Το λιμάνι της αρχαίας Φαλάσαρνας το μοναδικό σωζόμενο κλειστό λιμάνι της Μεσογείου, εξαιτίας του σεισμού του 365 μ.Χ που ανύψωσε την Δυτική Κρήτη κατά 7-9 μέτρα είχε διαστάσεις 100 μ. επί 75 μ και άκμασε κατά τους ελληνιστικούς χρόνους 3ο-4ο αιώνα π.Χ.
Για την κατασκευή του λιμανιού εκμεταλλεύτηκαν ότι εκείνα τα χρόνια εκεί ήταν μια λιμνοθάλασσα (όπως είναι σήμερα ο Μπάλος), και αφού άνοιξαν ένα κανάλι από τα δυτικά μήκους 50 μ., πλάτους 10 μ. και βάθους 2 μ. δημιούργησαν την έξοδο προς τη θάλασσα.
Το λιμάνι κτίστηκε εξολοκλήρου με πέτρες που κόπηκαν από τα γύρω λατομεία, και μια βόλτα στους χώρους νότια της ανασκαφής θα τα δείτε. Μαζί με το λιμάνι που ήταν ιδιαίτερα ασφαλές κτίστηκαν και τα τείχη που ήταν παράλληλα με τους λιμενοβραχίονες με καντονάδες απο τα κοντινά λατομεία.
Η Φαλάσαρνα Καταστράφηκε αρχικά από τον Μέτελλο το 69 μ.Χ και κατόπιν από τον μεγαλύτερο σεισμό που έχει ποτέ καταγραφεί μεγέθους 8.3R, άλλοι λένε 8.7R που έκανε το λιμάνι στεριά αφού σήκωσε την γη από 7-9 μέτρα.
Για την κατασκευή του λιμανιού εκμεταλλεύτηκαν ότι εκείνα τα χρόνια εκεί ήταν μια λιμνοθάλασσα (όπως είναι σήμερα ο Μπάλος), και αφού άνοιξαν ένα κανάλι από τα δυτικά μήκους 50 μ., πλάτους 10 μ. και βάθους 2 μ. δημιούργησαν την έξοδο προς τη θάλασσα.
Το λιμάνι κτίστηκε εξολοκλήρου με πέτρες που κόπηκαν από τα γύρω λατομεία, και μια βόλτα στους χώρους νότια της ανασκαφής θα τα δείτε. Μαζί με το λιμάνι που ήταν ιδιαίτερα ασφαλές κτίστηκαν και τα τείχη που ήταν παράλληλα με τους λιμενοβραχίονες με καντονάδες απο τα κοντινά λατομεία.
Η Φαλάσαρνα Καταστράφηκε αρχικά από τον Μέτελλο το 69 μ.Χ και κατόπιν από τον μεγαλύτερο σεισμό που έχει ποτέ καταγραφεί μεγέθους 8.3R, άλλοι λένε 8.7R που έκανε το λιμάνι στεριά αφού σήκωσε την γη από 7-9 μέτρα.