ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ! ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.
Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.
Το Δ.Σ. της Ένωσης Πολιτιστικών Φορέων Επαρχίας Κισάμου σας συγχαίρει θερμά για την ανάληψη των νέων καθηκόντων σας. Ευχόμαστε το νεοεκλεγέν Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Ποδοσφαιρικών Σωματείων Χανίων να έχει απόλυτη επιτυχία στο σημαντικό έργο που ανέλαβε να υπηρετήσει και να καταφέρει να αναδείξει το χανιώτικο ποδόσφαιρο κατά την διάρκεια της θητείας του. Η Ένωση Πολιτιστικών Φορέων Επαρχίας Κισάμου θα είναι συμπαραστάτης και αρωγός στην προσπάθειά σας, αφού η έννοια του αθλητισμού είναι αλληλένδετη με τον πολιτισμό. Με εκτίμηση Εκ του Δ.Σ. Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας Κουμής Ελευθέριος Τσοντάκης Χρήστος
Στην σύσκεψη που έγινε σήμερα το πρωί στα γραφεία των καθηγητών του ΕΠΑΛ Κισάμου παρουσία του δημάρχου κ. Σταθάκη, του αντιδημάρχου και υπεύθυνου για θέματα παιδείας κ. Γλαμπεδάκη, των καθηγητών του σχολείου και του συλλόγου των γονέων και κηδεμόνων αποφασίστηκε όπως από κοινού και χωρίς την συνδρομή των μαθητών, το σχολείο να κλείσει από αύριο κατεβαίνοντας σε απεργία οι καθηγητές. Είναι ντροπή να υποβαθμίζεται τόσο επιδεικτικά η Κίσαμος και η παιδεία της μάλιστα... δίχως να ερωτηθεί. Σε μια εποχή τόσης μεγάλης οικονομικής δυσκολίας οι Κισαμίτες μαθητές θα πρέπει να ταξιδεύουν 100 χιλιόμετρα καθημερινά για να πάρουν την ..δωρεάν παιδεία που το κράτος ονειρεύεται. Μάλιστα αντιπροσωπεία θα επισκεφτεί τον διευθυντή της δευτεροβάθμιας στο Ηράκλειο, αλλά και ο δήμος Κισάμου καλεί έκτακτο δημοτικό συμβούλιο για την Τετάρτη ώστε να αποφασίσουν και οι δημοτικοί σύμβουλοι για ξεχωριστές κινητοποιήσεις (κλείσιμο δήμου και υπηρεσιών).
"Οι μαθητές και οι μαθήτριαι του γυμνασίου Καστελλίου συγκεντωθέντες αποφασίσαμεν και δημόσια να εκδηλώσωμεν τας ευχαριστίας ημών και την βοήθειαν μας ευγνωμοσύνην προς τον πολιτευτήν του Νομού Χανίων Ελευθέριον Βενιζέλον, διότι προθύμως έσπευσε να ενισχύση το έργον ημών, το συντελούμενον εν τω γυμνασίω τούτω ήτοι την ίδρυσιν Λουτρών καθαριότητας χάριν της υγείας ημών των 350 μαθητών τούτου δια της χορηγήσεως αυτώ σεβαστού χρηματικού ποσού. Οι ευγνομονούντες μαθηταί του Γυμνασίου και μαθήτριαι αυτού. Κουνελάκη, Πιτσιγαυδάκη, Βαρουχάκη, Ξυπολιτάκη, Κογχυλάκη-Γιανουδάκη, Βλαστάκης, Βιδαλάκης, Μπασιάς, Μαζοκοπάκης, Αναγνωστάκης.
21 σακούλες σκουπίδια μάζεψαν λίγοι άνθρωποι στην παραλία από τα Βιγλιά ως και το ξενοδοχείο Μπάλος και πάλι έμειναν πολλά. Φυσικά οι άνθρωποι που το διοργάνωσαν έκαναν οτι μπορούσαν και από μια μεριά δεν θα μπορούσαν να κάνουν και περισσότερα. Δηλαδή με απλά ελληνικά λέω οτι, αποφάσισαν να κάνουν κάτι για μας, για τους φιλοξενούμενους μας, για τον δήμο και από πάνω τους κατηγορούμε οτι δεν μας ειδοποίησαν εγκαίρως. Ελληνικό χούι ... Λες και αν μας ειδοποιούσαν με ατομικές προσκλήσεις θα πηγαίναμε; - Συνιστώ λοιπόν σε όλους αυτούς που δεν τους ειδοποίησαν να πάνε να μαζέψουν τα υπόλοιπα και να μην μας ειδοποιήσουν εμάς. - Συνιστώ ακόμα οτι τέτοιες προσπάθειες πρέπει να έχουν μια υποστήριξη και δεν λέω την βοήθεια (σακούλες και γάντια) αλλά την σωστή διαφήμιση και προβολή της κάθε μάζωξης που δεν θα την κάνουν αυτοί που μαζεύουν τα σκουπίδια, αλλά ο δήμος, μιας και αυτή είναι δουλειά του. Τέλος συνιστώ σε όλους εμάς τους κατοίκους αυτής της περιοχής, τον παράδεισο που διαφημίζουμε καθημερινά (ειδικά οι ξενοδόχοι) να αφυπνιστούμε επιτέλους και εθελοντικά να βοηθάμε τέτοιες ενέργειες (ειδικά οι ξενοδόχοι) και να μην περιμένουμε σχολεία - οργανώσεις - και φυσιολάτρες να μας καθαρίζουν τις βρωμιές μας.
Υ.Σ Πόσο καθαρή μπορεί να θεωρείτε μια παραλία όταν σε μια ώρα μαζεύονται 20 σακούλες σκουπίδια;
Έχω μια υποψία οτι ο zarpa δεν ξέρει που ακριβώς ήταν (είναι) ο φούρνος και έγραψε στα Χανιά αντί να το ψάξει.... βέβαια το έχω ξαναπεί.... αν κάτι κακό συμβεί σε τούτη την μπάντα του Νομού το γράφουν με πολύ λεπτομέρεια.. π.χ "Αλβανό έπιασαν στο Καστέλι Κισάμου με διεθνές ένταλμα.", "Άγριο φονικό στο Σφηνάρι της Κισάμου", "Οπλοστάσιο ανακαλύφθηκε στην Κίσαμο", "Νορβηγίδα ισχυρίστηκε οτι την βίασαν στην Κίσαμο". .... δεν μας χέζετε ρε μάγκες που τα καλά είναι όλα δικά σας και τα κακά δικά μας. Και όχι οτι χρειαζόμαστε διαφήμιση κ. Παππά, αλλά δεν μπορεί ο παλαιότερος φούρνος να είναι στα Χανιά; Στον Πλάτανο ναι, στην Κίσαμο ναι, στον νομό Χανίων ναι. Στα Χανιά; Όχι βέβαια..
Oι νικητές στην μικρή κατηγορία ψαρέματος με φελλό στο λιμάνι Κισάμου κατά τους αγώνες της 1η Οκτώβρη ήταν: 1η ΘΕΣΗ : Στέλιος Τζουγανάκης 2η ΘΕΣΗ : Γιώργος Τζωρτζάκης 3η ΘΕΣΗ : Παναγιώτης Φραγκιουδάκης Οι οποίοι εκτός από το κύπελλο πήραν και δώρο από ένα επαγγελματικό καλάμι ψαρέματος προσφορά της εταιρείας ΣΙΜ ΑΕ.
Φυσικά βραβεύθηκε και ο μικρότερος καλαμιτσίς του αγωνα ο 9χρονος Στέλιος Περαθωράκης για τις ικανότητες του.
Γράφει ο Κώστας Σ. Χαρτζουλάκης kchartz@otenet.gr Στη δεκαετία του '90 μετά από ισχυρές πιέσεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) και της Παγκόσμιας Τράπεζας πολλές από τις αναπτυσσόμενες χώρες αλλά και νεοφιλελεύθερες κυβερνήσεις στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ ιδιωτικοποίησαν και το νερό (ύδρευση-αποχέτευση) στο όνομα των "διαρθρωτικών αλλαγών". Οι υποσχέσεις ήταν πολύ ελκυστικές. Φορολογικές απαλλαγές, ο ιδιωτικός τομέας είναι ανταγωνιστικός και πιο αποτελεσματικός, υπηρεσίες καλλίτερης ποιότητας, ιδιωτικά κεφάλαια για βελτίωση της ποιότητας του νερού και τιμές αποδεκτές από τους περισσοτέρους. Σήμερα, πολλές πόλεις (Παρίσι), περιφέρειες (Βαυαρία), ακόμη και χώρες έχουν επιλέξει να κλείσουν το βιβλίο στην ιδιωτικοποίηση του νερού, και έχουν αρχίσει την επαναφορά του υπό δημοτικό ή κρατικό έλεγχο. Ο στόχος τους δεν είναι να επιστρέψουν στην προ-ιδιωτικοποίηση κατάσταση, αλλά να αναπτύξουν σύγχρονα συστήματα διαχείρισης του νερού για τον 21ο αιώνα υπό δημόσιο έλεγχο, που ικανοποιούν τις ανάγκες των πολιτών. Η λογική μάλιστα της κρατικοποίησης δεν στηρίζεται μόνο στην αρχή ότι η διαχείριση του νερού πρέπει να είναι δημόσια, γιατί πρόκειται για δημόσιο αγαθό, αλλά και σε καθαρά οικονομικούς και περιβαλλοντικούς όρους, αφού αποδείχθηκε ότι η δημόσια διαχείριση είναι προς το συμφέρον και των πολιτών και του δημόσιου ταμείου. Την ίδια ώρα στη χώρα μας ψηφίστηκε, και δυστυχώς από μια "αριστερή" κυβέρνηση, η ιδιωτικοποίηση του νερού ως αναπτυξιακή δράση και "εργαλείο" εξόδου από την κρίση. Δεν κατάλαβαν τίποτα από τα αποτελέσματα της ιδιωτικοποίησης του νερού σε παγκόσμιο επίπεδο. Αντί να εξορθολογήσουν την λειτουργία των δημοτικών ή κρατικών επιχειρήσεων, τις "χαρίζουν" στους ιδιώτες για να αυξήσουν τα κέρδη τους, ιδιαίτερα στη σημερινή δυσμενή οικονομική συγκυρία. Δυστυχώς τις συνέπειες αυτής της απόφασης της Βουλής θα πληρώσουν και πάλι οι πολίτες.
Τελευταία φορά βρέθηκε στα σαλόνια της Α΄κατηγορίας Χανίων το 2011-12 μαζί με τον Κισαμικό.. αλλά δεν τα κατάφερε να κρατηθεί, μετά από 4 χρόνια επέστρεψε και έκανε και την πρώτη της νίκη σήμερα στο Δημοτικό στάδιο Κισάμου επί του Ίκαρου Μουρνιών με 1-0 με σκόρερ τον Τάσο Μπαγλατζή.
Κάτι τρέχει στο λιμάνι μας ...δεν είναι και μακριά οπότε ας πάτε να δείτε τι!! Από τις 14.00 ως τις 17.00 θα αναμετρηθούν οι καλύτεροι.... λένε, για να δούμε!!!
Δεδομένων των γεωπολιτικών εξελίξεων, η Κρήτη και ιδιαίτερα ο Ν. Χανίων φαίνεται να συγκεντρώνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον ζήτησης δωματίων. Η Ένωση Ξενοδόχων με συστηματική δουλειά και σε συνεργασία με T.O’s και αεροπορικές εταιρείες, προσπαθεί έντονα τα τελευταία χρόνια για επέκταση της τουριστικής σεζόν. Για αυτό τον λόγο, καλούμε: 1. Πρώτα τις αρχές να δώσουν έμφαση στις υποδομές, ......... .....να σας επιστήσουμε την προσοχή σας όσον αφορά τα φρεάτια που σε περίπτωση βροχής, αν δεν έχουν καθαριστεί, οδηγούν δυνητικά σε πλημμύρες προκαλώντας άσχημη εικόνα στους επισκέπτες μας ...... ...... το μεγάλο θέμα με τα σκουπίδια και τα μπάζα κατά μήκος κεντρικών οδικών αξόνων και του βόρειου οδικού άξονα, όπου οι αρμόδιες υπηρεσίες σε τακτά χρονικά διαστήματα, θα πρέπει να τα καθαρίζουν. 2. Οι επιχειρήσεις εστίασης καθώς επίσης και άλλες επιχειρήσεις με τουριστικές δραστηριότητες θα πρέπει να παραμείνουν ανοιχτές, ..... Υ.Σ Δεν αναφέρει τίποτα για τις λειτουργίες εργοστασίων σε τουριστικές περιοχές.... οπότε κάποιο λάθος θα έχει γίνει στην επιστολή. Για να μπορέσετε να επεκτείνετε την τουριστική περίοδο πρέπει πρώτα εσείς να δώσετε το καλό παράδειγμα.... ας μην βγάλουμε και φωτογραφίες από τώρα, αλλά αν χρειαστεί εδώ είμαστε, εκτός βέβαια αν θέλετε να επεκτείνετε την τουριστική περίοδο σε συγκεκριμένα μέρη του Νομού.. οπότε σας βγάζω το καπέλο.
Όπως ανακοινώθηκε από το σύλλογο γονέων του ΕΠΑΛ την Δευτέρα το πρωί 8.30 καλούνται όλοι οι γονείς των παιδιών που σπουδάζουν στο ΕΠΑΛ Κισάμου να βρίσκονται στο σχολείο για να αποφασίσουν από κοινού τις κινητοποιήσεις που θα πρέπει να κάνουν μετά και την απόφαση του περιφερειακού διευθυντή Δευτεροβάθμιας να κλείσει 3 τμήματα της Β΄τάξης του σχολείου και να μεταφέρει οι μαθητές στα Χανιά, αγνοώντας κόπο και έξοδα σε μια εποχή που η Κίσαμος καθημερινά υποβαθμίζεται. Παρόν στις κινητοποιήσεις θα είναι και ο δήμος που στέκεται στο πλευρό των μαθητών-καθηγητών στο θέμα αυτό. Ας ελπίσουμε οτι θα έχουμε και μια ανακοίνωση συμπαράστασης από την ... Περιφέρεια στο θέμα αυτό. Να υπενθυμίσω οτι ο σύλλογος Γονέων του ΕΠΑΛ έχει στείλει εδώ και μέρες επιστολή στον προϊστάμενο της δευτεροβάθμιας στα Χανιά κ. Ζερβάκη, με κοινοποίηση στον Δήμο Κισάμου, εξηγώντας τους λόγους που τα τμήματα αυτά πρέπει να μείνουν στην Κίσαμο.
Ο σύλλογος διδασκόντων του ΕΠΑ.Λ. Κισάμου δηλώνει την αντίθεση του στην απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Κρήτης, με την οποία καταργούνται 3 ολιγομελείς τομείς του Σχολείου μας. Συγκεκριμένα οι τομείς Ηλεκτρολογίας – Ηλεκτρονικής, ο τομέας Πληροφορικής και ο τομέας Υγείας – Πρόνοιας και Ευεξίας, με μια αιφνιδιαστική και ακατέργαστη απόφαση παύουν να υφίστανται. Αυτό συμβαίνει σε μια περιοχή κατά κύριο λόγο αγροτική με διάσπαρτα χωριά γύρω της και με χιλιομετρικές αποστάσεις που δημιουργούν απαγορευτικές συνθήκες για τη μετακίνηση των μαθητών σε σχολεία του κέντρου των Χανίων. Υπάρχουν μαθητές οι οποίοι διανύουν 35 χιλιόμετρα για να έρθουν στο σχολείο κάθε πρωί πράγμα που σημαίνει ότι η μεταφορά των μαθητών στα Χανιά φτάνει τα 80 χλμ. Ο κίνδυνος συρρίκνωσης και στο άμεσο μέλλον κατάργησης της Τεχνικής Εκπαίδευσης στην Κίσαμο είναι ορατός. Ανερμάτιστη ή στοχευμένη αυτή η απόφαση; Το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό για τους τομείς Ηλεκτρολογίας – Ηλεκτρονικής και Πληροφορικής επαρκεί πλήρως. Στον τομέα Υγείας – Πρόνοιας και Ευεξίας λείπει ένας εκπαιδευτικός. Τα εργαστήρια των υπό κατάργηση τομέων είναι πλήρως εξοπλισμένα και αυτό της Ηλεκτρονικής - Ηλεκτρολογίας ανακαινίζεται φέτος εξ’αρχής. Να υπενθυμίσουμε ότι ο τομέας της Πληροφορικής που κλείνει έχει σημαντικές διακρίσεις και φέτος εκπροσωπεί τη χώρα μας στην Πανευρωπαική Έκθεση Δημιουργίας στη Ρώμη (European Makerfaire 2016). Η έννοια της μόρφωσης για αυτούς που παίρνουν αυτές τις αποφάσεις είναι μόνο αριθμοί και όρια που αν δεν τα προσεγγίσεις τελικά είσαι χαμένος. Επειδή το συνταγματικό δικαίωμα των μαθητών μας να επιλέγουν τους τομείς που τους ενδιαφέρουν είναι αναφαίρετο, ζητούμε την άμεση ανάκληση της απόφασης για τη μη έγκριση των τομέων μας από το περιφερειακό διευθυντή. Επιπλέον αρνούμαστε να μεθοδεύσουμε με οποιοδήποτε τρόπο μεταφορά μαθητών από τον ένα τομέα στον άλλο, σεβόμενοι απόλυτα την επιθυμία των μαθητών για τους τομείς που επέλεξαν. Στη κατεύθυνση αυτή θα αγωνιστούμε έχοντας μαζί μας το Δήμο, τους γονείς, τους μαθητές μας και την τοπική κοινωνία. Ο Σύλλογος Διδασκόντων ΕΠΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ
Γράφει στην προσωπική του σελίδα ο Μανούσος Βολουδάκης
Δυο λόγια για το μάθημα των θρησκευτικών Η συζήτηση γύρω από τα θρησκευτικά στα σχολεία, κρύβει ένα πολύ βαθύτερο ρήγμα στις αντιλήψεις για την ταυτότητα της πατρίδας μας. Αυτοί που σήμερα κυβερνούν, θέλουν το μάθημα να γίνει «θρησκειολογικό», να γίνει δηλαδή μια ουδέτερου χαρακτήρα παρουσίαση όλων των γνωστών θρησκειών. Πρόκειται για μια ακόμη εκδήλωση της ιδεοληψίας τους. Όσο περισσότερο η κυβέρνηση εξευτελίζεται στο πεδίο των προεκλογικών της υποσχέσεων, τόσο περισσότερο εστιάζει στις προτεραιότητες του 3% των παλαιών υποστηρικτών της. Το ζήτημα επιβάλλει καθαρές κουβέντες: Πιστεύω ότι τα Ελληνόπουλα* πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να μαθαίνουν τα βασικά σημεία της Ορθόδοξης Χριστιανικής πίστης στο σχολείο. Εκεί πρέπει να είναι η έμφαση του μαθήματος γιατί αυτή είναι η πίστη της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων. Ασφαλώς και πρέπει να γνωρίσουν στις μεγαλύτερες τάξεις και τις άλλες θρησκείες. Ασφαλώς και πρέπει να υπάρχει πρόνοια για τα παιδιά που οι οικογένειές τους – ή τα ίδια αν βρίσκονται σε κατάλληλη ηλικία – έχουν διαφορετική ή και καμιά θρησκευτική πίστη. Ο σεβασμός στη διαφορετική πεποίθηση πρέπει να είναι απόλυτος. Επιτέλους όμως πρέπει να γίνει σεβαστή και η ταυτότητα της πλειοψηφίας. Η Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη είναι αναπόσπαστο μέρος της συλλογικής μας ταυτότητας. Αυτό αναγνωρίζεται σε όλα τα συντάγματα της πατρίδας μας, από τα πρώτα – εξαιρετικά φιλελεύθερα - συντάγματα της Επανάστασης του 1821 ως το σημερινό. Δε θα μπορέσει να ανατρέψει αυτή την πραγματικότητα ένας τυχαίος Υπουργός Παιδείας! Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε αν θέλετε να διαβάσετε παλαιότερό κείμενό μου που δημοσιεύθηκε σε θεματικό ένθετο της Καθημερινής για τις σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας στον 21ο αιώνα. Αν και δεν αναφέρεται ειδικότερα σε θέματα παιδείας, πιστεύω έχει σχέση με τη συζήτηση που διεξάγεται αυτό τον καιρό. Σωστά τα περισσότερα αλλά για ποια ελληνόπουλα μιλάμε όταν το ποσοστό των αλλοδαπών στην τάξη είναι ίσο ή μεγαλύτερο από τα παιδιά μας; Άρα μάθημα θρησκευτικών θα παρακολουθούν τα ελληνόπουλα τα υπόλοιπα όξω (τι έγινε ο σεβασμός στον μαθητή;). Δυστυχώς από την στιγμή που υπάρχει τόση πολυπολιτισμικότητα στην χώρα μας τα θρησκευτικά και όπως τα θέλουμε να διδάσκονται .... πρέπει να πάνε στην ..εκκλησία. Και στο κάτω -κάτω της γραφής τι σχέση έχει η πολιτική, γιατί πολιτική κάνουν όλοι σήμερα, με το μάθημα των Θρησκευτικών στα δημοτικά και στα γυμνάσια.
Ο προβληματισμός για καλύτερη, περισσότερο ενδιαφέρουσα και καινοτόμο διδασκαλία στοχεύοντας στο να βελτιώσουν οι μαθητές μας τις δεξιότητες τους, αλλά και να αναβαθμίσουμε το ρόλο του δασκάλου, οδήγησε εμάς, καθηγητές από έξι (6) διαφορετικά ευρωπαϊκά σχολεία στο να αιτηθούμε και τελικά να μας εγκριθεί το Erasmus+/ΚΑ2 project “ M.A.T.H.S.: Maths, Art, Technology for an Harmonious Society” για τα σχολικά έτη 2015-2017 και το οποίο βασίζεται στη διδασκαλία μαθηματικών με χρήση των Νέων Τεχνολογιών. Τα σχολεία που συμμετέχουν σε αυτό είναι: •Kocasinan Ahmet Eren Anadolu Lisesi Καισάρεια Τουρκία- ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, •Atakum Anadolu Lisesi Σαμψούντα Τουρκία - ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, •Istituto Tecnico Industriale Statale Alessandro Volta Περούτζια Ιταλία- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, •I.E.S. Azahar Σεβίλλη Ισπανία- ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, •Goetheschule Wetzlar Γερμανία- ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, •Γενικό Λύκειο Κισάμου Ελλάδα
Αρχικά στη διαδικτυακή πλατφόρμα «twinspace» του etwinning project M.A.T.H.S. που δημιουργήθηκε για επικοινωνία, συνεργασία, ανάρτηση και διάδοση αποτελεσμάτων του Erasmus+ project, παρουσιάστηκε η διδακτέα ύλη των χωρών που συμμετέχουν στο project από τους καθηγητές των μαθηματικών: Bülent Ιşık-Καισάρεια Τουρκία, Suat Sönmez-Σαμψούντα Τουρκία, Gülsemin Turan καθηγήτρια αγγλικών-Σαμψούντα Τουρκία, Manuel González Maroto-Σεβίλλη Ισπανία, Antonella Pignatelli και Nicoletta Bucigni Περούτζια-Ιταλία, Meike Stamer-Wetzlar Γερμανία και Ευθυμία Φιλιππάκη-Κίσαμος Ελλάδα. Βασιστήκαμε σε από κοινού διδασκόμενες ενότητες και από την έναρξη του Erasmus+ project μας κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2015-2016, με τη βοήθεια που μας παρέχει η τεχνολογία δημιουργήσαμε αρχεία πάνω στα μαθήματά μας χρησιμοποιώντας το λογισμικό «Geogebra», αρκετά από τα οποία εφαρμόσαμε στην τάξη, όπως επίσης τα παρουσιάσαμε κατά τις μέχρι τώρα συναντήσεις μας στην Ισπανία και Ιταλία. Παράλληλα δημιουργήσαμε μαθηματικά παιχνίδια, ώστε οι μαθητές χρησιμοποιώντας το λογισμικό και τις γνώσεις τους στα μαθηματικά, να μπορούν να κάνουν επανάληψη και να δίνουν απαντήσεις σε διάφορα test με τρόπο ευχάριστο και στα πλαίσια ευγενούς συναγωνισμού να προσπαθούν να βρεθούν στην πρώτη θέση του νικητή. Όλα τα αρχεία έχουν αναρτηθεί στην πλατφόρμα του Geogebra.org είναι διαθέσιμα σε όλους τους συναδέλφους μαθηματικούς σε όλον τον κόσμο, αλλά κυρίως σε όλους τους μαθητές μας, που οποιαδήποτε στιγμή μπορούν να ανατρέξουν σε αυτά και να επαναλάβουν ή να εμπεδώσουν ενότητες των μαθηματικών
Οι μαθητές που είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον (όπως οι ίδιοι θα σχολιάσουν σε λίγο) γι’ αυτό τον τρόπο διδασκαλίας και για το μάθημα γενικότερα, ενώ οι καθηγητές αποκόμισαν την ικανοποίηση της αποδοτικότητας της διδασκαλίας τους. Από την οπτική γωνία του καθηγητή, μπορούμε να αναφέρουμε ότι η διδασκαλία στο σχολικό εργαστήριο παρουσιάζει αρκετά θετικά στοιχεία αλλά και δυσκολίες κατά την πραγματοποίηση της. Στα θετικά αναφέρονται: α) ότι οι μαθητές δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το μάθημα με χρήση ηλεκτρονικών συσκευών. Ακόμη και οι πλέον αδύνατοι από αυτούς αλλά και κάποιοι από τους μαθητές μας με ιδιαιτερότητες συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους και συμμετέχουν ενεργά στο μάθημα. Το περιβάλλον του εργαστηρίου τούς είναι αρκετά φιλικό και η εξοικείωση τους με τις νέες τεχνολογίες τους οδηγεί στο να μη μένουν αδιάφοροι στην εκπαιδευτική διαδικασία. Με ιδιαίτερη χαρά ασχολούνται με τα μαθηματικά παιχνίδια. β) Η διδασκαλία παύει να είναι δασκαλοκεντρική. Οι μαθητές βρίσκονται στο κέντρο της μάθησης, καθώς συνεργάζονται, πειραματίζονται, εικάζουν και καταλήγουν σε συμπεράσματα. Ο καθηγητής επιβλέπει, εξηγεί, ενθαρρύνει, επιβραβεύει. Στις δυσκολίες που παρουσιάζονται μπορούμε να αναφέρουμε: α) την έλλειψη χρόνου για πολλές διδασκαλίες στο σχολικό εργαστήριο πληροφορικής κάτω από την πίεση της διδακτέας ύλη, β) την έλλειψη αρκετής υλικοτεχνικής υποδομής, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αρκετοί μαθητές ανά ηλεκτρονικό υπολογιστή, γ) τον πολύ χρόνο που ο εκπαιδευτικός πρέπει να διαθέσει για να προετοιμάσει το μάθημα του. Καταλήγοντας θεωρούμε μεγάλη ευκαιρία για το μικρό μας σχολείο την υλοποίηση του συγκεκριμένου Erasmus+ project. Μέσα από τα Ευρωπαϊκά προγράμματα μας δόθηκε η ευκαιρία να καινοτομήσουμε και να εφαρμόσουμε νέους τρόπους διδασκαλίας και μάθησης αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις που επιφέρουν οι ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα της τεχνολογίας, της πληροφορίας και της επικοινωνίας. Παράλληλα, μέσα από τις μετακινήσεις μας, να γνωρίσουμε νέους τόπους, κουλτούρες, νέους συναδέλφους, οι μαθητές μας νέους συμμαθητές και να επιβεβαιώσουμε ότι η γνώση και οι φιλίες δεν περιορίζονται από γεωγραφικά σύνορα. Έφη Φιλιππάκη Μαθηματικός Γενικού Λυκείου Κισάμου