Η Ιστορία Επαναλαμβάνεται....
Ξεκίνησε το "ΝΕΟ" ΚΥΔΩΝ στην γραμμή Χανίων-Πειραιά...
25-08-2015 ΚΥΔΩΝ Ένα όνομα βάρη με γεμάτα δάκρυα, άλλοτε χαράς κι άλλοτε λύπης, συνδεδεμένο με την Κρήτη και του Κρητικούς και όχι μόνο.....
Σήμερα έκατσα στο λιμάνι θαυμάζοντας το νέο απόκτημα της ΑΝΕΚ και τα μάτια μου δεν ΞΕΚΟΛΟΥΣΑΝ από το όνομα, όπου μου έφερε στο μυαλό μου τόσες αναμνήσεις.......
Άλλωστε και ποιος Κρητικός δεν έχει;
Κύδων, το πρώτο πλοίο της ΑΝΕΚ
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥΣ !!
Ένα πλοίο γεμάτο αναμνήσεις, όνειρα και ελπίδες !! Το ξεκίνημα της 1ης Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας στην Ελλάδα, από ένα σοφό γέροντα Μητροπολίτη, ήταν το πρώτο πλοίο της ΑΝΕΚ
Μετά το τραγικό ναυάγιο του Ε/Γ-Ο/Γ ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ στις 7 Δεκεμβρίου 1966 στην Φαλκονέρα, με την απώλεια τόσων ψυχών επιφανείς αλλά και απλοί άνθρωποι από τα Χανιά δημιούργησαν στις 10 Απριλίου 1967 την Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρία λαϊκής βάσης Κρήτης (ΑΝΕΚ).
Η απαίτηση όλων ήταν ένα πλοίο πρώτα ασφαλές και με άριστες για την εποχή παροχές προς τους επιβάτες. Επιλέχθηκε το πλοίο WIRAKEL Η ΑΝΕΚ αγορασε το πλοίο το 1968 και το πούλησε το 1989. Ναυπηγήσεως του 1953 με μία μηχανή ήταν ένα φορτηγό τύπου Liberty μήκους 154 μέτρων και πλάτους 20 μέτρα.
Την μετασκευή σε Ε/Γ-Ο/Γ ανέλαβαν τα Ελληνικά Ναυπηγεία. Στις 9 Σεπτεμβρίου 1970 το Ε/Γ-Ο/Γ ΚΥΔΩΝ καταπλέει στο λιμάνι της Σούδας και η ΑΝΕΚ κερδίζει την εμπιστοσύνη όλων.
Εξυπηρέτησε για 20 περίπου χρόνια την γραμμή των Χανίων με τον Πειραιά
Το 1988 ξεκίνησε η αρχή του «μαρτυρίου του» ως το άδοξο/μαρτυρικό τέλος του, δρομολογήθηκε στην γραμμή Ηράκλειο- Θεσσαλονίκη και την επόμενη χρονιά (1989) πουλήθηκε στην εταιρία του Αντώνη Λελάκη με έδρα την Μάλτα και μετονομάσθηκε σε CITY OF TARANTO "και έκανε το δρομολόγιο Τάραντα-Πάτρα. Την ίδια χρονιά 1989 ναυλώθηκε από την Λιβύη και εκτελούσε το δρομολόγιο Τρίπολη Βαλέτα. Το 1990 παροπλίστηκε και γύρισε στην Ελλάδα στην Χαλκίδα! Μετά από 8 χρόνια παραμονής το πλοίο κατέληξε στα ναυπηγεία Αυλίδος. Εκεί χρησίμευσε ως κοιτώνας για αλλοδαπούς εργάτες των ναυπηγείων, που τότε ήταν σε φάση οργασμού εργασιών. Εν τέλει διαλύθηκε (tragic..) στις 15-9-1998 στην Aliaga της Τουρκίας!!!
ΚΥΔΩΝ «ΘΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ»
Θα θυμόμαστε που στο τελευταίο του δρομολόγιο από Χανιά.. το αποχαιρέτησε σύσσωμη η πόλη κ με κόσμο να δακρύζει..!!!!!
Θα θυμόμαστε ότι ναι.. ακολούθησαν έπειτα πολλά ΚΡΗΤΗ Ι, ΙΙ, ΑΠΤΕΡΑ (επανάσταση τότε οι κυλιόμενες σκάλες του..), ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (το πιο επιβλητικό «κάθετο» βαπόρι της ΑΝΕΚ), ΛΑΤΩ (για το «ανεξήγητο» μόνιμο αριστερό μπατάρισμα, μπορείτε να το δείτε ακόμα στο λιμάνι..), ΕΛΥΡΟΣ, ΤΣΑΜΠΙΟΝ.. «ΚΑΝΕΝΑ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΥΔΩΝ»
Δεν θέλουμε να θυμόμαστε από το 1988 και μετά.. Και κυρίως την μνημειώδη ΑΝΟΗΣΙΑ και ανεπάρκεια μιας ολόκληρης ΑΕ Ναυτιλιακής εταιρίας-ρε ούτε ένας δεν βρέθηκε να του κόψει-που άφησε αυτό τον θρύλο, την ζωντανή ιστορία, το 1ο πλοίο τους, που αγάπησε τόσο πολύ και τόσος κόσμος, αυτό που εξαιτίας του ακολούθησαν όλα τα άλλα.. να μην σκεφτεί να το κάνουν πλωτό μουσείο ή ότι άλλο που θα το επισκέπτεται ο κόσμος, παρά του επιφύλαξαν ψυχρό και άδοξο τέλος..
Κι όμως.. ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΣΙΔΕΡΑ ΨΥΧΗ..
Ευχαριστούμε Κύδων μου για τα όμορφα ταξίδια...
Ήσουνα (και θα είσαι) το πιο αγαπημένο καράβι της ΑΝΕΚ.
Αγαπημένο θα ζεις για πάντα στις όμορφες αναμνήσεις μας
ΠΗΓΗ
Ξεκίνησε το "ΝΕΟ" ΚΥΔΩΝ στην γραμμή Χανίων-Πειραιά...
25-08-2015 ΚΥΔΩΝ Ένα όνομα βάρη με γεμάτα δάκρυα, άλλοτε χαράς κι άλλοτε λύπης, συνδεδεμένο με την Κρήτη και του Κρητικούς και όχι μόνο.....
Σήμερα έκατσα στο λιμάνι θαυμάζοντας το νέο απόκτημα της ΑΝΕΚ και τα μάτια μου δεν ΞΕΚΟΛΟΥΣΑΝ από το όνομα, όπου μου έφερε στο μυαλό μου τόσες αναμνήσεις.......
Άλλωστε και ποιος Κρητικός δεν έχει;
Κύδων, το πρώτο πλοίο της ΑΝΕΚ
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥΣ !!
Ένα πλοίο γεμάτο αναμνήσεις, όνειρα και ελπίδες !! Το ξεκίνημα της 1ης Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας στην Ελλάδα, από ένα σοφό γέροντα Μητροπολίτη, ήταν το πρώτο πλοίο της ΑΝΕΚ
Μετά το τραγικό ναυάγιο του Ε/Γ-Ο/Γ ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ στις 7 Δεκεμβρίου 1966 στην Φαλκονέρα, με την απώλεια τόσων ψυχών επιφανείς αλλά και απλοί άνθρωποι από τα Χανιά δημιούργησαν στις 10 Απριλίου 1967 την Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρία λαϊκής βάσης Κρήτης (ΑΝΕΚ).
Η απαίτηση όλων ήταν ένα πλοίο πρώτα ασφαλές και με άριστες για την εποχή παροχές προς τους επιβάτες. Επιλέχθηκε το πλοίο WIRAKEL Η ΑΝΕΚ αγορασε το πλοίο το 1968 και το πούλησε το 1989. Ναυπηγήσεως του 1953 με μία μηχανή ήταν ένα φορτηγό τύπου Liberty μήκους 154 μέτρων και πλάτους 20 μέτρα.
Την μετασκευή σε Ε/Γ-Ο/Γ ανέλαβαν τα Ελληνικά Ναυπηγεία. Στις 9 Σεπτεμβρίου 1970 το Ε/Γ-Ο/Γ ΚΥΔΩΝ καταπλέει στο λιμάνι της Σούδας και η ΑΝΕΚ κερδίζει την εμπιστοσύνη όλων.
Εξυπηρέτησε για 20 περίπου χρόνια την γραμμή των Χανίων με τον Πειραιά
Το 1988 ξεκίνησε η αρχή του «μαρτυρίου του» ως το άδοξο/μαρτυρικό τέλος του, δρομολογήθηκε στην γραμμή Ηράκλειο- Θεσσαλονίκη και την επόμενη χρονιά (1989) πουλήθηκε στην εταιρία του Αντώνη Λελάκη με έδρα την Μάλτα και μετονομάσθηκε σε CITY OF TARANTO "και έκανε το δρομολόγιο Τάραντα-Πάτρα. Την ίδια χρονιά 1989 ναυλώθηκε από την Λιβύη και εκτελούσε το δρομολόγιο Τρίπολη Βαλέτα. Το 1990 παροπλίστηκε και γύρισε στην Ελλάδα στην Χαλκίδα! Μετά από 8 χρόνια παραμονής το πλοίο κατέληξε στα ναυπηγεία Αυλίδος. Εκεί χρησίμευσε ως κοιτώνας για αλλοδαπούς εργάτες των ναυπηγείων, που τότε ήταν σε φάση οργασμού εργασιών. Εν τέλει διαλύθηκε (tragic..) στις 15-9-1998 στην Aliaga της Τουρκίας!!!
ΚΥΔΩΝ «ΘΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ»
Θα θυμόμαστε που στο τελευταίο του δρομολόγιο από Χανιά.. το αποχαιρέτησε σύσσωμη η πόλη κ με κόσμο να δακρύζει..!!!!!
Θα θυμόμαστε ότι ναι.. ακολούθησαν έπειτα πολλά ΚΡΗΤΗ Ι, ΙΙ, ΑΠΤΕΡΑ (επανάσταση τότε οι κυλιόμενες σκάλες του..), ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ (το πιο επιβλητικό «κάθετο» βαπόρι της ΑΝΕΚ), ΛΑΤΩ (για το «ανεξήγητο» μόνιμο αριστερό μπατάρισμα, μπορείτε να το δείτε ακόμα στο λιμάνι..), ΕΛΥΡΟΣ, ΤΣΑΜΠΙΟΝ.. «ΚΑΝΕΝΑ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΥΔΩΝ»
Δεν θέλουμε να θυμόμαστε από το 1988 και μετά.. Και κυρίως την μνημειώδη ΑΝΟΗΣΙΑ και ανεπάρκεια μιας ολόκληρης ΑΕ Ναυτιλιακής εταιρίας-ρε ούτε ένας δεν βρέθηκε να του κόψει-που άφησε αυτό τον θρύλο, την ζωντανή ιστορία, το 1ο πλοίο τους, που αγάπησε τόσο πολύ και τόσος κόσμος, αυτό που εξαιτίας του ακολούθησαν όλα τα άλλα.. να μην σκεφτεί να το κάνουν πλωτό μουσείο ή ότι άλλο που θα το επισκέπτεται ο κόσμος, παρά του επιφύλαξαν ψυχρό και άδοξο τέλος..
Κι όμως.. ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΣΙΔΕΡΑ ΨΥΧΗ..
Ευχαριστούμε Κύδων μου για τα όμορφα ταξίδια...
Ήσουνα (και θα είσαι) το πιο αγαπημένο καράβι της ΑΝΕΚ.
Αγαπημένο θα ζεις για πάντα στις όμορφες αναμνήσεις μας
ΠΗΓΗ