Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.
Σήμερα Δευτέρα 2 Οκτωβρίου και ώρα 09.00 π.μ. στο Δημοτικό Στάδιο Κισάμου, στο πλαίσιο της 4ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, ο Αθλητικός Όμιλος Κισάμου σε συνεργασία με το 1ο, 2ο και 3ο Δημοτικό Σχολείο Κισάμου θα πραγματοποιήσουν το εγκεκριμένο από τον ΣΕΓΑΣ πρόγραμμα «KIDS ATHLETICS». Το συγκεκριμένο πρόγραμμα στοχεύει να προκαλέσει ενθουσιασμό και διασκέδαση παίζοντας «στίβο». Νέα αγωνίσματα και καινοτόμες διοργανώσεις δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να ανακαλύψουν βασικές κινητικές δράσεις: ταχύτητα, αντοχή, άλματα, ρίψεις ουσιαστικά σε οποιοδήποτε χώρο. Τα αγωνίσματα αυτά θα δώσουν στα παιδιά την ευκαιρία να αποκομίσουν τα σημαντικότερα οφέλη του Στίβου μέσα από την πρακτική εξάσκηση όπως είναι η υγεία, η εκπαίδευση και η αυτοεκτίμηση. Στην εφαρμογή του προγράμματος θα συμμετέχουν οι προπονητές του Αθλητικού Ομίλου Κισάμου (τμήμα Στίβου) και οι γυμναστές και εκπαιδευτικοί των Δημοτικών Σχολείων.
Εκ του Διοικητικού Συμβουλίου
Μια καταιγίδα ήταν αρκετή να κλείσει ακόμα και τους δρόμους στην παραλία. Φυσικά άμα έχει γίνει λίμνη το διπλανό οικόπεδο παρκάρουμε όπου βρούμε!
Γ.Κ
Οι τράπεζες στην Ελλάδα μας εξοικείωσαν με τα πρόσθετα χαρακτηριστικά και του δικού τους χάους. Αυτό ήταν που μας έλειπε στο προϋπάρχον χάος του Ελληνικού Κράτους.
Τώρα έχουμε και το ΝΕΟ ΧΑΟΣ το ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ πάνω στο εκτεταμένο ΧΑΟΣ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ και της γνωστότατης κουρέλια ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
Το αποκτήσαμε και αυτό. Παίζουν το κρυφτούλι.
Ούτε ο Adds by Google δεν μπορεί να τις μοντάρει.
Κατόρθωσαν να έχουν ξεφύγει και από το Adds by Google.
Καλά, δεν λέμε για μέριμνα της Ελληνικής Κυβέρνησης που φαίνεται την έχουν βάλλει στα σκέλια τους, ή για μέριμνα της τράπεζας της Ελλάδος, φυτίλια και σπασμένα καραβόσκοινα και ο Νταϊσνμπλούμ κάνει και θέλει να διατηρήσει την επιτήρηση και το ΔΝΤ των Αμερικανών τα δικά του πάλι για τις τράπεζες. Για το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΑΟΣ ΔΗΛΑΔΗ. ΑΥΤΟΙ ΧΑΧΑΝΙΖΟΥΝ ΠΑΝΩ ΜΑΣ. ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΙ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ. ΟΥΑΙ ΤΟΙΣ ΗΤΗΜΕΝΟΙΣ
Δεν έχουμε καταλάβει ούτε......
11 χρόνια λειτουργίας του Αρχαιολογικού Μουσείου Κισάμου και μια φωτοαναδρομή απο την ημέρα των επίσημων εγκαινίων του.
Φώτο 1. Η τότε διευθύντρια της ΕΦΑ Χανίων και σημερινή Γ.Γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού, κα Βλαζάκη στο βήμα και στην πρώτη σειρά ο σημερινός Μητροπολίτης Κισάμου κ.κ. Αμφιλόχιος, ο αείμνηστος Κωστής Μητσοτάκης, ο νομάρχης Χανίων κ. Κατσανεβάκης και ο πρώην Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Χριστοδουλάκης, πίσω διακρίνεται ο κ. Ανδριανάκης και πλήθος κόσμου
Φώρο 2. Η κα Μαρκουλάκη ξεναγεί τους επίσημους στους χώρους του Μουσείου. Διακρίνω τον τέως δήμαρχο Καστελλίου Κισάμου Αντώνη Σχετάκη, τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, τον Χρήστο Μαρκογιαννάκη, Στέλιο Νικηφοράκη, Νίκο Χριστοδουλάκης, Μανώλη Σκουλάκη, Ευτύχη Δαμιανάκη, τον μακαριστό Ειρηναίο και τον Μητροπολίτη κ.κ. Αμφιλόχιο.
Φώτο 3. Οί ίδιοι και με τους Κυριάκο Ροδουσάκη, Μανούσο Βολουδάκη και πλήθος πολιτών στον πρώτο όροφο του Μουσείου με τα ψηφιδωτά.
Κλειστό γυμναστήριο Λυκείων... μιας και ο καιρός είναι χάλια και επειδή η συναυλία πρέπει να γίνει για την δημιουργία τμήματος κομμωτικής, το γυμναστήριο τσεκαρίστηκε...
Και αφού δεν στάζει, δήμος, το τμήμα καθαριότητας του δήμου, η πυροσβεστική του δήμου, οι σύλλογοι γονέων των Λυκείων, οι διευθυντές του ΕΠΑΛ κ.Ζουριδάκης και του ΓΕΛ κ. Παπαευαγγέλου αλλά και ο πρόεδρος της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Παιδείας και εντεταλμένος σύμβουλος του Δήμου Κισάμου, Βασίλης Γλαμπεδάκης το έκαναν να λάμπει ώστε να φιλοξενήσει την συναυλία αύριο το βραδάκι!
Ένα φαλαινοδέλφινο το δεύτερο που βρίσκεται νεκρό τα τελευταία χρόνια στην Κίσαμο, εντόπισαν ψαράδες στο άγριο νησί της Γραμβούσας. Είναι παρόμοιο με αυτό που έβγαλε η θάλασσα το 2011 στα Λιβάδια του κόλπου της Κισάμου (φώτο) και το μήκος τους είναι πάνω απο 3.5 μέτρα.
Προσοχή οι δρόμοι είναι "σαπούνι".... ειδικά σήμερα με την πρώτη βροχή. Πάντως στο συγκεκριμένο τροχαίο είχαμε ελαφρά τραυματίες και το ασθενοφόρο απο το Κέντρο Υγεία Κισάμου με γιατρό έφτασε αμέσως.
- Θα σας πω όμως μιας και έχει παραγίνει το κακό με τα σκυλάκια που παρατάμε δεξιά και αριστερά δίχως να δίνουμε σημασία. Το σκυλάκι που ήταν πεταμένο στο δημαρχείο και κάποιος ή κάποια το μετέφερε εκεί, είχε σπασμένο το ένα του πόδι. (όπως έμαθα το σκυλάκι το έφερε στο δημαρχείο μια μικρή μαθήτρια που το βρήκε στο δρόμο)
Ευτυχώς δεν το πέταξαν σε κανένα βαρδαλιά, ούτε του έδωσαν την χαριστική βολή... βρέθηκε και ο Στιούαρτ, ο οποίος έχει αυτή την αγάπη προς τα κατοικίδια που εμείς πετάμε όταν τα βαρεθούμε ή όταν η σκύλα μας γεννά, και το περιποιήθηκε πληρώνοντας μάλιστα όλα τα έξοδα της εγχείρησης .
30.000 Ε είναι η ταρίφα για κακοποίηση ζώων πλέον...κανονίστε!
Ελπίζω οτι και ο δήμο θα κάνει αυτό που πρέπει...και θα ξαναξεκινήσει το πρόγραμμα της στείρωσης των αδέσποτων σε όλο το δήμο.
Η 1η Σεπτεμβρίου – ημέρα έναρξης του εκκλησιαστικού έτους – με πρωτοβουλία του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ.Βαρθολομαίου, έχει καθιερωθεί ως Ημέρα Προστασίας του Φυσικού Περιβάλλοντος.
Στα πλαίσιο του συνεδρίου για τις “ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ HΘIΚΗ” (ECOTHEΕ: Ecological Theology and Environmental Ethics), το οποίο διοργανώνεται από το Ινστιτούτο Θεολογίας και Οικολογίας , ανακοινώνουμε Διαγωνισμό Ζωγραφικής και Φωτογραφίας με θέμα: «ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΓΗΣ –ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ».
Οι προϋποθέσεις για τη συμμετοχή στο Διαγωνισμό είναι οι εξής:
1. Ο ζωγράφος ή ο καλλιτέχνης πρέπει να είναι μεταξύ 7 και 13 χρονιών (έτος γεννήσεως 2004 -2010).
2. Ο καθένας μπορεί να στείλει 1 ζωγραφιά και 1 φωτογραφία.
3. Όνομα, έτος γεννήσεως, διεύθυνση, τηλέφωνο, e-mail του ζωγράφου ή του καλλιτέχνη πρέπει να σημειωθούν με ευκρίνεια στο πίσω μέρος της ζωγραφιάς ή της φωτογραφίας.
4. Οι διοργανωτές και η Ορθόδοξος Ακαδημία Κρήτης διατηρούν το δικαίωμα για περαιτέρω δημοσίευση των ζωγραφιών, των φωτογραφιών και τη χρήση των έργων.
5. Τους νικητές θα ορίσουν οι εγγεγραμμένοι συμμετέχοντες του συνεδρίου ECOTHEE και θα ειδοποιηθούν με προσωπικό τηλεφώνημα και e-mail πριν από την τελετή βράβευσης. (Όποιος θέλει να ψηφίσει πρέπει να εγγραφεί επίσημα στο Συνέδριο).
6. Οι ζωγραφιές όπως και οι φωτογραφίες πρέπει να αποτυπώνονται σε χαρτί A4 (μέγεθος 210 x 297 χιλ) και να σταλούν με ταχυδρομείο πριν από την Τρίτη, 10 Οκτωβρίου 2017 (με σφραγίδα ταχυδρομείου) στην παρακάτω διεύθυνση:
Ορθόδοξος Ακαδημία Κρήτης
Κολυμπάρι Κισάμου
Τ.Κ. 730 06, Χανιά – Κρήτη
Για το Διαγωνισμό του ECOTHEE
7. Τα έργα τέχνης, οι φωτογραφίες και οι ζωγραφιές, οι οποίες έχουν σταλθεί για το διαγωνισμό, δεν επιστρέφονται.
8. Οι διοργανωτές και η ΟΑΚ δεν έχουν ευθύνη για απώλεια ζωγραφιών ή φωτογραφιών από τους παρόχους ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Οι συμμετέχοντες στο Διαγωνισμό πρέπει να συμφωνήσουν με όλες τις παραπάνω προϋποθέσεις. Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με τον υπεύθυνο του Συνεδρίου της ΟΑΚ, κ. Αντώνιο Καλογεράκη, στο τηλέφωνο 2824022500 ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση oac@otenet.gr.
Τα έπαθλα θα είναι διάφορα δώρα - εκπλήξεις από τους υποστηρικτές του Συνεδρίου.
Του Γεώργου Χουστουλάκη
Τα παλιά χρόνια και μεταπολεμικά, στην Κρήτη υπήρχαν οι στιμαδώροι, οι οποίοι ήταν χαρισματικοί άνθρωποι, που μπορούσαν να εκτιμήσουν μια κατάσταση, την αξία σε διάφορα ακίνητα, τις ζημιές που προξενούσαν κάποιοι άθελά τους στον άλλο, η να προβούν σε εκτίμηση μελλοντικής παραγωγής διαφόρων αγροτικών προϊόντων.
Οι χαρισματικοί αυτοί άνθρωποι του χωριού δεν ήταν επαγγελματίες, ήταν απλά συγχωριανοί που εκτός από το μεράκι αυτό, είχαν ιδιαίτερα αυξημένη αντίληψη των πραγμάτων, όσον αφορά αξίες προϊόντων, κινητά η ακίνητα, που καλούντο να δώσουν μια κατά καποιο τρόπο αντικειμενική τιμή.
Η λέξη προέρχεται από το ρήμα ''στιμάρω'', είναι λέξη ελληνική μάλιστα μεσαιωνική, που θα πει προσδιορίζω την αξία, εκτιμώ, αξιολογώ.
Στα Ιταλικά είναι «stimare».
Ήταν χρήσιμοι εκείνα τα χρόνια οι στιμαδώροι, και απαραίτητοι πολλές φορές σε υποθέσεις, γιατί κατάφερναν να δίνουν λύσεις σε πολλά προβλήματα. Θα μπορούσε να πει κανείς, πως και κάποιες φορές έπαιζαν το ρόλο του επιτόπιου δικαστή!
Στη περίπτωση εκτίμησης προϊόντος, για παράδειγμα, ήθελες να μάθεις πόσα κιλά λάδι θα βγάλεις; Καλούσες τον στιμαδώρο, ή εκτιμητή, έβλεπε ένα μέσο σε παραγωγή δένδρο κατ πόσο ήταν φορτωμένο, έκανε ένα λογαριασμό, και σου έλεγε στάνταρ: «θα βγάλεις τόσα κιλά λάδι»!
Έβλεπε το χωράφι με το μεστωμένο σιτάρι, και σου έλεγε πόσα κιλά στάρι θα βγάλεις. Σπάνια έπεφταν έξω.
Είχες ένα αμπέλι η κάποιες κληματαριές στο σπίτι σου, ήθελες να μάθεις πόσα κιλά μούστο θα βγάλεις και από το αμπέλι, και πόσο από τις κληματαριές? Καλούσες το στιμαδώρο, έριχνε μια ματιά, έκανε την εκτίμηση του, και σου έλεγε: «Θα βγάλεις τόσα κιλά κρασί!».
Έπεφτε συνήθως πάντα μέσα σε μεγάλο, ποσοστό, κατά 90 με 100%.
Είχαν ακριβή επιτυχία, διότι η πείρα σε αυτή τη δουλειά, τους είχε κάνει πολύ ικανούς στην αντίληψη.
Σε αγοραπωλησίες οικοπέδων, αγροτεμαχίων, καλούσε ο κάθε ενδιαφερόμενος τον δικό του εκτιμητή - στιμαδώρο και έλεγαν από μια τιμή. Το ίδιο γινόταν και σε περίπτωση ζημιάς, και αυτά για να μην αδικηθεί κανένας. Αν τα ζώα κάποιου, πήγαιναν στο περιβόλι και κατέστρεφαν τα λάχανα, η στο αμπέλι του άλλου και έκαναν «κουτσούρι τσι κουρμούλες», και τον ζημίωναν, αν δεν ήθελαν προστριβές με αγροφύλακες, αγρονόμους, ή δικαστήρια, τότε καλούσαν τον στιμαδώρο και «στίμερνε», δηλαδή εκτιμούσε τη ζημιά., αποζημίωνε ο υπαίτιος και το θέμα έληγε! Απλά πράγματα για απλούς ανθρώπους χωρίς γραφειοκρατία και περιττές ενέργειες.
Η χρίση των στιμαδώρων ήταν συχνή τα παλαιότερα χρόνια, αλλά μετά τα τέλη του '70 ελαττώθηκαν και τα χρόνια που καταργήθηκαν οι αγροφύλακες, καταργήθηκαν και οι στιμαδώροι. Οι περισσότεροι πάντως ήταν έντιμοι άνθρωποι, άλλα υπήρχαν και ανέντιμοι φυσικά που ήταν άδικοι κριτές. Σε αυτή τη περίπτωση αδικίας, στηρίχτηκε και ο λαός μας, και έβγαλε την παρακάτω σοφή φράση:
«Του στιμαδώρου η ψυχή
και του ψευδομαρτύρου,
γυρεύουν τόπο να σταθούν
γυρίζουν γύρου – γύρου»
Υπονοεί λοιπόν ο απλός και σοφός λαός, ότι ουδέποτε θα αναπαυτεί η ψυχή του κακού και ανέντιμου στιμαδώρου, ο οποίος και λεφτά έπαιρνε κατά το δοκούν, σε αντίθεση με τον τίμιο και δίκαιο στιμαδώρο, που και δεν έπαιρνε αμοιβή, αλλά όμως και ποτέ δεν αδικούσε κάποιον.
Από εκεί προήλθε και το επώνυμο Στημαδώρης-Στημαδωράκης
Επιστολή του ΙΝΚΑ Κρήτης και του προέδρου του προς τους υπουργούς Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Κύριε υπουργέ κε Κουρουμπλή, κύριε Υφυπουργέ κε Σαντορινιέ,
Σύμφωνα με τον όγκο των προς αποπεράτωση εργασιών προβλέπεται από τους πλοιοκτήτες να υπάρξει ολοκλήρωση τους το πρώτο 15θήμερο του Σεπτεμβρίου και καταβάλλεται κάθε προσπάθεια ώστε να είναι έτοιμο και να έχει ξεκινήσει τα ταξίδια του πριν από την εορτή της Παναγίας στις 24 Σεπτεμβρίου 2017.
Το Σωματείο μας δέχθηκε και δέχεται και πάλι αθρόες καταγγελίες για την μη τήρηση των ημερομηνιών έναρξης των δρομολογίων του ΙΟΝΙΣ στην θέση του Βιτσέντζος Κορνάρος, Πειραιάς - Κύθηρα - Κίσσαμος και αντιστρόφως, όπως είχε ανακοινωθεί δημόσια. (άρθρο VI, παρ.1). Οι αμοιβές των δρομολογίων 38.000, 32.000, 20.030, 16.066 €.
Κύριοι, δεν έχει σχέση ούτε δεχόμαστε καμία Υπουργική Δήλωση ότι έχει σχέση το συμβάν του Σαρωνικού με τις δρομολογημένες διαδικασίες του ΙΟΝΙΣ Πειραιάς - Κύθηρα - Κίσαμος και αντιστρόφως, όπως είχε ανακοινωθεί δημόσια πριν από την εορτή της Παναγίας στις 24 Σεπτεμβρίου 2017 η οποία είναι πριν την σημερινή ημερομηνία 27.09.2017.
Ζητούμε να γίνουν ταχύτατα, η ληφθείσα απόφαση και η υπογραμμένη σύμβαση να τηρηθούν αμέσως και τα δρομολόγια να αρχίσουν αμέσως.
Με τιμή ο πρόεδρος του Δ.Σ.
Γιάννης Αννουσάκης
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αφήγηση του περιηγητή Πασλευ το 1834,όταν πλησιάζει το χωριό Κούνενι, σχετικά με την κατάσταση που επικρατούσε τότε ανάμεσα σε χριστιανούς και Μουσουλμάνους. Γράφει λοιπόν....
.. Φύγαμε απο το Καμποσελόραχο (Κάμπο) προσπεράσαμε το Κεραμούτι (Κεραμωτή) και φτάσαμε στο Αμυγδαλοκεφάλι. Συνεχίσαμε στην ίδια κατεύθυνση και αφού περάσαμε τα Μακεριανά και τα Βαβουλιανά φτάσαμε μετά απο μιάμιση ώρα στην Κουνονή (Κούνενι).
Ένα μίλι πριν το χωριό βρήκαμε ένα ντόπιο χριστιανό και ως συνήθως έπιασα την κουβέντα που την συνεχίσαμε ως το χωριό. Καθώς όμως πλησιάζαμε το χωριό είδαμε και ένα αρναούτη*, τον οποίον κανείς μπορεί να αναγνωρίσει αμέσως απο την φορεσιά που διαφέρει απο του κρητικού αλλά και απο το μουσκέτο που κρέμεται στον ώμο και τα πιστόλια στην μέση. Ρώτησα τον χωρικό τότε:
- Ώστε έχετε αρναούτηδες στο χωριό σας πόσοι είναι; Επανέλαβα την ερώτηση και αυτός ο κακομοίρης, προφανώς τρομοκρατημένος, πλησίασε το άλογο μου και μου απάντησε σχεδόν ψιθυριστά ...κάμποσοι.
Ο Αλβανός βρισκόταν 300 βήματα μακρυά αλλά η στάση του Έλληνα είναι ενδεικτική του συστήματος που επικρατεί εδώ. Αναμφίβολα σε μια χώρα που απερισκεψία λόγου μπορεί να γίνει αιτία να χάσεις την ζωή σου, οι άνθρωποι είναι πολύ προσεκτικοί όταν μιλούν. Βέβαια εδώ ο Μουσουλμάνος Τουρκοκρητικός φοβούνται τις αρχές όσο και ο Χριστιανός.
* Το 1834 που έφτασε στην Κίσαμο ο Πάσλευ διοικητής του φρουρίου στο Καστέλι ήταν Αλβανός, που του εκμυστηρεύτηκε οτι απο τους 740 περίπου Αλβανούς της πόλης όταν πολιορκήθηκαν απο τους χριστιανούς, οι 670 πέθαναν απο πανούκλα.
Αφού γεμίσαμε όλα τα τα νταμάρια τους ποταμούς και τις εκβολές αυτών με μπάζα, τώρα τα πετάμε και στις άκρες των δρόμων.... Λίγο μετά τον Παρθενώνα η κατάσταση δεν είναι και η καλύτερη, δίπλα απο το νεκροταφείο και προς ένα τουριστικό προορισμό και είναι πολύ το πράγμα εκεί.
Του Ανδρέα Μαρολαχάκη
Δίπλα από την εκκλησία του Αγ. Βλάση, εκεί που ενώνονται η οδός Περδίκα, με την Π. Ιωακείμ, είναι ένα μικρό κτίσμα, που ανήκει στην ιδιοκτησία της οικογένειας, του φίλου μας του Αντωνάκη. Είναι κτισμένο αποκλειστικά με πωρόλιθους, και εφάπτεται η δεξιά πλευρά του, με την εκκλησία και από την άλλη πλευρά με τον περίβολο, του σπιτιού Νικολαίδη. Έχει δύο πόρτες σιδερένιες την μία στο δρόμο, ενώ η άλλη βγαίνει στην αυλή του σπιτιού. Οι δύο πόρτες είχαν στο πίσω μέρος τους, ένα σιδερένιο μάνταλο, που με όταν ασφάλιζαν ήταν σχεδόν αδύνατον να μπει κανείς μέσα. Δίπλα στην εξωτερική πόρτα, έχει ένα τεράστιο παράθυρο, ξύλινο, επενδυμένο εξωτερικά με χοντρή λαμαρίνα. Αυτό το παράθυρο, έχει ένα εσωτερικό περβάζι, φάρδους περίπου ενάμισι μέτρου, κάτι σαν πάγκο, ξύλινο, πάνω στον τοίχο. Αυτό το κτίριο, κατά καιρούς είχε χρησιμοποιηθεί, σαν μπακάλικο, τσαγκάρικο και τέλος σαν μανάβικο. Ποτέ δεν κατάλαβα την χρησιμότητα αυτού του πάγκου και με ποια λογική το κατασκεύασαν. Λίγο μετά την χρήση του, σαν τσαγκάρικο και πριν από το μανάβικο το χρησιμοποιήσαμε και εμείς. Όταν λέω εμείς εννοώ, ο Αντωνάκης, εγώ και ο αδερφός μου ο Στέφανος, που ήμασταν βασικά μέλη μιας μικρής επιχείρησης θεάματος .......
Την φωτο την έστειλε κάποιος που δραστηριοποιείται στην πλατεία και η απορία του είναι ..αν χρειάζονται πλέον τα κράσπεδα ..αφού έτσι και αλλιώς το χάος υπάρχει... με και χωρίς αυτά.
Το αρσενικό σκυλάκι που κάποιοι πέταξαν στο δημαρχείο Κισάμου τελικά βρήκε προσωρινή στέγη.... έκανε και τα απαραίτητα εμβόλια και σήμερα θα κάνει κάποιες ακτινογραφίες μιας και απ΄ οτι φαίνεται κάποιοι του είχαν δώσει και 5-6 κλωτσιές... αποχαιρετισμού. Δεν μας φτάνει λοιπόν που τα παρατάμε τους ρίχνουμε και ξύλο... εκεί φτάνει η μαγκιά μας.
Στην Κίσαμο που είναι τελικά αποδέκτης πολλών τέτοιων περιστατικών, ας είναι καλά 3-4 φιλόζωοι που ενδιαφέρονται, ο Stuart, η Λένα, η Έφη και φυσικά οι γιατροί μας, η Αναστασία και η Χριστίνα.
Κύριοι του δήμου μια αδέσποτη θηλυκιά σκυλίτσα που μένει στα παλιά σπίτια Σχετάκη (το παλιό νηπιαγωγείο του 60) χρειάζεται να στειρωθεί....
Now basieged and surrounded by the cristians insurgens
"Τώρα πολιορκημένο και περιτριγυρισμένο από τους χριστιανούς αντάρτες".
Μάλλον εννοεί το φρούριο, και αν κάνετε μεγέθυνση στην φωτο και κλείσετε τα μάτια σας, να φανταστείτε, θα δείτε πόσο όμορφο θα ήταν το Κίσαμος Καστέλι με τα δυο φρούρια του ..το ένα μέσα στο άλλο, αν δεν τα ρίχναμε κάτω.
Είναι μια ανταπόκριση της εφημερίδας "The San Francisco call" με ημερομηνία 19 Μαρτίου 1897.
Ευχαριστώ τον Ανδρέα Χατζηπολάκη για την φωτο.
Από την ενημέρωση του Τμήματος Σαμαρειτών Διασωστών και Ναυαγωσωστών Κισάμου, καθώς και η επίδειξη Α΄ βοηθειών πριν την εγγραφή των νέων μελών χθες το βράδυ στην πλατεία Τζανακάκη.
Πριν την επίδειξη οι εθελοντές έκαναν μια βόλτα απο τα μαγαζιά της πόλης και μοίρασαν σχετικό υλικό.
Επαναδραστηριοποιείται το Σώμα Οδηγισμού Κισάμου
Μήπως ήσουν κάποτε: Πουλί, Οδηγός, Μεγ. Οδηγός, Στέλεχος, Μέλος Τοπ. Συμβουλίου στο Τοπικό Τμήμα Καστελίου Κισάμου;
Θέλεις να συμβάλεις έμπρακτα στη δυναμική λειτουργία του Οδηγισμού αντάξια της Οδηγικής ιστορίας στην περιοχή μας;
Σε προσκαλούμε στη συνάντηση για την αναγέννηση του Οδηγισμού στον Τόπο μας! Στο Τσατσαρωνάκειο Πολιτιστικό Κέντρο την Δευτέρα 2 Οκτωβρίου στις 5 μ.μ.
Πληροφορίες: Γιώργος Ζωχιός (Έφορος Περιφέρειας Κρήτης, τηλ. 6945 - 186.432), Έρη Κοματσουλάκη (Βοηθός Εφόρου Δυτ. Κρήτης, τηλ. 6982 - 168.526), Κλέλια Κοκολάκη (Υπεύθυνη Τ.Τ. Κισάμου, τηλ. 6972 - 024.769
Ήρθε η ώρα να ενώσουμε το παρελθόν και το μέλλον, να κρατήσουμε την ιστορία ζωντανή, να φτιάξουμε την δική μας Ομάδα!
*Το Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού (έτος ιδρύσεως 1932), πρώην Σώμα Ελληνίδων Οδηγών, είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου μη ασκούν επιχείρηση, υπαγόμενο στις διατάξεις του Αστικού Κώδικα. Σύμφωνα με το Καταστατικό του αποτελεί Σωματείο μη κερδοσκοπικό με παιδαγωγικό κοινωφελή και πολιτιστικό χαρακτήρα. Έχει ως στόχο την εξωσχολική διαπαιδαγώγηση παιδιών και εφήβων. Με δυναμικά προγράμματα δράσης και προσφοράς, μέσα σε ασκούμενες Ομάδες, δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να αναπτύξουν πρωτοβουλίες και ικανότητες και να εξελιχθούν σε δημιουργικά μέλη της κοινωνίας.
Η έδρα του Σ.Ε.Ο. είναι στην οδό Ξενοφώντος 10, Αθήνα 10557.
Το Σ.Ε.Ο. εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας.