Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΒΔΟΜΑΔΑΣ

Μηχανές μότο- κρος συνοδεύουν την εικόνα της Παναγίας της Βηματάρισσας με την άφιξη της στην πόλη της Κισάμου.

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Καστέλι Κισάμου αρχές 1980 σε κάρτα του Ανυφαντή,

Ο LIDIO CIPRIANI ΚΑΙ ΑΝΔΡΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΑΥΔΟ

Το έργο του Lidio Cipriani συχνά έγιναν αντικείμενο αντικρουόμενων εκτιμήσεων και έντονα αρνητικών κρίσεων. Κατά τη διάρκεια των δεκάδων επιστημονικών αποστολών στις οποίες ο Lidio Cipriani πήρε μέρος, συνέλεξε έναν εντυπωσιακό αριθμό στοιχείων, τράβηξε χιλιάδες φωτογραφίες, περιμάζεψε εθνογραφικά αντικείμενα και περιέγραψε λεπτομερώς τα ήθη και τα έθιμα των πληθυσμών που προσέγγισε. 
 Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα τεκμήρια που συνέλεξε ο Cipriani αποτελούν μια από τις ελάχιστες πηγές ανθρωπολογικών και εθνολογικών χαρακτηριστικών για πληθυσμιακές ομάδες που βρίσκονται ήδη στο κατώφλι της εξαφάνισης.
Μόνο αν ενσωματώσουμε το πρόσωπο του Cipriani μέσα στο ιστορικό πλαίσιο και ιδιαίτερα αν διαχωρίσουμε τα αποτελέσματα της επιστημονικής του δραστηριότητας από τις πολιτικές του πεποιθήσεις, θα καταφέρουμε να αποτιμήσουμε σωστά τη σημασία των μελετών του, κάποιες από τις οποίες χρησιμοποιούνται ακόμα ως σημεία αναφοράς σε ανθρωπολογικές, βιολογικές και εθνολογικές έρευνες. 
Ο Lidio Cipriani μπορεί να θεωρηθεί ως ένας από τους τελευταίους εκπρόσωπους της ανθρωπολογικής σχολής της Φλωρεντίας, που εφάρμοσε το όραμα της Ανθρωπολογίας όπως το εμπνεύστηκε ο Paolo Mantegazza, ο θεμελιωτής αυτής της επιστήμης στην Ιταλία.

ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΕΠΙΔΗΜΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ..ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ

Τα βιβλία της ιστορίας, αλλά και των πολλών περιηγητών, Ζοζέφ Πιτόν ντε Τουρνεφόρ 1656- 1708 & Βιτόριο Σιμονέλλι 1860-1929, γράφουν για τις επιδημίες που έπεφταν στις πόλεις τις Κρήτης κατά την Βενετοκρατία, ανάμεσα δε σε αυτές τις πόλεις ήταν και η Κίσαμος. 
Στα αρχεία της Βενετίας είναι καταγεγραμμένες 22 επιδημίες πανώλης που κτύπησαν την Κρήτη, με χιλιάδες θύματα. Η μεγαλύτερη καταγεγραμμένη επιδημία εκδηλώθηκε το 1592 και κράτησε ως το 1595 που άφησε 8.600 νεκρούς στον Χάνδακα σε σύνολο πληθυσμού 17.000.  60 χωριά ερήμωσαν και 5.500 άτομα πέθαναν δίχως να λογαριάζουν τα παιδιά κάτω των 8 χρόνων.
Μάλιστα σε χρονικό σημείωμα που υπάρχει στην μονή Απεζανών, περιγράφεται  η βιβλική καταστροφή.
"Εις τους αφηβ' χρόνος κατηραμένος, εγένετο μεγάλο θανατικόν, από πανόκλα και από καρμπά, πράγμα όπου δεν εφάνη ποτέ στην Κρήτην. Απέθανε πλήθος πολύ. Η συμφορά αύτη γέγονε εις το κάστρον και εις τα καμπήσια χωριά. Τα Χανιά και το Ρέθεμνος έμειναν άγευστα του κακού τούτου. Εποθένασι την ημέραν διακόσιοι και περισσότεροι. Ερρίχνασι τους νεκρούς άψαλτους και ατίμως ώσπερ τους κύνας. Εποθένασι τότε και ν' (50) ιερείς. "
Μετά την λήξη αυτής της φοβερής επιδημίας οι κάτοικοι του Χάνδακα έκτισαν με εισφορές την εκκλησία του Αγίου Ρόκκου που, κατά την δυτική παράδοση, ήταν ο άγιος προστάτης της πανώλης, όπως ήταν για την ανατολική εκκλησία ο Άγιος Χαράλαμπος.
Άλλες επιδημίες είχαμε στην Κρήτη το 1611, το 1630 και το 1646, η καταγεγραμμένη τελευταία ήταν το 1655-1661.
Μάλιστα ο ανώνυμος ποιητής έγραψε για αυτήν:
Και αρρώστησ' όλος ο λαός κι οι άρχοντες εκείνοι
σχεδόν ότι εκινδύνευσε κανείς μην απομείνη.
Τόσον πολλοί απέθάνασι, που καν δεν τους εχώναν
πράγμα που δεν εγίνηκε ποτέ εις τον αιώνα.
Ωσάν το λεν δεν έφτανεν ένας από τον άλλο
τον θάνατον ετρόμαξαν εκείνον τον μεγάλον.
Παπάς και δεν τους έφτανε καν να τους κοινωνήση
και όποιος αρρώστ' αδύνατον ήτον για να γλύση.
Κοντολογιά εγίκηκε μεγάλη καταδίκη
ο Χάρος εβουλήθηκε τινά να μην αφήκη.
Ότι δεν απεθάνασι σαράντα την ημέραν
αμή καθ' ώραν έβγαιναν τριάντα με την τσιβιέραν...
Στην Κίσαμο ομαδικοί τάφοι δεν έχουν βρεθεί τα τελευταία χρόνια που η αρχαιολογική σκαπάνη "ψαχουλεύει" το απέραντο νεκροταφείο της πόλης, εντούτοις υπάρχουν δυο μαρτυρίες η πρώτη αναφέρει την άρνηση του Γαλλικού προξένου να αφήσει τον Γουλιέλμο Λιθγκό 1609-1610 Σκωτσέζο περιηγητή να επισκεφτεί την Κίσαμο λόγω επιδημίας που είχε ξεσπάσει στην περιοχή και η δεύτερη από τον Pashley, που στο βιβλίο του αναφέρει ότι φιλοξενήθηκε από τον υπάλληλο του λοιμοκαθαρτηρίου, που το σπίτι του βρισκόταν στον κάτω Δραπανιά, τον Απρίλιο του 1834. ...και εύλογα καταλαβαίνουμε ότι όπου υπάρχει λοιμοκαθαρτήριο υπάρχει και επιδημία!
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Τουρνεφόρ- Pashley- Θ. Δετοράκης.

Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015

ΚΙΣΣΑΜΙΚΟΣ-ΕΡΓΟΤΕΛΗΣ 2-1 ΤΕΛΙΚΟ

Η ομάδα κοιμάται.... ευτυχώς που υπάρχει ο Αγριμάκης, γιατί θα είχαμε διασυρθεί. 

1-1 η ομάδα παίζει καλύτερα από το πρώτο ημίχρονο και έρχεται η ισοφάριση στο 63' με τον Βαττή.
Ολική επαναφορά δεύτερο γκολ για την ομάδα μας με τον Μάντζη, με καταπληκτική μπαλιά του Βαττή.
Υπερπολίτιμη νίκη, αν και στο 96 γίναμε καρδιακοί. 
Πάμε γερά ...
Η σύνθεση του Κισσαμικού: Αγριμάκης, Τσερκέζος, Γιαννίτσης, Ταραλίδης, Σακελλαρίου, Πότσι, Σελινιωτάκης (8' Σμίλτος, Μάνιας (65' Βλάχος), Λώττας, Βαττής (78' Τσικουδάκης), Μάντζης

ΤΑ ΧΑΛΙΑ ....

Τελικά ποιοι δεν ήθελαν την εκλογή του νέου προέδρου από την βάση; 

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Πρωί-πρωί η πραμάτεια στο πεζοδρόμιο....

ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΑΠΕΙΡΟΥ ΚΑΛΛΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ

 Πατεριανά-Σινενιανά-Κωστογιάννηδες...όλα τα χρώματα του φθινοπώρου!! Μια υπέροχη διαδρομή μέσα στο καστανόδασος ..αξίζει όλο τον χρόνο!!

ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ

Ζοζέφ Πιτόν ντε Τουρνεφόρ 1656- 1708

Ο Γάλλος γιατρός- βοτανολόγος έρχεται στην Κρήτη και τα νησιά του Αρχιπελάγους (Αιγαίο-Δωδεκάνησα) το 1700-1702, με απώτερο σκοπό «την έρευνα της φυσικής ιστορίας, την σύγκριση αρχαίας και σύγχρονης γεωγραφίας, την αναγνώριση σπάνιων φυτών, την παρατήρηση των ηθών και εθίμων, της θρησκείας και των εμπορικών συναλλαγών των λαών της περιοχής». Χρηματοδότης του ο βασιλιάς της Γαλλίας Λουδοβίκος ο ΙΔ΄. Έτσι στις 23 Απριλίου του 1700 ξεκινά από την Μασσαλία με πρώτο τόπο άφιξης την Κρήτη. Στα Χανιά φτάνει στις 9 Μαΐου 1700.
Ξεκινά με μια πολύ λεπτομερή περιγραφή του νησιού….αλλά δυστυχώς κάνει πολλά λάθη όταν έρχεται στην Κίσαμο, εντούτοις οι 10 επιστολές του προς τον βασιλιά της Γαλλίας για τα σπάνια φυτά που συνάντησε στην Κρήτη, θα τον καταξιώσουν και το 1703 θα εκδώσει το βιβλίο «Επιστέγασμα των θεσμών της βοτανικής», συνολικά ανακάλυψε 1356 νέα είδη φυτών στην Κρήτη και στα νησιά του Αιγαίου. Ανάμεσα στα σπάνια φυτά είναι, το στάχυ το Κρητικό πλατύφυλλο, η ορχιδέα επισκοπικού ιματίου, ο κίστος ο λαβδανοφόρος κρητικός, η σάλβια η κρητική μηλοφόρος(φασκομηλιά).
Γράφει λοιπόν σε μια επιστολή του.
Εξοχότατε
…..Τι να πει κανείς για ένα τόπο κατοικημένο από Τούρκους,….Ολόκληρη σχεδόν η ζωή τους κυλάει μέσα στη ραστώνη: τρώνε ρύζι, πίνουν νερό, καπνίζουν , και παίρνουν τον καφέ τους. Ιδού η ζωή των Μουσουλμάνων….Μόνο η έρευνα των αρχαιοτήτων, η μελέτη της φυσικής ιστορίας, και το εμπόριο είναι δυνατόν να προσελκύσουν την προσοχή των ξένων………Τα περίχωρα είναι γεμάτα από δάση με ελαιόδενδρα, που διακόπτονται από αγρούς, αμπέλια, κήπους και ρυάκια, κατά μήκος των οποίων φύονται μυρτιές και πικροδάφνες.
….το έτος 1699 μας διαβεβαίωσαν ότι η σοδειά λαδιού είχε ανέλθει σε 300.000 μεζούρες, μια μεζούρα αντιστοιχεί με 9-10 οκάδες.
Στην συνέχεια ξεκινάει το ταξίδι του προς ανατολάς, και αφού περιδιάβηκε ολόκληρη την Κρήτη ξαναγυρίζει στα Χανιά στις 14 Ιουλίου με σκοπό να επισκεφτεί το κάστρο της Γραμβούσας.
…Στις 22 φύγαμε για να επισκεφθούμε το ακρωτήριο Γραμβούσα….διασχίσαμε όλη την παραλία με θέα το νησί Santa Odero (Θεοδωρού), γνωστό άλλοτε με το όνομα Λεύκη. Την ημέρα εκείνη διανυκτερεύσαμε στα Πλακάτονα (Πλακάλωνα) . Στις 24 Ιουλίου περάσαμε από τον Κίσαμο, μια κωμόπολη δίπλα στην θάλασσα που απέχει 30 μίλια από τα Χανιά, και σταματήσαμε σε ένα άσχημο χωριό Νέο Χωριό-Μεσόγεια……. Ο Κίσαμος είναι η αρχαία πόλη που αναφέρει ο Στράβων, ο Πλίνιος, και ο Πτολεμαίος. Εκεί ιδρύθηκε αργότερα η δωδέκατη επισκοπή του νησιού.
ΓΡΑΜΒΟΥΣΑ
Στις 25 Ιουλίου διασχίσαμε τα βουνά της Γραμβούσας και κατεβήκαμε από ένα τρομερό μέρος (Μάλλον από τα βουνά της Χεσμένης) στο άκρο του ακρωτηρίου, με θέα το ομώνυμο κάστρο, που είναι κτισμένο σε έναν άγριο βράχο. Δεν θα μπορούσε ποτέ να κυριευθεί αυτό το φρούριο παρά μόνο δια της πείνας…..
…Οι Τούρκοι απέκτησαν αυτό το μέρος κατά πολύ συμφέροντα τρόπον. Ο Βενετός διοικητής τους το πούλησε, πριν από λίγα χρόνια (1692) για ένα βαρέλι τσεκίνια. (Τσεκίνι= Τούρκικο χρυσό νόμισμα, απομίμηση του Βενετσιάνικου 1 τσεκίνι=110 παράδες, άλλα νομίσματα της εποχής ήταν το ασημένιο γρόσι=40 παράδες, όπου 1 παράς=3 άσπρα, όπου άσπρο ήταν η λογιστική μονάδα της Οθωμανικής αυτοκρατορίας). Στην Κωνσταντινούπολη είναι γνωστός (ο Βενετός διοικητής) μόνο με το όνομα Καπετάν-Γραμβούσας…… Φαίνεται ότι τα νησιά Γραμβούσες είναι η Κωρύκη και η Μύλη (εδώ κάνει λάθος γιατί Μύλη ονομαζόταν το Ποντικονήσι). Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το ακρωτήριο Γραμβούσας είναι το ακρ. Κίμαρος του Στράβωνα.

ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΥΡΡΗΝΙΑ
….Στις 26 επισκεφθήκαμε τα ερείπια του Παλαιόκαστρου που σημαίνει παλαιό φρούριο στην καθομιλουμένη ελληνική γλώσσα. Οι κάτοικοι αγνοούν το αρχαίο όνομα. Πρέπει όμως να πιστέψει κανείς ότι ήταν η πόλη Άπτερα, διότι ο Στράβων υποστηρίζει πως η Κίσαμος ήταν ναύσταθμος και λιμάνι της.
(Δυστυχώς έκανε ένα σοβαρό λάθος, μπέρδεψε το Παλαιόκαστρο Αποκορώνου- Άπτερα με το Παλαιόκαστρο Κισάμου-Πολυρρήνια , βέβαια δεν περίμενε να βρει 2 πόλεις σε απόσταση 45 μιλίων με το ίδιο όνομα, αλλά και με ίδιο όνομα τα λιμάνια των. Κίσαμος επίνειο της Πολυρρήνιας, Κίσαμος= Καλάμι= επίνειο Απτέρων Στράβων 10-479)
......Δεν σώζονται πολλά αρχαία μάρμαρα στα ερείπια, παρ’ όλο που τα τελευταία καταλαμβάνουν μεγάλη έκταση. Υπάρχει ένα ωραίο διάζωμα, το οποίο χρησιμοποιείται ως υπέρθυρο στην πύλη μιας εκκλησίας που είναι κτισμένη επάνω σε ένα βράχο (Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος) . Ο ταξιδιώτης μπορεί να προσέξει, περνώντας, ότι πρόκειται για μια περιοχή του νησιού που βρίσκονται τα περισσότερα σπήλαια. Φθάνοντας κανείς σε κάποια γωνιά μιας από τις αρχαίες πύλες της πόλης διαβάζει σε μια επιμήκη πέτρα IMR CAESAR, με πολύ ωραία γράμματα….Σε άλλο κομμάτι πέτρας που χρησιμεύει ως υπέρθυρο στην πόρτα ενός χαλάσματος μπορεί κάποιος να προσδιορίσει τους εξής χαρακτήρες IVII.COS.III . Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι η πόλη θα πρέπει να ήταν αρκετή μεγάλη στα χρόνια της ακμής της.
Στις 154 σελίδες του πρώτου μέρους του βιβλίου του με τίτλο “Relation d’ un voyage du Levant”, που αναφέρετε στην Κρήτη αξίζει η περιγραφεί που κάνει για τους ντόπιους κατοίκους, για τις ενδυμασίες Ελλήνων Τούρκων, για την θρησκεία και τα μυστήρια, και ιδιαίτερα η περιγραφή του στο κεφάλαιο « κηδεία» που αφιερώνει 8-9 σελίδες, η όλη διαδικασία του φάνηκε αρκετή παράξενη .
…Οι Κρήτες είναι εξαιρετικοί στον χορό, στο κυνήγι, στους αγώνες δρόμου, αλλά και στην ιππασία…..Είναι τίμιοι, δεν βλέπεις αλήτες, λωποδύτες, δολοφόνους και ληστές. Οι περισσότεροι Τούρκοι του νησιού είναι Χριστιανοί αρνησίθρησκοι (μπουρμάδες) ή παιδιά αρνησίθρησκων.
…Δεν υπάρχουν στον κόσμο άνθρωποι πιο φιλικοί από τους Κρητικούς.
Στις επόμενες 40 σελ. κάνει μια λεπτομερή αναφορά για την κατάσταση της Ελληνικής εκκλησίας, με καθόλου κολακευτικά σχόλια για τους Πατριάρχες, που τους θεωρεί υπεύθυνους για την παρακμή της Ορθοδοξίας. Άξιο λόγου είναι η γνώμη του για την τσικουδιά.
…το ρακί είναι απαίσιο…..Θα ήταν καλύτερα να το πετάξουν, διότι δεν έχει καθόλου δύναμη και μυρίζει σαν καμένο, είναι υπόξανθο και χαλάει εύκολα .
Το βιβλίο του εκδόθηκε και μεταφράστηκε το 2003 από το Ίδρυμα Τεχνολογίας και έρευνας του Παν. Κρήτης.
Ιωάννης Παπαδάκης

ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΠΑΕΙ Ο ΤΟΠΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ

Η Ένωσή μας, πραγματοποίησε την Γενική Συνέλευση στη αίθουσα εκδηλώσεων του Δήμου Κισάμου, σήμερα 22/11/2015'.

Δυστυχώς δεν υπήρξε ικανοποιητική συμμετοχή των Ξενοδόχων της ευρύτερης περιοχής.
Στην ανοιχτή συζήτηση για θέματα του κλάδου σε τοπικό επίπεδο, κεντρικό θέμα υπήρξε η παραξενοδοχεία και τα μη νόμιμα καταλύματα, επίσης τονίστηκε η αναγκαιότητα για ανάπτυξη έργων υποδομής της περιοχής, δράσεις για συμμετοχή σε εκθέσεις τουρισμού στο εξωτερικό που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη και την αναγνωρισιμότητα που είναι απαραίτητη για την προσέλκυση επισκεπτών.
Είναι λοιπόν στο χέρι μας να στηρίξουμε αυτό που μπορεί να προσφερθεί περαιτέρω για το καλό του κλάδου μας αλλά και του τόπου μας γενικότερα και να συμμετέχουμε για το δικό μας καλό, πρώτα από όλα.

ΠΑΝΑΓΙΑ ΒΗΜΑΤΑΡΙΣΣΑ

Η θαυματουργός Εικόνα Παναγίας Βηματάρισσας στην Κίσαμο
Η Ιερά Μητρόπολις Κισάμου και Σελίνου αναγγέλλει, μετά πολλής χαράς, την έλευση πιστού αντιγράφου της Ιεράς και Θαυματουργού Εικόνος της Παναγίας της Βηματάρισσας, η οποία φυλάσσεται εις την Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου. Τον πολύτιμο αυτό θησαυρό της πίστεως και ευσεβείας μας θα κομίσει ο Καθηγούμενος της Μονής, Παν. Αρχιμανδρίτης κ. Εφραίμ, σύμφωνα με το ακόλουθο Πρόγραμμα. 
Δευτέρα 23 Νοεμβρίου, (εορτή Αγίου Αμφιλοχίου Επισκόπου Ικονίου). Ώρα 7.30π.μ. Όρθρος- Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος του Σεβ. Αρχιεπισκόπου Κρήτης κ. Ειρηναίου. Χειροτονία Πρεσβυτέρου. Καλείται ο λαός του Θεού προς ευλογία και αγιασμό.

Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ RASKOLNICK

“Κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη”

Κατάφεραν, λοιπόν, οι αναίσχυντοι από την αρχή της κρίσης κι ιδίως από τότε που επινοήθηκε το μεγάλο ριφιφί,  οπότε και ιδρύθηκε το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, να έχουν ταΐσει τα ευαγή μας τραπεζικά ιδρύματα με αστρονομικά ποσά που σωρευτικά ξεπερνούν τα 200 δισεκατομμύρια ευρώ. 
Ανεξέλεγκτες λογιστικές χρεώσεις και πιστώσεις στα λογιστικά κιτάπια του ελληνικού κράτους, υπέρ της διάσωσης των τραπεζιτών με το άχθος των χρεολυσίων και το διάφορο των τόκων φορτωμένα στις πλάτες ημών των ραγιάδων, και των παιδιών μας και των εγγόνων και των δισέγγονών μας, στο διηνεκές.
Που πήγαν όλα αυτά τα δισεκατομμύρια, αν συνυπολογίσει κανείς ότι οι ζημιές από το εγκληματικό P.S.I. που άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου κι απελευθέρωσε τους ανέμους που πήραν, σήκωσαν κι έστειλαν στον αγύριστο το τραπεζικό μας σύστημα, ήταν σημαντικά υποδεέστερες?
Που πήγαν αυτά τα τερατώδη ποσά που εξακόντισαν στο αβίωτο πυρ το εξώτερο το ελληνικό δημόσιο χρέος, από τη στιγμή που ....

Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015

ΑΚΥΡΩΘΗΚΕ Η ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ

..εξαιτίας της εκλογικής αναμέτρησης στην ΝΔ. Να θωρούνε όσοι πάνε να ψηφίσουν ίντα ψηφίζουν!! 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Ένωση Πολιτιστικών Φορέων Επαρχίας Κισάμου σε συνεργασία με την Αντιπεριφέρεια Χανίων, το Δήμο Κισάμου, το Δήμο Πλατανιά, διοργανώνουν ενημερωτική συναντήση σε σχέση με τα εναλλακτικά σενάρια αξιοποίησης της Κισαμίτικης Πολιτιστικής Ταυτότητας Στην συναντήση αυτή συμμετέχει η μελετητική ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείο  με την επιστημονική υπεύθυνη κ. Στρατηγέα Αναστασία Αναπλ.Καθηγ.Ε.Μ.Π., η οποία πραγματοποιεί τη μελέτη με θέμα  «Στρατηγικός Σχεδιασμός Πολιτιστικής Πολιτικής και Βιώσιμης Ανάπτυξης Επαρχίας Κισάμου»
Σήμερα Κυριακή 22-11-2015 και ώρα 13.00 στη έδρα του Συλλόγου Σωματείο Λαικής Βιβλιοθήκης Παλαιών Ρουμάτων με τους φορείς και πολίτες των πρώην Δήμων Κολυμβαρίου και Βουκολιών. 
Με εκτίμηση
Ο πρόεδρος                               Ο γραμματέας
Κουμής Ελευθέριος                  Τσοντάκης Χρήστος 

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΡΗΤΗ

Μια πολύ έξυπνη ιδέα είχαν τα στελέχη της Αγροτροδιατροφικής Περιφέρειας Κρήτης!
Απεικόνισαν πάνω στο Χάρτη της Κρήτης όλες τις επιχειρήσεις που έχουν πιστοποιηθεί με το σήμα ποιότητας «Κρήτη». Δείχνει λοιπόν που υπάρχουν Κρητικά πιστοποιημένα προϊόντα, πιστοποιημένα εστιατόρια και πιστοποιημένα Κρητικά Μπακάλικα!
Ο «πιστοποιημένος» Κρητικός Χάρτης βρίσκεται στην σελίδα της Αγροτοδιατροφικής (δείτε εδώ: agrocrete.com).
Αν πατήσετε πάνω σε κάποιο από τα σήματα που διακρίνονται στο χάρτη αυτόματα πληροφορήστε για την επιχείρηση που έχει λάβει τις σχετική πιστοποίηση! Μπορείτε μάλιστα να πάρετε πληροφορίες και για το πώς θα επισκεφθείτε την εν λόγο επιχείρηση.
Στην Κίσαμο οι επιχειρήσεις είναι αυτές...

ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ

Οι αρχαίες πόλεις της Κισάμου κατά αλφαβητική σειρά είναι οι :
1. Αγνείον (E) στον Άγιο Σώστη στο ακρωτήριο της Γραμβούσας, πόλης και ιερό του Απόλλωνα. (λιμήν εστίν έχων ιερό…εσώτερος κόλπος και καλείται Μυρτίλος και ύδωρ έχει) Στασιασμοί
ΣΩΖΟΝΤΑΙ ΕΡΕΙΠΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ.
2. Ιναχώριον (E) κάπου στα Εννιά χωριά μεταξύ των χωριών Κούνενι και Περιβολίων. Ίναχος :ονομασία από την Μυθολογία , είναι ο γιος του Ωκεανού και της Τηθύος . Αναφέρεται στα γεωγραφικά του Πτολεμαίου σελ 3,15
ΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
3. Κίσαμος (Ε-Ρ) στο σημερινό Καστέλι. Ο Ντάπερ αναφέρει στην σελίδα 34 των «Κρητικών βιβλίων» τόμος Α΄. Η Κίσσαμος ή Κύσαμος ήτον εις τον καιρόν των Χριστιανών πόλις επισκοπική, και ο ΙΒ΄θρόνος. Κατά το παρόν ονομάζεται ωσαύτως Κίσαμος. (θα γίνει μια ποιο εμπεριστατωμένη ανάλυση αργότερα για την Ρωμαϊκή Κίσαμο)
ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΑ ΕΡΕΙΠΙΑ ΣΩΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ
4. Μήθυμνα (Μ-Ε-Ρ) νότια του χωριού Νοπήγεια. Κατά την τελευταία δεκαετία εξ αιτίας της διάνοιξης του νέου εθνικού δρόμου έγιναν ανασκαφές Ν. της περιοχή των Νοπηγείων από την αρχαιολόγο και διευθύντρια της ΚΕ΄ εφορίας προι/κων και κλασικών αρχ. κ Μ.Βλαζάκη, ανακαλύφτηκε οικισμός μινωικός καθώς και λείψανα κλασσικής –ελληνιστικής αλλά και ρωμαϊκής περιόδου, που συνηγορούν ότι ίσως υπήρχε τελικά η αρχαία πόλη Μήθυμνα στην περιοχή αυτή. ( Αρχαιολογικό δελτίο 46 σελ. 412 του 1991).
ΕΡΕΙΠΙΑ ΣΕ ΜΙΚΡΗ ΕΚΤΑΣΗ ΣΩΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ
5. Πολυρρήνια (Π-Ε-Ρ), ή Πολύρην (Στ.Βυζάντιος), ή Πολύρρηνα (Πτολεμαίος) στο χωριό Πάνω Παλαιόκαστρο. Ο Στράβων αναφέρει στο κεφάλαιο Χ σελ 479. Απέχουσι δε θαλάττης ως τριάκοντα σταδίους, Φαλασάρνης δε εξήκοντα. Κωμηδόν δ’ ώκουν πρότερον. Ειτ΄ Αχαιοί και Λάκωνες συνώκησαν τειχίσαντες ερυμνόν χωρίον βλέπον προς Μεσημβρίαν. Ο Ντάπερ στα Κρητικά βιβλία Α΄ αρ. 426 σελ. 65 αναφέρει ότι
Από Κύσαμον έως έν τέταρτο της λεύγας, ευρίσκονται εις ένα λόφον τα ερείπια μιας παλαιάς πόλεως, ….Αυτή η πόλις καλείται σήμερον από τους κατοίκους του τόπου Παλαιόν Ελληνικόν Κάστρον.
ΕΡΕΙΠΙΑ ΣΕ ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΤΑΣΗ ΣΩΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ
6. Φαλάσαρνα (Ε-P) στο ακρωτήριο Κούτρι . Ο Σκύλαξ, στον περίπλους του σελ.47 αναφέρει (πόλις προς τον ήλιο δυόμενον η προειρημένη Φαλάσαρνα και λιμήν κλειστός). Φαίνεται ότι μαζί με την Κυδωνία αποτελούσαν τα μοναδικά «κλειστά λιμάνια» στην Κρήτη. Στις ερευνητικές ανασκαφές του 1986-87 που τα συμπεράσματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό AJA 92,4 σελ 463-479 φαίνεται ότι οι λιμενικές εγκαταστάσεις αποτελούν ενιαίο σύνολο με τις οχυρώσεις της αρχαίας πόλης, αλλά η λιμενολεκάνη και το κανάλι είναι εξ ολοκλήρου τεχνητά. Είναι πιθανόν η πόλη να ζούσε κυρίως από την πειρατεία και το δουλεμπόριο με μέγιστη ακμή την ελληνιστική περίοδο.(αρχ. δελ 42 σελ 567 Ελπίδα Χατζηδάκη)
ΤΜΗΜΑΤΙΚΕΣ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ
Υπάρχουν και άλλες πόλεις που οι ιστορικοί, αρχαίοι και νεώτεροι τις τοποθετούν σε περιοχές χωρίς να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Όπως αναφέρει ο Πολ Φόρ πόλεις ψευδείς ή κατά φαντασία. Μερικές είναι ιερά, και άλλες κρατούν τα μυστικά τους καλά κρυμμένα στη γη. Όπως :
Β) Πόλεις ή ιερά ή περιοχές προς αναζήτηση.
1. Αχαία (Π) χώρα Πολυρρηνίων ; ο κ. Ναναδάκης την τοποθετεί κοντά στο χωριό Αζωγυρές βασίλειο του Κέκρωπα, βασιλεύς κατόπιν των Αθηνών 15 π.χ αιώνα. Ίσως όμως να λεγόταν όλη η επικράτεια των Πολυρρηνίων με αυτό το όνομα.
ΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
2. Βίεννος (E-Ρ) κάπου μεταξύ Κριού Μετώπου και Φαλασάρνας , μια ώρα δρόμο ΝΑ της Σκλαβοπούλας (Σταδιασμοί 335 Από Κριού Μετώπου( στάδια 12) περίπλους εις Βίεννος σταβ. ιβ. Λιμάνι έχει και ύδωρ). Ο Κορνήλιος γράφει για τους κατοίκους της πόλεως αυτής ."Ότε κάποτε ξηρασία όλην την Κρήτην ελυμαίνετο, αποικίας σε άλλους τόπους εξέπεμψαν. Οι κάτοικοι της έλαβον χρησμόν να εγκατασταθούν σε τόπο τελματώδη. Ήρθον εις την κοιλάδα του Ροδανού ποταμού της Γαλλίας και εκεί εγκαταστάθηκαν και εις την νέα πόλιν έδωσαν το όνομα της μητροπόλεως και την ονόμασαν Βίεννος σημερινή Βιέν."
ΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
3. Δίκτυννα (Μ-E-Ρ) ιερό της Βριτομάρτις Αρτέμιδος στο ακρωτήριο Ειρήνης (κοινώς Ροδοπού). Ο Σράβων αναφέρει : (Της Μέντοι Κυδωνίας όρος Τίτυρος, εν ώ ιερόν εστι, ού Δικταίον, αλλά Δικτύνναιον.) Ο κ. Ναναδάκης την ορίζει σαν πόλη –ιερό.
ΓΝΩΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΩΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ
4. Ελαία (E) κάπου δυτικά του Καστελιού ή στο ακρωτήριο Γραμβούσας (Πλίνιος IV 59) Αρκετοί ιστορικοί την τοποθετούν στην Καλυβιανή Κισάμου και με τα ονόματα Ελέα- Ετέα.
ΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
5. Κεραία (E) πόλης αυτόνομος σύμμαχος της Πολυρρήνιας και μάλλον με κοινά σύνορα μιας και το νόμισμα της ήταν σχεδόν το ίδιο με αυτήν με παραστάσεις του Απόλλωνα και της Άρτεμις. Ο Πολύβιος ονομάζει τους κατοίκους Κερέτας. Σε επιγραφή που έχει βρεθεί αναφέρονται μεταξύ των άλλων ότι συμμάχησαν με τον Ευμένη τον Β΄. Λέγεται ακόμα ότι ο σπουδαιότερος Κρητικός ποιητής καταγόταν από την Κεραία και ονομαζόταν Ριανός. Την τοποθετούν στο χωριό Ρόκκα και αυτά τα ερείπια έψαξε ο Βursian.
ΜΙΚΡΑ ΕΡΕΙΠΙΑ ΣΤΗΝ ΡΟΚΚΑ ΣΩΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ
6. Κώρυκος (E) κάπου στο ακρωτήριο Γραμβούσας ; (Πτολεμαίος ΙΙΙ 15,2 Κώρυκος άκρα και πόλις γεωγρ..πλατ. 34ο 40΄) ο δε Μελέτιος στην γεωγραφία του αναφέρει (Κώρυκος Άκρα, κοινώς Κόρνικο, και πόλις ποτέ κατά το δυτικόν μέρος της νήσου, όπου παράκεινται αι Κώρυκαι νήσοι και αι Μύλαι νήσοι) Ακόμα υπάρχει νόμισμα στο βιβλίο του Golzius III 221 (Insularum Nomismata) των Κωρυκίων που φέρει τα γνωστά κρητικά σύμβολα (Πάσλευ ΙΙ 61,47)
ΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
7. Πέργαμος (Ε) αρχαία πόλη; Αναφέρεται ότι οι Αχαιοί έκτισαν κάστρο στην πόλη αυτή . Ίσως όμως είναι και ονομασία περιοχής Ν.Α των Γρυμπιλιανών .(Σκύλαξ περίπλους 47),αναφέρεται και από τον (Spratt, Travels..1865 ΙΙ, 206) σαν η Περγαμιαία χώρα. Σήμερα η θέση Τρουλλί ΝΔ των Γριμπιλλιανών έχει πολλές πιθανότητες.
ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΣΩΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΣΤΑ ΓΡΥΜΠΙΛΙΑΝΑ
8. Ραμνούς (E) μάλλον στο Στόμιο αν και αναφέρεται και σαν λιμάνι της Γραμβούσας. Ο Κλαύδιος Πτολεμαίος το αναφέρει σαν λιμάνι. Αντίθετα ο Πλίνιος την αναφέρει και την τοποθετεί στο εσωτερικό του νησιού με το όνομα Ράμνον Το λιμάνι Ραμνούς πρώτος το αναφέρει ο Μπουολτεμόντι το 1415 κατά την περιήγηση του στην Κρήτη ,και το τοποθετεί καλώς η κακώς στο σημερινό λιμάνι της Γραμβούσας. Ο Sieber στον χάρτη του το σημειώνει στον Αποκόρωνα και συγκεκριμένα στο χωριό Ράμνη.
Ο γυμνασιάρχης Λυκούργος Βιδαλάκης προσπάθησε να
ετυμολογήσει την λέξη με το Ράμα= Ύψιστος + Ινούς= Ινώ η
προστάτιδα της ναυτιλίας
ΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
9. Μυκήναι (Π) Πελασγική πόλη πλησίον της Κισάμου. Στον Φόρ αναφέρεται αλλά έχει την τοποθεσία με ερωτηματικό.
ΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
10. Μωδαίοι (E) κάπου κοντά στην Πολυρρήνια ; Ίσως όμως και το σημερινό χωρίο Μόδι Κ (Ο Ν. Πλάτων το 1953 ήταν σίγουρος ότι η περιοχή των ΜΩΔΑΙΩΝ ήταν το σημερινό Μάλεμε. Τελευταία από αυτοψίες σε περιοχές ανατολικά του κόλπου της Κισάμου υπάρχει η εντύπωση ότι το κοινό των Μοδαίων ίσως ήταν η περιοχή κάπου στα Λυριδιανά Κισάμου. Η άποψη άλλων είναι ότι λίγο πιο νότια της Πολυρρήνιας στο οροπέδιο Μώδια, (Λουσακιές) ακούγεται σαν μια καλή πιθανότητα.
ΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
11. Τεγέα (Ε) ανατολικά της Πολυρρήνιας ; Δεν υπάρχουν πολλά στοιχεία για την πόλη αυτή, μόνο ότι οι Αχαιοί κατά την δεύτερη εκστρατεία κατά της Κρήτης έκτισαν και εδώ κάστρο. Κατά τον πρόεδρο της αρχαιολογικής εταιρίας Χανίων κ. Ναναδάκη είναι μαζί με την Μυκήνα οι δύο άγνωστες πόλεις στον Νομό Χανίων.(από την μελέτη του : Αι τεσσαράκοντα μια πόλεις του νομού Χανίων. σελ 213)
ΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
12. Φάρος (;) πόλης της Δυτικής Κρήτης ; Τοποθεσία μάλλον !!! Ίσως όμως και ψαροχώρι στην περιοχή του Σφηναρίου.
ΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
13. Χερσόνησος (E-Ρ) μάλλον στο ακρωτήριο του Σφιναριού. Ο Πτολεμαίος μάλιστα στο βιβλίο Γεωγραφική υφήγησις ΙΙΙ 15,2 δίνει γεωγρ. πλάτος 34ο 35΄ και ότι μαζί με τα Φαλάσαρνα ήταν τα λιμάνια της Πολυρρήνιας. Ακόμα αναφέρει ότι η Ραμνούς απέχει 10 μίλια νότια από τα Φαλάσαρνα και το Ιναχώριον 16 μίλια νότια από την Χερσόνησο, βάση αυτών οι αρχαίες πόλεις (ΦΑΛΑΣΑΡΝΑ- ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ- ΡΑΜΝΟΥΣ-ΙΝΑΧΩΡΙΟΝ ) θα βρίσκονται στο κάθετο άξονα Φαλάσαρνα –Ελαφονήσι. Την αναφέρει ακόμα και ο γεωγράφος Μελέτιος μεταξύ Φαλασάρνων και Ραμνούς.
ΑΓΝΩΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
14. Ιερό δυτικά της Κισάμου στα Βιγλιά Μινωικής εποχής, αγνώστου ονόματος, αλλά και άγνωστο σε ποιο θεό ήταν αφιερωμένο, πιθανώς υστερομινωικό συνδεδεμένο στενά με την Αίγυπτο, λόγω του τύπου των αγγείων που βρέθηκαν. Η ανασκαφές συνεχίζονται !
Π= Πελασγική εποχή 1500 π.χ-1350 π.χ
Μ= Μινωική εποχή 1350 π.χ- 650 π.χ
Ε= Ελληνική εποχή 500 π.χ- 69 π.χ
Ρ= Ρωμαϊκή εποχή 69 π.χ- 330 μ.χ

ΑΡΘΡΟ

Αντί να πουλήσουν τα δάνεια στα Funds, τους χάρισαν τις τράπεζες
Του Μπατσαρισάκη Παναγιώτη*
Πραγματικά στην Ελλάδα του αριστερού μνημονίου συμβαίνουν πράγματα απίστευτα και τραγικά.
Μέσα στη δίνη της ψήφισης των προαπαιτούμενων με παράλληλη την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών συντελέστηκε το μεγαλύτερο «οικονομικό έγκλημα» όλων των εποχών.
Κυριολεκτικά “εκτελέστηκαν” οι Έλληνες μικρομέτοχοι, μεγαλομέτοχοι, αλλά και το ΤΧΣ, με μία διαδικασία που δεν έχει κανένα ιστορικό προηγούμενο.
Ολοκληρώνεται επιτυχώς το κλείσιμο των βιβλίων προσφορών με τρόπο πολύ πικρό για το ελληνικό τραπεζικό σύστημα.
Οι τράπεζες πριν την ανακεφαλαιοποίηση τους, είχαν 18 δισεκατομμύρια κεφάλαια και τους επιβλήθηκε ανακεφαλαιοποίηση 14 δις, παρόλο που αρχικά εζητούντο 22 έως 23 δις. και αυτό βέβαια είναι ο πρώτος γύρος, γιατί το 2017 θα χρειαστεί και δεύτερος γύρος, εκτός και αν υπάρξει ανάγκη νωρίτερα εκτάκτως….
Η απαίτηση των ξένων ήταν αυστηρή, τα βιβλία προσφορών να ναι στο μηδέν για να συμμετάσχουν με συνολικά 5,1 δισεκατομμύρια.
Οι τιμές που καθορίστηκαν ήταν άκουσον άκουσον….
Για την Eurobank 0,01 λεπτό για την Alpha Bank 0,04 λεπτά και για την Εθνική τράπεζα 0,02 λεπτά, δηλαδή ο απόλυτος εξευτελισμός του ελληνικού...

Ο LIDIO CIPRIANI ΚΑΙ ΑΝΔΡΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΑΠΟ ΤΟ ΡΟΔΟΒΑΝΙ

Το έργο του Lidio Cipriani συχνά έγιναν αντικείμενο αντικρουόμενων εκτιμήσεων και έντονα αρνητικών κρίσεων. Κατά τη διάρκεια των δεκάδων επιστημονικών αποστολών στις οποίες ο Lidio Cipriani πήρε μέρος, συνέλεξε έναν εντυπωσιακό αριθμό στοιχείων, τράβηξε χιλιάδες φωτογραφίες, περιμάζεψε εθνογραφικά αντικείμενα και περιέγραψε λεπτομερώς τα ήθη και τα έθιμα των πληθυσμών που προσέγγισε. 
Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα τεκμήρια που συνέλεξε ο Cipriani αποτελούν μια από τις ελάχιστες πηγές ανθρωπολογικών και εθνολογικών χαρακτηριστικών για πληθυσμιακές ομάδες που βρίσκονται ήδη στο κατώφλι της εξαφάνισης.
Μόνο αν ενσωματώσουμε το πρόσωπο του Cipriani μέσα στο ιστορικό πλαίσιο και ιδιαίτερα αν διαχωρίσουμε τα αποτελέσματα της επιστημονικής του δραστηριότητας από τις πολιτικές του πεποιθήσεις, θα καταφέρουμε να αποτιμήσουμε σωστά τη σημασία των μελετών του, κάποιες από τις οποίες χρησιμοποιούνται ακόμα ως σημεία αναφοράς σε ανθρωπολογικές, βιολογικές και εθνολογικές έρευνες. 
Ο Lidio Cipriani μπορεί να θεωρηθεί ως ένας από τους τελευταίους εκπρόσωπους της ανθρωπολογικής σχολής της Φλωρεντίας, που εφάρμοσε το όραμα της Ανθρωπολογίας όπως το εμπνεύστηκε ο Paolo Mantegazza, ο θεμελιωτής αυτής της επιστήμης στην Ιταλία.

ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΙΔΙΑ

Την βρήκαν μισοπεθαμένη με ένα αγκίστρι στο στόμα και 50 μέτρα τρίχα μπερδεμένη στο κορμί της...την καθάρισαν και την αμόλησαν ανοικτά του κόλπου μας.. προς το παρόν λοιπόν την έβγαλε... ας ελπίσουμε οτι θα "μάθει" ..για να ζήσει! Γιατί για να μάθουμε εμείς, θα περάσουν πολλά ακόμα χρόνια.

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2015

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

......Ανάπτυξης και Τουρισμού κ.Γεωργίου Σταθάκη στο Δήμο Πλατανιά  
Τον Δήμο Πλατανιά θα επισκεφτεί την  Δευτέρα 23 Νοεμβρίου και ώρα 11.00π.μ, ο Υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού κ. Σταθάκης.
Σκοπός της επίσκεψης του είναι να διερευνηθούν οι τρόποι ολοκλήρωσης των έργων που χρηματοδοτούνται από Ευρωπαϊκούς Πόρους ( ΕΣΠΑ, ΟΠΑΑΧ, LEADER κλπ) τα οποία υλοποιούνται αυτή την περίοδο και είναι αναγκαίο να αποπερατωθούν ομαλά, επίσης θα συζητηθούν θέματα που αφορούν την αποκατάσταση καταστροφών σε βασικές υποδομές του Δήμου από τη Θεομηνία που είχε πληγεί ο Δήμος στις αρχές του έτους.
Τέλος θα υπάρξει αυτοψία στην ανάπλαση των πεζοδρομίων των ΤΚ. Πλατανιά, Κοντομαρί και Μάλεμε τα οποία υλοποιούνται αυτή την περίοδο.

MΠΑΛΟΣ 2015

Τις πέργκολες έκοψαν με από τις παράνομες καντίνες στον Μπάλο και ξαναειδοποίησαν τους δημότες που έχουν καλύβες να τις μαζέψουν... 
Μάλιστα ειδοποίησαν οτι θα ξαναεπισκεφτούν την περιοχή την επόμενη βδομάδα. 

ΜΟΝΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ

Μετά και τις μελέτες καθαριότητας Μπάλου και Ελαφονησιού που ομολογουμένως χρειάζονται ...είναι καιρός να σκεφτούμε σοβαρά και τις μονοδρομήσεις (για τις διαγραμμίσεις δεν λέω τίποτα) της πόλης της Κισάμου μιας και όπως όλοι βλέπουμε άρχισε να "πέφτει" άσφαλτος στους δρόμους που πέρασε ο βιολογικός.
Μάλιστα προτεραιότητα στον δρόμο του δημαρχείου που στένεψε αναγκαστικά, και είναι σε κακή κατάσταση και από οδόστρωμα αλλά και από φωτισμό.
Κάτι πρέπει να κάνουμε για την πόλη μας....που και αυτή θρουλλά. 
Διαβάστε μια σχετική ανάρτηση το 2011...πριν 4 και κάτι χρόνια

ΠΑΝΤΟΥ ΤΑ ΙΔΙΑ

Είδος προς  εξαφάνιση, γράφει Ηρακλειώτικο ΜΜΕ, τείνουν να γίνουν οι εργάτες για το λιομάζωμα στην ενδοχώρα του Ηρακλείου παρά το μεγάλο ποσοστό ανεργίας που
καταγράφεται στο νομό. Δεν είναι λίγοι οι ελαιοπαραγωγοί που θα αναγκαστούν να μαζέψουν μόνοι τους τις ελιές μιας και το να βρουν εργάτες, ντόπιους αλλά και αλλοδαπούς, φαντάζει, όλως παραδόξως, όνειρο θερινής νυκτός. "Δεν μπορώ να βρω ανθρώπους να πάρω στις ελιές μου", λέει στο  ekriti.gr ιδιοκτήτρια λιόφυτου που αυτές τις μέρες θέλει να τις μαζέψει αλλά δεν βρίσκει "χέρια".
Πριν από λίγες ημέρες, το θέμα βρέθηκε και πάλι στην επικαιρότητα με αφορμή τις αιτήσεις που κατατίθενται στο Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου από όσους επιθυμούν να δουλέψουν στη συλλογή του ελαιοκάρπου. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΚΗ κ. Στέλιο Βοργιά, η συμμετοχή μέχρι στιγμής δεν είναι αυτή που θα περίμενε κανείς, με δεδομένη την ανεργία ειδικά στην ενδοχώρα του νομού Ηρακλείου. Όπως λέει ο πρόεδρος του ΕΚΗ, ένας παράγοντας που οι ελαιοπαραγωγοί δυσκολεύονται να βρουν εργάτες είναι η μαζική φυγή αλλοδαπών που άλλοτε έμεναν μόνιμα στα χωριά. Λόγω της μεγάλης πτώσης στον κλάδο της οικοδομής, αρκετοί αλλοδαποί εργάτες έχουν επιστρέψει στις πατρίδες τους αφού εδώ πλέον δεν είχαν άλλη απασχόληση. 
Σύμφωνα με τον κ. Βοργιά, οι αιτήσεις από ενδιαφερόμενους για το λιομάζωμα, φτάνουν μόλις τις 80 μέχρι στιγμής, αν και διπλάσιες σε σχέση με πέρυσι.  Η αμοιβή για ένα μεροκάματο κυμαίνεται συνήθως από 30 έως 35 ευρώ.


ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΝΩΣΕΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2015
Βλέποντας την αναγκαιότητα για συνεργασία, ενότητα, διάλογο, κοινή δράση και ανάπτυξη του πολιτιστικού κινήματος, το Σάββατο 7-11-2015 στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης εκπρόσωποι των Πολιτιστικών Ενώσεων από όλη την Ελλάδα συναντηθήκαμε με στόχο την γνωριμία, την ανταλλαγή απόψεων πάνω στα βασικά καθημερινά προβλήματα των Πολιτιστικών Συλλόγων και την επαναφορά του πολιτισμού στο κέντρο κάθε πολιτικής. 
Μετά από την εκτενή και εποικοδομητική συζήτηση  αποφασίσαμε τα παρακάτω: 
1. Για μας ο πολιτισμός,(φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον), αποτελεί τη βάση για την ολοκλήρωση του ανθρώπου και της κοινωνίας  στο χρόνο. 
 2.Οι Ενώσεις Πολιτιστικών Συλλόγων θα πρέπει να έχουν σαν βάση αναφοράς Πολιτιστικούς Συλλόγους με έδρα την κοινή γεωγραφική ενότητα.
Η Ένωση Πολιτιστικών Φορέων Ν.Θεσσαλονίκης διαφωνεί με αυτή την παράγραφο 
3. Στην πρώτη φάση της συνεργασίας να ασχοληθούμε με την επίλυση των φορολογικών και ασφαλιστικών  θεμάτων των Πολιτιστικών Συλλόγων με την πραγματοποίηση επαφών με το Υπουργείο Οικονομικών και με το ΙΚΑ και την υποβολή τεκμηριωμένων  προτάσεων προς αυτά. Στα πλαίσια αυτά κάθε Ένωση αναλαμβάνει άμεσα να συγκεντρώσει από τους Πολιτιστικούς Συλλόγους της περιοχής της όλα τα προβλήματα που αφορούν φορολογικά και ασφαλιστικά θέματα καθώς και κάθε άλλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν με τις δημόσιες υπηρεσίες. 
4.Να συμβάλλουμε να δημιουργηθούν Ενώσεις Πολιτιστικών Συλλόγων σε όλη την Ελλάδα ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για μία τριτοβάθμια Ένωση Πολιτιστικών Συλλόγων. 
Ο πολιτισμός ήταν, είναι και θα είναι η ανοιχτή πόρτα της προόδου. Η έκφραση και η ψυχή της ελληνικής παιδείας και κουλτούρας. Αυτό που πάντα θα μας ενώνει και θα μας οδηγεί.
Ο δρόμος είναι δύσκολος αλλά η κοινή αντίληψη είναι πως ο πολιτισμός μπορεί να τον περπατήσει.
Οι Ενώσεις που πήραν μέρος στη συνάντηση ήταν:
Ένωση Πολιτιστικών Συλλόγων νομού Καρδίτσας τηλ. επικοιν.6976974527
Ένωση Πολιτιστικών  Φορέων Ν.Έβρου. τηλ. επικοιν. 6945300444
Ένωση Πολιτιστικών Φορέων Ν.Θεσσαλονίκης τηλ. επικοιν. 6981312222
Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Ρόδου. τηλ. επικοιν. 6945053990
Παγκρήτια Ένωση Πολιτιστικών Συλλόγων. τηλ. επικοιν. 6973387268

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Πατεριανά Αύγουστος του1955, παραμονή του τοπικού πανηγυριού της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος και μέσα σε ένα αλώνι ξαποστένουν Καστελλιανοί.
Πατερομιχελάκης Νίκος και Γιάννης, Πατεράκης Αρτέμης, Παπαδοκωστής, Παπαδάκης Σήφης καθώς και οι αδελφοί Κοντοπυράκη.


ΚΛΕΙΣΤΟΣ ΓΙΑ ΑΥΡΙΟ

Ο ∆ήµος θα παραµείνει κλειστός για το κοινό , αύριο Παρασκευή 20/11/2015 από 11:00 έως το πέρας του ωραρίου της υπηρεσίας, λόγω εκπαίδευσης του προσωπικού.
Ο ∆ΗΜΑΡΧΟΣ
ΣΤΑΘΑΚΗΣ ΘΕΟ∆ΩΡΟΣ