Η περιέργεια μου είναι πως πήρε το δίπλωμα ο γάιδαρος. Με τυρί και κατσικάκι, το παίρναμε εδώ, εκεί πως;
Φυσικά χωρίς αστυνομία όλοι την κάνουμε την κουτσουκέλα μας !!!
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ! ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.
ρήτη μια μορφή θρησκείας, μια λατρεία θεοτήτων της Φύσεως, πνευματικού επιπέδου ανώτερη φυσιολατρία. Οι κάτοικοι της Κρήτης ήταν από τους πρώτους που απέδωσαν στο θείο, σεβασμό και στα Μυστήρια.
ευαστικό ορισμένων ατόμων, ανδρών ή γυναικών, νέων ή νεανίδων για μελλοντικές μυήσεις τους στα επίσημα Μυστήρια, όπως γίνεται με τους λεγόμενους δοκίμους στις περισσότερες θρησκείες αρχαίες και σύγχρονες. Οι μειούμενοι στα Κρητικά Μυστήρια διδάσκονταν την Ιατρική, την καθαρτική, την ορχηστρική και τη μουσική τέχνη. Στην Κρήτη το κύριο μέρος της λατρείας ήταν αρχικά συγκεντρωμένο στο θηλυκό πρόσωπο της θεότητας, στη Μεγάλη Μητέρα, τη Ρέα - Γη ή Μα, γιατί αυτή συμβόλιζε την παραγωγική ανανεωτική φροντίδα της Μητέρας Φύσης. Οι θρησκευτικές τελετές ήταν απόδοση σεβασμού σ' αυτήν και εκδήλωση της παρακλήσεως για τη βοήθειά της. Και σ' αυτές πρωτεύουσα θέση είχαν οι Ιέρειές της σαν ομόφυλες της Μεγάλης θεάς. Πολύ αργότερα πήραν μέρος πρωτεύοντες στις τελετές οι άνδρες, όταν ο βασιλιάς ήταν πλέον και Αρχιερέας και η λατρεία της «γονιμοποιητικής» δυνάμεως της Φύσεως στη μορφή του νεαρού γιου της Μεγάλης Μητέρας, του Κρηταγενή Δία και του Ποσειδώνα στη λατρεία του Ταύρου, κυριάρχησαν στην κρητική θρησκεία. Η Ρέα, η Μεγάλη πανάρχαια Θεά, η θυγατέρα του Ουρανού και της Γης, η σύζυγός του Κρόνου και η μητέρα του Κρηταγενή Δία, λατρευόταν κάτω από το ιερό Δέντρο της στις υψηλές κορυφές των βουνών και των λόφων, καθώς και στα Ιερά Σπήλαια. Το Ιερό Δέντρο και το Ιερό Σπήλαιο ήταν
σύμβολα της μητρότητας και της ζωής. Γενικά οι Κρήτες για την τέλεση των θρησκευτικών τους καθηκόντων προτιμούσαν χώρους απλούς, μακριά από κάθε επίδειξη.
αν αργότερα, αλλά δε σκοτωνόταν κατά την ταυρομαχία. Οι αθλητές ήταν άοπλοι και αγωνίζονταν μόνο με το κορμί τους. Έτσι η κρητική ταυρομαχία μένει ένα ευγενικό και χαριτωμένο παιγνίδι, σύμφωνα με το χαρακτήρα ολόκληρου του μινωικού πολιτισμού. Όση ώρα ο Ταυροκαθάπτης βρισκόταν πάνω στον ταύρο σειόταν και ένιωθε σαν να γίνεται γύρω του σεισμός. Το όλο αγώνισμα δηλαδή ήταν μια μίμηση του σεισμού, τον οποίον ο ταυροκαθάπτης προσπαθούσε να δαμάσει. Οι τελετές αυτές ίσως αποσκοπούσαν στην αποτροπή του σεισμού με μαγικό τρόπο.
σο και αξιόλογη σχολή ξυλογλυπτών.
κράκης (1840-1915), Ιωάννης Γεωργ. Μαυράκης (1842-1932), Ζαχαρίας Κων. Φαρσάρης ή Χαλατσοζαχάρης (1865-1946), αλλά και πολλοί άλλοι.
λλές φορές κουρελιασμένη.
Μην ξεχάσετε το μεγαλύτερο ..πανηγύρι είναι σήμερα στην Κίσαμο "ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ". Μια βραδιά που κανείς δεν θα κοιμηθεί ..είτε θα διασκεδάζει είτε θα τον κρατούν ξύπνιο τα μουσικά σχήματα που θα είναι διάσπαρτα στην πόλη.
κη, να επισκεφτούν τη γείτονα χώρα τους, την Ελλάδα και συγκεκριμένα την Κρήτη, με την οποία μάλιστα έχουν τόσα πολλά κοινά. Τα κοινά αυτά στοιχεία, τους δεσμούς που δένουν τους Κρήτες και τους Ιταλούς από τα βάθη της ιστορίας, τις ομορφιές του νησιού μας, αλλά και όλες τις απολαύσεις και τις υπηρεσίες που προσφέρονται στην Κρήτη, απαριθμεί η κ. Σχοιναράκη σε σχετικό της άρθρο. Το συγκεκριμένο άρθρο φιλοξενήθηκε σε κεντρικές σελίδες του περιοδικού του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ιταλίας, με τίτλο «Sistema Italia» (Ιταλικό Σύστημα), που κυκλοφορεί για το μήνα Αύγουστο, ενώ το εξώφυλλό του κοσμεί μία ολοσέλιδη φωτογραφία της κ. Σχοιναράκη, με τίτλο «Evaghelia Schinaraki: godere l' ospitalita cretese a Ιraklion» («Βαγγελιώ Σχοιναράκη: Θεά της κρητικής φιλοξενίας στο Ηράκλειο»).
ή αναδρομή ξεκινώντας από το 1204, όταν με την κατάλυση της βυζαντινής αυτοκρατορίας από τους σταυροφόρους της Δ' σταυροφορίας, η Κρήτη καταλαμβάνεται από τους Γενουάτες και το 1211 περνά στα χέρια των Βενετών. Η Κρήτη βρίσκεται κάτω από την εξουσία των Βενετών για αρκετούς αιώνες κατά τη διάρκεια των οποίων χτίστηκαν μερικά από τα σπουδαιότερα τεχνικά και αρχιτεκτονικά έργα του νησιού.
ια τους οδηγούς.
ς υποτίθεται. Η μπουλντόζα μετά έφυγε, με το καράβι που πάει στο Μπάλο. Όταν γύρισα με το επόμενο καραβάκι ήταν ακόμα στο λιμάνι, στο Καστέλι και μπήκε και σ’ αυτό το καράβι (μπορεί να είναι της εταιρείας που κάνει τις κρουαζιέρες στο Μπάλο και όχι του Δήμου). Την πίσσα θάψανε ανακατεμένη με διάφορα πλαστικά, π.χ. πλαστικά μπουκαλάκια νερού, μου ‘πε αυτός ότι το χουν ξανακάνει πολλές φορές. Που να τα πάμε λέει , κανείς δεν τα παίρνει!!!!

ής του Οικοτροφείου Θηλέων Κισάμου σ' εκθεσιακό χώρο και χώρο πραγματοποίησης ποικίλων εκδηλώσεων, που θα είναι αφιερωμένο στο γέροντα, πρώην Μητροπολίτη Κισάμου και Σελίνου Ειρηναίο Γαλανάκη». Η μετατροπή των χώρων του Οικοτροφείου Θηλέων σε Ίδρυμα Ειρηναίου Γαλανάκη θα γίνει σύμφωνα με την τεχνική έκθεση του Αρχιτέκτονα Μηχανικού Φίλιππα Τσαγάκη. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 80.000 ευρώ και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων θα διαθέσει το ποσό των 40.000 ευρώ, ενώ οι Δήμοι και η Κοινότητα της Γαύδου θα συμβάλλουν με το υπόλοιπο ποσό. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση μελέτης, η επίβλεψη και η υλοποίηση των κατασκευών, που αφορούν στη μετατροπή του ισογείου χώρου της υφιστάμενης οικοδομής του Οικοτροφείου Θηλέων, ιδιοκτησίας της Ι.Μ. Κισάμου και Σελίνου στο Καστέλι Κισάμου σ' εκθεσιακό χώρο αφιερωμένο στον από Κισάμου και Σελίνου Μητροπολίτη Ειρηναίο Γαλανάκη.
ιοικητικών ορίων του Δ.Δ/τος Ροδοπού, του Δ. Κολυμβαρίου με κωδικό θέσης «ΡΟΔΟΠΟΣ Χ (1401650)» και δρόμου πρόσβασης λόγω της αρνητικής γνωμοδότησης της ΚΕ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων".
αι συνδράμει στην επίλυση τοπικών προβλημάτων του πρωτογενούς τομέα. Η λειτουργία του Γραφείου Παροχής Υπηρεσιών συμβάλλει στην κάλυψη των απαιτήσεων της σύγχρονης γεωργίας για ασφάλεια των τροφίμων και την προστασία του αγρότη, του καταναλωτή και του περιβάλλοντος. Η εφαρμογή των Κωδίκων Ορθής Γεωργικής Πρακτικής στις συμβατικές και οικολογικές φυτείες του Ινστιτούτου το έχει καταστήσει φάρο μεταλαμπάδευσης της σύγχρονης τεχνογνωσίας για την συμβατική και οικολογική γεωργία.
των κηπευτικών υπό κάλυψη, των αρωματικών φυτών, της κτηνοτροφίας κ.α.
ικοί, 15 Τεχνικοί εργαστηρίων και 3 Τεχνικοί εγκαταστάσεων και οχημάτων.

Μια απίστευτη ομορφιά!
Ναι δεν σας γελούν τα μάτια σας.
Μανόλη Φρονιμάκη, το Γιάννη Ρομπογιαννάκη και τον Κώστα Μουζουράκη, που προσπαθούν να κρατήσουν ζωντανή την ασκομαντούρα στην Κρήτη και να την κάνουν γνωστή σε όσους δε την γνωρίζουν. Και είναι πολλοί αυτοί που δεν την γνωρίζουν… Η παρακμή Η ασκομαντούρα είναι απόγονος του άσκαυλου, ενός αρχαιότατου πνευστού μουσικού οργάνου για το οποίο υπάρχει αναφορά στη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη. Ο μεγαλύτερος κωμικός ποιητής της αρχαίας Ελλάδας σύγκρινε μάλιστα τον ήχο που βγάζει ο άσκαυλος, όργανο – σύμβολο της ιερής μέθεξης, με αυτόν που κάνουν οι μέλισσες. Στην Κρήτη το όργανο φαίνεται πως ήταν πολύ διαδεδομένο μέχρι και τις αρχές του 20ου αιώνα. Χαρακτηριζόταν ως μουσικό ποιμενικό όργανο καθώς η χρήση του ήταν ευρύτατα διαδεδομένη στην Κρητική ύπαιθρο. Η σταδιακή παρακμή της φαίνεται πως ξεκίνησε μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Για τους λόγους που οδήγησαν στο σταδιακό αφανισμό της ασκομαντούρας από τα μουσικά δρώμενα της Κρήτης υπάρχουν πολλές απόψεις Ελπίδα Η αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για την γκάιντα, πνευστό όργανο συγγενικό της ασκομαντούρας, είναι δεδομένη στην Ευρώπη. Το ίδιο ισχύει και στην Ελλάδα όπου, στις νησιωτικές κυρίως περιοχές, όλο και περισσότεροι νέοι ανακαλύπτουν τη μαγεία της τσαμπούνας, η οποία ανακτά τη θέση της στην παραδοσιακή μουσική. Στην Κρήτη, η συντήρηση και η ανάδειξη της ασκομαντούρας συναντά δυσκολίες, καθώς οι εναπομείναντες παίκτες της είναι ελάχιστοι. Ελπιδοφόρο όμως είναι το γεγονός ότι γίνονται προσπάθειες να συμμετάσχει το όργανο αυτό στη δισκογραφία και να γίνει ευρέως γνωστό. Οι λίγοι νέοι ασκομαντουρίστες προσπαθούν να αναμοχλεύσουν το ενδιαφέρον για το σπουδαίο αυτό όργανο και να βοηθήσουν στη διάδοσή του παρακινώντας τους ακόμα νεότερους να ασχοληθούν με την εκμάθησή του.