Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Τετάρτη 19 Αυγούστου 2009

ΕΙΣΑΓΩΜΕΝΟΣ ΓΑΙΔΑΡΟΣ

Το πρόβλημα δεν λύνεται γιατί οι περισσότεροι είμαστε γαϊδούρια. Ένα παραπάνω αυτός ο Θεσσαλονικιός γάιδαρος που μάλλον έτσι θα έχει μάθει να παρκάρει και στην συμπρωτεύουσα.
Η περιέργεια μου είναι πως πήρε το δίπλωμα ο γάιδαρος. Με τυρί και κατσικάκι, το παίρναμε εδώ, εκεί πως;
Φυσικά χωρίς αστυνομία όλοι την κάνουμε την κουτσουκέλα μας !!!

ΚΡΗΤΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ

Πέντε και περισσότερο χιλιάδες χρόνια, πριν την σημερινή εποχή υπήρχε στην Κρήτη μια μορφή θρησκείας, μια λατρεία θεοτήτων της Φύσεως, πνευματικού επιπέδου ανώτερη φυσιολατρία. Οι κάτοικοι της Κρήτης ήταν από τους πρώτους που απέδωσαν στο θείο, σεβασμό και στα Μυστήρια.
Μυστήρια, στα οποία γινόταν χρήση σημείων και συμβόλων και σε αυτά γίνονταν δεκτοί άνδρες και γυναίκες, που τελούσαν, στους μικρούς τότε σε μέγεθος ναούς τους, τις ιερουργίες και τις μυήσεις τους. Αλλά στο σημείο αυτό πρέπει να γίνει η διάκριση των κυρίως λεγόμενων Μυστηρίων, δηλαδή των τελετών που κανείς δεν μπορούσε να μετέχει αν δεν ήταν μεμυημένος κατά τους απαιτούμενους τύπους, από τις ξεχωριστές εκείνες τελετές, μερικών εορτών, που η επιτέλεσή τους αν και περιοριζόταν σε ιδιαίτερη τάξη ανθρώπων ή γένους - άνδρες δηλαδή ή γυναίκες - δεν ήταν όμως απαραίτητο, οι λαμβάνοντες σ' αυτές μέρος να είναι μεμυημένοι. Παράδειγμα είναι οι τελετές μερικών εορτών, που ήταν μέρος της εξωτερικής λατρείας ορισμένων Μυστηρίων, όπως γινόταν στα της Μητέρας Ρέας, στα Κορυβαντικά της Κρήτης κ.λ.π. Αλλά οι γιορτές αυτές είχαν χαρακτήρα προπαρασκευαστικό ορισμένων ατόμων, ανδρών ή γυναικών, νέων ή νεανίδων για μελλοντικές μυήσεις τους στα επίσημα Μυστήρια, όπως γίνεται με τους λεγόμενους δοκίμους στις περισσότερες θρησκείες αρχαίες και σύγχρονες. Οι μειούμενοι στα Κρητικά Μυστήρια διδάσκονταν την Ιατρική, την καθαρτική, την ορχηστρική και τη μουσική τέχνη. Στην Κρήτη το κύριο μέρος της λατρείας ήταν αρχικά συγκεντρωμένο στο θηλυκό πρόσωπο της θεότητας, στη Μεγάλη Μητέρα, τη Ρέα - Γη ή Μα, γιατί αυτή συμβόλιζε την παραγωγική ανανεωτική φροντίδα της Μητέρας Φύσης. Οι θρησκευτικές τελετές ήταν απόδοση σεβασμού σ' αυτήν και εκδήλωση της παρακλήσεως για τη βοήθειά της. Και σ' αυτές πρωτεύουσα θέση είχαν οι Ιέρειές της σαν ομόφυλες της Μεγάλης θεάς. Πολύ αργότερα πήραν μέρος πρωτεύοντες στις τελετές οι άνδρες, όταν ο βασιλιάς ήταν πλέον και Αρχιερέας και η λατρεία της «γονιμοποιητικής» δυνάμεως της Φύσεως στη μορφή του νεαρού γιου της Μεγάλης Μητέρας, του Κρηταγενή Δία και του Ποσειδώνα στη λατρεία του Ταύρου, κυριάρχησαν στην κρητική θρησκεία. Η Ρέα, η Μεγάλη πανάρχαια Θεά, η θυγατέρα του Ουρανού και της Γης, η σύζυγός του Κρόνου και η μητέρα του Κρηταγενή Δία, λατρευόταν κάτω από το ιερό Δέντρο της στις υψηλές κορυφές των βουνών και των λόφων, καθώς και στα Ιερά Σπήλαια. Το Ιερό Δέντρο και το Ιερό Σπήλαιο ήταν σύμβολα της μητρότητας και της ζωής. Γενικά οι Κρήτες για την τέλεση των θρησκευτικών τους καθηκόντων προτιμούσαν χώρους απλούς, μακριά από κάθε επίδειξη.
Η Μινωική Θρησκεία, βασισμένη σε βασικά μυστηριακές τελετές, έχει ανάγκη χώρων που υποβάλλουν το λατρευτή. Έτσι συνεχίζεται η χρήση των σπηλαίων, δημιουργούνται ειδικοί χώροι μέσα στα ανάκτορα, χρησιμοποιούνται οι κορυφές «ιερών» λόφων («ιερά κορυφής»), και στα τελευταία χρόνια υπάρχουν οικιακά ιερά. Στο Ιερό δέντρο μπροστά και κατά τις τελετές μερικών εορτών της εξωτερικής λατρείας, γινόταν κυριότερα η προσφορά καρπών και κρασιού, καθώς και άλλες προσφορές, όπως επίσης και χοροί Ιερειών, Ιερέων και πιστών. Η λατρεία γενικά προσφερόταν με πολλούς τρόπους. Ο πιστός παρουσιαζόταν στο Ιερό ή στην αόρατη θεότητα, όρθιος με το άκρο χέρι σφιγμένο και υψωμένο στο μέτωπο. Ακολουθούσε έπειτα η συμβολική λατρευτική πράξη, που εκδηλωνόταν κυρίως με την αναίμακτη προσφορά από καρπούς, νερό και μέλι ή κρασί και λάδι. Κατά κανόνα οι τελετές άρχιζαν με την κάθαρση, που ήταν συνήθως πλύση των χεριών με αγιασμένο νερό, γιατί οι πιστοί έπρεπε να περάσουν καθαροί προς τον τόπο κατοικίας της θεότητας.
Ακολουθούσαν οι προσφορές και οι αναίμακτες θυσίες, καθώς και χοροί με τους οποίους οι χορευτές και οι χορεύτριες έρχονταν σε έκσταση για διευκόλυνση της επικοινωνίας με τη θεότητα. Από τις γιορτές αυτές σημαντικότερη ήταν Τα Ταυροκαθάψια : παιγνίδια και αγώνες με ταύρους που γίνονταν την εποχή που ξαναγεννιέται η φύση και ο άνθρωπος, την άνοιξη. Η «Ιστορία του Ελληνικού Έθνους» 1970, τις ερμηνεύει ως εξής : «Το αγώνισμα βασίζεται στην ιερότητα του Ταύρου και στη σημασία του για τις λατρείες της γονιμότητας. Στην Κρήτη ο Ταύρος ταυτιζόταν με τον Ουρανό και τον Ήλιο, που γονιμοποιούν τη γη με τη ζέστη και τις βροχές, ενώ το θηλυκό στοιχείο η θεϊκή αγελάδα συσχετιζόταν με τη Σελήνη, που το σχήμα της θυμίζει κέρατα».
Πιθανόν, λοιπόν γι' αυτόν το λόγο στις Κρητομινωικές Ταυροπαιδίες συμμετείχαν γυναίκες, που πρόσθεταν με την παρουσία τους τη χροιά ερωτικών παιγνιδιών με τον ώριμο και σφριγηλό ταύρο και που μ' αυτές δηλωνόταν η συμβολική έννοια των τελετουργιών της γονιμότητας. Ο ταύρος συλλαμβανόταν ζωντανός, χωρίς να πληγωθεί, με παγίδα από δίχτυ ή τον άρπαζε ξαφνικά ο ασκημένος θηρευτής από τα κέρατα και τον ακινητοποιούσε με το βάρος του, ως ότου τον δέσουν. Αργότερα αυτή η δραματική και επικίνδυνη σκηνή επαναλαμβανόταν μέσα στο θεατρικό χώρο της πολιτείας, για να χαρεί όλο το πλήθος το μοναδικό θέαμα. Το αγώνισμα πλουτιζόταν με νέα τολμηρά, ακροβατικά στοιχεία. Άντρες και γυναίκες πιάνονταν από τα κέρατα του ζώου και πηδούσαν με ποικίλες στάσεις επάνω στη ράχη του, ξαναπέφτοντας ύστερα στη γη. Ο ταύρος θυσιαζόταν αργότερα, αλλά δε σκοτωνόταν κατά την ταυρομαχία. Οι αθλητές ήταν άοπλοι και αγωνίζονταν μόνο με το κορμί τους. Έτσι η κρητική ταυρομαχία μένει ένα ευγενικό και χαριτωμένο παιγνίδι, σύμφωνα με το χαρακτήρα ολόκληρου του μινωικού πολιτισμού. Όση ώρα ο Ταυροκαθάπτης βρισκόταν πάνω στον ταύρο σειόταν και ένιωθε σαν να γίνεται γύρω του σεισμός. Το όλο αγώνισμα δηλαδή ήταν μια μίμηση του σεισμού, τον οποίον ο ταυροκαθάπτης προσπαθούσε να δαμάσει. Οι τελετές αυτές ίσως αποσκοπούσαν στην αποτροπή του σεισμού με μαγικό τρόπο.
Γι' αυτό άλλωστε παρατηρούμε ότι τα ταυροκαθάψια τελούνταν σε περιοχές που μαστίζονταν από σεισμούς. Στις μέρες των γιορτών γίνονταν σαν μέρος της εξωτερικής λατρείας κι άλλοι αγώνες, θεάματα και παιγνίδια κάτω από τα μεγάλα Ιερά Δέντρα. Αυτά όμως είχαν σημασία για την εξωτερική λατρεία. Υπήρχαν όμως και τα Μυστήρια, με μυήσεις προορισμένα για τους λίγους πνευματικά περισσότερο ικανούς από τους πολλούς. Τα Μυστήρια στην αρχαία Κρήτη ήταν διαχωρισμένα σε δυο μεγάλες λατρευτικές κατηγορίες : στα της Μεγάλης Μητέρας Ρέας - Γης και στα Μυστήρια του Κρηταγενή Ιδαίου Δία, αν και στις δυο αυτές κατηγορίες μυούνταν γυναίκες και άνδρες.

www.nea-acropoli-heraklio.gr/

ΟΙ ΝΩΤΑΔΩΡΟΙ ΤΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

Στη λαϊκή γλώσσα ο όρος “νιταδώρος” σημαίνει ξυλογλύπτης τέμπλων, που έμεινε και ως επίθετο που συναντάται μέχρι σήμερα (Νιταδώρος-Νιταδωράκης). Οι νιταδώροι του μικρού χωριού Μέσα Λασίθι, που γειτνιάζει με την Ιερά Μονή Κρουσταλλένιας, της οποίας η ίδρυση τοποθετείται στη Β’ Βυζαντινή Περίοδο, δημιούργησαν μια άτυπη όσο και αξιόλογη σχολή ξυλογλυπτών.
Μια γενιά συγγενείς νιταδώροι οργάνωσαν εργαστήρια και δημιούργησαν ξεχωριστά ή σε συντεχνίες πάνω από 200 περίτεχνα τέμπλα, τα οποία κοσμούν μέχρι σήμερα ναούς και μοναστήρια στο Οροπέδιο Λασιθίου, τις επαρχίες Ιεράπετρας, Μιραμπέλου, Πεδιάδας και Βιάννου, αλλά και σε πολλά χωριά του Ρεθύμνου. Η τεχνική τους ήταν παρόμοια με αυτή του Αγίου Όρους και της Πάτμου, με κύριο χαρακτηριστικό το βαθύ σκάλισμα και τις εξαίσιες παραστάσεις από την πλούσια ορθόδοξη παράδοση.
Ο ιδρυτής και πρωτομάστορας της μεσαλασηθιώτικης σχολής των νιταδώρων θεωρείται ο Ιωάννης Εμμ. Χαλάτσης ή Χαλατσογιάννης (1820-1912), και ακολούθησαν οι Εμμανουήλ Γεωργ. Μακράκης (1835-1906), Παναγιώτης Γεωργ. Μακράκης (1840-1915), Ιωάννης Γεωργ. Μαυράκης (1842-1932), Ζαχαρίας Κων. Φαρσάρης ή Χαλατσοζαχάρης (1865-1946), αλλά και πολλοί άλλοι.

ΠΑΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ Ο ΠΑΠΠΟΥΛΗΣ ΜΑΣ

Σε καλή κατάσταση συνεχίζει να νοσηλεύεται στο Νοσοκομείο Χανίων ο μητροπολίτης, πρώην Κισάμου και Σελίνου, Ειρηναίος. Ο πυρετός που παρουσίασε ο γέροντας έπεσε, και η πνευμονία που τον ταλαιπωρεί αντιμετωπίζεται με φαρμακευτική αγωγή. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η στήριξη της τοπικής κοινωνίας στον σεβασμιώτατο με επισκέψεις και μηνύματα αλληλεγγύης.
Αναφορικά με την κατάσταση της υγείας του Ειρηναίου, ο διοικητής του Νοσοκομείου κ. Κώστας Δανδουλάκης επισήμανε πως εισήχθη στο ίδρυμα στις 7.30 το απόγευμα της Κυριακής και Συγκεκριμένα "στο τμήμα επειγόντων περιστατικών με συμπτωματολογία υψηλού πυρετού και καταβολής. Από τον κλινικό και εργαστηριακό έλεγχο διαπιστώθηκε πνευμονία, εισήχθη στην Πνευμονολογική κλινική και είχε την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή." Όπως τόνισε ο κ. Δανδουλάκης η κλινική εικόνα του ασθενή παρουσιάζει σημαντική βελτίωση, έχει πλήρη επαφή με το περιβάλλον και "αισιοδοξούμε για την καλή πορεία της υγείας του."

ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ

Τρίτη 18 Αυγούστου 2009

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΙΝΚΑ

Το ΙΝΚΑ, έχει δεχθεί πολλές φορές παράπονα από πολίτες καταναλωτές αγαθών και υπηρεσιών, ότι σε κτήρια δημοσίων αρχών που προσέρχονται για τις ανάγκες τους, η ανηρτημένη σημαία είναι σε κακά χάλια από καθαριότητα και πολλές φορές κουρελιασμένη.
Η υπόδειξή μας είναι να το πούνε στο Δήμαρχό τους, αλλά με κατήφεια μας απαντούν απογοητευμένοι.
Επειδή αυτό συνεχίζεται όπως και οι καταγγελίες και μοιάζει εκπαιδευτική εφαρμογή και διαδικασία εμπέδωσης πως πρέπει να συνηθίσουμε να την βλέπουμε βρώμικη και κουρελιασμένη, αλλά χωρίς ορατό εθνικό εκπαιδευτή,
ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΜΕ την αιτία που οι υπεύθυνοι στις διάφορες περιοχές της χώρας αποφάσισαν να μας συνηθίσουν στην θέα της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ ως βρώμικο πανί η κουρέλι.
ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΜΕ κάθε αρμόδια Κυβερνητική Αρχή, γιατί έχει επιτρέψει να μπορεί να προσαρμόσει και να εφαρμόσει κάθε τοπάρχης η διευθυντής μιας υπηρεσίας, την εκπαίδευση των Ελλήνων στην θέα της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ, ως βρωμόπανο η κουρέλι, η αλλιώς, να θέλει να είναι αρχή στο Ελληνικό Κράτος, αλλά να αποδέχεται και να αναρτά το Εθνικό Σύμβολο του Κράτους ως κουρέλι η βρωμόπανο.
Ζητούμε από το Υπουργείο Εσωτερικών τις ενέργειές του.
Οι σκισμένες σημαίες βρίσκονται σε Αίγινα και δικαστικό μέγαρο Άργους!

ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ

Μην ξεχάσετε το μεγαλύτερο ..πανηγύρι είναι σήμερα στην Κίσαμο "ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ". Μια βραδιά που κανείς δεν θα κοιμηθεί ..είτε θα διασκεδάζει είτε θα τον κρατούν ξύπνιο τα μουσικά σχήματα που θα είναι διάσπαρτα στην πόλη.
Οι φωτογραφίες είναι από το μπλοκ http://ganifantis.blogspot.com/

ΚΡΗΤΙΚΟ- ΠΟΝΤΙΑΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ



ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ

Και επειδή τα πανηγύρια στην γειτονιά μας είναι πολλά για διαβάστε και αυτό!!!!!

Του Πάσχου Μανδραβελη

Από πού ξεπήδησαν τόσα πατροπαράδοτα έθιμα; Σε κάθε μεγάλη γιορτή, αλλά πολύ περισσότερο τώρα το καλοκαίρι, η μικρή μας οθόνη γεμίζει φωτιές, καβαλάρηδες, σκιάχτρα και χορούς. Ολα εντάσσονται σε κύκλους εκδηλώσεων με κάποιο αρχαιοελληνικό όνομα και την κατάληξη-εια. Οι πρωταγωνιστές της αναβίωσης όλων αυτών των εθίμων προσδιορίζουν τις ρίζες των χορών, τραγουδιών, σκιάχτρων και πυρών στην Aρχαία Eλλάδα, που επιβίωσαν στην τουρκοκρατία ως όχημα αντίστασης στον κατακτητή.
Όλη η Ελλάδα μοιάζει να ανακάλυψε ξαφνικά το νήμα της παράδοσης που είχε σβήσει χρόνια τώρα. Έθιμα τα οποία οι νεοέλληνες έκρυβαν επιμελώς την δεκαετία του ’60 και τα χλεύαζαν τη δεκαετία του ’70, άρχισαν να τα θυμούνται τη δεκαετία του ’80, έγιναν αναγκαία τα τελευταία χρόνια. Kάθε πόλη έχει ένα (τουλάχιστον) έθιμο και κάθε χωριό ένα (τουλάχιστον) πανηγύρι.
Γιατί όμως αυτή η ανάσταση της παράδοσης; Πώς ξαφνικά οι χιλιάδες πολιτιστικοί σύλλογοι με τη βοήθεια των εκατοντάδων δήμων ένιωσαν την ανάγκη να αναβιώσουν ένα τουλάχιστον έθιμο της περιοχής τους; Tο πιθανότερο είναι ότι οφείλεται σε ένα συγκεχυμένο μοντέλο ανάπτυξης που έχουν κατά νου οι ιθύνοντες κάθε περιοχής. Tουρισμός είναι το όραμα και παραστάσεις πολιτισμού το όχημα. Eίναι φθηνή σχετικά επένδυση για ένα δήμο να χρηματοδοτήσει με μερικές χιλιάδες ευρώ κάποιο πολιτιστικό σύλλογο για την αναβίωση ενός εθίμου, στοχεύοντας στην προσέλκυση –ιθαγενών κυρίως– τουριστών. Mεσολαβητές στην προσπάθεια είναι οι κατά τόπους ανταποκριτές των καναλιών που αυτές τις μέρες κατακλύζονται από προτάσεις να καλύψουν τηλεοπτικά έθιμα που «έλκουν τις ρίζες τους στην αρχαία Eλλάδα» ή στο Bυζάντιο, αλλά όλοι τα θυμούνται από την τουρκοκρατία. H ένδεια εγχώριων ειδήσεων τις γιορτινές μέρες αυξάνει τις πιθανότητες πανελλήνιας τηλεοπτικής προβολής του εθίμου και οι δήμαρχοι με τους υπεύθυνους των πολιτιστικών συλλόγων νιώθουν πως εκπλήρωσαν τον πολιτιστικό (και διαφημιστικό) καθήκον για την περιοχή τους.
Καλές και άγιες είναι αυτές οι παραστάσεις πολιτισμού, αρκεί να μην τις μπερδεύουμε με τον πολιτισμό. Τα έθιμα που αναβιώνουν ήταν κάποτε δεμένα με την καθημερινότητα των ανθρώπων. Tώρα δεν είναι παρά απόηχος ενός κόσμου που έφυγε ανεπιστρεπτί. Eίναι καλό να υπάρχουν αρκεί να μην περιοριζόμαστε σ’ αυτά. O πολιτισμός μιας περιοχής δεν ορίζεται από το πόσα νεκρά έθιμα θυμόμαστε, αλλά από τη ζωντανή καθημερινότητα των ανθρώπων, από το περιβάλλον, από την αισθητική των οικισμών, από την πληρότητα και την αγαλλίαση που νιώθει κανείς σ’ ένα τόπο.
Για τα τελευταία οι δημοτικοί άρχοντες, οι πολιτιστικοί σύλλογοι και οι τοπικές κοινωνίες, έχουν πολλά ακόμη να κάνουν…

IL CHIEDO VENGO VICINO NOI

Τους Ιταλούς τουρίστες καλεί η νομάρχης Ηρακλείου, Βαγγελιώ Σχοιναράκη, να επισκεφτούν τη γείτονα χώρα τους, την Ελλάδα και συγκεκριμένα την Κρήτη, με την οποία μάλιστα έχουν τόσα πολλά κοινά. Τα κοινά αυτά στοιχεία, τους δεσμούς που δένουν τους Κρήτες και τους Ιταλούς από τα βάθη της ιστορίας, τις ομορφιές του νησιού μας, αλλά και όλες τις απολαύσεις και τις υπηρεσίες που προσφέρονται στην Κρήτη, απαριθμεί η κ. Σχοιναράκη σε σχετικό της άρθρο. Το συγκεκριμένο άρθρο φιλοξενήθηκε σε κεντρικές σελίδες του περιοδικού του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ιταλίας, με τίτλο «Sistema Italia» (Ιταλικό Σύστημα), που κυκλοφορεί για το μήνα Αύγουστο, ενώ το εξώφυλλό του κοσμεί μία ολοσέλιδη φωτογραφία της κ. Σχοιναράκη, με τίτλο «Evaghelia Schinaraki: godere l' ospitalita cretese a Ιraklion» («Βαγγελιώ Σχοιναράκη: Θεά της κρητικής φιλοξενίας στο Ηράκλειο»).
Αρχικά η κ. Σχοιναράκη κάνει μια ιστορική αναδρομή ξεκινώντας από το 1204, όταν με την κατάλυση της βυζαντινής αυτοκρατορίας από τους σταυροφόρους της Δ' σταυροφορίας, η Κρήτη καταλαμβάνεται από τους Γενουάτες και το 1211 περνά στα χέρια των Βενετών. Η Κρήτη βρίσκεται κάτω από την εξουσία των Βενετών για αρκετούς αιώνες κατά τη διάρκεια των οποίων χτίστηκαν μερικά από τα σπουδαιότερα τεχνικά και αρχιτεκτονικά έργα του νησιού.
«Τα πιο χαρακτηριστικά δείγματα βρίσκονται στο Ηράκλειο, που διαθέτει τα μεγαλύτερα οχυρωματικά έργα, όχι μόνο της Κρήτης, αλλά και της ανατολικής Μεσογείου.
Το τεράστιο αυτό αμυντικό έργο συμπληρώνεται από το εκπληκτικό Κάστρο του Κούλε στο λιμάνι της πόλης και από μεγαλοπρεπή και μοναδικής αξίας κτίρια, όπως η Λότζια και η Κρήνη του Μοροζίνη. Αναρίθμητα ασφαλώς είναι τα μοναστήρια και οι εκκλησίες που είναι διάσπαρτα σε όλο το νομό, όπως η Κερά, η Παλιανή, η Αγκάραθος, η Οδηγήτρια, η Καλυβιανή, Κουδουμά, Απεζανών κ.ά.», αναφέρεται μεταξύ άλλων στο άρθρο.


Φυσικά την δουλειά της κάνει η κ. Σχοιναράκης που παρακαλάει τους Βενετούς ... σόρρυ τους Ιταλούς να επισκεφτούν τον νομό της, μιας και από ότι φαίνεται, αλλά και η ίδια ισχυρίζεται μόνο εκεί είναι τα καλύτερα κατάλοιπα της κυριαρχίας τους, αλλά να παρακαλάμε με αυτόν τον τρόπο να μας επισκεφτούν .... έ χτυπάει λίγο στο συγκρητισμό μας. Δηλαδή τι θα έπρεπε να λέει ο δικός μας νομάρχης για τα Χανιά μας, για το παλιό λιμάνι, το θαλάσσιο φρούριο του Φιρκά, το νοτιοδυτικό προμαχώνα με το λιμενοβραχίονα, τα 19 Νεώρια και τον πολυφωτογραφισμένο Φάρος του. Άραγε άδικα την βγάλανε και Βενετία της Ανατολής;

Υ.Σ 1 στους 2 τουρίστες σήμερα στα Φαλάσαρνα στον Μπάλο στο Ελαφονήσι, γενικά στα Χανιά είναι Ιταλός. Το μυριστήκανε και αυτό τα τσακάλια.....

Δευτέρα 17 Αυγούστου 2009

ΛΙΜΝΟΔΕΞΑΜΕΝΗ ΟΜΑΛΟΥ

Από το πολιτικό Γραφείο του Βουλευτή κ. Νικηφοράκη λάβαμε το ακόλουθο e-mail σχετικά με την αλλαγή χωροθέτησης της λιμνοδεξαμενής του Ομαλού

«Το έργο της λιμνοδεξαμενής Ομαλού είναι έργο ζωής και προαπαιτούμενο για την ανάπτυξη του Δήμου Ανατολικού Σελίνου. Σε μια εποχή μάλιστα που το έλλειμμα του νερού τείνει να καταστεί παγκόσμιος εφιάλτης, εκτιμώ ότι η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου έπρεπε να είναι το ζητούμενο για όλους μας και όχι η ματαίωση ή παρακώλυση της υλοποίησης του. Είναι προφανές, σε ειδικούς και μη, ότι πάσα συζήτηση που αφορά την αλλαγή χωροθέτησης ή τη μείωση του όγκου της λιμνοδεξαμενής μεταφράζεται ουσιαστικά σε ματαίωση του έργου».
Σας ευχαριστούμε θερμά
Εκ του Πολιτικού του Γραφείου

ΒΡΕΘΗΚΕ ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΝΗΚΕΙ Ο ΜΠΑΛΟΣ

Τελικά η νομαρχία με e-mail που έστειλε στο μπλοκ kissamitonathloι , που με την σειρά τους μου έστειλαν, λύνει τον δύσκολο γρίφο "Ποιανού είναι ο Μπάλος" και με τον εκπρόσωπο της κ. Μεραμβελιωτάκη Ιωάννη του Τμήματος Περιβάλλοντος της νομαρχίας μας λέει ότι : Για την περιοχή, βάση της νομοθεσίας του κράτους, είναι στην πλήρη ευθύνη και δικαιοδοσία του Δήμου, ο οποίος υποχρεούνταν είχε ενημερώσει την Νομαρχία η οποία θα δρούσε διαφορετικά και με άλλα αποτελέσματα (βάση Ν. 16 50) !"
...... για όλα αυτά που συμβαίνουν ........ συμπληρώνω εγώ!!
Δεν μένει παρά να δούμε τις διαθέσεις της νομαρχίας σε αυτό το λεπτό ζήτημα ..... τώρα που ενημερώθηκε!!!

Πάντως ως και τις 12 μ.μ ο δήμος, αλλά ιδιαίτερα η δήμαρχος Κισάμου δεν είχε ενημερωθεί σχετικά με την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στον Μπάλο. Αυτό το γνωρίζω από πρώτο χέρι.

ΜΕ ΠΝΕΥΜΟΝΙΑ Ο ΠΡΩΗΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΑΣ


Με πνευμονία εισήχθη χθες στο νοσοκομείο Χανίων ο γέροντας πρώην μητροπολίτης Κισάμου κ. Ειρηναίος. Μετά από τις εξετάσεις που του έγιναν κρίθηκε αναγκαίο να παραμείνει στην πνευμονολογική κλινική μιας και ο πυρετός δεν υποχωρούσε Ο γέροντας Ειρηναίος είναι 98 χρονών. Του ευχόμαστε περαστικά !

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΕΣ ΤΑΜΠΕΛΕΣ

Διαφημιστική ταμπέλα δεν θα μείνει στην εθνική οδό ούτε για δείγμα! Η Εισαγγελία Ηρακλείου σε συνεργασία με την ΕΔΥΕ/ΒΟΑΚ, έχουν ξεκινήσει ένα “σαφάρι” κατά των παράνομων πινακίδων που είναι πολύ επικίνδυνες για τους οδηγούς.
“Υπάρχει εγκύκλιος από τον Άρειο Πάγο για την εφαρμογή του νόμου και φυσικά απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας”, είπε ο κ. Αγαπάκης που τόνισε ότι έχουν ξηλωθεί πάνω από 200 διαφημιστικές ταμπέλες.
Ήδη περισσότερες από 200 μικρές και μεγάλες διαφημιστικές πινακίδες που βρίσκονται κατά μήκος της εθνικής οδού έχει ξηλώσει ήδη η ΕΔΥΕ/ΒΟΑΚ η οποία εδώ και ένα μήνα ξεκίνησε ένα σαφάρι για να καθαρίσει το τοπίο από τις παράνομες και τις αυθαίρετες αυτές ταμπέλες που αποτελούν κίνδυνο θάνατο για τους οδηγούς.
Πιστεύω να το δούμε και στην γειτονιά μας, που είναι ο πιο σκοτώστρα δρόμος της Ελλάδος.

Η ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ "ΜΠΑΛΟ"

Όλοι δηλώνουν αναρμόδιοι για το μέρος που λέγετε Μπάλος - λες και δεν ανήκει πουθενά. Τι ρεζιλίκια είναι αυτά.
Η νομαρχία ενημερώθηκε από το ίδιο μπλοκ http://kissamitonathloi.wordpress.com/2009/08/16/apantisi-1/ για την απαράδεκτη κατάσταση στην λιμνοθάλασσα και άμεσα εξέδωσε την παρακάτω επιστολή.

.......... οι ενέργειες που έχουμε κάνει ως Νομαρχία είναι οι παρακάτω:
Επικοινωνήσαμε με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο του Δήμου Κισσάμου (;) ο οποίος μας πληροφόρησε ότι καμιά τέτοια άδεια δεν έχει δοθεί από το Δήμο. Παράλληλα την Δευτέρα θα στείλουμε έγγραφο στον εν λόγω Δήμο στο οποίο θα δηλώνουμε την καταγγελία και θα ζητήσουμε, την συνοδεία τους σε αυτοψία που θα κάνουμε εκεί. Ένα πρόβλημα είναι ότι ο αρμόδιος ΑντιΔήμαρχος θα λείπει την εβδομάδα 17-23/08/2008 οπότε η αυτοψία θα προγραμματιστεί για την επόμενη εβδομάδα – από τις 24-08-2009 - αφού η παρουσία του, ειδικά για τη μεταφορά, είναι απαραίτητη.

Εφόσον επιθυμείτε, δεδομένου ότι είναι σαφής η περιβαλλοντική σας συνείδηση, μπορείτε και να επικοινωνήσετε κατευθείαν με το Τμήμα Περιβάλλοντος, της Δνσης Πολεοδομίας & ΠΕ και να μιλήσετε εκεί με τον αρμόδιο υπάλληλο, κο Μεραμβελιωτάκη Ιωάννη, στο τηλέφωνο, 28213-45839 ή την Προϊσταμένη του Τμήματος Περιβάλλοντος, την κα Ρωξάνη Μπολιεράκη.
Σε μια τέτοια περίπτωση, θα μπορείτε να παρίσταστε και προσωπικά στην αυτοψία, γεγονός το οποίο, αφενός μεν θα δώσει περισσότερες πληροφορίες για το συμβάν,
αφετέρου δε, θα σας δώσει τη δυνατότητα να δείτε και την αντίδραση της υπηρεσίας.

Στη διάθεσή σας για κάθε συμπληρωματική διευκρίνιση.

Με Εκτίμηση
Κυριάκος Γ. Κώτσογλου
Γενικός Γραμματέας Ν.Α. Χανίων


Νομαρχιακό Μέγαρο Χανίων
Πλατεία Ελευθερίας 1
Γραφείο 18
Τηλ: 28213 40214
Fax: 28213 40201
E-mail: kotsoglou@chania.eu
Web Site: www.chania.eu

Η νομαρχία θέλει παρέα για να βρει τους .... ομαδικούς τάφους των σκουπιδιών;
Κάνει και αυτή σαν να μην το ήξερε ! Ήμαρτον !!!

ΤΑ ΠΕΙΣΤΗΡΙΑ

Οι παρακάτω φωτογραφίες μαζί με το κείμενο είναι από το νέο Κισσαμίτικο μπλοκ http://kissamitonathloi.wordpress.com/, που θέλει να δείξει την τεράστια καταστροφή που γίνεται στον Μπάλο, αλλά και να μας ευαισθητοποιήσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
Γράφει λοιπόν ο συντάκτης του άρθρου που από ότι φαίνεται ήταν και αυτόπτης μάρτυρας, μιας και οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν από πολύ κοντά.

Ιδού τα πειστήρια… Αυτός που επέβλεπε είπε ότι έχει δώσει άδεια ο Δήμος υποτίθεται. Η μπουλντόζα μετά έφυγε, με το καράβι που πάει στο Μπάλο. Όταν γύρισα με το επόμενο καραβάκι ήταν ακόμα στο λιμάνι, στο Καστέλι και μπήκε και σ’ αυτό το καράβι (μπορεί να είναι της εταιρείας που κάνει τις κρουαζιέρες στο Μπάλο και όχι του Δήμου). Την πίσσα θάψανε ανακατεμένη με διάφορα πλαστικά, π.χ. πλαστικά μπουκαλάκια νερού, μου ‘πε αυτός ότι το χουν ξανακάνει πολλές φορές. Που να τα πάμε λέει , κανείς δεν τα παίρνει!!!!
Την ίδια στιγμή η νομαρχία μας διαβεβαίωνε ότι πήγε μηχάνημα στον Μπάλο, αλλά για να ανοίξει πάλι -και μόνο- την λιμνοθάλασσα…




Πως το λένε το τραγουδάκι

"Τα λόγια είναι περιττά....... όταν υπάρχουν αποδείξεις

ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΟ ΤΡΟΧΑΙΟ


Ένα κοριτσάκι 19 μηνών είναι το τραγικό θύμα τροχαίου δυστυχήματος που συνέβη στις 4 τα ξημερώματα της Κυριακής στον επαρχιακό δρόμο που οδηγεί προς το Σφηνάρι. Το παιδί επέβαινε σε ΙΧ αυτοκίνητο που οδηγούσε ο πατέρας του. Δίπλα στον οδηγό καθόταν η μητέρα του και στο πίσω κάθισμα το κοριτσάκι. Σε κάποιο σημείο της διαδρομής και κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες ο πατέρας του παιδιού έχασε τον έλεγχο του οχήματος που βγήκε από την πορεία του έπεσε πάνω σε πλαϊνό προστατευτικό κάγκελο και ανατράπηκε. Από την σύγκρουση το κοριτσάκι βρέθηκε εκτός αυτοκινήτου και πιθανολογείται ότι καταπλακώθηκε από το όχημα. Οι γονείς του παιδιού που δεν τραυματίστηκαν, ειδοποίησαν το Κέντρο Υγείας Κισάμου που παρέλαβε το παιδί για να το μεταφέρει στο νοσοκομείο Χανίων. Λίγο πριν τις 5 το άτυχο κοριτσάκι έχασε την μάχη καθώς είχε ένα πολύ σοβαρό κάταγμα στον αυχένα.

Παρασκευή 14 Αυγούστου 2009

ΑΠΟ ΔΕΥΤΕΡΑ ΜΑΖΙ ΠΑΛΙ


Το μπλοκ θα πάει Σαββατοκύριακο εκδρομή. Από Δευτέρα πάλι μαζί !
Άντε καλό Δεκαπενταύγουστο!!

ΙΔΡΥΜΑ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ 1&2 ΓΙΑΤΙ;

Προγραμματική σύμβαση θα υπογραφεί σύντομα μεταξύ της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Χανίων, του ΟΑΔΥΚ, της Ιεράς Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου, καθώς και των Δήμων Κισάμου, Μηθύμνης, Ινναχωρίου, Κολυμβαρίου, Βουκολιών, Καντάνου, Πελεκάνου και Ανατολικού Σελίνου και της Κοινότητας Γαύδου, σχετικά με την εκπόνηση μελέτης, την επίβλεψη και την εκτέλεση των εργασιών για το έργο της «Μετατροπής του Οικοτροφείου Θηλέων Κισάμου σ' εκθεσιακό χώρο και χώρο πραγματοποίησης ποικίλων εκδηλώσεων, που θα είναι αφιερωμένο στο γέροντα, πρώην Μητροπολίτη Κισάμου και Σελίνου Ειρηναίο Γαλανάκη». Η μετατροπή των χώρων του Οικοτροφείου Θηλέων σε Ίδρυμα Ειρηναίου Γαλανάκη θα γίνει σύμφωνα με την τεχνική έκθεση του Αρχιτέκτονα Μηχανικού Φίλιππα Τσαγάκη. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 80.000 ευρώ και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων θα διαθέσει το ποσό των 40.000 ευρώ, ενώ οι Δήμοι και η Κοινότητα της Γαύδου θα συμβάλλουν με το υπόλοιπο ποσό. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση μελέτης, η επίβλεψη και η υλοποίηση των κατασκευών, που αφορούν στη μετατροπή του ισογείου χώρου της υφιστάμενης οικοδομής του Οικοτροφείου Θηλέων, ιδιοκτησίας της Ι.Μ. Κισάμου και Σελίνου στο Καστέλι Κισάμου σ' εκθεσιακό χώρο αφιερωμένο στον από Κισάμου και Σελίνου Μητροπολίτη Ειρηναίο Γαλανάκη.
ΠΗΓΗ: ΚΥΡΗΚΑΣ

Αρχίζω να μπερδεύομαι ! Θα έχουμε δηλαδή Ίδρυμα Ειρηναίου 1 και 2 ! Γιατί στην εκδήλωση αγάπης και σεβασμού προς τον γέροντα Ειρηναίο Γαλανάκη που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Μάρτιο, στην Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης, με αφορμή την έκδοση του βιβλίου
"Ειρηναίος", που επιμελήθηκε ο Κωνσταντίνος Θεμελής και εξέδωσε η Μαρία Ανουσάκη-Πάλιου, και παρέστησαν μεταξύ άλλων, ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ.κ. Ειρηναίος, οι Μητροπολίτες Κισάμου και Σελίνου κ.κ.Αμφιλόχιος και Κυδωνίας και Αποκορώνου κ.κ. Δαμασκηνός, οι βουλευτές Στέλιος Νικηφοράκης και Μανόλης Σκουλάκης, ο νομάρχης Χανίων Γρηγόρης Αρχοντάκης και πολλοί δήμαρχοι του νομού Χανίων, ακούστηκε ότι τα έσοδα του βιβλίου αλλά και των επόμενων εκδηλώσεων θα διατεθούν για τη σύσταση του Ιδρύματος «Ειρηναίος» στο Καστέλι. Τώρα ανακοινώνεται ένα άλλο ίδρυμα, με την ίδια ονομασία, τελικά υπάρχει καπέλωμα ή όχι; και αν ναι γιατί;
Μπερδεύτηκα!!!

ΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜΜπράβο !!!!

Στο ξενοδοχείο “Elounda Beach” θα κάνει διακοπές το προεδρικό ζεύγος του Αζερμπαϊτζάν, που συνοδεύεται από πολυμελή ακολουθία. Στο συγκρότημα θα καταλύσει τις επόμενες ημέρες και ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης με τη σύζυγό του, ενώ ήδη βρίσκεται στην Ελούντα ο αδελφός του καθηγητής Σπύρος Σημίτης.
Και ο Αμερικανός πρέσβης Ντάνιελ Σπέκχαρντ, θα πάει στο “Elounda Beach”, προσκεκλημένος του επιχειρηματία Λ. Λαυρεντιάδη, ο οποίος θα οργανώσει πάρτι γενεθλίων σε σουίτα του ξενοδοχείου.

Μεγάλη η κρίση και φαίνεται!!

ΜΠΑΜ ΚΑΙ ΚΑΤΩ

ΧΑΝΙΑ
"Φρένο" σε κεραία κινητής τηλεφωνίας στα Ροδωπού του Δήμου Κολυμπαρίου έβαλε η Αρχαιολογία. Συγκεκριμένα σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση της γραμματείας του Νομαρχιακού Συμβουλίου, κατατέθηκε "μετά από Απόφαση της Δ/νσης ΠΕ.ΧΩ. της Περιφέρειας Κρήτης η μη έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων σταθμού ξηράς κινητής τηλεφωνίας της εταιρίας COSMOTE A.E. σε θέση εντός των διοικητικών ορίων του Δ.Δ/τος Ροδοπού, του Δ. Κολυμβαρίου με κωδικό θέσης «ΡΟΔΟΠΟΣ Χ (1401650)» και δρόμου πρόσβασης λόγω της αρνητικής γνωμοδότησης της ΚΕ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων".

ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Δύο αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς τοποθέτησαν σε οικίσκους με κεραίες εταιριών κινητής τηλεφωνίας και ενεργοποίησαν άγνωστοι χθες τα ξημερώματα στην αγροτική περιοχή «Τραπεζά» του δημοτικού διαμερίσματος Κερασιών του δήμου Παλιανής.
Οι κεραίες ήταν των εταιριών Vodafone και Cosmote και καταστράφηκαν ολοσχερώς από την έκρηξη που προκλήθηκε. Οι εκρηκτική μηχανισμοί αποτελούνταν από μεγάλη ποσότητα αμμωνίοδυναμίτιδας και βραδύκαυστο φιτίλι.
Οι κεραίες που καταστράφηκαν βρίσκονταν η μία κοντά στην άλλη. Εκτίμηση της Αστυνομίας είναι ότι οι δράστες που τοποθέτησαν τους εκρηκτικούς μηχανισμούς γνώριζαν καλά την περιοχή και από ποια μονοπάτια θα φτάσουν εκεί.

Στα Χανιά η αρχαιολογία στο Ηράκλειο ο δυναμίτης ....... την ίδια δουλειά κάνουν !

ΚΙΣΑΜΙΤΙΚΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ

Επίκεντρο για τον αγροτουριστικό τομέα θα είναι μέχρι τις 19 Αυγούστου το Καστέλλι, καθώς εγκαινιάσθηκε χθες το απόγευμα ο 2ος "Κισαμίτικος Αγροτικός Αύγουστος".
Περίπου 70 περίπτερα με τοπικά αγροτικά προϊόντα, είδη λαϊκής τέχνης, προϊόντα του δευτερογενή τομέα θα είναι στη διάθεση του επισκέπτη της περιοχής. Η έκθεση θα λειτουργεί στην παραλία του Καστελλιού καθημερινά από τις 7 το απόγευμα ως τις 11.30 το βράδυ και ήδη από την πρώτη ημέρα το ενδιαφέρον ντόπιων και επισκεπτών ήταν κάτι παραπάνω από μεγάλο. Όπως επισήμαναν αρκετοί παρευρισκόμενοι αυτές οι εκδηλώσεις ενισχύουν τις τοπικές οικονομίες, ωστόσο απαιτείται μεγαλύτερη εξωστρέφεια προκειμένου τα Κρητικά προϊόντα να κατακτήσουν την θέση που τους αναλογεί στην διεθνή αγορά.
"Για δεύτερη φορά πραγματοποιείται ο Κισαμίτικος Αύγουστος με προφανή στόχο την στήριξη και την προώθηση των τοπικών προϊόντων, των προϊόντων της Κρητικής γης. Παράλληλα στόχος μας είναι να θεσμοθετηθεί αυτή η γιορτή και να καταστεί πόλος έλξης για την περιοχή" επισήμανε ο νομάρχης Χανίων Γρ. Αρχοντάκης, ενώ εκ των οικοδεσποτών η δήμαρχος Κισάμου κ. Φ. Σκουλάκη σσημείωσε πως "φέτος έχουμε 70 περίπτερα και είναι πολύ μεγαλύτερη η συμμετοχή τοπικών επιχειρήσεων σε σύγκριση με πέρυσι. Ιδιαίτερα θέλουμε να στηρίξουμε τον αγροτικό κόσμο που βλέπει μέρα με την μέρα να συρρικνώνεται το εισόδημα του και αναζητεί δράσεις μέσα από την τοπική κοινωνία για τη στήριξη του."

ΟΙ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ








Ξανασμίξαμε μετά από ένα χρόνο οι συμμαθητές που αποφοίτησαν το σχολικό έτος 1977-1978. Στην αυλή του 1ου Γυμνασίου περπατήσαμε για κάμποση ώρα και θυμηθήκαμε τα μαθητικά μας χρόνια. Η καθιερωμένη πια συνάντηση συνεχίστηκε με ένα πλούσιο γεύμα σε γνωστό μαγαζί της Κισάμου. Φυσικά απουσίαζαν πολλοί, αλλά είδαμε και καινούργια πρόσωπα που είχαμε .. ξεχάσει. Ελπίζω κάθε χρόνο να είμαστε περισσότεροι και κάποτε να μαζευτούμε όλοι.






























































Μιχάλη για σένα η τελευταία φωτογραφία.

Πέμπτη 13 Αυγούστου 2009

ΙΝΣΙΤΟΥΤΟ ΕΛΑΙΑΣ

Το Ινστιτούτο Ελιάς και Υποτροπικών Φυτών Χανίων το οποίο ανήκει στο Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας (ΕΘΙΑΓΕ), άρχισε την οργανωμένη δραστηριότητά του το 1962, οπότε λειτούργησε για πρώτη φορά ως Σταθμός Γεωργικής Έρευνας. Σήμερα ύστερα από συνεχείς βελτιώσεις, επεκτάσεις και αναβαθμίσεις τόσο στη βασική υποδομή όσο και στον εργαστηριακό εξοπλισμό και χάρη στις προσπάθειες του προσωπικού του εξελίχθηκε σ' ένα από τα καλύτερα περιφερειακά ιδρύματα αγροτικής έρευνας της χώρας. Αυτό δείχνει και η βράβευσή του το Δεκέμβρη του 2001 από την Ακαδημία Αθηνών. Με τη σύγχρονη εργαστηριακή υποδομή και το αξιόλογο ανθρώπινο ερευνητικό και επιστημονικό δυναμικό που διαθέτει συμβάλει σημαντικά στην υλοποίηση των γενικών και ειδικών στόχων της εθνικής αλλά και ευρωπαϊκής αγροτικής έρευνας. Επιπλέον, Βοηθά στην μεταφορά και εφαρμογή της σύγχρονης τεχνογνωσίας στην αγροτική παραγωγή και συνδράμει στην επίλυση τοπικών προβλημάτων του πρωτογενούς τομέα. Η λειτουργία του Γραφείου Παροχής Υπηρεσιών συμβάλλει στην κάλυψη των απαιτήσεων της σύγχρονης γεωργίας για ασφάλεια των τροφίμων και την προστασία του αγρότη, του καταναλωτή και του περιβάλλοντος. Η εφαρμογή των Κωδίκων Ορθής Γεωργικής Πρακτικής στις συμβατικές και οικολογικές φυτείες του Ινστιτούτου το έχει καταστήσει φάρο μεταλαμπάδευσης της σύγχρονης τεχνογνωσίας για την συμβατική και οικολογική γεωργία.

Βασική αποστολή του Ινστιτούτου είναι να σχεδιάζει και να υλοποιεί ερευνητικά, επιδεικτικά και πιλοτικά προγράμματα για την επίλυση των προβλημάτων και τον εκσυγχρονισμό των καλλιεργειών της ελιάς, των εσπεριδοειδών και των υποτροπικών φυτών.
Δευτερεύουσα αποστολή του Ινστιτούτου είναι η ανάπτυξη δράσεων που αφορούν την διαχείριση των εδαφο-υδατικών πόρων, τα προβλήματα καλλιεργειών και κλάδων τοπικού ενδιαφέροντος, όπως του αμπελιού, των κηπευτικών υπό κάλυψη, των αρωματικών φυτών, της κτηνοτροφίας κ.α.
Το Ινστιτούτο διαθέτει ιδιόκτητες πειραματικές φυτείες, συλλογές ποικιλιών Ελιάς, Εσπεριδοειδών, Υποτροπικών Φυτών και Αμπελιού συνολικής έκτασης 500 στρ.
Από την έκταση αυτή 300 περίπου στρ. με φυτείες ελιάς, εσπεριδοειδών και υποτροπικών βρίσκονται διάσπαρτα γύρω από τις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος, 100 στρ. με φυτείες παραγωγής πολλαπλασιαστικού υλικού αμπελιού στην περιοχή Ταυρωνίτη σε απόσταση 20 χλμ. από τα Χανιά και τα υπόλοιπα 100 στρ. με φυτείες χοχόμπας κ.α. στην περιοχή Φραγκοκάστελλου Σφακίων σε απόσταση 80 χλμ. από τα Χανιά.
Οι ερευνητικές ανάγκες του Ινστιτούτου εξυπηρετούνται σήμερα από αρκετές θερμοκηπιακές υαλόφρακτες και πλαστικές καθώς και πρότυπες κλιματιζόμενες εγκαταστάσεις αλλά και από εργαστήρια που διαθέτουν επαρκή και σύγχρονο εργαστηριακό εξοπλισμό.
Από το 1986 το Ίδρυμα στεγάζεται σε νέα κτήρια συνολικής έκτασης 5.000 m2 με άνετους εργαστηριακούς, αποθηκευτικούς και βοηθητικούς χώρους, βιβλιοθήκη και αίθουσα διαλέξεων εφοδιασμένη με μόνιμο σύστημα σύγχρονης μετάφρασης. Οι παλιές εγκαταστάσεις είναι παραδοσιακά κτήρια που σχετίζονται με την ιστορία του αγροτικού τομέα της Κρήτης και θεωρούνται διατηρητέα και αξιοποιήσιμα ως χώροι μουσειακού ενδιαφέροντος.
Το προσωπικό του Ινστιτούτου αποτελείται από 50 μόνιμους και περίπου 10 (αυξομειούμενους αναλόγως των αναγκών) συμβασιούχους υπαλλήλους.
Μεταξύ των μονίμων περιλαμβάνονται 5 ερευνητές, 8 Γεωπόνοι (2 με διδακτορικό), 2 Τεχνολόγοι (ΤΕΙ), 9 Διοικητικοί - Οικονομικοί, 15 Τεχνικοί εργαστηρίων και 3 Τεχνικοί εγκαταστάσεων και οχημάτων.
Οι συμβασιούχοι αποτελούνται από Γεωπόνους, Χημικούς, Τεχνολόγους (Γεωπονίας – Τροφίμων κλπ.) και διάφορους Εργατοτεχνίτες.

Περισσότερα στο : http://www.nagref-cha.gr/index.html

Δ/ντής του Ινστιτούτου είναι ο Κισσαμίτης Δρ. Κων/νος Χαρτζουλάκης, που εδώ τον βλέπουμε σε διάφορες δραστηριότητες του.

ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙ Ο ΝΟΜΑΡΧΗΣ ;


Στον λίγο ελεύθερο χρόνο του, και λίγο πριν από τα εγκαίνια του Κισσαμίτικου Αύγοστου ο Νομάρχης έριξε μια ματιά στην ντόπια εφημερίδα, "Νέοι Ορίζοντες" που μοιραζόταν δωρεάν στην είσοδο της εκθέσεως, φυσικά σταμάτησε και διάβασε πολύ προσεκτικά ..... τον ΣΑΔΕΝΤΡΕΠΕΣΑΙ, που φιλοξενείτε στην εφημερίδα.

ΝΑ Η ΝΕΑ ΠΛΑΖ ΓΥΜΝΙΣΤΩΝ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ

Μια απίστευτη ομορφιά!
Και μια απίστευτη εικόνα, λίγο παρακάτω…
Την ίδια ακριβώς ώρα!

Ναι δεν σας γελούν τα μάτια σας.
Είναι αυτό που βλέπετε!
Ένας εκπρόσωπος, αυτού που λέμε «ποιοτικόθ τουριδμόθ».
Εγκαινιάζει τη νέα πλαζ γυμνιστών «ntirla mpompa»!
Ακριβώς κάτω από το Φρούριο Φιρκά.
Και σε ανώτερα, πολυάστερα επίπεδα ποιότητας….

http://npgls.blogspot.com/2009/08/blog-post_10.html

ΑΣΚΟΜΑΝΤΟΥΡΑ

Ένα αρχέγονο όργανο από τα βάθη των αιώνων

Ο αρχέγονος ήχος της ασκομαντούρας Ασκομαντούρα ή ασκομπαντούρα ή φλασκομαντούρα. Πνευστό κρητικό μουσικό όργανο. Κουβαλά μέσα του την ψυχή της Κρήτης και με τον επιβλητικό του ήχο μαγεύει τα αυτιά των ακροατών και προκαλεί δέος, ξυπνώντας αρχέγονα συναισθήματα. Αυτός είναι ο δικός μου ορισμός για ένα από τα αρχαιότερα παραδοσιακά όργανα της Κρήτης, καθώς όσο και αν έψαξα στα λεξικά δεν βρήκα ετυμολογία που να με ικανοποιεί ή – στις περισσότερες περιπτώσεις – δεν βρήκα απολύτως καμία αναφορά. Πρόκειται για ένα όργανο υπό εξαφάνιση, λίγοι είναι πλέον οι υπάρχοντες παίκτες ασκομαντούρας, όπως λίγες είναι και οι αναφορές, οι ηχογραφήσεις και οι φωτογραφίες. Η παρακμή φαίνεται να ξεκίνησε μεταπολεμικά, όταν με την εξέλιξη της τεχνολογίας και τον εξευρωπαϊσμό της μουσικής, αυτό το άκρως παραδοσιακό μουσικό όργανο άρχισε σιγά – σιγά να εκτοπίζεται. Οι ΣΤΙΓΜΕΣ μίλησαν με κάποιους από τους ελάχιστούς ασκομαντουρίστες που έχουν μείνει πλέον στην Κρήτη. Πρόκειται για τρεις νέους ανθρώπους, το Μανόλη Φρονιμάκη, το Γιάννη Ρομπογιαννάκη και τον Κώστα Μουζουράκη, που προσπαθούν να κρατήσουν ζωντανή την ασκομαντούρα στην Κρήτη και να την κάνουν γνωστή σε όσους δε την γνωρίζουν. Και είναι πολλοί αυτοί που δεν την γνωρίζουν… Η παρακμή Η ασκομαντούρα είναι απόγονος του άσκαυλου, ενός αρχαιότατου πνευστού μουσικού οργάνου για το οποίο υπάρχει αναφορά στη «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη. Ο μεγαλύτερος κωμικός ποιητής της αρχαίας Ελλάδας σύγκρινε μάλιστα τον ήχο που βγάζει ο άσκαυλος, όργανο – σύμβολο της ιερής μέθεξης, με αυτόν που κάνουν οι μέλισσες. Στην Κρήτη το όργανο φαίνεται πως ήταν πολύ διαδεδομένο μέχρι και τις αρχές του 20ου αιώνα. Χαρακτηριζόταν ως μουσικό ποιμενικό όργανο καθώς η χρήση του ήταν ευρύτατα διαδεδομένη στην Κρητική ύπαιθρο. Η σταδιακή παρακμή της φαίνεται πως ξεκίνησε μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Για τους λόγους που οδήγησαν στο σταδιακό αφανισμό της ασκομαντούρας από τα μουσικά δρώμενα της Κρήτης υπάρχουν πολλές απόψεις Ελπίδα Η αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για την γκάιντα, πνευστό όργανο συγγενικό της ασκομαντούρας, είναι δεδομένη στην Ευρώπη. Το ίδιο ισχύει και στην Ελλάδα όπου, στις νησιωτικές κυρίως περιοχές, όλο και περισσότεροι νέοι ανακαλύπτουν τη μαγεία της τσαμπούνας, η οποία ανακτά τη θέση της στην παραδοσιακή μουσική. Στην Κρήτη, η συντήρηση και η ανάδειξη της ασκομαντούρας συναντά δυσκολίες, καθώς οι εναπομείναντες παίκτες της είναι ελάχιστοι. Ελπιδοφόρο όμως είναι το γεγονός ότι γίνονται προσπάθειες να συμμετάσχει το όργανο αυτό στη δισκογραφία και να γίνει ευρέως γνωστό. Οι λίγοι νέοι ασκομαντουρίστες προσπαθούν να αναμοχλεύσουν το ενδιαφέρον για το σπουδαίο αυτό όργανο και να βοηθήσουν στη διάδοσή του παρακινώντας τους ακόμα νεότερους να ασχοληθούν με την εκμάθησή του.

Πηγή:Περιοδικό Στιγμές και http://sofoscrete.blogspot.com/2009/08/blog-post_09.html

ΚΙΣΣΑΜΙΤΙΚΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ

ΠΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΙΡΕΤΕ Η ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΦΟΥ:
Τεράστια επιτυχία θα έχει ο Κισσαμίτικος Αύγουστος και αυτό φάνηκε απο την πρώτη μέρα όπου χιλιάδες κόσμου κατέκλυσε τα πολλά παραδοσιακά περίπτερα της έκθεσης.

Περισσότερα θα έχουμε τις επόμενες μέρες. Στην φωτογραφία μερικά από τα περίπτερα με παραδοσιακά προϊόντα αλλά και τον μητροπολίτη μας που έδειξε το ενδιαφέρον του για τα παραδοσιακά γλυκίσματα.