Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2022

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΑΝΤΛΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

Στο λιμάνι Καβονησίου στην Κίσαμο βρίσκονται τα βοηθητικά πλοία που έχουν αναλάβει την άντληση των καυσίμων όσο και των άλλων λιπαντικών του ναυαγίου στο Δραπανιά. 
Μεγάλη ποσότητα απο τα καύσιμα που αντλήθηκαν χθες βρίσκεται σε ειδικά δοχεία στην βόρεια προβλήτα του λιμανιού, ενώ σήμερα η επιχείρηση θα έχει και δύτες αφού μια δεξαμενή ειναι εγκλωβισμένη στην άμμο. Ήδη ο εξοπλισμός που χρειάζεται για την επιχείρηση αυτή έχει έλθει απο τον Πειραιά και φορτώνεται στο ρυμουλκό. 
Ο καιρός ειναι ιδανικός και όπως λένε αν όλα πάνε καλά σήμερα αργότερα αύριο θα έχουν τελειώσει τελείως με τα καύσιμα. Πάντως ο επαναπατρισμός των ναυτικών αργεί καθώς η πλοιοκτήτρια εταιρεία κρατά ακόμα αποστάσεις...με αποτέλεσμα να παραμένουν σε ξενοδοχείο της περιοχής με έξοδα που καλύπτει ο Δήμος Κισάμου. Χθες υπήρχε άλλη μια διάσωση στο πλοίο καθώς άνδρες του λιμενικού που ανέβηκαν βρήκαν και μια...γάτα την οποία μετέφεραν στο λιμάνι Κισάμου.
 

 

ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ;

Η τάξη συνεχίζει να κλείνει με :
1 θετικό κρούσμα σε Ολλανδία, Τσεχία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία,
2 θετικά κρούσματα στην Ιταλία,
3 θετικά κρούσματα Ισπανία,
το 20% της τάξης στη Γερμανία,
με 50%+1 στην Ελλάδα.
Πάνω από 10% των μαθητών μας απουσιάζε χτες και σήμερα απο τις σχολικές τάξεις και εμείς συνεχίζουμε στο αποτυχημένο  μοντέλο...των 25 μαθητών ανά τμήμα. Την ίδια ώρα, ο τρόπος ιχνηλάτησης δημιουργεί τεράστιες δυσκολίες στις οικογένειες των μαθητών μας αφού αναστατώνεται όλος ο οικογενειακός προγραμματισμός.
Αντώνης Τσαλαπάκης

ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΑΡΔΕΥΣΗΣ ΕΙΣ ΔΙΠΛΟΥΝ

 Μια ανάρτηση που πρέπει να προβληματίσει το Δήμο μιας και μπορεί το λάθος να μην ειναι εσκεμμένο αλλά ... υπάρχει. Φυσικά εκτός της ταλαιπωρίας ως την διόρθωση του, η καχυποψία οτι κάτι δεν λειτουργεί σωστά υπάρχει!!
Γράφει λοιπόν η παθούσα περισσότερο για να ενημερώσει γιατί μπορεί να υπάρχουν και άλλοι στην ίδια κατάσταση...
- Ανοίγοντας κάθε λογαριασμό άρδευσης, με έκπληξη βρίσκω προηγούμενα υπόλοιπα και μάλιστα έχουν πάρει και την ανάλογη προσαύξηση. 
Γνωρίζοντας, ότι ποτέ δεν άφησα απλήρωτο λογαριασμό ανέτρεξα στις winbank συναλλαγές μου. Το αποτέλεσμα μπορείτε να το δείτε, όλοι οι λογαριασμοί με προηγούμενο χρέος ΠΛΗΡΩΜΕΝΟΙ μέσω winbank στις 03/11/21
Και ερωτώ...Τι γίνεται βρε παιδιά; 
Αν κάποιος δεν έχει τις γνώσεις, αν κάποιος απουσιάζει, αν είναι μιας, κάποιας ηλικίας κτλ 
τι κάνει ;
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές ελέγχονται ή αν πάρουμε χαμπάρι το λάθος καλώς κι αν δεν το πάρουμε "εβίβα του βουγιού"
Στην προκειμένη περίπτωση μου μιλάμε όμως για πολλά 1.400,28 ευρώ δεν το λες και λίγο. 
Τα μάτια σας 14 που λένε, γιατί δεν ξέρετε από πού θα σας έρθει ..
Α.Κ

ΑΡΧΗ ΣΟΦΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΝΟΙΑΣ Η ΓΝΩΣΙΣ (ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΣ Ο ΡΟΔΙΟΣ)

Γράφει ο Γ. Πευκιανάκης* 
 Ο μακαριστός αοίδιμος Ειρηναίος παραμένει σχεδόν δέκα χρόνια από την κοίμησή του ο πλησιέστερος «άγιος». Είχαμε γνωρισθεί και πριν την επιστροφή του από τη Γερμανία, τότε ως νέος εκπαιδευτικός και εγώ και η από μαθήτρια γειτόνισσα του και σύζυγός μου. Από το 1980 και μετά συνυπήρξαμε και ως γείτονες και δάσκαλοι.
  Οι επισκέψεις του ως συνήθιζε, ήταν να μας ευχηθεί και να συζητήσομε. Η σχέση του με τα παιδιά των οικοτροφείων και οι επισκέψεις του στα σχολεία ήταν σχέση καθημερινής επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης.
 Σε μια τέτοια επίσκεψη, μας προσέφερε δώρο ένα βιβλίο για τον Σωκράτη (470-399 π.χ) ..
- τι ωραία το λέει ο Σωκράτης, ότι το ενύπνιο, όραμα τον διέτασσε «μουσικήν ποίει και εργάζου»(Πλάτωνος – Φαίδων 60γΥποδηλώνει την σημασία της τέχνης τόσο στην παιδεία, όσο και στη ζωή γενικότερα, με την προϋπόθεση, ότι η παιδεία έχει τελικό στόχο την ανύψωση του ανθρώπου με γνώση αλλά και ευαισθησία, με κρίση και ανθρωπιά, με εσωτερική καλλιέργεια και κοινωνική συνείδηση και εγώ τονίζει, σαν αλογόμυγα που έλεγε ο Σωκράτης, ενοχλώ τους ανθρώπους, ανήσυχοι να είναι στον αγώνα της ζωής στην ορθοδοξία και ορθοπραξία. Όμως -ο πολύς κόσμος συνεχίζει αγνοεί τη διδασκαλία του Σωκράτη και τα περί ιδεών του Πλάτωνος  και την μεταφυσική του Αριστοτέλη και ότι το δάσκαλο- που γνωρίζει- πρέπει να διδάσκει και ως πρότυπο και παράδειγμα. Η παρουσία μας στην εκκλησία- των δασκάλων επενεργεί πνευματικά  όσο μάλλον και των ιερέων. 
- Εμείς λοιπόν σαν εκκλησία τι κάνομε; Ζητούμε και την συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς.
Επεδίωκε ο Ειρηναίος να ενισχύσει την επίδραση της εκκλησίας και δια της παρουσίας των δασκάλων και σε κάθε ευκαιρία  συνεργάζονταν και με δασκάλους  και τι τιμή έλεγε, ένας δάσκαλος κα να ψάλλει στο Αναλόγιο.
Αυτή η συνύπαρξη σχολείου και εκκλησίας ήταν ζητούμενο για τον Ειρηναίο. Η πνευματικότητα των ανθρώπων ως αλληλεπίδραση σχολείου και εκκλησίας, την οποία σε ανώτερη μορφή επιτελούσε και συνεχίζει η Ορθόδοξη Ακαδημία.
  Χρόνους πολλούς η φωτεινή  μορφή του Ειρηναίου, και το παραδειγματικό του έργο του οδηγεί πολλές ψυχές αλλά και οι μαθητές μας με σεβασμό πολλά θυμούνται.
Έτσι σαν συνέχεια πνευματικής υπενθύμισης, στον νου μου  το κήρυγμα και η ζωή του Ειρηναίου, ο Σωκράτης και ο Χριστός συμπορεύονται αέναοι οδηγοί της ψυχής. 
Φιλοσοφία και πίστη. Η φιλοσοφία, η αναζήτηση της αλήθειας της πραγματικότητας. Αυτή η φιλία, η φιλότητα αγνή συνύπαρξη με την σοφία. Όπου σοφία, σεβασμός σέβομαι και σεμνός ο σοφός! Σοφός, η δυνατότητα να δεις το εσωτερικό φως και την μεταβλητότητα των πραγμάτων. Όποιος μένει στην επιφάνεια του κόσμου στα μεν εύκολα ναρκώνεται στα δε δύσκολα  καταρρακώνεται.
Οι Διοσημίες της μαντικής σήμαιναν μια διαδραστικότητα με το Υπέρτατο, όπου έρχεται η πίστη και η προσευχή να ενεργοποιήσει την ψυχή. Καμιά μαντεία  όμως και κανένας οιωνός δεν πρέπει να εμποδίζει  τον ανώτερο αγώνα, που το καθήκον επιβάλλει, όταν στην Ιλιάδα του Ομήρου παρά την πρόβλεψη της  ήττας των Τρώων ο Έκτωρ επιλέγει «είς οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί πάτρης»
Παιδεία είναι η με την φιλοσοφία- επιστήμη- καλλιέργεια της ψυχής. Ψυχή εις τον Όμηρο είναι η ζωή στο φως, αφού ο Άδης είναι σκοτεινός, όπου δεν έχει φως, ζωή είδος - Α-ε-ιδης.
 Η αφιλοσόφητη ζωή (αδιαφορία για την ψυχή) με υπερβολικό φόβο και χωρίς μέτρο οδηγεί στον χρηματισμό - διαρκής αγωνία πλουτισμού- για  πολυτελή ζωή, την δυσκολία καλύψεως αναγκών, τ ’αναπάντεχα της ζωής, επίσης στη συσσώρευση αγαθών οδηγεί και ο άμετρος συναγωνισμός επιδείξεως και η επιδίωξη και διατήρησης εξουσίας.
Η άγνοια-η μη βαθύτερη γνώση- μεγεθύνει τον φόβο, αυξάνει τον ατομισμό, μας απομακρύνει  από την φιλανθρωπία, μας προτρέπει όμως στην ικανοποίηση επιθυμιών που σε πολλούς γίνονται πάθη. Ο άνθρωπος αφημένος στον θόρυβο των παθών, την ανάγκη εξεύρεσης μέσων-χρημάτων- διαρκούς προσπάθειας, «επακούσαι και παρασχείν την διάνοιαν ου δύναται»- Δεν βοηθά τον νου του να καταλάβει.
 Εσωτερική διάνοια είναι η ενθύμηση «ποιος είμαι». Χωρίς το «γνώθι σ’ αυτόν» την αυτοσυνειδησία, υπό τον θόρυβο των παθών, η ψυχή σιωπά και ο άνθρωπος λυγίζει. Κατά τον Σωκράτη  η πραγμάτωση του κακού γίνεται από άγνοια του αγαθού « ουδείς εκών κακός» Η σοφία είναι σώζουσα, το φως εντός της υποστάσεως μας.
Η πίστη στο χριστιανισμό είναι πέρα από τις άλλες γνώσεις σχέση αλήθειας, της δια του Θεανθρώπου σωτηρίας της ψυχής σε μια αιωνιότητα που την βιώνομε από εδώ.
Η ψυχή- συνείδηση του ποιος είμαι- και η συμπεριφορά μου έναντι των άλλων, σημαίνει και δια τον χριστιανό, τον σταθερά πιστό στα θεμελιώδη διδάγματα, που πολλοί «άγιοι» ηρωικά και με αυτοθυσία υπερασπίστηκαν. Αυτά τα ιερά από την ιστορία και την παράδοση, κάθε συνεπής σε αξίες και πίστη δεν παρακάμπτει με ευκολία.
 Από τους αρχαίους φιλοσόφους ως τους μεγάλους πατέρες, από την Αθηνά - Ηθονόη- το πρώτον- νόηση με ήθος σημαίνει,- ως την Παναγία- αγνότητα και αγιότητα- οι Θεϊκές ιδιότητες είναι ηθική που στηρίζεται σε «αξίες» αρετή, δικαιοσύνη, αγάπη, οι οποίες υπάρχουν μέσα μας. «Η βασιλεία του Θεού εντός ημών εστί» (Λουκάς ιζ21) 
Ταυτόσημη αντίληψη ελληνικής φιλοσοφίας και χριστιανισμού: Η ψυχή ελέγχει το σώμα και  η πορεία στη γνώση- φιλοσοφία- ανυψώνει την διάνοια όπου βίωμα και προσταγή είναι ο σεβασμός του θείου.
Δεν έχομε μηδενιστική φιλοσοφία, η αιτία των όντων έχει Αρχή, όποιος απορρίπτει τον Θεό απορρίπτει την ύπαρξη «Μηδεν εκ του μη όντος γίγνεσθαι μηδες το μη όν φθείρεσθαι» . Τίποτα δεν γίνεται από το τίποτα και τίποτα δεν καταστρέφεται ώστε να γίνει τίποτα (Δημόκριτος 460-370 π.χ) 
Ο Ιησούς διδάσκει κυρίως για την ευθύνη των πράξεων, όχι τον φόβο του Θεού αλλά και η Εκκλησία περισσότερον επικαλείται όχι την δύναμη αλλά το έλεος του Κυρίου «Κύριε Ελέησον!»
Η φιλοσοφική αντίληψη περί του θείου υπερβαίνει την ανάγκη κρίσεως από τους θεούς αλλά και τον φόβο του θανάτου και εξαγιάζει την πράξη του αγαθού με ανιδιοτέλεια «κάλλιον εστί αδικείσθαι ή αδικείν» -Σωκράτης- ή του καλού Σαμαρείτου- Χριστός.
Το ενδιαφέρον του ανθρώπου πρέπει να  εστιάζεται στην αναζήτηση, την γνώση του αγαθού, διότι η άγνοια είναι το λάθος και αυτός που δεν επιτυγχάνει τον στόχο, αυτός που σφάλλει, αμαρτάνει, αμαρτία - σφάλμα. Η λάθος ζωή με σφάλματα, αμαρτίες, είναι έξω από την θεϊκή ουσία, -ενέργεια- που είναι η ψυχή, και αυτή ζημιώνει. 
Παραστατικά, θυμώνοντας ο Ειρηναίος στο κήρυγμα, για αφύπνιση τόνιζε, «δεν υπάρχει άλλη ζωή, μια είναι η η ζωή θείο δώρο, που συνεχίζεται, αν χαλάσεις αυτή την ζωή ποια συνέχεια θα περιμένεις;»
Κατά τους συμπαντικούς φυσικούς (Deepak Chopra και Μηνά Καφάτο) καθένας μας είναι  το Σύμπαν και είναι σημαντικό να το ανακαλύψομε, και επιστρέφοντας σε θεμελιακές αξίες που δίδαξαν οι μαθητές του Σωκράτη και του Χριστού.
 Είναι τυχαίο που οι δυό μεγάλοι αυτοί δάσκαλοι  όχι μόνο  δεν έγραψαν, αλλά και δεν εφρόντισαν πέρα  της διδασκαλίας των – Υπήρξαν παραδειγματικά πρότυπα δασκάλου δια της παρουσίας των. Η διδασκαλία των είναι περισσότερο  μάθηση  δι’αλληλεπίδρασης. Ο  πολύς Πλάτων, οι μαθητές του Κυρίου ημών Ιησού και ο μέγας Παύλος έδωσαν στην ανθρωπότητα αιώνια κείμενα. Προγενέστερος ο Σωκράτης προετοίμασε δρόμο στον Θεάνθρωπο. Σε πολλές εκκλησίες ο Σωκράτης και άλλοι φιλόσοφοι εικονίζονται ως «άγιοι προ Χριστού»
Το του Σωκράτη «Εν οίδα ότι ουδέν οίδα» είναι η ταπείνωση του δασκάλου, όπου η παραδοχή του άλλου, εξυψώνει τον μαθητή και με την μαιευτική- διαλεκτική- γεννάται η αλήθεια ως κοινή παραδοχή. 
Ο Χριστός αποκαλεί εαυτόν «ραβί» δάσκαλο και απευθύνεται στους μαθητές του «υμείς δε μη κληθητε καθηγηταί…πάντες δε υμείς αδελφοί έστε» (Κατά Ματθαίον23.10) 
Τι ήλπιζε ο Χριστός να μείνει από τη διδασκαλία του στον κόσμο, στο νου αυτών των μέχρι χθες αλιέων; Η υπερβατικότητα κάποιων θαυμάτων ή η ταπείνωση του; «Μυσταγωγών σου κύριε του μαθητάς σου εδίδασκες λέγων» (Ύμνος  Μ. Τετάρτη- «μυστικός δείπνος»«…αν είστε φίλοι μου εμέ μιμείσθε αυτός- ο μαθητής μου, που θέλει να είναι πρώτος, να φέρεται ως τελευταίος- ο δεσπότης, όπως ο διάκονος, μένοντας σε Μένα - στις διδαχές μου- θα γεννήσετε καρπόν, εγώ είμαι της ζωής η άμπελος.
Και ένας σύγχρονος του Σωκράτη, εκ των αρχόντων, αναφερόμενος προς αυτόν του λέει- Από σένα Σωκράτη δεν έμαθα τίποτα! Αλλά κάθε φορά  που βρισκόμουν μαζί σου βελτιωνόμουν. Η  επίδραση του δασκάλου γίνεται και δια της σιωπής ακόμη. Αλλού ο πλατωνικός έρωτας  αναφέρεται ως η μαθησιακή εκείνη σχέση (χημεία) που εισπράττει ο μαθητής μόνο από την παρουσία του δασκάλου.
Με πολλούς από τους παλιούς μας μαθητές  και  αναγνώστες μου με ευχαρίστηση εισπράττομε πολλά χρόνια μετά, περισσότερη αγάπη και σεβασμό από ό,τι στο γνωστό  δημόσιο σχολείο επέτρεπε να προσφέρομε.
 Ποιο το παράδειγμα του Σωκράτη και εν πολλοίς του Χριστού; Ζουν και διδάσκουν μέσα στον κόσμο αμέριμνοι. Όχι πέρα από τον άρτον τον επιούσιον. Ο Σωκράτης θαμώνας της αγοράς, θεωρεί τον εαυτό του ευτυχή που δεν έχει ανάγκες και  λυπάται που οι συμπολίτες του έχουν χρεία τόσων πολλών πραγμάτων. Συχνάζει όπου εργαστήριο, παρέα και καλό κρασί αλλά με αποφυγή της υπερβολής, δίδαγμα εγκράτειας πάντοτε και ο λόγος του σοβαρός και ευγενικός.
Σωκράτης - κυνικοί και στωϊκοί φιλόσοφοι- λίγο ενδιαφέρονται για την ενδυμασία των. Χριστός,  Απόστολοι και Άγιοι αδιαφορούν για το φαίνεσθαι «Μη μεριμνάτε δια την αύριο (Ματθαίος 6:25) «Γι’ αυτό, λοιπόν, σας λέω: Μη μεριμνάτε για τη ζωή σας, τι θα φάτε και τι θα πιείτε ούτε για το σώμα σας, τι θα ντυθείτε. Η ζωή δεν είναι σπουδαιότερη από την τροφή; και το σώμα δεν είναι σπουδαιότερο από το ντύσιμο; Κοιτάξτε τα πουλιά που δε σπέρνουν ούτε θερίζουν….. Τα αφημένα στη μέριμνα του Κυρίου. 
          Στις μετέπειτα εποχές  μαθητές του Σωκράτη και όχι μόνο άνοιξαν σχολές  αλλά     εχρηματίζοντο!  διδάσκοντες ως και οι συνεχιστές των αποστόλων- ιερείς και αρχιερείς, διδάσκαλοι και άλλοι λειτουργοί. Οι ηγούμενοι και οι άλλοι άρχοντες της πολιτείας και της εκκλησίας, μετά τρυφής διαβιούντες όχι μόνο δεν πείθουν διδάσκοντες αλλά και  αμφισβήτησαν την μίαν αρετή, την οποία ο Σωκράτης και Χριστός δίδαξαν να επιδιώκομε. «Πάσα τε επιστήμη χωριζομένη δικαιοσύνης και της άλλης αρετής πανουργία, ου σοφία φαίνεται». Οι άρχοντες μας βολεύονται να ερμηνεύουν και  να κρίνουν Αρετή και Δίκαιο κατά περίσταση.
 Υποδειγματικός πολίτης και οπλίτης, ο Σωκράτης πολέμησε γενναία σε τρείς μάχες.
 Ανατρεπτικά της διδασκαλίας του «τα καινά δαιμόνια - όπου  Δαίμων Δαΐμων το Θείον- ήτοι ο έλεγχος της μάθησης και της γνώσης της Αρετής όπως η ψυχή ως θεία ουσία ορέγεται-επιθυμεί- ενόχλησαν την τάξη της ζωής των αρχόντων και η κατασκευασμένη κατηγορία οδηγεί τον Σωκράτη στη θανατική καταδίκη, αλλά η πνευματική του ελευθερία του επιτρέπει όχι μόνο να μη φοβάται τον θάνατο αλλά και τον σεβασμό των νόμων να διδάσκει. Ο σεβασμός των νόμων είναι για τον Σωκράτη θεμέλιο της δημοκρατικής πολιτείας. (Πλάτωνος- Κρίτων 50α:Οι νόμοι επισκέπτονται τον Σωκράτη στη φυλακή)
 Ο ίδιος όμως επί των τριάκοντα τυράννων 404 π χ. ηρωικά αρνήθηκε να εκτελέσει εντολή αντικείμενη στον θείο νόμο. Άλλο η από την αυθαιρεσία, οι από της τυραννίας νόμοι. Από αυτό το δίκαιο -μη υπακοή σε δικτάτορες- απορρέει το συνταγματικό καθήκον αντίστασης σε κάθε πραξικόπημα .
Στην από δικαστηρίου δική του καταδίκη λέει, (Πλάτωνος: Απολογία του Σωκράτη) ο Μέλητος και ο Άνυτος- οι κατήγοροί του -δεν μπορούν δια του θανάτου να βλάψουν την ψυχή μου – Τώρα εγώ βαδίζω στον θάνατο που ή είναι ένας γλυκός ύπνος ή μια άγνωστη αιωνιότητα όπου με τόσους άλλους προγενέστερους θα συνεχίσω διαλεγόμενος και συζών. -Εσείς παραμένετε στη ζωή σ’ ένα τέτοιο κόσμο, κανείς ειμή μόνον οι Θεοί γνωρίζουν τι είναι καλύτερο.
Ο Ιησούς επικεντρώνει την διδασκαλία του στην αγάπη προς τον συνάνθρωπο «ουκ ήλθον κρίναι αλλά σώσαι τον κόσμο» ( Ιωάννης.Ι΄) Επίσης στα περί μελλούσης κρίσεως  το  ερώτημα είναι: όχι πόσες προσευχές και τάματα και νηστείες αλλά τι έκανες για τον συνάνθρωπο ( Ματθαίου κε΄το Ευαγγέλιο της Απόκρεως«Επείνασα και ουκ εδωκατέ μοι φαγείν.. ασθενής και εν φυλακή και ουκ ήλθατε προς με» Αυτή η διδασκαλία αγάπης του Ιησού πήρε πολλά φτιασιδώματα και με αμφισβητούμενους  εκκλησιαστικούς εκπροσώπους απομάκρυνε τους πολλούς, και ο από αιώνες προβληματισμός παραμένει.
Πολιτικοί και πολίτες, ζητούμενο είναι, η εφαρμογή των νόμων. Οι νόμοι πρέπει να έχουν υπόβαθρο την δικαιοσύνη για ένα κόσμο που θα προσπαθεί με γνώση την αρετή να είναι επ’ αγαθώ της ζωής. Με παιδεία οι άνθρωποι ασκούνται στην καλλιέργεια της ψυχής  και στο μέτρο του αρίστου της ζωής. Η σημερινή παιδεία επικεντρώνεται  στα χρήσιμα. Όσοι όμως θέλουν να καλλιεργήσουν το πνεύμα τους έχουν περισσότερες ευκαιρίες παρά ποτέ. Η παραπληροφόρηση, η εύκολη αντίληψη, ότι γνωρίζομε, προκαλεί την σύγχυση των πολλών και η άγνοια της άγνοιας, ότι κάθε πληροφορία δεν είναι γνώση ή είναι και κατά το άλλο γνωμικό  «η ημιμάθεια της αμαθείας χείρον εστί» 
Η ημιμάθεια είναι η επιφανειακή γνώση. Ο αγώνας της αληθινής γνώσης είναι απαραίτητος και περνά από την οικογένεια το σχολείο και την κοινωνία με πολύ δική μας προσπάθεια και ευθύνη, αλλά χωρίς το παράδειγμα των ηγουμένων (πολιτείας και εκκλησίας) όλα τα διακηρυσσόμενα είναι υπό αμφισβήτηση. 
Η σχέση του Ελληνισμού με το πνεύμα  της αρχαιότητας και η διδασκαλία των πατέρων όπως ολοκληρώθηκαν στην Βυζαντινή εποχή, στην πτώση της αυτοκρατορίας 1453 - ακόμη όταν μας έμεινε μόνο η Ελληνική γλώσσα και η χριστιανική πίστη όχι μόνο μας έσωσαν σαν λαό αλλά με την διαμορφωμένη εθνική συνείδηση, αγωνιστήκαμε και ξανακτίσαμε το κράτος που βιώνομε με τις όποιες αδυναμίες, στο χέρι μας είναι με ποια γνώση - επίγνωση υπάρχομε.
Πευκιανάκης Γιώργος
Φιλόλογος  π. Λυκειάρχης

ΣΥΓΚΡΟΤΗΘΗΚΕ Η ΝΕΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ

 Τα νέα ειναι ευχάριστα ειδικά για το θέμα της ανάγκης να μην υπάρχει δεύτερη που έτσι και αλλιώς δεν θα υπήρχε, αυτοψία στα γυψορυχεία αφού η νέα επιτροπή Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Κρήτης που συγκροτήθηκε ειναι η ίδια περίπου με την παλιά συν κάποιους ακόμα Χανιώτες. Έτσι έχουμε πολλές ελπίδες να δούμε να ξετελεύουν τα πράγματα ευνοϊκά για μας αν και όπως προείπαμε η επιτροπή γνωμοδοτεί μόνο. 

 Με ανακοίνωση της η περιφέρεια Κρήτης κάνει γνωστό οτι...
Υπό την προεδρία του Παύλου Μπαριτάκη συνεδρίασε το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης και αποφάσισε την σύσταση της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Χωροταξίας Περιφέρειας Κρήτης.  
Πρόεδρος ορίστηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Νίκος Ξυλούρης. 
Τα τακτικά μέλη της Επιτροπής είναι: Σκουλάς Νικόλαος, Χανιωτάκη Μυλωνάκη Μαρία, Γύπαρης Κων/νος, Δοξαστάκης Ζαχαρίας, Παπαδεράκης Αντώνιος, Αλεξάκης Γεώργιος, Κουρουπάκης Αναστάσιος, Κακογιαννάκης Νικόλαος, Δανδουλάκης Κωνσταντίνος, Μανούσακας Ιωάννης, Κουκλινός Ανδρέας, Κονταξάκης Γεώργιος, Μαρινάκης Αλέξανδρος και Ματαλλιωτάκης Γεώργιος. 
Αναπληρωματικά μέλη είναι οι: Μηλάκη Γεωργία, Τζεδάκης Σταύρος, Ανδρουλάκης Ιωάννης, Κώτσογλου Κυριάκος, Μαλανδράκη - Κρασουδάκη Σοφία, Παρασύρης Ιωάννης, Τσιφετάκης Γεώργιος, Ζάχαρης Ευάγγελος, Μερωνιανάκης Γεώργιος, Αρχοντάκης Γεώργιος, Συντυχάκης Εμμανουήλ και Καλλέργης Νικόλαος.


Πάντως το τι υποχθόνια παιχνίδια παίζονται ειδικά στις υπηρεσίες για να γίνει η Κίσαμος γυψορυχείο ειναι καθημερινό φαινόμενο και καλό ειναι η δημοτική αρχή να ξεμπροστιάζει κάτι υπηρεσίες που δεν τιμούν το όνομα τους.

Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2022

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

Από το αρχικό ξέσπασμα της πανδημίας, εμείς οι γονείς ζητάμε ανοιχτά σχολεία με όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα για τα παιδιά μας και όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Δυο χρόνια τώρα η κυβέρνηση δεν εφαρμόζει κανένα ουσιαστικό μέτρο. Ούτε κουβέντα για
Αραίωση μαθητών ανά τμήμα με ταυτόχρονη πρόσληψη εκπαιδευτικών, για πρόσληψη του απαιτούμενου προσωπικού καθαριότητας για ανάληψη δηλαδή από μέρους της της ευθύνης που της αναλογεί.
Το αποτέλεσμα, αυτό που ξεσπάει κάθε τόσο και σε σχολεία του Δήμου μας. Σήμερα, είχαμε έκρηξη κρουσμάτων σε σχολείο 22 τον αριθμό, σε 8 διαφορετικά τμήματα!! ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΔΩΡΕΑΝ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΗ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΟΥ.
Εκπαιδευτικοί που καταναλώνουν ένα μεγάλο μέρος του χρόνου τους και της ενέργειας τους στα του covid.
Γονείς που ανησυχούν, προβληματίζονται, πληρώνουν για την υγεία των παιδιών τους και των οικογενειών τους.
Μάθημα με ανοιχτά παράθυρα το καταχείμωνο.
Συνεχείς απουσίες μαθητών, εκπαιδευτικών λόγω κρουσμάτων.
ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ. ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΠΑΙΖΕΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ. ΠΑΡΤΕ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΜΕΤΡΑ.
-Αραίωση των μαθητών ανά τάξη. Άμεση πρόσληψη εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.
-Δωρεάν επαναλαμβανόμενα test rapid και μοριακά με ευθύνη του ΕΟΔΥ.  Δωρεάν παροχή ειδικών μασκών.
-Καμπάνια εμβολιασμού επιστημονικά τεκμηριωμένη μέσα στα σχολεία.
-Σύνδεση των σχολείων με την Πρωτοβάθμια Υγεία και ενίσχυση της τελευταίας.
 Κίσαμος 28/1/2022
ΑΠΟ ΤΟ ΔΣ

Ο ΔΗΜΟΣ ΚΙΣΑΜΟΥ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ ΤΗΣ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑ ΚΑΙ ΝΑΥΑΓΙΟ

Μετά το πέρας των δυσμενών συνθηκών που δημιούργησαν το κύμα κακοκαιρίας «Ελπίδα» που έπληξε τη χώρα και την περιοχή μας  και η προσάραξη του πλοίου στην παραλία του Δραπανιά, έχουμε την υποχρέωση να επισημάνουμε τον καθοριστικό ρόλο των μηχανισμών της Αντιπεριφέρειας Χανίων και της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Κισσάμου οι οποίοι ανταποκρίθηκαν με ευθύνη και αποτελεσματικότητα. Ο αγώνας και η αυταπάρνηση των εμπλεκομένων υπηρεσιών, αιρετών και  εργαζομένων του Δήμου, εθελοντών αλλά και των συνεργατών μας, συνετέλεσαν ώστε να αντιμετωπιστούν στο μέγιστο βαθμό οι ανάγκες που προέκυψαν. Μέσω των συντονισμένων ενεργειών Αντιπεριφέρειας και Δήμου, κατέστη δυνατόν να διατηρηθούν οι δρόμοι ανοιχτοί και η υδροδότηση και η ηλεκτροδότηση των οικισμών που επλήγησαν από την χιονόπτωση χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. 
Ταυτόχρονα, ο Δήμος βρέθηκε στο πλευρό των ναυαγών παρέχοντας περίθαλψη, σίτιση και  φιλοξενία και φρόντισε για την άμεση κινητοποίηση των αρμόδιων υπηρεσιών προκειμένου να αποφευχθεί η ρύπανση του Κόλπου Κισσάμου από διαρροή καυσίμων και λιπαντικών. Όλους όσοι συμμετείχαν στη συλλογική αυτή προσπάθεια (Λιμενικό, Αστυνομία, Πυροσβεστική, ναυαγοσώστες, ΚΥ Κισσάμου και Ερυθρός Σταυρός) οφείλουμε να τους συγχαρούμε και να τους ευχαριστήσουμε διότι για μία ακόμα φορά απέδειξαν ότι η αλληλεγγύη και η προσφορά στο συνάνθρωπο είναι αυτονόητη υποχρέωση στα μέρη μας.
Εκ του Δήμου.

ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΣΤΑ ΦΑΛΑΣΑΡΝΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ


Διαδικτυακή συζήτηση για τον τουρισμό από τον Δημιουργικό Εξωραϊστικό Σύλλογο Πλατάνου, "Η Ενότητα" σήμερα  Παρασκευή 28/1/2022 στις 19.00 Περισσότερα μέσω f/b ΕΔΩ.

ΔΩΡΑ ΑΓΑΠΗΣ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ ΣΤΟ ΕΕΕΕΚ

 
Αντιπροσωπεία μαθητών του ΕΠΑΛ Κισσάμου – Μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς κ. Ζουριδάκη, κ. Μίχα, κ. Νάκου & κ. Πετρόπουλο επισκέφθηκαν την Παρασκευή 28/1/2022 το Ειδικό Σχολείο Κισάμου (ΕΕΕΕΚ) και διένειμαν δώρα στους μαθητές του σχολείου.
Ο διευθυντής του ΕΠΑΛ Κισάμου κατά τη διάρκεια διανομής των δώρων δήλωσε μεταξύ άλλων: «Η διασφάλιση του σεβασμού και της αξιοπρέπειας των πολιτών και ιδιαίτερα των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, δείχνει  το επίπεδο δημοκρατίας και πολιτισμού του κάθε κράτους… Το σχολείο εκτός από φορέας γνώσεων είναι και φορέας αγωγής , ηθικής ,αξιών και συμπεριφορών. Ως εκπαιδευτικοί είμαστε υποχρεωμένοι να εφοδιάζουμε τους μαθητές μας εκτός από γνώσεις και με δεξιότητες ζωής. Πρέπει να αναπτύσσουμε δράσεις καλλιέργειας του ήθους, του χαρακτήρα, της αλληλεγγύης και της κοινωνικής ολοκλήρωσης των ανήλικων μαθητών/τριών.
Στο πλαίσιο των δράσεων αυτών την Πέμπτη 23.12.2021 οι μαθητές/μαθήτριες του ΕΠΑΛ Κισάμου με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών κ. Νάκου και κ. Πετρόπουλου έψαλλαν τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα στην αγορά της Κισάμου με σκοπό τη συγκέντρωση χρηματικού ποσού για αγορά δώρων – με την ευκαιρία των εορτών – για τους μαθητές του ΕΕΕΕΚ. Μετά από επικοινωνία με τη Διευθύντρια του ΕΕΕΕΚ κ. Πανδή συγκεντρώσαμε τις επιθυμίες των μαθητών του σχολείου και προσπαθήσαμε να ικανοποιήσουμε τα αιτήματά τους. Κλείνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω τους επαγγελματίες της Κισάμου που ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του σχολείου, μας βοήθησαν να προσφέρουμε χαμόγελα στα παιδιά του Ειδικού Σχολείου…»
Νεκτάριος Ζουριδάκης

22 ΤΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

Δυο μέρες δεν άνοιξαν τα σχολεία και με το που άνοιξαν τα κρούσματα έχουν φτάσει σε μεγάλους αριθμούς ειδικά στο Γενικό Λύκειο που όπως ενημέρωσε ο διευθυντής του σχολείου του γονείς των τμημάτων που βρέθηκαν θετικά κρούσματα οτι απο Δευτέρα τα παιδιά θα μπουν μόνο με rapid test στις τάξεις. Τα κρούσματα σήμερα ήταν 22 μοιρασμένα στις τάξεις δίχως βέβαια να κινδυνεύει να κλείσει κάποιοι τμήμα.  
Δεν ξέρω αλλά θεωρώ οτι ο δήμος Κισάμου και οι υπεύθυνοι αντιδήμαρχοι ειναι καιρός να καλέσουν τον ΕΟΔΥ για να κάνει τα τεστ δωρεάν μιας και το Κέντρο Υγείας αυτήν την στιγμή έχει φρακάρει.....μιας και το κόστος ανεβαίνει δίχως βέβαια να ειναι και λύση να τρέχουν σε Ταυρωνίτη και Χανιά. Πάντως απο χθες γίνονται δωρεάν rapid test και στις στρατιωτικές μονάδες των Χανίων.... με την επιδειξη του ΑΜΚΑ.

ΜΗΝΥΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΙΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΣΕΛΙΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ

Προς:  Εκπαιδευτικούς & Μαθητική Κοινότητα Σχολικών Μονάδων Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης σε Κίσαμο και Σέλινο
Αγαπητοί μας Εκπαιδευτικοί, αγαπητά μας Παιδιά,

Με χαρά και αγάπη επικοινωνούμε μαζί σας, επ΄ ευκαιρία της επικείμενης εορτής των Αγίων Τριών Ιεραρχών: Βασιλείου του Μεγάλου, Γρηγορίου του Θεολόγου και Ιωάννου του Θεολόγου, προστατών των Ελληνικών γραμμάτων, εορτή της Ελληνικής Παιδείας. Λυπούμεθα που οι συνθήκες της περιόδου δυσκολεύουν την δια ζώσης επικοινωνία• καρδιακή ευχή και προσευχή μας σύντομα να ελευθερωθούμε από την πανδημική αυτή νόσο, αιτία πολλών δεινών των καιρών μας.  
Νιώθουμε όμως την ανάγκη δια του τρόπου αυτού, απλού αλλά καρδιακού και αληθινού, να επικοινωνήσουμε μαζί σας, μοιραζόμενοι λίγες σκέψεις. Αναμφίβολα η εποχή μας έχει πολλά κοινά με αυτή των Τριών Ιεραρχών. Κοινωνική αδικία, βία, ανατροπές, κοινωνικά αδιέξοδα, ταξικές συγκρούσεις, διακρίσεις, διαμάχες, εξεγέρσεις. Εποχή που, όπως και τότε, κυριαρχεί ο φόβος, η αβεβαιότητα, η αγωνία για το αύριο, η ανασφάλεια, η αδικία• κρίσεις: θεσμών, προσώπων και αξιών. Στους ταραγμένους καιρούς μας έρχονται οι Τρείς Ιεράρχες από το βαθύ παρελθόν της ιστορίας, (καθώς έζησαν 17 αιώνες πριν), έρχονται στο σήμερα με την ζωή και το έργο τους και απαντούν στα αδιέξοδα του τώρα, καλώντας μας στην υλοποίηση του οράματος για ένα φωτεινό μέλλον. Δεν έκαναν την γνώση αυτοσκοπό. Η ματιά τους ήταν διαρκώς στραμμένη στα μεγάλα προβλήματα της εποχής τους. Τάραξαν τα νερά της εποχής τους και άφησαν παρακαταθήκες με αιώνια αξία. «Αυτός που ζει μόνο για τον εαυτό του και περιφρονεί τους άλλους ανθρώπους, είναι άχρηστος και όχι άνθρωπος», θα πει ο ιερός Χρυσόστομος.  
Θεώρησαν ως βασικά στοιχεία της αληθινής παιδείας: την αγάπη, την ελευθερία και τον σεβασμό του ανθρωπίνου προσώπου, υποστηρίζοντας ότι η Παιδεία πρέπει να είναι στην υπηρεσία του ανθρώπου και όχι του συστήματος, καθώς η Παιδεία οφείλει να οδηγεί τους νέους στην ανακάλυψη του μυστηρίου της ζωής, στην κατάκτηση της ελευθερίας, στα μονοπάτια της αναζήτησης της αλήθειας, στη μύησή τους στην παράδοση του τόπου τους και στον πολιτισμό, στη μεταμόρφωσή τους. Ως εύστοχα σημειώνει και ο Χρήστος Γιανναράς,  όσοι κάνουν τους σχεδιασμούς για την Παιδεία δείχνουν πως δεν τους ενδιαφέρει «η κατά κεφαλήν καλλιέργεια αλλά το κατά κεφαλήν εισόδημα». Αποτέλεσμα: Ξεκόψαμε τη γνώση από τη ζωή, τον έρωτα, την ομορφιά. Υποτάξαμε την αγάπη στην αναγκαιότητα και γι’ αυτό αποτύχαμε, δημιουργώντας ένα σύστημα Παιδείας που αντί να μιλά στις ψυχές των παιδιών, αντί να είναι «δρόμος απελευθέρωσης και όχι διαδικασία εξαναγκασμού και ανελευθερίας», εξαντλείται στην αγωνία: «να βγει η ύλη».
Αγαπητοί μας Εκπαιδευτικοί, αγαπητά μας Παιδιά,
Το πνεύμα της αγάπης, της ελευθερίας και του σεβασμού, όπως το βίωσαν οι μεγάλοι αυτοί Πατέρες της Εκκλησίας μας, ευχόμαστε να εμπνέει και να φωτίζει τον νου και τις καρδιές σας, να οδηγηθεί τον βηματισμό σας, λειτουργώντας τα ιερά τους πρόσωπα ως πρότυπα ζωής στις ζωές όλων μας. Εγκάρδια ευχαριστούμε εσάς τους Εκπαιδευτικούς των Σχολείων μας που, σε αρκετές περιπτώσεις, υπερβάλλοντας εαυτόν και κάτω από δύσκολες συνθήκες, μεταλαμπαδεύετε στις ψυχές των παιδιών μας όχι μόνο γνώση και επιστήμη, αλλά αρετή και αξίες. Να είστε πάντα καλά. 
Μητροπολίτης 
Κισάμου και Σελίνου
Αμφιλόχιος

ΞΕΚΙΝΑΕΙ Η ΑΝΤΛΗΣΗ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

Όλα ειναι έτοιμα για την άντληση των καυσίμων απο το ναυάγιο του Δραπανιά, αν και την τελευταία ώρα παρουσιάστηκε πρόβλημα μιας και το σκάφος που θα αντλούσε τα καύσιμα δεν μπόρεσε να πλησιάσει πολύ κοντά στο "MANASSA ROSE M" λόγω μικρού βάθους, έτσι θα αντληθούν απο φορτηγίδα που ήρθε απο την Σούδα. Για τον λόγω αυτό θα απλωθούν περισσότερα αντιρρυπαντικά φράγματα απο το φουσκωτό σκάφος του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια αν κάτι δεν πάει καλά στην άντληση.
Πλοίαρχος και μηχανικός κρατούνται στην Ασφάλεια Χανίων.

ΝΕΟ ΧΩΡΟ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Νέο χώρο σταθμευσης μέσα στην πόλη της Κισάμου και πολύ κοντά στην Ηρώων Πολυτεχνείου ετοιμάζει η δημοτική αρχή. Σε οικόπεδο περίπου 1000 τ.μ που νοίκιασε, τις επόμενες μέρες θα δημιουργήσει ένα χώρο στάθμευσης για να δούμε αν μπορέσει να αντιμετωπίσει το παράνομο παρκάρισμα σε κάθε δρόμο και ιδιαίτερα στον μοναδικό μας δρόμο την Ηρώων Πολυτεχνείου. Είναι ο δεύτερος χώρος που δίνει στους κατοίκους και επισκέπτες της πόλης μετά και αυτόν στην διασταύρωση του Λουσακιανού δρόμου.(κίτρινο χρώμα) Ας ελπίσουμε οτι και οι πολίτες θα παρκάρουν σε αυτόν και όχι έξω απ' αυτόν όπως το συνηθίζουμε...

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΖΗΜΙΩΝ ΖΩΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΣΤΟΝ ΕΛΓΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Μετά από επικοινωνία πριν λίγη ώρα του Επόπτη ΕΛΓΑ με τον Δήμο Κισάμου, μας ενημέρωσε ότι λόγω φόρτου εργασίας στο Υπ/μα Ηρακλείου, οι παραγωγοί που έχουν υποστεί απώλειες ζωικού κεφαλαίου από την Χιονόπτωση στις 24-26/1/2022 θα πρέπει να απευθύνονται στον ανταποκριτή του ΕΛΓΑ του Δήμου για την αναγγελία και όχι στο υπ/μα Ηρακλείου (όπως ίσχυε έως τώρα).
Οι αναγγελίες απώλειας ζώων έχουν προθεσμία έως την Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2022. 
Για την αναγγελία στον ανταποκριτή του ΕΛΓΑ απαιτούνται: Ονοματεπώνυμο, Πατρώνυμο, ΑΦΜ, EL (κωδικός) Κτηνοτροφικής Εκμετάλλευσης, Είδος και Αριθμός νεκρών ζώων. 
Μετά την λήξη της προθεσμίας θα σταλούν οι καταστάσεις με τα στοιχεία των κτηνοτροφών  και αφού ολοκληρωθεί η καταχώρηση των αναγγελιών από το Υπ/μα ΕΛΓΑ Ηρακλείου, θα αποσταλεί στο Δήμο η κατάσταση με τους κωδικούς πληρωμής για όσους κτηνοτρόφους θα πληρώσουν τα τέλη εκτίμησης στην Τράπεζα Πειραιώς. Υπάρχει και η δυνατότητα πληρωμής των τελών εκτίμησης μέσω ΕΛΤΑ με επιβάρυνση του παραγωγού των τελών αποστολής. 
Οι κτηνοτρόφοι μετά την κατάθεση των τελών εκτίμησης, πρέπει να επιστρέψουν στον ανταποκριτή του Δήμου για την σύνταξη της δήλωσης ζημιάς με την απόδειξη καταβολής η οποία και θα επισυνάπτεται.
Υπενθυμίζουμε ότι βάσει κανονισμού ΕΛΓΑ, αποζημιώνονται από το χιόνι μόνο ζώα που βρίσκονται σε σταυλικές εγκαταστάσεις (εντός ή πέριξ αυτών).
Τηλέφωνο ανταποκριτή Δήμου για την αναγγελία: 28223.40218 (Σκουνάκης Βασίλης)               
 Εκ του Δήμου

Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2022

ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΑΡΤΕΜΟΥΛΑ

Κουφάκης Γιάννης-Άρτεμις Αναγνωστάκη-ζεύγος Κυριακογιαννάκη
 Έφυγε η φιλόλογος Αρτεμούλα Αναγνωστάκη που για πολλά χρόνια κόσμησε την εκπαιδευτική μας οικογένεια διδάσκοντας από την Κισαμο μέχρι τα Χανιά σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Θα θυμούμαστε πάντα την ωραία παρουσία της, στην τάξη, στο γραφείο, στις παιδευτικές  συνδικαλιστικές και ψυχαγωγικές συνάξεις των εκπαιδευτικών, σαν επιτηρήτρια σε πανελλήνιες εξετάσεις, σαν διορθώτρια στο διορθωτικό κέντρο των πανελληνίων εξετάσεων. Ευγενική, προσηνής, αποτελεσματική σε κάθε μετερίζι .
Από την ωραία οικογένεια του γέροντος γιατρού  Αναγνωστάκη ήταν και αυτή άνθρωπος της προσφοράς όπως και όλοι τους.
Καλό ταξίδι στην αιωνιότητα Αρτεμούλα
Ευτυχία Δεσποτάκη

ΕΒΑΛΑΝ ΤΟ ΑΝΤΙΡΡΥΠΑΝΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥ ΚΡΑΤΕΙΤΑΙ Ο ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΚΑΙ Ο ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

 Στελέχη του Λιμενικού Σώματος προσέγγισαν το φορτηγό πλοίο “MANASSA ROSE M, και με το βοηθητικό φουσκωτό σκάφος αντιρρυπαντικού σκάφους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.,  τοποθέτησαν το αντιρρυπαντικό δίκτυ αφού διαπίστωσαν μικρή ρύπανση πεντακοσίων τετραγωνικών μέτρων (500τ.μ.) περίπου, περιμετρικά του πλοίου. 
Βρέθηκαν τα ταξιδιωτικά έγγραφα των μελών πληρώματος, καθώς και τα έγγραφα του πλοίου, τα οποία στη συνέχεια μεταφέρθηκαν στην οικεία Λιμενική Αρχή, αν και η νεότερη πληροφορία λέει οτι τα έγραφα του πλοίου ειναι μάλλον λάθος ή πλαστά.
Πάντως από τον Λιμενικό Σταθμό Κισσάμου που διενεργεί την προανάκριση σε συνεργασία με το Κεντρικό Λιμεναρχείο Χανίων, κρατούνται, ο Πλοίαρχος και ο Α΄ Μηχανικός του “MANASSA ROSE M” για την πρόκληση ναυαγίου και ρύπανσης της θαλάσσιας περιοχής, ενώ κινήθηκε η διαδικασία επιβολής των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων. 
Πάντως στις φωτογραφίες φαίνεται οτι εκτός του εμπορεύματος σιδήρου που έχει στα αμπάρια του μεταφέρει βυτία, ένα φορτηγό και μια τσάπα απο την μια πλευρά..

ΤΕΛΟΣ ΤΑΦΗΣ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΑΠΟ 1η ΓΕΝΑΡΗ

Για την επιβολή σε βάρος των δήμων “τέλους ταφής” και “περιβαλλοντικής εισφοράς” από 1η Ιανουαρίου 2022 μέσω των Φορέων Διαχείρισης Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ) 
Με εγκύκλιό του το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στις 20/12/2021, υπενθυμίζει στους Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ) της χώρας την υποχρέωσή τους για την είσπραξη του “τέλους ταφής” από τους δήμους μέλη τους. Η επιβολή του αρχίζει από 1.1.2022 και αναφέρεται στα απορρίμματα που καταλήγουν στους ΧΥΤΑ. 
Το "τέλος ταφής" είχε προβλεφθεί με τον ν.4042/2012, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ στο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων του 2015 το αντικατέστησε με την «περιβαλλοντική εισφορά», με το άρθ. 55 του Ν.4609/2019. Τώρα, η ΝΔ επανήλθε με το άρθ. 38 του ν.4819/2021 και επιβάλλει το “τέλος ταφής”, ενώ με την παρ. 7 επαναφέρεται από 1.1.2022 και η καταβολή της περιβαλλοντικής εισφοράς του ΣΥΡΙΖΑ, που είχε ανασταλεί για τα έτη 2020 και 2021.
Το μέγεθος της νέας φοροληστείας, που μεθόδευσαν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις, μέσω των ανταποδοτικών τελών καθαριότητας. Το τέλος ταφής για το έτος 2022 εκτιμάται στα 34.161.061 €, το ίδιο και η περιβαλλοντική εισφορά, σύνολο 68.322.122 €! Το ποσό αυτό θα αυξάνει κατά 5 ευρώ ανά τόνο, χρόνο με το χρόνο.  Πραχτικά για τον Νομό Χανίων αυτό σημαίνει ότι για φέτος το τέλος ταφής υπολογίζεται γύρω στα 1.700.000 ευρώ, ποσό που προφανώς θα επιβαρυνθεί η ΔΕΔΙΣΑ και προφανώς θα μετακυλήστη στους δήμους – μέλη της για να καταλήξει στις πλάτες του λαού.
-Η περιβαλλοντική εισφορά διαμορφώνεται, επίσης, στα 20 ευρώ ανά τόνο για το 2022 και «κλειδώνει» στα 35 ευρώ το 2025, με τις ποσότητες των τιμολογούμενων απορριμμάτων να απομειώνονται ανάλογα με τη πρόοδο των δράσεων ανακύκλωσης. 
Τα χαράτσια αυτά, εντάσσονται στο πλαίσιο της γενικότερης φοροεπιδρομής και στον τομέα της διαχείρισης των αποβλήτων υπέρ των αναγκών του κεφαλαίου, μαζί με το παραπλανητικό και εξοντωτικό για τα λαϊκά στρώματα σύστημα "πληρώνω όσο πετάω", ενώ προβλέπεται και η επιβολή πρόσθετων -κατά περίπτωση- φοροεισπρακτικών μέτρων σε βάρος της λαϊκής κατανάλωσης και αναψυχής.
-Σε συνέχεια του τέλους της πλαστικής σακούλας, που ο ΣΥΡΙΖΑ επέβαλε, ακολουθεί από 1.1.2022 το τέλος επί παντός πλαστικού μικρο-υλικού, που συνοδεύει το σερβίρισμα ελαφρών φαγητών, καφέδων και αναψυκτικών. 
Τα ποσά αυτά έρχονται να τροφοδοτήσουν υποχρεώσεις του κρατικού προϋπολογισμού («Πράσινο Ταμείο», Εθνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης – Ε.Ο.ΑΝ.) και μέσω αυτού τα κέρδη των μονοπωλιακών ομίλων, ντόπιων και ξένων, που έχουν ήδη αρχίσει να νέμονται την επεξεργασία απορριμμάτων. 
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των ΣΔΙΤ, σε συνδυασμό με την τροφοδοσία των τσιμεντοβιομηχανιών με απορριμματικά καύσιμα, για τα οποία πληρώνονται ακριβά και από πάνω. Ένα ακόμη αντιλαϊκό, αντιπεριβαλλοντικό επίτευγμα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που προωθεί τώρα παραπέρα η κυβέρνηση της ΝΔ, με εμβληματική «καινοτομία» για τη χώρα την καρκινογόνα καύση σε μονάδες αποτέφρωσης αποβλήτων. 
Όλα αυτά συμπληρώνονται με γενναίες φοροαπαλλαγές για το κεφάλαιο, ως ένα ακόμη “κίνητρο” υπέρ της δήθεν“πρόληψης” και της “ανακύκλωσης”.
Oι δημοτικοί και περιφερειακοί σύμβουλοι με την Λαϊκή Συσπείρωση, επανειλημμένα έχει αναπτύξει τις θέσεις του για τη διαχείριση των αποβλήτων.
Θέση μας είναι ότι η διαχείριση των απορριμμάτων θα πρέπει να γίνεται με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες, με σεβασμό στο περιβάλλον, στην υγεία του λαού, στους φυσικούς πόρους, στο λαϊκό εισόδημα. Με ολοκληρωμένο επιστημονικό σχεδιασμό, πανελλαδικό και κατά περιφέρεια, με συγκεκριμένα κριτήρια καταλληλότητας και επιλογής, με προώθηση μιας ουσιαστικής ανακύκλωσης με διαλογή στην πηγή, με ολοκληρωμένη διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων, με σύγχρονες υποδομές, αξιοποίηση του επιστημονικού δυναμικού που υπάρχει στη χώρα. 
Σήμερα υπάρχουν όλες οι τεχνολογικές και επιστημονικές δυνατότητες να γίνει αυτό. Εμπόδιο μπαίνει ο καπιταλιστικός τρόπος παραγωγής, το κυνήγι του κέρδους. 
-Λέμε ΟΧΙ στην εμπορευματοποίηση της διαχείρισης των απορριμμάτων, όχι στις ΣΔΙΤ και στις συμπράξεις και παραχωρήσεις. 
-Λέμε ΟΧΙ στη μετατόπιση των βαρών στις πλάτες των λαϊκών στρωμάτων μέσα από τα ανταποδοτικά τέλη, όπως θα γίνει και με το νέο χαράτσι. 
Τα κόστη των προγραμμάτων, εξοπλισμού και έργων για την ορθολογική διαχείριση των αποβλήτων, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της λαϊκής οικογένειας και στην προστασία του περιβάλλοντος, να προέρχονται από κεντρικούς δημόσιους πόρους, που θα τροφοδοτούνται από πρόσθετη φορολόγηση του κεφαλαίου, στην προοπτική κατάργησης των ανταποδοτικών τελών καθαριότητας.
Παλεύουμε για την απόλυτη διασφάλιση όλων των εργαζόμενων στον τομέα αυτό, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
Στο πλαίσιο αυτό αναδεικνύουμε σήμερα την ανάγκη τα όργανα της τοπικής, αλλά και της περιφερειακής διοίκησης, να συζητήσουν και να απαντήσουν αγωνιστικά απέναντι στη νέα φοροεπιδρομή, προβάλλοντας ως άμεση προτεραιότητα την απαίτηση να καταργηθούν άμεσα τα χαράτσια του “τέλους ταφής” και της “περιβαλλοντικής εισφοράς”, καθώς και όσα φορτώνονται στη λαϊκή κατανάλωση.
Παρασκευή  21/1 /2022
Για την Λαϊκή Συσπείρωση
Ο Περιφερειακός Σύμβουλος: Μαρινάκης Αλέκος
Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι:
-XANIΩΝ -ΠΛΑΤΑΝΙΑ-ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ-ΚΙΣΣΑΜΟΥ Φραγκιουδάκης Γεώργιος 
-ΚΑΝΤΑΝΟΥ-ΣΕΛΙΝΟΥ.

ΝΙΚΗΣΕ ΑΝΕΤΑ ΤΟΝ ΟΣΦΧ ΧΑΝΙΩΝ

 Με το δεξί ξεκίνησε το 2022 το εφηβικό του τμήματος μπάσκετ του Αθλητικού Ομίλου Κισάμου νικώντας την αντίστοιχη ομάδα του ΟΦΣΧ Χανίων σε παιχνίδι που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 23/1 με σκορ 54-35 στο κλειστο της Σούδας 
Για την ομάδα του Αθλητικού Ομίλου αγνίστηκαν οι:
Δραπανιώτης Γιάννης 16, Δημόπουλος Παναγιώτης 17, Φετόλη Χρήστος 2, Κουτρουμπίλας Νίκος 8, Πατεράκης Στέφανος 5, Κουνελάκης Γιώργος 5, Κορακάκης Σίμος 1, Νικηφοράκης Θωμάς, Μαλεφάκης Γιάννης.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ

Το MANASSA ROSE M (IMO: 8204676) είναι ένα φορτηγό πλοίο γενικού εμπορίου είχε ναυπηγηθεί το 1982 (40 χρονών) και ταξίδευε με σημαία νησιών Comoros (σύμπλεγμα νησιών στον Ινδικό ωκεανό).
Το πλοίο αναχώρησε από το λιμάνι ISKENDERUN, (Αλεξανδρέττα της Τουρκίας) στις 18 Ιανουαρίου 2022 10:05 π.μ με πορεία Νότια και προορισμό το λιμάνι MISURATA,της Λιβύης, με αναφερόμενη εκτιμώμενη ώρα άφιξης στις 26-Ιανουαρίου 2022 στις 21:00. Η χωρητικότητα του πλοίου είναι 5054 t DWT και το τρέχον βύθισμά του αναφέρεται ότι είναι 6 μέτρα. Το ολικό μήκος του είναι 94.04 μέτρα και το πλάτος του είναι 16.24 μέτρα.
Οι πληροφορίες ειναι απο το marinetraffic στο οποίο φαίνεται οτι έχει αγκυροβολήσει στον κόλπο της Κισάμου. (μόνιμα)

ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΗΚΕ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΑΠΑΤΗ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ

Πρόκειται για υπόθεση 82χρονης η οποία σύμφωνα με το κατηγορητήριο, μεταφέρθηκε παρά τη θέλησή της από το σπίτι της στη μονάδα φροντίδας από την ιδιοκτήτρια της Αγίας Σκέπης για να φιλοξενηθεί στη δομή.
Όλα ξεκίνησαν όταν συγγενείς της ηλικιωμένης, που δεν έχει παιδιά, ανακάλυψαν πως το σπίτι που έμενε σε οικόπεδο φιλέτο σε τουριστική περιοχή του νομού Χανίων, είχε πωληθεί χωρίς η 82χρονη να το γνωρίζει.
Μάλιστα στην αγοραπωλησία συμμετείχε Χανιώτισσα προφυλακισμένη για άλλες απάτες σε βάρος ηλικιωμένων, η οποία φέρεται να έπεισε την ηλικιωμένη να της κάνει πληρεξούσιο για να πάρει δάνειο για λογαριασμό της γιαγιάς, προκειμένου να επισκευάσει η ηλικιωμένη το σπίτι της. Με αυτό το πληρεξούσιο η 55χρονη φαίνεται να πούλησε το σπίτι της γιαγιάς σε άλλο συμβολαιογραφείο. Μάλιστα στο συμβόλαιο υπήρχε ο όρος η πωλήτρια, δηλαδή η ηλικιωμένη, να μένει στο σπίτι, κάτι που όπως είπαν νομικοί, έγινε εκ του πονηρού, καθώς έτσι η γιαγιά δεν θα μάθαινε ότι το σπίτι της έχει πωληθεί.
Όταν οι συγγενείς της ανακάλυψαν τι έχει συμβεί ενημέρωσαν το Α.Τ Κισάμου το οποίο ανέλαβε να διερευνήσει την υπόθεση. Μόλις η 55χρονη φυλακισμένη πληροφορήθηκε τις ενέργειες της Αστυνομίας, ως “δια μαγείας” εμφανίστηκε στο σπίτι της 82χρονης η ιδιοκτήτρια του γηροκομείου μαζί με γιατρό της μονάδας και προσπάθησαν να την πείσουν να τους ακολουθήσει στη δομή, με το πρόσχημα ότι θα κάνει πολύ κρύο τις επόμενες ημέρες. Η γιαγιά αρνήθηκε, πήρε μάλιστα τηλέφωνο και έναν ανιψιό της να πάει στο σπίτι. Η ιδιοκτήτρια του γηροκομείου όμως, που λειτουργούσε κατ’ εντολή της προφυλακισμένης για απάτη, προσπάθησε να παραπείσει τη γιαγιά με το πρόσχημα πως όσο έλειπε στο γηροκομείο θα της επισκεύαζαν το σπίτι. Η γιαγιά εν τέλει οδηγήθηκε στην παραπάνω Μονάδα. Όταν άνδρες της αστυνομίας πήγαν στο γηροκομείο βρήκαν τη γιαγιά η οποία τους ζήτησε να την πάρουν από εκεί, όπως και έγινε.
“Απορία” γεννά, μεταξύ άλλων, το ερώτημα, με εντολή ποιου εισέβαλε η κατηγορούμενη στο σπίτι της γιαγιάς, και ποια θα ήταν η τύχη της γιαγιάς στην παραπάνω Μονάδα – το σπίτι της οποίας έχει εν αγνοία της μεταβιβαστεί, αλλά με εκείνην δικαιούμενη να κατοικεί εκεί εφ όρου ζωής της – εάν δεν την έπαιρνε από κει η Αστυνομία, καθώς και ποιος και με τί κίνητρα θα πλήρωνε τα έξοδα φιλοξενίας της, δοθέντος ότι οι συγγενείς της ήταν αντίθετοι στην εκεί μεταφορά της.