ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ! ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.
Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.
Ενημέρωση για πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος υποψήφιων εργοδοτών (επαγγελματιών και Δήμου Κισάμου) για το Πρόγραμμα Μαθητείας ΕΠΑ.Λ του σχολ. έτους 2017-18. Ενημερώνουμε τους εργοδότες που επιθυμούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για συμμετοχή στο Πρόγραμμα Μαθητείας ΕΠΑ.Λ. του σχολ. έτους 2017-18 ότι από τον Οκτώβριο του 2017 θα ξεκινήσει η Β’ φάση του θεσμού. Οι διαθέσιμες ειδικότητες βρίσκονται στο έγγραφο που έχει αναρτηθεί στη διαδικτυακή πύλη minedu.gov.gr. του Υπουργείου Παιδείας (ενότητα: «Επαγγελματική Εκπαίδευση, Μαθητεία»). Ανάμεσα στις εγκεκριμένες ειδικότητες βρίσκονται και οι παρακάτω ειδικότητες οι οποίες λειτούργησαν ή/και λειτουργούν στο ΕΠΑ.Λ. Κισάμου. 1. Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής 2. Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων 3. Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών, 4. Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής, 5. Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών 6. Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων, 7. Τεχνικός Οχημάτων, 8. Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης Αερισμού και Κλιματισμού 9. Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων Τι είναι το Πρόγραμμα Μαθητείας; Είναι μια προαιρετική Τετάρτη Τάξη (Τάξη Μαθητείας), για τους απόφοιτους των ΕΠΑ.Λ. που βρίσκονται εκτός απασχόλησης, εκπαίδευσης ή κατάρτισης και δεν υπερβαίνουν το 24ο έτος ηλικίας, που ξεκίνησε πανελλαδικά τη λειτουργία της από το σχολικό έτος 2016-2017. Το πρόγραμμα αυτό θα χρηματοδοτηθεί την περίοδο 2014-2020 από Εθνικούς και Κοινοτικούς πόρους, έτσι ώστε να καλύπτεται μέρος του μισθολογικού κόστους των μαθητευόμενων. Στην Τάξη Μαθητείας εφαρμόζεται το δυικό σύστημα εκπαίδευσης (μαθητείας) συνολικής διάρκειας (9) μηνών που περιλαμβάνει: • αμειβόμενη μαθητεία και εκπαίδευση στο χώρο εργασίας ( 4 ημέρες/εβδομάδα) συνολικής διάρκειας 28 ωρών εβδομαδιαίως και • μαθήματα Ειδικότητας στη σχολική μονάδα (1 ημέρα/εβδομάδα) Σκοπός του Προγράμματος Μαθητείας. Η σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας μέσω της αφομοίωσης, από τους μαθητευόμενους, των απαραίτητων επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων της αντίστοιχης ειδικότητας. Αποζημίωση/Ασφαλιστική κάλυψη μαθητευόμενων Ο μαθητευόμενος συνδέεται με Σύμβαση Μαθητείας με τον εργοδότη, λαμβάνει αμοιβή (καθαρά 17,12€ ημερησίως), και έχει ασφαλιστική κάλυψη. Επιβάρυνση του εργοδότη. Στο Πρόγραμμα Μαθητείας η χρηματική επιβάρυνση του εργοδότη μετά την αφαίρεση της επιδότησης ανέρχεται στο ποσό των 9,35€ ανά ημέρα μαθητείας ήτοι: 17,12€ (ημερομίσθιο) + 3,23€ (ασφαλιστικές εισφορές) – 11€ (επιδότηση) = 9,35€
Ενέργειες υποψήφιων εργοδοτών. Α. φορείς του Δημοσίου Τομέα - .......
Μετά απο πρόσκληση του Δημάρχου Κυθήρων Στρατή Χαρχαλάκη, συνεδρίασαν οι επικεφαλής των 3 παρατάξεων στο Δήμο Κηθύρων και έβγαλαν την ακόλουθη ανακοίνωση: 1. Θεωρούμε την συμπεριφορά της ΛΑΝΕ κατά τις τελευταίες εβδομάδες άκρως υποτιμητική σε σχέση με τη συμβατική της υποχρέωση να εξυπηρετεί απρόσκοπτα τα νησιά μας. Η διαρκής έκδοση δελτίων τύπου που μεταθέτουν το πρόβλημα από τη μία εβδομάδα στην άλλη ούτε επιλύει το ζήτημα, ούτε προοπτική δίνει. 2. Καλούμε άμεσα το αρμόδιο Υπουργείο να επιβάλει τα νόμιμα στη ΛΑΝΕ εφαρμόζοντας ό,τι προβλέπεται στις περιπτώσεις αυτές. 3. Εντέλλουμε το Νομικό Σύμβουλο του Δήμου να προβεί άμεσα σε κάθε δυνατή νομική ενέργεια κατά παντός υπευθύνου για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Προς τούτο θα κατατεθεί άμεσα μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθυνού ενώπιον της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιώς. 4. Αιτούμαστε από το αρμόδιο Υπουργείο άμεσο διαχωρισμό της γραμμής του Πειραιά από τις γραμμές του Γυθείου και της Καλαμάτας, ώστε να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και να μην δημιουργούνται μονοπωλιακές καταστάσεις με δυσάρεστα αποτελέσματα. Η σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά, το Γύθειο, την Καλαμάτα και την Κίσσαμο αποτελεί αναγκαιότητα που δεν δεχόμαστε ούτε να υποβαθμιστεί ούτε να καταργηθεί, όμως ο διαχωρισμός των γραμμών και των σχετικών προκηρύξεων είναι προϋπόθεση για την ανάπτυξη της περιοχής μας στα επόμενα χρόνια και σε αυτό θα επιμείνουμε. 5. Οι καθημερινές συνδέσεις του νησιού μας ακτοπλοϊκώς με τη Νεάπολη και αεροπορικώς με την Αθήνα δεν μπορούν να υποκαταστήσουν πλήρως τις υπόλοιπες περιφερειακές ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Ωστόσο η διαφημιστική προβολή του Δήμου πρέπει να κατευθυνθεί προς τις περιοχές εκείνες που συνδέονται σταθερά και απρόσκοπτα με το νησί προκειμένου να περιοριστούν οι απώλειες. Πιστεύουμε τέλος ότι το νησί μας, με το κάλλος και τους ανθρώπους που διαθέτει, έχει όλες τις προϋποθέσεις ώστε να συνεχίσει στα επόμενα έτη την ανοδική τουριστική του ανάπτυξη (παραμερίζοντας τη φετινή ατυχή συγκυρία με τη μηχανική βλάβη του Κορνάρος που επουδενί δεν θα καθορίσει πλέον το μέλλον του τόπου μας!) με τρόπο ποιοτικό και βιώσιμο, που θα σέβεται το ανθρωπογενές περιβάλλον και τους περιβαλλοντικούς πόρους, και θα αναδεικνύει την μοναδική τοπική κουλτούρα του Τσιρίγου σε κάθε επίπεδο. Η ΛΑΝΕ με τη συμπεριφορά της δημιουργεί τεράστια προβλήματα στο νησί μας εν μέσω θερινής περιόδου, για τα οποία οφείλει να λογοδοτήσει τόσο στις αρμόδιες Αρχές όσο και - κυρίως - στον Κυθηραϊκό Λαό που πλεόν παύει να κάνει ανεκτή τη συμπεριφορά αυτή.
Στον 29χρονο Γιώργο Πετράκη φαίνεται να καταλήγει η διοίκηση του Κισσαμικού για να καλύψει την θέση του...προπονητή. Θα είναι ο μικρότερος σε ηλικία προπονητής στην κατηγορία και είναι γιος του γνωστού προπονητή Γιάννη Πετράκη (ΠΑΣ Γιάννινα). Μαζί με τον Πετράκη έχει έλθει και γνωστός γυμναστής απο Αθήνα (ψάχνει ήδη σπίτι στην πόλη μας) που θα αποτελέσουν τους αντικαταστάτες Μπαξεβάνου -Τσακαλίδη. Αυτά είναι τα πρώτα νέα, για την ομάδα μας... Με τις κινήσεις αυτές φαίνεται οτι ο Κισσαμικός θα πορευθεί μόνος στην F.LEAGUE και η συνένωση με τον Α.Ο Χανιά που τόσο μας είχε αναστατώσει απομακρύνεται.
H ΛΑΝΕ ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι το Ε/Γ-Ο/Γ ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ παραμένει στην περιοχή του λιμένα Πειραιά σε κατάσταση απαγόρευσης απόπλου λόγω μη αποκατάστασης τεχνικής βλάβης. Ως εκ τούτου τα δρομολόγια του πλοίου από 07/07/2017 έως 17/07/2017 πρωί θα παραμείνουν ανεκτέλεστα.
Ο κόλπος της Κισάμου κατά Francesco Basilicata, το 1618 (πάνω). Έχει μια μικρή διαφορά με τον προηγούμενο χάρτη (κάτω) που δεν ήταν τελικά του Βασιλικάτα. Πάντως στον χάρτη του Basilicata αν κάνετε μεγέθυνση θα δείτε και τα ονόματα των χωριών το 1600 (στο περίπου) της Κισάμου. Ειδικά για τον κόλπο της Καλυβιανής!! αναφέρει τα Μεσόγεια (MESSOGIA), το Νιοχωριό (GNOCORIO), Καμάρτσο (CAMARZO), Τράχιλας (LAXILAS), και ένα χωριό κάτω απο τον Τράχιλα με το όνομα DANMLI. Στον κάμπο τώρα αναφέρει εκτός απο την Κίσαμο (Castel Chissamo) τα Νοπήγια (NOPIA), το Μεσονήσι (NISSI), τον Ραβδούχα (PAVDVCA), Μελισσουργιό (MELISSOCORI), Γριμπιλιανά (GERBILOCORI), Σπηλιά (SRIGLIA) Καμάρα (KAMARA), Ροδοπού (RODOPVS). Είναι και ο πρώτος χάρτης που αναφέρει σαν λιμάνι τον Άι Σώστη με το όνομα Porto Bianco (ΛευκόΛιμάνι) αλλά και το νησάκι του Ποντικού με το όνομα DE I SORZI (στα Μαλτέζικα σημαίνει πηγή ενέργειας!!!)
Μετά και το περιστατικό στα Χανιά και τον πνιγμό ενός νέου ανθρώπου μετά το πέρας της βάρδιας των Ναυαγοσωστών, καλό είναι να μπουν πινακίδες που να εξηγούν το ωράριο των παιδιών. Μάλιστα εδώ στην Κίσαμο είμαστε και τυχεροί μιας 3 από τις 8 διασώσεις, έχουν γίνει μετά την βάρδια των. Νομίζω ότι δεν στοιχίζει τίποτα, να τοποθετηθούν πινακίδες, ειδικά στο Τελωνείο που είναι απομονωμένο από μαγαζιά, σε 3-4 γλώσσες εκτός των Αγγλικών και Γερμανικών που μιλιούνται απο όλους, στα Ρωσικά μιας και και οι 3 περιπτώσεις που κινδύνευσαν ήταν Ρώσοι. Φυσικά οι περισσότεροι δεν καταλαβαίνουν ούτε απο πινακίδες, αλλά πολύ περισσότερο από τις υποδείξεις των ναυαγοσωστών, όμως εμείς ας κάνουμε το χρέος μας, μιας και για επέκταση του ωραρίου δεν το συζητάμε.
Θα ήθελα να σχολιάσω ορισμένες απόψεις και θέσεις του φίλου διευθυντή του ΓΕΛ κ. Γ. Ψαράκη για το μέλλον του κτηριακού συγκροτήματος ΓΕΛ - ΕΠΑΛ, γιατί κατά την γνώμη μου η αλήθεια βρίσκετε σε διαφορετικό επίπεδο. 1. Αγαπητέ Γιώργο αναφέρεις, ότι δύο θέματα κυριαρχούν σε σχέση με το κτηριακό συγκρότημα. Λάθος αγαπητέ φίλε. Τρία είναι τα θέματα, α) επισκευές – συντήρηση των άμεσων προβλημάτων του κτηριακού συγκροτήματος ΓΕΛ - ΕΠΑΛ, β) νέο κτήριο για το ΓΕΛ, και γ) να εκπονηθεί ΣΤΑΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ για το υπάρχον κτήριο. Μελέτη η οποία θα αποδείξει το μέλλον του κτιρίου. Για την πραγματοποίηση της εν λόγο μελέτης παλεύουμε περισσότερα από 10 χρόνια οι εκπαιδευτικοί (από ότι φαίνεται σύμφωνα με την τοποθέτηση σου μόνο του ΕΠΑΛ). 2. Όσο αφορά τις δυνατότητες ανέγερσης νέου κτηρίου θα αναφέρω τα παρακάτω: α) Νέο κτήριο για το ΓΕΛ σε διαφορετική θέση από αυτήν που αναφέρεις σαν θέση "Σκουλάκη" δεν υπάρχει δυνατότητα να γίνει, γιατί δεν υπάρχει εντός σχεδίου πόλεως άλλο οικόπεδο ιδιοκτησίας του δήμου Κισάμου που να πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις β) Βέβαια υπάρχει ένα σοβαρό δίλημμα . ι ) Να κατασκευαστεί νέο λύκειο στη θέση Σκουλάκη και να αφεθεί στη μοίρα του το υπάρχον; Ιι) Ή να κατασκευαστούν ένα νέο και να επισκευαστεί το παλαιό και τότε για πόσα χρήματα θα συζητάμε; Πόσο πιστικοί θα είμαστε, εάν αντί να προτείνουμε την οικονομικότερη λύση ζητάμε διπλή λύση; Μήπως πρώτα από όλα πρέπει να πραγματοποιηθεί ΑΜΕΣΑ η στατική μελέτη του υπάρχοντος κτηρίου η οποία θα αποδείξει την αντοχή του κτηρίου και κατά συνέπεια και τις όποιες παρεμβάσεις χρειαστούν εάν και εφόσον μπορούν να γίνουν; Μήπως ταυτόχρονα με την στατική μελέτη, πρέπει να γίνει και μια νέα αρχιτεκτονική μελέτη, η οποία θα διαμορφώσει έτσι το κτήριο που θα μιλάμε με άλλα δεδομένα; Μήπως θα πρέπει να απαιτήσουμε νέα ολοκληρωμένη άδεια οικοδομής στο υπάρχον κτηριακό συγκρότημα, με την οποία θα μπορέσουμε να διεκδικήσουμε χρήματα από Ευρωπαϊκά Προγράμματα; 3. Αγαπητέ κ. Ψαράκη οι απόψεις που αναφέρεις για την συστέγαση ΓΕΛ και ΕΠΑΛ είναι προσωπικές θέσεις ή οι θέσεις σου ως διευθυντής του ΓΕΛ (και μάλιστα υποψήφιος για νέα θητεία); Βάση ποιας παιδαγωγικής σχολής, ποιων παιδαγωγικών μεθόδων θα πρέπει να ξεχωρίσουμε τους μαθητές σε καλούς και κακούς, σε διαβαστερούς και όχι, σε ατίθασους και πειθαρχημένους, σε μαθητές που θα πρέπει να έχουν καλές συνθήκες διαβίωσης, θέρμανσης κ.λ.π. και στους άλλους που δεν το χρειάζονται. Αλήθεια οι καθηγητές των σχολείων που βρίσκονται δίπλα στο δρόμο, στο 1ο Γυμνάσιο και 2ο Δημοτικό σχολείο δεν μπορούν να προσηλωθούν για να κάνουν ποιοτικό μάθημα επειδή περνάνε αυτοκίνητα; Αγαπητέ Γιώργο ο δρόμος που διάλεξες για να υποστηρίξεις το αίτημα για αναβάθμιση των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου είναι σε παιδαγωγικά επικίνδυνη και ΛΑΘΟΣ βάση. Επίσης αγαπητέ Γιώργο δεν νομίζω να τεκμηριώνεις την ορθότητα των θέσεων σου βασιζόμενος στις απόψεις των καθηγητών και των γονέων του ΕΠΑΛ για τρεις λόγους α) γιατί δεν δεχτήκατε πρόσκληση του συλλόγου των καθηγητών του ΕΠΑΛ για να πραγματοποιηθεί κοινή συνεδρίαση με θέμα τα προβλήματα των σχολείων, β) γιατί δεν αναλάβατε ανάλογη πρωτοβουλία εσείς έτσι ώστε να υπάρχει κοινό μέτωπο στη διεκδίκηση, γ) γιατί ο σύλλογος καθηγητών του ΕΠΑΛ έχει πάρει αποφάσεις για το εν λόγο θέμα, αλλά δεν συμμερίζεται τη λογική αντιπαράθεσης μαθητών ή καθηγητών των δυο σχολείων, αλλά και ούτε συμφωνεί με την παιδαγωγική ανάλυση που μας παρουσίασες στο κείμενο σου. Αγαπητέ Γιώργο το σχολείο είναι μέρος της κοινωνίας που ζούμε και να είσαι σίγουρος ότι με την παύση συστέγασης των μαθητών δεν πρόκειται η κοινωνία να αλλάξει (να σταματήσει η παραπαιδεία, να αποκτήσουν οι μαθητές παιδεία σε άλλη βάση για το ποτό, την οπλοκατοχή, τις σούζες, τη στάση ζωής κ,λ.π.). Άλλωστε μπορείς να ρωτήσεις τα παιδαγωγικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί στα γυμνάσια και τα δημοτικά, που δεν είναι διαφορετικά με αυτά που αντιμετωπίζουμε εμείς. Βέβαια για να μην γίνει καμία παρεξήγηση στις όποιες παραβάσεις και να γίνονται στο σχολείο, συμμετέχουν από κοινού μαθητές και των δυο σχολείων. Αγαπητέ Γιώργο γνωρίζεις πάρα πολύ καλά, ότι τώρα και πολλά χρόνια οι μαθητές από την πρώτη Λυκείου διαβάζουν μόνο τα μαθήματα που τους ενδιαφέρουν για τις σχολές που θα επιδιώξουν να περάσουν στις πανελλαδικές. Επίσης γνωρίζεις ότι την Τρίτη λυκείου οι μαθητές τη μισή χρονιά έρχονται μόνο στα μαθήματα των πανελλαδικών. Όσο και εάν υπάρχει συστέγαση ή απομακρυσμένη στέγαση, εάν δεν αλλάξει το εκπαιδευτικό σύστημα, η υποβάθμιση της εκπαίδευσης θα συνεχίζετε χωρίς τέλος. 4. Την ερώτηση σου αγαπητέ Γιώργο "Ποιες ενέργειες έκανα σήμερα για το νέο κτήριο του ΓΕΛ" πρέπει να την τροποποιήσεις και να αναφέρεις "ποιες ενέργειες έκανα για να αλλάξει αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα που ισοπεδώνει τους μαθητές, τους καθηγητές, τους γονείς". Βάση των παραπάνω, σε σχέση με την πορεία του νέου κτηρίου ΓΕΛ προτείνω τα εξής: 1. Άμεση συνάντηση όλων των ενδιαφερόμενων φορέων (συλλόγου καθηγητών και γονέων των δυο σχολείων, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Χανίων, Δήμου Κισάμου, Περιφέρειας Κρήτης κ.α.) με μοναδικό θέμα τα προβλήματα του κτηριακού συγκροτήματος ΓΕΛ – ΕΠΑΛ. 2. Εκπόνηση στατικής και αρχιτεκτονικής μελέτης κ.λ.π. για το υπάρχον κτηριακό συγκρότημα ΓΕΛ – ΕΠΑΛ εντός των μηνών Ιουλίου – Αυγούστου 2017 3. Άμεσες παρεμβάσεις (την καλοκαιρινή περίοδο) για επιμέρους βελτίωση του κτιρίου Ψωματάκης Μανόλης Εκπαιδευτικός ΕΠΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ *Διαβάστε και τις 3 τοποθετήσεις πατώντας πάνω στην ετικέτα ΓΕΛ-ΕΠΑΛ
..κ. Γεωργίου Ψαράκη σχετικά με το νέο κτήριο του Γενικού Λυκείου.
κ. Γεωργίου Ψαράκη σχετικά με το νέο κτήριο του Γενικού Λυκείου. Διαβάζοντας το άρθρο με τίτλο «ΝΕΟ ΚΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ» που αναρτήθηκε στις 4 Ιουλίου 2017 στο ιστολόγιο SADENTREPESE αισθάνθηκα τεράστια έκπληξη και συνάμα απορία για τις εντελώς άστοχες και αντιπαιδαγωγικές τοποθετήσεις του αγαπητού συναδέλφου και φίλου, κ. Γεωργίου Ψαράκη σχετικά με τη συστέγαση των σχολείων του Γενικού Λυκείου με το Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ). Αισθάνθηκα, λοιπόν, την ανάγκη να εκφράσω μερικές σκόρπιες απόψεις επί του θέματος, τις οποίες και παραθέτω στη συνέχεια. Είναι αδιανόητο να χρησιμοποιείς, φίλε Γιώργο, σαν επιχείρημα για την κατασκευή νέου σχολικού κτηρίου, την «εμπόλεμη κατάσταση», όπως αναφέρεις χαρακτηριστικά, και τις «εχθροπραξίες μεταξύ μαθητών», στο χώρο που συστεγάζει τα δύο εν λόγω σχολεία. Φτάνεις μάλιστα στο σημείο να προτείνεις ως λύση τον διαχωρισμό των ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ, προκειμένου να αποφευχθεί αυτή η «εμπόλεμη κατάσταση»! Οι τοποθετήσεις αυτές ενισχύουν τις όποιες αντιπαραθέσεις ισχυρίζεσαι ότι υπάρχουν. Είναι απαράδεκτο αυτά τα λόγια να βγαίνουν από τα χείλη ενός εκπαιδευτικού! Πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουμε ότι τα παιδιά του Γενικού Λυκείου, όπως και του ΕΠΑΛ, είναι όλα ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ! Παιδιά της Κισάμου. Παιδιά που μοιράζονται από κοινού δεκάδες εξωσχολικές δραστηριότητες. Παιδιά που συνυπάρχουν στη μικρή μας πόλη, κάνουν παρέα, διασκεδάζουν μαζί. Υπάρχουν παιδιά που είναι αδέλφια και μοιράζονται στα δύο αυτά σχολεία! Ευχή όλων μας είναι να δημιουργηθεί κάποτε ένα καινούργιο σχολικό κτήριο. ΜΑΚΑΡΙ! Στους δύσκολους οικονομικά καιρούς που βιώνουμε η λύση στα όποια προβλήματα κτηριακά ή μη, θα βρεθεί με την από κοινού δράση των δύο σχολείων ΜΑΣ. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, ο χώρος στον οποίο φιλοξενούνται χρόνια τώρα τα δύο σχολεία ΜΑΣ, ετοιμάζει ελεύθερους , δημοκρατικούς, υπεύθυνους και με πνεύμα συνεργασίας και κοινωνικότητας πολίτες καθώς και επαγγελματίες της τοπικής μας κοινωνίας. Διότι το σχολείο δεν παρέχει μόνο γνώση και μάθηση καθώς όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο άρθρο 1 του Ν.1566/1985 «σκοπός της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης …. είναι να υποβοηθεί τους μαθητές … να αναπτύσσουν αντίληψη συλλογικής προσπάθειας και συνεργασίας …. και πνεύμα φιλίας και συνεργασίας…». Οφείλεις, φίλε Γιώργο, ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΣΥΓΝΩΜΗ από τους ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ και τους γονείς τους, καθώς επίσης και από τους συναδέλφους σου, για αυτές τις αντιπαιδαγωγικές σου απόψεις . Φιλικά Ζουριδάκης Νεκτάριος Καθηγητής Πληροφορικής *Διαβάστε και τις 3 τοποθετήσεις πατώντας πάνω στην ετικέτα ΓΕΛ-ΕΠΑΛ
Δευτέρα 10,Τρίτη 11,Τετάρτη 12 Ιουλίου και ώρα 21.00 η Θεατρική ομάδα της Μητρόπολης Κισάμου και Σελίνου "Ηθοποιοί για ένα Σάββατο" ανεβάζει στον πολυχώρο "Ενόρασις" την κωμωδία του Παναγιώτη Καγιά, "Τοπικός Παράγων" σε σκηνοθεσία Καλογεράκη Δημητρη. Γενική είσοδος 3 Ε.
Γεννήθηκε στην Ποταμίδα Κισάμου Χανίων το 1892. Εκάρη μοναχός στη Μονή Γουβερνέτου. Το 1909 πήγε ως ιεροδιάκονος στην Επισκοπή Ρεθύμνου όπου ο Επίσκοπος Χρύσανθος τον βοήθησε να τελειώσει το Γυμνάσιο, και παρέμεινε εκεί ως το 1915. Ο Αγαθάγγελος Νινολάκη επίσκοπος Κυδωνίας και Αποκορώνου επιδίωξε την εγγραφή του Μισαήλ στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης, προσπάθεια που δεν ευοδώθηκε. Το 1918 φοίτησε στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών απ' όπου και αποφοίτησε το 1922. Στη συνέχεια επέστρεψε στο Ρέθυμνο, κοντά στον Επίσκοπο Ρεθύμνου Τιμόθεο Βενέρη σαν Αρχιδιάκονος. Μετά από πρόσκληση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής Αλέξανδρου ήλθε στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και στις 18 Ιουλίου 1926 χειροτονήθηκε πρεσβύτερος και σχεδόν συγχρόνως αρχιμανδρίτης με το όνομα Φιλόθεος και τοποθετήθηκε προϊστάμενος του Ναού του Αγίου Ανδρέου στην πόλη South Bend της Πολιτείας της Ινδιάνας, ενώ ανέλαβε τη διεύθυνση του εκεί Ελληνικού Σχολείου. Στην Αμερική ο Μιχαήλ κλήθηκε να υπηρετήσει πλησίον του επισκόπου Σικάγου Φιλαρέτου. Η προσφορά του στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Αμερικής άρχισε το 1924 και έληξε με την εκλογή του σε επίσκοπο Ιεράς και Σητείας το 1936. Ο Φιλόθεος Α΄, κατά κόσμον Μιχαήλ Μαζοκοπάκης, απεδήμησεν το 1960 και ετάφη στην έδρα της επαρχίας του, την Ιεράπετρα
Και το τρίπτυχο με το Κουρείο των Αποστολάκη -Κυριτσάκη τελειώνει με την φώτο απ έξω απο το μαγαζί. Η κρεβατίνα ήταν μέσα στο μαγαζί! Από Αριστερά: Χαρχαλάκης- Παπαδάκης- Καστανάκης- Αποστολάκης Σκαλίδη δεκαετία του 90'.
Κοινός τραπεζικός λογαριασμός: Δικαιώματα συνδικαιούχων και κληρονόμων Γράφει η Αναστασία Μήλιου, Δικηγόρος* Στις τραπεζικής καταθέσεις όπου υπάρχουν δύο ή περισσότεροι δικαιούχοι σε έναν τραπεζικό λογαριασμό ισχύει μια ιδιαίτερη σχέση μεταξύ των συνδικαιούχων και της τράπεζας. Σε περίπτωση χρηματικής κατάθεσης σε κοινό λογαριασμό στο όνομα του ίδιου του καταθέτη και τρίτου ή τρίτων παράγεται, ανεξαρτήτως του εάν τα χρήματα που κατατέθηκαν ανήκαν σε όλους ή σε μερικούς υπέρ των οποίων έγινε η κατάθεση, ενεργητική σε ολόκληρο ενοχή μεταξύ του καταθέτη και του τρίτου αφενός και του δέκτη της κατάθεσης νομικού προσώπου (τράπεζας) αφετέρου. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι σε κοινό τραπεζικό λογαριασμό που καταθέτει χρήματα ο ένας συνδικαιούχος, αν γίνει ανάληψη των χρημάτων της κατάθεσης (ολικώς ή μερικώς) από έναν από τους δικαιούχους είτε είναι αυτός που τα καταθέτει ή άλλος συνδικαιούχος να γίνεται εξ ιδίου δικαίου (δηλαδή ο αναλαμβάνων τα χρήματα αποκτά αυτομάτως δικαίωμα να προβεί σε αυτήν την πράξη), εάν δε αναληφθεί ολόκληρο το ποσό της χρηματικής κατάθεσης από έναν μόνο δικαιούχο, επέρχεται απόσβεση της απαίτησης καθ` ολοκληρία έναντι της Τράπεζας και ως προς τον άλλο, δηλ. τον μη αναλαβόντα δικαιούχο. Με την κατάθεση δε σε κοινό λογαριασμό οι δικαιούχοι του λογαριασμού, ακόμη και αν δεν κατατέθηκαν δικά τους χρήματα, γίνονται συγκύριοι των χρημάτων του λογαριασμού, ανεξάρτητα από τον σκοπό της κατάθεσης, γι` αυτό και η ανάληψη των χρημάτων από οποιονδήποτε των δικαιούχων δεν συνιστά κλοπή ή υπεξαίρεση και κατ` επέκταση αδικοπραξία. Ο δικαιούχος που δεν ανέλαβε χρήματα σε αυτήν την περίπτωση μπορεί να ασκήσει αγωγή καθώς αποκτά εκ του νόμου απαίτηση, έναντι εκείνου που ανέλαβε ολόκληρη την κατάθεση, για την καταβολή ποσού ίσου προς το μισό της κατάθεσης, εκτός εάν από τη μεταξύ τους εσωτερική σχέση προκύπτει άλλη αναλογία ή δικαίωμα επί ολοκλήρου του ποσού. Σε περίπτωση δε θανάτου ενός των καταθετών, το ποσό του τραπεζικού λογαριασμού στο οποίο είναι συνδικαιούχος δεν συμπεριλαμβάνεται στην κληρονομιαία περιουσία, δηλαδή τα χρήματα που έχει ένας κοινός τραπεζικός λογαριασμός δεν κληρονομούνται. Ο επιζών ή οι επιζήσαντες συνδικαιούχοι εξακολουθούν να είναι οι μόνοι δικαιούχοι του λογαριασμού. Κι αν συνδικαιούχος είναι μόνο ένας τότε αυτομάτως έχει το δικαίωμα να εισπράξει όλο το ποσό του λογαριασμού, ακόμα κι αν στην πραγματικότητα δεν του ανήκει. Σε τέτοια περίπτωση οι κληρονόμοι του αποβιώσαντος συνδικαιούχου δεν μπορούν να στραφούν κατά της τράπεζας για να διεκδικήσουν το κληρονομικό τους μερίδιο από τον κοινό λογαριασμό διότι διαφορετικά θα επερχόταν μεταβολή του προσώπου του καταθέτη χωρίς τη συγκατάθεση της (τράπεζας). Έτσι, οι κληρονόμοι του αποθανόντος, θα μπορούν να αξιώσουν από αυτόν το τμήμα εκείνο της κατάθεσης που αναλογεί στον δικαιοπάροχο τους με βάση τις εσωτερικές σχέσεις των καταθετών. Αναστασία Χρ. Μήλιου Δικηγόρος παρ’Εφέταις Αθηνών
Η ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ ΤΗΣ EYROBANK Τρία περιστατικά στο ΙΝΚΑ που η αυθαιρεσία της EUROBANK έκατσε καλά μόνο αφότου καλέσαμε το 100 και, σε 10 λεπτά σαν αστραπή και κεραυνός η ΔΙΑΣ, (401-1 Καλλίπολης) ένστολους νέους μπήκε μέσα. Και τα τρία στον Πειραιά. Στο κατάστημά της Βρυώνη Πειραιά 4.7.17 ώρα 01.45 το μέλος μας κος Άγγελος Πιλάτης και Ειδικός Γραμματέας της Ομοσπονδίας του ΙΝΚΑ, πήγε να πάρει χρήματα από τον λογαριασμό του, εντός των ορίων του. Λέει στον ταμεία, παρακαλώ την απόδειξη να την υπογράψω σε χαρτί και όχι σε ταμπλέτα, βεβαίως του απαντά. Αμέσως μετά: Όπα !!! δεν μπορείς να πάρεις χρήματα από το ταμείο του λέει ο ταμίας, θέλουμε Φορολογική Δήλωση, μισθοδοσία διαμονή και πιστοποιητικό γάμου άραγε. Εγώ θέλω τώρα τα χρήματά μου, τώρα, αυτά έπρεπε να μου τα έχετε ζητήσει από πριν, να με έχετε ενημερώσει ποτέ. Τον προϊστάμενό σου θέλω. Ο υποδιευθυντής που εκτελούσε χρέη διευθυντή τα ίδια. Πελάτης: Πρέπει να κάμω πληρωμή σήμερα τώρα. Ταμίας και προϊστάμενος: δεν σας δίνουμε χρήματα από το ταμείο. Να βγείτε έξω να τα πάρετε από το ΑΤΜ, αλλά αυτό δεν δουλεύει τώρα. Τι διάολο, αυτοί οι υπάλληλοι, αφήνουν το μυαλό στο σπίτι και πάνε για δουλειά σαν κουδουνίστρες. Να βγάλει οδηγία η διοίκηση, ότι όποιος ξαναπάει χωρίς το μυαλό του στη δουλειά θα απολυθεί. Πρόταση του ΙΝΚΑ είναι αυτό. Ο Πιλάτης τους λέει θα καλέσω τον κ. Αννουσάκη να έρθει εδώ, δεν θα του ανοίξουμε λένε οι υπάλληλοι, καλά θα καλέσω το 100, τώρα θέλω τα λεφτά μου. Αδιάφοροι οι γιουροβανκίτες, .....
Αγαπητοί Συνάδελφοι, Ο Νέος Εμπορικός Σύλλογος Κισάμου ενημερώνει ότι, σύμφωνα με το άρθρο 15 του νόμου 4177/2013, οι θερινές εκπτώσεις έτους 2017 θα αρχίσουν τη Δευτέρα 10 Ιουλίου και θα λήξουν την Πέμπτη 31 Αυγούστου 2017. Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό. Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Κατά την διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τους συναδέλφους, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται λόγω λάθους. Γενικά, στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 €. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
Κατόπιν προσκλήσεως της Παγκρητικής Ένωσης Αμερικής και ευλογητικής αδείας του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου και του Γέροντος Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Δημητρίου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος επισκέφθηκε την Αμερική και συγκεκριμένα την πόλη του San Francisco. Στην πόλη αυτή πραγματοποιήθηκε το 45ο Συνέδριο της Παγκρητικής Ένωσης Αμερικής, επίσημος προσκεκλημένος και ομιλητής του οποίου υπήρξε ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου κ. Αμφιλόχιος, ο οποίος μίλησε με θέμα: «Η φιλανθρωπία στην Κρήτη». Ο προσκεκλημένος Αρχιερέας μετέφερε προς τους απόδημους Κρήτες της Αμερικής, τις ευχές και την αγάπη του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου Κρήτης κ. Ειρηναίου και αναφέρθηκε εις την προσφορά της Εκκλησίας Κρήτης σε αναφορά με τις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες ανθρώπων της Μεγαλονήσου. Σημείωσε δε χαρακτηριστικά: «Η Εκκλησία της Κρήτης, από άκρο εις άκρον, στις προκλήσεις των καιρών απαντά με έργα αγάπης, φιλανθρωπίας και αλληλεγγύης. Αθόρυβα και με σεβασμό στα εκατοντάδες-χιλιάδες πρόσωπα και οικογένειες που σε καθημερινή βάση ωφελούνται από τις προνοιακές ......
Συγκροτήθηκε σε σώμα μετά από τη συνεδρίαση πού πραγματοποίησε το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Χανίων, και αντιπρόεδρος εκλέχτηκε ο Αντώνης Τσαλαπάκης, δάσκαλος στο 1ο δημοτικό Κισάμου. Καλή συνέχεια στο έργο σας. Το νέο διοικητικό συμβούλιο έχει ως εξής: Πρόεδρος: Ρίζος Σεραφείμ Αντιπρόεδρος: Τσαλαπάκης Αντώνης Γ. Γραμματέας: Σακελλαρίδης Αθανάσιος Ταμίας: Ποντικάκης Φώτης Ειδικός γραμματέας: Ζορμπάς Αχιλλέας Μέλη: Κληρονόμου Ντίνα, Πετράκης Νεκτάριος, Μαυρογεννάκης Γιώργος, Γιαννάκη Μαρία
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Ελαιουργείων του νομού Χανίων Μιχάλης Χαιρετάκης, μιλάει και τονίζει πως στόχος είναι να ενημερωθούν πληρέστερα οι ελαιοπαραγωγοί γιατί όπως χαρακτηριστικά λέει"οι περισσότεροι ελαιοπαραγωγοί έχουν μείνει σε παλιές μεθόδους» την ώρα που νέες πρακτικές και μέθοδοι μπορούν να αποφέρουν ακόμα ποιοτικότερο ελαιόλαδο.
Άρθρο του Γεωργίου Ψαράκη, διευθυντή του ΓΕΛ Κισάμου Ανατρέχοντας στο αρχείο του σχολείου όλη την αλληλογραφία που αφορά το κτήριο του Γενικού Λυκείου, παρατήρησα ότι κυριαρχούν δύο θέματα. Είτε αφορούν συνεχή αιτήματα για επισκευές, αποκατάσταση κτλ. του υπάρχοντος συγκροτήματος είτε αφορούν ενέργειες που έχουν δρομολογηθεί κατά καιρούς για την ανέγερση νέου κτηρίου για το Γενικό με αφετηρία τις ενέργειες του πρώην διευθυντή του Γενικού, Νίκου Παπαδοπεράκη.
Για λόγους τεκμηρίωσης, παρατίθεται αυτή η αλληλογραφία στην ιστοσελίδα του σχολείου http://1lyk-kissam.chan.sch.gr/201617/allhlografiaGiaNeoLykeioKissamoy.pdf (με συνοπτική μορφή) στην οποία μπορεί ο καθένας να ανατρέξει και να προσπαθήσει να βγάλει κατά την κρίση του τα συμπεράσματά του από αυτήν. Παρακάτω ακολουθούν τα συμπεράσματα του γράφοντος. 1. Δράση-Αδράνεια. Κάποιοι εμπλεκόμενοι επιδεικνύουν ισχυρή θέληση για ενέργειες και αποτελέσματα ενώ άλλοι επιδεικνύουν εκνευριστική αδράνεια. 2. Αξιοποίηση-Σπατάλη χρημάτων. Χρήματα που δόθηκαν για δήθεν συντήρηση και επισκευές του υπάρχοντος κτηρίου άλλοτε πιάνουν τόπο και άλλοτε όχι. Οι ευθύνες βαραίνουν μηχανικούς, εργολάβους αλλά και διάφορους μεσάζοντες. 3. Ενέργειες σεβασμού των ενεργειών των προηγούμενων-Ενέργειες μηδενισμού του έργου των προηγούμενων. Αυτό μπορεί να αφορά δημάρχους, διευθυντές, προϊσταμένους πολεοδομίας, ΟΣΚ, υπουργούς, νομάρχες κτλ. αλλά προστίθεται στα συμπεράσματα κυρίως, καθώς ίσως προκύπτει από αναφορά του άρθρου
«ΜΙΑ ΓΡΗΓΟΡΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΙΣΑΜΟΥ …Έτσι το έγγραφο που έπεσε στα χέρια μου από τον ΟΣΚ, με έκανε να ανατριχιάσω, μιας και αναφέρει σαν προβλήματα, την αδυναμία απομάκρυνσης των όμβριων;;;;;; (Τον Σημαντηρά θέλετε μου φαίνεται.) αλλά και το ανήκουστο και απίστευτο, ότι δεν εξασφαλίζεται ο ελάχιστος φυσικός φωτισμός των αιθουσών διδασκαλίας.
Τελικά αν κάποιος διαβάσει αυτά, θα νομίσει ότι το οικόπεδο είναι κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και μάλλον βλέπει δυτικά, αλλιώς δεν μπορεί να καταλάβει ποιοι είναι αυτοί που βρίσκουν τέτοια "πατήματα" για να κωλυσιεργούν το έργο με τελικό στόχο να μην γίνει το Λύκειο!!!» 4. Σαφήνεια-Ασάφεια στόχου. Ο στόχος ενός νέου κτηρίου ακυρώνεται όταν υπάρχει π.χ. ο στόχος «ας μπαλώσουμε το παλιό και κάνει το ίδιο» . Επίσης, ο στόχος ενός νέου κτηρίου ακυρώνεται όταν π.χ. δεν είναι σαφή και ξεκάθαρα τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν. 5. Αντιπαλότητα-Σύμπνοια. Σε πολλές περιπτώσεις οι αντίθετες επιθυμίες των εμπλεκόμενων αλληλοακυρώνονται και το αποτέλεσμα είναι το μηδέν. Αντίθετα, κοινές επιδιώξεις και επιθυμίες μπορούν να φέρουν ουσιαστικά αποτελέσματα.
Από την αλληλογραφία απορρέει επίσης σίγουρο ως συμπέρασμα ότι κάπου γύρω στο 2009 με 2011 χάνεται το νήμα για την ανέγερση του νέου κτηρίου του Γενικού Λυκείου. Η έναρξη της οικονομικής κρίσης εκείνης της εποχής δεν είναι η μόνη αιτία. Οι διαδικασίες είχαν προχωρήσει αρκετά, το οικόπεδο είχε βρεθεί, ο υπουργός Παιδείας είχε εκδώσει υπουργική απόφαση-εντολή στον ΟΣΚ (Οργανισμό Σχολικών Κτηρίων, νυν ΚΤ.ΥΠ.-Κτηριακές υποδομές) για ανέγερση, η εδαφολογική μελέτη είχε εγκριθεί, η αρχιτεκτονική μελέτη είχε προχωρήσει, όμως...
Τώρα βρισκόμαστε στο 2017 και η κατάσταση του κτηρίου του σχολικού συγκροτήματος κρίνεται τραγική. Όλοι δηλώνουν ότι πρέπει πράγματι να κτιστεί επιτέλους το κτήριο του Γενικού. Και πρέπει να δοθούν ευχαριστίες προς όλους, προς το Δήμο για πολλές και διάφορες ενέργειες, προς την αντιπολίτευση για την ευαισθησία που διαφαίνεται από το πρόσφατο άρθρο του Μυλωνάκη Γιώργου, προς παράγοντες άλλων παρατάξεων που έχουν ενδιαφερθεί πραγματικά και έχουν επισκεφθεί το σχολείο, προς τους γονείς για την πίεσή τους, προς τον τύπο για την ανάδειξη του ζητήματος. Υπάρχει μια κινητικότητα, η οποία λογικά θα καταλήξει κάπου. Όμως υπάρχει διάσταση απόψεων: Τρεις δυνατότητες ως χώροι ανέγερσης του νέου κτηρίου συζητούνται: 1) Η υπάρχουσα θέση του σχολικού συγκροτήματος στην είσοδο της πόλης (κατεδαφίζοντας ή επισκευάζοντας σταδιακά κάποια από τα παλιά κτήρια). 2) Η θέση Σκουλάκη κάτω από τον Άγιο Σπυρίδωνα. Ονομάζεται θέση Σκουλάκη, διότι η πρώην δήμαρχος είχε παραχωρήσει αυτό το χώρο με την απόφαση 80/2006 του δημοτικού συμβουλίου της. 3) Σε θέση διαφορετική από τις παραπάνω δύο. Προσωπικά εκτιμώ ότι η θέση Σκουλάκη έχει συντριπτικά πλεονεκτήματα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΝΕΓΕΡΣΗΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΣΚΟΥΛΑΚΗ
α)Ταχύτητα διεκπεραίωσης. Λογικά, πρέπει κατεπειγόντως να ξαναπιαστεί το νήμα απ’ όπου χάθηκε. Ο πρώην δήμαρχος κ. Μυλωνάκης συμφωνεί. Επίσης η προπροηγούμενη δήμαρχος κ. Σκουλάκη. Είχε παραχωρήσει αυτό το χώρο με την απόφαση 80/2006 του δημοτικού συμβουλίου της. Έχουν προχωρήσει εδαφολογικές και υπάρχουν έτοιμες αρχιτεκτονικές μελέτες για το συγκεκριμένο οικόπεδο (Ο.Τ. 259 με Κ.Α. 05Ν). Ο συντελεστής δόμησης επαρκεί. Επίσης, ο οργανισμός ΚΤ.ΥΠ. ως συνεχιστής του ΟΣΚ, έχει υποχρέωση να θέσει σε προτεραιότητα ένα έργο που είχε μπει σε πάγο πριν επτά χρόνια. Η ειλημμένη υπουργική αποφάση (Αρ. Πρωτ. 121721/ΣΤ1/23-09-2008 Ευριπίδης Στυλιανίδης) για ανέγερση κτηρίου για το Γενικό δεν έχει αναιρεθεί ποτέ. Εννοείται όμως ότι πρέπει οι άμεσα ενδιαφερόμενοι να επανεκκινήσουν συντονισμένα το ζήτημα. Θα πει κάποιος δεν υπάρχουν χρήματα. Λάθος. Κάθε χρόνο χτίζονται διάφορα σχολεία με εθνικά ή άλλα κονδύλια αρκεί να υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις. Τα υποτιθέμενα προβλήματα με όμβρια νερά κ.α. (από παλαιά αναφορά του ΟΣΚ) πρέπει κανείς να τα μελετήσει προσεκτικά και να τα επιλύσει και πάντως να μην τα χρησιμοποιεί φανατικά και απερίσκεπτα για λόγους σκοπιμοτήτων.
β)Τα αρνητικά της συστέγασης Γενικού και ΕΠΑΛ. Οι «εχθροπραξίες» με λεμόνια, κροτίδες, νερόφουσκες κ.α. μεταξύ των μαθητών των δύο σχολείων είναι ένα φοβερά ενοχλητικό ζήτημα. Τα παιδιά είναι παιδιά, αξιοποιούν την υπάρχουσα κατάσταση για να «παίξουν πόλεμο» και περισσότερο ευθύνη έχουν εκείνοι που δεν φροντίζουν εξ αρχής να δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες. Αν τα σχολεία στεγαστούν τελικά σε διαφορετικά σημεία της Κισσάμου, θα επρόκειτο για ένα τεράστιο άλμα αναβάθμισης της μαθησιακής διαδικασίας και στα δύο σχολεία. Αυτό δεν το ισχυρίζονται μόνο καθηγητές και γονείς του Γενικού αλλά και καθηγητές και γονείς του ΕΠΑΛ. Με την παύση της συστέγασης, αυτόματα επιλύονται τα παραπάνω προβλήματα που ταλανίζουν γενιές και γενιές μαθητών και καθηγητών. Ας μην ξεχνάμε ότι πολλές φορές τα αρχικά αστεία πειράγματα μεταξύ των μαθητών των δύο σχολείων έχουν μετατραπεί σε πάρα πολύ επικίνδυνους καυγάδες και καλό θα ήταν να αντιληφθούν όλοι τη σημασία αυτού του ζητήματος ασφάλειας και σωματικής ακεραιότητας των παιδιών. γ)Ποιοτικότερο μάθημα. Πολλοί γονείς με το δίκιο τους παραπονούνται ότι το σχολείο δεν αρκεί για να πάρουν τα παιδιά τους τα απαραίτητα εφόδια. Έτσι, αναγκάζονται να στραφούν στην παραπαιδεία με τεράστιο κόστος. Επομένως, είναι λογικό να παίρνονται αποφάσεις οι οποίες να είναι προς την κατεύθυνση ουσιαστικής υποστήριξης του δημόσιου σχολείου. Και πώς σχετίζεται αυτό με το ζήτημα του νέου κτηρίου; Θα απαντούσε κανείς με τα παρακάτω ερωτήματα: ι) Θα γινόταν ποιοτικότερο μάθημα, εάν υπήρχε νέο κτήριο και η ηχομόνωση των αιθουσών ήταν καλύτερη και δεν ακουγόταν τα φορτηγά και λεωφορεία του κεντρικού δρόμου ή οι φωνές άλλων μαθητών ή οι σφυρίχτρες των γυμναστών από την αυλή λόγω και των απαράδεκτων κουφωμάτων; ιι)Θα γινόταν καλύτερο μάθημα, εάν οι μαθητές είχαν στο σχολείο τις σωστές συνθήκες θέρμανσης; ιιι) Θα ήταν οι μαθητές πιο απερίσπαστοι στη μελέτη τους και στους στόχους τους, αν εξέλειπαν διάφορα προβλήματα συγκατοίκησης και παιδιάστικες συμπεριφορές από κοινού με τους συμμαθητές τους του συστεγαζόμενου ΕΠΑΛ (νερόφουσκες, κροτίδες και προκλήσεις κάθε είδους); Προφανώς δεν θα παταχθεί η παραπαιδεία με ένα νέο κτήριο και σαφώς απαιτούνται ριζικές αλλαγές στο σύστημα. Όμως η ανέγερση νέου κτηρίου θα ήταν ένα τοπικό μέτρο προς τη σωστή κατεύθυνση. δ) Άποψη εκπαιδευτικών του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ. Οι καθηγητές του Γενικού, οι οποίοι αυτονόητα έχουν και τον πρώτο λόγο, αποφάσισαν ομόφωνα ότι πρέπει το Γενικό να ανεγερθεί σε διαφορετικό χώρο από αυτόν που βρίσκεται σήμερα (απόφαση συλλόγου 36/22-6-2017). Και εξουσιοδότησαν το διευθυντή να μεταφέρει αυτήν την απόφαση στον Δήμο. Επίσης, πρέπει να αναφερθεί η ορθή άποψη που ακούγεται από συνάδελφους εκπαιδευτικούς του ΕΠΑΛ ότι όταν λείπει το Γενικό σε ημερήσια εκδρομή, το σχολικό συγκρότημα μοιάζει με εκκλησία. Αυτό δείχνει καθαρά ότι οι συνθήκες δημιουργίας ηλεκτρισμένης ατμόσφαιρας μεταξύ των μαθητών των δύο σχολείων, δεν έχουν μια μονόπλευρη αιτία όπως ισχυρίζονται κάποιοι. ε) Δυσκολίες ανέγερσης στο άλλο σημείο που συζητείται, δηλαδή στο χώρο του συγκροτήματος στην είσοδο της πόλης. Ακούγεται πολύ παράξενη η άποψη ότι είναι δυνατόν να κατεδαφίζεται το παλαιό και να χτίζεται νέο κτήριο στον ίδιο χώρο ενόσω λειτουργούν εκεί το Γενικό και το ΕΠΑΛ. Ίσως υπάρχει τρόπος γι αυτό, όμως πρέπει εκείνοι που έχουν αυτήν την άποψη να την υποστηρίξουν, να δείξουν το χρονοδιάγραμμα εργασιών, να δείξουν ένα σκαρίφημα πού ακριβώς τοποθετείται το νέο κτήριο και πάντως να επιχειρηματολογήσουν και να πείσουν μαθητές, γονείς και καθηγητές. Θεωρείται απίθανο ότι η επιχειρηματολογία τους μπορεί να υπερτερεί των παραπάνω εκτεθέντων επιχειρημάτων.
Εννοείται, ότι μέρος της παραπάνω επιχειρηματολογίας αφορά και τη δυνατότητα για κάποιον άλλο τρίτο χώρο ανέγερσης εκτός των δύο προαναφερόμενων. Σε κάθε περίπτωση πρέπει οι διαδικασίες να προχωρούν γρήγορα. Θα συνιστούσα σε όλους μας τους εμπλεκόμενους να έχουμε μόνιμα στα γραφεία μας ένα σημείωμα που να γράφει: «Ποιες ενέργειες έκανα σήμερα για το νέο κτήριο του Γενικού Λυκείου Κισάμου;» Γεώργιος Ψαράκης
* Διαβάστε τις τοποθετήσεις των Εκπαιδευτικών του ΕΠΑΛ ΕΔΩ
Ναυτική εβδομάδα 1972 και οι καθιερωμένοι κολυμβητικοί αγώνες στο λιμάνι. Από αριστερά Αλυγιζάκης Κώστας, Πατεράκης Κώστας, Σημαιάκης Εμμ. και Μπαμπουνάκης Αντώνης. Πίσω ο αείμνηστος Μαρακομιχελάκης και δεξιά του Τριποδάκης Νίκος, Ρουκουνάκης Αρτέμης.
Το 1/3 της θερινής περιόδου έχει παρέλθει και το πλοίο Βιτσέντζος Κορνάρος παραμένει ακινητοποιημένο στο Πέραμα λόγω βλάβης.... Η ΛΑΝΕ δεν ενημερώνει για την ουσία του προβλήματος, αλλά περιορίζεται στην ανακοίνωση του ανεκτέλεστου.... Ο Μάιος χάθηκε. Ο Ιούνιος χάθηκε. Δεν είναι δυνατόν να χαθούν τουριστικά ο Ιούλιος και ο Αύγουστος.... .... το μείζον όλων είναι η επαναφορά της συγκοινωνιακής ομαλότητας στην περιοχή με κάθε δυνατό τρόπο και μέσο. Η ΛΑΝΕ οφείλει είτε να βρει άμεσα άλλο πλοίο, είτε να εγκαταλείψει πάραυτα την γραμμή..... Πατήστε πάνω στην επιστολή για να την διαβάσετε, που εκτός των άλλων κοινοποιείται και στον Δήμο Κισάμου.
10.000 αυτοκίνητα πήγαινε- έλα είναι ο ημερήσιος καλοκαιρινός φόρτος μέσα απο την πόλη... και φοβούνται οτι θα χάσουμε τους πελάτες, αν φτιάξουμε ένα άλλο δρόμο. Δηλαδή προτιμότερο να έχουμε αυτό το καθημερινό χάλι παρά να φτιάξουμε μια παράκαμψη της πόλης, για τα φορτηγά, τα λεωφορεία, τους περασιάρηδες τουρίστες που δεν μας κάνουν κέφι έτσι όπως είμαστε... Ωραίος !! Φανάρια όμως να βάλουμε! Που όμως; Όταν η κάθε διασταύρωση μας είναι λιγότερο απο 60 μέτρα τι φανάρια να βάλουμε; Του λεπτού; Ωραίος.... Ζούμε σε μια πόλη με ένα δρόμο, δίχως αστυνόμευση, δίχως να εφαρμόζουμε στο ελάχιστο τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και θέλουμε να βάλουμε φανάρια για τους καλοκαιρινούς μήνες. Για να βάλεις φανάρια, θα πρέπει να έχεις εξασφαλίσει όλα τα υπόλοιπα... όχι παρκάρισμα δεξιά και αριστερά του δρόμου, 15 μέτρα απο κάθε διασταύρωση δίχως αυτοκίνητα, χώρους στάθμευσης, μονοδρόμηση όλων των δρόμων. Έχετε δει τι γίνεται καθημερινά στην μοναδική διασταύρωση μας.. εκεί που είναι οι Τράπεζες; - Έχασε τίποτα μήπως η Γεωργιούπολη, το Ρέθυμνο; Έχασαν τίποτα τα Μάλια, η Χερσόνησος, τα Χανιά, η Σούδα, ο Άγιος Νικόλαος, που έχουν παρακάμψεις και περιφερειακούς; Το Κολυμβάρι που έλεγαν οτι θα σβήσει αφού έφυγε ο μοναδικός δρόμος; Χίλιες φορές καλύτερα είναι απο εμάς. Έγιναν προορισμοί... εμείς δεν είμαστε ακόμα, είμαστε μια πόλη που όλοι θέλουν να την αποφεύγουν. Εγώ νομίζω οτι αυτός που θέλει να μπει στην πόλη θα μπει....αυτός που θα θέλει να σταματήσει, θα σταματήσει. Με την ίδια λογική λοιπόν, δεν θα έπρεπε να είχαμε φτιάξει την Ηρώων Πολυτεχνείου, γιατί είχαμε την Σκαλίδη. Να μην άνοιγαν ξενοδοχεία, εστιατόρια, σούπερ μάρκετ αλλού, αφού έχουμε στην πόλη... Είμαστε τελικά η πόλη με τα κλειστά επαγγέλματα... έχω εγώ δεν χρειάζεται κι άλλος. - Φυσικά αν επιμένουν ας μην κάνουμε περιφερειακό, θα το δεχτώ, αλλά ούτε κουβέντα για την ταμπακιέρα... τον τελευταίο του σχεδίου πόλης. Ας φτιάξουμε αυτόν ή και αυτός δεν πρέπει να γίνει επειδή δεν θα περνάνε όλα τα αυτοκίνητα απο την Ηρώων Πολυτεχνείου... και ποιος ο ζόρες άραγε; Ποιος ο ζόρες να μην γίνει ο τελευταίος του σχεδίου πόλης... ή μήπως δεν ξέρουν, οι αντιρρησίες, που είναι, και τι συνδέει; Απαίτηση λοιπόν είναι να ζούμε έτσι με κλειστούς τους υπόλοιπους δρόμους για να μην χάσει το νταβαντούρι η Ηρώων Πολυτεχνείου; Νέες αντιλήψεις. Στα προσεχείς σχέδια αλλά και στις εξαγγελίες όλων των δημοτικών αρχών ως και σήμερα, ήταν να κάνουμε μια Μαρίνα, αυτό το έργο είναι έτοιμο, ώριμο, (ήταν και είναι μέσα στα σχέδια της νυν δημοτικής αρχής, έχει έλθει στην Κίσαμο γι αυτό ο υπουργός Σταθάκης). Θέλουμε να κάνουμε το λιμάνι μας πύλη εισόδου εξ' δυτικών με αναχωρήσεις και αφίξεις ... και δεν θα φτιάξουμε ένα δρόμο μόνο και μόνο για να μην χάσουμε την σκόνη των περαστικών; Ωραίος!!!! Είμαι σίγουρος οτι περισσότεροι τουρίστες θα σταματάνε απ΄ότι τώρα και όπως βλέπουμε αυτό το στοίχημα το κέρδισαν όλες οι παραπάνω πόλεις που σήμερα είναι δακτυλοδεικτούμενες, ενώ μεις παραμείναμε λόγω αντιλήψεων χωρίο. Υ.Σ Η πόλη της Κίσαμου δεν είναι μόνο η Ηρώων Πολυτεχνείου, είναι ένα σύνολο που το ένα κομμάτι είναι αλληλένδετο με το άλλο...όσο πολεμάμε να μην γίνουν έργα σε ένα σημείο επειδή θα χάσει κάποιο άλλο, τόσο πίσω πάμε... και κάθε τόσο βγαίνουμε και μουρμουρίζουμε για την ανικανότητα μας, για τους κυβερνώντας, για τους βολευτές μας... και δεν έχουμε καταλάβει οτι βγάζουμε τα μάτια μας μόνοι μας. Και φυσικά δεν μιλάμε για ένα νέο έργο, αλλά για ένα έργο που έχουν βγει τα χρήματα, η μελέτη είναι ώριμη και το σπουδαιότερο δεν θα χρειαστεί να βάλουμε ούτε φράγκο εμείς. Αντιλήψεις....
Επτά διασώσεις λουομένων είχαμε προχθές και παρ όλες τις σημαίες και τις προειδοποιήσεις των ναυαγοσωστών χθες ένα ζευγάρι Ρώσων σώθηκε την τελευταία στιγμή μάλιστα μετά το ωράριο αλλά και με την συμβολή ναυαγοσώστη από τα Φαλάσαρνα που έσπευσε στην παραλία του γηπέδου. Πάντως τα παιδιά κάνουν οτι μπορούν και μπράβο τους, μάλιστα τα περισσότερα καθίζουν και πέρα απο το ωράριο τους. Επειδή ο καιρός φέτος είναι πολύ ανάποδος καλό είναι να ξανασυσταθεί η εθελοντική ομάδα με τα φουσκωτά καθώς είναι ευκολότερο η διάσωση, ειδικά στο Τελωνείο, απο μέσα.
Θεατρική παράσταση για συλλογή τροφίμων Ο Δήμος Κισάμου ενημερώνει ότι την Κυριακή 16 Ιουλίου στις 9 το βράδυ θα πραγματοποιηθεί θεατρική παράσταση με τίτλο "Μονά-Ζυγά", όπου θα συγκεντρωθούν τρόφιμα για το πρόγραμμα "ΤΕΒΑ". Η παράσταση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου Κισάμου και η είσοδος θα είναι ελεύθερη. Θεατρικό έργο «Μονά-Ζυγά» Δυο γυναίκες ραδιουργούν, ώστε να μπορέσουν να διαφύγουν από τον εγκλωβισμό τους. Μήπως όμως ο εγκλωβισμός είναι αναπόφευκτός όποιο δρόμο και να διαλέξουν; Μήπως ο καθένας μας είναι εγκλωβισμένο στον ωκεανό του τίποτα και ψάχνει μια σανίδα σωτηρίας ή τον από-μηχανής Θεό; Ίσως η ελευθερία είναι στόχος απατηλός…. Περίληψη έργου Η Ζηνοβία και η Καλλιόπη, δύο γυναίκες φυλακισμένες ζουν μέσα από τα όνειρα τους. Η Ζηνοβία ονειρεύεται την απόδραση της, ενώ η Καλλιόπη την αποφυλάκιση της και το στήσιμο ενός δικού της μαγαζιού. Η Ζηνοβία προσπαθεί με κάθε τρόπο να αλλάξει τα όνειρα της Καλλιόπης γιατί είναι σίγουρη πως η απόδραση είναι ο μόνος δρόμος προς την επιτυχία. Κείμενο: Κατερίνα Σκουνάκη Σκηνοθεσία: Μαρία Ιωαννίδου Σκηνογραφία-Μουσική επιμέλεια-Κοστούμια: Μαρία Ιωαννίδου Αφίσα-Φωτογραφία: Κατερίνα Ναλπάντη Μακιγιάζ: Τόνια Μανωλίδου Παίζουν: Ζηνοβία: Μαρία Ιωαννίδου Καλλιόπη: Κατερίνα Σκουνάκη
Εφτά νεαροί Έλληνες ναυτικοί συνελήφθησαν το καλοκαίρι του 1827 από Άγγλους στα ανοικτά των ακτών της Κρήτης και τους απαγγέλθηκε η κατηγορία της πειρατείας σε βρετανικό πλοίο. Στην δίκη τους που διεξήχθη στην τότε αγγλική αποικία της Μάλτας, οι Έλληνες είπαν ότι η πράξη τους είχε πατριωτικό σκοπό, καθώς το πλοίο και το φορτίο του είχαν προορισμό το λιμάνι της Αλεξάνδρειας, που τότε τελούσε υπό Οθωμανική κατοχή. Το σώμα των ενόρκων αποτελούνταν από Άγγλους, Μαλτέζους, Σικελούς, Γάλλους και Ισπανούς. Και οι εφτά καταδικάστηκαν. Στους τρεις επιβλήθηκε η ποινή του θανάτου ενώ οι υπόλοιποι τέσσερις τιμωρήθηκαν με ισόβια δεσμά. Με την βοήθεια του Μαλτέζου συνηγόρου τους ζήτησαν χάρη από τον τότε Βρετανό βασιλέα Γεώργιο και εντός του έτους μπήκαν σε πλοίο που τους μετέφερε στο Botany Bay του Σύδνεϋ, το οποίο ήταν τότε υπό αγγλική κατοχή, όπως και η υπόλοιπη Αυστραλία. Η ιστορία έχει γίνει θεατρικό έργο από το σχήμα «Sidetrack Performance Group» με τίτλο "Οι Έλληνες Πειρατές" και η παράσταση είναι μία σύνθεση κωμωδίας και δράματος, με δράση μεταξύ άλλων στην θάλασσα, σε αίθουσα δικαστηρίου και σε άλλους χώρους που οι εφτά ναυτικοί βίωσαν την περιπέτειά τους.