Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Δευτέρα 10 Αυγούστου 2015

50.000Ε ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ

Οικονομική ανάσα για τυχερό στην Κίσαμο Χανίων ο οποίος μετά την κλήρωση του ΛΟΤΤΟ το βράδυ του Σαββάτου "πάει ταμείο" για 50.000 ευρώ.
Όπως ανακοίνωσε ο ΟΠΑΠ το ένα απο τα δύο τυχερά δελτία που είχαν 5+1 επιτυχίες παίχτηκε στο πρακτορείο του κ. Μιχάλη Σκουνάκη στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου 68 της Κισάμου.
Το συγκεκριμένο δελτίο κόστισε μόλις 13 ευρώ.

ΙΝΑΧΩΡΙΟ ΧΘΕΣ -ΣΗΜΕΡΑ -ΑΥΡΙΟ

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διημερίδα με θέμα "Ιναχώριον (Εννιά Χωριά) Κισάμου, Χθες – Σήμερα – Αύριο" στο Κάμπο Κισάμου που οργανώθηκε από την Ιστορική, Λαογραφική και Αρχαιολογική Εταιρεία Κρήτης (ΙΛΑΕΚ) σε συνεργασία με το Δήμο Κισάμου, τον Πολιτιστικό Σύλλογο Κάμπου Ή ΑΛΥΛΕΓΓΥΗ’, την Αναπτυξιακή Εταιρεία “Εννιά χωριά Α Ε” και άλλους Πολιτιστικούς Συλλόγους. Από όλους τονίστηκε και η καθοριστική συμβολή του Σήφη Χαρτζουλάκη στην πραγματοποίηση της διημερίδας. Τις εργασίες παρακολούθησαν μεταξύ άλλων η Γ.Γ. του Υπ. Πολιτισμού Μ. Βλαζάκη, ο Δήμαρχος Κισάμου Θ. Σταθάκης, η βουλευτής Χανίων Β. Βαγιωνάκη.
Αναπτύχθηκαν θέματα σχετικά με την ιστορία, την αρχαιολογία, τη λαϊκή παράδοση και τον πολιτισμό, την εκπαίδευση, τις δικαιοπραξίες, τις καλλιέργειες, τους υδατικούς πόρους και το περιβάλλον του Ιναχωρίου. Η εισήγησή μου είχε θέμα ‘Νερό, η επόμενη κρίση και στο Ιναχώριο;’ Στη συζήτηση για το αύριο του Ιναχωρίου κυριάρχησε η αειφορική διαχείριση του Λαφονησιού, η εξασφάλιση της υδατικής επάρκειας, η βελτίωση και ανάδειξη των παραδοσιακών καλλιεργειών (τσουνάτης και καστανιάς), η καταγραφή και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και η ευαισθητοποίηση των πολιτών για συμμετοχή σε συλλογικές δράσεις. Στόχος της ΙΛΑΕΚ είναι η εκτύπωση των πρακτικών εντός του προσεχούς 6μήνου, ώστε να είναι διαθέσιμα σε κάθε ενδιαφερόμενο και η πραγματοποίηση της επόμενης διημερίδας στο Ιναχώριο σε 3 χρόνια. Τέτοιες πρωτοβουλίες εκτός των αστικών κέντρων, συμβάλλουν και στην κινητοποίηση των τοπικών κοινωνιών.
Κώστας Χαρτζουλάκης

ΑΠΟΡΙΑ

Τις τουαλέτες και όλες τις κατασκευές ένα γύρω από την παραλία του Λαφονησιού τα έχει φτιάξει η δημοτική αρχή του τότε δήμου Ιναχωρίου, με απορία λοιπόν είδα σήμερα οτι τα περισσότερα από αυτά, ανήκουν τώρα στον δήμο Κανδάνου - Σελινου. Τελικά μάλλον δεν ήξεραν που έφτιαχναν τότε τις κατασκευές αλλιώς δεν εξηγείται ....
Όσο για το Λαφονήσι ..θα τα γράψουμε αύριο...

Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ RASKOLNICK

Ανταρτοπόλεμος, αλλά πώς?

«Το θάρρος της απελπισίας», λέει ο Slavoj Žižek σε ένα πρόσφατο άρθρο του, αναφερόμενος στο ελληνικό ζήτημα, «είναι ζωτικής σημασίας σε αυτή τη χρονική στιγμή. Το “όχι” του ελληνικού δημοψηφίσματος μπορεί να επιβιώσει στον τρόπο με τον οποίο η Ελλάδα θα θεσπίσει την υποχρεωτική της παράδοση, διεξάγοντας έναν υπομονετικό ανταρτοπόλεμο ενάντια στην οικονομική κατοχή.»
Ανταρτοπόλεμος  θα ήταν ν’ ανοίξεις τον φάκελο του χρέους, όχι επειδή το είχες υποσχεθεί προεκλογικά γιατί πάει, τις πήρε και τις σήκωσε ο διάολος τις υποσχέσεις σου! Ν’ ανοίξεις τον φάκελο του χρέους, επειδή είναι μνημονιακή σου υποχρέωση, βρε αδερφέ!
Ανταρτοπόλεμος θα ήταν να σφυροκοπήσεις τα waffen-SS του γερμανικού νεοφιλελευθερισμού στο μαλακό τους υπογάστριο κι όχι να βάζεις προσκόμματα στην επιχείρηση κλήτευσης  του «νόμιμου» εκπρόσωπου των συμφερόντων τους στην Ελλάδα, προκειμένου να καταθέσει για τον απαράδεκτο συμβιβασμό που, υπό την ιδιότητα του «υπουργού» οικονομικών, έκανε με την αφέντρα Siemens∙ ούτε βέβαια κάνεις ανταρτοπόλεμο επιτρέποντας να ανοίγουν οι κερκόπορτες της τοπικής αυτοδιοίκησης στη βουλιμία των κατακτητών! Μόνο σαν τα μούτρα.....

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ


ΕΔΩ το 1ο και 2ο μέρος 
Πρώτος ορθόδοξος επίσκοπος εγκαθίσταται ο Πατελάρος. Ωστόσο οι διώξεις και οι εξευτελισμοί που υφίστανται οι χριστιανοί από τους Οθωμανούς και ιδίως από του γενιτσάρους είναι σκληροί και  απηνείς. Να σημειωθεί ότι στην εποχή για την οποία μιλούμε, ο πληθυσμός της Κισάμου, φτάνει πολλές φορές να είναι κατά τι λιγότερος από τον Οθωμανικό. Αν διατηρήθηκε η χριστιανική πίστη ύστερα από τόσους διωγμούς οφείλεται κατά τον καθηγητή Βυζαντινολόγο Τωμαδάκη στο θεσμό της εξαρχίας του Πατριαρχείου, όπου στέλλει χειροτονημένους επισκόπους και ιερείς και εγκαθιστά σε επισκοπές. Έτσι διατηρείται το ορθόδοξο δόγμα ανά τους αιώνες.
Όταν ο Μελχισεδέκ Δεσποτάκης χειροτονείται επίσκοπος Κισάμου μεταφέρει την έδρα της επισκοπής στο χωριό Επισκοπή Κισάμου, όπου και ο βυζαντινός ναός του Μιχαήλ Αρχαγγέλλου η γνωστή ροτόντα. Είναι γνωστός ο απαγχονισμός του και το μαρτύριο του, ύστερα από την επαναστατική δράση του στο Σέλινο το 1821.
Το 1856 εκδίδεται το Χάτι Χουμαγιούμ, τουρκικό διάταγμα, το οποίο, ύστερα από πίεση των μεγάλων δυνάμεων παραχωρεί ελευθερίες στους χριστιανούς κυρίως θρησκευτικές και για την εκπαίδευση.
Μετά το Χάτι Χουμαγιούμ παρατηρείται κατά τόπους να κτίζονται ναοί, αλλά και να ανοικοδομούνται παλαιότεροι, όπως και να λειτουργούν σχολεία. Εδώ χρονικά γύρω στο 1865 θα πρέπει να τοποθετηθεί και η ανοικοδόμηση της Μεταμόρφωσης του Χριστού, που προαναφέραμε σε μεγαλύτερο ναό.
Επίσκοπος στην  Κίσαμο από το 1859 -1868 στέλλεται ο Γεράσιμος Στρατηγάκης, εξέχουσα εκκλησιαστική μορφή καταγόμενος από το Συρικάρι, όπου η τοποθέτηση του εγκρίνεται με υπογραφή του Σουλτάνου. Είχε διαδεχθεί τον Κάλλιστο Φυντικάκη από τα Τοπόλια 1846-1848.
Ο επίσκοπος σε συνεργασία με τους προεστούς του τόπου ένας από τους οποίους και ο Κυριάκος Δαρατσιανός, γείτονας με την εκκλησία παίρνουν άδεια από τις τουρκικές αρχές και, ο ναός του Χριστού στην αρχή της παλιάς αγοράς της σημερινής οδού Καμπούρη αριστερό στο πρώτο στενό, ανοικοδομείται. Μεγάλη ήταν η προθυμία και η συμμετοχή των πιστών στην ανέγερση, πράγμα που κάνει εντύπωση στον περιηγητή Λίχερ που είναι περαστικός από την Κίσαμο εκείνο το διάστημα και το αναφέρει στις περιηγήσεις του. Ο ναός τώρα διαμορφώνεται σε μια βασιλική με τρία κλίτη όπου το μεσαίο κλίτος είναι αφιερωμένο στο Χριστό και συγκεκριμένα στη μεταμόρφωση του Σωτήρος με βάση τον προυπάρχοντα ναό. Το αριστερό κλίτος αφιερώνεται στον Άγιο Σπυρίδωνα, στον οποίο ανατίθεται  και η προστασία της μικρής τότε κωμόπολης και γίνεται ο πολιούχος άγιος.
Το δεξιό κλίτος αφιερώθηκε στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Τα κλίτη χωρίζουν μεταξύ τους τέσσερις μαρμάρινες κολώνες, που ανήκαν σε ρωμαϊκό θέατρο της ρωμαϊκής Κισάμου, το οποίο τοποθετείται στο κέντρο της σημερινής πόλεως και πάνω από την πλατεία Βενιζέλου.
Τον επίσκοπο Γεράσιμο Στρατηγάκη διαδέχεται το 1868 ο Μισαήλ Οικονόμου από την Κάλυμνο, αποσταλείς απευθείας από το πατριαρχείο με βάση την (πολιτική της εξαρχίας, που προαναφέραμε), ο επονομαζόμενος Καλύμνιος λόγω καταγωγής.

Ο Μισαήλ, κατασκευάζει το μεγαλοπρεπές καμπαναριό στη νοτιοδυτική πλευρά, του ναού, αφού έφερε μαστόρους από την Κάλυμνο. Το κτίσμα είναι αιγαιοπελαγίτικης αρχιτεκτονικής με πέτρες από το πετροκοπιό Αγίου Βασιλείου Λουσακιών. Τεχνίτης πελεκητής ήταν ο Καστελλιανός Σαψάκης. Οι πέτρες είναι τόσο τεχνικά προσαρμοσμένες μεταξύ τους, που καθιστούν το κτίριο μεγάλης αντοχής, αλλά και κόσμημα αρχιτεκτονικό. Το καμπαναριό πανύψηλο διακρίνεται από όλη την πόλη. Περιέχει μέχρι σήμερα πέντε μελωδικότατες καμπάνες. Η πιο μεγάλη καμπάνα βάρους περίπου ενός τόνου, ρωσικής προέλευσης είναι προσφορά χριστιανού, ονόματι  Ιωάννου Χουδαλάκη.
Τους ίδιους Καλύμνιους μαστόρους χρησιμοποιεί ο Μισαήλ και για το καινούριο επισκοπείο που ήταν όπου σήμερα η κατοικία  του Γ. Ανυφαντάκη, κτίσμα επίσης αιγαιοπελαγίτικης  αρχιτεκτονικής.
Εξ άλλου η έδρα της επισκοπής Κισάμου έχει επανέλθει στην Κίσαμο. Το 1880 το πατριαρχείο στέλνει επίσης επίσκοπο τον Πανάρετο για τον οποίο πολύ ολίγα γνωρίζομε.
Μετά το 1880 ενθρονίζονται πλέον όλοι οι νέοι επίσκοποι στον καινούριο ναό αυτό, και σιγά σιγά καθιερώνεται στις συνειδήσεις ο άγιος Σπυρίδωνας ο προστάτης  της πόλης.
Το 1906 με πρωτοβουλία του επισκόπου Άνθιμου Λελεδάκη, επίσης  μεγάλης εκκλησιαστικής  προσωπικότητας κτίζεται ο πρόναος και πάνω από τον πρόναο ο γυναικωνίτης κατά ιδεώδη τρόπο εναρμονισμένα  εξωτερικά και εσωτερικά με το παλαιό κτίσμα. Στον γυναικωνίτη εισέρχεται κάποιος και μέσα από το ναό, αλλά και απ έξω από την είσοδο του καμπαναριού.
Έτσι συνολικά ο ναός αποκτά εμβαδόν περί τα 200 τ.μ. και ύψος 13 μέτρα. Διαθέτει τέσσερις εισόδου την κύρια, δυτική την βόρεια, τη νότια και την βοηθητική του ιερού νότια. Σε μαρμάρινη αναμνηστική πλάκα αναγράφονται οι κτήτορες και δωρητές: Ι. Χουδαλάκης, Μιχαήλ Τζανακάκης, Αικατερίνη Γεωργακάκη και Μαρία Λυμπινάκη.
Η κυρία είσοδος του ναού ήταν πάντα από δυσμάς όπου εισερχόμενοι εις τον πρόναο, αριστερά ήταν  το παγκάρι με τέσσερα στασίδια των επιτρόπων. Δεξιά ξυλόγλυπτο επιχρυσωμένο εικονοστάσι με την εικόνα της μεταμόρφωσης και αριστερά  επίσης μεγαλοπρεπές ξυλόγλυπτο εικονοστάσι όπου η ασημοσκέπαστη εικόνα του Αγίου Σπυρίδωνος .
Είναι γεγονός, ότι όλη την περίοδο της Τουρκοκρατίας στην Κρήτη έλαβαν σειρά επαναστάσεις κατά των Τούρκων μέχρι την απελευθέρωση και την ένωση με τη μητέρα Ελλάδα. Κάθε φορά που γινόταν ξεσηκωμός πολλές ήταν οι καταστροφές που γινόταν στις εκκλησίες.
Έτσι κατά την επανάσταση του 1866 όλες οι προαναφερθείσες εκκλησίες στην Κίσαμο υφίστανται κατεδαφίσεις και πυρπολήσεις. Κατεδαφίζεται ο Τίμιος Σταυρός στο παλιό τελωνείο, της Αγίας Σοφίας νότια του φρουρίου, πυρπολείται ο Άγιος Νικόλαος στα Μπιλαλιανά. Ό Άη –Γιώργης στον Πύργο λεηλατείται. Κατά την επανάσταση του 1889 οι Τούρκοι διατάσσουν και πάλι κατεδαφίσεις και εμπρησμούς εκκλησιών. Θα πρέπει να πούμε ότι κάποιοι Άγιοι της ορθοδοξίας υπάρχουν και στο εορτολόγιο του Ισλάμ, όπως ο Άγιος Γεώργιος, ο Αρχάγγελος Μιχαήλ τον οποίο αποκαλούν τζαναλιτζή, ψυχοβγάλτη, ο Άγιος Νικόλαος, ο Αγ. Χαράλαμπος. Γι΄αυτούς τους αγίους οι Τούρκοι έτρεφαν ένα φόβο και σεβασμό και αυτό βοήθησε ότι κάποιες καταστροφές να μην είναι ολοσχερείς. Αυτό συνέβη και με τον Μιχαήλ Αρχάγγελο μέσα στον Καλέ, ο οποίος  διασώζεται μεν, αλλά μετατρέπεται σε μπακάλικο, που το διατηρούσε ο Τούρκος Αχμέτ Ζαραούλ. Εν τούτοις ο Αχμετ, είχε χωρίσει την εκκλησία μπακάλικο από  το ιερό και  πλήρωνε ένα ρωμιό για να ανάβει κάθε μέρα το καντήλι μέσα στο ιερό. Ο Αχμέτ έφυγε το 22 με την ανταλλαγή των πληθυσμών. Το συγκινητικό είναι ότι κάθε χρόνο στην εορτή του Μιχαήλ Αρχαγγέλλου, έστελνε χρήματα για τη χάρη του Αγίου. Για τον Άγιο Σπυρίδωνα επίσης ο φρούραρχος είναι διστακτικός να τον κατεδαφίσει. Αποφασίζει να τον κάνει στάβλο, αφού προηγουμένως λεηλατείται. Στην προσπάθεια τους οι Τούρκοι να αποκαθηλώσουν την ασημένια εικόνα του Αγίου Σπυρίδωνος αδυνατούν. Ο Τούρκος φρούραρχος υπόσχεται αμνηστία στον οπλαρχηγό Καμπούρη για να την αποκαθηλώσει. Ενημερώνεται ο οπλαρχηγός Χατζη –Μιχάλης Γιάνναρης, για την πρόταση, αλλά επειδή θεωρείται παγίδα, η όλη υπόθεση, ο Καμπούρης δεν προσέρχεται. Την εικόνα τελικά κατεβάζει πεντακοσίαρχος Κατσικανδαράκης με πολύ άνεση αφού πρώτα έκανε το σταυρό του και ευλαβικά προσκύνησε την εικόνα.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Κυριακή 9 Αυγούστου 2015

ΑΠΡΟΣΔΟΚΗΤΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

ΣΥΛΛΗΠΗΤΗΡΙΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ
Με αφορμή  τον απροσδόκητο και πρόωρο χαμό του Νικόλαου Σταθάκη του Βασιλείου, συμβασιούχου εργαζόμενου - επί σειρά ετών - στην υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου Κισάμου, το Δημοτικό Συμβούλιο Κισάμου συνήλθε εκτάκτως σήμερα Κυριακή 9/8/2015 και ομόφωνα αποφάσισε την έκδοση ψηφίσματος στο οποίο αναφέρονται τα εξής:
Το Δημοτικό Συμβούλιο Κισάμου αποφασίζει ομόφωνα όπως:
(α) εκφράσει τη βαθιά οδύνη του για τον απροσδόκητο χαμό του 45χρονου Νικόλαου Σταθάκη του Βασιλείου, συμβασιούχου εργαζόμενου καθαριότητας του Δήμου Κισσάμου.
(β) εκφράσει τα θερμά συλλυπητήρια όλων των μελών του ΔΣ και την αμέριστη συμπαράστασή τους στην οικογένεια και τους οικείους του, που τόσο πρόωρα και άδικα στερήθηκαν την παρουσία του αγαπημένου τους προσώπου.
(γ) παραστεί σύσσωμο το Σώμα στην εξόδιο ακολουθία που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 10 Αυγούστου 2015.
(δ) κατατεθεί στεφάνι στη σορό του εκλιπόντος εκ μέρους του Δημάρχου και του Δημοτικού Συμβουλίου, τιμής ένεκεν για την πολυετή προσφορά του στη δημοτική υπηρεσία καθαριότητας. Όποια μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου επιθυμούν, μπορούν να συμβάλλουν στην κάλυψη των εξόδων κηδείας του εκλιπόντος.
(ε) διαβαστεί το παρόν ψήφισμα στην κηδεία του, να επιδοθεί στην οικογένεια του εκλιπόντος και να δημοσιευθεί σε όλα τα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Σάββατο 8 Αυγούστου 2015

ΟΦΗ-ΚΙΣΑΜΙΚΟΣ 0-2

Δεν τα κάταφερε ο ΟΦΗ - τα κατάφερε μια χαρά ο Κισαμικός- στο πρώτο φιλικό ματς της χρονιάς αφού ηττήθηκε με 0-2 από τον Κισαμικό με γκολ των Σμίλτου και Λώττα.
Το φιλικό έγινε στο ΒΑΚ

Πρώτη φάση για τον ΟΦΗ στο 6΄με απ΄ευθείας εκτέλεση φάουλ του Φραγκουλάκη που έδιωξε δύσκολα ο Λαζαρίδης, ενώ στο 11΄μετά από πάσα του Μαρτσάκη στον Κουσίδη το πλασέ του τελευταίου απέκρουσε ο πορτιέρε της Χανιώτικης ομάδας.
Το σκορ άνοιξε στο 22΄για τον Κισαμικό όταν μετά από εκτέλεση φάουλ του Σελινιωτάκη, ο Σμίλτος με κεφαλιά έστειλε την μπάλα στα δίχτυα.
Λίγο αργότερα, και ενώ ο ρυθμός του ματς είχε πέσει, ο Κισαμικός έκανε και το 0-2 με καταπληκτική εκτέλεση φάουλ του Λώττα στο 44΄, που έστειλε την μπάλα στο δεξί «Γ» του Κασμερίδη.
Έτσι έκλεισε το πρώτο ημίχρονο. 0-2.
Ο ΟΦΗ έχασε μία ευκαιρία με τον Νικολόπουλο που δεν μπόρεσε να νικήσει τον Γιαγκιόζη. Ενώ στο 75΄σουτ του Πιθαρούλη πέρασε άουτ.
Στην συνέχεια δεν άλλαξε κάτι και έτσι το φιλικό έληξε με σκορ 0-2 υπέρ του Κισαμικού.

1951-2015

Υπηρέτησε στον Ελληνικό Στρατό το 1951 και το 1953 ονομάστηκε Έφεδρος Ανθυπολοχαγός, συμμετέχοντας στην 1η Σειρά που εκπαιδεύτηκε στη Σχολή Εφέδρων Αξιωματικών Πεζικού στο Ηράκλειο της Κρήτης.
 Σήμερα, διανύοντας το 85ο έτος της ηλικίας του, ο Θεμιστοκλής Πατερομιχελάκης βρέθηκε ξανά στη ΣΕΑΠ. Ο Θεός του αξίωσε να είναι γερός και δυνατός ώστε να παρακολουθήσει την ονομασία ως ΔΕΑ, του εγγονού του Αντώνη Νικολακάκη!
Ο 95χρονος Έφεδρος Ανθυπολοχαγός με συγκίνηση βρέθηκε σήμερα σε γνώριμους χώρους, στη ΣΕΑΠ Ηρακλείου που γιορτάζει τα 62 χρόνια λαμπρής ιστορίας στην εκπαίδευση των έφεδρων Αξιωματικών του Στρατού Ξηράς.
Συνοδευόμενος από την κόρη του (η οποία ηπηρετεί ως μόνιμη στο Πολεμικό Ναυτικό) ο Θεμιστοκλής Πατερομιχελάκης τιμήθηκε από το ΓΕΣ αλλά και από την διοίκηση της Σχολής Εφέδρων Αξιωματικών Πεζικού, ενώ ο ίδος δώρησε τα δύο πηλίκια που φορούσε πριν από έξι δεκαετίες, προκειμένου να εμπλουτίσουν τη συλλογή του μουσείου της ΣΕΑΠ!
Πηγή

ΚΑΛΑ ΠΑΙΔΙΑ

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης προειδοποίησε τους πάντες πως όποιοι κάνουν τσαμπουκάδες θα βρίσκονται συνέχεια στο στόχαστρο του ΣΔΟΕ, και φυσικά εννοούσε τους εφόδους που ξεκίνησαν να κάνουν τα κλιμάκια του ΣΔΟΕ στα διάφορα πανηγύρια και οι λουκουμοτέτοιοι αντέδρασαν .
Συμπέρασμα..άμα είσαι καλό παιδί και παράνομος μην φοβάσαι....το ΣΔΟΕ!!
Κατά τ΄άλλα μια ανακοίνωση περιμένουν οι Καστελλιανοί αλλά και οι τουρίστες που διαβάζουν τις αφίσες για το παζάρι της Τρίτης στην Σκαλίδη και παζάρι δεν βλέπουν... όχι τίποτα άλλο οι λουκουμάδες ήταν υπέροχοι....

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΤΕΛΙΚΑ!!

Το υπουργείο Πολιτισμού... κλέβει την Εφορία!
Ένα απίστευτο όργιο φοροδιαφυγής αποκάλυψαν οι ελεγκτές της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων (αντίστοιχη του ΣΔΟΕ) την Τετάρτη στο κατάστημα (Πωλητήριο) που βρίσκεται μέσα στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού και ανήκει στο Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων του υπουργείου Πολιτισμού. Κοινώς, οι ελεγκτές ανακάλυψαν εμβρόντητοι ότι το υπουργείο Πολιτισμού κλέβει την Εφορία, ή ακόμη πιο απλά, ότι το κράτος κλέβει... το κράτος.
Σε όλη τη διάρκεια της ημέρας οι υπάλληλοι του καταστήματος (δηλαδή, οι υπάλληλοι του υπουργείου Πολιτισμού) δεν έκοψαν ούτε μία απόδειξη ταμειακής μηχανής. Όμως, ακόμη κι εάν έκοβαν ουδεμία διαφορά θα υπήρχε διότι, όπως αποκαλύφθηκε στο τέλος του ελέγχου, η ταμειακή μηχανή δεν ήταν... δηλωμένη στην Εφορία.
Αναλυτικά, η - πραγματικά απίστευτη - ιστορία έχει ως εξής:
Κλιμάκιο της υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων του υπουργείου Οικονομικών δέχθηκε καταγγελίες τουριστών ότι κατά την αγορά αναμνηστικών από το κατάστημα του Μουσείου της Κνωσού δεν τους δόθηκαν αποδείξεις. Οι ελεγκτές πήγαν, λοιπόν, επί τόπου, εμφανίστηκαν ως τουρίστες, έκοψαν εισιτήρια εισόδου στον αρχαιολογικό χώρο και επί ώρες παρακολουθούσαν και κατέγραφαν τις συναλλαγές και τις πωλήσεις που γίνονταν από τους 8 υπαλλήλους του καταστήματος. Σε όλη την διάρκεια της παραμονής τους εκεί, δεν κόπηκε ούτε μία απόδειξη.
Οι υπάλληλοι, κάθε φορά που εισέπρατταν χρήματα από μια πώληση σημείωναν απλώς ένα ποσό σε κάποιο κοινό βιβλίο. Όταν οι ελεγκτές αποκάλυψαν την ταυτότητά τους, οι υπάλληλοι υποστήριξαν ότι δεν κόβουν αποδείξεις διότι έχουν μεγάλο... φόρτο εργασίας και δεν προλαβαίνουν.
Όταν, δε, τους ζητήθηκε να χτυπήσουν απόδειξη στην ταμειακή μηχανή, αρχικά υποστήριξαν ότι η μηχανή είναι χαλασμένη. Οι ελεγκτές όμως διαπίστωσαν οι ίδιοι ότι η ταμειακή μηχανή λειτουργούσε κανονικά. Όταν, ωστόσο, επιχείρησαν να διασταυρώσουν τα στοιχεία της μέσω του TAXIS ανακάλυψαν ότι η μηχανή δεν είχε δηλωθεί ποτέ στην Εφορία και, συνεπώς, ήταν παράνομη!
Στις συνεχείς ερωτήσεις των εφοριακών, οι υπάλληλοι του καταστήματος επαναλάμβαναν ότι ακολουθούν αυτή την πρακτική της μη έκδοσης αποδείξεων «με εντολή άνωθεν» χωρίς όμως να προσδιορίζουν ποιά ακριβώς ήταν η εντολή και ποιός το «άνωθεν»...
Κατόπιν αυτών, οι ελεγκτές καταλόγισαν συνολικά 534 παραβάσεις (για μη έκδοση αποδείξεων μόνον μέσα σε μία ημέρα) και συνεχίζουν την έρευνα της υπόθεσης για τον εντοπισμό και ενδεχόμενων άλλων φορολογικών παραβάσεων.
Σε έναν πρώτο έλεγχο που έκαναν, διαπίστωσαν ότι για όλους τους αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας, από τους οποίους περνούν και κάνουν αγορές εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο, το υπουργείο Πολιτισμού διαθέτει μόνον... 2 ταμειακές μηχανές δηλωμένες στην Εφορία!
Οι εισπράξεις από τις πωλήσεις που γίνονται στα καταστήματα των αρχαιολογικών χώρων αποστέλλονται στο Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων, χωρίς όμως επίσημα παραστατικά (θεωρημένες αποδείξεις και τιμολόγια) που να αποδεικνύουν την ακρίβεια των συναλλαγών και των αναφερόμενων και αποδιδόμενων ποσών.
Στο ερώτημα των εφοριακών για το πώς ελέγχονται οι υπάλληλοι, η απάντησε που δόθηκε ήταν ότι η αποτίμηση των πωλήσεων και η απόδοση λογαριασμού γίνεται με βάση το ποια και πόσα προϊόντα έχει προμηθευτεί το κατάστημα. Στην αμέσως επόμενη ερώτηση, όμως, για το εάν γίνεται απογραφή προκειμένου, όντως, να εξακριβωθεί η αντιστοιχία προμηθειών και πωλήσεων, οι υπάλληλοι απάντησαν ότι... απογραφή δεν γίνεται.
Η τελευταία έκπληξη περίμενε τους ελεγκτές στην είσοδο του καταστήματος του Μουσείου, πάντοτε εντός του αρχαιολογικού χώρου της Κνωσού. Εκεί υπάρχουν δύο αυτόματοι πωλητές αναμνηστικών ειδών (αντιγράφων νομισμάτων), που επίσης δεν έδιναν καμία απόδειξη. Κανείς όμως, αρμόδιος και μη, δεν γνώριζε να απαντήσει σε ποιόν ανήκουν οι αυτόματοι πωλητές και ποιος έχει την επιχειρηματική τους εκμετάλλευση. Η αποστομωτική απάντηση, δε, στο σχετικό ερώτημα ήταν πως τους πωλητές εκμεταλλεύεται «κάποιος Αθηναίος»...

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Ο Δήμος Κισάμου στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών του για την προστασία και ανάδειξη του φυσικού, πολιτιστικού και αρχιτεκτονικού περιβάλλοντος του Δήμου μας προτίθεται όπως συνεργαστεί με την Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ου ΕΜΠ για την υλοποίηση του έργου της καταγραφής των παραδοσιακών κτισμάτων και οικισμών από μαθητές της ανωτέρω Σχολής στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης τους.
Στην υλοποίηση του εν λόγω έργου - το οποίο θα διεξαχθεί το χρονικό διάστημα 26-30 Οκτωβρίου 2015 - πρόκειται να συμμετάσχουν περί τους 150 φοιτητές συνοδευόμενοι από τους καθηγητές τους.
Στο πλαίσιο αυτό και με δεδομένη την οικονομική αδυναμία του Δήμου να καλύψει τα απαιτούμενα κόστη διαμονής και διατροφής, παρακαλούμε τα μέλη της Ένωσης μας, όπως εξετάσετε την δυνατότητα για παροχή φιλοξενίας και διατροφής αυτών σε ξενοδοχειακές μονάδες του Δήμου μας κατά το διάστημα παραμονής τους στην περιοχής μας.
Εφόσον υπάρχει η σχετική δυνατότητα, παρακαλούμε όπως μας ενημερώσετε για το ποιες ξενοδοχειακές μονάδες προτίθενται να φιλοξενήσουν τους φοιτητές και τους καθηγητές καθώς και για τον αριθμό δωματίων που κάθε μονάδα μπορεί να διαθέσει.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με την Αντιδήμαρχο κα Σταυρούλα Βαρουχάκη (6936151732 , stavroulapalace@yahoo.gr).
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Ο Πρόεδρος
Τζαμουρτζόγλου Κυριάκος

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ

Επετειακό αφιέρωμα της Δεσποτάκη Ευτυχίας
(Εκατό πενήντα χρόνια από την ανοικοδόμηση του)
Μέρος 2ο
ΕΔΩ το 1ο μέρος
Κατασκευάζονται οι πρώτες, χριστιανικές εκκλησίες επιμήκη οικοδομήματα οι λεγόμενες βασιλικές.
Στην Κίσαμο, στο παλιό Καστέλι υπήρχε τέτοια βασιλική της οποίας τα ερείπια δεν έχουν ανασκαφεί, οι πληροφορίες περιηγητών είναι ασαφείς, εν τούτοις οι αρχαιολόγοι προσδιορίζουν, ότι ο χώρος της ήταν απέναντι από το νυν επισκοπείο, και προς δυσμάς. Εξ άλλου έχομε πολλά δείγματα της Χριστιανικής Κισάμου, όπως το  κοιμητήριο προς δυσμάς και δίπλα από την ιδιοκτησία του κ. Ραισάκη.
Από τη βυζαντινή περίοδο η ευρύτερη περιοχή της Κισάμου έχει πολλά μνημεία, όπως ο ναός του Μιχαήλ Αρχαγγέλου, η γνωστή ροτόντα στο χωριό Επισκοπή, η Αγία Βαρβάρα στα Λατζιανά κ.α.
Κατά την περίοδο της Αραβοκρατίας η δραστηριότητα της εκκλησίας της Κρήτης περιορίζεται, έως και ανακόπτεται. Πιθανολογείται ότι τότε καταστράφηκε και η υπάρχουσα παλαιοχριστιανική βασιλική.
Η έδρα της επισκοπής μεταφέρεται από το Καστέλι στην Επισκοπή Κισάμου όπου και ο ναός του Μιχαήλ Αρχαγγέλου. Παρατηρείται αποχριστιανισμός των κατοίκων μέχρι την περίοδο του αυτοκράτορα Νικηφόρου Φωκά, περί το 860 και εξής, όπου φτάνει στην Κρήτη, απεσταλμένος από την πολιτική του αυτοκράτορα για τόνωση της πίστης ο Νίκων ο μετανοείτε και στην Κίσαμο ο Άι- κυρ- Γιάννης ο Ξένος, ο οποίος προσφέρει έργο σημαντικό πνευματικό και κοινωνικό μέσα στην Κίσαμο προάγει τον μοναχισμό, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή και είναι γνωστοί οι ναοί και τα μοναστήρια που έχει ανοικοδομήσει.
Μετά την άλωση της Κων/λης από τους Φράγκους το 1204 και την κατάληψη της Κρήτης από τους Βενετούς η εκκλησία Κρήτης Λατινοκρατείται, η Φραγκοκρατείται. Αυτή η περίοδος είναι σκληρότερη για τους ορθόδοξους Χριστιανούς και στην ιστορική πορεία αποδείχθηκε στυγνότερη και από την Τουρκοκρατία. Η επισκοπή της Κισάμου γίνεται λατινική με τοποτηρητή από την Κάντια. Όπως πληροφορούμαστε από τα αρχεία της Βενετίας έχει μια σειρά Λατίνους επισκόπους, περίπου τριάντα τον αριθμό, οι οποίοι συνήθως δε διαμένουν στην Κίσαμο, αλλά ως φεουδάρχες διοικούν και εισπράττουν και η εκκλησία και οι χριστιανοί περνούν δύσκολες ώρες. Τόσο οι Κρήτες χριστιανοί όσο και η ορθόδοξη εκκλησία χάνουν τα κτήματα τους, υφίστανται βαρύτατη φορολογία, ο κλήρος και η ορθόδοξη παράδοση περιφρονείται. Η εκκλησία στην ουσία διαλύεται.
το πρώτο φρούριο της πόλης
Εξαίρεση αποτέλεσε προς το επιεικέστερο η περίοδος που επίσκοπος Κισάμου είναι ο Παλαιόκαπας, Χανιώτης, ευγενής με σπουδές στην Πάδοβα ο μόνος ορθόδοξος, ουνίτης την ιδεολογία. Γονική την οποία κληροδότησε στην επισκοπή Κισάμου, υπό τον όρο με τα χρήματα να σπουδάζουν 16 Κρητικοί και οκτώ από την άλλη Ελλάδα στην Πάδοβα. Είχε τεράστια περιουσία.
Οι Βενετοί ανοικοδομούν σε όλες τις πόλεις φρούρια, καστέλια όπως και στην Κίσαμο, το Καστέλι εξ ου και το όνομα της πόλης μέχρι πρότινος. Και σε αυτό  το φρούριο, του οποίου σπαράγματα και σε κακή κατάσταση σώζονται σήμερα αναφερθήκαμε προηγουμένως ομιλούντες για εγκληματική
καταστροφή. Μέσα λοιπόν, σε αυτό το Καστέλι υπάρχουν 7 πέτρινες εκκλησίες, που εξυπηρετούσαν και τα δύο δόγματα και το ορθόδοξο και το καθολικό.
Μετά το 1660 και την παράδοση της Κρήτης από τους Βενετούς στους Τούρκους, οι Τούρκοι επεκτείνουν το φρούριο, με νέο περίβολο, που στα τούρκικα πλέον λέγεται Ιτς Καλέ, και στην ομιλούμενη  θα παραμείνει για μας ο Καλές. Οι εκκλησίες αυτές περιλαμβάνονται μέσα και έξω από τον Καλέ. Σε μία από αυτές προστίθεται μιναρές και μετατρέπεται σε τζαμί. Ήταν ναός της Αγ. Τριάδας στην αρχή της οδού Αρετά, ανάμεσα στα σπίτια Παπαδάκη και Νικηφοράκη, όπου και υπάρχει ένα μικρό εικονοστάσι. Παρατηρείται ότι σε τόπους που η παράδοση αναφέρει ότι υπήρχε εκκλησία αλλά καταστράφηκε, οι άνθρωποι ευλαβώς ανήγειραν μικρά εικονοστάσια. Στα νοτιοδυτικά του φρουρίου υπήρχε η εκκλησία της Αγίας Σοφίας, ναός βυζαντινός την οποία αναφέρει και ο περιηγητής Gerola. Στην νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας σήμερα Τζανακάκη υπάρχει μέχρι και σήμερα η εκκλησία του Μιχ. Αρχαγγέλλου, κτισμένη από το 1595, στην οποία με επιγραφή αναφέρεται ο κτήτορας, η συμβία του και η προγονή του.
Ο Τίμιος Σταυρός στο τελωνείο, επίσης οικοδομήθηκε  γύρω 60 σε χώρο που προϋπήρχε ναός όπως υποδήλωνε και το υπάρχον εικονοστάσι. Και πιθανόν είναι ο ναός του οποίου  ερείπια αναφέρουν περιηγητές  ότι συναντούν στην παραλία Στην Καμάρα  ήδη το 1834 υπάρχει, μοναστήρι, και η εκκλησία ο Άγιος  Αντώνιος στον οποίο μάλιστα υπήρχε και το νεκροταφείο του Καστελιού και το οποίο μετά το 1900 ο Επίσκοπος Άνθιμος Λελεδάκης μεταφέρει στον Παρθενώνα.
Στον Πύργο υπάρχει  επίσης ναός του Αγίου Γεωργίου.
Όπως και μικρός ναός του Αγ.Νικολάου μέσα σε γειτονιά πίσω από το ιατρείο του ιατρού Σκουλάκη. Ευρίσκεται στην αυλή της οικογένειας Κοντογιάννη, υπό τη διακονία και φροντίδα της οποίας ήταν για πολλά χρόνια μετά από την ανακάλυψη του, καθώς ήταν στάβλος και αχυρώνας.
Στα βόρεια και ανατολικά έξω του φρουρίου, στην αρχή της οδού Καμπούρη δεξιά σε ένα στενό και  σε χώρο σπηλαιώδη έχοντα σχέση με ιδιοκτησίες της παλαιάς οικογένειας Μαρή, υπήρχε η εκκλησία του Χριστού. Λίγο παρακάτω άλλωστε υπάρχει η Βρύση, γνωστή με το όνομα του «Μαρή η Βρύση». Να σημειωθεί ότι η οδός Καμπούρη ήταν η παλιά αγορά επί Τουρκοκρατίας, μέχρι δε τη δεκαετία του 60,ονομαζόταν «κάτω αγορά». Ήδη το 1415 αναφέρει ο Μπουολντεμόντι ο περιηγητής ότι παρατήρησε να κτίζεται ναός, έχων κίονας από πορφυρίτη και αρκετοί υποθέτουν οτι πρόκειται περί της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος.
Μετά τη φραγκοκρατία και κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας μετά το 1660 η επισκοπή Κισάμου ανασυστήνεται με πρωτοβουλία των Τούρκων και διατηρείται πλέον σε όλη τη διάρκεια της αλλά και την περίοδο της κρητικής πολιτείας 1898-1912.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Παρασκευή 7 Αυγούστου 2015

ΤΡΟΧΟΝΟΜΟΙ....

Το αλίευσα από την σελίδα του Ηλία Γ. Κάκανου....
"Αξιόλογη η πρωτοβουλία του Δήμου Κισάμου να τοποθετήσει δύο εργαζόμενους από τους συμβασιούχου την περίοδο αυτή σε ρόλο… τροχονόμου στα  φανάρια της σήραγγας των Τοπολίων που εξακολουθούν  ν’ αναβοσβήνουν σε προβληματικούς χρόνους προκαλώντας μεγάλη ταλαιπωρία στους οδηγούς.
 Έτσι, λοιπόν, με τη μεταξύ τους ασύρματη επικοινωνία οι δύο εργαζόμενοι στα φανάρια εξυπηρετούν όλους τους οδηγούς χωρίς να υπάρχουν διαμαρτυρίες".

ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ


ΚΙΣΑΜΙΤΙΚΑ ΠΑΡΚΑΡΙΣΜΑΤΑ

40 λεπτά περίμενε μια ουρά 20 αυτοκινήτων τον Κισαμίτη να ψωνίσει το κρέας του και μετά να βγάλει το αυτοκίνητο του...που το πάρκαρε σαν να ήταν η αυλή του.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ

Επετειακό αφιέρωμα της Δεσποτάκη Ευτυχίας
(Εκατό πενήντα χρόνια από την ανοικοδόμηση του)
Μέρος 1ο
ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑΣ φώτο Παπαδάκης Ι.
Η ανέγερση ενός ναού, η ανοικοδόμηση μιας εκκλησίας στηρίζεται πάνω απ΄όλα στην πίστη των ανθρώπων, η οποία πίστη αποτελεί και τη βάση του θρησκευτικού συναισθήματος .
Ένα συναίσθημα του ανθρώπου, που γεννά η αβεβαιότητα, ο φόβος του άγνωστου και η αδυναμία να αντιμετωπιστεί κάθε δυσκολία.
Τα περισσότερα αρχαιολογικά ευρήματα έχουν σχέση με τη θρησκεία. Ο ιστορικός Πολύβιος αναφέρει: ¨Εύροις δε αν επιών και πόλεις ατειχίστους, αγραμμάτους, αβασιλεύτους, αχρημάτους, πόλεις δε άνευ βωμών και ναών ουκ αν εύροις….. (Περιφερόμενος μπορείς να συναντήσεις πόλεις χωρίς τείχη, χωρίς καλλιέργεια γραμμάτων, χωρίς άρχοντα, χωρίς νομίσματα, πόλεις χωρίς ναό και βωμό δε θα συναντήσεις….)
Μνημεία τέχνης από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, σε όλους τους πολιτισμούς, οι μεγάλοι ναοί θαυμάζονται και προσκυνούνται. Παρθενώνας, Θησείο, Ναός Σολομώντος, Αγιά Σοφιά, Παναγία των Παρισίων, Άγιος Πέτρος.
Ο ελληνικός χώρος στη μακραίωνα ιστορία και παράδοση έχει σηματοδοτήσει το θρησκευτικό συναίσθημα  των πιστών με εκατοντάδες αρχαίους ναούς και βωμούς, μεγαλοπρεπείς χριστιανικούς ναούς και  μοναστήρια, ταπεινά εκκλησάκια, φτιαγμένα από την προσφορά των πιστών αφιερωμένα σε αρχαίους θεούς, στον Παντοκράτορα, στην Παναγία, σε Αγίους και Αγίες.
Σε ατομικό επίπεδο ο Άγιος είναι ο προστάτης καθενός και έτοιμος να ακούσει   σιωπηλός την ικεσία, την ευχαριστία τη συγγνώμη του προσερχόμενου και προσευχόμενου.
Αλλά στην προστασία κάποιου Αγίου έχει ανατεθεί και κάθε πόλη. Ιδιαίτερη σημασία στην ορθόδοξη χριστιανική μας παράδοση έχει ο Πολιούχος Άγιος, ο Άγιος Δημήτριος Θεσσαλονίκης, ο Άγιος Μηνάς, ο Άγιος Σπυρίδωνας στην Κέρκυρα, ο Άγιος Διονύσιος στην Αθήνα, η Παναγία των Εισοδίων στα Χανιά.
Ωστόσο η οικοδόμηση ενός ναού δεν είναι ανεξάρτητη από ένα ευρύτερο πλαίσιο ελευθερίας, που έχει σχέση με την κοινωνία, αλλά και με την εκάστοτε κυβερνώσα πολιτεία, ειρηνική ή πολεμική περίοδο, επιδρομή αλλοφύλων και αλλοθρήσκων, δεδομένου ότι η θρησκεία η εκκλησία είναι θεσμοί της πολιτείας. Το ιερατείο, οι λειτουργοί είναι οι άνθρωποι γύρω από το ναό, το βωμό και την εκκλησία. Είναι οι αντιπρόσωποι του Αγίου, και  σε παλαιότερες εποχές οι πνευματικοί που καταφεύγουν οι πιστοί για να ελαφρύνουν από σωματικές και πνευματικές νόσους. Η λέξη ιατρείον δεν είναι άλλη από την λέξη ιερατείον συγκεκομμένη.
Στον ελληνικό χώρο εκκλησία και κράτος πορεύονται μαζί στους αιώνες μέχρι σήμερα, με τις όποιες ενστάσεις κατά καιρούς υπάρχουν. Με βάση τα παραπάνω θα προσεγγίσουμε την ιστορία του καθεδρικού μας ναού, που φέτος συμπληρώνονται εκατό πενήντα χρόνια από την ανοικοδόμηση πάνω σε παλαιότερο αφιερωμένο, στην Μεταμόρφωση του Σωτήρος. Η προσέγγιση αυτή ας είναι ένα προσκύνημα στην αυριανή γιορτή του και ένα δώρο ταπεινό από τους συντοπίτες του. Ένα δώρο πλάι στα Τίμια Δώρα  που από μακριά εστάλησαν, να κοσμήσουν για λίγο το προσκυνητάρι του και οι πιστοί να τα προσκυνήσουν. Προσωπικά θέλω να ευχαριστήσω τον παπά Μανώλη για την ευγενική του πρόταση, να αναλάβω το επετειακό αφιέρωμα στο ναό σαν παλιά Καστελιανή.
Μέσα από το προσκύνημα μας αυτό θεώρησα σκόπιμο, να πραγματοποιήσομε κι ένα οδοιπορικό στην πόλη μας, σε μέρη  με υπάρχοντες ναούς που σηματοδότησαν την πίστη των χριστιανών της Κισάμου ανά τους αιώνες και που επιβίωσε αλλωβητη μέσα από πολλές επιδρομές αλλοφύλων.
Αρκετά από αυτά διαγράφηκαν παντελώς από το θρησκευτικό χάρτη του τόπου μας, όπως και μια σειρά μνημείων, που από εγκληματική άγνοια, επενδυμένη με ενδιαφέρον, αμέλεια και αδιαφορία ζημίωσαν πολιτιστικά τον τόπο στο διηνεκές. Όμως υπάρχει καιρός και θα παρακαλούσαμε τους αρμόδιους της πολιτείας με τη φράση του Δημοσθένη. "Ει καιρός έστι, αντιλάβεσθε των πραγμάτων".
Η πορεία της εκκλησίας της Κισάμου είναι μακρά από τότε που ο Απόστολος Τίτος, τον 1ο αιώνα μ.χ. ιδρύει στην Κρήτη πέντε επισκοπές εξ ων η μια είναι της Κισάμου (πέθανε το 106 μ.χ. ). Μετά το διάταγμα των Μεδιολάνων το 313 μ.χ. από τον αυτοκράτορα  Μ. Κωνσταντίνο, διασφαλίζεται ανεξιθρησκεία, και ο χριστιανισμός σαν θρησκεία εδραιώνεται όλο και περισσότερο. Η εκκλησία γίνεται πλέον θεσμός, συγκαλεί συνόδους, όπου οι επίσκοποι σαν αντιπρόσωποι της παίρνουν αποφάσεις. Έτσι έχομε  επισκόπους Κισάμου να συμμετέχουν σε αρκετές συνόδους, όπως π.χ. ο επίσκοπος Εύκισσος στη σύνοδο της Σερδικής το 343 μ.χ. Θεόπεμπτος ο ανάξιος στην πρώτη οικουμενική σύνοδο στην Νίκαια, όπου καθορίζεται και το σύμβολο της πίστεως και στην Πενθέκτη το 691 οικουμενική σύνοδο στην Κωνσταντινούπολη.
Ελληνορωμαικό δάπεδο δίπλα στον ναό της Ευαγγελίστριας στην Κίσαμο

Με  το παραπάνω διάταγμα που διασφάλιζε ανεξιθρησκεία, ο νέος χριστιανικός κόσμος, διαδέχεται τον ελληνορρωμαικό.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

ΛΑΦΟΝΗΣΙΑ 2015

Με επιμνημόσυνη δέηση και τρισάγιο στη μνήμη των πεσόντων της μάχης του Λαφονησίου του 1824 ξεκινούν σήμερα Παρασκευή 7 Αυγούστου οι εκδηλώσεις “Λαφονήσια 2015” που διοργανώνουν ο Δήμος Κισάμου και η Ένωση Ιναχωριανών Αθήνας – Πειραιά «Παναγιά η Χρυσοσκαλίτισσα», σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Κισάμου και Σελίνου, την Κοινωφελή Επιχείρηση Δήμου Κισάμου, τον Πολιτιστικό Σύλλογο Πλοκαμιανών, την Αναπτυξιακή Εταιρεία «Εννιά Χωριά Α.Ε.» και τον  Σύλλογο των Απανταχού Κεραμωτιανών.
Το αναλυτικό πρόγραμμα των εκδηλώσεων έχει ως εξής:
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ & ΩΡΑ 19.00
ΛΑΦΟΝΗΣΙ (Απέναντι ακτή Βουλισμένης)
Επιμνημόσυνη δέηση & τρισάγιο στο μνημείο για τους πεσόντες του Λαφονησίου
Ομιλία για το χρονικό της ημέρας.
Κατάθεση στεφάνων.
Ανάκρουση Εθνικού Ύμνου.
Παραδοσιακό κέρασμα.
ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ & ΩΡΑ 08.00
Θεία λειτουργία  στην εκκλησία της Αγίας Ειρήνης (πάνω στο Λαφονήσι).
Επιμνημόσυνη δέηση & κατάθεση στεφάνων στο χώρο της σφαγής (ιστορική σπηλιά – Τουρκαύλακα).
ΛΑΦΟΝΗΣΙΟΣ ΔΡΟΜΟΣ
Στο πλαίσιο των φετινών εκδηλώσεων Λαφονήσια 2015 πρόκειται να διεξαχθεί το Σάββατο 8 Αυγούστου 2015 και ο «Λαφονήσιος Δρόμος» ο οποίος περιλαμβάνει δύο διαδρομές – μια για παιδιά και εφήβους και μια για ενήλικες -με τις βασικές πληροφορίες αυτών να παρουσιάζονται παρακάτω:
Α’ ΔΙΑΔΡΟΜΗ: Δρόμος 1.200 μέτρων για παιδιά και έφηβους ηλικίας έως 15 ετών,
Ώρα & σημείο έναρξης: 17.45 από διασταύρωση Χρυσοσκαλίτισσας.
Β’ ΔΙΑΔΡΟΜΗ: Δρόμος 6.500 μέτρων ανδρών – γυναικών
Ώρα & σημείο έναρξης: 18.30 από μονή Χρυσοσκαλίτισσας,
Τερματισμός: παράλια Λαφονησίου.

Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ RASKOLNICK

ierissos@hell.gov

Με τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού περί της προστασίας των 5.000 εργαζομένων της “Ελληνικός Χρυσός” στην, για πολλούς λόγους, απογοητευτική συνέντευξη που έδωσε τις προάλλες, στον ραδιοφωνικό σταθμό “Κόκκινο”, ξέφτισαν και οι τελευταίες ελπίδες πολλών από εμάς που ελπίζαμε ότι η κυβέρνησή του κι ο ίδιος, θα έκαναν την μικρή διαφορά που είχαμε όλοι ανάγκη, τουλάχιστον ως προς την συνέπεια των δεσμεύσεών και το ηθικό ανάστημα, σε σχέση με τους απελθόντες ολετήρες.
Δεν μπορούμε να ξέρουμε αν ήταν συνειδητό ψέμα η αναφορά του περί 5.000 εργαζομένων όπως αναφέρεται στη δριμύτατη ανακοίνωση που εξέδωσε το Συντονιστικό Ιερισσού που δρα εναντίον της διαβόητης εξόρυξης ή αν είναι αποτέλεσμα της αγυρτείας ή της αφέλειας αυτών που τον περιτριγυρίζουν και τον «συμβουλεύουν», υπονομεύοντας τον Πρωθυπουργό.   

Ούτε έχει σπουδαία σημασία το γεγονός.......

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΡΘΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ

Την Κυριακή 9 Αυγούστου 2015 στις 8 το απόγευμα το Ινστιτούτο Καταναλωτών Κρήτης πραγματοποιεί εσπερίδα ενημέρωσης και διαλόγου των πολιτών στην αίθουσα του Ιστορικού Καφέ Κήπος, εντός του Δημοτικού Κήπου Χανίων.
Την εκδήλωση θα προλογίσουν ο διδάκτωρ Αρτέμης Αθανασάκης (καθηγητής περιβαλλοντικών επιστημών Πανεπιστημίου Αθηνών) και ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών Κρήτης Γιάννης Αννουσάκης.
Ο διδάκτωρ Πολυτεχνείου Κρήτης Μανώλης Σκουνάκης (πραγματογνώμων μηχανικός Πρωτοδικείου και Εισαγγελίας Χανίων για υποθέσεις ηλεκτρονικού εγκλήματος) θα μιλήσει για το θέμα "Σωστή χρήση των νέων τεχνολογιών σήμερα".
Ο Γιάννης Κοτσώνης (προγραμματιστής υπολογιστών) θα παρουσιάσει το θέμα "Ηλεκτρονικό Εμπόριο και ζητήματα ασφάλειας Αγορών και λοιπών συναλλαγών μέσω διαδικτύου".
Ο Νίκος Ντερμανάκης (νομικός σύμβουλος Ομοσπονδίας Καταναλωτών Ελλάδας) θα μιλήσει για το θέμα "Παραπλανητικές τραπεζικές πρακτικές και τραπεζική παραπληροφόρηση κατά τη διενέργεια εμπορίας χρηματοοικονομικών υπηρεσιών από απόσταση".
Θα επακολουθήσει συζήτηση με τους παριστάμενους συμμετέχοντες πολίτες για τα προαναφερθέντα θέματα και για τις μελλοντικές δραστηριότητες και νομοθετικές προτάσεις του Ινστιτούτου Καταναλωτών Κρήτης.
Μαζί μας θα είναι και ο δικηγόρος Αθηνών στον Α.Π. Θανάσης Θεοδώρου (γνωστός από την αθώωση στη δίκη ρευματοκλοπής) νομικός σύμβουλος του ΙΝΚΑ ΚΡΗΤΗΣ.
Έχει προσκληθεί και θα είναι ιδιαίτερη χαρά μας, να βρίσκεται μαζί μας και ο γνωστός Χανιώτης Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή κος Αντώνης Παπαδοπεράκης.

ΦΥΚΙΑ (ΚΑΙ ΜΕΤΑΞΩΤΕΣ ΚΟΡΔΕΛΕΣ) ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΤΟΝ ΜΠΑΛΟ...

Έτσι γράφει η Νέα Κρήτη που πήγε στον Μπάλο και είδε το θέαμα... Μάλιστα η εφημερίδα φιλοξενεί και δηλώσεις του δημάρχου Κισάμου για το φαινόμενο που οφείλεται στα φύκια της περιοχής που μετά από μεγάλη θαλασσοταραχή βγαίνουν και σαπίζουν στην υπέροχη λιμνοθάλασσα μας. Μάλιστα σε ένα σημείο της συνέντευξη του δημάρχου γίνεται λόγος και για την γραφειοκρατεία που υπάρχει και εμποδίζει τα ειδικά μηχανήματα να απομακρύνουν τα φύκια... 
Υ.Σ Χιλιάδες χρόνια πριν πατήσουμε και καταστρέψουμε αυτόν τον τόπο το φαινόμενο με τα φύκια θα γινόταν, έτσι λειτουργεί η θάλασσα έτσι λειτουργεί η φύση. Με μηχανήματα και παρεμβάσεις το μόνο που καταφέρνουμε είναι το πρόσκαιρο και το εφήμερο. Δυστυχώς στον βωμό της είσπραξης τα πάντα που διορθώνονται με ανθρώπινη παρέμβαση είναι τελικά μοιραία. Λίαν συντόμως θα το διαπιστώσουμε και δυστυχώς δεν φτάνουν τα καλά ρεπορτάζ για να μπαλώσουν τις καταστάσεις και τις συνθήκες που διαμορφώνουμε με τις άσκοπες παρεμβάσεις μας. Ο Μπάλος λειτουργεί χιλιάδες χρόνια έτσι ..και δεν είναι πρόβλημα τα φύκια ..πρόβλημα είναι το κολύμπι εντός της λιμνοθάλασσας από τόσους χιλιάδες επισκέπτες που κάθε ένας τους κουβαλά και 2-3 κιλά αντηλιακές κρέμες στο κορμί του, πρόβλημα είναι το κατούρημα με το συμπάθιο μέσα στην λιμνοθάλασσα, πρόβλημα είναι ο άνθρωπος τελικά και όχι η φύση.
Στην παραπάνω φωτο που είναι η πρώτη φωτο κατα την γνώμη μου που τραβήχτηκε το 1959 φαίνεται καθαρά ένα από τα σπάνια φαινόμενα του Μπάλου. Να μην έχει καθόλου νερό η λιμνοθάλασσα. Όταν κάποτε, αν ενθυμούμε καλά πριν 7-8 χρόνια, μας έτυχε ένα παρόμοιο περιστατικό, πάθαμε αμοκ και προσπαθήσαμε να ανοίξουμε τον πόρο με μπουλντόζα....τα αποτελέσματα τα ξέρουμε. Φτάνουν πια οι παρεμβάσεις στα δώρα της φύσης....

ΘΕΛΕΤΕ ΣΚΥΛΑΚΙ;

6 σκυλάκια ψάχνουν σπίτι.... 6974311249

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΖΑΡΙ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ΣΤΗΝ ΣΚΑΛΙΔΗ

Πριν μερικές μέρες όλος αιφνιδίως αποφασίστηκε να σταματήσει το παζάρι στην Σκαλίδη, ένα παζάρι που παρ΄ όλη την προχειρότητα του ήταν πόλος έλξης δημοτών και τουριστών. Τι συνέβη λοιπόν και σταμάτησε μια προσπάθεια που μπορεί να μην ξεκίνησε με "καθαρές" διαδικασίες, αλλά σίγουρα θα μπορούσε στην συνέχεια να διορθωθεί; Τι έφταιξε και η δημοτική αρχή μας αποφάσισε την αναστολή του;
Τα πράγματα είναι απλά, όπως συμβαίνει χρόνια σε αυτόν τον τόπο, αν κάποιος  δεν ευνοείται ατομικά τι ποιο εύκολο από το να καταγγείλει. Αυτό έγινε λοιπόν και κάποιος κατάγγειλε το γεγονός της δημιουργίας παζαριού στην Κίσαμο, όχι την τελευταία Τρίτη αλλά την δεύτερη, στο τμήμα εμπορίου της περιφέρειας στα Χανιά, καταγγελία που δεν θα ελεγχόταν ποτέ, μιας και ήταν ανώνυμη, όμως τα πράγματα δεν σταμάτησαν εκεί αμέσως μετά έγινε και άλλη καταγγελία στο ΣΔΟΕ επώνυμα από κάποιον άλλο, πράγμα που σήμαινε οτι από την στιγμή της καταγγελίας μπορούσε ανά πάσα στιγμή να ελεγχθούν   (ήταν άραγε νόμιμοι;) όλοι όσοι κάποια Τρίτη θα έστηναν τους πάγκους τους. Μάλιστα την προηγούμενη Τρίτη όταν οι πάγκοι ήταν ήδη στημένοι στην Σκαλίδη, το ΣΔΟΕ βρισκόταν στην πόλη της Κισάμου και θα μπορούσε άνετα να κάνει μια έφοδο ...πράγμα που δεν έκανε μετά από συζήτηση υπευθύνων. Το αντίτιμο; ... Το κλείσιμο του παζαριού!!

Δεν κουβεντιάζουμε φυσικά για την ενέργεια του συμπολίτη μας, που είναι καταδικαστέα, αλλά στεκόμαστε μόνο στο γεγονός οτι δίνουμε πατήματα, πατήματα ρουφιανιάς, μιας και λειτουργούμε βιαστικά και όπως είχαμε γράψει και άλλη μια φορά πρόχειρα. Θεωρώ οτι το παζάρι πρέπει να γίνεται, είναι μια καλή ιδέα που όμως για να υλοποιηθεί θέλει εκτός από την νομιμότητα και μια πολιτική ευθύνη, θέλει μια μικρή θυσία από τους εκλεγμένους μας για να μπορέσουν οι Καστελλιανοί, οι τουρίστες, εκτός του να έχουν ένα τόπο βόλτας και μια οικονομική ανάσα αγοράς στους δύσκολους καιρούς που περνάμε. 

Πέμπτη 6 Αυγούστου 2015

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

2009 ΚΙΣΑΜΙΤΙΚΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
Δυο από τους πρωτεργάτες... ο τότε Νομάρχης Χανίων Γρηγόρης Αρχοντάκης με την Δήμαρχο Κισάμου Φ. Σκουλάκη. 
Η Βίκυ που δίχως αυτήν δεν θα είχαμε ούτε μια εκδήλωση...σωστή!!
Και φυσικά χωρίς το πείσμα του Σπύρο Μαυροδημητράκη ο τότε Αγροτικός Αύγουστος και σήμερα Κισαμίτικος δεν θα ερχόταν στην γειτονιά μας ποτέ!!

ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΔΑΚΟΚΤΟΝΙΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Όσον αφορά την δακοκτονία έτους 2015 και σε συνέχεια προηγούμενων δελτίων τύπου, από την Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων ανακοινώνεται ότι:

Ξεκίνησε ο πρώτος δολωματικός ψεκασμός στη πλειονότητα των Τοπικών και Δημοτικών Κοινοτήτων των  Δήμων Χανίων, Πλατανιά και Κισσάμου. Δεν έχει ξεκινήσει ο ψεκασμός σε ορισμένες Τοπικές Κοινότητες των Δήμων Πλατανιά και Κισάμου (κυρίως σε περιοχές που βρίσκονται κοντά στην παραλιακή ζώνη ή κοντά σε αυτή) καθότι οι δακοπληθυσμοί στις περιοχές αυτές είναι χαμηλοί. Ο ψεκασμός θα ξεκινήσει άμεσα και σε αυτές τις περιοχές αμέσως μόλις υπάρξουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις. Δολωματικοί ψεκασμοί οι οποίοι πραγματοποιούνται όταν δεν υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις είναι άκαιροι και δεν εξυπηρετούν το σκοπό τους. Αντίθετα στερούν την δυνατότητα εφαρμογής ψεκασμών όταν αυτοί είναι απαραίτητοι. Εκτιμάται ότι η μείωση των πληθυσμών στις περιοχές αυτές οφείλεται κυρίως σε ιδιωτικές επεμβάσεις παραγωγών για την αντιμετώπιση του δάκου, ύστερα και από δελτία τύπου της υπηρεσίας μας, λόγω μη ύπαρξης εργολάβων ψεκασμών κατά τον χρόνο στον οποίο έπρεπε να εφαρμοστεί ο πρώτος ψεκασμός. Σε περιοχές οι οποίες είναι γνωστό ότι δεν έχει πραγματοποιηθεί μεγάλος αριθμός τέτοιων επεμβάσεων οι πληθυσμοί δεν είναι τόσο χαμηλοί και έχει ξεκινήσει ο πρώτος δολωματικός ψεκασμός. Δειγματοληψίες οι οποίες έχουν γίνει δείχνουν παλιές προσβολές οι οποίες πραγματοποιήθηκαν κυρίως στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου.
Όπως αναφέρθηκε και σε προηγούμενο δελτίο τύπου δεν υπήρξαν προσφορές από υποψήφιους εργολάβους για να αναλάβουν το έργο των ψεκασμών στις Τ.Κ. Αφράτων, Ροδωπού, Γλώσσας και Ν. Χωριού του Δήμου Πλατανιά και Τ.Κ. Χορδακίου, Απτέρων και Τσικαλαριών και Δ.Κ. Σούδας και Χανίων του Δήμου Χανίων. Για τις περιοχές αυτές η Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής έχει εισηγηθεί την μη συνέχιση των διαδικασιών καθώς ο διαγωνισμός έχει ήδη προκύψει τρεις φορές άγονος, έχει παρέλθει ο χρόνος του πρώτου ψεκασμού και μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών θα παρέλθει και ο χρόνος του δεύτερου. Οι παραγωγοί που έχουν τα ελαιοκτήματά τους σε αυτές τις περιοχές καλούνται να εφαρμόσουν ιδιωτικές επεμβάσεις για την αντιμετώπιση του εντόμου με όποια μέθοδο ή συνδυασμό μεθόδων επιλέξουν, έπειτα από συμβουλή γεωπόνου ή τεχνολόγου γεωπονίας και πάντα μέσα στα πλαίσια της ολοκληρωμένης διαχείρισης. Δεν θα πληρωθεί εισφορά δακοκτονίας από τους παραγωγούς των περιοχών στις οποίες δεν εφαρμόστηκε το πρόγραμμα.
Υπενθυμίζεται στους ελαιοπαραγωγούς των οποίων τα ελαιοκτήματα είναι σε περιοχές που εφαρμόζεται το πρόγραμμα: ...

ΤΟΤΕ

ΚΙΣΑΜΟΣ ΚΑΙ ΕΟΝ 1938
Στις 4 Αυγούστου 1936 επιβλήθηκε στην Ελλάδα δικτατορία. Δημιούργημα της καπιταλιστικής κρίσης, στηρίχτηκε από τους Άγγλους, σε μια εποχή που η εκμετάλλευση των εργατών από τους μεγαλοαστούς εργοδότες τους οξυνόταν και η φτώχεια μάστιζε τα λαϊκά στρώματα στην πόλη και τους αγρότες στα χωριά. Κάθε κινητοποίηση αντιμετωπιζόταν με δολοφονικές επιθέσεις της αστυνομίας και του στρατού. Ο Μεταξάς ως Υπουργός Παιδείας με αυστηρές διαταγές υποχρέωνε την εγγραφή όλων των μαθητών και φοιτητών στην ΕΟΝ. Τον Αύγουστο του 1940 η ΕΟΝ αριθμούσε 1.000.000 μέλη από τα οποία οι 600.000 ήταν μαθητές, φοιτητές και σπουδαστές. Το σχολείο και γενικά η εκπαίδευση αποτέλεσαν πρόσφορο έδαφος για να καλλιεργηθεί η φασιστική προπαγάνδα. Τα ποσοστά δαπανών για την Παιδεία έπεσαν δραματικά και η παρεχόμενη εκπαίδευση φτώχυνε σε ποιότητα. Ο αριθμός των μαθητών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μειώθηκε σημαντικά και ακόμη περισσότερο δυσκόλεψε η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια. Σκοπός ήταν να μορφωθούν όσο γίνεται λιγότερα παιδιά από τις λαϊκές τάξεις και να εξαρτώνται όσο γίνεται περισσότερο από τη συμμετοχή τους στην ΕΟΝ για την εξεύρεση εργασίας.