Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2019

ΣΤΑ ΦΑΛΑΣΑΡΝΑ..ΣΤΟΝ ΜΠΑΛΟ ..ΣΤΟ ΛΑΦΟΝΗΣΙ

ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΗΜΕΡΩΝ ΤΕΛΕΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΓΑΜΩΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ
ΦΩΤΟ  ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ
Ο Δήμος Κισάμου, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 854/2019 Απόφαση Δημάρχου, ορίζει τις παρακάτω τακτές ημέρες της εβδομάδας για την τέλεση των πολιτικών γάμων:
Α) Για την χρονική περίοδο από 1η Μαΐου έως 31η Οκτωβρίου, κάθε έτους, οι ημέρες από Πέμπτη έως και Κυριακή με ώρα έναρξης της τέλεσης πολιτικών γάμων από 11:00 έως και 15:00 και από 17:00 έως και 19:30.
Β) Για την χρονική περίοδο από την 1η Νοεμβρίου έως και την 30η Απριλίου, κάθε έτους,  οι ημέρες από Πέμπτη έως και Σάββατο με ώρα έναρξης της τέλεσης πολιτικών γάμων από 11:00 έως και 15:00.
ΛΑΦΟΝΗΣΙ

Και ως  χώρους τέλεσής τους ορίζει:
Α) Το Δημαρχείο Κισάμου (Κίσαμος).
Β) Τους Εξωτερικούς κοινόχρηστους δημοτικούς χώρους:
Στην Κοινότητα Κισσάμου, η Πλατεία Τζανακάκη.
Στην Κοιν. Καλλεργιανών, η Παραλία Λειβάδια.
Στην  Κοιν. Γραμβούσας η περιοχή  Βιγλιά και Μπάλου.
Στην Κοιν. Πλατάνου η  περιοχή Φαλασάρνων.
Στην Κοιν. Καλουδιανών, Δημ. Εν. Μυθήμνης, η Παραλία Κορφαλώνα.
Στην Κοιν. Δραπανιά, Δημ. Εν. Μυθήμνης, η Παραλία Δραπανιά
Στην Κοιν. Βάθης, Δημ. Εν. Ιναχωρίου, η παραλία Λαφονησίου & η περιοχή Χρυσοσκαλίτισσας.

Παρατήρηση blog ποιος άραγε θα θελήσει να παντρευτεί στην πλατεία Τζανακάκη όπως είναι σήμερα;

ΜΗΝ ΤΟΝ ΕΙΔΑΤΕ ΤΟΝ ΓΙΑΤΡΟ

Επειδή δέχτηκα και εγώ μια μικρή επίπληξη στο κείμενο που ανάρτησε ο πρόεδρος του Έλους Νίκος Κυριτσάκης (αναδημοσίευσα)... απο στελέχη του Κ.Υ..αναρτώ την απάντηση του Κ.Υ Κισάμου σχετικά με τον γιατρό στο Έλος. Όπως φαίνεται πήγαινε γιατρός αλλά γιατρός δεν ξετέλεψε ποτέ, παρά μόνο μια φορά... στο Έλος.
Φυσικό ήταν να θορυβηθούν οι άνθρωποι και στο Ηράκλειο (7 ΥΠΕ) και όπως έμαθα στέλνουν γιατρό στο Έλος (δυο φορές την  βδομάδα) απο τις 16 Σεπτεμβρίου.
Με απλά λόγια μιας και η κατάσταση είναι δύσκολη απο κάθε άποψη... όποιος ενοχλεί βρίσκει διεξόδους, όποιος κάθετε και περιμένει θα περιμένει πολύ. Η κατάσταση αυτή είναι γνωστή στην Ελλάδα του 2019 ...μπράβο στο Νικόλα που ξεκίνησε να ενδιαφέρετε για το χωριό του, μπράβο βέβαια και στην άμεση ανταπόκριση των υπευθύνων.
Εγώ είμαι μαθημένος στις επιπλήξεις.. αλλά δεν με πειράζει αρκεί να ξετελεύει το πράμα αίσια.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

Ο Πρόεδρος π. Αντώνιος Κουμής και το εκκλησιαστικό συμβούλιο της ενορίας του Αγίου Γεωργίου Πύργου ευχαριστούν θερμά τον πρόεδρο και σεπτό ποιμενάρχη κ.κ Αμφιλόχιο της Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης, καθώς και τον γενικό διευθυντή κ. Κωνσταντίνο Ζορμπά για την προσφορά των δυο φωτοβολταϊκών που εγκατέστησαν στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στον Πύργο Κισάμου.
 Η ορθόδοξος Ακαδημία Κρήτης αποδεικνύει το πόσο είναι ευαισθητοποιημένη στο τόσο καυτό και επίκαιρο οικολογικό πρόβλημα. Η  Ενορία μας εδώ και αρκετά χρόνια συμβάλει με τις λιγοστές δυνάμεις της στη συνειδητοποίηση των πιστών μικρών και μεγάλων για την υπόθεση της οικοφιλικής και περιβαλλοντικής ηθικής που πρέπει να χαρακτηρίζει όλους.
Ευχαριστούμε την Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης για την αναγνώριση αυτή και υποσχόμαστε ότι θα συνεχίζουμε την προσπάθεια μας ευαισθητοποιώντας περισσότερο και τους νέους γι αυτό το τόσο σπουδαίο θέμα που και το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει εδώ και 30 χρόνια στην πρώτη κλίμακα
Για το Εκκλησιαστικό συμβούλιο
Ο εφημέριος
π. Αντώνιος Κουμής

Η "ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ" ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Γράφει ο Κώστας Σ. Χαρτζουλάκης
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας, στην ανώτατη εκπαίδευση εισάγονται 80.696 νέοι φοιτητές από τους 103.963 υποψηφίους, περίπου το 80%. Από τους επιτυχόντες οι 74.161 προέρχονται από τα γενικά λύκεια και οι 6.535 από τα επαγγελματικά λύκεια. Από τους επιτυχόντες από τα γενικά λύκεια πάνω από το 25% (περίπου 18.500) εισήχθηκαν σε σχολές με συνολική βαθμολογία κάτω από τη βάση, ενώ σε αυτούς που προέρχονται από τα επαγγελματικά λύκεια το ποσοστό είναι πάνω από 40%!
Για παράδειγμα στο νεοσύστατο Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο με τις 20 σχολές, μόνο σε 3 σχολές η βάση εισαγωγής είναι πάνω από τα 10.000 μόρια, ενώ εισάγονται φοιτητές με 1.082 μόρια! Ακόμα και σε σχολές του Πολυτεχνείου Κρήτης εισάγονται φοιτητές με λιγότερα από 5.000 μόρια. Τα στοιχεία για άλλη μια χρονιά επιβεβαίωσαν ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα νοσεί σοβαρά. Η λογική της "ελάχιστης προσπάθειας" που επικρατεί στην ελληνική κοινωνία τα τελευταία 30 χρόνια ισχύει δυστυχώς και στην Παιδεία.
Δεν ξέρω πως αισθάνονται με αυτά τα αποτελέσματα οι πολιτικοί που ψηφίζουν τέτοιους νόμους, οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν και αξιολογούν τους μαθητές ή οι πανεπιστημιακοί που θα εμβαθύνουν το γνωστικό αντικείμενο στους νέους φοιτητές. 
Τα θύματα όμως είναι οι περισσότεροι από αυτούς τους νέους φοιτητές (πάντα υπάρχουν και οι εξαιρέσεις), που πιθανό να χάσουν τα πιο παραγωγικά χρόνια σε μια αδιέξοδη διαδικασία. Και οι οικογένειές τους, που σε χρόνια οικονομικής κρίσης, δίνουν και αυτά που δεν έχουν για τις σπουδές των παιδιών τους. Και τελικά η εθνική οικονομία, αφού πολλοί από αυτούς δεν θα τελειώσουν τις σπουδές και στην παραγωγική ηλικία θα είναι ανειδίκευτοι, όπως και πολλοί από τους πτυχιούχους που οδηγούνται στην ανεργία, αφού δεν υπάρχει ζήτηση.
Η βάση του προβλήματος, χωρίς να είμαι ειδικός, αρχίζει από το σημερινό σχολείο, από το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο, που ένας μαθητής περνάει τις τάξεις μόνο και μόνο με την απλή παρουσία του στο μάθημα. Έχει μάθει συνεπώς (κακώς) ότι δεν χρειάζεται προσπάθεια για να εκπαιδευτείς. Τι κέρδος έχει όμως ο εκπαιδευόμενος από τέτοιου είδους «εκπαίδευση»;
Φοβάμαι πως αν συνεχισθεί η υποβάθμιση της παιδείας τα αποτελέσματα για το έθνος θα είναι οδυνηρά. Και προβληματίζομαι γιατί αφού υπάρχουν επιτυχημένα συστήματα στις χώρες της Ε.Ε. και όχι μόνο, εμείς προσπαθούμε να ανακαλύψουμε την … πυρίτιδα!

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΤΣΑΤΣΑΡΩΝΑΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟ ΧΑΧΛΑΚΗ

Το Δ.Σ. του Τσατσαρωνάκειου Πολιτιστικού Πολύκεντρου της Ι.Μ. Κισάμου και Σελίνου, κατόπιν προτάσεως του Σεβ. Μητροπολίτου Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλοχίου, Προέδρου αυτού, ομόφωνα και ολόθυμα, συγχαίρει και δια του Τύπου τον Αντιδήμαρχο Παιδείας και Πολιτισμού, κ. Γεώργιο Χαχλάκη, εκλεκτό και πολύτιμο συνεργάτη του Τσατσαρωνάκειου Πολύκεντρου. Η μέχρι σήμερα πορεία και προσφορά στον πολιτισμό, την παράδοση και την τέχνη του νέου Αντιδημάρχου Παιδείας και Πολιτισμού κ. Γεωργίου Χαχλάκη, έτσι όπως αναπτύσσεται και καλλιεργείται μέσα από την πολλαπλή προσφορά και δράση του στους χώρους του Τσατσαρωνάκειου Πολύκεντρου, η αγάπη του για τον τόπο, την ιστορία και την παράδοση του, ως και η εν γένει παιδεία και καλλιέργεια του αποτελούν τα εχέγγυα της επιτυχίας του εις τον τόσο ευαίσθητο, ιδιαίτερο και ξεχωριστό χώρο της Παιδείας και του Πολιτισμού που επάξια του εμπιστεύθηκε και ανέθεσε ο Δήμαρχος Κισάμου κ. Γεώργιος Μυλωνάκης. Το Δ.Σ. του Τσατσαρωνάκειου συγχαίρει από καρδιάς τον Αντιδήμαρχο κ. Γεώργιο Χαχλάκη, εκφράζοντας την βεβαιότητα ότι η συμβολή του εις την πολιτισμική ανάδειξη του τόπου ως και του πλούτου του πολιτισμού και των παραδόσεων του θα είναι ουσιαστική και έμπρακτη.
Εκ του Δ.Σ.

Η ΑΓΟΝΗ ΓΡΑΜΜΗ

Τέλος δεκαετίας του 1970 την γραμμή Κυπαρίσσι-Γέρακα-Μονεμβάσια-Νεάπολη-Γύθειο-Καψάλι- Καστέλλι την έκανε ο ΚΑΝΑΡΗΣ. Στην φώτο η πρώτη του επίσκεψη στον ατελείωτο λιμενοβραχίονα στο λιμάνι Καβονησίου, με πάρα πολύ κόσμο να τον υποδέχεται. Μάλιστα τα αυτοκίνητα που μετέφερε τα ανέβαζαν με αυτόν τον τρόπο πάνω στο κατάστρωμα...

Μετά το Κανάρης* ήλθε στην άγονη γραμμή το ΙΟΝΙΟΝ, που έκανε το δρομολόγιο Πειραιάς- Κυπαρίσσι-Γέρακας -Μονεμβάσια-Νεάπολη- Αγία Πελαγία-Γύθειο- Αγ. Πελαγία-Αντικύθηρα-Κίσαμο. Στα μέσα της δεκαετίας του 90 η γραμμή καταργήθηκε γιατί τα χωριά της Λακωνίας Κυπαρίσσι- Γέρακας και Μονεμβάσια απέκτησαν πρόσβαση από τη στεριά με νέους δρόμους. Μετά ήρθε το ΘΗΣΕΥΣ, για λίγο το ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ και τελικά το ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ, ώσπου καταλήξαμε στο ΙΟΝΙΣ. 
*Το Κανάρης ήταν ένα από τα 4 πλοία που μας έδωσαν οι Ιταλοί, τα άλλα ήταν Καραϊσκάκης, Κολοκοτρώνης, Μιαούλης, από αυτά και το Μιαούλης είχε έλθει στο λιμάνι μας!!

ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑ ΗΩΡΑ

Αυτό με τους εντεταλμένους αντιδημάρχους ή εμείς το κλέψαμε από τον Αποκόρωνα ή ο Αποκόρωνας από μας..  έτσι και αλλιώς έχουν κοινά στοιχεία οι δήμοι .... οπότε μάλλον ανταλλαγή ιδεών έγινε.
Πάντως για πρώτη φορά στην ιστορία δεν θα έχουμε κανένα "δημοτικό σύμβουλο" της πλειοψηφίας στο νέο Δημοτικό συμβούλιο.... όλοι θα είναι είτε αντιδήμαρχοι είτε προέδροι... σύμβουλοι θα είναι μόνο της μειοψηφίας και ο αγαπητός φίλος Γιώργος Φραγκεδάκης από την ελάσσονα.
Ένα άλλο που έτσι και αλλιώς έχει ξαναγίνει είναι οτι η Μονομετοχική και ο πρόεδρος της που σήμερα δεν είναι εκλεγμένος σύμβουλος με την αντιπολίτευση, θα ασκεί τα καθήκοντα του μαζί με το υπόλοιπο συμβούλιο ως και τον Νοέμβριο ...αυτό που δεν έχει ξαναγίνει όμως είναι οτι η σχολική επιτροπή θα συνεχίζει να είναι η παλιά ως το μεθεπόμενο Δημοτικό συμβούλιο, μιας και στο πρώτο συμβούλιο, την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου, γίνεται μόνο η εκλογή των μελών του προεδρείου του δημοτικού συμβουλίου, των μελών της οικονομικής επιτροπής και της επιτροπής ποιότητας ζωής...οι υπόλοιποι στο μεθεπόμενο. Γλαμπεδάκης και Κουφάκης συνεχίζουν μιας και οι υποχρεώσεις των σχολείων είναι μεγάλες και χρειάζονται χρήμα απο τις τράπεζες....και υπογραφές.
Και το καρφί ένας δεν είναι αντιδήμαρχος, δεν είναι πρόεδρος και κάνει τα αδύνατα δυνατά να γίνει...ποιος; Μάλιστα για να το καταφέρει χρειαζεται και ΦΕΚ....

ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Αχάριστος είναι και εκείνος που ότι και να κάνεις γι' αυτόν δεν ικανοποιείται ποτέ. Εκείνος που διαγράφει όσα οι άλλοι έκαναν για εκείνον και πάντα στρέφεται εναντίον εκείνων που τον ευεργέτησαν όταν φαντάζεται οτι τον αδικούν..... 
Φυσικά περισσότερο η αχαριστία σε πληγώνει όταν γίνεται απο συγγενείς. 
Το να μην εκτιμάς είναι κακό πράμα μου λέγε η γιαγιά μου.... το να μην ανταποδίδεις το καλό δηλώνει φτώχεια, μου ξανάλεγε.. Και φυσικά όλα αυτά εκ πείρας σχολειό δεν πήγε, γράμματα δεν ήξερε  και άμα "διάβαζε" για τα μάτια του κόσμου πάντα κρατούσε την εφημερίδα ανάποδα...
Α ρε γιαγιά...πόσο δίκιο είχες.

ΝΟΙΚΙΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ....

Ουδέν σχόλιο.....

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ

Πειραχτικά και ειρωνικά ξένος διαπρεπής συνομιλητής ρώτησε τον μεγάλο νομπελίστα μας και ποιητή Γιώργο Σεφέρη: «Μα πιστεύετε σοβαρά ότι είστε πραγματικά απόγονοι του Λεωνίδα και του Θεμιστοκλή»; Απαντά ο τροπαιούχος Σεφέρης: «Όχι, είμαστε απόγονοι μονάχα της μάνας μας, που μας μίλησε Ελληνικά, που προσευχήθηκε Ελληνικά, που μας νανούρισε με παραμύθια για τον Οδυσσέα, τον Ηρακλή, τον Λεωνίδα και τον Παπαφλέσσα, και ένιωσε την ψυχή της να βουρκώνει την Μεγάλη Παρασκευή, μπροστά στο ξόδι του νεκρού Θεανθρώπου». (Απόσπασμα από βιβλίο της Μερόπης Σπυροπούλου «Οικογένεια ώρα μηδέν)
Οικογένεια: θεσμός Θεόσδοτος, ιερός, άγιος και ακατάλυτος. Το ουσιαστικότερο κύτταρο της κοινωνίας, ο βασικότερος κοινωνικός θεσμός στον οποίο οφείλουμε την επιβίωση του ανθρωπίνου γένους. Στήριγμα σταθερό, καταφύγιο ασφαλές, λιμάνι απάνεμο, τόπος και χώρος ιερός και άγιος, όταν είναι θεμελιωμένη στην ιερότητα του γάμου, της θυσιαστικής αγάπης, της ανιδιοτελούς προσφοράς, του αμοιβαίου σεβασμού, της αλληλοκατανόησης. Οικογένεια: Ο κύκλος της φύσης, η πλάση ολόκληρη, το θαύμα των θαυμάτων, μία λέξη απλή με μεγάλο νόημα, μία έννοια βασική με βαθιά ουσία.
Εις ότι αφορά τα καθ΄ημάς, την Ελληνική οικογένεια, είναι αλήθεια ότι παρά την πίεση της καθημερινότητας και τις πάσης φύσεως δυσκολίες των καιρών μας, κοινωνικές, οικονομικές αλλαγές, τα νέα ήθη που η εποχή του διαδικτύου έχει επιβάλλει, αγωνίζεται να παραμείνει συμπαγής και προσπαθεί να διατηρήσει ζωντανές τις αξίες της. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (EΛΣΤΑΤ) για το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου 2019 στην Ελλάδα υπάρχουν 4.134.540 «ανθεκτικές» οικογένειες. Από αυτές οι 1.852.311 διαθέτουν από ένα έως εννέα μέλη, ενώ μόλις 2.216 οικογένειες φιλοξενούν πάνω δέκα. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι 3.021.425 είναι πυρηνικές οικογένειες -που δημιουργήθηκαν δηλαδή έπειτα από γάμο και περιλαμβάνουν μόνο τους συζύγους ή και τα παιδιά τους- εκ των οποίων οι 1.570.422 είναι παντρεμένα ζευγάρια με τουλάχιστον ένα τέκνο. Μάλιστα, η ηλικία των γονιών σε 1.201.808 οικογένειες κυμαίνεται από τα 40 έως τα 49 έτη, ενώ το προσδόκιμο ζωής των γιαγιάδων φθάνει τα 83,9 έτη και των παππούδων τα 78,8 έτη. Την ίδια στιγμή ο θεσμός της οικογένειας  «κερδίζει» τα διαζύγια, τα οποία εμφανίζουν πτώση τα τελευταία χρόνια, παρά τις δυσκολίες της οικονομικής κρίσης που δυσχεραίνει την καθημερινότητα των ζευγαριών στη χώρα μας. Από 14.880 το 2012 μειώθηκαν στα 11.013 το 2018.Τέλος, μία στις δύο ελληνικές οικογένειες διαμένουν σε σπίτι τριών δωματίων, με το εμβαδό της κατοικίας να είναι μεταξύ 61 και 100 τετραγωνικών μέτρων.
Σύμφωνα δε με τις περισσότερες μελέτες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας τα τελευταία χρόνια, η απασχόληση και η οικονομική ασφάλεια είναι οι καθοριστικοί παράγοντες, που επηρεάζουν την απόφαση για δημιουργία οικογένειας. Αυτοί είναι δύο από τους λόγους που έχουν συμβάλλει στην αισθητή αύξηση του αριθμού των γυναικών, οι οποίες επιλέγουν να τεκνοποιήσουν στα 35-39 έτη, όντας εργαζόμενες. Ανεξάρτητα, όμως, από την ηλικία που τα ζευγάρια επιλέγουν να κάνουν παιδιά, το βασικό στην περίπτωση της Ελλάδας είναι ότι οι νέοι θέλουν να κάνουν οικογένεια, σε αντίθεση με τους ευρωπαίους συμπολίτες μας, π.χ. Γερμανία, όπου μία στις τρεις γυναίκες είναι «συνειδητά άτεκνες». Μπορεί δηλαδή οι νέοι να εγκαταλείπουν την πατρογονική εστία σε μεγαλύτερες ηλικίες απ’ ό,τι παλαιότερα, να δημιουργούν σε μεγαλύτερη ηλικία την δική τους οικογένεια και να αυξάνεται η ηλικία που αποφασίζουν να κάνουν παιδιά, ωστόσο η στενή σχέση που υπάρχει μεταξύ των διαφορετικών γενεών στην ελληνική οικογένεια, παραμένει δυνατή και σταθερή και είναι αυτή που λύνει τις όποιες δυσκολίες και προβλήματα αντιμετωπίζουν τα μέλη της.
Ποιό είναι άραγε το.. «μυστικό» που συμβάλλει στο να παραμένει δεμένη η ελληνική οικογένεια, να αντέχει και να αντιστέκεται στην ισοπεδωτική λαίλαπα των σειρήνων των καιρών μας και των πάσης φύσεως προκλήσεων απαξίωσης και ισοπέδωσης; Μου άρεσε πολύ ερμηνεία αρθογράφου, την οποία και μεταφέρω αυτούσια. «Είναι οι συνήθειες και οι παραδόσεις που περνούν από γενιά σε γενιά, είναι τα οικογενειακά τραπέζια που φέρνουν κοντά μικρούς και μεγάλους, είναι η γιαγιά και ο παππούς που ζουν για τα εγγόνια τους και τα μεγαλώνουν σαν να είναι δικά τους παιδιά, είναι η υπερπροστατευτική Ελληνίδα μάνα που θα νοιάζεται πάντα για τα παιδιά της -και το αν έχουν φάει- σε όποια ηλικία και αν βρίσκονται, είναι οι γιοι και οι κόρες που, παρά το γεγονός ότι έχουν μεγαλώσει, δεν θέλουν να απομακρυνθούν από την προστασία και τη ζεστασιά της οικογένειας, είναι οι γονείςπου όσα χρόνια και αν περάσουν θα κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν για να είναι καλά τα παιδιά τους και θα εργάζονται σκληρά για να προσφέρουν σε εκείνα ένα καλύτερο «αύριο». Είναι, θα λέγαμε εμείς, οι βαθιά ριζωμένες μέσα μας αξίες, παραδόσεις, πιστεύω και ιδανικά που ταυτίζονται με την πατρογονική εστία, την οικογένεια και τους συμβολισμούς της, που σημαδεύουν την ζωή μας, δηλώνουν την ταυτότητα μας και ορίζουν το παρόν και το μέλλον μας. Χάρη σε αυτή την ασφάλεια, άλλωστε, αναπτυσσόμαστε, δημιουργούμε και κυρίως, μαθαίνουμε να αγαπάμε.
Όμως.. στον ευρύτερο περίγυρο υπάρχουν και άλλου είδους μορφές οικογένειας, όπως έχουν θεσμοθετηθεί. Είναι αυτές που βαφτίζουν τον πατέρα «Γονέα 1» και την μάνα «Γονέα 2», αυτές που μπερδεύουν τους ρόλους. Είναι αυτό που περιέχεται στην «Νεοελληνική Γλώσσα» της Γ΄ Γυμνασίου, όπου ο φιλόλογος καλείται να διδάξει το γνωστό τραγούδι: «Don’t worry be happy».
Παραθέτω ένα στίχο:
«…Άμα η κόρη σου σε λέει μπαμπά, ενώ ο γιος σου σε φωνάζει μαμά,
don’t worry be happy…».
Είναι, με άλλα λόγια, η προσπάθεια αποϊεροποίησης του ιερού και μυστηριακού θεσμού της οικογένειας από εργαστήρι αγιότητας και οχυρό της ανθρώπινης ψυχής σε ένα κοινωνικό θεσμό, σε μιά απλή συμβολαιογραφική σχέση και πράξη. Είναι η επικείμενη αναθεώρηση του άρθρου 21 του Ελληνικού Συντάγματος, το οποίο αναφέρεται και προστατεύει τον ιερό θεσμό της οικογένειας, που σύμφωνα με το ισχύον Σύνταγμα η οικογένεια αποτελεί «θεμέλιο της συντήρησης και της προαγωγής του Έθνους και τελεί υπό την προστασία του Κράτους». Άρθρο το οποίο έχει ψηφιστεί και προταθεί προς αναθεώρηση και απάλειψη της διατύπωσης αυτής. Γιατί άραγε; Μήπως επειδή υπάρχει η γνώση πως όσο αντέχει η Οικογένεια θα αντέχει και η Πατρίδα;
Τι μέλει γενέσθαι λοιπόν; Θα παρακολουθούμε με απάθεια τα δρώμενα, γενόμενα και τεκταινόμενα ή θα ακούσουμε τη φωνή του Στρατηγού Μακρυγιάννη: «Όταν μου πειράξουν την πατρίδα και τη θρησκεία μου, θα μιλήσω, θα’ νεργήσω κι’ ό,τι θέλουν ας μου κάνουν»;;
Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου Αμφιλόχιος

Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2019

ΣΤΟ ΠΛΑΙ.....

Έκανε όπισθεν...έλυσε το χειρόφρενο.... δεν την πήρε την στροφή καλά...οτι και να έγινε όλα καλά και ο οδηγός ευτυχώς δεν έπαθε τίποτα. Πάντως και το σημείο εκεί θέλει μια προσοχή ιδιαίτερα τα βράδια.

ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΑΦΟΡΜΗ....

Οι πιο πολύτιμες και σπουδαίες μνήμες είναι εκείνες των παιδικών μας χρόνων. Τα παραμύθια που κρατάμε στην καρδιά μας ακόμα σαν ισόβιο φυλακτό, έχουν να κάνουν με θρύλους και δοξασίες, με μια αυστηρότητα και μια αγιοσύνη που σήμερα χάνεται λίγο λίγο ανεπιστρεπτί ...
Έχουν μέσα τους μυρωδιά από κατηφέ, από νυχτολούλουδα, από βασιλικό. Έχουν μέσα στα λόγια τους, προτροπές και παραινέσεις: "Να μην..." και "Να θυμάσαι πώς..."  
Θυμάμαι λοιπόν ακόμα, κι ας έχουν περάσει κάμποσα χρόνια, να μου λένε παραμύθια και ιστορίες για τον Άγιο Ιωάννη τον Ριγολόγο, τον αρχηγό του Αγγελικού τάγματος και όλης της μοναχικής πολιτείας. Για την κεφαλή του, που ζήτησε η Σαλώμη. Για το αίμα του, που έβαψε τα φρούτα μαύρα: σύκο και σταφύλι, και τέτοια μέρα λέει, δεν κάνει να δοκιμάσουμε. Το ψωμί που σήμερα το κόβουμε με το χέρι και δεν ακουμπάμε μαχαίρι επ' ουδενί. Για εκείνον τον χωριανό, που δεν άφησε την γυναίκα του να ζυμώσει τους άρτους και τον σκότωσε το ήρεμο και πιστό άλογο του, ή για έναν ακόμα άντρα σκληροτράχηλο, που τον έπιασαν ρίγη και πυρετός βαρύς γιατί δεν τήρησε την νηστεία της ημέρας.... 
Θυμάμαι να πηγαίνω από την αγκαλιά της μάνας μου κιόλας, μωρό, μέχρι σήμερα σε εκείνο το ξωκλήσι, το πιο ταπεινό που επισκέφτηκα ποτέ μου... Σπηλιάρι κατανυκτικό, απόκοσμο σχεδόν, μακριά από όλους και όλα, στην γη των παππούδων και του πατέρα μου... Στη γη που με αγάπη και κόπο, καλλιεργούν τόσα κι άλλα τόσα χρόνια τις πλούσιες ελιές τους... Θυμάμαι να λένε πως από τον προπάππο μου ακόμα, τον περήφανο κι αυστηρό Ξηρούχη που αγαπούσε την Φασκομηλιά του και ήθελε την Κρήτη λεύτερη, ως και σήμερα, τέσσερις γενιές άντρες στην οικογένειά μου, παππούς-πατέρας-και αδελφός, Ξενοφών και Γιώργης,  Γιώργης και Ξενοφών, ταγμένοι στην χάρη του Αη Γιάννη του Ριγολόγου, δεν έχουν λείψει ούτε ένα χρόνο, προσφέροντας αυτά που η μέρα και η παράδοση απαιτεί: κρασί, ψωμί,  ελιές και κουκιά. Σχεδόν 200 χρόνια τώρα, όχι γιατί το ζητάει κάνεις, μα γιατί το θέλουν οι ψυχές μας! Από τα χείλη του πατέρα μου, ακούω σαν σήμερα, κάθε χρόνο: "χρόνια πολλά! Να χαίρεστε..."Πόσο σπουδαίο είναι τελικά, να σου λέει κάποιος: να χαίρεστε; Να χαίρεστε μωρέ... Ότι έχει ο καθένας μας, ότι αγαπά, ότι πιστεύει.... 
Ο τόπος και οι άνθρωποι δίνουν την μεγαλοσύνη σε ένα μέρος.  Ούτε τα τάματα,  ούτε τα μεγάλα λόγια των παπάδων, ούτε οι αρχιερατικές λειτουργίες και τα πλουμιστά άμφια. Η κατάνυξη είναι έννοια βαθιά και παντοδύναμη,  κι η απλότητα προσδίδει το βάθος και την ιερότητα στην μέρα και την γιορτή. Όπως και να έχει, να μην ξεχνάμε τις ρίζες μας... Να βγουν κι άλλα φυντάνια, να ανθίζει η κάθε μέρα σαν ρόδο εκατόφυλλο... Κάποιες παραδόσεις, είναι λόγος και αφορμή να γυρνάμε πάντα εκεί που ξεκίνησαν όλα... 
Χρόνια πολλά, να χαίρεστε....
Στέλλα Ξ. Καρτάκη

ΝΕΡΟΜΥΛΟΙ ΚΙΣΑΜΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ 8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ

Το πρόγραμμα της Κυριακής με την βόλτα στους Νερόμυλους της Κισάμου. 
Θα ξεκινήσουμε από την Κερά στις 11.00 μετά τις λειτουργίες και θα γίνει μια ξενάγηση στους Μύλους της Κεράς, των Κοτσιανών και της Ποταμίδας. Στην Ποταμίδα που είναι αναπαλαιωμένος θα έχει και κέρασμα από τον τοπικό σύλλογο της περιοχής.
Όσοι πιστοί προσέλθετε...

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ..

Προς τον υπουργό υγείας κ.Κικίλια, ενώ κοινοποιήθηκε σε ΥΕ Διοίκηση 7ης Υγειονομικής Περιφέρειας (ΔΥΠΕ Κρήτης), Διοικητή Νοσοκομείου Χανίων, Διευθυντή Κέντρου Υγείας Κισσάμου, Βουλευτές Νομού Χανίων.
Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, η ύπαρξη αγροτικού ιατρού σε απομακρυσμένες και απομονωμένες περιοχές, όπως η Τοπική Κοινότητα Έλους του Δήμου Κισσάμου Ν. Χανίων, σκοπό έχει να εξυπηρετήσει τον πολίτη στο πλαίσιο της παροχής πρωτοβάθμιων υπηρεσιών υγείας.
Δυστυχώς όμως, ιατρική ανασφάλεια και εγκατάλειψη βιώνουν οι κάτοικοι του Έλους και της γύρω περιοχής, που στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι συνταξιούχοι του Ο.Γ.Α., καθώς εδώ και αρκετό καιρό έχει να επισκεφτεί το χωριό μας αγροτικός ιατρός.
Οι κάτοικοι της Κοινότητας μας και των γειτονικών χωριών φρόντιζαν και προγραμμάτιζαν τον ιατρικό τους έλεγχο και τη συνταγογράφηση των φαρμάκων που λαμβάνουν, ειδικά οι γηραιότεροι που ακολουθούν χρόνιες φαρμακευτικές αγωγές, τις ημέρες που επισκεπτόταν το χωριό μας ο αγροτικός γιατρός.
Δυστυχώς όμως πλέον, ταλαιπωρούνται και είναι αναγκασμένοι να πληρώσουν ταξί, αφού τα δρομολόγια των λεωφορείων είναι μειωμένα, απλά και μόνο για να γράψουν συνταγή με τα φάρμακά τους, επιβαρύνοντας τον οικονομικό τους προϋπολογισμό.
Από τη στιγμή λοιπόν που στο Έλος υπάρχει, κατάλληλα διαμορφωμένος χώρος του Αγροτικού Ιατρείου, εξοπλισμένος με τα απαραίτητα για την θέρμανση κατά τους χειμερινούς μήνες, ενεργή σύνδεση στο διαδίκτυο η οποία είναι απαραίτητη για την συνταγογράφηση των φαρμάκων, και όλα τα παρελκόμενα (εκτυπωτής, φωτοτυπικό μηχάνημα, κόλλες Α4 κ.α.), έτσι ώστε ο αγροτικός ιατρός να εκτελέσει το λειτούργημά του, ζητάμε την στελέχωση του Αγροτικού Ιατρείου της Τοπικής Κοινότητας Έλους με αγροτικό ιατρό.
Έχοντας γίνει αποδέκτης παραπόνων για την κατάσταση αυτή το λιγότερο που μπορώ να κάνω ως Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Έλους είναι να σας παρακαλέσω να δείξετε την ευαισθησία σας και να φροντίσετε για την άμεση τοποθέτηση ιατρού στο χωριό μας, πράξη η οποία είναι αναγκαία και ζωτικής σημασίας για την ομαλή και αξιοπρεπή διαβίωσή των κατοίκων της περιοχής μας.
Θα επιμένω μέχρι αυτοί οι άνθρωποι, οι οποίοι μεγάλωσαν τους γονείς μας, εμάς και τα παιδιά μας, να διανύσουν με αξιοπρέπεια την τρίτη ηλικία.
Κυριτσάκης Νικόλαος
Πρόεδρος κοινότητας Έλους
Δήμου Κισάμου

ΤΡΕΙΣ ΠΑΛΙΕΣ ΓΚΡΑΒΟΥΡΕΣ

Τρεις γκραβούρες με την μονή Γωνιάς από το 1811 ως και το 1869 
Η ιστορία της μονής αρχίζει από τα μέσα του 9ου αιώνα, τότε που για πρώτη φορά κτίστηκε από ζηλωτές μοναχούς στη θέση Μένιες του Ακρωτηρίου προς τιμήν του Αγίου Γεωργίου. Οι συχνές και βάρβαρες επιδρομές των πειρατών σε εκείνη την περιοχή και φυσικά εναντίων των μοναχών ανάγκασαν τους μοναχούς να ζητήσουν ασφαλέστερο τρόπο ζωής. Έτσι έχτισαν ένα μικρό μοναστήρι που είναι σήμερα το κοιμητήριο της μονής.
 Αργότερα κατά το 17 αιώνα ο μοναχός Βλάσιος (ύστερα από μία οπτασία κατά την παράδοση)χτίζει τη μονή στη θέση που είναι σήμερα. Η μονή είναι αφιερωμένη στη Θεοτόκο οδηγήτρια. Περιβάλλεται από αυλή όπου βρίσκονται τα κελιά των μοναχών, το ηγουμενείο, η τράπεζα, οι αποθήκες τα κελάρια μονή λεηλατήθηκε από τους Τούρκους πολλές φορές αλλά οι μοναχοί είχαν την προνοητικότητα να κρύψουν αρκετούς από τους θησαυρούς που είχε η μονή. Επίσης η ίδια λειτούργησε ως νοσοκομείο κατά την γερμανική αυτή φορά επανάσταση. Έτσι η μονή αναδείχθηκε μάνα του υπόδουλου γένους στον τόπο αυτό.
Φωτο Η. Simanderes

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝΤΩΝΗ ΜΑΡΤΣΑΚΗ

Αισθάνομαι την υποχρέωση να εκφράσω εκ μέρους του Δήμου Κισάμου τα θερμά μου συγχαρητήρια στον Κισαμίτη καλλιτέχνη Αντώνη Μαρτσάκη για τη συναυλία που πραγματοποίησε χθες βράδυ στο Θέατρο Βράχων που ήταν κατάμεστο!

Η συνεχής προσφορά του στην Κισαμίτικη και γενικότερα την Κρητική μουσική παράδοση-κουλτούρα, μας γεμίζει με χαρά και υπερηφάνεια.
Γεώργιος Χαχλάκης
Αντιδήμαρχος Παιδείας και Πολιτισμού

ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΚΤΥΠΑ Η ΚΑΜΠΑΝΑ;

 5 μέρες μόλις η νέα δημοτική αρχή και κάποιοι στέλνουν μήνυμα από τον Πλάτανο ... Τα σκουπίδια καθημερινά έξω απο τους κάδους (οι κάδοι μισοάδειοι) λες και έτσι θα τιμωρηθεί ο πρόεδρος του χωριού, ο εντεταλμένος αντιδήμαρχος Πλατάνου ή ο αντιδήμαρχος καθαριότητας του Δήμου.
Τους εαυτούς τους κοροϊδεύουν και του εργάτες καθαριότητας τιμωρούν με τον τρόπο αυτό...
Το φαινόμενο είναι παλιό... αλλά ο Σκορδύλης δεν μασά.... θα τον καθαρίσει τον Πλάτανο και ότι άλλο κι αν του ανατεθεί θα το βγάλει σε πέρας.

ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑ Η ΩΡΑ

"Ο πρωθυπουργός ζήτησε τα μάρμαρα σε μορφή δανεισμού ..τα δικά μας μάρμαρα που οι Εγγλέζοι έκλεψαν με την συγκατάθεση των Τούρκων και τα έκαναν δικά τους... Μάλιστα σαν καλοί κομπιναδόροι οι ασπρουλιάρηδες ζητούν να τους αναγνωρίσουμε ότι είναι δικά τους για να μας τα δανείσουν..." κάπως έτσι λένε έχει η ιστορία.
Κάθε πρωθυπουργός τα τελευταία χρόνια συν τους υπουργούς του, έχει ζητήσει τα μάρμαρα να γυρίσουν πίσω... μάρμαρα που όλη ανθρωπότητα ξέρει ότι κλάπηκαν από την Ακρόπολη, εκτός των Εγγλέζων.
Τελικά κάθε φορά που τα ζητάμε, οι Εγγλέζοι αυτό-εξευτελίζονται και περισσότερο με τις αστείες δικαιολογίες τους, που δυστυχώς μερικοί δικοί* μας τις υιοθετούν...τώρα ζητούν να τους αναγνωρίσουμε ότι τα μάρμαρα είναι δικά τους για να μας τα δώσουν... έστω δανεικά.
Η λογική λέει ότι εμείς πρέπει να τα ζητάμε συνέχεια, άσχετο με τι απάντηση θα μας δώσουν. Αν καθίσετε και κουβεντιάσετε με νέους ανθρώπους από την Μεγάλη Βρετανία θα αντιληφθείτε ότι δεν τους τιμά αυτό και προσπαθούν να το διορθώσουν. Κάποτε λοιπόν θα μας τα δώσουν από μόνοι τους.... απλά εμείς πρέπει να τα ζητάμε κάθε βδομάδα.
Από την άλλη τι σημαίνει αναγνώριση; Σάμπως και τώρα δικά τους δεν είναι και δίχως αναγνώριση; Ή μήπως με την αναγνώριση θα αλλάξει ο γλύπτης και θα γίνει Εγγλέζος, θα κτιστεί σε μια μέρα Παρθενώνας και θα αλλάξουν τα ονόματα των θεών μας, ή μήπως θα βρεθεί κι αυτό το τούρκικο φιρμάνι που τα παραχωρούσε στον Έλγιν; Δεν θα αλλάξει τίποτα αφού δεν θα τα πάρουμε με το παρακαλετό.
Η άλλη περίπτωση είναι να τα αναγνωρίσουμε*, να μας τα δανείσουν....... και να μην τους τα ξααγυρίσουμε ποτέ. Τι θα γίνει; Ίσα-ίσα θα μας πει και μπράβο ο υπόλοιπος κόσμος που "κλέψατε" ένα κλέφτη.
Τον κλέφτη πρέπει να τον αντιμετωπίζεις με τις μεθόδους του...
*Οι Εγγλέζοι μας λένε από το 2007 να τα αναγνωρίσουμε....

Υ.Σ και δεν είναι μόνο ο Έλγιν κλέφτης, αν διαβάστε τους περιηγητές θα δείτε πόσα έκλεψαν και τι έκλεψαν με τούρκικο φιρμάνι, ακόμα και από την Κίσαμο. Φυσικά σε κάθε μια από τις περιπτώσεις αυτές υπήρχε και ο καλός πατριώτης από πίσω.

ΜΕ ΑΕΡΟΤΑΞΙ....ΣΤΟ ΛΑΦΟΝΗΣΙ

 Γράφει το zarpa.gr που θα το έχει ψάξει για να το κάνει ρεπορτάζ.....
-Με ελικόπτερο «πετάχτηκαν» και έκαναν την βουτιά τους στο (Ε)λαφονήσι οι επιβάτες αεροταξί εταιρείας από την Αυστρία. Το ελικόπτερο σύμφωνα με πληροφορίες του zarpanews.gr, προσγειώθηκε σε χώρο που βρίσκεται κοντά στην παραλία, αλλά δεν είναι natura και ανήκει σε κοινοπραξία τραπεζών και φέρει την επωνυμία “Ελαφόνησος Α.Ε”.
Έχει και συγκεκριμένη φωτογραφία κάτω!!
Πληγούλες ανοίγουν κάποιοι όταν πριν κάμποσο καιρό, Ιούνιο 2019, είχε γίνει νύξη απο την αντιπεριφέρεια για αναγκαστική απαλλοτρίωση του χώρου... και μάλιστα συμφώνησαν με την πρόταση και ο νυν και πρώην δήμαρχος.
Τι έγινε άραγε πούλησαν την έκταση οι της τράπεζας και δεν πήραμε χαμπάρι;
Κάποιοι θα ξέρουν ... ας μην μας έλθει απότομα .....εξάλλου οι πληροφορίες λένε οτι οι επιβάτες στο αεροταξί ήταν Ρώσοι....

ΚΙΣΑΜΙΤΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ 1930-1980


Αξέχαστες φωτογραφίες του Ανυφαντή με τους πιο παραδοσιακούς Καστελιανούς...

ΝΕΡΟΜΥΛΟΙ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ

Μια απο τις τελευταίες εκδηλώσεις-ομιλίες του καλοκαιριού θα γίνει το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου στις 07.00 μμ στο Τσατσαρωνάκειο Πολυκέντρο με θέμα την αρχιτεκτονική μορφή των νερόμυλων της Κισάμου. Θα ακολουθήσει βόλτα την Κυριακή στους Μύλους της Κισάμου.
Ο νερόμυλος των Κατσικαντάρηδων στο Σηρικάρι, μια επίσκεψη το φθινόπωρο είναι οτι το καλύτερο....