Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2010

ΘΡΥΛΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

Μόλις 2,5 χιλιόμετρα μετά την Γεωργιούπολη, βρίσκεται η λίμνη Κουρνά . Παλιά ονομαζόταν «Κορησία» η οποία ονομασία πιστεύεται ότι πάρθηκε από τον λατρευτικό ναό που υπήρχε στις όχθες προς τιμήν της Κορησίας Αθηνάς όπως αναφέρει ο Στέφανος Βυζάντιος. Ο ναός ονομάζονταν «Είς Ίππον και Κόρην» . Σύμφωνα με μελέτες από κεί πρέπει να πάρθηκε και το όνομα «Ιπποκορώνιο» και υποστηρίζεται ότι υπήρχε και αρχαία πόλη ονομαζόμενη Ιπποκορώνιο και τοποθετείται σε αυτό το χώρο σημερινή ονομασία έχει ειπωθεί ως «Αποκόρωνας». Η ονομασία όμως «Κουρνά» προέρχεται από την αραβική λέξη «κουρνά» που σημαίνει «λίμνη» ή «λουτήρα».
Άλλοι πιστεύουν ότι η ονομασία της λίμνης πάρθηκε από την ελληνική λέξη «κρουνός» που σημαίνει «βρύση» μια και υπάρχει στο νότιο μέρος της λίμνης η πηγή ή το Αμάτι της λίμνης όπως λέγεται ……
Ιδιαίτερη φυσική ομορφιά, απέραντη μοναδικότητα υδρόβιων πουλιών και εντόμων. Ανάμεσα στα Χανιά και στο Ρέθυμνο, κάτω από τον ίσκιο της Μαδάρας, σε έκταση περίπου 14 στρέμματα και περιφέρεια σχεδόν 3,5 χιλιόμετρα, δεσπόζει αυτή η ξεχωριστή ομορφιά της Κρήτης.
Η Λίμνη Κουρνά είναι μια από τις πολύ ενδιαφέρουσες λίμνες με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην υδρόβια πανίδα, που συντηρεί κυρίως τον Χειμώνα, τον πληθυσμό αρκετών αποδημητικών παρυδάτιων και υδρόβιων πτηνών.
Μέσα σε ένα τοπίο, περιτριγυρισμένο από βουνά θαρρείς κι η φύση έβαλε όλη της την ομορφιά σε ένα μέρος μαζεμένη, για να μη μπορεί να το εξηγήσει ο ανθρώπινος νους.... Όποιος δεν μπόρεσε ακόμα να θαυμάσει το μεγαλείο της φύσης σε αυτόν εδώ το τόπο δεν μπορεί να φανταστεί το φυσικό μεγαλείο που κρύβει το Κρητικό τοπίο .
Καθισμένος σε μια άκρη της λίμνης, καθώς τα μάτια σου παρατηρούν τον άνεμο να χαϊδεύει τα νερά της, λές και είσαι σε ένα πλοίο, και νιώθεις ότι ταξιδεύεις, ότι κινείσαι, μέχρι και που κουνάς το κεφάλι σου, συνειδητοποιώντας ότι είσαι σταθερός στη θέση σου, ενώ μπορείς ξανά και ξανά να αφεθείς στην ηρεμία της λίμνης και να ξανανιώσεις το συναίσθημα της πλήρης γαλήνευσης. Οι σκέψεις σου σε συνεπαίρνουν και θαρρείς ότι έχεις την ελπίδα να ζήσεις από κοντά και να ξαναζωντανέψει ο Θρύλος μπροστά στα μάτια σου. Άραγε αυτός ο θρύλος υπήρχε; Ή μήπως οι άνθρωποι θέλησαν να τον δημιουργήσουν για να επεξηγήσουν ίσως κάποια ανεξήγητα φαινόμενα;
Ένας Θρύλος που εξιστορεί για τη βασιλοπούλα που έγινε νεράιδα και χάθηκε για πάντα σε μια λιμνοθάλασσα όπως ήτανε άλλωστε η «προσταγή» της ….
Κάποτε λοιπόν στο μέρος που υπάρχει σήμερα η λίμνη Κουρνά, υπήρχε μία ολόκληρη πολιτεία. Οι άνθρωποι ζούσαν στα χρόνια εκείνα ευτυχισμένοι και χαρούμενοι. Τα σπίτια τους έμοιαζαν με αρχοντικά, τα γέλια των παιδιών και τα τραγούδια των νέων ακούγονταν στις πλατείες και στους δρόμους. Μια πεντάμορφη κοπέλα ζούσε σε εκείνο το χωριό. Το χωριό την είχε σε καμάρι του, μια και όμοιά της δεν υπήρχε πουθενά. Είχε μία παράξενη έλξη επάνω της, έλεγες ότι ίσως και να ήταν η ίδια η θεά της ομορφιάς.
Πολλοί είχαν μάθει γι αυτή την όμορφη κόρη και θέλησαν να τη γνωρίσουν, να τη χαιρετήσουν, και να θαυμάσουν από κοντά την ομορφιά που δεν μπορούσαν τα χείλη να πούνε με λόγια. Μα το παράξενο ήταν, όποιος γνώριζε αυτή τη πανώρια κόρη, λησμονούσε το τόπο του, λησμονούσε τη καταγωγή του, λησμονούσε τους φίλους και τους γονείς του, και θεωρούτανε μαγεμένος από δαύτη την ομορφιά.
Κάποτε η κόρη θέλησε να ταξιδέψει, και να γνωρίσει κι άλλους τόπους, κι άλλα μέρη. Όλο το χωριό βυθίστηκε στο πένθος λέγοντας της να μείνει, μα η κόρη δεν δέχτηκε. Τους υποσχέθηκε όμως ότι θα γυρίσει σύντομα κοντά τους. Οι κάτοικοι όμως δεν την πίστεψαν κι έτσι αποφάσισαν να τη συνοδέψει κάποιος για να πάρουν μετά το δρόμο του γυρισμού μαζί. Έτσι κι έγινε.
Έφτασε λοιπόν η μέρα του αποχωρισμού και όλοι οι κάτοικοι μαζεύτηκαν για να χαιρετήσουν τη πανώρια κόρη.
Ήρθε η ώρα κι η στιγμή που η πανώρια κόρη μαζί με ένα κάτοικο του χωριού είχαν ετοιμαστεί για το μεγάλο ταξίδι. Βάδιζαν αργά στο δρόμο αμίλητοι, ενώ η κόρη παρατηρούσε με μανία και θαυμασμό τις ομορφιές που έβλεπε για πρώτη φορά. Λίγο πιο έξω από το χωριό, ήταν μια πηγή. Αποφάσισαν να καθίσουν να ξεκουραστούν, μια και ο δρόμος ήταν ανηφορικός και δύσκολος. Ο γέρος συνοδός της σηκώθηκε κάποια στιγμή και της πρότεινε να συνεχίσουν αλλά η κόρη τον παρακάλεσε να καθίσουν λίγο για να προλάβει να πλυθεί και να χτενιστεί.
Η κόρη άρχισε να ξεπλέκει τα κατάξανθα μαλλιά της. Μα έτσι καθώς τα ξέπλεξε και χύθηκαν πάνω στους ώμους της στο φως, θαρρείς πως έπεσε χρυσάφι στα μάτια του γέρου συνοδού της. Τα μάτια του θόλωσαν και άρχισε να βλέπει την πανώρια κόρη με «κακό μάτι». Ένα μάτι όχι αγάπης και καλοσύνης όπως έκανε άλλες φορές, αλλά ένα μάτι ύπουλο, σαν θηρίο ανήμερο που ήταν έτοιμο να τη κατασπαράξει.
Η κόρη φοβήθηκε με την αντίδραση του γέρου συνοδού της και πριν προλάβει να την πλησιάσει και να κινηθεί προς το μέρος της, η πανώρια κόρη άρχισε να φωνάζει με κλάματα και λυγμούς είπε σπαραχτικά :«Βούλα και βουλόλιμνα κι εγώ στοιχειό στη λίμνα»
Τη στιγμή εκείνη όλος ο τόπος βούλιαξε κι έγινε λίμνη. Ενώ η κόρη έγινε νεράιδα. Κάποιοι, λένε ότι την έχουν δει, στη μέση της λίμνης, να πλένεται να λούζεται δίπλα σε μια πηγή. Άλλοι λένε πως όποιος πιστεύει στο Θρύλο μπορεί και τη βλέπει και νύχτα, να γλιστράει στα γυάλινα νερά, να κολυμπάει να λούζει τα κατάξανθα μαλλιά της, να πλημμυρίζουν τα νερά της λίμνης με φως ……….
Μονάχα όταν ο άνεμος φουσκώνει τα νερά της λίμνης, και γίνονται ορμητικά και άγρια τότε μόνο η κόρη κάθεται στα βαθιά και πλέκει, γνέθει, υφαίνει στον αργαλειό της, σιγομιλάει μόνη της, τραγουδάει περίλυπα τραγούδια, πολλές φορές κλαίει για την μοίρα που διάλεξε η ίδια ……..
Πολλές φορές οι κάτοικοι, βλέπουν πάνω στη λίμνη σαν να πέφτουν στάλες βροχής, χωρίς να βρέχει …. Λένε πως είναι τα δάκρυα της νεράιδας …… Ποιος ξέρει όμως άραγε…..
STEKI.GR

ROSS DALY ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ 2008


Αυτοσχεδιασμός είναι να πράττεις μουσικά και να βιώνεις τη στιγμή. Πολύ απλά και πετυχαίνει, όταν το κάνεις αυτό. Που σημαίνει ότι για να ζήσεις τη στιγμή, πρέπει ν' αφήσεις το μυαλό σου απ' έξω, γιατί με το μυαλό δεν ζεις τη στιγμή. Είναι πάντα λίγο μπροστά ή λίγο πίσω. Είναι αυτό που λέμε, ότι μόνο η καρδιά του ανθρώπου βιώνει πραγματικά τη στιγμή !

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2010

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

Αγαπητέ Γιάννη
Σου επαναλαμβάνω και γραπτώς την έντονη αντίθεση μου στην «ψηφοφορία» που έχεις ξεκινήσει στο site σου σχετικά με τον «καλύτερο» υποψήφιο Δήμαρχο της Κισάμου. Όπως και προφορικά χτες το πρωί σου ανέλυσα τέτοιες ενέργειες είναι πολύ πρόωρες, αμφισβητούμενης αντικειμενικότητας και ενδεχομένως επιβλαβείς. Την στιγμή που απέχουμε εννέα (9) μήνες από την ημέρα των δημοτικών εκλογών, όταν δεν είναι ακόμη γνωστά τα όρια των νέων δήμων, όταν δεν έχουν ανακοινωθεί δημοσίως υποψηφιότητες, ούτε έχουν διατυπωθεί τα  προγράμματα και οι θέσεις των δημοτικών παρατάξεων η συγκεκριμένη ενέργεια είναι απολύτως άκαιρη και συντείνει στην διακωμώδηση των θεσμών και των διαδικασιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε μια κρίσιμη για τον τόπο μας χρονική περίοδο.
Δεν διανοούμαι, βέβαια, ότι μπορώ να  επιβάλω, χωρίς την θέληση σου, την διακοπή της διαδικασίας που έχεις ήδη ξεκινήσει. Όμως αυτή θα προχωρήσει εφεξής, εφόσον προχωρήσει, χωρίς την δική μου συμμετοχή. Έτσι, λοιπόν, σε παρακαλώ να αποσύρεις άμεσα το όνομα μου από την διαδικασία, αναρτώντας παράλληλα και την παρούσα επιστολή μου.


Με φιλικούς χαιρετισμούς
Γιώργος Καλαϊτζάκης, Πολιτικός Μηχανικός
Δημοτικός Σύμβουλος Κισάμου


Αγαπητέ κ. Καλαιτζάκη
Πάντα σέβομαι τις επιθυμίες (σας) αλλά σαν δημόσια πρόσωπα θα πρέπει να υπομένεται και να ανέχεστε ...σχεδόν τα πάντα. Δυστυχώς, οι καταστάσεις πολλές φορές δεν είναι αυτές που επιδιώκουμε ή προσδοκούμε. Κρίμα !!!
Έτσι μετά από πολύ σκέψη αποφάσισα να σταματήσω την ψηφοφορία για το ποιον θεωρούν οι αναγνώστες του μπλοκ καλύτερο για δήμαρχο στην Κίσαμο. Σίγουρα είναι πέρα από τις αρχές μου κάτι τέτοιο, αλλά για κάθε πράγμα υπάρχει και η πρώτη φορά. Πρώτη φορά όμως και τελευταία!!!
Φυσικά η ψηφοφορία θα συνεχιστεί αργότερα όταν θα υπάρχουν ξεκάθαρες θέσεις, όχι των νυν δημάρχων που θα είναι υποψήφιοι αλλά των ...υπολοίπων !!! Πιστεύω αγαπητέ Γιώργο όταν θα είσαστε έτοιμος για υποψήφιος, να δεχτείτε να μπει το όνομα σας σε δημόσια ψηφοφορία !!
Δυστυχώς ένα απλό μπλοκ δεν αλλάζει ούτε διαμορφώνει την γνώμη της Κισάμου.... γιατί αν θα το έκανε τότε τα 7 χρόνια που γράφω για τα στραβά και ανάποδα της πόλης μας, στις ντόπιες εφημερίδες, ποτέ δεν διαπίστωσα να αλλάζει και τίποτα από την παλιοκατάσταση μας.
Τελειώνοντας θέλω να υπενθυμίσω ότι το μπλοκ εκφράζει τις θέσεις και τις απόψεις του Σαδεντρέπεσε και κανενός άλλου. Όποιος δεν θέλει να τα διαβάζει, απλά δεν έρχεται στην σελίδα μου!!! 

ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΜΕ ΚΙΣΑΜΟ απο ΚΙΣΑΜΟ


http://www.facebook.com/pages/Kissamos-Greece/KISAMOS/62099786235

ΠΑΡΑΚΑΛΩ !!!

Επειδή γνωρίζω ότι η δημοτική αρχή μας διαβάζει, όπως και πολλοί από τους συμβούλους της αντιπολίτευσης κάνω έκκληση σε όλους να αφιερώσουν μια μέρα για το σουλούπωμα των δρόμων στην πόλη μας. Ας κάνουν μια ολιγόωρη πεζοπορία όλοι μαζί και να δούνε που λείπουν σήματα που έχουν μπει λάθος, που ξεχάστηκαν, που έπεσαν και τ' αφήσαμε, που πρέπει να γίνει κάποιος καθαρισμός για να υπάρχει ορατότητα. Δεν μπορεί να υπάρχει σημείο στην πόλη και να μην έχει τα απαραίτητα σήματα κυκλοφορίας. Ας ασπριστούν οι διαβάσεις, ας φτιαχτούν τα φανάρια που έχουν γίνει κουμπότρυπες δίπλα στα σχολεία, ας μπουν καινούργια, ας βάλουμε σωμαράκια στο κάτω -κάτω της γραφής κι ας είναι και παράνομα. Μια ανθρώπινη ζωή αξίζει πολύ περισσότερα και είναι αδιανόητο να θρηνούμε θύματα μέσα στην πόλη. Ας καταλάβουμε ότι όλοι έχουμε ευθύνη γι'αυτά που συμβαίνουν μέσα στην πόλη...κράτος... αστυνομία..δημοτική αρχή...πολίτες.

Η ΔΗΛΩΣΗ

«Πρόκειται σαφώς για ένα επικίνδυνο, ατελές και περιθωριοποιημένο τμήμα του ΒΟΑΚ, στο οποίο απαιτούμε προτεραιότητα σε άμεσες βελτιώσεις. Στα πλαίσια αυτά μετά από μια καλή συνεργασία με την ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ, πέρα των έργων στην περιοχή των Νοπηγίων αναμένουμε άμεσα την κατασκευή έργων βελτίωσης της κυκλοφορίας στο ύψος του Δραπανιά, ώστε να δοθεί μια άμεση και ικανοποιητική λύση στην άκρως επικίνδυνη σήμερα είσοδο - έξοδο των οχημάτων στο σημείο αυτό. Η ολοκλήρωση των παράλληλων δρόμων και η παράκαμψη Κισάμου με τον κόμβο Κουρφαλώνα πρέπει για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να αποτελούν έργα πρώτης προτεραιότητας», ανέφερε ο κ. Μυλωνάκης.
Αυτή η δήλωση έχει γίνει πάνω από 20 φορές και πολύ σωστά και τώρα από τον δήμαρχο Μυθήμνης.....αλλά όπως είναι σύνηθες οι ίδιοι πάντα τα λένε και οι ίδιοι πάντα τα ακούνε.
Αυτά τα αυτιά των ντόπιων βουλευτάδων θα πρέπει να έχουν πάθει "....ωτίτιδα" από τις τόσες φορές που τα  έχουν ακούσει.
30 χρόνια έχει ο ΒΟΑΚ που φτιάχνεται και εκσυγχρονίζεται και μεις ακόμα δεν έχουμε διαχωριστική γραμμή ... μετά ζητούμε κόμβους. Φανταστείτε τι "γραμμένους" μας έχουν που προτεραιότητα είχε ο κόμβος στο Μελισουργιό (περνούν 15-20 αυτοκίνητα την ημέρα) από τον κόμβο στα Νοπήγεια ή των Καλουδιανών που κάθε καλοκαίρι περνούν πάνω από 2000 αυτοκίνητα την ημέρα!
Του χρόνου πάλι η ίδια δήλωση θα ακούσει ο βολευτής, αλλά πάλι θα του φανεί παράξενη μιας και ως τότε θα έχει ξεχάσει ότι του ξαναείπαν!!
Μετά κλαίμε ομαδικά τα παιδιά μας επειδή κάποιοι 30 χρόνια τώρα έμαθαν να δίνουν μόνο υποσχέσεις. Βρε ουστ!!!

ΚΑΥΣΙΜΑ


«Με ονομαστική ψηφοφορία και ψήφους 154 υπέρ και 128 κατά, ψηφίστηκε επί της αρχής από τη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών «διαρρυθμίσεις στη φορολογία των πετρελαιοειδών προϊόντων», με το οποίο αυξήθηκε ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα καύσιμα.»
Με απλά λόγια οι «σοσιαλιστές» βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος ενέκριναν την αύξηση κατά 14 λεπτά στις τιμές των βενζινών και κατά 6 λεπτά στις τιμές του πετρελαίου κίνησης, «ανάβοντας το πράσινο φως» για αλυσιδωτές αυξήσεις και σε μια σειρά καταναλωτικών προϊόντων στα οποία θα μεταφέρουν αυτές τις αυξήσεις οι μεγάλες επιχειρήσεις.
http://sfinesnaps.blogspot.com/2010/02/blog-post_6877.html

ΤΑ ΜΙΤΑΤΑ ΤΟΥ ΨΗΛΟΡΕΙΤΗ

Η λέξη μιτάτο κατάγεται από τη λατινικό metatum, η οποία σημαίνει στρατιωτικό κατάλυμα. Στους βυζαντινούς χρόνους η λέξη μιτάτο σήμαινε την υποχρέωση των πολιτών να παρέχουν κατάλυμα και τροφή στους ταξιδεύοντες κρατικούς υπαλλήλους ή πολίτες. Σήμερα σημαίνει το κατάλυμα του βοσκού. Συνήθως απαρτίζεται από το τζάκι – χώρος τυροκόμησης (ο οποίος κατασκευάζεται από δύο πέτρες κάθετες στην περίμετρο του τοίχου – πυρομάχοι), τον ανηφορά, τις θυρίδες (λίθινα ντουλάπια μέσα στο σώμα του τοίχου) για να φυλάγονται εργαλεία ή και τροφές και εξωτερικά την τραπεζαρία. Όταν το μιτάτο είναι διπλό, τότε ο ξώκουμος είναι η κατοικία και ο μεγάλος κούμος είναι ο χώρος του τυροκόμου. Δίπλα στους κούμους κατασκευάζεται ξηρολιθικά η μάντρα ενώ το σύμπλεγμα ολοκληρώνεται με το τυροκέλι (ημιυπόγειο ή κούμος), για να φυλάσσεται και να ωριμάζει το τυρί.
Οι αρχιτέκτονες αναφέρονται στα μιτάτα ως σπιτοκάλυβα (Βασιλειάδης, 1976) ή θολωτά σπίτια (Μποζινέκη – Διδώνη, 1985) συνδέοντας την καταγωγή τους με την κλαδοπλεκτική καλύβα. Οι αρχαιολόγοι αναφέρονται σε αυτά με τους όρους θολωτές κατασκευές ή θολωτά μιτάτα, συνδέοντας τα με τάφους. Η ομοιότητα των μιτάτων με τους κυκλικούς τάφους της μινωικής περιόδου είναι βέβαιη έπειτα από την ανακάλυψη στο Φουρνί των Αρχανών το 1965 από το Γ. Σακελλαράκη μιας ασύλητης βασιλικής ταφής. Ο Xanthoudides (1924) ανέσκαψε τάφους στη Μεσαρά και υποστήριξε ότι ο τρόπος κατασκευής αυτών είναι ίδιος όπως αυτός των μιτάτων, ενώ άλλοι ερευνητές έχουν εκφράσει επιφυλάξεις για την ομοιότητα τάφων και μιτάτων οι οποίες σχετίζονται με το ότι τα μιτάτα έχουν μικρότερη διάμετρο από τους τάφους, ότι τα μιτάτα κτίζονται από τη σκληρή πέτρα της εκάστοτε περιοχής ενώ οι τάφοι από ανομοιόμορφες πέτρες και κονίαμα και ότι τα μιτάτα είναι υπέργεια ενώ οι τάφοι είναι ημιυπέργειοι.
http://www.kritikoi.gr/index.php

Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2010

ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΟΜΟΛΟΓΟ "ΠΑΡΘΕΝΩΝ"

Ο πρώην υπουργός Οικονομικών κ. Νίκος Χριστοδουλάκης ήθελε (λένε) να υπάρξει "τιτλοποίηση του Παρθενώνα". Δηλαδή, έκδοση ενός είδους ομολόγου το οποίο θα είχε ως εγγύηση τα έσοδα του ελληνικού κράτους από τα εισιτήρια των περίπου 6 εκατ. τουριστών που επισκέπτονται τους αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας. Τελικά, αυτή η πρόταση δεν έγινε δεκτή γιατί αντέδρασαν οι αρχαιολόγοι φοβούμενοι πως οι αρχαιολογικοί χώροι θα μετατραπούν σε… θεματικά πάρκα τύπου Disneyland.
Θυμάμαι πόσο εύκολα δόθηκε η νήσος Γραμβούσα, τότε, στις αρχαιολογικές υπηρεσίες, από τον τότε υπουργό κ. Χριστοδουλάκη που δεν το θεωρώ παράλογο .... να το σκέφτηκε.

ΑΣ ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ

Η καλύτερη ανάλυση των εξεταστικών στην ΜΠΑΝΑΝΙΑ
Ας υποθέσουμε ότι σε μια Μπανανία υπάρχει ένας πολιτικός πού ενώ ξέρει ότι η χώρα στην οποία πολιτεύεται είναι χρεωμένη και μέσα στην χειρότερη οικονομική κρίση των τελευταίων ετών και προκειμένου να κερδίσει τις εκλογές, λέει ότι υπάρχουν λεφτά, και απλά είναι κρυμμένα, υπόσχεται δε, έξοδο από την κρίση, ενώ θα δίνει ταυτόχρονα αυξήσεις και παροχές, και κερδίζει έτσι τις εκλογές…
Ας υποθέσουμε ότι αφού κερδίσει τις εκλογές και προκειμένου να καλύψει τα προεκλογικά ψεύδη του σηκώνει τον κόσμο ολόκληρο στο πόδι καταγγέλλοντας την ίδια του τη χώρα και βγάζοντας στη φόρα αυτά πού κάνουν όλες οι κυβερνήσεις αλλά κανείς δεν λέει….
Ας υποθέσουμε ότι στην προσπάθεια του να διασωθεί πολιτικά βυθίζει τη χώρα στην ανυποληψία και την εκθέτει διεθνώς και έτσι οι πολίτες τής χώρας αυτής βρίσκονται μπλεγμένοι και αναγκασμένοι να πληρώνουν επί μια δεκαετία όλη αυτή την ανευθυνότητα…
Εάν τα υποθέσουμε όλα αυτά τότε αυτός ο πολιτικός θα πρέπει να γίνει αντικείμενο εξεταστικής και ενδεχομένως προανακριτικής επιτροπής;
Αυτές οι ευθύνες είναι πολιτικές ή ποινικές;
Τέλος, για να τα λέμε όλα, η μπουνταλοσύνη και η βαριά πολιτική ανικανότητα των αντιπάλων του μήπως και αυτή θα έπρεπε να αποτελέσει αντικείμενο εξεταστικής;
Εν τέλει όταν ένα πολιτικό προσωπικό ενός λαού είναι εντελώς διεφθαρμένο και ανίκανο τότε αυτός ο λαός τι ακριβώς θα πρέπει να κάνει για να γλιτώσει από αυτό το πολιτικό προσωπικό;
Ποια δικαστήρια είναι αρμόδια για τέτοιες περιπτώσεις;

"ΥΠΟΛΕΙΜΜΑΤΑ ΖΩΩΝ"

Η λειτουργία ενός διαδημοτικού σφαγείου και ενός διανομαρχιακού "ρέτερινγκ" για την διαχείριση των υπολειμμάτων των ζώων αποτελεί την μοναδική ρεαλιστική λύση σε επίπεδο Χανίων και Κρήτης ώστε να εφαρμοστούν οι κοινοτικοί κανόνες που ρυθμίζουν το καθεστώς λειτουργίας των σφαγείων.

Ο.Κ φτιάξτε το μιας και ψάχνετε την ρεαλιστική λύση ..όμως ποιος θα δώσει λύση στα άλλα υπολείμματα "των ζώων" που βρίσκονται στην εθνική οδό μας. Καστέλλι-Χανιά είναι σαν νεκροταφείο άγριων ζώων. Τρομαχτική η κατάσταση από Κολυμβάρι ως και Νοπήγεια με τους ασβούς τις νυφίτσες τις αγριόγατες αλλά και τα παραμελημένα από τις κοκέτες, που βρίσκονται διαμελισμένα δεξιά και αριστερά. Μήπως θα έπρεπε να ξεκινήσει η υπηρεσία ...αλήθεια πως την λένε και να βολτάρει καθημερινά μιας και η κατάσταση είναι απαράδεκτη; Τι περιμένουμε να έλθει το καλοκαίρι και για τα μάτια των ξένων και μόνο να φιλοτιμηθούμε να μαζέψουμε κανένα ¨πτώμα".
Αλήθεια οι φιλοζωικές οργανώσεις των Χανίων ενδιαφέρονται ;

ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΟΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Απο την βόρια μεριά:
Καταγγελία κατά του δημάρχου Νέας Κυδωνίας Μανώλη Σταματάκη, για τη στάση του στο θέμα του σχεδίου “Καλλικράτης” διατυπώνουν οι δημοτικοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης.
Τον κατηγορούν ότι “αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για τη συνένωση του Δήμου Νέας Κυδωνίας με τους Δήμους Πλατανιά, Κολυμπαρίου, Βουκολιών και Μουσούρων”. Τονίζουν δε ότι η θέση τους είναι, όπως προτείνει το Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο Δήμος Νέας Κυδωνίας πρέπει να αποτελέσει έναν Δήμο με την πόλη των Χανίων και τους περιαστικούς Δήμους.
"Καταγγέλλουμε τον κ. δήμαρχο ότι διαπραγματεύεται το μέλλον του Δήμου μας, σε τόσο σοβαρό θέμα, με προσωπικές απόψεις, επιθυμίες και κριτήρια, ενάντια στη βούληση του Δημοτικού Συμβουλίου και της τοπικής κοινωνίας."

Από την νότια μεριά κάποιοι άλλοι:
Εμείς ξεκινάμε και ζητάμε τη συμμετοχή του κάθε δημότη για να αποφασίσουμε εμείς για το μέλλον μας και όχι άλλοι για μας. Καλό θα είναι ο κάθε ένας να εκφράσει την άποψή του. Μέσα από τον διάλογο σφυρηλατείται η ενότητα. Και το Σέλινο πάντα έδωσε τις μάχες του ενωμένο είτε σε καιρούς πολέμου και κατοχής είτε σε καιρό ειρήνης. Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να αμφισβητήσει το παρελθόν και να διασπάσει τον κοινωνικό του ιστό.
Ενωτική Δημοτική Κίνηση Πελεκάνου

Άρχισαν τα όργανα και μάλιστα νωρίς, θα θυμάστε τι έχει να γίνει σε κάμποσο καιρό; Μπαϊράκι θα σηκώσουν οι νυν δήμαρχοι και χαρακώματα θα στήσουν οι της αντιπολίτευσης. Καλό λοιπόν είναι να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τοπικά δημοψηφίσματα.
Οι πολιτικάντηδες ήδη έχουν ξεκινήσει τον αγώνα τους..... καθημερινά θα τους βρείτε στα πρωτοσέλιδα των ντόπιων εφημερίδων να αναλύουν το ..συμφέρον τους. Φυσικά σε αυτήν την Μπανανία όλα είναι δυνατά έτσι μην σας φανεί τίποτα παράξενο, πάντως τον πόλεμο δεν θα τον γλυτώσουμε ... αυτό να το ξέρετε. Δυτικά του Κολυμβαρίου οι χωριάτες και ανατολικά οι πρωτευουσιάνοι.....

EΥΑ ΚΑΝΤΑΡΕΛΑ

"Ξαφνιάζει και μας αφήνει άναυδους το ότι σήμερα η Ευρώπη, ή τουλάχιστον ένα μέρος της ηπείρου μας, μοιάζει να είναι τόσο αδιάφορη ως προς τη μοίρα της χώρας που λειτούργησε ως κοιτίδα του πολιτισμού, όχι μόνον του ευρωπαϊκού, αλλά ολόκληρης της Δύσης. Σε αυτή την περίπτωση, πιστεύω ότι είναι χρέος μας, να επαναλάβουμε, μαζί με τον Σέλεϊ, ότι είμαστε όλοι ΕΛΛΗΝΕΣ".
Αυτά είπε η Ιταλίδα και μας έκανε την καρδιά περβόλι. Τόση λύπηση .....

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2010

ΦΩΤΟ-ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ 2010 ΚΙΣΑΜΟΣ

ΓΑΤΑ Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ

Τις προάλλες άκουσα κάποιον βουλευτή που έλεγε:
«Θέλουμε Δήμους με ανθρώπινο μέγεθος, απαλλαγμένους από τοπικισμό και πελατειακές λογικές, χωρίς το σημερινό διογκωμένο ρόλο του δημάρχου».  Απόρησα, αυτός όμως αγέρωχα συνέχιζε να λέει: «Ο συγκεντρωτικός χαρακτήρας της σημερινής κοινωνίας ευνοεί τον παραγκωνισμό των πολιτών από τα κέντρα αποφάσεων. Πολλές φορές οι πολίτες που έχουν διάθεση  προσφοράς και συμμετοχής, απωθούνται από την πολιτική δράση». Τον ξανακοίταξα πολύ σαστισμένος, προσπαθώντας να καταλάβω αν ονειρεύομαι ή είμαι σε άλλο πλανήτη. Αυτός όμως είχε πάρει φόρα και πέταξε και την ατάκα της χρονιάς: «Μια και οι περισσότερες εξαγγελίες των εκάστοτε δημάρχων πάνε από κει που ήρθαν, καλό είναι να εφαρμόσετε τα τοπικά δημοψηφίσματα.  Έχει μεγάλη διαφορά το να αποφασίζει ένας και να μην το κάνει, από το να αποφασίζουν και να το κάνουν όλοι μαζί».
-Να γιατί λένε ότι είναι «Γάτα ο βολευτής.
Άραγε θα κάνουμε κανένα δημοψήφισμα για το πως θέλουμε τον νέο δήμο μας ή θα μας επιβάλλουν πάλι σύνορα και δήμαρχο... πακέτο!!! 


ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΑ

«Ναι, κι εγώ μισώ τη διευθύντρια...», έτσι λεγόταν το γκρουπ που έφτιαξε στο Facebook και αναφερόταν στη διευθύντρια του σχολείου της, μια 14χρονη μαθήτρια του Γυμνασίου Χρυσοπηγής Χανίων. Το κορίτσι τιμωρήθηκε με οριστική αποβολή από το σχολείο λόγω... Facebook, όταν η διευθύντρια πληροφορήθηκε το γεγονός από μητέρα μαθητή.

Υ.Σ Η μαθήτρια πίσω στο σχολείο και αποβολή στην ρουφιάνα την μαμά!!!

ΤΟΤΕ & ΤΩΡΑ !

Όταν ορισμένοι αστυνομικοί υπερέβαιναν το καθήκον τους (π.χ περίπτωση ζαρντινιέρας...) επί κυβερνήσεως Ν.Δ, ο υπ. Προστασίας του Πολίτη ζητούσε την παραίτηση του αντίστοιχου υπ. Δημ.Ταξ....
Το τι είχε ακούσει ο κ. Μαρκογιαννάκης δεν λέγεται !!!
Σήμερα ένας 25χρονος πολίτης έπεσε νεκρός από μία στημένη επιχείρηση της αστυνομίας...
Ο υπουργός θα αναλάβει πολιτική ευθύνη;;;
Μήπως πρέπει να ξεκαθαρίσει πότε είναι επιτρεπτό να υπάρχουν παράπλευρες απώλειες;;;
Μήπως τελικά δεν φταίει ο υπουργός αλλά η "κακή στιγμή";;;
http://antilogos-gr.blogspot.com/2010/02/blog-post_6849.html

ΡΟΚΑ

Στους πρόποδες του λόφου βρίσκεται ο οικισμός Ρόκα ή Τρουλλί (=λόφος).
Ο Gerola, στην περιγραφή του για τα λείψανα βυζαντινού φρουρίου που βρίσκονταν στην κορυφή, κάνει αναφορά για μια ευρύχωρη στέρνα και θεμέλια κτισμάτων. Τα υλικά και αρχιτεκτονικά του κατάλοιπα τον ώθησαν να ταξινομήσει το φρούριο στις βυζαντινές οχυρώσεις.
Ο Στ. Σπανάκης αναφέρεται σε φρούριο της Βυζαντινής περιόδου που υπήρχε στην κορυφή, από το οποίο όμως σώζονται ελάχιστα λείψανα. Στα τείχη βρίσκονται ενσωματωμένα κεραμικά θραύσματα Πρώιμης Εποχής Σιδήρου και μεταγενέστερα. Ο χώρος φαίνεται ότι ήταν σε χρήση από την Ύστερη Μινωική έως τη Βυζαντινή περίοδο.
Το 1960, ο Ν. Πλάτων ανάσκαψε τάφο ο οποίος ήταν ορθογώνιος κτιστός με πελεκητούς λίθους. Αποτελούνταν από 2 υπερκείμενες θήκες. Η άνω θήκη καλύπτονταν από σειρά 5 πλακών και λίγες δακρυδόχους. Στην κάτω θήκη βρέθηκαν τα οστά ενός βρέφους μέσα σε αμφορέα με πλαστική παράσταση ήρωα αγωνιζόμενου ενάντια σε λέοντες και όφεις. Παραπλεύρως βρέθηκε 1 κάνθαρος. 1 λύχνος και ένα πυξοειδές αγγείο. O Ι. Sanders αναγνώρισε κεραμική ελληνιστικών χρόνων, ενώ κάνει αναφορά στην ύπαρξη νομισμάτων αντίστοιχης περιόδου από ταφή (δεν διευκρινίζεται αν πρόκειται για τον τάφο τον οποίο ανάσκαψε ο Ν. Πλάτων).
SANDERS I., Roman Crete: An Archaeological Survey and Gazetteer of Late Hellenistic, Roman and Early Byzantine Crete, Warminster, 1982

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Επιστολή προς τον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού, Παύλο Γερουλάνο, και την υφυπουργό, Αγγελική Γκερέκου, με θέμα το στρατηγικό σχεδιασμό της τουριστικής προβολής της Κρήτης έστειλαν οι τέσσερις νομάρχες του νησιού. Στην επιστολή τους οι νομάρχες Ηρακλείου, Βαγγελιώ Σχοιναράκη - Ηλιάκη, Χανίων, Γρηγόρης Αρχοντάκης, Ρεθύμνου, Γιώργος Παπαδάκης και Λασιθίου, Σήφης Αναστασάκης, εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους για την περικοπή τουριστικών εκθέσεων από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, αλλά και για τις οφειλές που έχει προς τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις για τα έτη 2008 και 2009.
Οι νομάρχες τονίζουν την ανάγκη σοβαρής προβολής και διαφήμισης της Κρήτης στις τουριστικές εκθέσεις ανά τον κόσμο.

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2010

ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ

Το Κισαμιτικο Καρναβάλι του 2010 τέλειωσε και θα έλεγα με πολύ επιτυχία αν σκεφτούμε και τις συνθήκες που αντιμετώπισε, ιδιαίτερα τις τελευταίες μέρες. Η δημοτική αρχή παίρνει πολύ καλό βαθμό στον τομέα αυτό μιας και είναι αυτή που ξαναξεκίνησε τις εκδηλώσεις αυτές. Πολλοί ήταν οι αντίθετοι, πολλοί φάνηκαν να "ζηλεύουν" την περυσινή "επιτυχία", αλλά μάλλον θα τους πέρασε βλέποντας 8-10.000 κόσμο στην πόλη μας.... εξάλλου δεν έχουμε την δυνατότητα να τους προσκαλούμε και κάθε μέρα. Μπράβο λοιπόν σε όλους, δημοτική αρχή, δημοτική επιχείρηση, Νεολαία Κισάμου, εθελοντές-πληρώματα και κόσμο. Όμως το μεγαλύτερο μπράβο στην ακούραστη Βικυ Μαρακάκη που έκανε πραγματικότητα όλα αυτά που μας έλειπαν ... ΜΠΡΑΒΟ ΤΗΣ!!!

ΕΔΩ ΓΕΛΑΜΕ!

ΟΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ

Γράφει ο δάσκαλος και δημοσιογράφος κ. Βαγγέλης Κακατσάκης:
Μόνο με τη λέξη αίσχος μπορεί κανείς να περιγράψει τα… κατορθώματα ορισμένων που οπλοφορούν καταστρέφοντας ότι δεν είναι δικό τους αρκεί να ικανοποιήσουν το πάθος που έχουν με τα όπλα. Η παλικαριά δεν έχει καμία σχέση με τις ενέργειες αυτές. Οι παππούδες τους επί τουρκοκρατίας και ναζιστικής κατοχής είχαν δικό τους οπλισμό και τον χρησιμοποιούσαν για να υπερασπίσουν τη γη που γεννήθηκαν από κάθε βάρβαρο, εισβολέα, κατακτητή. Οι απαράδεκτες αυτές ενέργειες δυσφημούν την Κρήτη και τους ανθρώπους της.
Ε΄αλήθεια είναι και παρόλο που το έχω δει επανειλημμένως, προχθές πηγαίνοντας και προς το Σφηνάρι διαπίστωσα ότι ...καμιά πινακίδα δεν υπάρχει χωρίς να έχει μια...τρύπα.
Λύση να βάλουμε στόχους δεξιά και αριστερά για τους "απαράδεκτους" αλλά και για να γλυτώσουν και τα σήματα.

ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΙΣΑΜΟΥ

Συγκρατημένη αισιοδοξία για τη λειτουργία του βιολογικού καθαρισμού του κόλπου Κισάμου εξέφρασαν χθες ο βουλευτής Χανίων του ΠΑΣΟΚ, Μανώλης Σκουλάκης και ο δήμαρχος Μηθύμνης, Γιώργος Μυλωνάκης.
Η πορεία του συγκεκριμένου έργου, καθώς και άλλων συζητήθηκαν σε σύσκεψη εργασίας που πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί στο δημαρχείο Μηθύμνης, παρουσία του κ. Σκουλάκη, της Δημοτικής Αρχής και δημοτικών συμβούλων.
Ο κ. Μυλωνάκης και οι συνεργάτες του, αιρετοί και μη, ενημέρωσαν αναλυτικά τον κ. Σκουλάκη για όλα τα θέματα που είναι σε εκκρεμότητα, καθώς και για τα προβλήματα που παρατηρούνται, χρηματοδοτικά και όχι μόνο....... και αποφάσισαν σύσσωμα ότι φταίει ο φορέας που δεν λειτουργεί το έργο!!!

Και οι ερωτήσεις μου!
Κύριοι δήμαρχοι πώς θα λειτουργήσει ο βιολογικός όταν το 70 % της πόλης δεν μπορεί να συνδεθεί αφού δεν υπάρχουν δίκτυα;
Πως θα φτιάξετε δίκτυα σε 4-5 μήνες;
Ο ΟΑΔΥΚ θα το λειτουργήσει με 150 συνδέσεις μόνο;
Μήπως φταίει η προηγούμενη κυβέρνηση που δεν έγιναν τα δίκτυα;
Τώρα που είναι κυβέρνηση -περιφερειάρχης-δήμαρχοι όλοι από τον ίδιο χώρο ...το έργο και τα δίκτυα θα τελειώσουν γρηγορότερα ;
ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Άμα δείτε βιολογικό να μου τηλεφωνήσετε !!!

ΤΟΥΡΚΕΜΑΤΑ

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος ζήτησε από Δεσποτάδες και Αρχιμανδρίτες στην Κρήτη να γίνουν Τούρκοι υπήκοοι, προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα να βάλουν υποψηφιότητα για τον Πατριαρχικό θρόνο, όταν αυτό χρειαστεί. Προφανώς, το ίδιο διάβημα θα έχει κάνει και στον ανώτατο Κλήρο άλλων περιοχών της χώρας. Όπως είναι γνωστό, για να εκλεγεί κάποιος Πατριάρχης (απαίτηση-τροχοπέδη του τουρκικού κράτους), πρέπει οπωσδήποτε να είναι Τούρκος υπήκοος. Φαίνεται πως αυτή την εποχή ο αριθμός των ιερωμένων που έχουν αυτό το "προσόν" είναι μικρός και ο Πατριάρχης μεριμνά, ώστε να διευρυνθεί η λίστα.
Και συμπληρώνει το μπλοκ ! Να δούμε τον…. Ειρηναίο να παίρνει την Τουρκική υπηκοότητα να πέσει το γέλιο της αρκούδας.
http://ixnos1.blogspot.com/

Εγώ πάλι θα αναρτήσω μια κουβέντα του δικού μας  μεγάλου Ειρηναίου
"Το ξέρω πως η Κρήτη είναι ένα νησί και σίγουρα δεν είναι ο ομφάλιος λώρος της γης. Ο κόσμος είναι πολύ πιο μεγάλος από την Κρήτη και ο Θεός δεν νοιάζεται μόνο για τους Κρητικούς. Όμως σιγά- σιγά, με τους καιρούς, η Κρήτη από νησί έγινε σημαία, σύμβολο. Μια σημαία που έχει πάνω της τον Σταυρό και την ανθρωπιά. Και η σημαία αυτή δεν απλώνεται μόνο στη Κρήτη παρά σε όλη την ανθρωπότητα. Γιατί η κληρονομιά των παππούδων μας δεν ήταν μόνο τα σόχωρα και τα νοικοκυριά. Ήταν επίσης οι ευχές και τα εθίματα, η τιμή και ο λόγος, η πίστη και το φιλότιμο, η φρονιμάδα και η ντροπή, η ντομπροσύνη και η παλικαριά, η φιλοξενία και το σπλάχνος, όλα ετούτα τα ιερά και μεγάλα που ο Κρητικός τα λέει με μια ξεχωριστή και βαρυσήμαντη λέξη: Ανθρωπιά!"

ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ

Ανάμεσα στις πρώτες περιοχές στις οποίες κατοικούν νόμιμοι μετανάστες στη χώρα, είναι ο νομός Ρεθύμνου, ενώ η Κρήτη γενικά έχει υψηλά ποσοστά αλλοδαπών που ζουν αρκετά χρόνια σε αυτήν. Συγκεκριμένα το Ρέθυμνο είναι η δεύτερη κατά σειρά περιοχή με υψηλό ποσοστό μόνιμων κατοίκων αλλοδαπών με άδεια παραμονής μετά την ανατολική Αττική και ακολουθούν η Αθήνα, οι Κυκλάδες, τα Χανιά και το Λασίθι. Τα επεξεργασμένα στοιχεία δημοσιεύτηκαν στα «ΝΕΑ» με αφορμή το νομοσχέδιο για την ιθαγένεια και του δικαιώματος ψήφου των αλλοδαπών που συζητείται τις τελευταίες ημέρες, εντός και εκτός Βουλής. Η Κρήτη είναι μια από τις περιοχές της χώρας που λόγω και της γεωγραφικής της θέσης, από την έναρξη του «κύματος» της μετανάστευσης έγινε τόπος προορισμού (ηθελημένα ή άθελα) οικονομικών μεταναστών αλλά και προσφύγων, οι οποίοι στη συνέχεια και εφόσον νομιμοποιήθηκαν, σε μια μεγάλη πλειοψηφία παρέμειναν στο νησί ως μόνιμοι κάτοικοι.

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2010

ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΑ

Σε πολλές γωνιές του κόσμου, αυτή την εποχή, οι ρυθμοί αλλάζουν, οι πόλεις στολίζονται με τα αποκριάτικα τους, οι κάτοικοι και επισκέπτες μεταμφιέζονται, φορούν μάσκες παίζουν χαρτοπόλεμο, χορεύουν, τραγουδούν και συμμετέχουν για μια ακόμη φορά στη γιορτή του Καρναβαλιού. Οι εκδηλώσεις που διοργανώνονται στις διάφορες πόλεις παρουσιάζουν πολλές ομοιότητες μεταξύ τους ως προς τον τρόπο διεξαγωγής (παρελάσεις, παιχνίδια, διαγωνισμοί, άρματα). Κάθε τόπος όμως δίνει παράλληλα και το δικό του στίγμα με τις πολιτιστικές αποχρώσεις, τα διαφορετικά έθιμα, αλλά και την ιδιοσυγκρασία των κατοίκων.
Μερικά από τα μεγαλύτερα καρναβάλια είναι τα εξής:
1. ΚΥΠΡΟΣ Λεμεσός: Καντάδες και παρελάσεις !
Η πρώτη λέξη, που μας έρχεται στο μυαλό, όταν ακούμε για το Λεμεσιανό καρναβάλι, είναι η διασκέδαση. Οι εορτασμοί του καρναβαλιού στην κυπριακή πόλη άρχισαν από πολύ παλιά, όταν ομάδες "γλεντζέδων", από όλα τα κοινωνικά στρώματα, διοργάνωναν στα σπίτια τους συγκεντρώσεις. Και όταν το κρασί τους άναβε το κέφι, έβγαιναν κατά δεκάδες στους δρόμους για να οργανώσουν αυτοσχέδιες παρελάσεις με γαϊδούρια, άμαξες, καρότσες και ποδήλατα, σατιρίζοντας καταστάσεις της καθημερινής ζωής. Ένα μεγάλο κεφάλαιο στην ιστορία του Λεμεσιανού Καρναβαλιού έπαιζαν πάντα οι "Κανταδόροι" με τις κιθάρες, και τα μαντολίνα τους.
2. ΒΡΑΖΙΛΙΑ Ρίο: Viva la samba!
Ο αδιαμφισβήτητος βασιλιάς των καρναβαλιών, τουλάχιστον όσον αφορά το υπερθέαμα που προσφέρεται. Κάθε χρόνο, αυτές τις ημέρες, μια ολόκληρη πόλη χορεύει στους ρυθμούς της σάμπα, όπου κορυφώνονται οι προετοιμασίες και οι προσπάθειες μηνών. Η μεγάλη γιορτή ξεκίνησε στις 10 Φεβρουαρίου και θα διαρκέσει 17 ολόκληρες ημέρες. Πρόκειται για μια παράδοση που πάει πολύ πίσω. Το πρώτο καρναβαλικό πάρτι στο Ρίο έγινε γύρω στα 1641.
3. ΟΥΡΟΥΓΟΥΑΗ Μοντεβίδεο: Παρελάσεις σε ρυθμούς latin!
Το καρναβάλι της Ουρουγουάης είναι το μεγαλύτερο, σε διάρκεια, καρναβάλι στον κόσμο, καθώς διαρκεί σαράντα μέρες, από τα τέλη του Γενάρη έως τα μέσα του Μάρτη. Το καρναβάλι αρχίζει με την εναρκτήρια παρέλαση, η οποία γίνεται στο κέντρο του Μοντεβίδεο και συμμετέχουν όλοι όσοι σχετίζονται με το καρναβάλι. Σημαντικό κομμάτι των εορτασμών είναι η "παρέλαση των φωνών" (Las Llamadas) στις παλιές συνοικίες Σουρ και Παλέρμο και συμβολίζει τους σκλάβους που υπήρχαν στην περιοχή.
4. ΙΤΑΛΙΑ Βενετία: Dolce vita στα palazzi !
Το πιο διάσημο καρναβάλι της Ευρώπης. Κάθε χρόνο χιλιάδες επισκέπτες συρρέουν στην πόλη της Βενετίας και συγκεκριμένα στους δρόμους γύρω από την Piazza San Marco για να απολαύσουν τις εντυπωσιακές στολές και τη διεξαγωγή των εκδηλώσεων με τις σαφείς αντιστοιχίες στην comedia del arte. Οι εορτασμοί διαρκούν 12 ημέρες. Η αρχή της παράδοσης τοποθετείται περίπου στον 18ο αιώνα και τότε διαρκούσε 6 ολόκληρες εβδομάδες. Ωστόσο η γέννηση αυτού του θεσμού κρύβει τη δική της μελαγχολική ιστορία. Λέγεται ότι ξεκίνησε για να κρυφτούν πίσω από τις μάσκες τα μελαγχολικά πρόσωπα των Βενετσιάνων, οι οποίοι πενθούσαν το χαμένο μεγαλείο της πόλης τους, που κάποτε ήταν η ηγετική φυσιογνωμία στο εμπόριο.
5. ΚΟΥΒΑ Αβάνα: Ρούμι, πούρα και σάλσα !
Οι απόκριες είναι στην Κούβα η μεγαλύτερη παραδοσιακή γιορτή, όπως εξάλλου συμβαίνει και σε πολλές άλλες χώρες της Λατινικής Αμερικής. Το καρναβάλι είναι ένα πολύ μεγάλο χαρούμενο γεγονός, που χρειάζεται μεγάλη προετοιμασία. Οι ρίζες του πηγαίνουν πίσω στο Φεβρουάριο του 1895, οπότε έγινε το πρώτο καρναβάλι στην Αβάνα. Κατά τη διάρκεια του καρναβαλιού, γίνονται παραστάσεις χορευτών και συγκροτημάτων, υπό τους έντονους ρυθμούς της Salsa και του Son. Η μεγάλη παρέλαση ξεκινά από τον παραλιακό δρόμο Malecon, με την συμμετοχή πολλών χορευτών και δεκάδων αρμάτων.
 6. ΚΑΝΑΔΑΣ Κεμπέκ: Παιχνίδια στο χιόνι !
Κάθε χρόνο η ζεστή ατμόσφαιρα του Καρναβαλιού έρχεται να "σπάσει" το κρύο του Κεμπέκ. Το καρναβάλι του Κεμπέκ είναι το διασημότερο καρναβάλι του Καναδά. Σημαντικό ρόλο στις εκδηλώσεις παίζει ο "Μπονόμ Καρναβάλ", ο αγαπημένος χιονάνθρωπος των παιδιών. Για δεκαεπτά ημέρες η πόλη του Κεμπέκ προσφέρει ένα πλούσιο καλλιτεχνικό, πολιτιστικό αλλά και αθλητικό θέαμα, το οποίο προσελκύει περισσότερους από 1.000.000 επισκέπτες. Το πρώτο καρναβάλι στο Κεμπέκ έγινε το 1894. Αλλά ήταν το 1954, όταν το Καρναβάλι άρχισε να παίρνει τη μορφή μίας λαμπρής διοργάνωσης.
7. ΚΡΟΑΤΙΑ Ριτζέκα: Η βασίλισσα του Καρναβαλιού των Δαλματικών Ακτών!
Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, οι κάτοικοι της Ριτζέκα φορούσαν άσχημες μάσκες και έκαναν τρομακτικούς θορύβους για να διώξουν τις κακές δυνάμεις και να καλέσουν την άνοιξη. Τα καρναβαλικά έθιμα αποτελούν ένα μίγμα του αστικού καρναβαλιού, που προέρχεται κυρίως από την Αυστρία και την Βενετία, αλλά και από τις σλαβικές παραδόσεις. Το καρναβάλι ξεκινά με το διαγωνισμό για την ανάδειξη της βασίλισσας, όπου το κοινό επιλέγει την πιο γοητευτική εκπρόσωπο του ωραίου φύλου, η οποία θα συμμετέχει σε όλες τις καρναβαλικές εκδηλώσεις.
8. ΓΕΡΜΑΝΙΑ Κολωνία: Η πέμπτη εποχή του χρόνου !
Το ενδέκατο λεπτό της ενδέκατης ώρας της ενδέκατης ημέρας του ενδέκατου μήνα, είναι η στιγμή που όλοι οι Γερμανοί ανεξαιρέτως αναγνωρίζουν ως την πιο αγαπημένη του έθνους τους. Ναι, το καρναβάλι στην Κολωνία ξεκινάει από το Νοέμβριο. Τότε ο χρόνος μπαίνει στην "πέμπτη εποχή", όπως αποκαλούν τις μέρες του καρναβαλιού.
9.ΜΕΞΙΚΟ Μαθατλάν: Χάλκινο καρναβαλικό μετάλλιο !
Μύστες της λατινοαμερικάνικης κουλτούρας του κεφιού, οι Μεξικάνοι δεν θα μπορούσαν να μην έχουν παράδοση στα καρναβάλια. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που πάνω από 300.000 άνθρωποι συρρέουν στο Μαθατλάν, ένα θέρετρο στη δυτική ακτή, ανακηρύσσοντάς το σε τρίτο καρναβαλικό προορισμό παγκοσμίως. Οι λαμπερές παρελάσεις στις 10 και 12/2 είναι μόνο το κερασάκι στην τούρτα. Εν τω μεταξύ οι Μεξικάνοι έχουν καταφέρει να παντρέψουν τη διονυσιακή παράδοση με την αγάπη τους για τα καλλιστεία και την κουλτούρα.
10. ΓΑΛΛΙΑ Νίκαια: Λουλούδια και ευρώ!
Τι θα μπορούσε να είναι φέτος ο καρνάβαλος στη Γαλλία, αν όχι "βασιλιάς της Ευρωχώρας" (roi de l' Euroland); Στις 31/1 θα πάρει για 118η φορά το δρόμο για την πλατεία Massena, απ' όπου θα διαφεντεύει και φέτος το βασίλειό του. Ως τις 12/2 βέβαια που θα τον κάψουν εσείς θα έχετε μάθει απ' έξω το δρόμο για την Promenade des Anglais, θα έχετε ερωτευτεί τα πανέμορφα κορίτσια της Κυανής Ακτής που παρελαύνουν με τα λουλουδοστολισμένα άρματα, θα τους έχετε πετάξει μπουκέτα και μπουκέτα μιμόζες, το σύμβολο της πόλης της Νίκαιας, στον παραδοσιακό λουλουδοπόλεμο.

Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2010

ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΧΑΜΕΝΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ

Σε λίγες ώρες ξεκινάει το κυνήγι του Χαμένου Θησαυρού από τον φιλολογικό σύλλογο της πόλης. Προσοχή στους δρόμους και στους άσχετους οδηγούς. Τα μηχανάκια με κράνος και όποιοι δεν έχουν δουλειά μέσα στην πόλη ας αφήσουν τα αυτοκίνητα στα σπίτια τους. Μια μέρα είναι για τα παιδιά ..ας τ΄αφήσουμε να διασκεδάσουν. Προσοχή και τα μάτια σας δεκατέσσερα. Καλό είναι να παίξουν και κάμποσοι μπαμπάδες και μαμάδες και επ΄ευκαιρίας ας συνοδεύουν τα παιδιά τους με το αυτοκίνητο στις μετακινήσεις τους

ΕΔΩ ΓΕΛΑΜΕ !!!