Φωτογραφίες του Roland Hampe και Adam Winter στην Κρήτη, με θέμα την παραδοσιακής κεραμική....δεκαετία του 1960 στους Ασωμάτους Ρεθύμνου.
Για την διαφορά του Πιθαριού απο τον Κορωνιό γράφει ο Μανούσακας
- Οι μοναδικοί "κορωνιοί" που ήξεραν οι παππούδες και οι πατεράδες μας, τουλάχιστον στη Δυτική Κρήτη, είναι οι τζάρες, μεσαίου μεγέθους πήλινα δοχεία για την αποθήκευση κυρίως λαδιού που ερχόταν εδώ από την Πελοπόννησο. Εξαιτίας της προέλευσής τους από την Κορώνη της Μεσσηνίας ονομαζόταν έτσι στην περιοχή των Χανίων, ίσως και του νομού Ρεθύμνου, στην υπόλοιπη Κρήτη ονομαζόταν τζάρες όπως στην υπόλοιπη Ελλάδα και όχι μόνο.
Ο λόγος που τις προτιμούσαν από τα ντόπια πιθάρια για την αποθήκευση του λαδιού ήταν αφενός η ισχυρή κατασκευή τους κι αφετέρου το εσωτερικό "μολύβωμα" που είχαν, μια σκληρή γυαλιστερή κρούστα που εμπόδιζε τη διαπότιση του κεραμικού με το λάδι. Τα δοχεία αυτά κατασκευάζονταν σε μεγάλους αριθμούς και μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα πωλούνταν σ' ολόκληρη τη Μεσόγειο.
Για την διαφορά του Πιθαριού απο τον Κορωνιό γράφει ο Μανούσακας
- Οι μοναδικοί "κορωνιοί" που ήξεραν οι παππούδες και οι πατεράδες μας, τουλάχιστον στη Δυτική Κρήτη, είναι οι τζάρες, μεσαίου μεγέθους πήλινα δοχεία για την αποθήκευση κυρίως λαδιού που ερχόταν εδώ από την Πελοπόννησο. Εξαιτίας της προέλευσής τους από την Κορώνη της Μεσσηνίας ονομαζόταν έτσι στην περιοχή των Χανίων, ίσως και του νομού Ρεθύμνου, στην υπόλοιπη Κρήτη ονομαζόταν τζάρες όπως στην υπόλοιπη Ελλάδα και όχι μόνο.
Ο λόγος που τις προτιμούσαν από τα ντόπια πιθάρια για την αποθήκευση του λαδιού ήταν αφενός η ισχυρή κατασκευή τους κι αφετέρου το εσωτερικό "μολύβωμα" που είχαν, μια σκληρή γυαλιστερή κρούστα που εμπόδιζε τη διαπότιση του κεραμικού με το λάδι. Τα δοχεία αυτά κατασκευάζονταν σε μεγάλους αριθμούς και μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα πωλούνταν σ' ολόκληρη τη Μεσόγειο.