ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ
ΨΗΦΙΣΜΑ
Ως Ένωση έχουμε εκφράσει τις θέσεις μας για το σχολείο που έχουμε ανάγκη σήμερα τα παιδιά μας και εμείς αλλά και η εκπαιδευτική κοινότητα. Ένα σχολείο υποχρεωτικά 12χρονο, δημόσιο και δωρεάν, που θα παίρνει υπόψη του τις σημερινές ανάγκες - αλλά και δυνατότητες - για ολόπλευρη, επιστημονική μόρφωση των παιδιών μας, σε σύγχρονες υποδομές και με το κατάλληλο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.
Αντί για αυτό το σχολείο, το νέο νομοσχέδιο φέρνει ένα σχολείο:
• Με περισσότερα παιδιά στην τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο.
• Με «εργαστήρια δεξιοτήτων» και προώθηση της αποσπασματικότητας στην γνώση και του γεωγραφικού προσδιορισμού «καλών» και «κακών» σχολείων.
• Με διδασκαλία της «επιχειρηματικότητας» στο Δημοτικό!
• Με πρωτεύουσας και δευτερεύουσας σημασίας μαθήματα Γυμνασίου που κατηγοριοποιούν την μόρφωση σε χρήσιμη και μη χρήσιμη.
• Με την «Τράπεζα Θεμάτων» και το «Λύκειο – εξεταστική αρένα» να διασφαλίζει την ανισότιμη εξέταση των μαθητών σε ύλη που (και με ευθύνη του Υπουργείου) μπορεί να μην έχουν διδαχθεί.
• Με την εσωτερική και εξωτερική «αξιολόγηση» να διαμορφώνει ένα αυτόνομο σχολείο προωθώντας την ανισοτιμία στην γνώση, την ελάφρυνση της κρατικής χρηματοδότησης και την κατηγοριοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολείων.
• Με την επαναφορά των πολυήμερων αποβολών και την αναγραφή της «διαγωγής» στο απολυτήριο να ενισχύει τον τιμωρητικό χαρακτήρα του σχολείου, σε βάρος του παιδαγωγικού.
• Με εγγύηση της κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών μόνο στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, την στιγμή που 30.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έχουν μονιμοποιηθεί όχι σαν δημόσιοι υπάλληλοι αλλά σαν κατηγορία εκπαιδευτικών.
• Με αδιαφορία για την παράλληλη στήριξη και τα τμήματα ένταξης παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, αφού κατά προτεραιότητα θα καλύπτονται οι θέσεις μόνο στα Ειδικά Σχολεία.
• Με ηλικιακό όριο τα 17 χρόνια για την εγγραφή σε ΕΠΑΛ, που ουσιαστικά σπρώχνει χιλιάδες παιδιά σε ιδιωτικά ΙΕΚ.
• Με διδασκαλία Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο, ενώ τα παιδιά μας δεν έχουν κατακτήσει ακόμα την χρήση της μητρικής τους γλώσσας αλλά και ενώ υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε βοηθητικό και επιστημονικό προσωπικό.
• Με προώθηση της «Αριστείας» μέσω των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων, σε αντίθεση με την αναγκαιότητα της εποχής μας, που είναι η ενιαία, καθολική δημόσια και δωρεάν Παιδεία που θα εξυψώνει το μορφωτικό επίπεδο του λαού και της νεολαίας μας.
Είναι άκρως αντιπαιδαγωγική και επικίνδυνη η ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσα από την ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος από την τάξη. Υποβαθμίζει την ήδη υποβαθμισμένη εκπαίδευση που έχουν σήμερα τα παιδιά μας μετατρέποντας τα σχολικά μαθήματα σε «big brother».
Για μια ακόμα φορά η σημερινή κυβέρνηση όπως και οι προηγούμενες δεν πρωτοτυπεί, κανένα από τα χρόνια αιτήματα του γονεϊκού κινήματος δεν περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο.
Καμιά κουβέντα για αύξηση χρηματοδότησης, για εκσυγχρονισμό υποδομών, για δωρεάν μεταφορές για όλα τα παιδιά στα Καλλιτεχνικά, Μουσικά, Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, για κάλυψη κενών θέσεων σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.
Ακόμα διεκδικούμε:
• Να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για πλήρη αποζημίωση όλων των γονέων που έχουν καταβάλει προκαταβολή ή ολόκληρο το πόσο σχολικής εκδρομής που ακυρώθηκε.
• Τώρα που τα σχολεία ανοίγουν, αλλά και με την έναρξη της σχολική χρονιάς τον Σεπτέμβρη απαιτούμε να πληρούν όλες τις συνθήκες υγείας και ασφάλειας, μόνιμο προσωπικό καθαριότητας καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας των σχολείων.
• Ειδική μέριμνα για την κάλυψη της ύλης που δεν διδάχθηκε στους 2 μήνες κλειστών σχολείων.
• Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού ώστε την νέα χρονιά να μην υπάρξει ούτε ένα εκπαιδευτικό κενό.
• Σχολικά κτήρια που να πληρούν τις συνθήκες υγιεινής για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
• Ειδικά μέτρα για ομαλή μετάβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική μορφωτική διαδικασία. Τα παιδιά χρειάζεται να καταννοήσουν ότι δεν έκαναν διακοπές, αλλά και την αλλαγή από τις συνέπειες της πανδημίας στην οικογένεια.
• Ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών (σχολικούς ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς).
Ως Ένωση ενώνουμε την φωνή μας και με άλλες Ενώσεις πανελλαδικά, αλλά και την ΑΣΓΜΕ:
* Καταδικάζουμε την προσπάθεια της κυβέρνησης να φέρει για ψήφιση νομοσχέδιο για την Παιδεία εν μέσω πανδημίας.
* Απορρίπτουμε το νομοσχέδιο σαν αντιεκπαιδευτικό και ζητάμε να μην ψηφιστεί από την Βουλή.
Το ΔΣ της Ένωσης
ΨΗΦΙΣΜΑ
Ως Ένωση έχουμε εκφράσει τις θέσεις μας για το σχολείο που έχουμε ανάγκη σήμερα τα παιδιά μας και εμείς αλλά και η εκπαιδευτική κοινότητα. Ένα σχολείο υποχρεωτικά 12χρονο, δημόσιο και δωρεάν, που θα παίρνει υπόψη του τις σημερινές ανάγκες - αλλά και δυνατότητες - για ολόπλευρη, επιστημονική μόρφωση των παιδιών μας, σε σύγχρονες υποδομές και με το κατάλληλο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.
Αντί για αυτό το σχολείο, το νέο νομοσχέδιο φέρνει ένα σχολείο:
• Με περισσότερα παιδιά στην τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο.
• Με «εργαστήρια δεξιοτήτων» και προώθηση της αποσπασματικότητας στην γνώση και του γεωγραφικού προσδιορισμού «καλών» και «κακών» σχολείων.
• Με διδασκαλία της «επιχειρηματικότητας» στο Δημοτικό!
• Με πρωτεύουσας και δευτερεύουσας σημασίας μαθήματα Γυμνασίου που κατηγοριοποιούν την μόρφωση σε χρήσιμη και μη χρήσιμη.
• Με την «Τράπεζα Θεμάτων» και το «Λύκειο – εξεταστική αρένα» να διασφαλίζει την ανισότιμη εξέταση των μαθητών σε ύλη που (και με ευθύνη του Υπουργείου) μπορεί να μην έχουν διδαχθεί.
• Με την εσωτερική και εξωτερική «αξιολόγηση» να διαμορφώνει ένα αυτόνομο σχολείο προωθώντας την ανισοτιμία στην γνώση, την ελάφρυνση της κρατικής χρηματοδότησης και την κατηγοριοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολείων.
• Με την επαναφορά των πολυήμερων αποβολών και την αναγραφή της «διαγωγής» στο απολυτήριο να ενισχύει τον τιμωρητικό χαρακτήρα του σχολείου, σε βάρος του παιδαγωγικού.
• Με εγγύηση της κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών μόνο στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, την στιγμή που 30.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έχουν μονιμοποιηθεί όχι σαν δημόσιοι υπάλληλοι αλλά σαν κατηγορία εκπαιδευτικών.
• Με αδιαφορία για την παράλληλη στήριξη και τα τμήματα ένταξης παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, αφού κατά προτεραιότητα θα καλύπτονται οι θέσεις μόνο στα Ειδικά Σχολεία.
• Με ηλικιακό όριο τα 17 χρόνια για την εγγραφή σε ΕΠΑΛ, που ουσιαστικά σπρώχνει χιλιάδες παιδιά σε ιδιωτικά ΙΕΚ.
• Με διδασκαλία Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο, ενώ τα παιδιά μας δεν έχουν κατακτήσει ακόμα την χρήση της μητρικής τους γλώσσας αλλά και ενώ υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε βοηθητικό και επιστημονικό προσωπικό.
• Με προώθηση της «Αριστείας» μέσω των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων, σε αντίθεση με την αναγκαιότητα της εποχής μας, που είναι η ενιαία, καθολική δημόσια και δωρεάν Παιδεία που θα εξυψώνει το μορφωτικό επίπεδο του λαού και της νεολαίας μας.
Είναι άκρως αντιπαιδαγωγική και επικίνδυνη η ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσα από την ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος από την τάξη. Υποβαθμίζει την ήδη υποβαθμισμένη εκπαίδευση που έχουν σήμερα τα παιδιά μας μετατρέποντας τα σχολικά μαθήματα σε «big brother».
Για μια ακόμα φορά η σημερινή κυβέρνηση όπως και οι προηγούμενες δεν πρωτοτυπεί, κανένα από τα χρόνια αιτήματα του γονεϊκού κινήματος δεν περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο.
Καμιά κουβέντα για αύξηση χρηματοδότησης, για εκσυγχρονισμό υποδομών, για δωρεάν μεταφορές για όλα τα παιδιά στα Καλλιτεχνικά, Μουσικά, Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, για κάλυψη κενών θέσεων σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.
Ακόμα διεκδικούμε:
• Να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για πλήρη αποζημίωση όλων των γονέων που έχουν καταβάλει προκαταβολή ή ολόκληρο το πόσο σχολικής εκδρομής που ακυρώθηκε.
• Τώρα που τα σχολεία ανοίγουν, αλλά και με την έναρξη της σχολική χρονιάς τον Σεπτέμβρη απαιτούμε να πληρούν όλες τις συνθήκες υγείας και ασφάλειας, μόνιμο προσωπικό καθαριότητας καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας των σχολείων.
• Ειδική μέριμνα για την κάλυψη της ύλης που δεν διδάχθηκε στους 2 μήνες κλειστών σχολείων.
• Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού ώστε την νέα χρονιά να μην υπάρξει ούτε ένα εκπαιδευτικό κενό.
• Σχολικά κτήρια που να πληρούν τις συνθήκες υγιεινής για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
• Ειδικά μέτρα για ομαλή μετάβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική μορφωτική διαδικασία. Τα παιδιά χρειάζεται να καταννοήσουν ότι δεν έκαναν διακοπές, αλλά και την αλλαγή από τις συνέπειες της πανδημίας στην οικογένεια.
• Ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών (σχολικούς ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς).
Ως Ένωση ενώνουμε την φωνή μας και με άλλες Ενώσεις πανελλαδικά, αλλά και την ΑΣΓΜΕ:
* Καταδικάζουμε την προσπάθεια της κυβέρνησης να φέρει για ψήφιση νομοσχέδιο για την Παιδεία εν μέσω πανδημίας.
* Απορρίπτουμε το νομοσχέδιο σαν αντιεκπαιδευτικό και ζητάμε να μην ψηφιστεί από την Βουλή.
Το ΔΣ της Ένωσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου