Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Πέμπτη 8 Απριλίου 2021

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

ΠΑΣΧΑ 2021
-Ιδιαιτέρως ανησυχητικά είναι τα επιδημιολογικά δεδομένα στη χώρα, με τους επιστήμονες να παρακολουθούν με αγωνία την άνοδο της επιδημιολογικής καμπύλης προκειμένου να δουν σημάδια κορύφωσης που θα επιτρέψουν στη συνέχεια μια σχετική χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων ενόψει και της εορτής του Πάσχα.

ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ

Γράφει ο Γιάννης Βιολάκης
Δεν θα πω πολλά για αυτό το θέμα, έχουν ειπωθεί και γραφεί απο το blog τις Κισάμου (sandentrpese), τους εκάστοτε υποψηφίους δημοτικούς συμβούλους και δημάρχους καθώς και απο δημότες που πονούν την πόλη τους.
Θα σταθώ όμως στην τεράστια προσπάθεια της συμπολίτισσα μας και αξιόλογης ειδικής συνεργάτης του δήμου μας διαχρονικά, της κα Λαινάκη Νεκταρίας.
Σίγουρα είναι τιμή μας, για εμάς τους δημότες της Κισάμου να έχουμε στην περιοχή μας καταξιωμένους επιστήμονες, με φρέσκες ιδέες, οι οποίες είναι και υγροποιήσιμες.
Σίγουρα η κα. Λαινάκη το έχει βάλει στόχο υψίστης Προτεραιότητας, την υλοποίηση του ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ.
Συνεχίστε κα. Λαινάκη με αυτήν σας την επιμονή για αυτό το τόσο σημαντικό έργο για την πόλη μας , οι δημότες αναγνωρίζουν και επικροτούν τέτοιου είδους προσπάθειες.
Υ.Γ
Για την ανάκληση της σύμβασης με το Πολυτεχνείο Κρήτης και την ανάθεση στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, νομίζω ότι εκτός ότι πέρασαν άπρακτα οι 10 μήνες (2018) της ολοκλήρωσης της σύμβασης και δεν αναρωτήθηκε η κοινή επιτροπή παρακολούθησης να ενεργήσει πιο έγκαιρα, ας μην αντετίθεντο κάποιοι με πρόσχημα την "Εντοπιότητα"
.


ΟΜΟΡΦΥΝΑΝ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Τελικά κουβέντα στην κουβέντα αλλά και η δημοσιότητα που πήρε το θέμα απο ανάρτηση του Γιώργου Γεωργιλάκη, ο δήμος αποφάσισε και έκανε μια κίνηση ομορφιάς και στην είσοδο της πόλης τοποθετώντας παγκάκια αλλά και φυτεύοντας τριανταφυλλιές. 
Μάλιστα όπως έμαθα θα προχωρήσουν και στο σκάλισμα του νεκρού κορμού του ευκαλύπτου, φτιάχνοντας τα δυο δελφίνια σύμβολο της πόλης! 

Να θυμίσω οτι στο σημείο αυτό είναι και η έξοδος του τελευταίου δρόμου του σχεδίου πόλης που θα μπορούσε να μας σώσει προσωρινά μιας και δεν υπάρχει περίπτωση να δούμε περιφερειακό-εδώ κινδυνεύει να μην βρεθούν τα χρήματα και για τον νέο  ΒΟΑΚ, και αν βρεθούν ποιος είναι σίγουρος οτι θα μας συμπεριλάβουν.

ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ "ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΡΔΕΥΣΗΣ ΣΦΗΝΑΡΙΟΥ"

Επιστολή-απάντηση στην συνέντευξη που έδωσε ο πρώην Δήμαρχος Κισάμου και νυν επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Κισάμου κ. Σταθάκης, στα Χ.Ν, έδωσε ο δήμαρχος Κισάμου σχετικά με την ανάγκη υδραυλικών έργων στον Δήμο.
Κύριε διευθυντά,
σε δημοσίευμα της εφημερίδας σας την Δευτέρα 5 Απριλίου 2021, παρουσιάζονται οι δηλώσεις του πρώην δημάρχου Κισσάμου κ. Θεόδωρου Σταθάκη για αρδευτικά θέματα του δήμου μας. Χωρίς καμία πρόθεση σχολιασμού ή αντιπαράθεσης επί των θέσεων και προτάσεων, θεωρώ υποχρέωσή μου να αποκαταστήσω την αλήθεια σχετικά με την αναφορά στην απόρριψη από τη διαχειριστική αρχή του Ε.Π. Κρήτης 2014-2020, της πρότασης που είχε υποβληθεί από την προηγούμενη δημοτική αρχή Κισάμου και αφορούσε την υλοποίηση του έργου “Έργα Β’ Φάσης βελτίωσης και ενίσχυσης άρδευσης Σφηναρίου με αξιοποίηση χειμέριων απορροών”.
Η πραγματικότητα -βάσει και των επίσημων εγγράφων και όχι των φημών- έχει ως εξής:
Το έργο στον αρχικό πίνακα αποτελεσμάτων (στις 5/11/2019) αξιολογήθηκε ως απορριπτέο και για βαθμολογικούς λόγους, αλλά κυρίως για λόγους ουσιαστικούς καθώς δεν ικανοποιούσε κριτήρια επιλεξιμότητας. Ο δήμος Κισσάμου υπέβαλε άμεσα προσφυγή (στις 13/11/2019 και εντός περιορισμένων χρονικών ορίων), προσπαθώντας να αντιστρέψει μια κατάσταση, που όπως αποδείχθηκε ήταν μη αναστρέψιμη, με βάση τον φάκελο που είχε υποβληθεί από την προηγούμενη δημοτική αρχή.
Σύμφωνα λοιπόν με τις δηλώσεις του πρώην δημάρχου, εμφανίζεται ως υπαίτια της απόρριψης της πρότασης η νυν δημοτική αρχή, γιατί όπως αναφέρει δεν απέστειλε τις μελέτες σε φυσική μορφή. Βάσει όμως του εγγράφου εξέτασης της ένστασης (με ΑΔΑ: ΨΝΙΤ7ΛΚ-6ΧΦ για να το διαβάσει κάθε ενδιαφερόμενος) προκύπτει πως από τους 4 λόγους απόρριψης (που ο καθένας από μόνος του ήταν αρκετός να απορριφθεί η πρόταση), μόνο ο ένας αναιρέθηκε λόγω της προσφυγής, ενώ οι άλλοι 3 παρέμειναν.
Θα σταθώ μόνο στον πιο ουσιαστικό 3ο λόγο απόρριψης, που εξαρχής καθιστούσε αδύνατη την ένταξη του έργου στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, γιατί πολύ απλά ο δήμος Κισάμου υπέβαλε σε λάθος πρόγραμμα το συγκεκριμένο έργο. Με απλά λόγια, στην σχετική πρόσκληση του ΠΕΠ Κρήτης μπορούσαν να ενταχθούν αρδευτικά έργα με προϋπολογισμό κάτω από 2.200.000€. Για τα έργα πάνω από αυτό το ποσό είχε εκδοθεί νωρίτερα σχετική πρόσκληση από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης στις αρχές του 2018, αλλά ο δήμος Κισσάμου δεν υπέβαλλε πρόταση γιατί ακόμα δεν είχε ολοκληρώσει τις μελέτες για το αρδευτικό του Σφηναρίου (ούτε καν τις είχε αναθέσει, ενώ αναφερόταν στο εν λόγω έργο τουλάχιστον από το 2016).
Όταν λοιπόν το 2019 ολοκληρώθηκαν οι μελέτες, διαπιστώθηκε πως ο προϋπολογισμός τους υπερέβαινε τα 2.200.000€ και για να υποβληθεί το έργο έπρεπε να αφαιρεθεί ένα τμήμα του (δεξαμενές) και να αναφερθεί πως «η κατασκευή δύο (2) δεξαμενών πρόκειται να γίνει με ίδιους πόρους του Δήμου». Αυτό όμως, δηλαδή το να λείπει από την πρόταση ένα τμήμα του έργου, δεν γίνεται δεκτό στο ΕΣΠΑ και όπως αναφέρει η διαχειριστική αρχή
«…καταστρατηγεί την απαίτηση πληρότητας του προϋπολογισμού, ο οποίος θα πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα αναγκαία Υποέργα/κόστη για την υλοποίηση του φυσικού αντικειμένου, εξασφαλίζοντας την λειτουργικότητά της».
Πολύ απλά λοιπόν, οι αλχημείες και το «κόψιμο του έργου στα δύο» για να χωρέσει στο ποσό των 2.200.000€, είχαν εξ’ αρχής ναρκοθετήσει την πρόταση. Το έργο «χώραγε» και θα μπορούσε να ενταχθεί στην αντίστοιχη πρόταση του Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης το 2018 (όπως π.χ. ο δήμος Αποκορώνου υπέβαλε και ενέταξε το αρδευτικό Βάμου), αλλά ο δήμος Κισσάμου δεν ήταν έτοιμος όταν έπρεπε.
Στα λόγια είναι όλα εύκολα και για να εντάξεις έργα στο ΕΣΠΑ και για να ρίχνεις στους άλλους την ευθύνη των δικών σου αποτυχιών. Όμως, τα γραπτά μένουν και στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι και πολλά και αναλυτικά.
Ο δήμος Κισσάμου είναι σε διαδικασία τροποποίησης και συμπλήρωσης των μελετών ώστε να προκύψει ένα έργο ενιαίο, συνολικά αδειοδοτημένο και με προσπάθεια εξασφάλισης της γης για την κατασκευή των δεξαμενών, όχι με απλή βεβαίωση δημάρχου αλλά με νόμιμη πράξη παραχώρησης. Επίσης, πρότεινε στην Περιφέρεια Κρήτης την ένταξη του έργου η οποία και το ενέταξε στις προτάσεις της για νέα αρδευτικά έργα, κάτι που μας επιβεβαίωσαν και στην πρόσφατη επίσκεψη στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, όπου συζητήσαμε το θέμα.
Με την πρώτη χρηματοδοτική ευκαιρία, αυτό το έργο θα υποβληθεί και πιστεύουμε πως αυτή τη φορά θα ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, ώστε να βοηθήσει στην επίλυση των μεγάλων αρδευτικών ζητημάτων της περιοχής του Πλατάνου.
Ο δήμαρχος Κισάμου
Μυλωνάκης Γιώργος

Τετάρτη 7 Απριλίου 2021

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ

Η Ιερά Επαρχιακή Σύνοδος της  Εκκλησίας Κρήτης, αναφορικά προς το θέμα των Δασικών Χαρτών, το οποίο απασχολεί την επικαιρότητα τον τελευταίο καιρό, ανακοινώνει τα παρακάτω:
1. Το θέμα των Δασικών Χαρτών απασχολεί έντονα την Εκκλησία Κρήτης, τόσο εξαιτίας των δικαίων αντιρρήσεων που έχουν ήδη εκφρασθεί από Φορείς της Μεγαλονήσου Κρήτης, αλλά και από το γεγονός ότι πολλές από τίς καλλιεργήσιμες Μοναστηριακές και Ενοριακές εκτάσεις γης έχουν χαρακτηρισθεί ως «δασικές».
2. Η Εκκλησία της Κρήτης, αμέσως μετά τη δημοσίευση των δασικών χαρτών στους Νομούς της Κρήτης, απευθύνθηκε με Συνοδική επιστολή Της προς στον αρμόδιο Υπουργό, εκφράζοντας τους έντονους προβληματισμούς Της για διάφορες πτυχές του σπουδαίου αυτού θέματος.
3. Συγκεκριμένα, η Εκκλησία της Κρήτης, αναφορικά προς το σπουδαίο αυτό θέμα ζητά από την Ελληνική Πολιτεία και το αρμόδιο Υπουργείο:
Α. Την αναστολή της διαδικασίας ανάρτησης των Δασικών Χαρτών για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ώστε να δοθεί η δυνατότητα επίλυσης των σοβαρών προβλημάτων και άρσης των αδικιών που έχουν προκύψει, προκειμένου να επιτευχθεί η διόρθωση τους, με διασφάλιση των δικαιωμάτων κάθε νόμιμου ιδιοκτήτη γης, Νομικού η φυσικού προσώπου. Η αναστολή αυτή θα δώσει και τον χρόνο στις κατά τόπους Διευθύνσεις Δασών να διορθώσουν τους δασικούς χάρτες λαμβάνοντας υπ᾽ όψιν υπηρεσιακώς τις τελεσίδικες αποφάσεις των Επιτροπών Δασικών Αμφισβητήσεων, χωρίς να χρειάζεται ο απλός πολίτης και η Εκκλησία να δαπανά χρόνο, κόπο και χρήματα προκειμένου να υποδείξει στις Διευθύνσεις Δασών τις αποφάσεις των Επιτροπών αυτών.    
Β. Την τροποποίηση της Δασικής Νομοθεσίας και τον εκσυγχρονισμό της καθώς και η αναθεώρηση των δασικών χαρτών, υπό την έννοια ότι οι χάρτες αυτοί πρέπει να συνταχθούν με υπευθυνότητα και επιμέλεια από αρμόδιους επιστήμονες, οι οποίοι θα λάβουν σοβαρά υπ᾿ όψιν τα δικαιώματα των ιδιωτών, της Εκκλησίας και των λοιπών  Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, με δεδομένο το ιδιαίτερο ιδιοκτησιακό καθεστώς στην Κρήτη και τη μη ισχύ του τεκμηρίου της ιδιοκτησίας του Δημοσίου (άρθρο 62 του Ν. 998/1979 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει). 
Επίσης, θα πρέπει οι συντάσσοντες τους χάρτες αυτούς επιστήμονες  να λάβουν σοβαρά υπ᾿ όψιν τα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια, τις προβλεπόμενες επεκτάσεις σχεδίων Πόλεως και οικισμών τους  ΣΧΟΑΑΠ και να μην χαρακτηρίζουν ως δασικές τις εκτάσεις εκείνες τις οποίες οι Δήμοι της Κρήτης έχουν ήδη προβλέψει εγγράφως ότι εντάσσονται σε επεκτάσεις σχεδίων πόλεων και οικισμών καθώς επίσης και τις καταγεγραμμένες καλλιεργήσιμες εκτάσεις των αγροτών μας που επιδοτούνται από διάφορους φορείς (π.χ. ΟΠΕΚΕΠΕ). 
Γ. Την πρόβλεψη νομοθετικής ρύθμισης από πλευράς της Πολιτείας, ώστε να προστεθούν στο άρθρο 10 του νόμου 3208/2003 και οι τίτλοι της Εκκλησίας, που συντάσσονται κατά εξαιρετικό δίκαιο ή και κατά τους κοινούς κανόνες δικαίου και οι οποίοι διασφαλίζουν τις ιδιοκτησίες των Ιερών Μονών και των Ενοριών. 
Επισημαίνεται η ανάγκη να αναγνωρισθεί και νομοθετικώς ότι τα Εκκλησιαστικά Νομικά Πρόσωπα γενικά αλλά και ειδικότερα η Εκκλησία της Κρήτης έχει από αιώνες στην αποκλειστική κυριότητά Της δάση καθώς και δασικές και χορτολιβαδικές εκτάσεις, τα οποία  έχει διασώσει και αναδείξει έως σήμερα και έχει συμβάλλει ιστορικά στην διατήρηση των οικοσυστημάτων και των βιοτόπων που της ανήκουν. 
Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, Ιερές Μονές ευρίσκονται σε ερημικές περιοχές, ιδιοκτησίας τους, τις οποίες οι ίδιοι οι μοναχοί αναδασώνουν, φροντίζουν, καθαρίζουν, εκτρέφουν μέλισσες και άλλα ζώα και σήμερα χαρακτηρίζονται οι περιοχές αυτές δασικές ή χορτολοβαδικές εκτάσεις του τύπου των Δημοσίων εκτάσεων, χωρίς να μπορεί η Εκκλησία να αποδείξει την κυριότητα της, διότι δεν αναγνωρίζονται στο άρθρο 10 του νόμου 3208/2003 οι σύμφωνα με το Ελληνικό δίκαιο συσταθέντες τίτλοι της.
Δ. Την παράταση της αποκλειστικής προθεσμίας κατάθεσης των αντιρρήσεων επί των δασικών χαρτών, ώστε να δοθεί η δυνατότητα προετοιμασίας και ουσιαστικής τεκμηρίωσης των αντιρρήσεων από τους ενδιαφερόμενους και μάλιστα εντός της περιόδου της πανδημίας και των επιπροσθέτων δυσκολιών που δημιουργεί.
Ε. Την απαλλαγή των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου της Εκκλησίας (Ιερών Μονών, Ενοριών κ.α.) από το οριζόμενο ειδικό τέλος, κατά αντιστοιχία με τα λοιπά Ν.Π.Δ.Δ., για το παραδεκτό κατάθεσης των αντιρρήσεων. Το προβλεπόμενο σήμερα τέλος για πολλές Μοναστηριακές και Ενοριακές εκτάσεις ανέρχεται σε τεράστια ποσά, τα οποία η Εκκλησία αδυνατεί να καταβάλει. Επίσης, απαραίτητη κρίνεται η μείωση του εν λόγω τέλους στο ελάχιστο δυνατόν για κάθε Έλληνα πολίτη, που έχει εξουθενωθεί οικονομικά από την  χρόνια οικονομική κρίση και την πανδημία. 
ΣΤ. Την στελέχωση των Δασικών Υπηρεσιών από το αρμόδιο Υπουργείο ώστε να υποστηριχθεί η διαδικασία διόρθωσης των λαθών και εισαγωγής των νόμιμων πράξεων του δημοσίου και στη συνέχεια η διαδικασία των αντιρρήσεων.
Η Εκκλησία Κρήτης ζητά από κάθε αρμόδιο όργανο της Ελληνικής Πολιτείας, να διασαφηνίσει κάθε πτυχή του περιεχομένου των δασικών χαρτών και να σταθεί αρωγός στους Έλληνες πολίτες που έχουν πολλαπλά πληγεί από την οικονομική κρίση των τελευταίων ετών.
Η Εκκλησία της Κρήτης έχει, κατά καιρούς, προσφέρει το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας Της στην επούλωση πληγών και στήριξη αναγκών του Ελληνικού Κράτους και η ελάχιστη εναπομείνασα περιουσία συμβάλλει στην ενίσχυση του προνοιακού, κοινωνικού και φιλανθρωπικού Της έργου. Οποιαδήποτε επιπρόσθετη επιβάρυνση θα πλήξει και θα τραυματίσει ανεπανόρθωτα το έργο αυτό επί ζημία και εις βάρος των εκατοντάδων εμπερίστατων συνανθρώπων μας ανά την Μεγαλόνησο, οι οποίοι σε καθημερινή βάση επωφελούνται από τις προνοιακές, κοινωνικές και φιλανθρωπικές δομές και δράσεις της Εκκλησίας Κρήτης.  
Από την Ιερά Επαρχιακή Σύνοδο
της Εκκλησίας Κρήτης

ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ...

Νέα επιχορήγηση 42.000 ευρώ, από το υπουργείο Εσωτερικών, προς τον δήμο Κισάμου, για δράσεις αντιμετώπισης πρόληψης κορονοϊού. Είναι η τρίτη ή τέταρτη καλάδα χρημάτων που έρχεται στο δήμο μας για την αντιμετώπιση της πανδημίας....αρχή γενομένη τον Μάρτη του 2020 με 20.000 Ε, τον Οκτώβρη του ιδίου έτους με 75.436 Ε και η τωρινή 42.000 Ε ..με κάθε επιφύλαξη αν δεν έχουμε πάρει και στο μεσοδιάστημα και άλλα. Το θέμα δεν είναι βέβαια γιατί έρχονται που είναι καλοδεχούμενα, αλλά που πάνε αυτά χρήματα και ποιες ανάγκες καλύπτουν. Απάντηση είμαι σίγουρος οτι θα πάρουμε τις επόμενες μέρες.. αν και καταλαβαίνω οτι προορίζονται για απολυμάνσεις σχολείων και κοινόχρηστων χώρων και φυσικά για την απολύμανση του Δημαρχείου.... Βέβαια απορία προκαλεί γιατί δεν βγάζει το κράτος και ένα κονδύλι το ίδιο για το Αννουσάκειο Θεραπευτήριο εκεί που πραγματικά αν μπει ο ιός θα τους θερίσει όλους και αναγκάζει διοίκηση και Σεβασμιώτατο να κάνουν συνεχείς εγκλήσεις για χρηματοδότηση του ιδρύματος για τον ανωτέρω σκοπό. 
Ελπίζω οτι η αφού το κράτος δεν βλέπει ας δει ο δήμος μας και ας χρηματοδοτήσει αυτός το Αννουσάκειο που έχει ανάγκες... δεν είναι ανάγκη να το λέμε είναι υποχρέωση μας να το κάνουμε... για το Αννουσάκειο. Ελπίζω την άλλη φορά που θα έχουμε μια πολιτική φιέστα προγραμματισμένη  (επίσκεψη υπουργού-βουλευτή) στο Αννουσάκειο, να μην τον αφήσουν επιδεικτικά να μπει.
Πάντως ο δήμος μπορεί και έχει την ευχέρεια να επιχορηγήσει το Αννουσάκειο με μέρος απο αυτά τα χρήματα που δεν πιστεύω να τα ξοδεύουν για τον σκοπό του ερχομού τους.
 

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Αγαπητά μου παιδιά!
Κάθε άνοιξη ο θεός αναπλάθει τον κόσμο του, τον γεμίζει άνθη και τον κάνει πρωτόπλαστο.
Μα όπως συμβαίνει με τα λουλούδια της Γης, που οι άνθρωποι συχνά τα λερώνουν και τα καταστρέφουν, το ίδιο συμβαίνει με τα λουλούδια εκείνα που λέγονται παιδιά και φυτρώνουν από τις ρίζες του Γάμου, που τον ευλογεί η Εκκλησία μας και εύχεται «και ίδωσιν υιούς των υιών αυτών ως νεόφυτα ελαίων κύκλω της τραπέζης αυτών…»
Και εγώ αν μπορούσα θα ήθελα να πάρω αυτές τις παλιές επιγραφές «αγαπάτε τα άνθη» να τις κρατήσω παντού όπου υπάρχουν «κηπάρια» παιδιών.
Στις οικογένειες, στα σχολεία, στα κέντρα διασκεδάσεων, παντού όπου υπάρχουν παιδιά και κινδυνεύουν από αδιάφορους γονιούς, από ανάξιους παιδαγωγούς, από εμπόρους και μαστροπούς της παιδικής αθωότητας, πότε με σεξολογίες πότε με ναρκωτικά και πότε με σατανοτράγουδα και μόδες που απογυμνώνουν τον άνθρωπο σωματικά και ψυχικά.
Το μήνυμα λοιπόν των λουλουδιών της άνοιξης γίνεται και μήνυμα για τα λουλούδια παιδιά του κόσμου και της πατρίδας μας, που έχομε πολλούς λόγους να αγαπάμε και να προστατεύουμε.

ΟΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΜΑΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ

 Διαβάζοντας την ιστορία του Μιχάλη Αναστασάκη και ιδιαίτερα για τα δύσκολα χρόνια του μεσοπολέμου, σταματάω στην σελίδα που γράφει, στην καθαρεύουσα βέβαια, "Περί παραινέσεων συμβουλών και σπουδών των τελειόφοιτων Γυμνασίων" και αναπτύσσει παρακάτω την γνώμη του για ένα σοβαρό για την εποχή του θέμα τις πρακτικές μαίες.
Γιακουμάκη-Κουφάκη Ελένη
Γράφει λοιπόν σε ελεύθερη μετάφραση δική μου
Στα χωριά και ιδιαίτερα της επαρχίας οι εγκυμονούσες προσκαλούν για βοήθεια μαίες πρακτικές και αγράμματες, και εξαιτίας αυτής της αγραμματοσύνης αγνοούν τις σημασία της αντισηψίας και ασηψίας και η κατάσταση είναι μια συνέχεια της Τουρκοκρατίας. Η πρόοδος αλλά και η υγιεινή για την προστασία του παιδιού, της μητέρας και κάθε πάσχοντος, επιβάλει να αντικατασταθούν οι πρακτικές μαίες με μαίες που θα έχουν επιστημονική κατάρτιση. 
Και συνεχίσει ο Μιχάλης Αναστασάκης γράφοντας την παραίνεση του...
..οι δεσποινίδες που τελειώνουν το Γυμνάσιο κάλλιστα θα μπορούσαν να σπουδάσουν μαίες όπου και θα πληρώνονται καλά, αλλά και θα γίνουν και περιζήτητες νύφες. Είμαι σίγουρος οτι μέσα σε 3 χρόνια όλες οι κοινότητες θα ζητήσουν μαίες απο το κράτος για διορισμό.
Κλωνιζάκη-Κουφάκη Μαρία
Στην πόλη της Κισάμου απο ερωτήσεις δεξιά αριστερα, πρακτικές μαίες υπήρχαν κάμποσες. Η πρώτη που ενθυμούνται οι παλαιότεροι ήταν κάποια Πολιουδάκη, μάλλον η μάνα του Πολιουδίγιαννη, στην συνέχεια υπήρχε ο γιατρός Μαργαρίτης αλλά κάτι συνέβη σε μια γέννα και τα παράτησε, ακολουθώντας την παθολογία, βέβαια αυτή που ξεχώριζε ήταν η Ελένη Κουφάκη (φωτο πρώτη) που όπως λένε οι παλαιότεροι Καστελιανοί οι γεννημένοι απο το 1930 ως και το 1950, οι περισσότεροι και οι περισσότερες  γεννήθηκαν στα χέρια της. Μάλιστα κρατούσε βιβλίο με τις γέννες που είχε κάνει και ήταν πολύ πάνω απο 1000. Μια άλλη που ξεγεννούσε ήταν η Πηνελόπη Βογιατζάκη-Μυλωνάκη, πολύ πριν φτιαχτεί το νοσοκομείο του Καστελιού ξεγεννούσε και ο γιατρός Γιάννης Λυγιδάκης. Αυτά ως και τις αρχές του 1960 που τοποθετήθηκε επίσημα μαία στο νοσοκομείο Κισάμου, η Μαρίκα Κλωνιζάκη-Κουφάκη (1963-1988), και ανοίχτηκαν και οι πρώτες κλινικές στα Χανιά αρχές του 1956-59 (Μαργαρίτη-Μπρεδάκη-Τσεπέτη)
Η κάθε πρακτική μαία είχε και δυο βοηθούς και φυσικά αμειβόταν κανονικά εκείνα τα χρόνια και με ιδιαίτερο μπαξίσι (λίρα) άμα ήταν και αγόρι!!! Κάθε χωριό είχε την πρακτική μαία του και όπως έμαθα στα Κάτω Μεσόγεια ήταν η Ρεβελοκωστίνα, στο Βουλγάρω και στα γύρω χωριά η Βουτσαδάκη, στα Καλουδιανά η Αλυγιζάκη, στον Πλάτανο η Ξηρουχάκη-Σχετάκη, αλλά και η Ματζοράκη -Νικολακάκη Αρτεμισία, στο Δραπανιά ο γέρο Λυγίδης.
Επειδή το άρθρο θα μείνει συμπληρώνω και όλα τα ονόματα των πρακτικών μαιών που ήρθαν σαν σχόλιο στο blog
Δραπανιάς Κοκοτσάκη Εκτωρίνα
Γραμβούσα Κοκκινάκη Μαρία
Τζιτζιφιά Βατσολάκη Αλεξία
Κούνενι-Βάθη Βαιδονικολίνα  
Μουρί Κλειδουχάκη Καλλιόπη
Τοπόλια Λιοτσάκη Όλγα
Σηρικάρι, Λουβιτάκη-Κατσικανδαράκη Αθηνά (φωτο)
Παπαδιανά, Αλεξάνδρα Λιωνή
Κεραμωτή-Αμυγδαλοκεφάλι Λαγουδάκη Καλλιόπη το γένος Στρατάκη, και η Μοτάκη Μαρία!
Έλος-Λίμνη Σκαλιδάκη Κονδύλω
Κοτσιανά Φαντάκη
Καλλεργιανα Σημαντηράκη Γεωργία

Ευχαριστώ όλους όσους διάβασαν το μικρό αυτό αρθράκι και έστειλαν τα ονόματα των πρακτικών μαιών-γιατρών απο τα χωριά τους. 
Φυσικά θα τον συμπληρώσουμε τον κατάλογο με τον καιρό!

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Το αγαπημένο παγκάκι παραδόθηκε στον αέρα γράφει η Ε.Π στην ανάρτηση της. Ευτυχώς δεν πήγε μακρυά και οι άνθρωποι του Δήμου το πήραν για να το ξαναβάλουν στο ίδιο σημείο. Φυσικά ο αέρας το τούμπαρε για μας, αλλά όπως ακούστηκε κάποια χέρια βοήθησαν να ξηλωθεί....
Ευκαιρία είναι λοιπόν να μπει ξανά αλλά και να βάλουμε και κανένα άλλο, το σημείο είναι πολύ καλό για να γίνει και αυτό ..στέκι.  

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΟΣΙΟΥ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΤΟΥ ΛΕΠΡΟΥ

Ο Ιερός Προσκυνηματικός Ναός Οσίου Νικηφόρου του Λεπρού, δια τον μήνα ΑΠΡΙΛΙΟ θα είναι ανοικτός σύμφωνα με το ακόλουθο Πρόγραμμα:
Κάθε Τετάρτη 17.00μ.μ. έως 18.00μ.μ. 
Κάθε Σάββατο 7.30π.μ. έως 12.00π.μ. και 17.00μ.μ. έως 18.00μ.μ. 
Κάθε Κυριακή 11.00π.μ. έως 13.00μ. και 17.00μ.μ. έως 18.00μ.μ. 
Ιερές Ακολουθίες μηνός ΑΠΡΙΛΙΟΥ
* Όρθρος μετά Θείας Λειτουργίας 
(ώρα 8.00π.μ. έως 10.00π.μ.)
Σάββατο  10 Απριλίου 
Σάββατο 24  Απριλίου
* Ιερά Παράκλησις του Οσίου 
(ώρα 17.30-18.30μ.μ.)
Κυριακή 18 Απριλίου
Η οικία του Οσίου Νικηφόρου που έχει διαμορφωθεί σε προσκύνημα με προσκυνητάρι και Εικόνα του Αγίου και η οποία ευρίσκεται 150 μέτρα από τον Ναό, παραμένει ανοικτή καθ΄ όλη την διάρκεια της ημέρας. 
Υπεύθυνος δια τις Ιερές Ακολουθίες, Ι. Μυστήρια και δωρεές (τοιχογραφίες, κλπ) έχει οριστεί ο Παν. Αρχιμ. π. Χρύσανθος, τηλ. επικ. 2824022281. Τηλέφωνα επικοινωνίας δια περαιτέρω ενημέρωση - πληροφορίες. Αιδ. Πρωτ. π. Εμμανουήλ Μπαργωτάκης, κιν. 6974843591, κα Νίκη 2822051131, κος Γιάννης 2822051233, κα Χρυσάνθη 6933421110. 
Σε περίπτωση που πρόσωπα επιθυμούν την τέλεση Θείας Λειτουργίας ή Ι.Παρακλήσεως διαφορετική ημέρα από τις καθορισμένες, παρακαλούνται όπως επικοινωνήσουν με τον υπεύθυνο π.Χρύσανθο, τηλ. επικ. 2824022281.

Τρίτη 6 Απριλίου 2021

Η ΚΙΣΑΜΟΣ ΗΤΑΝ ΠΑΡΟΝ..ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ!!

Συνεταιριστικό κίνημα Κισάμου.... το πιο σύντομο ανέκδοτο. 12 όλοι κι όλοι Κισαμίτες (δημότες) παραβρέθηκαν στην μεγάλη συγκέντρωση για τους δασικούς χάρτες. Το θέμα είναι οτι και αυτοί που πήγαν και δεν εννοώ τους πολίτες που ενδιαφέρονται αλλά τους εκλεγμένους μας μιλιά δεν έβγαλαν... πλην ελαχίστων. Την άλλη βδομάδα έχει πάλι συγκέντρωση στα Χανιά για το ίδιο θέμα, 14 Απρίλη ημέρα Τετάρτη, μιας και τώρα η δικαιολογία ήταν οτι δεν ήταν ενήμεροι οι πολίτες για την συγκέντρωση.. ελπίζω οτι οι συνεταιρισμοί αν υπάρχουν ακόμα στην Κίσαμο, αλλά και ο Δήμος σαν κύριος εκπρόσωπος τους, να κάνει ένα κάλεσμα για το μεγάλο πρόβλημα που δεν έχει δυστυχώς πολιτικό χρώμα.
Για να δούμε!!!

 

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Η φώτο της ημέρας με το αρχαιολογικό Μουσείο Κισάμου (πίσω) απο την ταμπέλα.
Καιρός είναι να εκτιμήσουμε αυτά που έχουμε και τα έφτιαξαν κάποιοι με πολύ κόπο και αγώνα.

ΠΑΕΙ ΝΑ ΧΑΘΕΙ ΤΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ (OPEN MALL)

Ένα απο τα μεγαλύτερα στοιχήματα του Νέου Εμπορικού Συλλόγου Κισάμου ήταν η δημιουργία του Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου (Open Mall) στην πόλη της Κισάμου και σε συγκεκριμένα στο παλιό ιστορικό κέντρο της πόλης που τα τελευταία χρόνια φυτοζωεί, δίχως να συγκινούνται και πολλοί για αυτήν την κατάσταση. Όπως έμαθα πριν απο λίγο μάλλον η δημιουργία του ήταν όνειρο ανεκπλήρωτο καθώς δεν είχε την δέουσα προσοχή απο την δημοτική μας αρχή και μάλλον πάει να χαθεί. Είναι τεράστιο πρόβλημα οτι δεν έχουμε Τεχνική υπηρεσία και εξαρτόμαστε απο τους άλλους, μάλιστα δεν γίνεται και κίνηση να φτιάξουμε αυτήν την υπηρεσία τώρα..που σίγουρα στοιχίζει για να ξεμπλοκάρουμε να κάνουμε μελέτες και να μην στηριζόμαστε στα "δανεικά" και παρακαλετά. Έτσι πάρα τα παρακάλια μας σε άλλες τεχνικές υπηρεσίες ο φάκελος των 32 σελίδων του Open Mall Κισάμου βρίσκεται εδώ στην σε κάποιο γραφείο δίχως να υπάρχει και προοπτική -εκτός θαύματος- να τον πάρει πορία προ υλοποίηση..

Για την ιστορία λέω οτι για το Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου του δήμου Κισάμου είχαν εγκριθεί 1.768.220,00 Ε.

ΠΑΤΕΡΟΙ-ΠΑΤΕΡΑΚΗΔΕΣ-ΠΑΤΕΡΙΑΝΑ

Από τις αναφορές του προβλεπτή Ιάκωβου Φοσκαρίνι βγαίνουν διάφορα χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με τα γεγονότα της περιόδου της Ενετοκρατίας και μερικές εικασίες για την γειτονιά μας.
Το 1570 ο προβλεπτής Cavalli σε μια κρυπτογραφημένη επιστολή του προς το συμβούλιο των Δέκα αναφέρει τα ακόλουθα:
Τον επόμενο χρόνο στέλνει και άλλη επιστολή για τα αποτελέσματα της εκστρατείας του στα Σφακιά, στο συμβούλιο των Δέκα αναφέροντας.
"ώφειλα να διασκορπίσω τους Παπαδόπουλους, τους Πατέρηδες διότι .... με αυτήν την πρόταση του φαίνεται καθαρά οτι όσους δεν σκότωσε ή δεν αιχμαλώτισε, ανάμεσα τους και οι Πατέρηδες, τους ανάγκασε να φύγουν απο τα Σφακιά για άλλες επαρχίες (καταδιωκόμενοι και επικηρυγμένοι) και οι μόνες τότε που είχαν κάποια ελευθερία και έμοιαζαν και λίγο με τα Σφακιά, ήταν οι ορεινές επαρχίες της Κισάμου και του Σελίνου.
Μετά απο 4 χρόνια που εν το μεταξύ έχει αλλάξει και ο προβλεπτής και είναι πλέον ο "Άγιος" Ιάκωβος Φοσκαρίνι (άγιο τον έβγαλαν οι κρητικοί για την τιμιότητα του, την ευγένεια του αλλά και επειδή τους έσωσε απο τους σκληρούς Ενετούς) με νόμους και αποφάσεις και σε ειδική προκήρυξη που έβγαλε τον Οκτώβριο του 1574 ηρέμησε τα πράγματα στην Κρήτη πρόσκαιρα. Μια απο τις αποφάσεις του η υπ' αριθ. 82 δίνει συγχώρεση στους Πάτερους που είχαν εξοριστεί απο τα Σφακιά και με κάποιους όρους τους επέτρεπε να ξαναγυρίσουν πίσω. 
- Αυτά είναι τα ιστορικά και καταγραμμένα γεγονότα της εποχής εκείνης, η εικασία πηγάζει απο εμένα μιας και αυτόν τον καιρό γίνεται λόγος για τα Πατεριανά και πότε κατοικήθηκαν. Λοιπόν μια ημερομηνία μπορεί είναι αυτή το 1570 μετά και την εξορία της οικογένειας των Πάτερων απο τα Σφακιά...ιδανικός τόπος τα υψίπεδα των Μοδίων που εκείνα τα χρόνια θα ήταν και απροσπέλαστα και θα έμοιαζαν και λίγο με τα Σφακιά..απάτητα. Φυσικά κανείς δεν είναι σίγουρος, αλλά τυχαία δεν βρέθηκαν οι Πατέρηδες στα Πατεριανά, ούτε τυχαίο είναι το παραπάνω αληθινό γεγονός που συνέβη στα Σφακιά το 1571.

Πηγές: Relat Γενικός Προβλεπτής Cavalli  σελ. 258
            Relat Γενικός Προβλεπτής Foscarini  σελ. 17
            Νίκος Ζουδιανός "Iστορία της Κρήτης επί Ενετοκρατίας" σελ 255-256

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ

Συνέντευξη έδωσε χθες ο πρώην Δήμαρχος Κισάμου κ. Θ. Σταθάκης στα Χ.Ν, στον δημοσιογράφος κ. Κώνστα, αναλύοντας την κατάσταση αλλά κι την στασιμότητα που παρατηρείται, με τα μεγάλα  υδραυλικά έργα στην Κίσαμο που διψά.
Συγκεκριμένα είπε! 
• ΛΙΜΝΟΔΕΞΑΜΕΝΕΣ ΛΑΦΟΝΗΣΙ: « Προσπαθήσαμε- όταν αναλάβαμε δημοτική αρχή το 2014- να λύσουμε το πρόβλημα με τις λιμνοδεξαμενές στο Λαφονήσι (Αγ. Θεοδώρων και Χρυσοσκαλίτισσας). Δυστυχώς ενώ είναι έτοιμη η μελέτη αποκατάστασης της λιμνοδεξαμενής της Χρυσοσκαλίτισσας ( σ.σ. κατασκευάστηκε τη δεκαετία του ΄90 αλλά δεν αξιοποιήθηκε ποτέ καθώς ένα τμήμα της κατέρρευσε λίγες ημέρες πριν δεχθεί νερό!) με προϋπολογισμό 4,7 εκ. ευρώ οι υπηρεσίες της “Αποκεντρωμένης Διοίκησης” στο Ηράκλειο, κωλυσιεργούν, δεν εγκρίνουν τους Περιβαλλοντικούς Όρους ώστε να χρηματοδοτηθεί το έργο! Σημειώνω πως το Υπουργείο Αγροτ. Ανάπτυξης έφτιαξε το έργο, το ίδιο χρηματοδότησε την μελέτη αποκατάστασης του και παρ’ όλες τις συσκέψεις και τις πιέσεις που ασκήσαμε δεν είδαμε αποτέλεσμα. Θεωρούμε ότι θα πρέπει να προχωρήσει. Η Περιφέρεια επίσης χρηματοδότησε μια μελέτη για την αποκατάσταση της λιμνοδεξαμενής των Αγ. Θεοδώρων (σ.σ. υπέστη καθίζηση το 2012) αλλά φοβάμαι ότι αν επικρατήσουν οι ίδιες αντιλήψεις θα μας μείνει μόνο η μελέτη. Δήμος, φορείς, παραγωγοί πρέπει να κυνηγήσουν τα έργα αυτά».
• ΛΙΜΝΟΔΕΞΑΜΕΝΗ ΠΛΑΤΑΝΟΥ: «Όταν αναλάβαμε υπήρχε μια προμελέτη περιβαλλοντικών όρων για τη χωροθέτηση της στη θέση “Χαλαριά” στο Σφηνάρι. Με τον αντιπεριφερειάρχη τον κ. Βουλγαράκη φέραμε το Πολυτεχνείο Κρήτης, έκανε μετρήσεις στην περιοχή και έκρινε πως δεν μπορεί να γίνει λιμνοδεξαμενή 600.000 κυβικών αλλά μια μικρότερη (250.000 κυβικών) και όλοι συμφωνήσαμε ότι δεν αρκεί. Aναθέσαμε σε εταιρεία να κάνει έρευνα και μας κατέθεσε 4 προτάσεις (στη θέση Αγ. Αντώνιος στο Σφηνάρι που πρότεινε και το Πολυτεχνείο με 250.000 κυβικά και τεράστιες εκσκαφές, σε θέση κάτω από τον επαρχιακό δρόμο Πλάτανος – Σφηνάρι σε υψόμετρο 200 μ. από όπου περνάει ο νέος δρόμος Πλάτανος – Σφηνάρι άρα δεν μπορούσε να γίνει και δύο χωροθετήσεις ανάμεσα σε Πλάτανο και Λουσακιές. Επιλέξαμε την 3η λύση από Πλάτανο προς Λουσακιές με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. και της τοπικής κοινότητας. Η Περιφέρεια χρηματοδότησε με το ποσό των 70.000 ευρώ μια σειρά από μελέτες (γεωλογική, περιβαλλοντικών όρων) που παραδόθηκαν σταδιακά και έγιναν επίσης 6 γεωτρήσεις στην περιοχή για να δουν οι επιστήμονες τα πετρώματα. Το συγκεκριμένο έργο έχει ωριμότητα, μπορεί να ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα». Σύμφωνα με τον κ. Σταθάκη το να προχωρήσει η λιμνοδεξαμενή δεν έρχεται σε αντίθεση με το έργο μεταφοράς νερού από τις πηγές στο Κολένι «είναι κάτι που το έχω πει στον κ. Βολουδάκη που είχε την πρωτοβουλία, στον ΟΑΚ και στον κ. Καλογερή ότι μπορεί να διασυνδεθούν τα δίκτυα με το Κολένι, ή αύριο μεθαύριο με το φράγμα Ταυρωνίτη- Σεμπρωνιώτη αλλά μέχρι τότε η λιμνοδεξαμενή μπορεί να προχωρήσει γιατί μελετητικά το έργο έχει προχωρήσει σε ποσοστό 90%».
• ΑΡΔΕΥΣΗ ΣΦΗΝΑΡΙΟΥ: Πρόκειται για τα δίκτυα που θα μεταφέρουν το νερό στη λιμνοδεξαμενή του Πλατάνου. «Χρηματοδοτηθήκαμε με 600.000 ευρώ για την υδρομάστευση που μαζεύει το νερό και για ένα αγωγό διατομής 355 που θα μπορεί να μεταφέρει 400 κυβικά την ώρα προς την λιμνοδεξαμενή. Το έργο αυτό αφορά το σύνολο της κοινότητας Πλατάνου αλλά και το Σφηνάρι και ο προϋπολογισμός του είναι 2,2 εκ. ευρώ. Η πρόσκληση από την Περιφέρεια άνοιξε την παραμονή της θεομηνίας του 2019, τον Απρίλη της ίδιας χρονιάς υποβάλαμε την πρόταση, όταν έγινε η αξιολόγηση της το φθινόπωρο είχαμε μια εγκληματική διαχείριση από τη νυν δημοτική αρχή και με το μελετητικό γραφείο και το έργο μας βγήκε τελευταίο στην αξιολόγηση. Γιατί; Γιατί διαπιστώθηκε ότι δεν είχαν στείλει σε φυσική μορφή την υδραυλική και την ηλεκτρομηχανολογική μελέτη, παρότι όπως είπε η δημοτική αρχή στην ένσταση της την είχε στείλει με ταχυμεταφορική! Δεν έκανε τον κόπο να τη στείλει ούτε μετά και έτσι το έργο δεν εντάχθηκε στα έργα της Περιφέρειας, κάτι που να γίνονταν τώρα θα εκτελούνταν!».

ΣΤΑ ΝΕΡΑ ΤΟΥ ΚΟΛΠΟΥ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ!

Το Navara δεν έβρισκε λιμάνι για να ξεφορτώσει το αιγυπτιακό ρύζι και γυρόφερνε στα παράλια της Κρήτης, ώσπου μια φουρτούνα το έβγαλε στα ρηχά του κόλπου της Κισάμου. Η συνέχεια της ιστορίας είναι γνωστή μπορείτε να την διαβάσετε εδώ, αλλά ενδιαφέρον έχει και πως είναι τώρα το ναυάγιο μιας και δεν έφτασε ποτέ στο σημείο που ήθελαν το βυθίσουν μιας και στην διαδρομή έκοψε στα δυο (ήταν σάπιο) με κίνδυνο μάλιστα να πάρει μαζί του και ένα δύτη τον γνωστό Ηρακλειώτη Μανώλη Βουτσαλά.

Δείτε εδώ το μικρό βινετάκι που ανάρτησε στην σελίδα, ο Ιάκωβος Μπατσάκης, με την κατάσταση του Navara σήμερα.

ΚΑΛΛΕΡΓΗΔΕΣ ΚΑΙ ΚΙΣΑΜΟΣ

Το Γενουάτικο φρούριο της Κισάμου κατασκευάστηκε απο τον Ερρίκο Πεσκατόρε αρχές του 1200. Η πρώτη καταγεγραμμένη επίθεση που δέχτηκε το μικρό αυτό αρχικό φρούριο και αντιμετωπίστηκε με μεγάλη επιτυχία έγινε το 1261 όταν ήδη στην Κρήτη και στην Κίσαμο βρίσκονται οι Ενετοί και ο Θρακιώτης ευγενής Στέγκος κατ' εντολή του Αυτοκράτορα του Βυζαντίου Μιχαήλ Η' Παλαιολόγου, προσπαθεί να το καταλάβει. Το φρούριο δέχτηκε σφοδρή επίθεση, αλλά δεν έπεσε μάλιστα την αφήγηση αυτήν την κάνει εγγονός του Αλέξιου Καλλέργη, άρα μάλλον απο τα πρώτα χρόνια ήταν στην περιοχή η ευγενής αυτή οικογένεια.
Ο Στέγκος στις επιστολές που κρατούσε μαζί του υποστήριζε οτι έρχεται κατ εντολή του αυτοκράτορα να ελευθερώσει την Κρήτη απο τους Ενετούς, (Et quod bellum no verit Latinis) και ο αυτοκράτορας υπόσχεται να στείλει πολύ στρατό και βοήθεια προς τους Κρητικούς. Όμως οι πρόκριτοι της Κισάμου βλέποντας οτι η δύναμη του Στέγκου ήταν μικρή (μια φούστα και λίγες γαλέρες) του απάντησαν οτι "Ευρισκόμαστε σε δίκαια διοίκηση με τους Ενετούς και είμαστε ευχαριστημένοι".
                      Βενετσιάνικο φρούριο Κισάμου
Αυτό όμως ήταν μια διπλωματική απάντηση του Αλέξη
 Καλλέργη που απο καιρό είχε έλθει σε μυστική συμφωνία με του Ενετούς και η κίνηση του αυτή είχε σκοπό την αναγνώριση του σε ευγενή αλλά και για να κατοχυρώσει τα φέουδα της οικογένειας του. Μάλιστα ο Trivan αναφέρει οτι μετά απο αυτό "εγένετο ειρήνη μετά των αρχόντων αποκατασταθέντων πάλιν εις τας κτήσεις των".. Βέβαια επειδή ο Δούκας της Κρήτης τότε Α. Zeno δεν είχε και πολύ εμπιστοσύνη στον Καλλέργη, διέταξε να έχει τις κτήσεις του αλλά υπό ένα όρο "να μείνει όλη η ρίζα της Κισάμου ακατοίκητος και οι κάτοικοι του Ομαλού να κατέβουν σε χαμηλότερα εδάφη" (Θεοτόκης 53-54)..
Λογικά τότε ο Καλλέργης θα κατέβηκε στα παράλια -για να τον ελέγχουν καλύτερα οι Βενετοί- και τότε μάλλον θα έκτισε τα Καλλεργιανά και τον Αι Γιώργη τον Καλλέργη.
Τα λίγα κείμενα που υπάρχουν για την Κίσαμο εκείνων των χρόνων είναι γραμμένα στην "Ιστορία της Κρήτης επί Ενετοκρατίας του Ν. Ζουδιανού.

Δευτέρα 5 Απριλίου 2021

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΙΣΑΜΟΥ

Σήμερα 5 Απριλίου 2021 πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη στην οποία συμμετείχαμε, μεταξύ της Περιφέρειας Κρήτης και φορέων του νησιού, με θέμα “Υλοποίηση επιμορφωτικού προγράμματος για την Προφύλαξη από τον SARS-CoV-2 και τα μέτρα πρόληψης στους εργαζομένους”.
Η Περιφέρεια Κρήτης πρόκειται να υλοποιήσει για δεύτερη συνεχή χρονιά το επιμορφωτικό πρόγραμμα για την Προφύλαξη από τον SARS-CoV-2  και τα μέτρα πρόληψης σε εργαζομένους, σε συνεργασία με την Ιατρική Σχολή και το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Η πλατφόρμα εγγραφών θα ανοίξει στις 12/4 και θα ακολουθήσουν 3 κύκλοι σεμιναρίων στις 19/04, 03/05 και 10/05.
Τα σεμινάρια θα είναι διαδικτυακά στα πρότυπα των περυσινών σεμιναρίων της περιφέρειας, με επικαιροποιημένες οδηγίες και διατάξεις.
Στόχος και της φετινής δράσης, είναι να εκπαιδευτούν πάνω στα υγειονομικά πρωτόκολλα και στα μέτρα προφύλαξης από τον SARS-CoV-2 όσο το δυνατόν  περισσότεροι επαγγελματίες και εργαζόμενοι στον τουρισμό, αλλά και οποιοσδήποτε πολίτης θέλει να ενημερωθεί σε αυτό το επίπεδο.
Σύντομα θα ακολουθήσει επίσημη ανακοίνωση της περιφέρειας και θα σας ενημερώσουμε περεταίρω.

ΟΙ ΣΑΜΑΡΕΙΤΕΣ ΤΟΥ Ε.Ε.Σ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΚΙΣΑΜΟΥ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ

Δεν είναι λίγες οι φορές στις οποίες έμπρακτα οι Σαμαρείτες, του Περιφερειακού Τμήματος Κισάμου του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, ανταποκρίνονται σε κάλεσμα ανακούφισης του ανθρωπίνου πόνου, κάνοντας πράξη την Ευαγγελική Παραβολή του Καλού Σαμαρείτη.
Έτσι και τις προηγούμενες ημέρες σε δυο περιπτώσεις, βρέθηκαν χρήσιμοι «εις τον πλησίον τους» σε δυο περιπτώσεις.
Στην πρώτη περίπτωση εμπερίστατος συνάνθρωπος μας, με σοβαρό πρόβλημα υγείας, δίχως την δυνατότητα να βρει αίμα, από κάποιον κοντινό του συγγενή, δέχτηκε την φροντίδα από 5 εθελοντές Σαμαρείτες του Π. Τ. Κισάμου, οι οποίοι του δώρισαν το αίμα τους, βοηθώντας τον, στην δοκιμασία που περνάει αυτήν την περίοδο.
Στην δεύτερη περίπτωση, Σαμαρείτισσα του Π. Τ. Κισάμου βρέθηκε και διαχειρίστηκε ένα, περιστατικό καρδιακής ανακοπής ηλικιωμένου συνανθρώπου μας, το οποίο διαχειρίστηκε εφαρμόζοντας το πρωτόκολλο της καρδιοαναπνευστικης αναζωογόνησης, αποδεικνύοντας για ακόμα μια φορά την σπουδαιότητα των γνώσεων των πρώτων βοηθειών από όσο το δυνατόν περισσότερους συνανθρώπους μας.
Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου και Πρόεδρος του Περιφερειακού Τμήματος του Ε. Ε. Σ. κ. Αμφιλόχιος δήλωσε «Οι αξίες του αλτρουισμού, της προσφοράς, της φιλανθρωπίας, της αλληλεγγύης και της ανιδιοτέλειας, όταν υπάρχουν, ενδυναμώνουν την κοινωνία και συμβάλλουν εις την κοινωνική συνοχή και την εξάλειψη ανισοτήτων. Χαιρόμεθα ιδιαίτερα που το Τμήμα Σαμαρειτών του ΕΕΣ Π.Τ. Κισάμου, έμπρακτα και διαχρονικά, πραγματώνει αυτές τις αξίες, συνδυάζοντας την μόρφωση του μυαλού με την μόρφωση της καρδιάς. Τους αξίζει κάθε τιμή και έπαινος καθώς το παράδειγμα τους αποτελεί φως και ελπίδα για τον τόπο»!

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Συνεχίζεται η ασυδοσία στο Λαφονήσι ...σε φώτο που έστειλε στο blog επισκέπτης της περιοχής χθες τα αυτοκίνητα έφτασαν στην θάλασσα. Μάλιστα όπως επεσήμανε .. το αυτοκίνητο αυτό πάει συνέχεια εκεί αδιαφορώντας για τις παρατηρήσεις των επισκεπτών.

Καιρός να κλείσει απο τα τροχοφόρα όλη η περιοχή του Λαφονησιού, ήταν μάλιστα υπόσχεση και της προηγούμενης δημοτικής αρχής αλλά και της σημερινής. Η προστασία της περιοχής είναι σημαντικότερη απο πολλά άλλα θέματα ...και φυσικά όταν βλέπουν τέτοιες καταστάσεις όλοι ανεξαιρέτως αναρωτιούνται, αν οι μισθοί της Μονομετοχικής έχουν αντίκρισμα στην περιοχή.

ΑΠΟΨΗ (ΜΗΝ ΜΑΣ ΞΕΦΥΓΕΙ ΚΑΜΙΑ ΚΟΡΦΗ)

 Διαβάζω σε ανάρτηση που έκανε η Δέσποινα Κουτσουνάκη..
- "Σήμερα είχα ένα τηλεφώνημα. Με ρωτούσαν πως μπορούν να ανεβούν άνθρωποι του Δήμου (Κισάμου) στον Πύργο, στο Τρουλί του Βουκολιά όπως το λέγαμε πάντα, για να στήσουν μια σημαία. Δηλαδή μια ακόμα μεγαλύτερη σημαία, γιατί σημαία ήδη υπάρχει εκεί, όπως όλοι μπορείτε να δείτε, που τοποθετήθηκε πρόσφατα από δυο συχωριανές μας. 

Είπαν οτι το ζήτησε η γειτονιά. Από περιέργεια έκανα μια βόλτα στη γειτονιά και ρώτησα. Κανείς δεν είχε ιδέα. (Δεν τους ρώτησα κι όλους, τους πιο κοντινούς).
Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω την μανία που τους έχει πιάσει όλους να κατσικώνουν σημαίες σε όλες τις κορφές. Δηλαδή τόσα χρόνια που δεν είχαμε σημαίες, δεν ήμασταν Ελληνες; Χάσαμε τόσο πολύ τον πατριωτισμό μας που χρειαζόμαστε να βλέπουμε ολημερίς μια σημαία να μας τον θυμίζει; 
Ειλικρινά σέβομαι την σημαία και ό,τι αυτή εκφράζει. Έχει την θέση της στις τελετές και στα δημόσια κτήρια. Αλλά η πολλή χρήση ευτελίζει. Ας μην γίνουμε σαν την Γιάννα Αγγελοπούλου που έκανε το φέσι του τσολιά τσαντάκι.
Μπορεί αυτό να είναι μια (κατά την γνώμη μου) άστοχη, περιττή ενέργεια, ωστόσο δείχνει την διάθεση του δήμου να τιμήσει το χωριό μας. Θα πρότεινα μια πιο κατάλληλη τοποθεσία. Στον Άγιο Κωνσταντίνο, την είσοδο-έξοδο του χωριού. Που είναι και πολύ πιο εύκολα προσβάσιμη, και ορατή από όλους, να θυμίζει και στους τουρίστες σε ποια χώρα βρίσκονται."