιος -ημέτερος λογικά- εργολάβος χωρίς να έχουν αλυσσοδεθεί ΟΛΟΙ οι βουλευτές της αντιπολίτευσης για να εμποδίσουν τις εργασίες (κι έχοντας καλέσει τους ξένους ανταποκριτές για να καταγράψουν το ξεφτιλίκι). Χωρίς να έχει συλλέξει κανείς χιλιάδες υπογραφές που απαιτούν να σταματήσει εισαγγελέας το εκτρωματικό αυτό έργο και να συλληφθεί (και όχι απλά να παραιτηθεί) η υπουργός πολιτισμού Λίνα Μενδώνη. Χωρίς να διαμαρτυρηθούν όλοι οι αρχαιολόγοι και μηχανικοί της χώρας στην UNESCO, με το που έμαθαν ότι υπάρχει σαν σκέψη έστω τέτοια βεβήλωση μνημείου.
Μπετό. Λες και είναι το αυθαίρετο εξοχικό μας σε κάποιο κατσικοχώρι, που επειδή έβρισκε το χαμηλωμένο σπορ αμάξι μας στον χωματόδρομο φωνάξαμε τον ντόπιο μπετατζή να τον στρώσει λίγο. Ούτε η βαρβαρότητα της χούντας δεν έφτασε σε τέτοιο σημείο, που όλοι ξέρουμε πόσο αγαπούσαν το σκυρόδεμα οι συνταγματάρχες, καθώς και πόσο αμόρφωτα γίδια ήταν.
Καμία δικαιολογία, ακόμα κι αν από πάνω τοποθετήσουν μάρμαρο, παρκέ ή κόκκινο χαλί. Σαφέστατα και υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για ράμπες (μεταλλικές ή άλλου τύπου), που θα μπορούν μετά να αφαιρεθούν χωρίς να αφήσουν καν σημάδι παρέμβασης στον πιο σημαντικό αρχαιολογικό χώρο της Ελλάδας. Γιατί κανείς δεν λέει ότι δεν πρέπει να μπορούν να επισκεφτούν τον Παρθενώνα οι ΑμΕΑ.
Ντροπή σε όσους ψήφισαν αυτό το ανεκδιήγητο τσίρκο, που είχε και το θράσος να πουλάει αστική καλλιέργεια και πατριωτιλίκι για να εκλεγεί, και δεν δείχνει σεβασμό ούτε στο πιο εμβληματικό μνημείο της χώρας.
Αδιανόητο πραγματικά. Και βαφτίζουμε τρομοκράτες εκείνους που έγραψαν με σπρέι σύνθημα στην πυλωτή του Πορτοσάλτε, ή φοβόμαστε μην έρθουν οι ξένοι και αλλοιώσουν τον πολιτισμό μας.
ΚΥΒΟΥΣ ΠΑΙΖΟΥΝ, ΕΜΑΣ ΤΙ ΜΑΣ ΝΟΙΑΖΕΙ;
Θα θέλαμε και από τους κυρίους Καραμανλή και Βολουδάκη να μας πουν, από πού πήραν παράδειγμα για να το εφαρμόσουν στις πόλεις της Κρήτης για τους κατοίκους των κωμοπόλεων και των χωριών της Κρήτης.
Σε ποια άλλη πόλη της Ελλάδας θα πρέπει να πληρώσει διόδια ο πολίτης που πρέπει να πάει στο ΙΚΑ ή στην εφορία όπως π.χ. αυτός από την Κίσσαμο στα Χανιά, ή σε ένα κατάστημα ή σινεμά ή θέατρο των πόλεων.
Ή θα θεσμοθετήσει ελευθέρας με κουπόνι εισόδου εξόδου στις δημόσιες υπηρεσίες κλπ των μη κατοίκων των παρόχθιων πόλεων του ΒΟΑΚ, όπως π.χ. τα Lidle για την πελατεία του στους χώρους του.
Με κορονοϊό καπέλο, καπελώνονται οι πολίτες και της Κρήτης, με λόγια κομπολόγια που κάνουν όχι ευκολότερη την ζωή μας αλλά δυσκολότερη ποιο άγρια και ποιο επιθετική για την επιβίωσή μας, τον καιρό, που ο Πρωθυπουργός είχε πει ότι : Θα οδηγήσει την χώρα σε ενάρετο βίο.
Απαράδεκτο και χυδαίο τα σχεδιαζόμενα διόδια σε βάρος των κατοίκων κωμοπόλεων και χωριών που δεν κατοικούν σε πόλεις επί του άξονα ΒΟΑΚ.
Θεωρούμε ότι το λάθος για τα σχεδιαζόμενα διόδια πρέπει να διορθωθεί άμεσα και από τους 2 επικεφαλείς.
Οι παρόχθιες πόλεις του ΒΟΑΚ δεν μπορεί αν χρησιμοποιούνται για εισπρακτορείο διοδίων σε βάρος των μη κατοίκων των πόλεων του ΒΟΑΚ.
Ή θα θεσμοθετήσει ελευθέρας με κουπόνι εισόδου εξόδου στις δημόσιες υπηρεσίες κλπ των μη κατοίκων των παρόχθιων πόλεων του ΒΟΑΚ, όπως π.χ. τα Lidle για την πελατεία του στους χώρους του.
Ινστιτούτο Καταναλωτών Κρήτης
Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ
ΤΡΑΚΤΕΡ MASSEY FERGUSON ΣΚΟΡΔΥΛΑΚΗΣ
Απο τις 4 το απόγευμα ως και τις 9 το βράδυ στην Ηρώων Πολυτεχνείου 162
ΚΛΕΙΣΤΟΣ Ο ΒΟΑΚ ΑΠΟ ΤΑΥΡΩΝΙΤΗ ΩΣ ΠΛΑΤΑΝΙΑ
ΕΝΑΡΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΑΡΚΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ
Μια δραστηριότητα που συμβάλλει στην εκπαίδευση των νέων μας σε θέματα οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας.
Η εκπαίδευση των μαθητών θα γίνεται από διπλωματούχο εκπαιδευτή οδηγών και κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό. Κατά την διάρκεια της παρουσίασης, αρχικά οι μαθητές θα ενημερώνονται για τις βασικές αρχές του Κ.Ο.Κ., σε ένα ανοιχτό διαμορφωμένο αμφιθέατρο και στη συνέχεια θα ακολουθεί προσομοίωση σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας με ηλεκτροκίνητα οχήματα και ποδήλατα στις ειδικά διαμορφωμένες
Οι εκπαιδευτικές συναντήσεις στο Κυκλοφοριακό Πάρκο θα πραγματοποιούνται κάθε Δευτέρα και Πέμπτη από 08:30π.μ. έως 12:30μ.μ., απευθύνονται σε μαθητές της Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης και ανάλογα την ηλικία των μαθητών, θα προσαρμόζεται και το μάθημα.
Παράλληλα, το πάρκο θα παραμένει ανοικτό καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 16:00μ.μ. έως τις 20:00μ.μ. και θα είναι ελεύθερο για το κοινό και τα παιδιά, για παιχνίδι και απασχόληση.
Οι εκπαιδευτικές συναντήσεις θα γίνονται με ολιγομελή γκρουπ (π.χ. ανά τμήμα ή τάξη σχολείου), αυστηρά κατόπιν ραντεβού και τηρουμένων όλων των ισχυόντων μέτρων ασφάλειας για την αποφυγή διάδοσης του COVID 19 (απαραίτητη χρήση μάσκας, τήρηση αποστάσεων κλπ).
Η συμμετοχή των μαθητών στην παραπάνω δραστηριότητα θα είναι δωρεάν.
Λόγω του ότι όλοι οι χώροι του πάρκου είναι ανοικτοί, σε περίπτωση που δεν το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες, οι εκπαιδευτικές συναντήσεις θα αναβάλλονται.
Για πληροφορίες και ραντεβού, μπορείτε να απευθύνεστε στη Γραμματεία Δημάρχου και στο τηλέφωνο 2822340200 (8:00π.μ.-15:00π.μ., κα Μαρακάκη Βίκυ).
Εκ του Δήμου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΟΣΙΟΥ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΤΟΥ ΛΕΠΡΟΥ
Ο Ιερός Προσκυνηματικός Ναός Οσίου Νικηφόρου του Λεπρού, δια τον μήνα ΝΟΕΜΒΡΙΟ θα είναι ανοικτός σύμφωνα με το ακόλουθο Πρόγραμμα:
• Κάθε Τετάρτη 17.00μ.μ. έως 18.30μ.μ.
• Κάθε Σάββατο 7.30π.μ. έως 12.00π.μ. και 17.00μ.μ. έως 18.30μ.μ.
• Κάθε Κυριακή 11.00μ.μ. έως 13.00μ. και 17.00μ.μ. έως 18.30μ.μ.
Ιερές Ακολουθίες μηνός ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
* Όρθρος μετά Θείας Λειτουργίας
(ώρα: 8.00 π.μ. έως 10.15π.μ.)
Σάββατο 7 Νοεμβρίου
Σάββατο 28 Νοεμβρίου
* Ιερά Παράκλησις Οσίου Νικηφόρου (ώρα: 17.00μ.μ.-18.00μ.μ.)
Κυριακή 1 Νοεμβρίου
Κυριακή 15 Νοεμβρίου
* Η οικία του Οσίου Νικηφόρου που έχει διαμορφωθεί σε προσκύνημα με προσκυνητάρι και Εικόνα του Αγίου και η οποία ευρίσκεται 150 μέτρα από τον Ναό παραμένει ανοικτή καθ΄ όλη την διάρκεια της ημέρας.
* Υπεύθυνος δια τις Ιερές Ακολουθίες, Ι. Μυστήρια και δωρεές (τοιχογραφίες, κλπ) έχει οριστεί ο Αρχιμ. π. Χρύσανθος, τηλ. επικ. 2824022281. Τηλέφωνα επικοινωνίας δια περαιτέρω ενημέρωση - πληροφορίες. Αιδ. Πρωτ. π. Εμμανουήλ Μπαργωτάκης, κιν. 6974843591, κα Νίκη 2822051131, κος Γιάννης 2822051233, κα Χρυσάνθη 6933421110.
* Σε περίπτωση που Ενορία ή όμιλος προσκυνητών επιθυμούν την τέλεση Θείας Λειτουργίας, ή Ι. Παρακλήσεως διαφορετική ημέρα από τις καθορισμένες, παρακαλούνται όπως επικοινωνήσουν με τον υπεύθυνο π. Χρύσανθο, τηλ. επικ. 2824022281, 6949075131.
Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
"Στους Ήρωες του '40 τους πεσόντας για την Πατρίδα"
"Στον Κωνσταντίνο Κατσίφα* που έδωσε το αίμα του για την πατρίδα".
ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Στους μεγαλύτερους, υπάρχει η θύμηση απο τις εκδηλώσεις του 1971, αν και τα 150 χρόνια έπεσαν στο μέσω της χούντας.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΑΝΟ
ΦΡΙΚΤΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Τα βυζαντινά πορτρέτα έχουν μεγάλη ομοιότητα με τα πορτρέτα "Φαγιούμ" της Αιγύπτου. Ίσως η Αιγυπτιακή αυτή τεχνική να ήταν το πρότυπο και καθοριστικό τελετουργικό απονομής τιμής, μνήμης, και λατρείας, στους πρώτους Χριστιανούς μάρτυρες. Και έτσι η τεχνική αυτή μεθοδολογία που επικράτησε τότε στην Ρώμη να εξαπλώθηκε σε όλο τον Χριστιανικό κόσμο ώστε να τιμούνται και να δοξάζονται οι Άγιοι και εκτός των κατακομβών. Τα ερημοκλήσια της Κρήτης είναι μονόχωροι και καμαροσκεπείς αίθουσες που θυμίζουν στοές των κατακομβών. Είναι ο συνηθέστερος αρχιτεκτονικός ρυθμός της "Βασιλικής" που κτιζόταν οι εκκλησίες στην Κρήτη, όπως κτιζόταν και οι πρώτες εκκλησίες μετά την νομιμοποίηση του Χριστιανισμού. Υπολογίζεται ότι έχουν διασωθεί στην Κρήτη περί τα χίλια τέτοια ερημοκλήσια, μοναστήρια, και εκκλησίες που χτίστηκαν κατά το χρονικό διάστημα 1204-1669. Η περίοδος αυτή λόγω της κατοχής της Κρήτης από τους Ενετούς ονομάζεται περίοδος της Ενετοκρατίας. Οι Ενετοί παρά τη σκληρότητα της διακυβέρνησης τους, έφεραν οικονομική και πολιτισμική άνθιση στο νησί. Αυτό το μαρτυρούν οι πληθώρα των Εκκλησιών που χτίστηκαν και ζωγραφίστηκαν, αλλά και η διάσωση μοναδικών λογοτεχνικών και θεατρικών κειμένων που είναι γραμμένα στην Κρητική ντοπιολαλιά που μιλούσαν τότε στην Κρήτη. Κατά την περίοδο αυτή αναδείχτηκε μια ξεχωριστή σχολή της βυζαντινής ζωγραφικής τεχνοτροπίας ονομάστηκε "Κρητική σχολή" Τότε ανεδείχθησαν πολλοί και μεγάλοι ζωγράφοι, με εξέχουσα θέση τον παγκοσμίως γνωστό ζωγράφο "Δομίνικο Θεοτοκόπουλου ή Ελ Γκρέκο". Ο Θεοτοκόπουλος ξεκίνησε από το Ηράκλειο πήγε στην Ιταλία όπου έγινε μαθητής του Τιτσιάνο και μεγαλούργησε στην Ισπανία και στο Τολέδο. Οι ζωγράφοι που ζωγράφιζαν τις εκκλησιές της Κρήτης υπέγραφαν το έργο τους σαν ιστοριογράφοι. Διότι με τις εικόνες τους δίδασκαν στους αγράμματους τότε αγρότες την εκκλησιαστική ιστορία αλλά και τους βίους των Αγίων. Οι εικόνες τότε έπαιζαν τον ρόλο των σημερινών καρτούν που βλέπουν τα παιδιά. Η ζωγραφική θεματολογία είναι περίπου η ίδια σε όλες τις εκκλησίες περίοπτη θέση και σε μεγάλου μεγέθους εικόνα, και στο ύψος του εισερχόμενου πιστού στην Εκκλησία είχαν οι λεγόμενοι στρατιωτικοί Άγιοι. Αυτοί είναι ο Άγιος Δημήτριος, ο Άγιος Γεώργιος, κι ο Άγιος Θεόδωρος. Λέγονται στρατιωτικοί γιατί υπήρξαν στη ζωή τους και μαρτύρησαν σαν στρατιωτικοί. Αυτοί εικονίζονται έφιπποι με στρατιωτική εξάρτυση, και προτεταμένα τα σπαθιά τους ο Άγιος Δημήτριος είχε πάντα κόκκινο άλογο, ο Άγιος Γεώργιος έχει άσπρο άλογο, και εικονίζεται να λογχίζει ένα απαίσιο δράκο που στερούσε το νερό από τους ανθρώπους.
Οι Άγιοι αυτοί ζωγραφιζόταν δίπλα και κοντά στους ανθρώπους για να τους κάνουν να αισθάνονται ότι είναι πιστοί φύλακες τους, εναντία σε κάθε κίνδυνο που θα απειλούσε τη ζωή και την υγεία τους. Άλλος θεματικός κύκλος ήταν η διδασκαλία, η σταύρωση και η Ανάσταση του Χριστού. Άλλος θεματικός κύκλος ήταν η ζωή κι η Κοίμηση της Θεοτόκου. Οι παραστάσεις των Αποστόλων και των διαφόρων άλλων Αγίων, διέφεραν από εκκλησία σε εκκλησία. Μια άλλη θεματολογία που αξίζει την ανάλυση ήταν οι λεγόμενοι κολασμένοι.
Οι κολασμένοι είναι καταδικασμένοι αμαρτωλοί που βρίσκονται στην κόλαση. Οι σκηνές που απεικονίζουν τα βασανιστήρια των κολασμένων, είναι ένα μέρος της δεύτερης παρουσίας του Χριστού που ζωγραφιζόταν πάντα στο δυτικό κλιτός της Εκκλησίας.
Κυρίαρχο ρόλο στην απεικόνιση της δεύτερης παρουσίας έχει ο Χρήστος με όλο του το μεγαλείο. Να κάθεται σε ένα ολόχρυσο θρόνο και να περιστοιχίζεται από χιλιάδες αγγέλους και Αγίους. Από τη θέση αυτή απονέμει την Θεία δίκη τους ανθρώπους. Αυτούς που καταδίκασε σαν αμαρτωλούς βρίσκονται στην κόλαση. Οι κολασμένοι είναι ανάμεσα σε φωτιές, είναι κρεμασμένοι από τσιγκέλια και είναι δεμένοι από χέρια και από πόδια σαν κρέατα. Πολλές φορές είναι ζωσμένοι από τεράστια φίδια που δαγκώνουν τα επίμαχα σημεία του σώματός τους που με αυτά αμάρτησαν. Τεράστια φίδια δαγκώνουν τα γεννητικά όργανα του πόρνου και της πόρνης επίσης δαγκώνουν το στήθος και γυναίκας που δεν θηλάζει τα νήπια. Οι κολασμένοι φέρουν πάνω τους βασανιστικά τα αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν για να αδικούν τους συνανθρώπους τους. Ο Μυλωνάς που έκλεβε έχει μια τεράστια μυλόπετρα να του λιώνει το κεφάλι. Ο ράφτης του έκλεβε τα υφάσματα έχει περασμένο στο λαιμό του ένα τεράστιο ψαλίδι. Αυτός που έκλεβε το χωράφι του διπλανού του με το αλέτρι του οργώματος οι δαίμονες στην κόλαση του βάζουν το αλέτρι στον κώλο του. Ο κατσικοκλέφτης έχει δύο κατσίκες πάνω του, την μια έχει στην πλάτη κι άλλη στο λαιμό του. Εκτός όμως από τις φωτιές, τα τσιγκέλια, τα αντικείμενα που τρυπούν η βασανίζουν τους κολασμένους, είναι και οι απαίσιοι δαίμονες ζωγραφισμένοι μαύροι με φτερά σαν νυχτερίδες, με τεράστια νύχια, και κέρατα, βασανίζουν χωρίς οίκτο τους κολασμένους. Αυτό όμως που προκαλεί εύλογη σκέψη είναι ότι υπάρχουν μερικοί κολασμένοι των οποίων τα έργα και οι ενέργειες τους δεν έβλαψαν ποτέ κανένα άλλο συνάνθρωπό τους. Και το ερώτημα είναι γιατί αυτοί να βρίσκονται στην κόλαση. Σε μια εικόνα που φαίνονται ένα αντρόγυνο να κοιμάται στο κρεβάτι του και από επάνω να γραφεί ότι είναι κολασμένοι διότι κοιμούνται την Κυριακή. Και ακριβώς πάνω τους έχει καβαλήσει ένας απαίσιος δαίμονας. Σε μια άλλη αντίστοιχη εικόνα ο δαίμονας τους προσφέρει φωτιά με κάρβουνα, να ζεσταθούν και να μην πάνε στην Εκκλησία. Σε άλλη εικόνα δείχνει μια γυναίκα να ζυμώνει ψωμί και έγραφε ότι είναι κολασμένη διότι ζυμώνει και δεν προσφέρει στην Εκκλησία ένα μικρό ψωμί.
Αυτό όμως που δεν έχει καμία λογική είναι μια εικόνα που παρουσιάζει σαν κολασμένη την γυναίκα που υφαίνει την "ανυφαντού".
Η γυναίκα που υφαίνει γνωρίζει την τέχνη να φτιάχνει υφάσματα, αλλά και περίτεχνα σχέδια. Συνήθως όταν καθόταν στο αργαλειό τραγουδούσε, και η γυναίκα αυτή με το ρυθμικό κτύπημα του αργαλειού "τικ..τακ...τικ...τακ.." και το τραγούδι της, γινόταν άθελα της ο κρυφός πόθος όλων των αντρών. Ίσως επειδή σκανδάλιζε από απόσταση με την τέχνη της και το τραγούδι της τους άνδρες, αυτοί απέδιδαν το ερωτικό κάλεσμά της στις επιρροές των δαιμόνων. Μπορεί να είναι αυτός ο μόνος λόγος να την θεωρούν κολασμένη. Οι σκηνές αυτές των κολασμένων ήταν φτιαγμένες στο δυτικό κλίτος των εκκλησιών ώστε να τις βλέπουν οι πιστοί την ώρα που εξέρχονταν από την Εκκλησία. Κι έτσι να παραδειγματίζονται για ότι τους περιμένει εάν αμαρτήσουν. Οι εικόνες αυτές είχαν ένα αποτρεπτικό ρόλο ώστε να μη πέφτουν σε αδικήματα να βλάπτουν τους συνανθρώπους τους δημιουργώντας μικρές και μεγάλες διενέξεις, που πολλές φορές γινόταν ανεξέλεγκτες κατέληγαν σε αυτοδικίες φόνους και σε ξεκλήρισμα ολόκληρων χωριών. Καθ' ότι στα ορεινά χωριά της Κρήτης δεν υπήρχαν δικαστήρια κι για να επιβληθεί η τάξη επέτρεπε να περπατούν αστυνομικοί ή οι στρατιώτες δύο με τρεις ημέρες στα βουνά πράγμα εντελώς αδύνατο. Έτσι τα δικαστήρια που υπήρχαν και οι δικηγόροι και το κτηματολόγιο ήταν για τους πλούσιους και τους ευγενείς στις μεγάλες πόλεις. Οι αγρότες έπρεπε να κρατούν τις λεπτές ισορροπίες βάσει του κώδικα τιμής και τη συμβολή του παπά και της Εκκλησίας. Και την ενεργό δύναμη της εικόνας των τοιχογραφιών που υπήρχαν σχεδόν σε όλες τις εκκλησίες της Κρήτης.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΝΙΘΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
ΠΡΙΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ
Τα σχολεία παραμένουν ουσιαστικά αθωράκιστα κι αυτό αναδεικνύεται ακόμα πιο ανάγλυφα τώρα που τα κρούσματα αυξάνονται στην Εκπαίδευση, παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης να πείσει για το αντίθετο. Τα ίδια ισχυρίζεται άλλωστε και για τους χώρους δουλειάς, ή τα Μέσα Μεταφοράς, που μετατρέπονται σε εστίες υπερμετάδοσης, λόγω της έλλειψης μέτρων ουσιαστικής προστασίας, με ευθύνη της κυβέρνησης και του κράτους.
Ο πλέον χαρακτηριστικός εμπαιγμός είναι ότι ούτε και στις περιοχές που μπαίνουν στο «επίπεδο 4» δεν παίρνεται κάποιο επιπλέον μέτρο στα σχολεία, πέραν της χρήσης μάσκας. Και μπορεί σήμερα να είναι τέσσερις οι περιοχές σε αυτό το επίπεδο, αλλά η εξέλιξη της πανδημίας δείχνει ότι και αυτές θα αυξηθούν.
Αντί λοιπόν να ικανοποιήσει τα αιτήματα γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών για μαζικά τεστ στον μαθητικό πληθυσμό και το εκπαιδευτικό προσωπικό, ειδικά εκεί που διαπιστώνονται κρούσματα, για σχεδιασμένη και ολοκληρωμένη ιχνηλάτηση σε τμήματα και σχολεία, για μέτρα αποσυμφόρησης των αιθουσών και πλήρη υγειονομική στήριξη σε κάθε σχολική μονάδα, η κυβέρνηση παρουσιάζει τη μαγική εικόνα ότι «στο σχολείο δεν κολλάει», αξιοποιώντας στατιστικά στοιχεία μακριά από την πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν καθημερινά τα σχολεία όλων των βαθμίδων, οι οικογένειες και τα παιδιά.
Για παράδειγμα, οικογένειες που ενημερώνονται από το σχολείο ότι ένα τμήμα κλείνει λόγω κρούσματος και δικαιολογημένα ανησυχούν για το μέγεθος της διασποράς, δεν έχουν άλλη επιλογή από το να περιμένουν στο σπίτι αν θα νοσήσουν και τα δικά τους παιδιά, χωρίς στην πλειοψηφία των περιπτώσεων να τους εξασφαλίζεται άδεια από τη δουλειά.
Αργά ή γρήγορα λοιπόν θα καταφύγουν στα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα και να πληρώσουν 70 και 80 ευρώ για να ξέρουν αν είναι ασφαλές να έρχονται σε επαφή και να φροντίζουν παππούδες και γιαγιάδες κ.ο.κ. Κι όλα αυτά επειδή τα πρωτόκολλα για τα σχολεία δεν προβλέπουν τη διενέργεια δωρεάν τεστ αν δεν υπάρχουν «έντονα συμπτώματα»!
Με τον τρόπο αυτό αποκρύπτεται και η πραγματική κατάσταση της πανδημίας στο σχολικό πληθυσμό. Αλλωστε, αν τα πράγματα ήταν όπως τα λέει η κυβέρνηση και η διασπορά δεν ήταν ανησυχητική στους χώρους της Εκπαίδευσης, τότε γιατί κάνει υποχρεωτική τη μάσκα και στα διαλείμματα, εκτός από τις ώρες του μαθήματος; Οι αντιφάσεις στη διαχείριση της πανδημίας συνεχίζονται, αποκαλύπτοντας τα αδιέξοδα της πολιτικής που αποθεώνει την ατομική ευθύνη και παίζει κορώνα - γράμματα την υγεία του λαού και της νεολαίας, με λογικές «κόστους - οφέλους» για το κεφάλαιο.
Παράλληλα, η ίδια η κατάσταση στα σχολεία, ειδικά της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου κάποια τμήματα κλείνουν και εκπαιδευτικοί μπαίνουν σε καραντίνα, σε συνδυασμό με τις ελλείψεις που ούτως ή άλλως υπάρχουν για μια ακόμη χρονιά, υπονομεύει ακόμα περισσότερο τη μορφωτική διαδικασία, ξεγυμνώνοντας την υποκρισία της κυβέρνησης, που επιτίθεται στις κινητοποιήσεις των μαθητών. Επιβεβαιώνεται δηλαδή για άλλη μια φορά ότι τα σχολεία κλείνουν εξαιτίας της πολιτικής της κυβέρνησης και ότι είναι δίκαια τα αιτήματα των μαθητών για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία, ότι οι μαθητικοί αγώνες που βρίσκονται σε εξέλιξη είναι απόλυτα δικαιολογημένοι και χρειάζονται στήριξη από γονείς και εκπαιδευτικούς.
Τα αιτήματα αυτά, που είναι ρεαλιστικά και αναγκαία, γίνονται ακόμα πιο επιτακτικά, όσο τα κρούσματα αυξάνονται στον γενικό πληθυσμό. Έστω και τώρα, λοιπόν, με ευθύνη της κυβέρνησης, να παρθούν μέτρα για άμεσα και δωρεάν τεστ στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές, ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και όχι φόρτωμα αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς.
Να μειωθούν οι μαθητές στις τάξεις, να εξασφαλιστεί η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου εξοπλισμού για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών που βρίσκονται σε καραντίνα, όπως και επιπλέον προσωπικό για τις ανάγκες διαμόρφωσης έκτακτου σχολικού προγράμματος και της τηλεκπαίδευσης. Να μη χρεώνεται καμιά μέρα κανονικής άδειας σε εργαζόμενους γονείς, να μη χαθεί κανένα μεροκάματο. Να στηριχτεί ουσιαστικά, με ευθύνη του κράτους, η υγειονομική φροντίδα στα σχολεία. Πριν είναι αργά.
Όλγα Ψαράκη
πρόεδρος Ένωσης Γονέων Δήμου Κισάμου
Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2020
ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
Πολλά μπράβο!!
ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ ΜΟΡΙΑΚΑ ΤΕΣΤ ΣΤΟ ΑΝΝΟΥΣΑΚΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ
ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΑΝΟ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΣΕΛΙΝΟΥ ΜΕΡΟΣ 2ο
ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Ο αξέχαστος δάσκαλος Κατερινάκης με την κόρη του, η Σούλα Αντωνομανωλάκη, ο Χαρίλαος Μαραγκουδάκης, ο Μανώλης Αντωνομανωλάκης, ο δάσκαλος Βασίλης Κατάκης, η Κατερίνα Κατάκη και ο Πετράκης Θοδωρής.