Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.
Πάλι δίχως οδηγό το ασθενοφόρο του Κέντρου Υγείας μας έμεινε τις Άγιες Μέρες και σαν τυχεροί που είμαστε σε αυτά.... είχαμε μια περίπτωση άμεσης μεταφοράς ηλικιωμένης με κάταγμα και ψαχνόμασταν.
Δεν είναι δυνατόν να μην μπορεί να βγει ένα πρόγραμμα για το ασθενοφόρο του Κέντρου Υγείας, θεωρώ οτι αλληλοκοροϊδευόμαστε και μάλιστα σε κάτι που οι μισοί και βάλε συμπολίτες μας το έχουν πολύ ανάγκη. Ούτε ταξί μπορεί κάποιος να πληρώνει, ούτε φορτηγό με καρότσα να ψάχνει νυχτιάτικα επειδή δεν υπάρχει διαθέσιμος οδηγός στο Κ.Υγείας μας. Ρεζιλίκια διαχρονικά και εδώ υπενθυμίζω οτι το θέμα ήταν και είναι προτεραιότητα των δημοτικών άρχων μας και δεν είναι κάτι το "φρέσκο".
Στο σημείο αυτό θέλω να επισημάνω την κίνηση των οδηγών του δήμου και ένα μεγάλο μπράβο τους, που υπέγραψαν σχετική δήλωση ώστε αν γίνεται, να εκπαιδευτούν σαν εθελοντές οδηγοί....Αλλά με τέτοια γραφειοκρατεία κάτι τέτοιο το θεωρώ απίθανο.
Διαλυόμαστε όσο περνά ο καιρός και οι καρεκλοκένταυροι δεν ασχολούνται με τους λίγους, αυτό ας μας γίνει μάθημα και την επόμενη φορά ας μην κάνουμε τεμενάδες σε ανθρώπους που δεν καταλαβαίνουν.. (βλέπε υπουργό).
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Ο Νέος Εμπορικός Σύλλογος Κισάμου ενημερώνει ότι, σύμφωνα με το άρθρο 15 του νόμου 4177/2013, οι χειμερινές εκπτώσεις έτους 2016 θα αρχίσουν τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου και θα λήξουν την Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016. Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται ....
Για να ευχηθούν στους πολίτες και στα μαγαζιά της πόλης βγήκαν πρωί-πρωί στους δρόμους η δημοτική αρχή μας. Χρόνια πολλά.
Νόμος Κατσέλη και ΝΟΜΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΟΑΛΑΛΟΥΜ - ΤΡΑΠΕΖΟΧΑΟΣ
Θα εμπιστευόσασταν μια τράπεζα που χρειάζεται 2 μήνες να σας απαντήσει γραπτά για το υπόλοιπο του δανείου σας, που δεν έχει καθημερινή κίνηση, ενώ σας απαντά αμέσως για όλες τις κινήσεις του έτους του λογαριασμού σας ταμιευτηρίου ή όψεως.
Το ερώτημα, αν γίνεται προς ένα άνθρωπο της καθημερινότητας, μπορεί να τον δυσκολεύει να απαντήσει, για όσους όμως σχετίζονται, τραπεζικούς, Ενώσεις Καταναλωτών, Υπουργούς και Γραμματείς Εμπορίου και Καταναλωτή, η απάντηση είναι σαφής, ΟΧΙ.
ΟΧΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΟΥΝ ΜΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ 2 ΜΗΝΕΣ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ
Η τράπεζα που δεν απαντά σε 10 μέρες που ορίζει ο νόμος στην Αίτηση Αναλυτικής Οφειλών, το κάνει για 2 λόγους, ή μαγειρεύει τα ποσά που άντε να τα ξεμαγειρέψει ο καταναλωτής και να δει τι περισσότερα από τα πραγματικά οφειλόμενα του έχει βάλει, ή η τράπεζα αυτή δεν ξέρει που βρίσκεται και που πατά.
Και στις 2 περιπτώσεις κύριε Γραμματέα του Καταναλωτή και Εμπορίου, κύριε Παπαδεράκη, και στις 2 περιπτώσεις ο κίνδυνος είναι μέγιστος και σαφής και για τον καταναλωτή και για τον Τσακαλώτο, μιας και στην δεύτερη περίπτωση, για τους ίδιους λόγους και για τον Κύριο Αλεξιάδη, αφού όσα τους ζητούν για ανακεφαλαιοποίηση είναι αποτέλεσμα μαγειρέματος, ή ασαφές και ανασφαλές για τους ίδιους λόγους.
Ή ξέρετε και μπορείτε να κυβερνήσετε ή δεν ξέρετε και να ρωτήσετε όσους ξέρουν και οπωσδήποτε έμπιστους νομικούς και να μη βασίζεστε καθόλου μα καθόλου στις συνομιλίες σας με εν ενεργεία τραπεζίτες και τραπεζικούς.
Όταν η Πολιτική έγινε παρέα με τους τραπεζίτες, απορροφήθηκε με καλαμάκι από αυτούς, ένας φραπές τους ήταν τα παιδιά.
Είναι λυπηρό αυτό που νομίζει ο κος Παπαδεράκης ότι ναι έτσι στα γρήγορα το φτιάχνουμε και πάει, να γυρίζει πίσω από τον ΔΣΑ πριν συμβεί και από τους Δικαστές, σαν παιχνίδι με τις ζωές και την περιουσία των πολιτών που ανάλαβαν να διοικήσουν οι κυβερνήσεις μας.
Ο πατήρ Νικηφόρος (κατά κόσμο Νικόλαος Τζανακάκης) γεννήθηκε σ’ ένα ορεινό χωριό των Χανίων, στο Σηρικάρι, καστανοχώρι στα δυτικά του Νομού με υγιεινό κλίμα, με όμορφα δάση, πλούσια νερά, φαράγγια και σπήλαια. Το χωριό αυτό έχει μια ιδιομορφία που δεν την συναντούμε συχνά: είναι χωρισμένο σε ένδεκα γειτονιές, οι οποίες πήραν και το όνομα τους από τις οικογένειες που πρωτοκατοίκησαν εκεί. Έτσι ο Άγιος μας γεννήθηκε στην γειτονιά των Κωστογιάννηδων. Οι γονείς του ήταν απλοί και ευλαβείς χωρικοί, οι οποίοι ενώ ακόμη ήταν μικρό παιδί πέθαναν και τον άφησαν ορφανό. Έτσι, σε ηλικία 13 ετών, έφυγε από το σπίτι του. Ο παππούς του που είχε αναλάβει να τον μεγαλώσει τον πήγε στα Χανιά να εργαστεί εκεί σ’ ένα κουρείο για να μάθει την δουλειά. Τότε εμφάνισε και τα πρώτα σημεία της νόσου του Χάνσεν δηλ. την λέπρα. Εκείνη την εποχή, τους λεπρούς τους απομόνωναν στο νησί Σπιναλόγκα, διότι η λέπρα ως μεταδοτική αρρώστια αντιμετωπίζονταν με φόβο και αποτροπιασμό.
Ο Νικόλαος όταν έγινε 16 ετών και όταν τα σημάδια της νόσου άρχισαν να γίνονται πιο εμφανή, για να αποφύγει τον εγκλεισμό του στην Σπιναλόγκα έφυγε με κάποιο καράβι για την Αίγυπτο. Εκεί έμενε εργαζόμενος ....
Εστιατόριο-καφενείο-ξενοδοχείο Αδελφών Παπαδάκη. Ο Γιάγκος, ο Στέφανος και ο Σήφης δημιούργησαν στην καρδιά του Τσαρσιού το πρώτο ολοκληρωμένο συγκρότημα ύπνου και φαγητού στην πόλη το 1925. Παραγγελιοδόχοι, μικροϋπάλληλοι δημόσιοι και μη, μαθητές, αστυνομικοί και αγροφύλακες και όλοι εκείνοι που θέλουν να φάνε καλά και οικονομικά συχνάζουν στο μαγέρικο του Παπαδόγιαννη. Στο καφενείο του πάντα χωρατατζή Στέφανου συχνάζουν οι μορφωμένοι....και στον ξενοδοχείο που είχε τ' όνομα "Μορφεύς" βρίσκουν κατάλυμα όλοι αυτοί που διανυκτερεύουν στην πόλη.
Ανασφάλιστες Ελπίδες…
Ο υπουργός περιβάλλοντος και ενέργειας συνεχίζει να ζει στον δικό του κόσμο: «Η κυβέρνηση δεν είναι διατεθειμένη να παραδώσει τα όπλα» στις διαπραγματεύσεις για το ασφαλιστικό, διαμηνύει, τονίζοντας ότι στόχος είναι να οικοδομηθούν «συμμαχίες στον ευρωπαϊκό χώρο, που θα μας επιτρέψουν να μη μειωθούν οι κύριες συντάξεις» (!!)
Θα έλεγε κανείς ότι δεν είναι κακό να ζει κανείς στον φανταστικό κόσμο του, αλλά αν είναι ο υπουργός περιβάλλοντος και ενέργειας, αυτός που ζει στα ροζ συννεφάκια, τότε μάλλον δεν είναι καθόλου καλά τα πράγματα.
Διότι βέβαια, κόβουν και ράβουν οι υπουργοί, ο ένας παίζει με τα ξεφτίδια των ονείρων του περί ευρω-συμμαχιών για να φτιάξει κουρελούδες κι ο άλλος, ο καθ’ ύλην αρμόδιος, καταπιάνεται να κόβει και να ράβει τις εισφορές εργοδοτών και εργαζόμενων, για να σωθεί ένα μισοβουλιαγμένο ....
Φρικτό θάνατο από απαγορευμένο φυτοφάρμακο Λανέιντ βρήκαν 10 σκυλιά στο λιμάνι της Σούδας, δύο από τα οποία ήταν δεσποζόμενα. Μιλώντας στην ΕΡΤ Χανίων, η Πρόεδρος του Φιλοζωικού Συλλόγου Χανίων Νατάσσα Μπομπολάκη, ανέφερε ότι οι απάνθρωποι δράστες, χρησιμοποίησαν το συγκεκριμένο φυτοφάρμακο, για να εξασφαλίσουν τη βέβαιη θανάτωση των εμβολιασμένων και στειρωμένων ζώων.
Τώρα στα δικά μας μιας και αργεί όπως φαίνεται η στείρωση που υποσχέθηκε η δημοτική αρχή καλό είναι να ξεκινήσει ο κατάλογος με τα αδέσποτα της πόλης,(πρώτο βήμα) που δεν είναι και τόσα πολλά. Μάλιστα αν στειρωθει (άμεσα) και η μοναδική θηλυκιά σκυλίτσα που γυρίζει στην πόλη (με τον μοναδικό μας άστεγο) τα πράγματα θα είναι πολύ καλύτερα. Ήδη κυκλοφορούν 3-4 μικρά της....
150 παιδικά βιβλία βρίσκονται στην διάθεση μου σε πολύ καλή κατάσταση για βιβλιοθήκη δημοτικού σχολείου.... επειδή είναι δύσκολο να βρεθούν τέτοιες μέρες οι υπεύθυνοι των σχολείων ας καλέσουν στο 6983012256 και θα τους τα μεταφέρω στο σχολείο.
Όποιος προλάβει λοιπόν......
Πρόλαβαν και θα τα μοιραστούν ένα δημοτικό και ένα νηπιαγωγείο.
Μικρό ευτυχώς το κακό για το Βιτσέντζο και το συνεργείο του πλοίου θα επιδιορθώσει τις δυο μικρές τρύπες που ανοίχτηκαν κατά την πρόσκρουσή του σε πίντα του λιμανιού της πόλης. Το πλοίο είχε ξεκινήσει στις 17:00 χθες το απόγευμα με προορισμό τα Αντικύθηρα, τα Κύθηρα και τον Πειραιά, ωστόσο ένα απότομο καθούρι το έριξε στον λιμενοβραχίονα.
Το πλοίο μετά από την επιδιόρθωση των ζημιών θα περάσει πάλι από έλεγχο και όπως λένε και οι του πλοίου, το βράδυ θα αναχωρήσει για το καθορισμένο του δρομολόγιο.
Τα πάντα ρει ( όλα κυλούν)
Δις εις τον αυτόν ποταμόν ουκ αν εμβαίης
(δυο φορές στο ίδιο ποτάμι δε μπορείς να μπεις)
Ηράκλειτος
Γράφει η Ευτυχία Δεσποτάκη
Σε όλα τα μεγάλα ερωτηματικά του ανθρώπου, ο μύθος πρώτος έδωσε τη δική του ερμηνεία.
Έτσι κατά το μύθο ο χρόνος προσωποποιείται είναι ο Κρόνος, ένας θεός που γεννάει παιδιά και τα τρώει. Και πράγματι φαίνεται να είναι έτσι, γιατί μόλις γεννηθούμε, ευθύς αμέσως, αρχίζει και η φθορά μας.
Οι Έλληνες φιλόσοφοι, αποπροσωποποίησαν το χρόνο. Ο Πλάτωνας στο έργο του «Τίμαιος» έχει κυκλική αντίληψη για το χρόνο. Δεν θεωρεί ότι ο χρόνος είναι σχήμα μιας ημιευθείας που ξεκινά από τη δημιουργία και κατευθύνεται στο τέλος του.
Ο χρόνος κατά τον Πλάτωνα είναι σύμφυτος με τον ουρανό και υπάρχει ο ένας, όσο υπάρχει και ο άλλος. Τα ουράνια σώματα με την περιστροφή τους καθορίζουν το μέτρο του χρόνου, είναι τα ουράνια ρολόγια. Αυτά τα ουράνια ρολόγια ακολουθεί ο απλοϊκός άνθρωπος, καθώς κοιτάζοντας τον ήλιο στον ουρανό προσδιορίζει και την ώρα. Πάνω στον ακίνητο ουρανό απεικονίζεται η περιστροφική ανακύκληση των άστρων. Ο ήλιος και η σελήνη τα μεγαλύτερα ορίζουν την μέρα και τη νύχτα. Η κίνηση αυτή είναι αιώνια πάνω στον ακίνητο ουρανό. Στην αιωνιότητα αυτή, πάντα κατά Πλάτωνα είναι οι ψυχές, και αυτή η αιωνιότητα είναι ο κόσμος τους, ο κόσμος των τέλειων προτύπων. Σε αυτή την αιωνιότητα θέτει τις βάσεις του.
Ο Χριστιανισμός και αυτή την αιώνια ζωή επιζητεί ο χριστιανός και γι αυτήν την αιωνιότητα αγωνίζεται.
Ο Αριστοτέλης, ο άλλος μεγάλος φιλόσοφος θεωρεί ότι:
Τον χρόνο τον δημιουργεί κάθε μεταβολή στη φύση, άνθρωπο, στις καταστάσεις, η αέναη μεταβολή του σύμπαντος. Ο χρόνος είναι άπειρος, και απροσμέτρητος. Είναι όμως ένα απαραίτητο στοιχείο της ύπαρξης μας, όπως είναι και ο χώρος και η αιτία και ο σκοπός. Χωρίς τα παραπάνω στοιχεία και κυρίως σκοπό, δεν υπάρχει χρόνος.
Μέσα στην αδιάκοπη χρονική ροή η ύπαρξη μας με βάση τα παραπάνω δημιουργεί εμπειρίες καινούριων πραγμάτων. Τίποτε δεν είναι όμοιο από τη μια στιγμή στην άλλη, ούτε και εμείς οι ίδιοι. Γι αυτό ο φυσικός φιλόσοφος Ηράκλειτος διατυπώνει ότι «τα πάντα ρει, τα πάντα χωρεί και ουδέν ταυτόν μένει.» Και ότι δυο φορές δεν μπορούμε να μπούμε στο ίδιο ποτάμι, γιατί τα νερά που μας βρέχουν είναι άλλα.
Η ροή του χρόνου είναι κυκλική επανάληψη γεγονότων από την γέννηση στη φθορά και στο θάνατο και από το θάνατο στη γέννηση και τη ζωή. Και από την ύπαρξη στην ανυπαρξία και από την απουσία στην παρουσία.
Ο χρόνος είναι το υφάδι της ύπαρξης μας, αλλά και το στημόνι της γνώσης μας.
Μέσα στο χρόνο δημιουργούμε σχέσεις και αυτές προσμετρούμε και αξιολογούμε. Αυτές τις σχέσεις τις τοποθετούμε στο παρόν, στο παρελθόν και στο μέλλον. Όταν ο χρόνος ξεφεύγει από τη στενή μας εμπειρία γίνεται Νυν και Αεί τότε γίνεται άμετρος, άπειρος, άναρχος, γίνεται Θεός.
Μόνο ο άνθρωπος από τα έμβια όντα έχει αυτή τη δραματική σχέση με το χρόνο και προσπαθεί να τον δαμάσει, αιχμαλωτίζοντας τον μέσα σε έργα δημιουργίας και πολιτισμού υλικά και πνευματικά.
Στην προσπάθεια του αυτή τον εντάσσει σε πειθαρχημένα συστήματα, τους ημεροδείκτες, τα ημερολόγια, τον κάνει έτη, μήνες, μέρες, ώρες, εβδομάδες εικοσιτετράωρα, οκτάωρα, λεπτά, δευτερόλεπτα.
Εκείνος αδάμαστος, αμίλητος και αμείλικτος προσπερνά αόρατος. Τον βλέπομε μόνο στον καθρέπτη μας, στις παλιές φωτογραφίες και στα πρόσωπα των συνομηλίκων μας που συναντάμε ύστερα από χρόνια, στις γειτονιές, στα χωριά και στις πολιτείες που επισκεπτόμαστε ύστερα από χρόνια………
Ας είναι ευλογημένος ο καινούριος χρόνος
Ας κρατηθούμε όσο μπορούμε όρθιοι και αν πήραμε τη ζωή μας λάθος ας αλλάξομε ζωή
Γενάρης 2016-01-04
Πολλοί είναι οι εκπαιδευτικοί που ασχολούνται με την Κρητική παραδοσιακή μουσική, παίρνοντας άριστα και εκεί…
Ανθολογήσαμε ακούσματα από έξι συναδέλφους μας, τους οποίους μπορείτε να γνωρίσετε και μέσα από τη μουσική τους, γράφει το Μεσσαρίτικο blog, Ανάμεσα λοιπόν σε αυτούς φιγουράρει πρώτο πρώτο τ' όνομα του δικού μας Λευτέρη Κουμή!
ΗΤΑΝΕ ΜΙΑ ΦΟΡΑ - ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΟΥΜΗΣ 2014
Η ΔΑΣΚΑΛΑ- ΔΟΥΛΓΕΡΑΚΗΣ Γ. ΖΕΡΒΟΣ Μ.
ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ - ΤΖΑΓΚΑΡΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΤΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ Ο ΔΡΟΜΟΣ - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΓΟΥΡΟΣ
ΣΥΡΤΑ- ΓΙΩΡΟΣ ΞΥΛΟΥΡΗΣ ΚΑΤΡΗΣ
Ο πεζόδρομος της παραλίας... πρέπει να παραμένει κλειστός από τα αυτοκίνητα και τον χειμώνα, γιατί απλά δεν μπορεί ο δήμος και οι επιχειρήσεις να αντικαθιστούν κάθε χρόνο τις πλάκες ... εξάλλου είναι και ο μοναδικός δρόμος που αν είναι κλειστός μπορείς να κάνει την βόλτα σου με τα παιδιά σου δίχως να σκέφτεσαι τους ντόπιους "οδηγούς". Δεν καταλαβαίνω βέβαια τον λόγο που είναι ανοικτός και από τις 3 μεριές αλλά και εργασίες να γίνονται μπορεί ο καθένας που χρειάζεται για μπει να χρησιμοποιεί τα κλειδιά από τις μπάρες. Δυστυχώς πάει για καταστροφή και αυτή η περιοχή η μοναδική που μας κάνει ολίγον πόλη το καλοκαίρι....
Του Κώστα Παπαγεωργίου
Το φαινόμενο της –παράνομης– οπλοφορίας και οπλοχρησίας, το οποίο απαντά με
ιδιαίτερη έμφαση και εξάπλωση στην Κρήτη, έχει συγκεκριμένες αιτίες παραγωγής του (ιστορικές, κοινωνικές, εθιμικές, ψυχολογικές) μέσα από τις οποίες κατανοείται αλλά και μέσω των οποίων μπορεί να περιοριστεί. Στην Κρήτη ειδικά, παρατηρείται μια ξεχωριστή στάση της κοινωνικής συνειδήσεως απέναντι στην κατοχή και χρήση των όπλων η οποία, αντιμετωπίζοντας το φαινόμενο στα πλαίσια μιας «εθιμικής» του προελεύσεως, καταλήγει τελικώς να το δικαιολογεί, παρέχοντας επιπόλαια «νομιμοποίηση» σε όσους δεν το αντιμετωπίζουν κριτικά αλλά συναισθηματικά. Ωστόσο, η συναισθηματική φόρτιση δεν μπορεί να ευρίσκει τρόπους εκτόνωσης επικίνδυνους για τη ζωή των συνανθρώπων και τελικά παράνομους. Η συνήθεια της παράνομης οπλοφορίας ή οπλοχρησίας, ως μέσο διασκέδασης ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, συνιστά ξεκάθαρα και ρητά στοιχείο πολιτισμικού πρωτογονισμού για το νησί της Κρήτης, μια περιοχή μοναδική στην Ελλάδα και την Ευρώπη για την ένδοξη ιστορία και τον απέραντο πολιτιστικό της πλούτο. Η πλέον παράνομη, με τραγικές κοινωνικές συνέπειες, μορφή της χρήσεως των όπλων στην Κρήτη εκδηλώνεται, αναμφίβολα, με το κοινωνικά και εγκληματολογικά ιδιότυπο φαινόμενο της «βεντέτας». Συχνή είναι η λαογραφική ερμηνεία-στάση-εκδοχή της παράνομης οπλοχρησίας, που ιστορικοποιεί το πρόβλημα και το ανάγει σε σύγκρουση μεταξύ αναγνωρίσιμων εχθρών (Τούρκων και Ελλήνων, ντόπιων και ξένων κ.λ.π.), με τους όρους μιας διχοτομίας. Η στάση βέβαια αυτή σκοπό έχει τον εξωραϊσμό του παρελθόντος, ασχέτως της ορθότητάς της. Τόσο η οπλοχρησία, όσο και η βεντέτα, αποτελούν κοινωνικά φαινόμενα που υπάρχουν και αναπαράγονται σε συγκεκριμένα κοινωνικά πλαίσια. Συνδέονται με την κοινωνία, ιδίως την κλειστή οικονομία και κλειστή δομή των κοινωνιών αυτών. Η πλούσια σχετική νομολογία, αποκαλύπτει τη συμβολή της παράνομης οπλοφορίας και οπλοχρησίας στην αύξηση της εγκληματικότητας της Κρήτης. Η στάση των Κρητών σήμερα απέναντι στα όπλα, χαρακτηρίζεται από οξείες αντιθέσεις. Από τη μια πλευρά, η αγάπη τους για τα όπλα είναι αδιαμφισβήτητη, καθώς συνδέεται, όπως από τις προηγούμενες σελίδες έχει καταφανεί, με τις ιστορικές μνήμες και τα αιματηρά επαναστατικά κινήματα, που οδήγησαν στην κατάκτηση της επί αιώνες πολυπόθητης ελευθερίας. Η σύνδεση της οπλοφορίας στην Κρήτη με το ένδοξο ιστορικό παρελθόν και την πατρογονική κληρονομιά έχει οδηγήσει, κυρίως τη λαϊκή συνείδηση, σε μια στάση αποδοχής του φαινομένου, ακόμη και στις παράνομες μορφές του. Σήμερα ωστόσο, στην Κρήτη κυκλοφορούν ακόμη και τα πιο σύγχρονα όπλα, με αποτέλεσμα όχι μόνον επικίνδυνες χρήσεις τους σε κοινωνικές εκδηλώσεις, αλλά και τη συμβολή τους στην αύξηση της εγκληματικότητας. Τα φαινόμενα συνεπώς αυτά, πρέπει να καταπολεμηθούν. Για το λόγο αυτό, τα τελευταία χρόνια εκδηλώνονται όλο και περισσότερες πρωτοβουλίες, και μάλιστα από τους πλέον έγκυρους φορείς, όπως για παράδειγμα τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, για την καταπολέμηση της παράνομης οπλοφορίας και οπλοχρησίας.
Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός μετά την έξαρση του μεταναστευτικού φαινομένου και θέλοντας να συμβάλει ενεργά στην ανακούφιση του ανθρώπινου πόνου, οργανώνει αποστολές προς τα νησιά του ανατολικού αιγαίου, τα οποία είναι και οι πύλες εισόδου των προσφύγων. Οι αποστολές διοργανώνονται σε συνεργασία με την Διεθνή Ομοσπονδία Ερυθρού Σταυρού και Ερυθράς Ημισελήνου. Το Σάββατο 2 Ιανουαρίου, αναχώρησε αποστολή Σαμαρειτών από το Τ.Τ. Κισάμου με προορισμό το νησί της Κω.
Οι εθελοντές Σαμαρείτες θα παραμείνουν μια εβδομάδα στο νησί και σε συνεργασία πάντα με τις τοπικές αρχές, θα παρέχουν πρώτες βοήθειες στους νεοεισερχόμενους και θα διανείμουν ανθρωπιστική βοήθεια, (ρούχα, κλινοσκεπάσματα, τρόφιμα κ.α.) Με την ευκαιρία της αναχώρησης των Σαμαρειτών μας, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά όλους τους συμπολίτες μας που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα μας για συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας, που περιελάμβανε ρούχα παπούτσια κλινοσκεπάσματα και τρόφιμα.
Συγκεντρώσαμε 27 κούτες από τα παραπάνω είδη και τα αποστείλαμε στην Κω, όπου και τα παρέλαβαν οι αρμόδιες υπηρεσίες.
Καλοκαιρινή αλλά υπέροχη.... Χθες έμαθα οτι με το απότομα κύμα κακοκαιρίας που μας έπληξε η λιμνοθάλασσα πάγωσε και πολλά ψάρια βρέθηκαν νεκρά!!!
Την τελευταία του πνοή άφησε λίγο μετά τις 6 το απόγευμα ένας 40χρονος αλβανικής υπηκοότητας στα Περβολάκια, όταν το τρακτέρ που οδηγούσε ανετράπη και τον καταπλάκωσε.
Ο θάνατός του ήταν ακαριαίος και οι διασώστες του ΕΚΑΒ και οι πυροσβέστες που έφτασαν στο σημείο του ατυχήματος, δεν μπόρεσαν να σώσουν τον 40χρονο, παρά μόνο να τον απεγκλωβίσουν από το βαρύ όχημα.
ΜΕΓΕΝΘΥΝΣΕΙΣ- ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΦΙΛΜ-ΚΟΡΝΙΖΟΠΟΙΕΙΟΝ -ΕΠΙΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΩΡΟΛΟΓΙΩΝ ΚΑΙ ΟΜΜΑΤΟΥΑΛΙΩΝ Γεώργιος Ανυφαντάκις (με γιώτα όπως βλέπουμε και στην ταμπέλα)
Θα ξεκινήσω με το μαγαζί του φωτογράφου. Γιατί αν δεν υπήρχε ο Ανυφαντής δεν είχαμε και πολλές φωτογραφίες από τα παλιά μαγαζιά της πόλης. Μιας πόλης που ήταν ένας δρόμος μια πλατεία και 2-3 στενά. Ο Γιώργος άλλαξε κάμποσες φορές μαγαζί έως ότου κατασταλάξει στην Σκαλίδη απέναντι από του Κουτσουρέλη. Άλλοι τον θυμούνται απέναντι από τον Άγιο Σπυρίδωνα, άλλοι τον θυμούνται στα μαγαζιά του Χορευτάκη στον παράλληλο της Σκαλίδη άλλοι τον θυμούνται στην Περίδου πίσω από το Μουσείο και άλλοι εδώ στην φωτογραφία στην βορινή μεριά της πλατείας Τζανακάκη στα μαγαζιά του Κουτσουνάκη.
..... Γεννάρης, Καλαντάρης, Μεγαλομηνάς, Τρανός, Κρυαρίτης
Ένα μικρό κομμάτι λαογραφικής νεοελληνικής ύλης έχει δημιουργηθεί με αφορμή το όνομα αυτού του μήνα.
Η ύλη αυτή σχετίζεται με το ρήμα "γεννώ" που από τη μια είναι ομόηχο με το όνομα Γενάρης, από την άλλη όμως είναι εντελώς άσχετο ετυμολογικά.
Ο Ιανουάριος λοιπόν, οφείλει την ονομασία του στο θεό Ιανό της αρχαίας Ρώμης, ο οποίος είχε δύο πρόσωπα που ήταν μεν κολλημένα το ένα με το άλλο, αλλά κοίταζαν το καθένα προς αντίθετη κατεύθυνση.
Στίχοι δημοτικών τραγουδιών και νεοελληνικά γνωμικά μας φανερώνουν ότι η γέννηση του Ιησού βοήθησε να ερμηνευτεί ευκολότερα το ακατανόητο λατινικό όνομα Ιανός.
Έτσι ενισχύθηκε η άποψη της νεοελληνικής παρετυμολογίας Γενάρης - γεννώ. Σε αυτό βοήθησε και η μετέπειτα λαϊκή παρατήρηση πως το μήνα αυτόν γεννούν τα γιδοπρόβατα.
Ο Γενάρης γεννά όχι αρνιά και κατσίκια, αλλά το χιόνι και το κρύο.
Αυτή η εκδοχή υπερισχύει στα νησιά του Αιγαίου.
Στην αρχαία Ελλάδα αποκαλείτο Γαμηλιών.
Το παραδέχομαι η διοίκηση του Κισαμικού ξέρει να προλαβαίνει τις καταστάσεις και αυτό φάνηκε καθαρά τις τελευταίες μέρες με τις κινήσεις που έκανε στα μεταγραφικά αλλά και στις ..αποχωρήσεις. Δεν ήταν κρυφό οτι η ομάδα είχε πάει λίγο στον χωματόδρομο και έπαιζε "μικροκολιές" ....
Την παραδέχομαι λοιπόν γιατί είχε την δύναμη να επαναφέρει το "όχημα" στον ίσιο δρόμο .... γιατί αν και πρωτάρα δεν λογαριάζει ούτε ονόματα, ούτε φίρμες. Έτσι πρέπει να λειτουργεί και θα λειτουργεί γιατί έχει καλή διοίκηση, και όποια λάθη κι αν γίνονται είναι λόγω απειρίας...
Σταθάκης-Ενγκουέμ τα δυο νέα μεταγραφικά αποκτήματα και όπως ακούγεται δεν θα σταματήσει σε αυτούς μόνο, αλλά θα ακολουθήσουν και άλλοι.
Και μην ξεχάσω 90 χρονών έγινε ο Κισαμικός χθες...χρόνια του πολλά λοιπόν.....και πιστεύω οτι στα 100 του θα τα κάνει με κάθε επισημότητα στο δικό του ποδοσφαιρικό γήπεδο. .στο δικό του και όχι των υποσχέσεων.
Η Ιερά Μητρόπολις Κισάμου & Σελίνου σας προσκαλεί το εσπέρας της Δευτέρας 4 Ιανουαρίου και ώρα 6.30 μ.μ. στους χώρους του Τσατσαρωνάκειου Πολυκέντρου, σε εκδήλωση επί τη ιερά μνήμη του Οσίου πατρός ημών Νικηφόρου του Λεπρού.
ΕΔΩ η πρόσκληση.
Η ομορφότερη περιοχή της Κρήτης είναι φυσιολογικό να προσελκύει πολλούς που σκέφτονται να τελέσουν τον γάμο τους στα ρομαντικά νερά του Μπάλου και του Ελαφονησιού. Φυσικά δεν κουβεντιάζω για απλούς γάμους πλέον αλλά για γάμους ομοερωτικούς- είναι η καλύτερη λέξη- και για τα ζευγάρια που υπήρχαν αλλά νομιμοποιήθηκαν από το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης τώρα και στην Ελλάδα.
Μπάλος και Ελαφονήσι λοιπόν είναι στην πρώτη γραμμή και όπως λένε οι πληροφορίες μου οι αιτήσεις στο δημαρχείο μας για την επόμενη χρονιά είναι πολλές... που μάλλον θα δημιουργήσει υπερφόρτωση.
Μάλιστα μεταξύ σοβαρού και αστείου ...άκουσα οτι θα οριστεί ειδική θέση (αντιδημάρχου) για αυτό.....
Ο Δήμαρχος Κισάμου Θεόδωρος Σταθάκης συνοδευόμενος από τη σύζυγό και τους συνεργάτες του μετά το πέρας της Δοξολογίας στον Μητροπολιτικό Ναό της Κισάμου πραγματοποίησαν επίσκεψη στις υπηρεσίες άμεσης επέμβασης για να δώσουν εορταστικές ευχές και να ευχαριστήσουν θερμά τους εργαζόμενους που είναι έτοιμοι να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους προς το κοινωνικό σύνολο του Δήμου Κισσάμου, όχι μόνο καθημερινά, αλλά και στις εόρτιες ημέρες, μακριά από τις οικογένειές τους.
Στη συνέχεια παραβρέθηκαν στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων όπου πραγματοποιήθηκε η κοπή της Πρωτοχρονιάτικης Πίτας από τον Α/περιφερειάρχη κ. Απόστολο Βουλγαράκη παρουσία του Υπουργού Οικονομίας Ανάπτυξης & Τουρισμού, κ. Γεωργίου Σταθάκη, του Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Σταύρου Αρναουτάκη καθώς και πλήθους εκπροσώπων τόσο φορέων όσο και του κλήρου, του Νομού Χανίων, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν θερμές ευχές για το νέο έτος.
Ο Δήμαρχος Κισάμου Θεόδωρος Σταθάκης και οι συνεργάτες του εύχονται σε όλους το 2016 να είναι μια καλή χρονιά με υγεία ακόμη πιο δημιουργική και με αισιόδοξα για την κοινωνία μας μηνύματα.
Η Μουσική Μπάντα της Ι. Μητροπόλεως Κισάμου & Σελίνου και του Δήμου Κισάμου, Πολιτιστικοί Σύλλογοι, ομάδες παιδιών και νέων των Σχολείων της ευρύτερης περιοχής έψαλλαν, τις ημέρες αυτές, τα Κάλαντα στον Σεβ. Μητροπολίτη Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιο.
Ο Σεβασμιώτατος κ. Αμφιλόχιος εξέφρασε την χαρά του, ευχήθηκε καλή και ευλογημένη η νέα χρονιά, μεστή ουρανίων χαρίτων και ευλογιών, γεμάτη δύναμη, φως, χαρά, αγάπη, ελπίδα και Χριστό και μοίρασε Ημερολόγια της Μητροπόλεως και Εικόνες της Παναγίας της Βηματάρισσας εκ της Ι. Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου, αντίγραφο της οποίας φυλάσσεται εις τον Ι. Μητροπολιτικό Ναό, Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, στην Κίσαμο.
Τα χιόνια έφτασαν ως το Έλος.... και στο βάθος ο χιονισμένος Αη Δίκαιος.
Φώτο Παν. Ραισ.
Το γκραν πρι της πόλης που άρχισε νωρίς το βράδυ της πρωτοχρονιάς έληξε άδοξα όταν αυτοκίνητο έκανε "ποδαρικό" σε βιτρίνα κεντρικού μαγαζιού.......ευτυχώς μόνο με υλικές ζημιές.
Αυτή την φορά δεν μπήκε μέσα.....