Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2016

ΚΙΣΑΜΟΣ ή ΚΙΣΣΑΜΟΣ;

Γράφει ο Γιώργος Ψαράκης*
Ζήτημα αδιάφορο ίσως για πολλούς, ζήτημα τάξης για άλλους που επιζητούν να επιλυθεί. Γενικά επικρατεί σύγχυση. Η σύντομη ανάλυση που ακολουθεί εστιάζει το ζήτημα από επτά σκοπιές: ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ, ΙΣΤΟΡΙΚΗ, ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΗ-ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΗ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ, ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ, ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ. 
1) ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Οφείλει κανείς να παρατηρήσει την τωρινή χαοτική πραγματικότητα. Στην είσοδο της πόλης παρατηρούμε μια πινακίδα με ένα σίγμα και μια δεύτερη με δύο σίγμα!  Η πινακίδα του μουσείου με ένα, οι πινακίδες του 1ου και του 2ου Γυμνασίου με ένα, η πινακίδα στο συγκρότημα Λυκείων ήταν με ένα, τώρα είναι με δύο!  Στο ίδιο το Δημαρχείο , η βασική επιγραφή είναι με δύο σίγμα, ενώ ταυτόχρονα στην εορταστική φωτιστική σήμανση της ταράτσας παρατηρούμε ένα σίγμα. Στο κτήριο της Μητρόπολης παρατηρούμε δύο σίγμα , ενώ στο διπλανό Υποθηκοφυλακείο παρατηρούμε ένα . Το ίδιο συμβαίνει με βιβλία, περιοδικά, αρχειακό υλικό και ιστοσελίδες, όπου η αναφορά στη Κίσαμο αλλού γίνεται με ένα και αλλού με δύο σίγμα. Π.χ. στο βιβλίο του Θανάση Δεικτάκη «Χανιώτες λαϊκοί μουσικοί» (έκδοση 1999) η αναφορά γίνεται με ένα σίγμα, όπως και στο μεγαλύτερο μέρος του αρχείου των σχολείων της περιοχής. Στην επίσημη ιστοσελίδα της περιφέρειας Κρήτης www.crete.gov.gr αλλά και στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Κισάμου www.kissamos.gr οι αναφορές είναι με δύο σίγμα. Στην επίσημη ιστοσελίδα της Μητρόπολης www.imks.gr βλέπουμε ένα σίγμα, ενώ στην επίσημη ιστοσελίδα της Αρχιεπισκοπής Κρήτης www.iak.gr βλέπουμε τη λέξη Κίσαμος με δύο σίγμα. Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών www.ypes.gr, του πρώτου αρμόδιου θεσμού, η αναφορά γίνεται με δύο σίγμα. Επίσης διαφορετικές εκδοχές, είτε με ένα, είτε με δύο σίγμα θα παρατηρήσει κανείς στις τοπικές επιχειρήσεις.
2) ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Η σημερινή ονομασία Κίσαμος προσδιορίζει δύο πράγματα: την πόλη Κίσαμο (ή το Καστέλι όπως λέγεται και αλλιώς) αλλά και τον ευρύτερο Δήμο που προέκυψε με το νομοσχέδιο Καλλικράτη και στο σχήμα 7 φαίνεται με κόκκινο η γεωγραφική έκταση που καταλαμβάνει. Πριν το νομοσχέδιο Καλλικράτη που βρίσκεται σε ισχύ από 1η Ιανουαρίου 2011, ίσχυσε για το διάστημα 1997 έως 2010 το λεγόμενο νομοσχέδιο Καποδίστριας. Βλέπει κανείς στο σχήμα 7, ότι η τότε έκταση του καποδιστριακού δημοτικού διαμερίσματος Κισάμου ήταν μικρότερη. Παλαιότερα, η ονομασία Κίσαμος προσδιόριζε και επαρχία (σχήμα 8) και περιλάμβανε εκτός από τα σημερινά εδάφη και το ακρωτήριο Σπάθα και το Κολυμπάρι. Εκ πρώτης όψεως, δεν φαίνεται η γεωγραφική θέση της Κισάμου να έχει σχέση με την ονομασία της. Όμως κάποιοι επιχειρούν να δώσουν την εξής συσχέτιση: Η Κίσαμος προέρχεται από το αρχαίο ρήμα κυνέω ή κυνώ (που σημαίνει φιλώ) και από το ψάμμος (που σημαίνει άμμος). Από τον αόριστο του ρήματος κυνώ (έκυσα) και με διάφορες αλλοιώσεις στο χρόνο, προέκυψε, δήθεν, το Κίσαμος. Με λίγα λόγια, το φίλημα της άμμου, κάτι που γεωγραφικά μπορεί να σταθεί ως επιχείρημα, θεωρώντας την Κίσαμο ως μια παραθαλάσια πόλη δίπλα στην άμμο. 
3) ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Ως «Κίσαμος πόλις» αναφέρεται η αρχαία Κίσαμος από τον ιστορικό Πτολεμαίο στο έργο του «Γωγραφικά». Ο αρχαίος γεωγράφος Στράβων αναφέρει την Κίσαμο με ένα σίγμα ως επίνειον (λιμάνι). Ο Πλίνιος (Plinius) αναφέρει τη λέξη Cisamon, ενώ μεταγενέστεροι (όπως ο ενετός Francesco Barozzi) είτε αντιγράφοντας τους παλαιότερους, είτε εξερευνώντας οι ίδιοι, αναφέρονται πλέον με λατινικό αλφάβητο με τις λέξεις Chissamopoli, Cessamo, Cessamos, Cisamon, Chissamo castel-καστελανία Κισσάμου, Colfo e spiaggie del Chissamo-Κόλπος Κισάμου, Chissamo campagna-Κάμπος Κισσάμου. Σε αρχαίο χάρτη των Ενετών του 1563, η περιοχή ονομάζεται Castelo Chisamo, και βλέπουμε ότι οι Ενετοί ξεχώριζαν αυτό το κάστρο τους από άλλα της Κρήτης προσθέτοντας το προσδιοριστικό Chisamo. Όμως σε άλλο πάλι χάρτη των Ενετών παρατηρούμε ονομασία με δύο s. Φαίνεται και οι ίδιοι οι Ενετοί να βρίσκονταν σε σύγχυση για το αν έπρεπε να χρησιμοποιούν ένα ή δύο s, άρα διαφαίνεται ότι ουσιαστικά από αυτούς έχουμε κληρονομήσει αυτήν τη σύγχυση. Αρχαίες εκκλησιαστικές πηγές, αναφέρουν επισκόπους Κισάμου με ονομασία περιοχής με ένα σίγμα (Εύκισσος 343, Θεόπεμπος 691, Λέων 787). Γενικά, τα αρχαιότερα ιστορικά στοιχεία φαίνονται να συνηγορούν ως ισχυρά επιχειρήματα υπέρ της ονομασίας με ένα σίγμα, ενώ τα νεότερα ιστορικά στοιχεία (ενετικά, τούρκικα, ελληνικά) είναι πλέον διφορούμενης σημασίας, αν και φαίνεται να υπερτερούν οι αναφορές με ένα σίγμα. 
4) ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΗ-ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Ήδη, αναφέρθηκε μια πιθανή (ή απίθανη) ετυμολογία της λέξης Κίσαμος στο τμήμα με τη γεωγραφική ανάλυση. Επιπλέον, ας αναφερθεί εδώ ότι η λέξη κισσός, ίσως πράγματι να προέρχεται από το αρχαίο κυνέω κυνώ (με αόριστο έκυσα) καθώς μπορεί να φανταστεί κανείς το κισσό να φιλά-αγκαλιάζει το δέντρο που αναρριχάται. Σε συνδυασμό με το αδιάφορο -αμος ως απλή κατάληξη (όπως σε πολλές αρχαίες πόλεις που κατέληγαν σε -ος π.χ. Πέργαμος), θα μπορούσε να έχει προκύψει το Κίσσαμος. Ο μελετητής Κώστας Ντουντουλάκης σε πρόσφατο άρθρο του αναφέρεται σχετικά.
Πρέπει να αναφερθεί ότι υπάρχουν βάσιμες υποψίες ότι στην προσπάθεια μεταφοράς του ελληνικού σ στην λατινική/ιταλική, χρησιμοποιήθηκε ως πιο κατάλληλο το διπλό λατινικό s (δηλαδή ss). Και αυτό διότι σύμφωνα με διάφορους μελετητές το διπλό ss μεταξύ δύο φωνηέντων αναπαράγεται ακουστικά ως σ στην λατινική. Αντίθετα, το μονό s μεταξύ φωνηέντων αναπαράγεται ακουστικά ως ζ. Έτσι, είναι αρκετά πιθανόν οι Ενετοί να διπλασίασαν το σύμφωνο, ενώ αργότερα οι Έλληνες μετέφεραν τα δύο ξένα s ως δύο σ.
Η εκδοχή «εγγίσαμεν» (φτάσαμε) ως φράση που ειπώθηκε, δήθεν, από τα δώδεκα αρχοντόπουλα που επί Βυζαντινού αυτοκράτορα Νικηφόρου Φωκά έφτασαν στην Κρήτη πρώτα στο μέρος της Κισάμου για να την αποικίσουν, μάλλον ανήκει στη σφαίρα της καλόβουλης μυθοπλασίας. 
5) ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Οικονομία, κατά μία έννοια σημαίνει μείωση κόστους, αύξηση παραγωγής. Στην περίπτωσή μας, θα μπορούσε να τεθεί ως επιχείρημα ότι το να γράφεται η λέξη Κίσσαμος με δύο σίγμα αποτελεί και σπατάλη χρόνου, και σπατάλη χώρου στο χαρτί, και σπατάλη μελανιού ενδεχομένως. Σύμφωνα με στατιστικές, σε κάθε κείμενο 2000 χαρακτήρων περίπου, υπάρχει ένα διπλό σίγμα (π.χ. στις λέξεις θάλασσα, βασίλισσα, κτλ.). Η αναγραφή όλων των λέξεων που γράφονται με δύο σίγμα με ένα, στην ουσία ισοδυναμεί με εξοικονόμηση ενέργειας 0,05% σε εργασίες με ελληνικά κείμενα, και ας μην θεωρηθεί αμελητέο αυτό το ποσοστό. Τα πρωτεία βέβαια πάνε στο διπλό λάμδα το οποίο απαντάται περίπου μία φορά κάθε 300 χαρακτήρες (π.χ. στις λέξεις αλλά, άλλος, κτλ.) και η εξοικονόμηση θα ισοδυναμούσε πλέον με 0,33%. Αυτό θα αφορούσε π.χ. τη λέξη Καστέλλι, όμως θα αντιτασσόταν το ετυμολογικό επιχείρημα μιας και η αντίστοιχη λατινική λέξη γράφεται σαφώς με δύο λάμδα (castello).
Όμως, στην οικονομική ανάλυση θα πρέπει να τεθεί και το εξής επιχείρημα: Η ονομασία Κίσαμος ακουστικά είναι πιο κοντά στην ξένη καθιερωμένη ονομασία Kissamos. Η ονομασία ενός προϊόντος, σύμφωνα με το μάρκετινγκ, μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην αξία του. Τα συνθετικά kiss (αγγλική λέξη για φιλώ) και amo (ιταλική λέξη για αγαπώ) θεωρούνται ότι εκπέμπουν θετική ενέργεια, με άλλα λόγια μπορούν να ενεργοποιήσουν τμήματα του εγκεφάλου υπεύθυνα για την ευχαρίστηση. Συμπερασματικά, η Κίσαμος, ως εξωτικό τουριστικό θέρετρο, ίσως θεωρείται περισσότερο ελκυστική όταν γράφεται με δύο σίγμα, κάτι που μπορεί να σημαίνει γι’ αυτήν μεγαλύτερο οικονομικό όφελος.
6) ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Ποιος επιβάλλει ότι το παρελθόν καθορίζει το μέλλον, δίχως δυνατότητα παρέκκλισης; Πολλές φορές, δημιουργούνται αλλοιώσεις στη γλώσσα, οι οποίες παγιώνονται και χρησιμοποιούνται στο παρόν, δίχως δυνατότητα επιστροφής. Το όνομα Τομ προφανώς έχει προέλθει από το Θωμάς στην εβραϊκή του εκδοχή, όμως άντε να πείσεις έναν Άγγλο ή Αμερικανό που ονομάζεται έτσι ν’ αλλάξει το όνομά του. Πολλές φορές η σημερινή πραγματικότητα δεν αφήνει πολλά περιθώρια στο παρελθόν. Η εξέλιξη των πραγμάτων είναι ένα αναπόφευκτο φαινόμενο. Υπ’ αυτήν την έννοια, μπορεί να δικαιολογηθεί η μετάλλαξη της πιθανότερης ιστορικής εκδοχής Κίσαμος σε Κίσσαμος. Ο σημερινός αυτοπροσδιορισμός είναι συνάρτηση του πόσο κοντά ή μακριά θα κινηθεί κανείς από το παρελθόν.
7) ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Με βάση αυτό το ζήτημα ονομασίας, προκύπτουν μερικά ερωτήματα, τα οποία τουλάχιστον πρέπει να τεθούν άσχετα αν μπορούν εύκολα να απαντηθούν. Μήπως πρέπει να αποδεχθούμε ότι η τάξη και το χάος είναι ισοδύναμα σε ένα αέναο χορό στο χρόνο και στο χώρο; Ή επιβάλλεται να στοχεύουμε κυρίως στην τάξη; Ένα δεύτερο ερώτημα είναι το πώς τα σημαίνοντα θα περιγράφουν ακριβέστερα τα σημαινόμενα; Η γλώσσα είναι το κύριο εργαλείο στοχασμού και περιγραφής πραγμάτων και ιδεών. Όσο πιο ακριβές είναι αυτό το κοινό μας εργαλείο, τόσο περισσότερο συντελεί στην ακριβή περιγραφή των πραγμάτων αλλά και στην απρόσκοπτη ανταλλαγή σκέψεων δίχως παρεννοήσεις.
Ίσως πολλοί να έχουν να προσθέσουν τις δικές τους θεωρήσεις. Πάντως, με όλες τις παραπάνω θέσεις, ουσιαστικά δικαιολογείται η φαινομενικά χαώδης κατάσταση στην ονομασία του τόπου μας. Το κάθε παραπάνω κριτήριο στηρίζει λιγότερο ή περισσότερο το ένα ή τα δύο σίγμα στην ονομασία Κίσαμος. Το συνέδριο για την Κίσαμο που θα πραγματοποιηθεί τις επόμενες μέρες στο Τσατσαρωνάκειο Ίδρυμα και στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης, ίσως διαφωτίσει περισσότερο το θέμα. Πάντως, τον περασμένο Μάρτιο η πρώτη ανακοίνωση του συνεδρίου χρησιμοποιούσε δύο σίγμα και έγραφε «Η Ιερά Μητρόπολις Κισσάμου και Σελίνου, η Περιφέρεια Κρήτης, ο Δήμος Κισσάμου, ο Δήμος Πλατανιά, η Ορθόδοξος Ακαδημία Κρήτης και οι λοιποί συνεργαζόμενοι πνευματικοί και πολιτιστικοί φορείς ανακοινώνουν την από κοινού διοργάνωση του 1ου Συνεδρίου για την Κίσσαμο, που θα πραγματοποιηθεί στις 14, 15 και 16 Οκτωβρίου 2016 στο Καστέλι Κισσάμου και την Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης (Κολυμπάρι)», ενώ πριν λίγες μέρες σχετική ανακοίνωση με ένα σίγμα αναφέρει: «Α΄ Συνέδριο για την Κίσαμο. Η Ιερά Μητρόπολις, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, τους Δήμους Κισάμου και Πλατανιά την Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης και την ΕΠΟΦΕΚ, συνδιοργανώνουν το Α΄ Συνέδριο για την Κίσαμο, σύμφωνα με το συνημμένο Πρόγραμμα. Το Συνέδριο είναι ανοικτό για κάθε ενδιαφερόμενο».
* Λυκειάρχης

Τρομερή η προσπάθεια σου Γιώργο, μπράβο και κρίμα που στο Α΄συνέδριο δεν υπάρχει κανένας ομιλητής με το θέμα αυτό. Θεωρώ οτι κάτι πρέπει να γίνει με τον αχταρμά του ονόματος, ειδικά όταν επίσημα (καλώς ή κακώς) λέγεται Κίσσαμος και μεις ακόμα γράφουμε Καστέλι. Ας γίνει η αρχή από αυτό το άρθρο.

2 ΑΝΤΙ ΓΙΑ 3 ΦΟΡΕΣ

Αν σας φαίνονται γεμάτοι οι κάδοι ανακύκλωσης καθημερινά...ας το συνηθίσετε μιας και όπως έμαθα υπάρχει άτυπη συμφωνία, δήμου ΔΕΔΙΣΑ, να μαζεύονται τους τουριστικούς μήνες 4 φορές αντί για 3 εις βάρος του Οκτωβρίου και Νοεμβρίου όπου θα περνάνε για τα ανακυκλώσιμα μόνο δυο φορές την βδομάδα...για τον λόγο αυτό ή θα πρέπει να προσέχουμε περισσότερο με τα ανακυκλώσιμα μας ιδιαίτερα στο δίπλωμα ή θα παρακαλέσουμε τον αρμόδιο αντιδήμαρχο να μεριμνήσει ώστε να μπουν και άλλοι κάδοι.

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ - ΔΕΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙ ΚΑΝΕΙΣ!

Γράφει ο Κώστας Χαρτζουλάκης
Σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιοκομίας (IOC) η παγκόσμια παραγωγή για την περίοδο 2016/17 εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 2.918.000 τόνοι, περίπου 7% χαμηλότερη από την προηγούμενη του 2015/16. Η παγκόσμια κατανάλωση εκτιμάται στους 2.948.000 τόνους, μόνο 0.5% μικρότερη από την προηγούμενη χρονιά. Πάνω από την παραγωγή. Υπάρχουν βέβαια και τα αποθέματα ….
ΣΤΗΝ ΜΠΛΕ ΓΡΑΜΜΗ ΤΑ ΧΑΝΙΑ
Αυτό που είναι ανησυχητικό από τα στοιχεία του ΔΣΕ για το κρητικό ελαιόλαδο είναι η τιμή που παίρνει σήμερα ο παραγωγός. Για 3η συνεχή χρονιά ο παραγωγός στη Κρήτη παίρνει χαμηλότερη τιμή ανά κιλό έξτρα παρθένου ελαιολάδου (περίπου 3 €) και από τον τυνήσιο παραγωγό (3,26 €). Τη 10ετία του 90 το τυνησιακό ελαιόλαδο ήταν υποβαθμισμένης ποιότητας, από τα χειρότερα στην αγορά. Η τιμή του κρητικού έφτασε τις 1200 δραχμές όταν το τυνησιακό δεν ξεπέρασε τις 400 δραχμές! 
Δυστυχώς δεν ανησυχεί κανείς γι’ αυτή την ανατροπή! Παραγωγοί, τοπική αυτοδιοίκηση, κυβερνητικά στελέχη. Όταν οι ανταγωνιστές μας κινούνται με σχέδιο και στόχους, εμείς συνεχίζουμε να ζούμε με τις … αυταπάτες μας. Παράγουμε το καλλίτερο ελαιόλαδο, τα καρτέλ της αγοράς, .... Την απουσία σχεδιασμού την πληρώνουν οι αγρότες και η εθνική οικονομία.

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Να όλα τα υπερκοπέλια της Κισάμου και το υπερκοπελάκι.

ΠΑΕΙ ΚΑΙ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ....

Πάντως η Κίσαμος, η πάντοτε πρωτοπόρος Κίσαμος, που αναφέρει και το πανό στην είσοδο της πλατεία Τζανακάκη, τον είχε υποδεχτεί με πολλές αγκάλες....κάποτε.

ΠΕΤΡΟΣ ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΗΜΙΣΥ ΚΙΣΑΜΙΤΗΣ

Το γένος Κυριτσάκη...Α' βραβείο νέου πιανίστα 2015

Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2016

ΑΡΗΣ ΣΟΥΔΑΣ - ΘΥΕΛΛΑ ΚΑΛΑΘΕΝΩΝ 1-1

Υπολογίσιμη δύναμη με παιδιά από την γειτονιά μας.... Μπράβο Θύελλα.
Στο 37’, από την εκτέλεση φάουλ του Μπαγλατζή, ο Άρης Ρενιέρης με κεφαλιά έστειλε την μπάλα στα δίχτυα του Βροντάκη. 
Για την ιστορία η σύνθεση της ομάδος (που κάποτε είχε 4 Σγουρομάληδες, ενώ τώρα έχει 3 Ρενιέρηδες)
Θύελλα Καλ. (Θοδωρής Μπατιστάκης): Γρανάς, Καρεφυλλάκης, Α. Ρενιέρης, Ν. Ρενιέρης (85’ Βαλέρας), Κουφογιαννάκης, Βεστάκης (65’ Ουρούκου), Λουπασάκης, Δημανόπουλος, Λουβιτάκης (80’ Κορναράκης), Μπαγλατζής, Β. Ρενιέρης

Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2016

ΠΛΑΤΑΝΙΑΣ - ΚΙΣΑΜΙΚΟΣ 2-1

Πολύ καλό παιχνίδι με ένα πολύ κακό διαιτητή.... Η ομάδα μας είναι σε πολύ καλό δρόμο και κρίμα που δεν έχει αρχίσει το πρωτάθλημα. Ας ελπίσουμε οτι λίαν συντόμως θα δούμε και το πρώτο επίσημο παιχνίδι που είναι με τον ΟΦΗ.

ΧΜ.....

Αυτή η ειδοποίηση μου ξέφυγε, αλλά ενδεχομένως και αυτοί (Beach Cleaning) να κουράστηκαν να μας ειδοποιούν και να μην πηγαίνει άνθρωπος γεννούμενος. Έτσι πήγαν ξανά στα Φαλάσαρνα λίγο πιο νότια τώρα στο "Κολυμπητό" κατόπιν παροτρύνσεως του Στάθη και το καθάρισαν. Συγχαρητήρια λοιπός και μην απελπίζεστε σε καμιά δεκαριά χρόνια θα ξετρυπώσουμε και κανένα Έλληνα που θα προσφέρει εθελοντικά στον καθαρισμό της περιοχής του.

Α' ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ

Παρασκευή πρωί 14 Οκτωβρίου  ξεκινάει στην Κίσαμο στο Τσατσαρωνάκειο πολιτιστικό κέντρο το Α΄συνέδριο για την Κίσαμο με ενδιαφέροντες ομιλητές. Ας κλέψουμε λίγα λεπτά και ας παρακολουθήσουμε τους ντόπιους και μη "ιστορικούς" να μιλούν για μας, για την ιστορία μας, για την πόλη μας.
Το πρόγραμμα των ομιλιών ξεκινάει στις 10 το πρωί και κάθε ομιλητής έχει περίπου 20 λεπτά να αναπτύξει το θέμα που επέλεξε.
Η σειρά είναι η ακόλουθη:  
10.00 - 10.20 Παπαγιαννάκης Δαμασκηνός
Λειτουργικά άμφια της Αγίας Τραπέζης ανευρεθέντα στην Ι.Μ.Κισάμου & Σελίνου.
10.20 - 10.40 Νανάκης Ανδρέας
Ο Παρθένιος Περίδης και Παρθένιος Κελαιδής στο Επισκοπικό ζήτημα στην Κίσαμο το 1880-1882.
10.40 - 11.00 Λουπασάκης Ελευθέριος - Γιακουμάκη Ελευθερία
Κατάθεσις Άνθιμου Λελεδάκη Επισκόπου Κισάμου & Σελίνου 1916-1931.
11.00 - 11.20 Αθανασιάδου - Στεφανουδάκη Δέσποινα
Επικοινωνιακή προσέγγιση του αυτοβιογραφικού κειμένου του Οσίου Ιωάννη του Ξένου.
11.30 - 11.50 Γιαννακάκης Νίκος
Οι Κισαμίτες Αγιογράφοι Ιωάννης Αννουσάκης και Μανώλης Θεοδοσάκης.
11.50 - 12.10 Βακάκης Αντώνιος
Ιεροψάλτες της Επαρχίας Κισάμου.
12.10 - 12.30 Καμηλάκης Ι. Παναγιώτης
Μισαήλ Αποστολίδης και Ιωάννης Καποδίστριας: Το κοινό τους ενδιαφέρον για την περίθαλψη και την παιδεία των Ελληνοπαίδων στην διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης.
12.30.- 12.50 Ροδουσάκης Κυριάκος
Αξιοποίηση υφιστάμενων και εντοπισμός νέων βιβλιογραφικών και αρχειακών πηγών για την Κίσαμο.

ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ...Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΧΕΙ ΠΑΡΘΕΙ

Στην τελευταία συνεδρίασή της, η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κρήτης είχε ταχθεί υπέρ της προσωρινής εγκατάστασης 2.000 προσφύγων στο νησί, υπό προϋποθέσεις, όπως είναι:
– Η κατανομή ανά Περιφερειακή Ενότητα θα γίνει με κριτήριο τον πληθυσμό της κάθε Ενότητας. (35)
– Να μεταφερθούν οικογένειες προσφύγων και όχι οικονομικών μεταναστών. (άρα χρειάζονται και σχολεία)
–  Η διαδικασία ενοικίασης των δομών (διαμερίσματα ή ξενοδοχεία) που θα χρησιμοποιηθούν ως κατοικίες να γίνει από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ, για να διασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξει οικονομική επιβάρυνση των Δήμων από την διαχείριση του στεγαστικού των προσφύγων. (τρεχάτε νοικάρηδες)
Μάλιστα υπάρχει και τροχάδην στην υπόθεση γιατί οι μετακινήσεις των προσφύγων θα πρέπει να γίνουν εντός του Νοεμβρίου. (σε ένα μήνα)
Οι πληροφορίες βέβαια αναφέρουν ότι η Ύπατη Αρμοστεία έχει διαμηνύσει πως όποια κονδύλια διατεθούν στο νησί για το προσφυγικό θα διατεθούν όχι νωρίτερα από τον Ιανουάριο του 2017, καθώς ήδη στον προϋπολογισμό για το τρέχον έτος δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη.

ΑΝΑΒΟΛΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ

Για να μην σας στέλνω άδικα στον Δραπανιά με μια απλή ανακοίνωση οι φίλοι του Σταύρου μας ενημέρωσαν οτι..... 
"Η συνάντηση του Θεοδωράκη με τους Δραπανιανούς και μη την Κυριακή, αναβάλλεται εξαιτίας της έκτακτης απεργίας των αεροπορικών εταιρειών, την Κυριακή και Δευτέρα.
Μολονότι βρίσκεται ήδη στα Χανιά, υποχρεώνεται να επιστρέψει στην Αθήνα, νωρίτερα απ' οτι είχε προγραμματίσει, για τη συζήτηση στη Βουλή με θέμα τη διαφθορά.
Λυπούμαστε ειλικρινά!"

ΜΑΛΩΝΟΥΝ ΓΙΑ ΜΑΣ;

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ/Τμήματος Δυτικής Κρήτης και πρώην διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ) Λευτέρης Κοπάσης, στην έντονη κριτική που δέχθηκε από τη Θεματική Χωρικού Σχεδιασμού και Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ Χανίων για το θέμα του ΒΟΑΚ, απάντησε μεταξύ άλλων.....
"“Στο έσχατο αλλά σημαντικό” και την ονομαστική αναφορά στο πρόσωπό μου, που αποτελεί τον μοναδικό λόγο που ασχολούμαι, δεσμεύομαι να αναδείξω κάθε πτυχή της αλήθειας που θα φωτίσει την υπόθεση του ΒΟΑΚ και να σκουπίσω κάθε λάσπη που συσκοτίζει και σκεπάζει το σημαντικότερο έργο υποδομής στην Κρήτη".

Αντί να καταναλώνουν βελάκια μελανιού αναμεταξύ των, μήπως είναι καιρός να καλύτερα να δουν τι φταίει τόσα χρόνια και ο ΒΟΑΚ ειδικά στα μέρη μας είναι σε τέτοια κατάσταση, και να τον διορθώσουν όσα μπορούν; 
Δεν υπάρχει αυτή την στιγμή ούτε ένας σοβαρός άνθρωπος στην Κρήτη που να πιστεύει οτι θα φτιαχτεί νέος ΒΟΑΚ ή έστω θα διορθωθούν οι "αδικίες" κακοτεχνίες του. Έχουμε καταλάβει, ειδικά στην Κίσαμο, πως βλέπουν και πως αντιμετωπίζουν οι καρεκλοκένταυροι τα δυτικά του ΒΟΑΚ και της Κρήτης. Ξέρουν πολύ καλά που τελειώνει ο ΒΟΑΚ και ποιες είναι οι προτεραιότητες τους, που ως το 2010 που τελειώνει το περίφημο ΕΣΠΑ εμείς θα βλέπουμε τα ίδια χάλια στους δρόμους μας.
Ο ΒΟΑΚ, όχι άδικα, θεωρείται από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της χώρας, σύμφωνα με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, αφού σε πάμπολλα σημεία του συναγωνίζεται, δυστυχώς με μεγάλη επιτυχία, τα φονικά κομμάτια του εθνικού δρόμου Αθηνών-Πατρών και το περίφημο πέταλο του Μαλιακού.
Όσοι έχουν ασχοληθεί επισταμένα με το θέμα, τονίζουν πως δεν υπάρχει έστω 1 χιλιόμετρο, από τα 313, που να μην παρουσιάζει έστω ένα μικρό πρόβλημα σε κάποιο σημείο! 
Καταθέτω και την δήλωση του βουλευτή της Ν.Δ κ Λ. Αυγενάκης, για τον ΒΟΑΚ

"Η έλλειψη πολιτικής βούλησης, το κόστος των απαλλοτριώσεων, η προτεραιότητα σε άλλους κόμβους (Εγνατία, Αθηνών-Πατρών), η καθαρά τοπικιστική νοοτροπία ορισμένων Κρητών βουλευτών ήταν μερικοί από τους λόγους που, ο ΒΟΑΚ δεν φτιάχτηκε μέχρι σήμερα."
Αυτά!!!! 

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ

 Το Καστέλι από την Κουνουπίτσα, χωρίς αμφιβολία μια όμορφη πόλη. Από κοντά όμως; Άραγε μιας μένει η ίδια ευχάριστη εικόνα κάνοντας μια βόλτα στην πόλη μας; Μπα....
Πολλά πράγματα μπορούμε να διορθώσουμε μονάχοι μας, το βασικότερο ίσως είναι η καθαριότητα και η εικόνα που παρουσιάζουν οι κάδοι ανακύκλωσης και σκουπιδιών στην πόλη. 
Όσο μεγάλη κι αν είναι η προσπάθεια του Δήμου, όσο υπεράνθρωπη η προσπάθεια των εργαζομένων, αν δεν φιλοτιμηθούμε κι εμείς, το αποτέλεσμα δεν αλλάζει. Τα πράματα είναι απλά, αλλά εμείς τα κάνουμε δύσκολα με τα γνωστά αποτελέσματα. 
Στους μπλε κάδους ανακυκλώσιμα υλικά (χαρτί πλαστικά αλουμίνιο) στους πράσινους κάδους τα σκουπίδια μας. Και φυσικά όλα μέσα στους κάδους, ποτέ απ΄έξω. 
 Βασίλης Κωνσταντουλάκης
 Πρόεδρος δημοτικής ενότητας Κισάμου 

ΠΕΝΘΙΜΕΣ ΟΙ ΚΑΜΠΑΝΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ

Θλίψη στην κοινωνία αλλά και την εκκλησία της πόλης μας έχει προκαλέσει η είδηση θανάτου της μητέρας του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτη μας κ.κ Αμφιλοχίου.
Η νεκρώσιμος ακολουθία θα γίνει σήμερα Σάββατο στις 16.00 στον Ιερό ναό του Αγίου Γερασίμου στα Νεροκούρου.
Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια της εκλιπούσας.

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ....

Όλα είναι δυνατόν να γίνουν.......

Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ

ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΙΔΙΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥΣ
Με αφορμή την αποφασιστικότητα που επέδειξε ο κ. Πρόεδρος του ΣτΕ για να εξασφαλίσει την ψυχική ηρεμία και την οικονομική αποκατάσταση “των δικαστών του”, τον καλούμε αφουγκραστεί και τους πολίτες του Πειραιά που υποφέρουν εδώ και 3 χρόνια από τα έργα που γίνονται για την διέλευση του Τραμ από τον Πειραιά και να δώσει μία εξήγηση στα εξής παράδοξα:
Πώς είναι δυνατόν να έχει ασκηθεί από ομάδα πολιτών και μελών μας αίτηση ακυρώσεως κατά της επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά από τον Μάρτιο του 2009 και η υπόθεση να συζητείται στο Ε' τμήμα του Δικαστηρίου σας μόλις τον Μάιο του 2015, δηλ. μετά από έξι (6) χρόνια?
Πώς είναι δυνατόν να έχουν περάσει δεκαέξι (16) μήνες και να μην έχει ακόμα δημοσιευθεί η απόφαση του Ε' τμήματος  για το Τραμ, ενώ για τις υποθέσεις της Ελληνικός Χρυσός στις Σκουριές που δικάστηκαν στο ίδιο Τμήμα την ίδια ημερομηνία οι αποφάσεις εκδόθηκαν εντός ολίγων μηνών?
Μέχρι πότε  έχει το δικαίωμα να κρατά στα χέρια της την απόφαση η συνταξιοδοτηθείσα  πρόεδρος του Τμήματος κ. Αγγ. Θεοφιλοπούλου μέχρι να την δώσει προς δημοσίευση? Πέντε μήνες είναι αρκετοί?
Γιατί για την αντίστοιχη υπόθεση που αφορούσε  την διέλευση του Τραμ από την οδό Πανεπιστημίου (με χρηματοδότηση του ιδρύματος Ωνάση), η υπόθεση δικάσθηκε το 2014 μέσα σε ΠΕΝΤΕ μόνο μήνες από την κατάθεσή της και η απόφαση δημοσιεύθηκε μέσα από εννέα μήνες από την δίκη? 
Οι χιλιάδες πολίτες που υποφέρουν καθημερινά στον Πειραιά και ο ελληνικός λαός που χρηματοδοτεί για χάριν των εργολάβων άχρηστα δαπανηρά έργα εκατομμυρίων ευρώ με το αίμα του κυριολεκτικά, δεν δικαιούνται έστω μία έγκαιρη απάντηση από την Δικαιοσύνη? Μόνο οι μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις και τα εφοπλιστικά ιδρύματα?

ΜΠΡΑΒΟ ΔΗΜΑΡΧΕ

"Από την ερχόμενη εβδομάδα ο Δήμος Κυθήρων ξεκινά την τοποθέτηση περίπου 150 καινούργιων πινακίδων σήμανσης σε όλο το νησί. Θα αντικατασταθούν όλες οι παλιές και φθαρμένες πινακίδες και θα τοποθετηθούν πάρα πολλές νέες σύμφωνα με τις προτάσεις των Τοπικών Κοινοτήτων. Με το νέο προϋπολογισμό θα ολοκληρωθεί η προμήθεια πινακίδων με στόχο το ερχόμενο Πάσχα να υπάρχει πλήρης και κατατοπιστική σήμανση σε όλη την έκταση του νησιού, κάτι που ζητούν οι επισκέπτες και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την καλή προς τα έξω εικόνα του τόπου μας!"
Το καταλάβατε; Στα Κύθηρα, μην μπερδευτείτε....
Απλά πράγματα κάποιοι πάνε μπροστά με απλές κινήσεις, σκέφτονται και δημιουργούν, εμείς έχουμε άλλα τα μπιστόλια και τον μπογιά σαν διαφήμιση.

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ;

Το θέμα των μεταναστών-προσφύγων είναι ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα που μας απασχολεί μετά τα οικονομικά μας... το διαπιστώνω καθημερινά ακόμα και στα διάφορα σχόλια που αναρτούν πλέον επώνυμα συμπολίτες μας. 
Φόβος από την μια, γιατί ανοίγουμε μια πόρτα που δεν ξέρουμε που θα μας οδηγήσει, κατανόηση από την άλλη μιας και η μεγάλη μερίδα των ανθρώπων αυτών είναι δίχως μοίρα. Αγανάκτηση γιατί δεν μας λογαριάζει πλέον κανένας και οι αποφάσεις παίρνονται δίχως την συγκατάθεση μας, συμπόνοια από την άλλη μιας και ανάμεσα στους μετανάστες-πρόσφυγες βλέπεις μικρά παιδιά, ρημαγμένες οικογένειες. 
- Σύγκριση του τότε με το τώρα, που κάποιοι προσπαθούν να μας "θυμίσουν" δεν μπορεί να γίνει, ούτε υπάρχει κοινό στοιχείο... κάποτε δεχτήκαμε δικούς μας ανθρώπους με κοινή γλώσσα, έθιμα και θρησκεία, σήμερα προσπαθούμε να φιλοξενήσουμε προσωρινά λένε, αυτούς που τα κοινά μας στοιχεία είναι μόνο ...η Μεσόγειος.
Οι απόψεις διίσταται και φυσικά από κάθε μπάντα υπάρχει πάντα κάποιος που φανατίζει την ατμόσφαιρα φτάνοντάς την πολλές φορές στα άκρα. Μάλιστα δεν είναι λίγες οι φορές αυτός που γκαρίζει για τον ερχομό των αλλόθρησκων, να είναι αυτός που από τους πρώτους τρέχει στην γνωστή πλατεία μας, για να βρει 5-6 μαύρους εργάτες που θα του κάνουν την δουλειά του για ένα ξεροκόμματο.
Από την άλλη με τις κινήσεις που κάνει η κυβέρνηση -όχι μόνο στο θέμα αυτό- δεν βρίσκει και πολλούς συμμάχους στην ενδοχώρα και το ξέρει πολύ καλά, γι αυτό προσπαθεί να απαλύνει καταστάσεις μεταφέροντας την δήθεν απόφαση στους δημάρχους.... που όμως και αυτοί μπρος στο βάρος των εξελίξεων, όποια απόφαση και να πάρουν, στο τέλος να είσαστε σίγουροι ούτε που θα ρωτηθούν.
Είναι γνωστό πλέον οτι το Όχι γίνεται πολύ εύκολα Ναι και το Ναι Όχι...
Ας ελπίσουμε οτι δεν θα χρειαστεί να φιλοξενήσουμε περισσότερους από αυτούς που θα έλθουν έτσι και αλλιώς μετά από ένα μήνα.....για την βεδέμα μας.



ΕΠΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΗΚΕ ΚΑΤΑΛΗΨΗ

Το δεκαπενταμελές του ΕΠΑΛ Κισάμου, αποφάσισε ομόφωνα την κατάληψη του κτιρίου μετά από γενική συνέλευση στην οποία συμμετείχε η πλειοψηφία του σχολείου. Τα αιτήματα που ζητάμε να υλοποιηθούν είναι τα εξής:
Η έγκριση του Τομέα Υγιείας και Πρόνειας και Ευεξίας
Η αποστολή βιβλίων ειδικοτήτων για όλες τις ειδικότητες
Ο διορισμός καθηγητών ειδικοτήτων
Η παιδεία δεν είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης, και το πρώτο μέλημα της πολιτείας είναι η οργάνωση και η ευήμερη λειτουργία της παιδείας. Απαιτούμε την ικανοποίηση των παραπάνω αιτημάτων μέχρι τελείας. Λαμβάνοντας υπόψη ότι είμαστε ένα περιφερειακό ΕΠΑΛ και ότι η μετακίνηση των παιδιών στο σχολείο πραγματοποιείται κάτω από δύσκολες συνθήκες, μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις, σκόρπια χωριά σε όλη την Επαρχία Κισάμου με λεωφορείο. Επίσης η Τρίτη Τάξη αρκετών τομέων δεν έχουν τα βιβλία της ειδικότητας τους, ακόμα και τα βιβλία πανελλαδικών μαθημάτων.

Σε περίπτωση που δεν γίνει η υλοποίηση των παραπάνω αιτημάτων θα ξαναγίνει η διαδικασία της ψηφοφορίας τη Δευτέρα 10 Οκτωβρίου για να ξαναποφασιστεί το κλείσιμο του ΕΠΑΛ Κισάμου. Και ο αγώνας μας δεν θα σταματήσει αν δεν ικανοποιηθούν τα προαναφερόμενα αιτήματα. Ζητάμε μια δίκαιη εκπαίδευση και να μην είμαστε στο περιθώριο και ίσες ευκαιρίες για όλους
Με εκτίμηση
Το 15μελές του Σχολείου

O ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ

Στα Χανιά θα βρίσκεται απο σήμερα ο Σταύρος Θεοδωράκης και την Κυριακή το πρωί στις 11.30 το πρωί, θα έχει μακράς διαρκείας επικοινωνία με τους συγχωριανούς του αλλά και όσους θέλουν να πάνε στο Δραπανιά στο καφενείο του Καλοπαιδάκη. Μάλιστα η ανακοίνωση καταλήγει
Η πρόσκληση μας γίνεται σε ουδέτερο πολιτικά χρόνο, δεν μας ενδιαφέρει τι ψηφίσατε! Κι όταν θα έρθει πάλι- αργά ή γρήγορα- η ώρα να ξαναψηφίσετε, κανένας δεν σας βλέπει στην κάλπη (τι ψηφίζετε)!

ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ ΜΟΥ.....

Στο γνωστό σημείο στην διασταύρωση του Πύργου... 
Δεν μπορεί να φταίει πάντα ο δήμος και οι υπάλληλοι του; Βέβαια έχει μια κάποια ανοχή που φτάνει στα όρια της παράνοιας σε ορισμένα πράγματα. Άντε κύριε αντιδήμαρχε πιάσε τους το αυτί, δεν λογάτε να θέλουν μια καθαρίστρια κάθε μέρα επειδή δεν μπορούν να τα βάλουν μέσα στον κάδο τα σκουπίδια τους; Εκτός αν οι κάδοι είναι λίγοι; 
Φώτο Βασ. Κουντ.



ΘΥΜΑΜΑΙ

Θρησκευτικά ένα μάθημα που μας άρεσε πάρα πολύ όταν πηγαίναμε στο σχολείο, ειδικά στις τελευταίες τάξεις του Γυμνασίου ήταν από τα αγαπημένα μας. Φυσικά εξακολουθεί να παραμένει και στα παιδιά μας. 20 παίρναμε και τότε, 20 παίρνουνε και τώρα και μάλιστα δίχως διάβασμα.
Ούτε διαγωνίσματα, ούτε βιβλίο ανοίγαμε και πάντα κάναμε το σταυρό μας που μας τον είχαν μάθει στα κατηχητικά.... άλλος απογευματινός φόβος. Τελικά βγήκαμε καλοί χριστιανοί οι περισσότεροι.

ΑΛΛΟΥ

Γήπεδο Κανδάνου.. το χόρτο τοποθετείται σιγά-σιγά. Άντε και στα δικά μας, αν και δεν το βλέπω σύντομα. Δυστυχώς για άλλη μια φορά οι όμοροι δήμοι δίνουν βάρος στις αθλητικές εγκαταστάσεις, πράγμα που εμείς αγνοούμε χρόνια τώρα. Ότι υπάρχει στην Κίσαμο και θυμίζει αθλητική εγκατάσταση είναι δώρο κάποιου ευεργέτη. Σχέδιο πόλεως δίχως αθλητικές εγκαταστάσεις κάναμε επειδή δεν γουστάραμε το ποδόσφαιρο... Θα μου πείτε σάμπως και κάναμε για τ΄άλλα αθλήματα;
Η πόλη, ο δήμος, έχουν μείνει πολύ πίσω σε θέματα αθλητικών υποδομών εξαιτίας της αδιαφορίας που υπάρχει χρόνια τώρα, και δυστυχώς αυτή η αδιαφορία συνεχίζεται. Φυσικά υπάρχει και δικαιολογία ..ο Πλατανιάς είναι κοντά.

ΚΙΣΑΜΙΤΙΚΟΙ ΘΡΥΛΟΙ και ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ

Του Βασίλη Χαρωνίτη*
...στσι παλιούς καιρούς, ετότες που οι πειρατές εληστεύγανε τον τόπο μας, οι Χρισθιανοί είχανε χτισμένη την Ανάληψη, μιας όμορφη εκκλησά, κοντά στο χωριό Πλάτανος. Δίπλα τζη εκαθούντανε ο παπά Ηλίας με την γυναίκα του και τα κοπέλια ντου.
Ο παπά Ηλίας είχε μεγάλη ενορία και τακτικά έφευγε, γιατί και τ΄αλλά χωριά τονε καλούσανε για τσι βαφτίσεις, τσι γάμους, και τις θανές τωνε. Έλειπε 2-3 μέρες κι ύστερα, με το σακούλι γεμάτο, εγιάγερνε στο σπίτι ντου.
 Μια βολά, που έτυχε κι έλειπε, φανήκανε πειρατικά καράβια στο γιαλό, είδανε το φως των καντυλιώ τσ' Ανάληψης  και του σπιθιού του παπά και βγήκανε οι κουρσάροι στη στεριά. Ορμήσανε στο σπίτι, αρπάξανε την παπαδιά και τα κοπέλια, ξαναμπήκανε στα καράβια ντωνε και χαθήκανε μέσα στη νύχτα.
 Άμα εγιάγυρε ο παπά Ηλίας και βρήκε το σπίτι ντου έρημο και διαγουμισμένο, εσκοτεινιάστηκε. Εσιμώσανε οι γι' άνθρωποι που μάθανε τη συφορά ντου να τονε παρηγορήσουνε μ΄αυτός δεν είχε μιλημό. Και δεν επέρασε βδομάδα κι από τη στεναχώρια ντου απόθενε.
 Ύστερα ερημάξανε οι περιουσίες του, εχάλασε το σπίτι ντου κι όλα χαθήκανε. Το μόνο που απόμεινε είν' ένα όνομα "στση Παπαλιάς" για να θυμούμαστε την αδικιά που βρήκε τον παπά Ηλία και την οικογένεια του....
* Δάσκαλος τα 1958 στο Συρικάρι κατέγραψε εκατοντάδες Θρύλους και παραδόσεις της Κισάμου με την ντοπιολαλιά τους.