Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Τρίτη 24 Ιουνίου 2014

Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ

ΔΙΑΚΟΠΕΣ 2014
Έρευνα INKA:
Το 75% των Ελλήνων σε σχέση με το 73% πέρυσι, Δεν θα κάνει καλοκαιρινές διακοπές.
Περαιτέρω μείωση του χρόνου διακοπών της Ελληνικής οικογένειας.
Αγγίζουν το 2.700 Ευρώ τα έξοδα 15 ήμερών διακοπών 4  μελούς  οικογένειας.
Περισσότεροι από 75 στους 100 'Έλληνες χωρίς διακοπές το καλοκαίρι του 2014
AKOMA ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΟΥΤΕ ΣΤΟ ΕΞΟΧΙΚΟ ΤΟΥΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΑΝ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΕΦΕΤΟΣ ? Η ΚΥΡΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΗΤΑΝ ΠΛΑΚΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΤΕ.
Σε πρόσφατη πανελλαδική έρευνα του ΙΝΚΑ, που πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 2 Ιουνίου  - 16 Ιουνίου 2014, με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων, σε 791 άτομα. Από τα 791 άτομα μόνο οι 198 θα κάνουν διακοπές το 2014.
ˉ  Περισσότεροι από εβδομήντα......
..... πέντε στους εκατό Έλληνες καταναλωτές 75 στους 100 δήλωσαν ότι δεν προγραμματίζουν ούτε πιστεύουν ότι τελικά θα πραγματοποιήσουν διακοπές το καλοκαίρι του 2014.
ˉ       Οι αιτίες για τη μη πραγματοποίηση των διακοπών είναι: οικονομικοί λόγοι 75 %, επαγγελματική και εισοδηματική αστάθεια 15%, επαγγελματικές υποχρεώσεις και άλλοι λόγοι 10%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας έρευνας, από το 25% το 40% θα κάνει ολιγοήμερες διακοπές το πολύ 5 ημερών. Το μέρος καταγωγής κερδίζει έδαφος και ζωντάνια αφού εκεί θα στρέψουν το ενδιαφέρον τους οι Έλληνες τουρίστες.
Οι Έλληνες διαμένουν:
ˉ       σε φιλικό ιδιόκτητο σπίτι 40%,
ˉ       σε συγγενικό-φιλικό σπίτι 30%,
ˉ       σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα σπίτια ή δωμάτια το 30%.
Η διάρκεια των διακοπών όλης, οπό κοινού, της οικογένειας, φαίνεται ότι περιορίζεται όλο και περισσότερο και τείνει να εξαλειφτεί. 
Κατά το 2014, θα πραγματοποιήσει:
ˉ        4 ήμερες διακοπές το 40%,
ˉ       7 ημέρες το 25%,
ˉ       10 ήμερες το 20%,
ˉ       15 ήμερες το 13% και
ˉ       20 ήμερες μόλις το 2%.
Η σύντμηση της διάρκειας των διακοπών, οφείλεται κυρίως σε παράγοντες αποσυντονισμού του σύγχρονου Έλληνα ένταση της οικονομικής δυσπραγίας, - δυσανάλογες και αντίστροφες με τον πραγματικό πληθωρισμό μειώσεις αμοιβών της μισθωτής εργασίας, συντάξεων, δώρων ,επιδομάτων αδείας σε συνδυασμό με την παρεπόμενη ανάγκη για πρόσθετη εργασία) αλλά στην χαλάρωση των οικογενειακών δεσμών τόσο μεταξύ γονέων όσο και κυρίως μεταξύ παιδιών και γονιών και η ανεργία που αποτελεί τυφώνα σήμερα.
Παράλληλα, εξαφανίστηκε και η γνωστή διασπορά των διακοπών σε περισσότερες εποχές (π.χ. κατά τα εορταστικά 3ήμερα, τα Χριστούγεννα, το Πάσχα κλπ).
Η θάλασσα συνεχίζει να συγκεντρώνει τις προτιμήσεις της μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων με 80%, των προτιμήσεων, ενώ το βουνό κερδίζει  κάποιο έδαφος σε σχέση με παλαιότερες έρευνες συγκεντρώνοντας το 20%.
Τέλος οι εκτός Ελλάδας τουριστικοί προορισμοί φέτος θα μειωθούν σε ποσοστό κοντά στο 52%.
Σύμφωνα με υπολογισμούς του ΙΝΚΑ το ελάχιστο κόστος για διαμονή-διατροφή 15 ημερών μιας 4μελούς οικογένειας αγγίζει πλέον τα 2.700 ευρώ.
Εξάλλου, η γενική εικόνα της φετινής έρευνας του ΙΝΚΑ, συμβαδίζει και με τα αποτελέσματα άλλων ερευνών που πραγματοποιήθηκαν την τελευταία περίοδο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και άλλους φορείς σύμφωνα με τις οποίες:
Οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται τώρα περισσότερο από πέρυσι πιο απαισιόδοξοι απ' όλους τους Ευρωπαίους, οι οποίοι δεν φαίνονται λιγότερο απογοητευμένοι και όλο και περισσότεροι ακολουθούν την πορεία των Ελλήνων.
Οι Έλληνες καταναλωτές – πολίτες, εμφανίζονται απαισιόδοξοι για την εξέλιξη της οικονομίας και απογοητευμένοι από τις μειώσεις του εισοδήματος εργασίας η σύνταξης με μεγάλο αριθμό απευκταίων αποφάσεων.
Ψαλίδα αισχροκέρδειας
Σύμφωνα με τις επαναλαμβανόμενες κάθε χρόνο έρευνες του ΙΝΚΑ, οι διαφορές τιμών, για το ίδιο προϊόν ή υπηρεσία, στις τουριστικές περιοχές παρουσιάζουν θεαματικές διαφορές – συχνά εξοργιστικές - σε σχέση με τον μέσο όρο, της υπόλοιπης χώρας.
Το φαινόμενο αυτό, επαναλαμβάνουμε μονότονα κάθε χρόνο, πρέπει να αντιμετωπισθεί, με συντονισμένες ενέργειες της Πολιτείας και με αλλαγή της νοοτροπίας των τοπικών εποπτικών αρχών (κακώς εννοούμενη τοπικιστική αντιμετώπιση εάν οι παραπονούμενοι είναι Έλληνες και κακώς εννοούμενη 'εθνική' αντιμετώπιση εάν οι παραπονούμενοι είναι ξένοι).
Εκτός των τιμών όμως, σημαντικό πρόβλημα παρουσιάζεται στα ζητήματα της ποιότητας, της εξυπηρέτησης και  της δημόσιας υγείας, όπου οι εξαφανίσεις των ήδη ανεπαρκών μηχανισμών ελέγχου, αποσταθεροποιούν κάθε νέα κυβέρνηση τον ΕΦΕΤ, έχουν δημιουργήσει δυνατότητες περαιτέρω ασυδοσίας και κινδύνων, ιδιαίτερα για τους ευκαιριακούς επιχειρηματίες ,και τα  all in cluive .
«Επιχειρήσεις μιας χρήσης — Πελάτες μιας χρήσης
Η ουσιαστική έλλειψη σταθερών και δη μόνιμων δομών, πολιτικής και μηχανισμών αποτελεσματικής εποπτείας (και) στον ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα του τουρισμού οδήγησε την — παλιότερα - πιο προσιτή στους καταναλωτές Ελληνική τουριστική αγορά σε μια νέα εποχή υψηλού κόστους και αναντίστοιχης ή ακόμα και συχνά κακής,  ποιότητας.
.
Οι αιτίες αυτού του φαινόμενου είναι:
Οι ευκαιριακές επιχειρήσεις, οι οποίες στον τομέα του τουρισμού αντιπροσωπεύουν σήμερα, πολύ μεγαλύτερο ποσοστό από άλλους τομείς.
Οι επιχειρήσεις ή και οι επαγγελματίες που επενδύοντας στο εναλλασσόμενο της πελατείας υποβαθμίζουν την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, ή ακόμα, επιβαρύνουν τις τιμές με εξαιρετικό υπερβολικό κέρδος.
Οι πρακτικές της "αρπαχτής’’ που εκδηλώνονται με αυξανόμενη και ανεξέλεγκτη τάση, προχωρά συχνά εντελώς ανεμπόδιστα ακόμα και με παραβάσεις των κειμένων διατάξεων του νόμου και του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι:
Αφενός να έχουν γίνει απαγορευτικές οι διακοπές στην Ελλάδα για πολλούς Έλληνες καταναλωτές έστω και οι ολιγοήμερες και αφετέρου, η στροφή των ξένων τουριστών - οι οποίοι είναι κατά κανόνα στόχοι προτεραιότητας και ευκολότερα "θύματα" των κακών πρακτικών  από  την  πλευρά  των  επιχειρήσεων  και  των  επαγγελματιών  -  προς  άλλους προορισμούς.
ˉ       Είναι χαρακτηριστικά τα αποτελέσματα που απέφεραν αυτές οι πρακτικές που συνεχίζονται από το Ολυμπιακό Καλοκαίρι' - όπου εκδηλώθηκαν με τον πιο υπερβολικό τρόπο - και παραμένουν σαν πρακτικές που δεν έχουν κτυπηθεί και συνεχίζονται καθεστωτικά για τα επόμενα χρόνια.
ˉ       Τα παράπονα των καταναλωτών για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες (κόστος μεταφοράς ΙΧ και ατόμου, αρρωστημένος κλιματισμός) κατά την φετινή θερινή περίοδο δημιουργούν ένα επί πλέον αίσθημα ανασφάλειας και απέχθειας για την μετακίνησή τους, άρα και για την απροθυμία τους να προγραμματίσουν τις διακοπές τους στα νησιά της Ελλάδας.
Η χώρα μας δυστυχώς, με αυτά, χαρακτηρίζεται παρά την φτώχεια μας, ως ακριβός τουριστικός προορισμός.
Δεν είναι λοιπόν περίεργο γιατί οι καταγγελίες ξένων οι οποίες καταγράφονται από το ΙΝΚΑ έχουν συχνά την επωδό: 'αγαπούμε την Ελλάδα, μας αρέσει πολύ, αλλά μας βασανίζει για να μπορούμε να ξανάρθουμε'.
ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΚΑΘΑΡΕΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΣΩΣΤΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: