ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ! ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.
Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.
Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2021
ΤΡΟΧΑΙΟ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΟ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΚΙΣΑΜΟΥ
Τροχαίο είχαμε πριν απο λίγο με το ασθενοφόρο του Κέντρου Υγείας Κισάμου να βγαίνει απο τον δρόμο και να προσκρούει σε ελιά λίγο μετά την Ποταμίδα και ενώ έτρεχε για να παραλάβει μια άρρωστη γιαγιά απο τα Τσουρουνιανά. Στον τόπο του τροχαίου βρίσκονται 2 πυροσβεστικά με 4 άνδρες καθώς χρειάστηκε να απεγκλωβίσουν τον οδηγό.
ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
5 χωματερές υπάρχουν βεβαιωμένες στην Κίσαμο και έχει διαταχθεί απο τον εισαγγελέα προκαταρτική εξέταση. Φυσικά δεν είναι μόνο 5 αλλά αυτές βρήκε η Επιτροπή Ανεξέλεγκτων Χωματερών Π.Ε. Χανίων ( ΕΛ.ΑΣ. - Π.Σ. - Δ/νση Δασών) και έχει συντάξει και υποβάλει στην Εισαγγελία Χανίων τις σχετικές Εκθέσεις- Αυτοψίες που είναι υπεύθυνη για όλο το Νομό Χανίων.
Το πρόβλημα, έχει φτάσει στο απροχώρητο, το διαπιστώνουμε όλοι όσοι κινούμαστε ένα γύρω από την πόλη αλλά και στα χωριά που έχουν δημιουργηθεί μικροί ή και μεγαλύτεροι σκουπιδότοποι, και σε αρκετές περιπτώσεις έχουν φτάσει στο μέγεθος της χωματερής. Φαινόμενο που παρατηρείται ακόμα και στις Νατούρες μας... Λύση όπως φαίνεται δεν υπάρχει οπότε καλό είναι να απευθυνθούμε σε υψηλότερα κλιμάκια, κυβερνητικά, αν δεν θέλουμε να βρεθούμε προ αδιεξόδου. Τι τουριστικός δήμος είμαστε;
Το μεγαλύτερο βέβαια μερίδιο για ότι συμβαίνει, που συμβαίνει, το έχουμε εμείς οι πολίτες -δημότες που δεν μας ενδιαφέρει τίποτα άλλο παρά μόνο η αυλή μας να είναι καθαρή.
Φυσικά έχω ξαναπεί και το ξαναλέω τα σκουπίδια έχουν πάντα ονοματεπώνυμο, απλά εμείς είμαστε πολύ υποχωρητικοί και το αποτέλεσμα το βλέπουμε καθημερινά ακόμα και μέσα στην πόλη.
ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΝ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΓΡΗΓΟΡΑ... ΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ
Την πρόταση για παράλληλη λειτουργία του ΒΟΑΚ και τρένου στην Κρήτη, διατυπώνει η Δήμητρα Λυμπεροπούλου*, περιφερειακή σύμβουλος Πελοποννήσου, επικεφαλής παράταξης και εκπρόσωπος στο Ευρωπαϊκό Πράσινο Κόμμα, με επιστολή της προς τον πρωθυπουργό και τους αρχηγούς των κομμάτων.
Διαβάστε παρακάτω την επιστολή της.
«Β.Ο.Α.Κ. και ΤΡΕΝΟ μαζί στην ΚΡΗΤΗ; ΝΑΙ είναι εφικτό!
Η Παρασκευή, 1η Ιανουαρίου 2021, σηματοδότησε την έναρξη του Ευρωπαϊκού Έτους Σιδηροδρόμων. Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να προβάλει τα οφέλη του σιδηροδρόμου ως ενός βιώσιμου, έξυπνου και ασφαλούς μέσου μεταφοράς.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021, οι σιδηροδρομικές μεταφορές θα τεθούν στο προσκήνιο μέσα από μια πληθώρα δραστηριοτήτων σε όλη την Ευρώπη, οι οποίες θα ενθαρρύνουν τους πολίτες και τις επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν τον σιδηρόδρομο, συμβάλλοντας έτσι στην επίτευξη του στόχου της Πράσινης Συμφωνίας για μια κλιματικά ουδέτερη ΕΕ έως το 2050.
Με δεδομένο ότι το τρένο ήταν είναι και θα παραμείνει το οικολογικότερο μαζικότερο ασφαλέστερο και οικονομικότερο μέσο μαζικής μεταφοράς, προτείνουμε τη δημιουργία νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην Κρήτη η οποία θα ενώνει τα δυο άκρα της.
Γι' όλα αυτά που συμβαίνουν μέχρι σήμερα, ζητούμε, ως μια κίνηση καλής θέλησης του Κράτους, για την αλλαγή νοοτροπίας των Κυβερνήσεων και της κρατικής μηχανής, η σημερινή Κυβέρνηση να σχεδιάσει και να προγραμματίσει, τώρα που σχεδιάζεται ο Αυτοκινητόδρομος 90 (Α90), γνωστός και ως Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, (ΒΟΑΚ), να απαλλοτριωθεί δίπλα ή ακόμα και ανάμεσα στο σχεδιαζόμενο Αυτοκινητόδρομο παράλληλα και συγχρόνως η αναγκαία έκταση για την σιδηροδρομική γραμμή.
Ο αυτοκινητόδρομος ΒΟΑΚ είναι ένας μεγάλος αυτοκινητόδρομος στον άξονα Δύσης-Ανατολής στην Κρήτη που συνδέει τη δυτικότερη πόλη και λιμάνι, την Κίσσαμο με την ανατολικότερη, τη Σητεία.
Σήμερα είναι μια μοναδική ευκαιρία με τις απαλλοτριώσεις για τον αυτοκινητόδρομο να προχωρήσουν και οι απαλλοτριώσεις για το σιδηρόδρομο, η δαπάνη θα είναι ελαχιστότατη ενώ το όφελος τεράστιο.
Προτείνουμε να εξεταστεί σοβαρά η δυνατότητα ο ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης) να έχει ανάμεσα του σιδηρόδρομο με 2 ρεύματα, έργο τύπου Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών, ο οποίος τρέχει παράλληλα και μαζί με την Αττική Οδό προς Χαλκίδα, Κιάτο κλπ, αλλά μεγαλύτερης κλίμακας φυσικά.
Ο Κρητικός Σιδηρόδρομος θα ενώνει από τη μια άκρη του νησιού στην άλλη, μια ιδέα που πραγματικά θα συμβάλει πραγματικά στην αειφόρο ανάπτυξη, με τεράστια οικονομικά και άλλα οφέλη για το νησί τους κατοίκους και τους επισκέπτες του, άλλωστε ένα τέτοιου είδους έργο, θα αποσυμφορήσει τον ΒΟΑΚ και θα συμβάλει αρκετά στη μείωση ατυχημάτων σε αυτόν. Είναι ένα πάγιο ζήτημα από αρχαιοτάτων χρόνων, αλλά και ένα πολύ σημαντικό έργο, που θα αλλάξει εντελώς τα δεδομένα της μετακίνησης.
Εκτός όμως από το μεταφορικό έργο, θα μπορούσε να σχεδιαστεί ένα τουριστικό πακέτο τύπου «σιδηροδρομικής κρουαζιέρας» που θα διασχίζει την Κρήτη 4ημερης ή 7ημερης διάρκειας με μια τουριστική – σ/δ γραμμή με κουκέτες, εστιατόριο, εκδηλώσεις σε όλους τους σταθμούς (πόλεις – χωριά) που θα έχουν επιλεγεί.
Η Κρήτη χρειάζεται σιδηρόδρομο δεκαετίες τώρα, αυτός να συνδέει τουλάχιστον τις μεγάλες πόλεις του βορά, όμως θα μπορούσε με κάθετες γραμμές (με την βοήθεια των λεωφορείων του ΚΤΕΛ) να συνδέει τον ανεπτυγμένο βορά με τον παρθένο νότο. Να υπάρξει ανάπτυξη και εκεί, με σεβασμό πάντα στη φυσική ομορφιά του τόπου. Ο νότος κοιτάζει και αποτελεί στρατηγικό σημείο που μπορεί να αποδώσει καρπούς, εν όψη συνεργασιών με κράτη της Αφρικής και Μέσης Ανατολής, με στόχο την ανάπτυξη του εμπορίου και του τουρισμού.
Πέρα από τα γνωστά και αδιαμφισβήτητα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα του σιδηροδρόμου, ένας τέτοιος άξονας στην Κρήτη θα συνεισέφερε σημαντικά στην αντιμετώπιση του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος των πόλεων του νησιού, θα έκανε τις μετακινήσεις των πολιτών ασύγκριτα ασφαλέστερες σε σχέση με τους σημερινούς επικίνδυνους δρόμους, θα διευκόλυνε τη μετακίνηση από και προς το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, που αποτελεί ήδη το δεύτερο σε κίνηση στην Ελλάδα, και θα συνέβαλε στην εν γένει ισόρροπη ανάπτυξη της Κρήτης.
Ο σιδηρόδρομος της Κρήτης αποτελεί σημείο σύγκλισης έγκριτων συγκοινωνιολόγων, πρωτοβουλιών πολιτών, κοινωνικών φορέων και βουλευτών του νησιού.
Έτσι θέτουμε τα θεμέλια, στην εποχή της Κλιματικής Αλλαγής, αλλαγής νοοτροπίας για εξοικονόμηση ενέργειας και για βιώσιμες μεταφορές.
Σε λίγα χρόνια το νησί θα πάρει άλλη μορφή. Η ανάπτυξη είναι δεδομένη. Ο σιδηρόδρομος είναι μονόδρομος.
Τέλος θυμίζω ότι στις αρχές του έτους η Επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε. Αντίνα Βαλεάν έχει δηλώσει σχετικά:
«Η μελλοντική μας κινητικότητα πρέπει να είναι βιώσιμη, ασφαλής, άνετη και οικονομικά προσιτή. Ο σιδηρόδρομος προσφέρει όλα αυτά κι ακόμη περισσότερα! Το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων μάς δίνει την ευκαιρία να ξαναανακαλύψουμε αυτόν τον τρόπο μεταφοράς. Μέσω διάφορων δράσεων, θα χρησιμοποιήσουμε την ευκαιρία αυτή για να αξιοποιήσουμε πλήρως το δυναμικό του σιδηροδρόμου. Σας προσκαλώ όλους να συμμετάσχετε στο Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων».
Με την βοήθεια και συμμετοχή όλων μας η ΚΡΗΤΗ μας μπορεί και πρέπει να προλάβει το τρένο».
*Δήμητρα Λυμπεροπουλου, Περιφερειακή Σύμβουλος Πελοποννήσου, επικεφαλής παράταξης & Τhink τank (δεξαμενής σκέψης) Πράσινη – Πελοπόννησος – Οικολογική, Εκπρόσωπος στο Ευρωπαϊκό Πράσινο Κόμμα
Η Παρασκευή, 1η Ιανουαρίου 2021, σηματοδότησε την έναρξη του Ευρωπαϊκού Έτους Σιδηροδρόμων. Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να προβάλει τα οφέλη του σιδηροδρόμου ως ενός βιώσιμου, έξυπνου και ασφαλούς μέσου μεταφοράς.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021, οι σιδηροδρομικές μεταφορές θα τεθούν στο προσκήνιο μέσα από μια πληθώρα δραστηριοτήτων σε όλη την Ευρώπη, οι οποίες θα ενθαρρύνουν τους πολίτες και τις επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν τον σιδηρόδρομο, συμβάλλοντας έτσι στην επίτευξη του στόχου της Πράσινης Συμφωνίας για μια κλιματικά ουδέτερη ΕΕ έως το 2050.
Με δεδομένο ότι το τρένο ήταν είναι και θα παραμείνει το οικολογικότερο μαζικότερο ασφαλέστερο και οικονομικότερο μέσο μαζικής μεταφοράς, προτείνουμε τη δημιουργία νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην Κρήτη η οποία θα ενώνει τα δυο άκρα της.
Γι' όλα αυτά που συμβαίνουν μέχρι σήμερα, ζητούμε, ως μια κίνηση καλής θέλησης του Κράτους, για την αλλαγή νοοτροπίας των Κυβερνήσεων και της κρατικής μηχανής, η σημερινή Κυβέρνηση να σχεδιάσει και να προγραμματίσει, τώρα που σχεδιάζεται ο Αυτοκινητόδρομος 90 (Α90), γνωστός και ως Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, (ΒΟΑΚ), να απαλλοτριωθεί δίπλα ή ακόμα και ανάμεσα στο σχεδιαζόμενο Αυτοκινητόδρομο παράλληλα και συγχρόνως η αναγκαία έκταση για την σιδηροδρομική γραμμή.
Ο αυτοκινητόδρομος ΒΟΑΚ είναι ένας μεγάλος αυτοκινητόδρομος στον άξονα Δύσης-Ανατολής στην Κρήτη που συνδέει τη δυτικότερη πόλη και λιμάνι, την Κίσσαμο με την ανατολικότερη, τη Σητεία.
Σήμερα είναι μια μοναδική ευκαιρία με τις απαλλοτριώσεις για τον αυτοκινητόδρομο να προχωρήσουν και οι απαλλοτριώσεις για το σιδηρόδρομο, η δαπάνη θα είναι ελαχιστότατη ενώ το όφελος τεράστιο.
Προτείνουμε να εξεταστεί σοβαρά η δυνατότητα ο ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης) να έχει ανάμεσα του σιδηρόδρομο με 2 ρεύματα, έργο τύπου Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών, ο οποίος τρέχει παράλληλα και μαζί με την Αττική Οδό προς Χαλκίδα, Κιάτο κλπ, αλλά μεγαλύτερης κλίμακας φυσικά.
Ο Κρητικός Σιδηρόδρομος θα ενώνει από τη μια άκρη του νησιού στην άλλη, μια ιδέα που πραγματικά θα συμβάλει πραγματικά στην αειφόρο ανάπτυξη, με τεράστια οικονομικά και άλλα οφέλη για το νησί τους κατοίκους και τους επισκέπτες του, άλλωστε ένα τέτοιου είδους έργο, θα αποσυμφορήσει τον ΒΟΑΚ και θα συμβάλει αρκετά στη μείωση ατυχημάτων σε αυτόν. Είναι ένα πάγιο ζήτημα από αρχαιοτάτων χρόνων, αλλά και ένα πολύ σημαντικό έργο, που θα αλλάξει εντελώς τα δεδομένα της μετακίνησης.
Εκτός όμως από το μεταφορικό έργο, θα μπορούσε να σχεδιαστεί ένα τουριστικό πακέτο τύπου «σιδηροδρομικής κρουαζιέρας» που θα διασχίζει την Κρήτη 4ημερης ή 7ημερης διάρκειας με μια τουριστική – σ/δ γραμμή με κουκέτες, εστιατόριο, εκδηλώσεις σε όλους τους σταθμούς (πόλεις – χωριά) που θα έχουν επιλεγεί.
Η Κρήτη χρειάζεται σιδηρόδρομο δεκαετίες τώρα, αυτός να συνδέει τουλάχιστον τις μεγάλες πόλεις του βορά, όμως θα μπορούσε με κάθετες γραμμές (με την βοήθεια των λεωφορείων του ΚΤΕΛ) να συνδέει τον ανεπτυγμένο βορά με τον παρθένο νότο. Να υπάρξει ανάπτυξη και εκεί, με σεβασμό πάντα στη φυσική ομορφιά του τόπου. Ο νότος κοιτάζει και αποτελεί στρατηγικό σημείο που μπορεί να αποδώσει καρπούς, εν όψη συνεργασιών με κράτη της Αφρικής και Μέσης Ανατολής, με στόχο την ανάπτυξη του εμπορίου και του τουρισμού.
Πέρα από τα γνωστά και αδιαμφισβήτητα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα του σιδηροδρόμου, ένας τέτοιος άξονας στην Κρήτη θα συνεισέφερε σημαντικά στην αντιμετώπιση του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος των πόλεων του νησιού, θα έκανε τις μετακινήσεις των πολιτών ασύγκριτα ασφαλέστερες σε σχέση με τους σημερινούς επικίνδυνους δρόμους, θα διευκόλυνε τη μετακίνηση από και προς το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, που αποτελεί ήδη το δεύτερο σε κίνηση στην Ελλάδα, και θα συνέβαλε στην εν γένει ισόρροπη ανάπτυξη της Κρήτης.
Ο σιδηρόδρομος της Κρήτης αποτελεί σημείο σύγκλισης έγκριτων συγκοινωνιολόγων, πρωτοβουλιών πολιτών, κοινωνικών φορέων και βουλευτών του νησιού.
Έτσι θέτουμε τα θεμέλια, στην εποχή της Κλιματικής Αλλαγής, αλλαγής νοοτροπίας για εξοικονόμηση ενέργειας και για βιώσιμες μεταφορές.
Σε λίγα χρόνια το νησί θα πάρει άλλη μορφή. Η ανάπτυξη είναι δεδομένη. Ο σιδηρόδρομος είναι μονόδρομος.
Τέλος θυμίζω ότι στις αρχές του έτους η Επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε. Αντίνα Βαλεάν έχει δηλώσει σχετικά:
«Η μελλοντική μας κινητικότητα πρέπει να είναι βιώσιμη, ασφαλής, άνετη και οικονομικά προσιτή. Ο σιδηρόδρομος προσφέρει όλα αυτά κι ακόμη περισσότερα! Το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων μάς δίνει την ευκαιρία να ξαναανακαλύψουμε αυτόν τον τρόπο μεταφοράς. Μέσω διάφορων δράσεων, θα χρησιμοποιήσουμε την ευκαιρία αυτή για να αξιοποιήσουμε πλήρως το δυναμικό του σιδηροδρόμου. Σας προσκαλώ όλους να συμμετάσχετε στο Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων».
Με την βοήθεια και συμμετοχή όλων μας η ΚΡΗΤΗ μας μπορεί και πρέπει να προλάβει το τρένο».
*Δήμητρα Λυμπεροπουλου, Περιφερειακή Σύμβουλος Πελοποννήσου, επικεφαλής παράταξης & Τhink τank (δεξαμενής σκέψης) Πράσινη – Πελοπόννησος – Οικολογική, Εκπρόσωπος στο Ευρωπαϊκό Πράσινο Κόμμα
Μια λύση για μας που δεν έχουμε χώρο, δεν έχουμε αφήσει χώρο για μεγάλους δρόμους ειδικά προ το λιμάνι μας, αλλά και επειδή θα είμαστε οι τελευταίοι που θα δουν, αν δουν, νέο ΒΟΑΚ στην Κρήτη .... Μια πρόταση που μπορεί να είναι πολύ καλή εντούτοις όλοι ξέρουμε οτι πολύ σύντομα θα ξεχαστεί.... απ' όλους. Το ωραίο είναι βέβαια οτι η Κίσαμος είναι για όλους η δυτικότερη πόλη- λιμάνι της Κρήτης.. κι όλοι το ξέρουν εκτός από εμάς!!!
Η ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Η ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ Δ. ΚΙΣΑΜΟΥ εκφράζει την αμέριστη συμπαράστασή της στην εκπαιδευτική κοινότητα που δίνει ένα αγώνα για να μην υποβαθμιστεί παραπέρα η δημόσια εκπαίδευση, για να μην βαθύνουν ακόμα πιο πολύ οι ταξικές διαχωριστικές γραμμές, για να μην γίνει κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων, για να μην αποκλειστεί η δυνατότητα των παιδιών του λαού, να μορφωθούν ολόπλευρα, κάτι που έτσι κι αλλιώς σήμερα γίνεται με μεγάλη δυσκολία και με τεράστιες θυσίες από την κάθε λαϊκή οικογένεια.
Με τον κοινό αγώνα εκπαιδευτικών, μαθητών εργαζομένων και γονέων έχουμε τη δύναμη να επιβάλουμε τη λύση των δίκαιων αιτημάτων μας, απέναντι στον αυταρχικό κατήφορο και την κυβερνητική καταστολή. Διεκδικούμε μαζί τους το σχολείο που θα μορφώνει τα παιδιά μας, την ολόπλευρη μόρφωση, το δημόσιο δωρεάν σχολείο. Υγεία και ζωή με δικαιώματα.
Για το ΔΣ
Η Πρόεδρος
Όλγα Ψαράκη
Με τον κοινό αγώνα εκπαιδευτικών, μαθητών εργαζομένων και γονέων έχουμε τη δύναμη να επιβάλουμε τη λύση των δίκαιων αιτημάτων μας, απέναντι στον αυταρχικό κατήφορο και την κυβερνητική καταστολή. Διεκδικούμε μαζί τους το σχολείο που θα μορφώνει τα παιδιά μας, την ολόπλευρη μόρφωση, το δημόσιο δωρεάν σχολείο. Υγεία και ζωή με δικαιώματα.
Για το ΔΣ
Η Πρόεδρος
Όλγα Ψαράκη
ΤΡΑΙΝΟ....
Δεν σταματάνε να μας εκπλήσσουν θετικά τα παιδιά του Λευτέρη Βεστάκη και μετά απο ένα νωθρό πρώτο 45λεπτο ο Νέος Κισσαμικός μπήκε δυνατά και πέτυχε 4 τέρματα, μετατρέποντας το 1-1 του 1ου ημιχρόνου σε 1-5. Στο 48′ και το 55′ με τον Οκερέκε στο 75' με τον Ζαχ. Κομπογεννητάκη και τον Ι. Καστανοπουλάκη στο 85′ να διαμορφώνει το τελικό 1-5 . Ο Νέος Κισσαμικός είχε προηγηθεί στο 8' με τον Παπαδάκη.
Νέος Κισσαμικός (Λευτέρης Βεστάκης): Κουτσαυτάκης, Σημαντηράκης, Ζαχ. Κομπογεννητάκης, Παπαδάκης, Ζαχαριάδης (80′ Γεωργανάς), Καστανοπουλάκης, Καρεφυλλάκης (60′ Κρέτσι), Γοναλάκης, Σταθάκης (70′ Μπρεδάκης), Ανουσάκης (60′ Λ. Κομπογεννητάκης), Οκερέκε (80′ Παπαγιαννάκης).
Επόμενος αγώνας την Κυριακή 17 Οκτωβρίου στις 16:00 με το Νέο Σαμψών στο Κολυμβάρι
Φώτο athlitiko.gr/
ΟΙ ΚΑΔΟΙ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ
Στο ίδιο έργο θεατές. Μήπως θα ήταν προτιμότερο αντί να βλέπουμε αυτή την εικόνα καθημερινά να βάζαμε άλλο ένα κάδο ανακύκλωσης ώστε οι "καλοί" και "ευσυνείδητοι" επιχειρηματίες της γειτονιάς και όχι μόνο, του Κέντρου Υγείας, να μην χρειαζόταν να τα πετάξουν απ' έξω απο τους κάδους;
Μια κατάσταση επαναλαμβανόμενη που δεν λύνεται όπως φαίνεται.....
Κ.Π
Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2021
ΚΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑ Η ΩΡΑ...ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΑ
Κρα και ξανά κρα για να περνά η ώρα... μάλιστα ειναι το νέο σλόγκαν που εφευρέθηκε απο ένα άνθρωπο των γραμμάτων και χρόνιο της αυτοδιοίκησης για να κλείσει τα στόματα όλων αυτών που έχουν μια άποψη, όχι γενική, αλλά ειδική... για την πόλη που ζούνε, εργάζονται και αναπνέουν. Την πόλη που επέλεξαν να ζήσουν και αυτοί και τα παιδιά τους.
Αν λοιπόν μιλήσει ο Βαγγέλης του κλείνουνε το στόμα γιατί είναι δεύτερης κλάσης, αν μιλήσει ο Μανώλης του λένε σταμάτα μην μιλάς σαν δικαστής, αν μιλήσει ο Γιάννης τον αποστομώνουνε λέγοντας του οτι είναι άνους, αν μιλήσει ο σπουργίτης τότε αυτόματα τον βαπτίζουνε κόρακα που δεν λέει τίποτα αλλά κάνει μόνο κρα.... Αυτό λοιπόν είναι το επίπεδο της Κισαμίτικης κουλτούρας εδώ και 40 χρόνια... Μην μιλάς είσαι μικρός ακόμα, μη λες τις απόψεις σου δεν είναι ώρα, μην μιλάς τώρα σειρά έχουν οι μεγαλύτεροι και μη και μη, και ο Μανώλης, ο Γιάννης, ο Βαγγέλης, ο κρα, έγιναν 60 χρονών και δεν βλέπουν να έχει γίνει τίποτα στην πόλη που τους γέννησε και είχαν την ατυχία να μείνουν.
Αν λοιπόν μιλήσει ο Βαγγέλης του κλείνουνε το στόμα γιατί είναι δεύτερης κλάσης, αν μιλήσει ο Μανώλης του λένε σταμάτα μην μιλάς σαν δικαστής, αν μιλήσει ο Γιάννης τον αποστομώνουνε λέγοντας του οτι είναι άνους, αν μιλήσει ο σπουργίτης τότε αυτόματα τον βαπτίζουνε κόρακα που δεν λέει τίποτα αλλά κάνει μόνο κρα.... Αυτό λοιπόν είναι το επίπεδο της Κισαμίτικης κουλτούρας εδώ και 40 χρόνια... Μην μιλάς είσαι μικρός ακόμα, μη λες τις απόψεις σου δεν είναι ώρα, μην μιλάς τώρα σειρά έχουν οι μεγαλύτεροι και μη και μη, και ο Μανώλης, ο Γιάννης, ο Βαγγέλης, ο κρα, έγιναν 60 χρονών και δεν βλέπουν να έχει γίνει τίποτα στην πόλη που τους γέννησε και είχαν την ατυχία να μείνουν.
Και όλοι αυτοί αλλά και πολλοί περισσότεροι που είχαν προτάσεις και απόψεις που είχαν ιδέες και τις έβγαλαν προς τα έξω... σωστές ή λάθος έχασαν. Έχασε όμως και η περιοχή μας με την ξεροκεφαλιά κάποιων... που θεωρούν οτι το Καστελλάκι τους ανήκει.
Κρα λοιπόν γιατί αυτός είναι ο μόνος τρόπος να κλείσεις τα στόματα όλων των νέων, κρα γιατί η περιοχή μας απο την εποχή που έγινε δήμος ποτέ δεν έδωσε την ευκαιρία στους νέους εκτός απο τις σάπιες κομματικές γραμμές του παρελθόντος, που αντί να μας βγάλουν απο τη στενωπό μας έβαλαν βαθύτερα ακόμα και από την ανυπαρξία. Κρα λοιπόν γιατί τα σπουργίτια και τα αηδόνια κελάηδησαν όπως φαίνεται σε όμορους δήμους που σήμερα τους καμαρώνουν και εμείς στραβοκαταπίνουμε απο ζήλια.
Κρα λοιπόν γιατί αυτός είναι ο μόνος τρόπος να κλείσεις τα στόματα όλων των νέων, κρα γιατί η περιοχή μας απο την εποχή που έγινε δήμος ποτέ δεν έδωσε την ευκαιρία στους νέους εκτός απο τις σάπιες κομματικές γραμμές του παρελθόντος, που αντί να μας βγάλουν απο τη στενωπό μας έβαλαν βαθύτερα ακόμα και από την ανυπαρξία. Κρα λοιπόν γιατί τα σπουργίτια και τα αηδόνια κελάηδησαν όπως φαίνεται σε όμορους δήμους που σήμερα τους καμαρώνουν και εμείς στραβοκαταπίνουμε απο ζήλια.
Θα μου πεις τώρα τι απαντάς; Γιατί χαλάς την ζαχαρένια σου; Τι χαλώ γιατί όλοι αυτοί που νομίζουν οτι έκαναν και μπορεί να έκαναν ... ας μας πουν ποιον άφησαν στο ποδάρι τους να συνεχίσει το έργο που θεωρούν οτι έκαναν..... Άφησαν κανένα; Κρα λοιπόν γιατί απο εκεί ξεκίνησε το κακό και όλοι μοιάζουμε με κοράκια πλέον...κρά γιατί όπως βλέπετε κανείς πλέον δεν είναι ικανός και όλους τους βγάζουν ένα-ένα απο το κάδρο για να βάλουν τους δικούς τους ικανούς!!!
Κρα....και κρα.
Υ.Σ Κάθε ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις είναι τελείως συμπωματική... ακόμα και για την περιοχή μας.
ΤΡΟΧΑΙΟ ΜΕ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ
Τα νεότερα απο το πρωινό τροχαίο της Ηρώων Πολυτεχνείου, είναι οτι ο νεαρός βρίσκεται εκτός κινδύνου με θλάση στο θώρακα και δυο κατάγματα, το δυσάρεστο βέβαια στην υπόθεση και αυτό θα πρέπει να μας ανησυχήσει όλους, είναι οτι στην αστυνομία το συμβάν θεωρείτε τροχαίο με εγκατάλειψη ... μιας και ο υπαίτιος του τροχαίου, που έχει ταυτοποιηθεί απο την αστυνομία και αναζητείται εγκατέλειψε τον πιτσιρικά αιμόφυρτο στην μέση του δρόμου και την κοπάνησε.
Πάντως άνδρες του Α.Τ Κισάμου πήγαν στο χωριό του δράστη αλλά δεν τον βρήκαν στην οικία του, ούτε κανείς απο τους οικείους του ήξερε κάτι για το συμβάν..
ΤΡΟΧΑΙΟ ΤΑ ΞΗΜΕΡΩΜΑΤΑ
Σοβαρό τροχαίο τα ξημερώματα, 5.45 περίπου, στην Λουσακιανή διασταύρωση όταν αυτοκίνητο κτύπησε νεαρό με μηχανάκι. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν οτι το αυτοκίνητο κινούταν αντίθετα στο μονόδρομο της Βαρδαντώνη και βγήκε στην Ηρώων Πολυτεχνείου προς τον Λουσακιανό δρόμο δίχως να σταματήσει. Ο νεαρός που όπως φαίνεται κτύπησε σοβαρά μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του Κέντρου Υγείας Κισάμου στα Χανιά.
Έρευνα για τα ακριβή αίτια του τροχαίου διενεργεί το Α.Τ Κισάμου.
Φωτο αρχείου
Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2021
ΣΤΟ ΝΤΑΜΑΡΙ....
Μια ανεξέλεγκτη κατάσταση που δεν μπορεί κανείς να κάνει κάτι... τελικά μια λύση υπάρχει αν θέλουμε να δούμε αυτόν το βρώμικο μέρος να παίρνει την αξία που πρέπει. Να κηρυχθεί χώρος πολιτισμού απο τον Δήμο Κισάμου και να ξεκινήσουν οι εργασίες για την δημιουργία ενός υπαίθριου θεάτρου. Δεν χρειάζεται να έχει χώρο στάθμευσης μπορεί να γίνουν μονοπάτια απο την εθνική και να φτιαχτεί και ο παλιός δρόμος που είναι και ιστορικό μνημείο μιας και ήταν ο μοναδικός που ένωνε την πρωτεύουσα Κισαμο με τα χωριά των Μεσογειών. Η κατάσταση είναι απελπιστική και στο blog έχουν έλθει εκατοντάδες φωτογραφίες με την συνεχιζόμενη αυτή κατάσταση.
Λύση μοναδική ώστε να σταματήσει αυτή η κατάσταση.... μάλιστα μπορεί να συμβάλει και η αρχαιολογία σε αυτό μιας και είναι λίγα μέτρα παραπάνω κηρυγμένος αρχαιολογικός χώρος.
Τα νταμάρια χάσκουν.... αλλά δεν είναι και χωματερές..... ένα προστιματάκι και στον εισαγγελέα θα ήταν η λύση, αλλά ποιος θα το κάνει;
Λύση μοναδική ώστε να σταματήσει αυτή η κατάσταση.... μάλιστα μπορεί να συμβάλει και η αρχαιολογία σε αυτό μιας και είναι λίγα μέτρα παραπάνω κηρυγμένος αρχαιολογικός χώρος.
Τα νταμάρια χάσκουν.... αλλά δεν είναι και χωματερές..... ένα προστιματάκι και στον εισαγγελέα θα ήταν η λύση, αλλά ποιος θα το κάνει;
ΜΕ ΕΝΑ ΚΙΛΟ ΜΠΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΙΝΕΛΟ
Στο θέμα των ενημερωτικών - επεξηγητικών πινακίδων στην Κίσαμο είμαστε χρόνια πίσω... μάλιστα σε κουβέντα με υπεύθυνο του Δήμου μας, μου είπε οτι λείπουν πολλά σήματα ΚΟΚ απο πολλούς δρόμους, αλλά και ενημερωτικές ταμπέλες εκτός και εντός πόλης... Φυσικά και πολλά σήματα ή ταμπέλες έχουν μπει παράνομα απο ιδιώτες .... προς εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων τους....
Έτσι είναι, μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις είναι λάθος όχι μόνο τα σήματα, αλλά και οι ονομασίες των χωριών. Έτσι οι πρόεδροι άλλα και απλοί άνθρωποι με ένα σπρέι έχουν διορθώσει το όνομα του χωριού τους, πχ Καρτσωματάδω με σπρέι σβήσανε το (ρ) και έχουμε το Κατσοματάδω, λίγο παραπάνω δεν το κουβεντιάζω είναι η ταμπέλα που παίρνει το βραβείο μόλις πιάνεις Έλος βλέπεις ταμπέλες που σε στέλνουν στην Πελοπόννησο και στην "Ελαφόνησο" αντί για Λαφονήσι.... ο κόσμος το καταλαβαίνει, το συνήθισε. Θα μου πεις τώρα εύκολο είναι να τις αλλάξουμε ή να τοποθετήσουμε τις σωστές; Όχι βέβαια είναι υπολογίσιμη δαπάνη αλλά είπαμε πάμε να φτιάξουμε και να ομορφύνουμε ένα δήμο που δέχεται 35.000 τουρίστες την ημέρα...στα λόγια .... πως περιμένουμε θα τον φτιάξουμε με ένα κιλό μπογιά απο το χρωματοπωλείο;
Εκείνη η ονοματοδοσία των δρόμων στην πόλη απο την επιτροπή άραγε τέλειωσε, παραδόθηκε; Ή μήπως τώρα με τον θάνατο του Μίκη υπάρχουν ανακατατάξεις στους δρόμους;
ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΟΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ
.... στα σχολικά συγκροτήματα στο Αρκαλοχώρι και στα γύρω χωριά.
Όπως εξήγησε ο κ. Καραγιάννης Υφυπουργός Υποδομών, παρά το ότι η συντήρηση και οι επισκευές των βλαβών των σχολείων είναι αρμοδιότητα των Δήμων, ανεξαρτήτως της αιτίας που τις προκαλεί, εντούτοις ο εποπτευόμενος από το Υπουργείο Υποδομών φορέας ΚΤ.ΥΠ. Α.Ε. θα παρέμβει για τις επισκευές αυτές.
«Έτσι, θέλω να σας ενημερώσω ότι σε περίπτωση αδυναμίας υλοποίησης των επισκευών από τις Τεχνικές Υπηρεσίες των Δήμων ή της Περιφέρειας που ανήκουν, είναι δυνατή η ανάθεση των έργων στην ΚΤΥΠ ΑΕ, κατόπιν εντολής του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και της εξασφάλισης της αντίστοιχης χρηματοδότησης προς την εταιρεία. Όπως και έγινε!».
Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών έχουν διενεργηθεί έλεγχοι σε 94 σχολικά συγκροτήματα και συνολικά 191 κτίρια στις πληγείσες περιοχές. Από τα κτίρια αυτά, 157 έχουν κριθεί κατάλληλα προς χρήση, εκ των οποίων 53 χρήζουν επισκευών μικρής κλίμακας και 34 κτίρια έχουν χαρακτηρισθεί ακατάλληλα προς χρήση, καθώς παρουσιάζουν σημαντικές βλάβες.«Οι εργασίες επισκευής θα ολοκληρωθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα, με εργολαβίες που η ΚΤΥΠ θα αναλάβει να υλοποιήσει, με σκοπό την άμεση επαναλειτουργία αυτών των σχολικών μονάδων», είπε ο κ. Καραγιάννης, επισημαίνοντας ότι το επόμενο δεκαπενθήμερο θα ξεκινήσουν εργασίες αποκατάστασης ζημιών σε τέσσερις σχολικές μονάδες του Δήμου Μινώα Πεδιάδας.
Συγκεκριμένα:
Στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Αρκαλοχωρίου,
Στο Γενικό Λύκειο Αρκαλοχωρίου,
Στο 1ο ΕΠΑΛ Αρκαλοχωρίου
και στο Γυμνάσιο – Λύκειο Καστελίου
Τέλος, ανέφερε ότι «έχουν ήδη αποσταλεί οι πρώτες αίθουσες διδασκαλίας με βοηθητικούς χώρους (γραφεία διδασκόντων, WC), προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για την προσωρινή κάλυψη των αναγκών σχολικής στέγης, ενώ μέχρι τη Δευτέρα (11/10/2021) θα έχουν αποσταλεί και θα είναι στην Κρήτη συνολικά 22 αίθουσες με τους αντίστοιχους βοηθητικούς χώρους.
Επίσης, σήμερα η ΚΤΥΠ ΑΕ διενεργεί διαγωνισμό για επιπλέον 40 αίθουσες διδασκαλίας και 7 γραφεία διδασκόντων και WC, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί και για να συνεχισθούν τα μαθήματα», κατέληξε ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης.
Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών έχουν διενεργηθεί έλεγχοι σε 94 σχολικά συγκροτήματα και συνολικά 191 κτίρια στις πληγείσες περιοχές. Από τα κτίρια αυτά, 157 έχουν κριθεί κατάλληλα προς χρήση, εκ των οποίων 53 χρήζουν επισκευών μικρής κλίμακας και 34 κτίρια έχουν χαρακτηρισθεί ακατάλληλα προς χρήση, καθώς παρουσιάζουν σημαντικές βλάβες.«Οι εργασίες επισκευής θα ολοκληρωθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα, με εργολαβίες που η ΚΤΥΠ θα αναλάβει να υλοποιήσει, με σκοπό την άμεση επαναλειτουργία αυτών των σχολικών μονάδων», είπε ο κ. Καραγιάννης, επισημαίνοντας ότι το επόμενο δεκαπενθήμερο θα ξεκινήσουν εργασίες αποκατάστασης ζημιών σε τέσσερις σχολικές μονάδες του Δήμου Μινώα Πεδιάδας.
Συγκεκριμένα:
Στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Αρκαλοχωρίου,
Στο Γενικό Λύκειο Αρκαλοχωρίου,
Στο 1ο ΕΠΑΛ Αρκαλοχωρίου
και στο Γυμνάσιο – Λύκειο Καστελίου
Τέλος, ανέφερε ότι «έχουν ήδη αποσταλεί οι πρώτες αίθουσες διδασκαλίας με βοηθητικούς χώρους (γραφεία διδασκόντων, WC), προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για την προσωρινή κάλυψη των αναγκών σχολικής στέγης, ενώ μέχρι τη Δευτέρα (11/10/2021) θα έχουν αποσταλεί και θα είναι στην Κρήτη συνολικά 22 αίθουσες με τους αντίστοιχους βοηθητικούς χώρους.
Επίσης, σήμερα η ΚΤΥΠ ΑΕ διενεργεί διαγωνισμό για επιπλέον 40 αίθουσες διδασκαλίας και 7 γραφεία διδασκόντων και WC, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί και για να συνεχισθούν τα μαθήματα», κατέληξε ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης.
Καμιά σύγκριση με μας, απλά εδώ διαπιστώνουμε την μέθοδο, την τακτική και βλέπουμε και την ταχύτητα των αποφάσεων.... κατά τ' άλλα ο υπουργός το είπε ξεκάθαρα... η συντήρηση και οι επισκευές των βλαβών των σχολείων είναι αρμοδιότητα των Δήμων, ανεξαρτήτως της αιτίας που τις προκαλεί.
ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ
.... Άγριος τσακωμός μεταξύ δύο ανδρών, έλαβε χώρα χθες το μεσημέρι στο κέντρο της πόλης και είχε ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό στο κεφάλι του ενός και την μεταφορά του στο Κέντρο Υγείας Κισάμου.
Οι δύο αλλοδαποί άντρες διαφορετικών εθνικοτήτων που ενεπλάκησαν στο επεισόδιο, κάτω από άγνωστες συνθήκες, είχαν προσωπικές διαφορές. Είναι μάλιστα το δεύτερο επεισόδιο στις τελευταίες μέρες.
Το Α.Τ Κισάμου διερευνά την υπόθεση.
Οι δύο αλλοδαποί άντρες διαφορετικών εθνικοτήτων που ενεπλάκησαν στο επεισόδιο, κάτω από άγνωστες συνθήκες, είχαν προσωπικές διαφορές. Είναι μάλιστα το δεύτερο επεισόδιο στις τελευταίες μέρες.
Το Α.Τ Κισάμου διερευνά την υπόθεση.
Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2021
ΣΤΑ ΧΝΑΡΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ...ΜΟΝΟ ΠΟΥ...
....εκεί το πρόβλημα είναι υπαρκτό και πολύ πιο σοβαρότερο απο το δικό μας.
Εκεί το πρόβλημα το δημιούργησε ο σεισμός, ενώ εμείς το πάθαμε απο την μη συντήρηση των σχολικών μονάδων.
Η ΚΙΝΗΤΗ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ/ΑΚΟΟΛΟΓΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ «ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ» ΣΤΟ ΕΛΟΣ
Η Κινητή Παιδιατρική/Ακοολογική Μονάδα Προληπτικής Ιατρικής του οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» θα βρίσκεται την Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2021 στο Έλος Κισάμου, παρέχοντας δωρεάν προληπτική παιδιατρική εξέταση σε παιδιά νηπίου και δημοτικού, κατά προτεραιότητα της Κοινότητας Έλους .
Το πρόγραμμα προληπτικής ιατρικής λειτουργεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων και του Υπουργείου Υγείας, βάσει μνημονίων συνεργασίας που έχει υπογράψει «Το Χαμόγελο του Παιδιού» με τα ως άνω Υπουργεία και σε συνεργασία πάντα με περιφερειακούς και τοπικούς φορείς και συλλόγους, με στόχο την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών πρόληψης και ευαισθητοποίησης στα παιδιά.
Σε προληπτικό παιδιατρικό έλεγχο υποβάλλονται τα παιδιά τα οποία συνοδεύονται από τους γονείς/κηδεμόνες κι έχουν μαζί τους υπογεγραμμένο το σχετικό έντυπο συγκατάθεσης.
Στα παιδιά που υποβάλλονται σε προληπτικό παιδιατρικό έλεγχο, παραδίδεται ατομικό δελτίο προληπτικού ελέγχου, προκειμένου οι γονείς/κηδεμόνες τους να λάβουν γνώση και οδηγίες για την αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων. Το Χαμόγελο του Παιδιού για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων των παιδιών θα τηρεί μόνο δελτίο με τα αποτελέσματα του προληπτικού ελέγχου, χωρίς τα προσωπικά δεδομένα των παιδιών και μόνο για στατιστικούς λόγους.
Η δράση της κινητής Παιδιατρικής / Ακοολογικής Μονάδας Προληπτικής Ιατρικής θα λειτουργήσει στον αύλειο χώρο του Πολιτιστικού Συλλόγου «Η Αναγέννηση» στο Έλος, την 20η Οκτωβρίου 2021, ημέρα Τετάρτη και ώρες από 09:00 έως τις 17:00. Για ραντεβού μπορείτε να καλείτε στη Γραμματεία Δημάρχου στο τηλέφωνο 2822340200, 11-18 Οκτωβρίου και ώρες 09:00-14:00.
Εκ του Δήμου.
ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΔΡΟ....
Η απάντηση του πρώην Δημάρχου κ. Σταθάκη, και νυν επικεφαλής της Μείζονας Αντιπολίτευσης του δήμου, στα ερωτήματα της επιστολής του κ. Ψωματάκη Εμμανουήλ.
Δημοσιεύτηκε επιστολή, από τον αγαπητό εκπαιδευτικό και πρώην δημοτικό σύμβουλο του δήμου μας, κύριο Ψωματάκη Εμμανουήλ, με αναφορά στα προβλήματα στην σχολική εκπαίδευση και περί ανέγερσης των νέων λυκείων του δήμου Κισσάμου.
Ο κύριος Ψωματάκης έχει επανειλημμένως και δημοσίως καταθέσει απόψεις και ερωτήματα, προς τον δήμαρχο Κισάμου κ. Μυλωνάκη και επειδή δεν λαμβάνει απάντηση (όπως ο ίδιος αναφέρει), τα απευθύνει και στους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων, καταλογίζοντας μας και ευθύνες για την όλη κατάσταση. Θέλω να καταθέσω ότι κατανοώ απόλυτα την αγανάκτηση που νιώθει ο κ. Ψωματάκη, με την στάση και τον απαξιωτικό τρόπο που τον αντιμετωπίζει ο δήμαρχος και την καταδικάζω απερίφραστα και εγώ. Όσο αφορά τα ερωτήματα που απευθύνει προς εμένα έχω να του απαντήσω, ότι σχεδόν την ίδια αντιμετώπιση (όσο αφορά, την ενημέρωση), έχουμε και εμείς, ως δημοτικοί σύμβουλοι και μέλη της επιτροπής ανέγερσης των νέων λυκείων, επιτροπής μάλιστα, που ο ίδιος ο κ. Δήμαρχος σύστησε, αλλά ποτέ δεν συγκαλεί. Δεν γνωρίζω λοιπόν το περιεχόμενο της μελέτης κατεδάφισης, ούτε κατανοώ γιατί πληρώνουμε 10 χιλιάδες ευρώ περίπου, για την άδεια κατεδάφισης, για την οποία άνετα μπορούσε να την υποβάλει ένας εκ των ειδικών συνεργατών (Μηχανικός). Εξάλλου όπως διαπιστώσατε, υπάλληλος του δήμου Χανίων την υπόγραψε. Είναι πάρα πολλά και μεγάλα τα θέματα που θίγει στην επιστολή του ο κ. Ψωματάκης και δεν γίνεται να απαντήσω σε μια επιστολή. Έχω να του θυμίσω, ότι όλοι βρισκόμασταν στις συναντήσεις, στην αρχή του προβλήματος και ακούγαμε τις υποσχέσεις των αρμοδίων, επίσης, ελπίζω να θυμάται ότι ήμουν ο μόνος που είχα αντιπαρατεθεί στα χρονοδιαγράμματα και τα αμφισβήτησα. Επίσης υπενθυμίζω, ότι με αίτημα μου, έγινε γνωστό, ότι υπάρχει θέμα με την προμήθεια των αιθουσών και ένα σωρό άλλα ζητήματα, όπως της χωροθέτησης, φέρουν την συμβολή μου, ως δημοτικού συμβούλου και επικεφαλής της Μείζονας Αντιπολίτευσης του δήμου Κισάμου.
Κύριε Ψωματάκη καλώς κάνετε και αναδεικνύετε την απραξία και ανευθυνότητα της δημοτικής αρχής, όμως μην μας βάζετε στο ίδιο κάδρο, για να δείχνετε, ότι κρατάτε ίσες αποστάσεις, οι ρόλοι και οι ευθύνες όλων μας είναι διακριτές, σύμφωνα με την βούληση των δημοτών του δήμου Κισάμου, στους οποίους συμπεριλαμβανόμαστε όλοι μας ως πολίτες, ως σύλλογοι γονέων και εκπαιδευτικών και οφείλουμε να αντιδρούμε επίσης όλοι, συντεταγμένα, ως προς το εκάστοτε πρόβλημα και όχι ανάλογα ποιος είναι δημοτική αρχή και ποιος κυβέρνηση.
Με εκτίμηση.
Ο κύριος Ψωματάκης έχει επανειλημμένως και δημοσίως καταθέσει απόψεις και ερωτήματα, προς τον δήμαρχο Κισάμου κ. Μυλωνάκη και επειδή δεν λαμβάνει απάντηση (όπως ο ίδιος αναφέρει), τα απευθύνει και στους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων, καταλογίζοντας μας και ευθύνες για την όλη κατάσταση. Θέλω να καταθέσω ότι κατανοώ απόλυτα την αγανάκτηση που νιώθει ο κ. Ψωματάκη, με την στάση και τον απαξιωτικό τρόπο που τον αντιμετωπίζει ο δήμαρχος και την καταδικάζω απερίφραστα και εγώ. Όσο αφορά τα ερωτήματα που απευθύνει προς εμένα έχω να του απαντήσω, ότι σχεδόν την ίδια αντιμετώπιση (όσο αφορά, την ενημέρωση), έχουμε και εμείς, ως δημοτικοί σύμβουλοι και μέλη της επιτροπής ανέγερσης των νέων λυκείων, επιτροπής μάλιστα, που ο ίδιος ο κ. Δήμαρχος σύστησε, αλλά ποτέ δεν συγκαλεί. Δεν γνωρίζω λοιπόν το περιεχόμενο της μελέτης κατεδάφισης, ούτε κατανοώ γιατί πληρώνουμε 10 χιλιάδες ευρώ περίπου, για την άδεια κατεδάφισης, για την οποία άνετα μπορούσε να την υποβάλει ένας εκ των ειδικών συνεργατών (Μηχανικός). Εξάλλου όπως διαπιστώσατε, υπάλληλος του δήμου Χανίων την υπόγραψε. Είναι πάρα πολλά και μεγάλα τα θέματα που θίγει στην επιστολή του ο κ. Ψωματάκης και δεν γίνεται να απαντήσω σε μια επιστολή. Έχω να του θυμίσω, ότι όλοι βρισκόμασταν στις συναντήσεις, στην αρχή του προβλήματος και ακούγαμε τις υποσχέσεις των αρμοδίων, επίσης, ελπίζω να θυμάται ότι ήμουν ο μόνος που είχα αντιπαρατεθεί στα χρονοδιαγράμματα και τα αμφισβήτησα. Επίσης υπενθυμίζω, ότι με αίτημα μου, έγινε γνωστό, ότι υπάρχει θέμα με την προμήθεια των αιθουσών και ένα σωρό άλλα ζητήματα, όπως της χωροθέτησης, φέρουν την συμβολή μου, ως δημοτικού συμβούλου και επικεφαλής της Μείζονας Αντιπολίτευσης του δήμου Κισάμου.
Κύριε Ψωματάκη καλώς κάνετε και αναδεικνύετε την απραξία και ανευθυνότητα της δημοτικής αρχής, όμως μην μας βάζετε στο ίδιο κάδρο, για να δείχνετε, ότι κρατάτε ίσες αποστάσεις, οι ρόλοι και οι ευθύνες όλων μας είναι διακριτές, σύμφωνα με την βούληση των δημοτών του δήμου Κισάμου, στους οποίους συμπεριλαμβανόμαστε όλοι μας ως πολίτες, ως σύλλογοι γονέων και εκπαιδευτικών και οφείλουμε να αντιδρούμε επίσης όλοι, συντεταγμένα, ως προς το εκάστοτε πρόβλημα και όχι ανάλογα ποιος είναι δημοτική αρχή και ποιος κυβέρνηση.
Με εκτίμηση.
Σταθάκης Θεόδωρος
Επικεφαλής της Μείζονας Αντιπολίτευσης του δήμου Κισάμου.
ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Δημοτικό σχολείου Κεφαλίου!! .... 50 παιδιά στο διθέσιο σχολείο τότε. Αν και δεν μπορώ να βγάλω ημερομηνία όλο και κάποιος θα αναγνωρίσει τον εαυτό του ή τους γονείς του... για να μας πει.
Ίσως ο δάσκαλος να είναι ο Νίκος Λιονής και η φωτογραφία του 1955-57!!!
Και οι πληροφορίες για το σχολείο απο την Ελένη Βαιδάκη, που την ευχαριστώ!!!
Δημοτικό σχολείο Αγίου Αθανασίου.
Πρωτολειτούργησε το 1910 με δάσκαλο τον Παντελή Βαβουλέ, ο οποίος φρόντισε, για την ανέγερση και την ονομασία του. Οι μαθητές του προερχόταν από τα χωριά,
Περβόλια, Αερινός, Κεφάλι, Παπαδιανά, Κούνενι, Τζιτζιφιά, Πλοκαμιανά.
Στην φωτογραφία, που είναι της δεκαετίας του 1960 ή και 1970, ο δάσκαλος Νίκος Λιωνής και η δασκάλα Ναυσικά Πολάκη.
Τα ονόματα των παιδιών όσα μας έστειλε η κυρία Ελευθερία Μπαντουράκη-Αδαμάκη
Σχοινοπλοκάκη Πόπη, Αγάθη Φρυτακη, Αγγελική Πετράκη, Ελευθερία Αδαμάκη, Χατζογιαννάκης Δημήτρης, Χατζογιαννάκης Μανώλης, Πετράκης Αναστάσεως, Βατσολάκης Παύλος, Τεκάκης Σήφης, Τεκακης Βασίλης, Σταυρουλάκης Γιάννης, Σταυρουλάκης Στέλιος, Γιαννακάκης Γιώργος, Ειρήνη Πιμπλή, Νίκη Γεωργιλά, Δημήτρης Γεωργιλάς, Αναστάσιος Μπιτσάκης, Αναστάσιος Κρασσάκης, Ιωάννης Κρασσάκης, Χατζογιαννάκης Μανώλης, Χατζογιαννάκης Γιώργος, Χατζογιαννάκης Σοφία, Βιδαλάκη Τασούλα, Φρυτάκη Ιωάννα, Βασιλειάδη Δέσποινα, Βαγγέλης Καστρινακης, Πλοκαμακης Κωστής, Σπερελάκης Ιωάννης, Χαιρετάκης Γιώργος, Χαιρετάκη Λιλίκα, Καστρινάκης Ελευθέριος, Αντώνης Γεωργιλάς, Θεοφάνης Τσιτσιριδακης.
ΣΤΟΝ ΑΣΤΡΑΤΗΓΟ ΣΤΟΝ ΠΑΝΩ ΔΡΑΠΑΝΙΑ
Αστράτηγος πάνω Δραπανιά .... Ιερός Ναός Ταξιαρχών Μιχαήλ και Γαβριήλ που έχει δύο χρόνια να Λειτουργήσει γιατί με τις βροχές του 2019 ο ποταμός έχει πάρει τον μοναδικό μονοπάτι που οδηγεί σε αυτόν.
Φωτιά πήρε το διαδίκτυο με την ανάρτηση του πάτερ Αλέξανδρου, που ανέβασε την φωτογραφία της εκκλησίας με μια παραφορά του ποιήματος "το εκκλησάκι" του Άγγελου Βλάχου.
Εἰς τὸ βουνὸ ψηλὰ ἐκεῖ
εἶν᾿ ἐκκλησιὰ ἐρημική,
τὸ σήμαντρό της δὲ χτυπᾶ,
ἔχει Ψάλτη ἔχει Παπά
δεν ἔχει... δρόμο να περνά...
Ἕνα καντήλι σβηστό...
καὶ ἕναν πέτρινο σταυρὸ
ἔχει στολίδι μοναχὸ
τὸ ἐκκλησάκι τὸ φτωχό...
Ἀλλ᾿ ὁ διαβάτης... δεν έχει δρόμο να περνᾶ
στέκεται... απέναντι καὶ τὸ προσκυνᾶ
καὶ μὲ εὐλάβεια πολλὴ
τὸν ἄσπρο του σταυρὸ...νοερά...φιλεῖ.
Ἐπάνω στὸ σταυρὸ ἐκεῖ
εἶναι εἰκόνα μυστικὴ
μ᾿ αἷμα τὴν ἔγραψε ὁ Θεὸς (Κατοχή καταφύγιο Δραπανιανών)
καὶ τὴν λατρεύει ὁ λαός.
Τελικά οι πληγές απο τις πλημμύρες του 2019 πολλές, άλλες ξεχάστηκαν, άλλες είναι δύσκολες ... όπως και στην περίπτωση αυτή που για να πας στην εκκλησία δεν υπάρχει δρόμος ....ώστε να περάσουν τα μηχανήματα.
ΠΟΝΤΙΚΟΝΗΣΙ ....
Στο χθεσινό δημοσίευμα σχετικά με τα νησάκια και τις βραχονησίδες που βρίσκονται ένα γύρω απο την Κίσαμο, υπήρχαν πολλά σχόλια σχετικά με το ακατοίκητο νησάκι αυτό που βρίσκεται στα βορειοδυτικά της Κρήτης και μόλις 6 μίλια μακριά απο την Ήμερη Γραμβούσα και 9 μίλια απο τη Φαλάσαρνα, αν ειναι πουλημένο ή όχι. Η αλήθεια είναι οτι μια περιέργεια την έχουμε όλοι αν και κατά το παρελθόν είχαμε ακούσει οτι είχε πουληθεί σε Αμερικανούς δίχως να υπάρχουν στοιχεία βέβαια γι' αυτήν την πώληση. Στα Χανιώτικα Νέα το Μάιο του 2015 σε μια αναφορά του ο συγχρονος περιηγητής του νομού μας ο Αντώνης Πλυμάκης αναφέρει.... για την πρώτη του επίσκεψη στη Φαλάσαρνα: "Όσο για τα Φαλάσαρνα η πρώτη οργανωμένη μετάβαση για διήμερη εκδρομή επραγματοποιήθηκε την 8-6-1963 με πεζοπορία από Πλάτανο, αφού ο δρόμος διανοίχθηκε πολύ αργότερα από τα χρήματα που έλαβε η κοινότητα Πλατάνου από την πώληση της βραχονησίδας. Ποντικός στο ΝΑΤΟ για παρατηρητήριο του ρωσικού στόλου που τότε είχε αγκυροβόλιο μεταξύ Κυθήρων και Κρήτης. Έφυγε όμως ο στόλος, αλλά η νησίδα έμεινε."
Έχουμε λοιπόν την πρώτη μαρτυρία για την πώληση του νησιού επίσημα δημοσιευμένη. Σίγουρα η κοινότητα Πλατάνου θα έχει, αν φυλάει το αρχείο της, περισσότερα στοιχεία για αυτήν την παράξενη αγοροπωλησία. (περισσότερο σαν πώληση ειδικού σκοπού μοιάζει)
Μάλιστα ανεπίσημα άκουσα και αυτό είναι εύκολο να το διασταυρώσουμε, οτι υπάρχει κάποιο σχετικό έγγραφο και στον Δήμο Κισάμου όπου αναφέρει την απαλλοτρίωση του νησιού, όχι πώληση στο ΝΑΤΟ, στο Ναύσταθμο Κρήτης έναντι 45.000 δραχμών περίπου.
Όπως έγραψε και ο Αντώνης Πλυμάκης ο στόλος έφυγε, αλλά η νησίδα έμεινε σε άλλα χέρια.
ΚΙΣΑΜΟΣ 1867
Μια φωτογραφία απο μια ξυλογραφία της πόλης της Κισάμου με τα δυο κάστρα της του 1867. Η γνήσια ξυλογραφία (ποιος ξέρει όμως αν ειναι αν δεν την δει) πωλείται μόλις 45 Ε απο τον "οίκο Σπανός". Μια καλή ευκαιρία για τον Δήμο μας να αποκτήσει και ένα ιστορικό κειμήλιο, με την πόλη της Κισάμου στα χρόνια της μεγαλύτερης επανάστασης των Κρητικών 1867.
Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2021
ΦΩΤΙΑ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ΣΑΣΣΑΛΟ
Φωτιά σε γεωργική έκταση στο χωρίο Σάσσαλος. Με την άμεση επέμβαση της Πυροσβεστικής υπηρεσία, που έφτασε αμέσως στον τόπο της φωτιάς, με 5 οχήματα και 10 άνδρες απο τον Πυροσβεστικό σταθμό Κισάμου, η φωτιά βρίσκεται τώρα υπό μερικό έλεγχο. Βρέθηκε ο δράστης και κλήθηκε σε απολογία για εμπρησμό απο αμέλεια, ενώ του βεβαιώθηκε διοικητικό πρόστιμο 300 Ε.
ΣΕ ΚΑΛΟ ΔΡΟΜΟ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΠΟΠΕΡΑΤΩΣΗΣ ΤΗΣ ΛΙΜΝΟΔΕΞΑΜΕΝΗΣ ΤΟΥ ΕΛΟΥΣ!
Αισιόδοξος ότι οι εργασίες αποπεράτωσης της πολύπαθης λιμνοδεξαμενής των Εννιά Χωριών βρίσκονται σε καλό δρόμο, δηλώνει ο πρόεδρος της τοπικής Κοινότητας Έλους Νικόλαος Κυριτσάκης μιλώντας το μεσημέρι της Δευτέρας στα “Χανιώτικα νέα” και στον δημοσιογράφο Γιάννη Κάκκανο.
“Η λιμνοδεξαμενή του Έλους όπως έχει επικρατήσει να λέγεται κατασκευάζεται στην περιοχή Καμένο Σελί μεταξύ των τριών χωριών, Λίμνης, Έλους και Λουχίου που είναι πολύ πιο κοντά. Είμαι πολύ ευχαριστημένος με την εξέλιξη των εργασιών και αισιοδοξώ ότι θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της και θα γίνουν τα εγκαίνια το αργότερο μέχρι το τέλος του επόμενου έτους. Ένα μικρό θέμα αντιμετωπίζουμε μόνο που αφορά το αρδευτικό δίκτυο που θα γίνει στον Κάμπο επειδή δεν έχουν υπογράψει ακόμα όλοι οι κάτοικοι που έχουν ιδιοκτησίες αλλά αισιοδοξώ ότι θα το επιλύσουμε πολύ σύντομα. Η λιμνοδεξαμενή θα γεμίζει με τα νερά της βροχής και με αυτά που θα κατεβαίνουν από την Κουφή Καρά του Έλους. Είναι ένα έργο απαραίτητο για την άρδευση όλης της περιοχής μας και είμαστε αισιόδοξοι για την αποτελεσματικότητα που θα έχει”.
Γιάννης και Ηλίας Κάκανος
Γιάννης και Ηλίας Κάκανος
ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΕΠΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ
Ξεκίνησαν οι διαδικασίες απο προχθές για την δημιουργία των εργαστηρίων του ΕΠΑΛ στο νέο προσωρινό χώρο στο Μαύρο Μώλος. Το δίκαιο του αιτήματος της σχολικής κοινότητας Κισάμου, να έχουν τα ΕΠΑΛ εργαστήρια όσο το δυνατόν γρηγορότερα, το οποίο είχαν παραδεχτεί και ο περιφερειάρχης κ. Αρναουτάκης αλλά και ο αντιπεριφερειάρχης Νίκος Καλογερής με δηλώσεις τους, παίρνει σάρκα και οστά και ελπίζουμε οτι ως και το τέλος του χρόνου θα έχουν οι μαθητές του ΕΠΑΛ Κισάμου τα εργαστήρια τους.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων Νίκος Καλογερής, είχε τονίσει μάλιστα το ήταν ένα μεγάλο παράλληλο έργο προϋπολογισμού 800.000 ευρώ, το οποίο η Περιφέρεια έχει δεσμευτεί ότι θα χρηματοδοτήσει..
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)