Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2016

ΤΟ ΝΟΜΙΣΜΑ

Πολύ ενδιαφέρουσα η πρώτη ομιλία της 2ης μέρας του 'Α συνεδρίου για την Κίσαμο, σχετικά με το νόμισμα που έχουμε υιοθετήσει, στην Κίσαμο από τον αρχαιολόγο κ. Μ. Μαρινάκη.
Με στοιχεία που για πρώτη φορά έρχονται στο φως της δημοσιότητας το περίφημο λοιπόν νόμισμα που τόσο πολύ θέλαμε να είναι δικό μας.. τελικά είναι της Κίμωλου. Μάλιστα στην γρήγορη αλλά με ουσία ανάλυση του ο Κισαμίτης αρχαιολόγος κ. Μαρινάκης δίνει και μια ακόμα πληροφορία οτι το νόμισμα δεν βρέθηκε στην Κίσαμο σε ανασκαφή, όπως έλεγαν, αλλά σε ιδιωτική συλλογή στα Χανιά.
Στο σχέδιο αριστερά όπως το παρουσιάζαμε τόσα χρόνια και δεξιά όπως είναι στην πραγματικότητα.

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΛΠΟ

Γράφει η Δέσποινα Κουτσουνάκη
Κυριακή στον Πλάτανο. Το πρωί πάμε στα μνημόσυνα. Σχεδόν όλο το χωριό. Δεν το είχα προσέξει μέχρι που μια φίλη από τον Δραπανιά, που είχε έρθει στο μνημόσυνο του πατέρα μου, κοίταζε γύρω της εντυπωσιασμένη και το επεσήμανε. Το βρήκε παράξενο και λίγο γραφικό. Δε θα συμφωνήσω μαζί της. Εγώ το λέω σεβασμό. Φόρος τιμής σε αυτόν που έφυγε, συμπαράσταση και εκτίμηση στην οικογένεια και τελικά σεβασμός στον ίδιο τον θάνατο. Και οι προσφορές στο τέλος ...... πάντα δεν προσφέρουμε κάτι σε αυτόν που ήρθε να μας τιμήσει με την παρουσία του; Και οι οικογένεια να χαιρετά στο τέλος στη θέση αυτού που δεν μπορεί να χαιρετήσει πια.
     Χωριάτες. Αυτό ακριβώς είμαστε. Άνθρωποι που ζουν από τη δουλειά τους. Ελιές, θερμοκήπια, τουριστικά. Ευνοημένοι από έναν πανέμορφο τόπο -που ίσως δεν τον σεβόμαστε και δεν τον προστατεύουμε όσο θα έπρεπε και όσο θα του έπρεπε -. Μαθημένοι στην ανταπόδοση και στην ειλικρίνεια της γης και της δουλειάς. Νοοτροπία αποκτημένη μέσα από μια ιστορία χιλιάδων χρόνων.
     Χωριό ο Πλάτανος. Λίγα καταστήματα, σούπερ μάρκετ και μίνι μάρκετ, για τα απαραίτητα. Για όλα τα υπόλοιπα στο Καστέλι και στα Χανιά. Και μια μοναδική Τράπεζα, η Τράπεζα Χανίων.
        Η ΤΡΑΠΕΖΑ
    Καμαρώναμε σχεδόν όταν άνοιξε στο χωριό η Τράπεζα. Ευκολία μεγάλη. Όπως πήγαινες στον κάμπο, με τα ρούχα της δουλειάς, σταματούσες για λίγο και έκανες τη δουλειά σου. Μπορούσες να πληρώσεις όλους τους λογαριασμούς από το χωριό και οι ηλικιωμένοι παίρνανε από κει τις συντάξεις τους. Δεν ήμασταν σκέτο χωριό πια. Είχαμε τράπεζα.
     Την δική μας Τράπεζα. Με το όνομα. Τράπεζα Χανίων. Από τον τόπο μας. Δική μας σου λέω. Γιατί όλοι ήταν μέτοχοι. Για να έχει κάποιος συναλλαγές με την τράπεζα έπρεπε υποχρεωτικά να αγοράσει μια τουλάχιστον μετοχή. Θυμάμαι το καμάρι της μάνας μου που είχε αγοράσει κάτι λίγες μετοχές. Δεν ξέρω πόσες, δεν έδωσα σημασία στον αριθμό, μου έκανε εντύπωση η χαρά και η ικανοποίηση που ένοιωθε. Δεν πρέπει να είχε πάει πριν σε τράπεζα. Και τώρα ήταν μες στα πόδια της, μπορούσε να πάει όποτε ήθελε. Σπουδαία πράγματα αυτά για τους χωριάτες. Η Τράπεζα τους τιμούσε με την παρουσία της. 
   Και κάτι παραπάνω από όλα αυτά. Η τράπεζα προσέλαβε υπάλληλο ένα δικό τους παιδί, ένα χωριανάκι που είχε κτυπήσει το χέρι του σε ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα και θα δυσκολευόταν με τις αγροτικές δουλειές. Θυμάμαι τα λόγια του πατέρα μου όταν έγινε γνωστή η πρόσληψη." Μπράβο τόνε μωρέ , καλά το κάμανε". Η Τράπεζα λοιπόν τους ένοιωθε. Και τους τιμούσε. Ο Διευθυντής πάντα με κοστούμι και ο υπάλληλος με στολή. Γιλέκο και γραβάτα οπωσδήποτε, και η ταμίας κι αυτή με στολή, πάντα σε σκούρο μπλε χρώμα, ένδειξη σοβαρότητας. Προσωπική υποδοχή στον καθένα, άλλωστε μας γνώριζαν, δεν είμαστε και πάρα πολλοί, και ο Νίκος άλλωστε σαν συγχωριανός μας γνώριζε όλους από μικρό παιδί, όπως τον γνωρίζαμε και εμείς. Με τους νεώτερους πήγαινε μαζί στο σχολείο, εγώ τον θυμάμαι μικρό παιδάκι και οι μεγαλύτεροι γνώριζαν καλά τον πατέρα του. Και η ταμίας που δεν ήταν χωριανή είχε παντρευτεί έναν χωριανό, δική μας κι αυτή λοιπόν. Οι διευθυντές ήταν λίγο πιο μακρινοί αλλά όχι και πολύ. Ο Αποστόλης έμενε στο Καστέλι αλλά η γυναίκα του είχε καταγωγή από τον Πλάτανο και ο Νικηφόρος έκανε κουμπαριές στον Πλάτανο. Σηκωνόταν να σε χαιρετήσουν όταν έμπαινες στην τράπεζα, σε ήξεραν με το μικρό σου όνομα και εσένα και όλη σου την οικογένεια,ήξεραν τις υποθέσεις σου και σε ρωτούσαν με ενδιαφέρον, δεν χρειαζόταν να δείξεις ταυτότητα γιατί σε ήξεραν. Σαν στο σπίτι σου.
      Μου φαινόταν λίγο παράταιρη και κάπως γελοία αυτή η επισημότητα. Ακόμα και στα υποκαταστήματα της Αθήνας ο υπάλληλος σηκωνόταν να σε χαιρετήσει και ο Διευθυντής σε χαιρετούσε κι αυτός. Και εκεί βέβαια οι υπάλληλοι με τα γιλέκα τους, τα άσπρα πουκάμισα και τα παπιγιόν. Όχι όπως στις άλλες τράπεζες που ο καθένας φορούσε ότι του κατέβαινε. Στην τράπεζα Χανίων όλα ήταν οργανωμένα και σοβαρά. Και πολύ φιλικά. Μπορούσες να έχεις εμπιστοσύνη. 
     Σκεφτόμουν πως προσπαθούσαν να αναπληρώσουν την έλλειψη μεγέθους της Τράπεζας παρουσιάζοντας μια υπερβολική έστω τάξη. Η πως θέλουν να δείξουν πόσο νοικοκυρεμένοι είναι. Είναι σίγουρο πως πέτυχαν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του κόσμου. Τουλάχιστον πολλών.
    Βεβαίως ο Πλάτανος δεν είναι μια κοινωνία αγγέλων. Θα συναντήσεις όλων των ειδών τους ανθρώπους, όπως παντού. Όμως ακόμα παραμένει μια αγροτική κοινωνία. Η πλειοψηφία των κατοίκων είναι αγρότες και κάποιοι που ασκούν ένα άλλο επάγγελμα, αυτό θα έχει άμεση σχέση με τους αγρότες και  ασχολούνται και με την δική τους περιουσία. Η απ' ευθείας συναλλαγή με τη φύση, με τα δέντρα, με τα ζώα, διαπλάθει μια ευθύτητα χαρακτήρα. Η γη επιστρέφει αυτά που έδωσες, θα δρέψεις τους καρπούς των κόπων σου. Και συχνά πολύ λιγότερα. Δεν έχει κόλπα, δεν έχει απατεωνιές. Και όταν αυτός είναι ο τρόπος ζωής των ανθρώπων, δεν διανοούνται εύκολα ότι θα συναντήσουν την απάτη μέσα στον δικό τους χώρο. Ούτε μέσα στην τράπεζα. Στην τράπεζα πας λεφτά και παίρνεις λεφτά. Δεν είναι χρηματιστήριο. Ή έτσι νομίζεις.
    Συνεχίζεται

ΔΥΟ ΚΙΣΑΜΙΤΕΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΙ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ και ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΘΕΟΔΟΣΑΚΗΣ
Γράφει ο Γιαννακάκης Νίκος*
Στην χαλάρωση του καιρού μας, στην ισοπέδωση των αξιών της πολιτικής κουλτούρας, τον αφανισμό των ιδανικών και τη διάβρώση των συνειδήσεων, η τέχνη αποτελεί μια από τις σημαντικότερες εκδηλώσεις της ζωής.
Με την τέχνη καταγράφουμε και εκφράζουμε τα αισθήματα και συναισθήματα μας, τις αγωνίες τους φόβους και την λατρεία μας. Γι αυτό τον λόγο αισθανόμαστε αυτήν την ψυχική πληρότητα μπροστά στα έργα της καλλιτεχνικής δημιουργίας από τους αρχαιότατους χρόνους ως και σήμερα.
Η αναφορά μου είναι αφιερωμένη σε δυο απόντες αλλά παρόντες με την εικαστική τους παρακαταθήκη. Θα προσπαθήσω με τον Γιάννη Αννουσάκη και τον Μανώλη Θεοδοσάκη να προσεγγίσω όσο το δυνατόν τους ανθρώπους αγιογράφους  και τους αγιογράφους ανθρώπους, γιατί εμείς από τον καλλιτέχνη έχουμε πάντα το έργο, το αποτέλεσμα της δημιουργίας και αυτό καλούμαστε να κρίνουμε να αποδεχτούμε ή και να απορρίψουμε.
Ο Ιωάννης Αννουσάκης με τον γιο του Δημήτρη
Η αναφορά μου στον Γιάννη Αννουσάκη και στον Μανώλη Θεοδοσάκη καλύπτεται από το φάσμα της τιμής και της ευθύνης σε μια ηθική ισορροπία απέναντι στο έργο που μας άφησαν. Καθένας με τον δικό του τρόπο ανέβηκε τον Γολγοθά της τέχνης, ισότιμα καλλιτέχνες στην ψυχή και στην σκέψη.
Στην αρχή της πορείας του βρίσκουμε τον Γιάννη Αννουσάκη να παλεύει με το σχέδιο. Κάρβουνο, μολύβι σ΄ένα αδυσώπητο αγώνα ενάντια στο θεριό της τέχνης. Για να γίνει ζωγράφος πρώτα θα ΄πρεπε να καταλάβει πως μια σκέψη, μια ιδέα, ένα συναίσθημα γίνεται έργο, πράξη, παράσταση. Παλεύει διαρκώς και αγωνίζεται η τεχνική του να πάρει προσωπικό χαρακτήρα. Πιστεύει ότι έτσι μόνο μπορεί να αποδώσει πιστά αυτό που αισθάνεται.
Ο Αννουσάκης σχεδίαζε αντιγράφοντας ότι τον συγκινούσε, είτε αυτό ήταν φωτογραφία, ή λιθογραφία κάποιου πίνακα ή της όμορφης Παναγίας από τα δυτικά πρότυπα. άρχισε ένα αγώνα μεταξύ ύλης και πνεύματος. Άνθρωπος της εκκλησίας ο Αννουσάκης, διακονούσε ιεροψάλτης, επόμενο ήταν να επηρεάσει το έργο του ο χώρος με την ιστορία του.
Δίκαιοι Προφήτες, η Ζωή του Χριστού, οι Παραβολές, ο Γολγοθάς, η Σταύρωση, τα Μαρτυλόγια αποτελούν ανεξάντλητο θέμα έμπνευσης, ένα αιώνιο μοντέλο.
Όλη η καλλιτεχνική δημιουργία επικεντρώνεται σε θέματα εκκλησιαστικά. Εδώ λοιπόν βλέπουμε τον Αννουσάκη να βρίσκει το στοιχείο του, το ιδανικό του και να διαμορφώνει τον προσωπικό του χαρακτήρα πάνω στην τέχνη της ζωγραφικής.
Μανώλης Θεοδοσάκης
Τέλη 19ου και αρχές 20ου αιώνα η χώρα μας κατακλύζεται από δυτικά πρότυπα εικόνων στα τέμπλα των εκκλησιών. Ένα φαινόμενο σχέσεων Ορθόδοξης ανατολής και Λατινικής δύσης στην αγιογραφία. Μια επαφή με την Δυτική τέχνη που επιτρέπει στον αγιογράφο να πλησιάζει το θέμα με σκηνές από την κοσμική ζωή. Ο συνδυασμός του θρησκευτικού και του κοσμικού περιεχομένου του θέματος, εντάσσει τις εικόνες στην κατηγορία της εκκλησιαστικής ζωγραφικής. Μέσα σε αυτό το κλίμα βρίσκουμε τον Θεοδοσάκη να παλεύει με τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες....με αποτέλεσμα να επηρεάσει τον εκκολαπτόμενο αγιογράφο.
Ο Θεοδοσάκης υπηρέτησε με θρησκευτικό φανατισμό την τεχνική της απεικόνισης και της παραστατικότητας, η οποία διέπει το έργο του σε όλο το φάσμα. Ορθολογιστής, φίλος της γνώσης, της τάξης και της μάθησης λάτρεψε την αγιογραφία χαϊδεύοντας την με τους πιο θερμούς γλυκασμούς και τις πιο έντονες χρωματιστές ισορροπίες. Ένα αριστοτεχνικό παίξιμο του φωτός, δέσιμο της σύνθεσης, που στο σύνολο του θυμίζει συναυλία Αγγέλων. Γοητεύεται από την Ιταλική Αναγέννηση και προσεγγίζει τους μεγάλους δασκάλους. Λάτρης του φυσικού κάλους συνεχίζει με το ίδιο πάθος, με την ίδια δύναμη και αγάπη, αλλά και την ιδιοχρωματική γκάμα και τεχνική επεξεργασία. Το ένα έργο διαδέχεται το άλλο σ' ένα οργασμό πνευματικής δημιουργίας. Η χρωματική απόδοση των έργων του με τους απαλούς τόνους, η έλλειψη συγκεκριμένης και καθόλου χαρακτηριστικής φόρμας, με αχνά ή καθόλου περιγράμματα καθορίζει για δεκαετίες τα έργα του Θεοδοσάκη. Τον συναντάς μέσα σ αυτά.
* Η ομιλία του στο Α' συνέδριο για την Κίσαμο.

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

1986 στο καφενείο του Θεοδωράκη στον Δραπανιά.
Να και τα ονόματα όπως μου τα έστειλαν (άνευ παρεξηγήσεως)
Ο όρθιος είναι ο καφετζής Θεοδωράκης Χαράλαμπος, στο κέντρο της φωτογραφίας είναι ο Μιχάλης Βεκάκης, με την πλάτη γυρισμένη στο φακό είναι ο Δημήτρης Μάριος, με την ριγέ μπλούζα διπλοπόδι ο Νίκος Θεοδωράκης. Άκρη δεξιά είναι ο Νίκος Πιτσιγαυδάκης, πίσω από τον Γιάννη τον Μανιμανακη με την μπλε μπλούζα και τα γυαλιά, είναι ο Σφακιανάκης Γιώργος (ο γρόμπος).Tέρμα δεξιά Στέλιος Περαθωράκης και πίσω ο Χ. Πιτσιγαυδάκης.


ΚΑΘΑΡΙΖΟΥΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Η ανακοίνωση βγήκε στα αγγλικά μόνο...αλλά θα της κάνω μια ψιλομετάφραση.
"The Kissamos Beach Cleaning team is doing a cleaning of Kissamos beach. Saturday 15th October, 10:30am in Kissamos at Teloneio beach, between Kissamos stadium and the Eastern end of the seafront promenade with the tavernas.
If you’re interested, send an email to kissamosbeach@kissamosnews.com
See you there!"

Η ομάδα που καθαρίζει τις Κισαμίτικες παραλίες θα καθαρίσει σήμερα Σάββατο 15 Οκτωβρίου την παραλία μέσα στην πόλη από το γήπεδο ως και τις Ταβέρνες. Όσοι ενδιαφέρεστε να καθαρίσετε ας στείλετε e-mail (αν και για μένα θα ήταν προτιμότερο να πάμε και δίχως e-mail)
Θα σας δούμε εκεί!!

QUIZAKI....

Καλό και από άνθρωπο που του αρέσουν τα προβλήματα και οι γρίφοι !!!
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑΚΙ ΜΕ ΕΥΚΟΛΗ ΑΛΛΑ ΕΠΙΠΟΝΗ ΛΥΣΗ
Δοκιμάσετε να μετακινηθείτε πάνω στο πεζοδρόμιο από το ύψος του φούρνου Παπαδάκη (ΠΥΡΓΟΣ) μέχρι το φούρνο του Πατεράκη (ΚΑΜΑΡΑ) και μετρήσετε πόσες φορές είστε υποχρεωμένοι-ες να κατεβείτε στο κατάστρωμα του δρόμου!!!! Συγνώμη ξέχασα τα " " για την λέξη πεζοδρόμιο.
Μάλιστα μια απάντηση ήταν αυτή


Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2016

ΕΝ ΣΥΝΤΟΜΙΑ Η ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ...ΤΟΥ Α ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ

Ο Μητροπολίτης Αρκαλοχωρίου Βιάννου & Καστελίου και καθηγητής Θεολογίας κ. Ανδρέας (Νανάκης), που μίλησε για δυο δικούς μας ανθρώπους τον Παρθένιο Περίδη και τον Παρθένιο Κελαιδή, αλλά και στο περιθώριο που έδωσε αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία για την Κίσαμο του 1920.
Ο Μητροπολίτης Κυδωνίας και Αποκορώνου κ. Δαμασκηνός που μίλησε για τα εκκλησιαστικά Άμφια που βρέθηκαν στην Κίσαμο!
Ο καταξιωμένος Κισαμίτης αγιογράφος που μίλησε για δυο Καστελιανούς αγιογράφους του περασμένου αιώνα τον Μανώλη Θεοδοσάκη και τον Γιάννη Αννουσάκη.
Η κυρία Αθανασιάδου Στεφανουδάκη Δέσποινα που μίλησε για την ζωή και το έργο του Οσίου Ιωάννη του Ξένου, που έζησε πολλά χρόνια στην Κίσαμο.
Ο Αντώνης Βακάκης που μίλησε για τους Ιεροψάλτες της Επαρχίας Κισάμου δίνοντας αρκετές πληροφορίες και ονόματα από τον περασμένο αιώνα ώς και σήμερα.
Ο ιστορικός κ. Καμηλάκης Παναγιώτης που μίλησε για το έργο και την ζωή ενός άγνωστου σε πολλούς  φιλέλληνα Κισαμίτη, τον Μισαήλ Αποστολίδη από το Μελισσουργειό. 
και τέλος ο πρέσβης μας κ. Κυριάκος Ροδουσάκης που μίλησε για την ανάγκη να αξιοποιηθούν όλες οι βιβλιογραφικές και αρχειακές πηγές που αφορούν την Κίσαμο μιας και ως και σήμερα είναι άγνωστες ή ελάχιστα γνωστές.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

 Μεγάλης έκτασης πυρκαγιά ξέσπασε το απόγευμα της Τρίτης 11 Οκτωβρίου μεταξύ των οικισμών Ρίζας - Καβουσίου της τοπικής κοινότητας Πλατάνου του Δήμου Κισσάμου. Η φωτιά ξεκίνησε από τον οικισμό Καβούσι και πολύ γρήγορα εξαπλώθηκε περιμετρικά του οικισμού Πλατάνου, λόγω των ισχυρών ανέμων, απειλώντας έτσι κατοικίες, επιχειρήσεις και εκτάσεις αμπελιών και ελαιόδεντρων. 
Στο σημείο της φωτιάς έσπευσε αμέσως το Πυροσβεστικό Σώμα, κινητοποιώντας την περιοχή, το οποίο επιχειρούσε έως και την επόμενη ημέρα να θέσει υπό έλεγχο την τεράστια φωτιά, όπως και τα κατάφερε τις πρώτες πρωινές ώρες της επομένης. 
Για το λόγο αυτό, ο Δήμος Κισάμου οφείλει να ευχαριστήσει θερμά τον Διοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κισάμου, κ. Νικολουδάκη, τον Διοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Π.Ε. Χανίων, κ. Μπουντουράκη, τον Περιφερειακό Διευθυντή Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κρήτης, κ. Μαραγκάκη Ι., οι οποίοι συντόνισαν άψογα μαζί με τους δεκάδες πυροσβέστες την επιχείρηση κατάσβεσης της φωτιάς μαζί με τους κατοίκους της περιοχής, οι οποίοι συμμετείχαν με δικά τους μέσα, κάτω από αντίξοες συνθήκες και κατά τη διάρκεια της νύχτας, το προσωπικό του Αστυνομικού Τμήματος Κισάμου και την Αστυνομική Διεύθυνση Χανίων, οι οποίοι συνέδραμαν άμεσα στις παραπάνω ενέργειες, το Σώμα Εθελοντών, Σαμαρειτών, Διασωστών και Ναυαγοσωστών του Ερυθρού Σταυρού και το Ανακριτικό Τμήμα της Πυροσβεστικής, το οποίο καταβάλλει για ακόμα μια φορά υπεράνθρωπες προσπάθειες, ώστε να διαλευκανθεί και αυτό το περιστατικό. 
Οι εργασίες κατάσβεσης της φωτιάς ολοκληρώθηκαν επιτυχώς, με την Πυροσβεστική Υπηρεσία να συνεχίζει τις ρίψεις νερού στα σημεία της φωτιάς έως και δύο ημέρες μετά, προκειμένου να μην υπάρξουν αναζωπυρώσεις. 
Ωστόσο, το γεγονός αυτό γεννά έντονους προβληματισμούς στην τοπική κοινωνία, ως προς την απροσεξία και την αμέλεια που, όπως φαίνεται, μπορούν τελικά να προκαλέσουν τεράστια προβλήματα και καταστροφές από την μια στιγμή στην άλλη. 
Εκ του Δήμου

ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ Α΄ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ

Με τον καθιερωμένο αγιασμό από τον Μητροπολίτη Κυδωνίας και Αποκορώνου κ. Δαμασκηνό και παρουσία όλων των αρχών του Νομού ξεκίνησε το Α΄συνέδριο για την Κίσαμο στο Τσατσαρωνάκειο πολυκέντρο.
Το συνέδριο προλόγισε ο Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος.

ΑΣ ΜΗΝ ΤΟ ΧΑΣΟΥΜΕ...

Ξεκινάει αύριο το Α' συνέδριο για την Κίσαμο, στο Τσατσαρωνάκειο πολυκέντρο με το πρόγραμμα που βλέπετε παραπάνω. Θεωρώ οτι όποιο και να είναι το αποτέλεσμα του συνεδρίου, θα είναι μια εμπειρία πρωτόγνωρη, κάτι πολύ ενδιαφέρον, μιας και θα ακουστούν -για λίγο, μόλις 20 λεπτά ο κάθε ομιλητής- πολλά και ενδιαφέροντα για την Κίσαμο. Ας ελπίσουμε οτι θα υπάρχει αρκετό κοινό και η προσπάθεια αυτή θα καθιερωθεί μιας έχουμε τόσα πολλά να πούμε για την ιστορία μας, τον πολιτισμό μας, τα ήθη και έθιμα μας, εδώ στην Κίσαμο. 
Γεγονός είναι ότι οι κατά καιρούς ντόπιοι Ιστορικοί κρατούσαν "μυστικά" πολλά ιστορικά στοιχεία επειδή δεν είχαν την ευκαιρία της δημοσιοποίησης ... τους δόθηκε αυτή η ευκαιρία φέτος και ελπίζω να έχουμε τα ανάλογα αποτελέσματα. 
Καλή επιτυχία

ΘΡΥΛΟΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ

Τίποτα δεν είναι πιο ζωντανό και ζωοποιό από τον αέρα και το νερό στην Κρήτη είχε πει ο Πωλ Φωρ.
Όποιος θα έφερνε γρηγορότερα το νερό στα Φαλάσαρνα θα ήταν και ο νικητής, σύμφωνα με τον θρύλο που διασώζεται.
...Την βασιλοπούλα τση Φαλάσαρνας πολλοί τηνε ρεχτήκανε και πέψανε προξενητάδες, μα ο πατέρας τση και βασιλιάς δεν αποφάσιζε να τηνε παντρέψει. Είναι μικρή ακόμη, έλεγε
Στο ύστερο σαν ήρθανε τα ίδια βασιλόπουλα τση Κισαμος τση Πολυρρήνιας, και τηνε ζητήσανε, κάλεσε τη δωδεκάδα του να πάρει βουλή ίντα να πράξει. 
- Δώσ' τηνε πολυχρονεμένε, σ΄ενα απού τσι δυό. Συφέρο μας είναι να συμπεθεριάσουμε γή με τον ένα γη με τον άλλο, του' πανε.
Ο βασιλιάς είδε πως είχανε δίκιο και κάλεσε τα βασιλόπουλα
-Όποιος γενεί γαμπρός μου, των είπε πρέπει να τ' αξίζει.
-Βάλε μας να σου δείξουμε τη δύναμη μας, τ αναταποκρίθηκαν.
-Η πολιτεία μου δεν έχει νερό. Πηγές υπάρχουνε πέρα στσι μακρυνούς λόφους. Όποιος είναι άξιος και μπορέσει να μας το φέρει γρηγορότερα,αυτός θα πάρει την βασιλοπούλα γυναίκα ντου.
 Τα βασιλόπουλα, καθαένα με τσι δικούς ντου, ριχτήκανε στην δουλειά. Ο συναγωνισμός ήταν φοβερός! Μα ο Κισαμίτης πρίγκιπας φάνηκε εξυπνότερος και βγήκε κερδισμένος!! Έπιασε το νερό απο την μάνα και με πήλινους σωλήνες το κατέβασε από το βουνό πλάι-πλάι και το έφερε στα Φαλάσαρνα πρώτος.....


Όσο κι αν είναι θρύλος καταγεγραμμένος από τον μετρ του είδους, Βασίλη Χαρωνίτη εντούτοις δεν παύει να είναι ολίγον αληθινή η ιστορία σχετικά με το νερό μιας και από τους πρόποδες του προφήτη Ηλία υπάρχει Ρωμαϊκό υδραγωγείο που με πήλινες σωλήνες ακόμα και σήμερα έρχεται στο πλάι από το βουνό περνώντας μάλιστα ένα νερόμυλο (καλοδιατηρημένο) και φτάνει στον κάμπο των Φαλασάρνων. Πάντως και εδώ στο θρύλο του Χαρωνίτη, η Κίσαμος γράφεται με ένα σ.

ΤΟ ΕΓΩ ΔΕΝ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΠΟΤΕ ΕΝΑ ....ΕΜΕΙΣ....ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΔΥΣΚΟΛΟ ΑΓΩΝΑ

H Κίσαμος μόνο ενωμένη μπορεί να κερδίσει αγώνες....είχε πει κάποτε ένας Σχετάκης, ένας Σημαντηράς, ένας Καντζουράκης ένας Σκουλάκης και πολλοί άλλοι επώνυμοι και ανώνυμοι που έβαλαν το μπέτι τους για να έχουμε μερικά από τα πολλά που μας χρειάζονται. 
Οι λίγοι επώνυμοι αισθάνθηκαν δικαιωμένοι, γράφτηκε το όνομα τους στο πάνθεον της Ιστορίας, τους δόθηκαν και πολλές ευκαιρίες μετά για να μας ξελασπώσουν....., ήταν πάντως νικητές σε μια πολύ δύσκολη μάχη, γιατί ήταν ενωμένοι. 
Από την άλλη οι ανώνυμοι μπορεί να τους έφαγε η μαύρη σελίδα της Ιστορίας, εντούτοις ηθικά ήταν οι πιο κερδισμένοι, κατάφεραν να κάνουν αυτό που ήθελαν, να νοιώσουν την χαρά της νίκης και ταυτόχρονα να παραμείνουν άγνωστοι, ανώνυμοι, ήσυχοι, κερδισμένοι, με ΜΙΑ νίκη που δεν την εξαγόρασαν ποτέ στην πορεία.
Αυτά....

ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥΣ;

Πολύ κους-κους τις τελευταίες μέρες εντός και εκτός δήμου με την αντικατάσταση των Αντιδημάρχων.... Λέτε; Εγώ είμαι ολίγον επιφυλακτικός αλλά ποτέ δεν ξέρεις. Καλό είναι βέβαια να υπάρξει μια φρεσκάδα, όχι τίποτα άλλο για να δούμε και νέο αίμα, που ο τόπος το χρειάζεται. Εξάλλου οι παλιοί, οι περισσότεροι, δεν θέλουν και ....τίτλους, έχουν μάθει να προσφέρουν από οποιαδήποτε θέση. Πάντως αν υπάρξει αντικατάσταση θα το μάθουμε σύντομα.. οτι γράφεται εδώ παίρνει και απάντηση. 
Να υπενθυμίσω οτι οι σημερινοί αντιδήμαρχοι είναι οι:
Ξυπολιτάκης Εμμανουήλ, Γλαμπεδάκης Βασίλειος, Παρτσαλάκης Αντώνιος, Βαρουχάκη Σταυρούλα.... κάποιοι πληρώνονται και κάποιοι όχι.

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Κυριτσάκης-Αποστολάκης.... φίλοι συνέταιροι για πάρα πολλά χρόνια, αλλού θα πήγαινε να κουρευτεί ο Δημητράκης;

Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2016

ΔΙΑΣΩΣΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΥΡΡΗΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΡΥΘΡΟ ΣΤΑΥΡΟ ΤΜΗΜΑ ΚΙΣΑΜΟΥ

Σήμερα το μεσημέρι στις 14.00 υπήρξε επείγουσα κινητοποίηση τόσο του ασθενοφόρου του Κ.Υ. Κισάμου όσο και ομάδας Εθελοντών Σαμαρειτών και Διασωστών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού του Τμήματος Κισάμου, εφόσον υπήρξε επείγουσα κλήση σε βοήθεια από ομάδα τεσσάρων τουριστών (2 ηλικιωμένα ζευγάρια), οι οποίοι βρέθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω τραυματισμού στο πόδι του ενός εκ των τεσσάρων, κατά τη διάρκεια περιήγησης σε φαράγγι το οποίο βρίσκεται στη περιοχή της Πολυρρήνιας. 
Η διασωστική ομάδα κατάφερε με επιτυχία να μεταφέρει τον ηλικιωμένο τραυματία στο βατό δρόμο όπου τον παρέλαβε το ασθενοφόρο και συνεχίστηκε η διακομιδή του στο Γ.Ν. Χανίων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΕΠΑ.Λ. ΚΙΣΣΑΜΟΥ

Προς ενημέρωση των δημοτών και για να μην υπάρχουν παραπληροφορήσεις, οφείλουμε να ενημερώσουμε ότι η λειτουργία των δύο τμημάτων στο ΕΠΑ.Λ. Κισάμου είναι δεδομένη, μετά από την έγκριση του Περιφερειακού Διευθυντή. Ο αγώνας συνεχίζεται για την λειτουργία και του τρίτου τμήματος (Πρόνοιας – Υγείας) για τους βρεφονηπιοκόμους, αλλά και για την συνολική υποστήριξη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου, με την κάλυψη των κενών όλων των αναγκαίων εκπαιδευτικών, καθώς και του διδακτικού υλικού που απαιτείται. 
Σε αυτό τον αγώνα, κύριο ρόλο έχει ο Δήμαρχος Κισάμου, κ. Σταθάκης Θ., που εξουσιοδοτήθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο με την υπ’αρ. 213/2016 Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για περαιτέρω ενέργειες. Σημαντική ήταν και η συμβολή του Αντιπεριφερειάρχη Παιδείας, κ. Σημαντηράκη Π., ωστόσο βαρύνουσα σημασία για την τελική έκβαση των αποφάσεων κατέχουν οι παρεμβάσεις των κοινοβουλευτικών εκπροσώπων του Ν. Χανίων και ιδιαίτερα του Υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού, κ. Σταθάκη Γ., και του Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας, κ. Πολάκη Π., οι οποίοι έχουν ενημερωθεί εκτενώς επί του θέματος. 
Ο Δήμος Κισάμου οφείλει να ευχαριστήσει τους Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των σχολείων του Δήμου μας (1ο και 2ο Γυμνάσιο Κισάμου, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο Κισάμου), καθώς και το σύνολο των μαθητών, οι οποίοι με την σειρά τους στηρίζουν συλλογικά και με ισχυρή θέληση τις προσπάθειες του Δήμου, προκειμένου να επιτευχθεί ένα δίκαιο και αποτελεσματικό πολιτικό αποτέλεσμα προς όφελος όλων.  
Εκ του Δήμου
Ο Δήμαρχος Κισάμου
Σταθάκης Θεόδωρος

ΤΟ EΓΚΑΤΕΛΕΙΨΑΝ Ή ΕΦΥΓΕ;

Ας υποθέσουμε οτι έφυγε από κάποιον (δεν έχει κολάρο και είναι πεντακάθαρο)....αλλιώς δεν λογάτε να το παραιτήσουν δεμένο μέσα στο δημοτικό στάδιο,δίχως φαΐ και νερό απο χθες;
Θηλυκό μπασταρδεμένο πιτ μπουλ είναι, πολύ φιλικό και ήσυχο... αν δεν βρεθεί το αφεντικό του όποιος το θέλει ας ρωτήσει τον Δήμο..

ΜΙΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΚΑ /ΓΟΠΕ

Το ΙΝΚΑ έχασε την αγωγή για όνομα και σήμα! – Καλείται να πληρώσει αποζημίωση 1 εκατ. ευρώ! 23 Σεπτεμβρίου 2016
Η απόφαση 8/2016 του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Χανίων με την Αγωγή 30/20.07.2012 των Ενώσεων Καταναλωτών ΙΝΚΑ της Γενικής Ομοσπονδίας Καταναλωτών ΙΝΚΑ/ΓΟΚΕ για να μη χρησιμοποιεί τα γνωρίσματά μας, ασκήθηκε κατά των καταστημάτων που ονοματίζονται Συνεταιρισμός ΙΝ.ΚΑ Π.Ε. κλπ, που έχουν πολλά επιτυχημένα καταστήματα τροφίμων κλπ. και πουλάει σε όλους τους επισκέπτες του, μέλη και μη μέλη του ‘‘συνεταιρισμού’’ τους.
Η αγωγή μας και η απόφαση, δεν έχει σκοπό ούτε διατάσσει να κλείσει τα καταστήματα αυτά, ούτε βέβαια να απολυθεί κανένας υπάλληλός τους,
Τέτοια επίκληση είναι ακόμη μια παραπλάνηση, όπως ξέρουν να τις κάνουν έχει μοναδικό σκοπό να κλείσει την παραπλάνηση.
Την αγωγή μας που καταθέσαμε το 2012 αποφασίσαμε με την κλήση μας της 29.01.2015 για επαναφορά και να δικαστεί την 15.11.2012, αφότου όμως πρώτα, πριν την δικάσιμο, οι αναφορές μας στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και στο Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή δεν μπόρεσαν να φέρουν απόφαση για την διακοπή της παραπλάνησης, καθώς και στον Συνήγορο του Καταναλωτή που μας απάντησε επί λέξη ότι ‘‘δεν επιλαμβάνεται υποθέσεων που εκκρεμούν ενώπιον των δικαστικών αρχών δεδομένου ότι και συγκεκριμένα έχει εκδοθεί Πρωτόδικη απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Ηρακλείου (αριθμός 57/5806/283/05.05.2004) κατόπιν Συλλογικής Αγωγής του ΙΝΚΑ, την οποία έκανε δεκτή και μάλιστα επιδίκασε χρηματική ικανοποίηση λόγω βλάβης των καταναλωτών, καθώς και απαγόρευση της χρησιμοποίησης των ονοματικών γνωρισμάτων και του σήματος του ΙΝΚΑ’’.
 ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΡΙΘΜΟΣ 8/2016 ΤΟΥ ΠΟΛΥΜΕΛΟΥΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΧΑΝΙΩΝ
Ο ‘‘Συνεταιρισμός’’ αυτός στα Χανιά ..........