Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.
Μάλλον τους έλειπαν κάτι ψηλά και τα βρήκαν στο τζακ-ποτ του Τζόκερ και οι επιδοτήσεις θα μπουν κανονικά σήμερα....
11.000.000 και δεν βρέθηκε κανένας τυχερός ....φυσικά τα ίδια κάθε χρόνο παραμονές Χριστουγέννων, τότε που ο κόσμος έχει μια δραχμούλα από λάδι και μισθούς μας ξεγελούν.
Δείτε και τι λέει η διαφήμιση..... κίνδυνος εθισμού και απώλειας περιουσίας.... γραμμή υποστήριξης 1114, χαχαχχα μας τα παίρνουν και μας κοροϊδεύουν από πάνω.
Και να μην ξεχάσω ένας θα βρεθεί πάλι να το θυμάστε....
2010..... Μπήκα να ψωνίσω σ' ένα από τα πολλά καταστήματα γνωστής σε όλους μας αλυσίδας "super market", που διατείνεται ότι «εκτιμά» τα προϊόντα του τόπου μας και «στηρίζει» την κοινωνία και την οικονομία μας. Όμως, οι διαπιστώσεις είναι διαπιστώσεις: Μεταξύ των πολλών - πολλών άλλων ελληνικών προϊόντων που είδα να πωλούνται ήταν και: φουντούκια Τουρκίας, ρύζι Ιαπωνίας, κάσιους Ινδίας, ηλιόσποροι Αμερικής, φιστίκι αράπικο Κίνας, πασατέμπος Βουλγαρίας κ.λπ. Σε ότι αφορά φρούτα και λαχανικά, ας μη το πολυσυζητάμε.
2015 ..... Μπήκα στο ίδιο SM και το μόνο που κοίταξα ήταν οι τιμές.... αυτό έχει σημασία τώρα ...μπορώ να τ' αγοράσω ή όχι από που είναι δεν με ενδιαφέρει πια.
Β.Μ
... έτσι πρέπει να είναι...
Όλοι μου λένε γιάϊντα κλαίς...
Κι αν κλαίω ποιον πειράζω,
στο κόσμο εγεννήθηκα...
Καρδιές να δοκιμάζω.
Την ημέρα της γιορτής του οι φίλοι του Νίκου Κακαουνάκη , του το τραγούδησαν στο κοιμητήριο του Παρθενώνα.
Φώτο Νίκος Μαθ.
Άλλο ένα κατόρθωμα ενός "φιλόζωου" ...στην κεντρική πλατεία γυρίζει από χθες το πρωί.
Η σύνθεση του Κισσαμικού: Αγριμάκης, Τσερκέζος, Γιαννίτσης, Ταραλίδης, Σακελλαρίου, Σμίλτος, Μάνιας, Λώττας, Τσικουδάκης, Βαττής, Μάντζης.
13' 0-1 με κεφαλιά του Γουόρντεν
Σε μια απλή τελετή παρουσία των κατοίκων της πόλης της Κισάμου άναψε το Χριστουγεννιάτικο δέντρο στην πλατεία Τζανακάκη, η δημοτική μας αρχή. Χριστουγεννιάτικα τραγούδια έπαιξε η μπάντα της Ιεράς Μητρόπολης & του δήμου και παλαιά κάλαντα τραγούδησε η χορωδία της Ιεράς Μητρόπολη Κισάμου και Σελίνου. Την τελετή είχε ανοίξει η αρμόδια αντιδήμαρχος κ. Βαρουχάκη με μια συγκινητική ομιλία για τα Χριστούγεννα και την έκλεισε με ευχές ο δήμαρχος Κισάμου κ. Σταθάκης.
Η παρουσίαση βιβλίου του κ. Γιάννη Φίλη με τίτλο “Νίκος Γιαννακάκις: Είμαι ένας Αγιογράφος” θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 6 Δεκεμβρίου στις 7 μ.μ. στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων.
Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι: Γιάννης Φίλης, καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης, τέως πρύτανης, Κωνσταντίνος Ζορμπάς, γενικός διευθυντής της Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης.
Συντονισμός εκδήλωσης: Κατερίνα Ζομπανάκη, προϊσταμένη του Τμήματος Διά Βίου Μάθησης, Παιδείας & Απασχόλησης της Π.Ε. Χανίων.
Στο οπισθόφυλλο του βιβλίου αναφέρεται: «Ο Νίκος λέει, είμαι ένας αγιογράφος… Ζωγραφίζω για να καταλάβω τον εαυτό μου. Ζωγραφίζω για ν’ αποδεχτώ τον εαυτό μου. Πώς αλλιώς να βγάλω νόημα από μια τόσο σύντομη ζωή; Παίρνω τα χρώματα, τα ανακατεύω, τα απλώνω και φτιάχνω ιστορίες του κόσμου που μέσα τους στριμώχνω τη δική μου. Σκέτη η ζωή μου είναι μια διαδοχή από γεγονότα. Με το χρώμα τα γεγονότα παίρνουν ζωή και νόημα. Ετσι ελπίζω να προσεγγίσω το νόημα της ίδιας μου της ζωής».
Την εκδήλωση οργανώνει η Περιφέρεια Κρήτης / Περιφερειακή Ενότητα Χανίων.
Το Σώμα Εθελοντών Σαμαρειτών Διασωστών και Ναυαγοσωστών του Τοπικού Τμήματος Κισάμου, όλη αυτή τη περίοδο της έξαρσης του μεταναστευτικού φαινομένου, προσπαθεί να συμβάλλει ενεργά στην ελάφρυνση των συνεπειών που έχουν προκληθεί από την αυξανόμενη ροή μεταναστών και προσφύγων, κυρίως στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και την Αθήνα. Στο πλαίσιο αυτό, έχει προχωρήσει στην υλοποίηση έκτακτης ανθρωπιστικής βοήθειας,που αφορά τη συγκέντρωση ειδών ρουχισμού, παιχνιδιών και τροφίμων μακράς διαρκείας, σε όλους τους νεοεισερχομένους πρόσφυγες, που έχουν εγκαταλείψει τις εστίες τους και έχουν εισέλθει στην Ελλάδα. Οι πολίτες που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη δράση μας αυτή, μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μας στο τηλ.6980048619 ή να αποστείλουν τα είδη που έχουν συγκεντρώσει στο Τμήμα του Ερυθρού Σταυρού Κισάμου (Θ. Μπαξεβάνη 12, παλιό Ωδείο), κάθε Τετάρτη 18.00 - 21.00.
1980 Λουσακιές
1974 Πολυρρήνια
1978 Εννιά Χωριά
1970 Εσπερινός
1980 ο Κατσικανταρομανώλης
1976 πελεκώντας...
1970 Το βαγί στον Τράχηλα
Την κατανομή ποσού 213.875.000,00 €, στους δικαιούχους Δήμους της χώρας, στο πλαίσιο εξόφλησης των πάσης φύσεως οφειλών του Ελληνικού Δημοσίου προς αυτούς, αποφάσισε το υπουργείο Εσωτερικών με απόφαση του υπουργού, την οποία υπογράφει ο Γιάννης Μπαλάφας, υφυπουργός Εσωτερικών.
Το ποσό αυτό αποτελεί την έβδομη ( Ζ΄) από τις οχτώ ετήσιες ισόποσες δόσεις που προβλέπεται να αποδοθούν για τον ανωτέρω σκοπό σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 27 ν.3756/2009 και θα αποδοθεί στους Δήμους με Χρηματικές Εντολές του Υπουργείου μας προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, αμέσως μετά τη μεταφορά των αντίστοιχων πιστώσεων από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
Το ανωτέρω ποσό διατίθεται για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών καθώς και επενδυτικών δραστηριοτήτων- έργων των Δήμων της χώρας. Με απόφαση όμως των οικείων δημοτικών συμβουλίων, δύναται τα αποδιδόμενα στους δικαιούχους ΟΤΑ ποσά, να διατεθούν κατά τη κρίση τους, είτε προς κάλυψη λειτουργικών δαπανών, είτε για επενδυτικές δραστηριότητές τους και έργα.
Εδώ τα ποσά ανά δήμο
Κοινή δήλωση έκαναν οι δήμαρχοι Χανίων, Τάσος Βάμβουκας, Πλατανιά, Γιάννης Μαλανδράκης, Κισάμου, Θεόδωρος Σταθάκης, Αποκορώνου, Χαράλαμπος Κουκιανάκης, Καντάνου – Σελίνου, Αντώνης Περράκης, Σφακίων, Γιάννης Ζερβός και η δήμαρχος Γαύδου, Ευαγγελία Καλλινίκου...όπου αναφέρουν
- Οι επτά Δήμαρχοι του νομού Χανίων στηρίζουν τη Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων στην απόφασή της για την επιβεβλημένη αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου της Τράπεζας ώστε να παραμείνει στα χέρια των συνεταίρων της. Η Τράπεζα Χανίων στα είκοσι χρόνια λειτουργίας της έχει προσφέρει πολύ σημαντικές υπηρεσίες στη στήριξη της οικονομίας των Χανίων αλλά και της Κρήτης γενικότερα.
Η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της τράπεζας από τους ήδη υπάρχοντες μετόχους της αλλά και νέους, κρίνεται απαραίτητη για την διατήρηση του συνεταιριστικού χαρακτήρα της τράπεζας, για την διασφάλιση της επένδυσης των 23.000 μετόχων της, για τη συνέχιση του αναπτυξιακού και κοινωνικού έργου της τράπεζας στα Χανιά και το νησί μας.
Είναι τεράστια η συμβολή της τράπεζας στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας, είτε μέσω της στήριξης τοπικών επιχειρήσεων με την μορφή της χρηματοδότησης, είτε με την ίδια την συμμετοχή της, όπως στις εταιρείες (ΧΙΩΤΑΚΗΣ, ΒΙΟΧΥΜ, ΚΡΙΑΡΑΣ, ΑΒΕΑ), είτε με πρωτοβουλίες της τράπεζας για τη δημιουργία νέων δυναμικών εταιρειών όπως (κρητικά ακίνητα Α.Ε.), είτε με πρωτοβουλίες δημιουργίας νέων αναπτυξιακών υποδομών όπως το επιχειρηματικό πάρκο στη Μαλάξα.
Δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε επίσης τον κοινωνικό ρόλο της Τράπεζας, που παρέχει, μεταξύ άλλων, στήριξη στις πιο αδύναμες οικονομικά ομάδες, ενώ προσφέρει σημαντική βοήθεια στην ανάπτυξη του πολιτισμού και του αθλητισμού στον τόπο μας.
Η Τράπεζα Χανίων συμβάλλει σημαντικά στη χρηματοδοτική στήριξη των τοπικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες συχνά δεν περιλαμβάνονται στις αγορές – στόχους των τοπικών υποκαταστημάτων των εμπορικών τραπεζών.
Η απώλεια του ελέγχου της Τράπεζας Χανίων από τους μετόχους της και την τοπική κοινωνία θα αποτελέσει μεγάλο πλήγμα για την οικονομία και την κοινωνία του τόπου μας.
Η συμμετοχή στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της κοινωνίας των Χανίων και της Κρήτης όλης, είναι μία συμφέρουσα επένδυση για τον κάθε επενδυτή ατομικά, γιατί η προσφορά των μετοχών είναι σε πολύ συμφέρουσα τιμή, αλλά είναι ταυτόχρονα πολύ συμφέρουσα για την ίδια την τοπική μας κοινωνία.
Ας βιαστούμε, μέχρι τις 10 Δεκέμβρη, να στηρίξουμε με τη συμμετοχή μας ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία ανάπτυξης που έχουμε δημιουργήσει στον τόπο μας, για να μην επιτρέψουμε σε άλλα συμφέροντα να εκμεταλλευτούν αυτό που εμείς δημιουργήσαμε με τις οικονομίες και τον κόπο μας.
Αργά βέβαια το βράδυ χθες..απέσυραν την δήλωση αυτή με άλλη..αλλά η ουσία παραμένει...
Ένα υποβρύχιο μουσείο – πάρκο 2.500 τετραγωνικών χιλιομέτρων δημιουργείται στις βόρειες Σποράδες και τον δυτικό Παγασητικό. Με υπουργική απόφαση του ’96, η θαλάσσια αυτή έκταση χαρακτηρίστηκε ως «ενάλιος αρχαιολογικός χώρος», όμως οι βυθισμένοι
θησαυροί παρέμεναν αναξιοποίητοι. Τα τρία τελευταία χρόνια, οι εργασίες προχώρησαν και το 2015 το μουσείο θα ανοίξει τις πύλες του για το κοινό. Ανάμεσα στα εκθέματα βρίσκονται και 10 ναυάγια πλοίων, ενώ προβλέπεται και πρόγραμμα καταδύσεων για όσους το επιθυμούν. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ με 1.600.000 ευρώ και αποτελεί έργο πνοής για την Περιφέρεια Θεσσαλίας. Oι θέσεις που προτείνονται για τους επισκέψιμους χώρους (υποβρύχια Μουσεία), για τους χώρους οργανωμένης κατάδυσης καθώς και για τα κέντρα επισκεπτών καταδυτικού τουρισμού είναι: – Στην περιοχή της Αλοννήσου και των υπόλοιπων μικρών νήσων των Βορείων Σποράδων – Στην περιοχή της Σκοπέλου και – Στην περιοχή του Νοτίου Παγασητικού Κόλπου του Δήμου Αλμυρού και Νοτίου Πηλίου. Αλόννησος Συγκεκριμένα, στην Αλόννησο και στα υπόλοιπα μικρά νησιά των Βορείων Σποράδων έχουν εντοπιστεί ως επισκέψιμοι υποβρύχιοι αρχαιολογικοί χώροι: Κλασικό ναυάγιο της Νήσου Περιστέρας
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα κλασικά ναυάγια που έχουν ερευνηθεί ποτέ, λόγω κυρίως του μεγέθους του, που άλλαξε με την ανακάλυψή του, την αντίληψη για το μέγεθος των πλοίων που μπορούσαν να ναυπηγηθούν εκείνη την εποχή. Βυζαντινά ναυάγια Περιστέρας Πρόκειται για μία συγκέντρωση τριών ουσιαστικά ναυαγίων στην δυτική πλευρά της νήσου Περιστέρας στο βόρειο άκρο του όρμου Βασιλικού που φέρουν παρόμοιο φορτίο (αμφορείς 12-13ου αιώνα) και έχουν βυθιστεί σε μια εξαιρετικά υπήνεμη θέση της περιοχής. Τα δύο βυζαντινά ναυάγια βρίσκονται σε βάθος 50-58μ με χιλιάδες αμφορείς το καθένα και απέχουν μεταξύ τους περίπου 5μ. και σε απόσταση περίπου 120μ και σε παρόμοιο με αυτά βάθος (57μ), βρίσκεται το τρίτο βυζαντινό ναυάγιο, το οποίο έχει διαρραγεί και αποτελείται από δύο ξεχωριστούς σχεδόν όγκους αμφορέων. Ναυάγιο Ακρωτηρίου «Τσέλιος» Πρόκειται για κλασικό ναυάγιο, το οποίο βρίσκεται στη νοτιοανατολική άκρα της Νήσου Περιστέρας, σε βάθος 32-36μ., με χιακούς αμφορείς, οι οποίοι χρονολογούνται στον 4ο αιώνα πΧ. Η θέση του ναυαγίου σε επικλινή βυθό το διαφοροποιεί από τα ναυάγια που έχουν περιγραφεί παραπάνω, ενώ το ασταθές βραχώδες περιβάλλον στο οποίο έχει βρεθεί το φορτίο ύστερα από 2500 χρόνια αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο ενδιαφέροντος για την ιστορία του ναυαγίου. Ναυάγιο βόρεια του όρμου του «Αγ. Δημητρίου» Αλοννήσου Στους επισκέψιμους ενάλιους αρχαιολογικούς χώρους προτείνεται να συμπεριληφθεί το ΝΑΥΑΓΙΟ ΒΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΟΡΜΟΥ ΤΟΥ «ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ» ΑΛΟΝΝΗΣΟΥ, μετά την παροχή των σχετικών στοιχείων από την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων της Γενικής Γραμματείας Πολιτισμού του ΥΠΑΙΘΠΑ. Αφορά ναυάγιο καϊκιού που μετέφερε μεταλλοφόρο πέτρωμα. Το σκάφος ναυάγησε το 1905 και βρίσκεται σε βάθος 5-8 μέτρων, ενώ σώζονται τμήματα από το σκαρί του πλοίου. Πηγή: euronews...
Επικίνδυνες καταστάσεις...
Φοβάμαι ποιητή μου, Μανώλη Αναγνωστάκη, όλους αυτούς που συμπεριέλαβες στο σπουδαίο σου και προφητικό ποίημα, ''φοβάμαι'' : …φοβάμαι πολλούς ανθρώπους.
Φέτος φοβήθηκα ακόμα περισσότερο.
Και τους φοβάμαι κυρίως όταν έχουν και ''απόψεις''. Τελευταία ανάμεσα σε πολλά, έμαθα πως οι Κρητικοί, έκαναν λέει ''βαρβαρότητες'' και όχι Αντίσταση στους Ναζί. Παρόλο που έχουμε μια φιλελεύθερη δημοκρατία στην Ελλάδα μας(sic), διαβάζοντας το The Ethics of Memory του Avishai Margalit, διαπιστώνω πως σύμφωνα με τον Avishai δεν έχουμε ακόμη, αυτό που εκείνος ονομάζει ''πολιτισμένη κοινωνία''. Δεν σεβόμαστε ούτε το κράτος μας, ούτε τους συμπολίτες μας, και είμαστε έτοιμοι κάθε στιγμή, να ξεπεράσουμε με βαρβαρότητα κάθε ορθή σκέψη, που δεν ''κολλάει'' στην δική μας άποψη για το ''ορθό''. Πολλοί οι μύθοι της Νεοελληνικής Ιστορίας, όμως μία είναι η ιστορική αλήθεια και αυτή δεν ''ψηφίζεται'' από την Βουλή των Ελλήνων, ούτε ορίζεται από την πολιτική εξουσία.
Ιωάννα Βεντ.
Ο Δήμαρχος Πλατανιά κ Ιωάννης Μαλανδράκης με το υπ αριθμ. 25299/30-11-15 έγγραφο του, προς τον Υπουργό Υγείας κ.Ξανθό, τον Αναπληρωτή Υπουργό κ.Πολάκη και άλλους συναρμόδιους φορείς επανήλθε στο πάγιο αίτημα του για την δημιουργία μόνιμου Τομέα ΕΚΑΒ στο Δήμο Πλατανιά, μετά και από τα σχετικά έγγραφα του Σωματείου Εργαζομένων ΕΚΑΒ Τομέα Χανίων και της Ένωσης Ξενοδόχων Ν.Χανίων με τα οποία επιβεβαιώνεται η ανάγκη δημιουργίας μιας τέτοιας μόνιμης δομής, ώστε να υπάρχει πλήρης και αποτελεσματική κάλυψη των περιστατικών διακομιδής και επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας στην περιοχή του Δήμου Πλατανιά, ο πληθυσμός του οποίου κατά τη θερινή περίοδο τριπλασιάζεται, αλλά και την κάλυψη της ευρύτερης περιοχής του Νομού, για το σύνολο του πληθυσμού του.
Στην περιοχή Wudu της επαρχίας Gansu της Κίνας βρίσκεται από 28/11-5/12/2015 ο γεωπόνος-ερευνητής Κων. Στ. Χαρτζουλάκης ως σύμβουλος για την στήριξη της ελαιοκομίας μετά από
πρόσκληση της Δ/νσης Ελαιοκομίας της Επαρχίας Gansu. Στην περιοχή Wudu, όπου υπάρχει το 70% της ελαιοκαλλιέργειας της Κίνας, η παραγωγή των ελαιοδέντρων είναι ελάχιστη και υπάρχει σοβαρό ενδιαφέρον για τα θέματα άρδευσης της ελιάς (συστήματα, σχεδιασμός) επειδή η ξηρή περίοδος (Δεκέμβριος-Μάρτιος) συμπίπτει με την διαφοροποίηση των οφθαλμών της ελιάς και η έλλειψη νερού επηρεάζει σημαντικά την παραγωγή ανθέων. Έγιναν επισκέψεις σε σταθμούς έρευνας, αλλά και σε ιδιωτικές και κρατικές επιχειρήσεις με φυτείες ελιάς που αντιμετωπίζουν προβλήματα και λόγω μη ορθών πρακτικών για παροχή τεχνικής στήριξης. Στη σύσκεψη που έγινε ο κ. Χαρτζουλάκης παρουσίασε τα προβλήματα που υπάρχουν και τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν την επόμενη 3ετία για τη βελτίωση της παραγωγής, Η κινεζική πλευρά εξέφρασε τη βούληση η τεχνική υποστήριξη των δράσεων να γίνει από Ελληνική ομάδα συμβούλων, συνεχίζοντας την επιτυχημένη μέχρι σήμερα συνεργασία. Να σημειωθεί ότι σήμερα καλλιεργούνται περίπου 250.000 στρέμματα στις επαρχίες Gansu, Sichuan καιYunnan της Κίνας και η ΄Κορωνέϊκη’ είναι από τις προωθούμενες ποικιλίες. Η συνολική παραγωγή είναι περίπου 6.500 τόνοι ελαιολάδου ενώ οι εισαγωγές στην Κίνα υπερβαίνουν τους 65.000 τόνους ετησίως με ανοδική τάση
Καθολικοί ιεραπόστολοι στο Αιγαίο!
Σημαντικό ρόλο στο Αιγαίο έπαιξαν, κατά την Τουρκοκρατία, οι καθολικοί μοναχοί - ιεραπόστολοι, οι οποίοι είχαν ως βασικό σκοπό τον προσηλυτισμό των Ορθοδόξων. Μάλιστα σε αυτό ευνοήθηκαν από την οικονομική στήριξη του Γάλλου βασιλιά και τις γενικά, φιλικές σχέσεις που είχε με τον Σουλτάνο. Έτσι ο περίφημος Τουρνεφόρτ στα 1700 σε μια από τις επιστολές του προς στον Γάλλο βασιλιά αναφέρει τα διάφορα τάγματα ιεραποστόλων που συνάντησε στο Αιγαίο.
ΦΡΑΓΚΙΣΚΑΝΟΙ: Το τάγμα ιδρύθηκε το 1209 από τον Άγιο Φραγκίσκο της Ασσίζης. Έχει γυναικείες μονές στην Σαντορίνη και στην Χίο.
ΣΧΟΙΝΟΖΩΝΟΙ: Άλλη ονομασία των Φραγκισκιανών από το σχοινί με τον τριπλό κόμπου που φορούσαν για ζώνη. Είχαν μονή στην Νάξο.
ΚΑΠΟΥΤΣΙΝΟΙ: Διαχωρίστηκαν το 1525 από τους Φραγκισκανούς, με βασικό ιδεώδες την επιστροφή στην φτώχεια. Πήραν το όνομα τους από την χαρακτηριστική μυτερή κουκούλα στο ένδυμα τους. Είχαν μεγάλη παρουσία στα Χανιά, στο Ηράκλειο, στην Μήλο, στην Νάξο, στην Άνδρο και στην Χίο. Η Μονή Καπουτσίνων της Άνδρου ήταν αφιερωμένη στον Άγιο Βεναρδίνο ή Βενάρδο. Λεγόταν κοινώς και "Φραγκομονάστηρο". Στο Ηράκλειο υπάρχει ακόμα και σήμερα η εκκλησούλα της Αγίας Παρασκευής, που λεγόταν επί Ενετών, Chera Manolitissa.
ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΟΙ: Διαχωρίστηκαν και αυτοί από τους Φραγκισκανούς το 1601. Πήραν το όνομα τους γιατί στα μοναστήρια τους αποσύρονταν για περισυλλογή. Μονές είχαν στην Τήνο και στην Χίο.
ΙΗΣΟΥΙΤΕΣ: Το τάγμα ιδρύθηκε από τον Ισπανό Ιγνάτιο Λογιόλα με στρατιωτική οργάνωση και βασικός στόχος ήταν αποστολικός, ο εκχριστιανισμός των Μωαμεθανών αλλά και ασπασμός του καθολικισμού από όλους. Μονές είχε στην Νάξο, στην Σαντορίνη, στην Χίο και στην Τήνο. Οι Ιησουΐτες πρωτοεγκαταστάθηκαν στην Τήνο το 1663, στο μεσαιωνικό κάστρο του Εξωμβούργου. Tο 1840 εγκαταστάθηκαν, στο χωριό Λουτρά, όπου βρίσκεται ακόμα και σήμερα η Μονή τους.
ΔΟΜΙΚΑΝΟΙ: Το τάγμα ιδρύθηκε το 1205 από τον Άγιο Δομίνικο με καθαρά αποστολικό σκοπό. Μονές είχαν στην Σαντορίνη, στην Χίο και στο Ηράκλειο, ο Άγιος Παύλος (δεν υπάρχει πια) ήταν ναός των Δομικανών.
Βιβλιογραφια : Joseph Pitton Tournefort σελίδα 14-15.
Το αρχαίο Ελληνικό έθιμο των Χριστουγέννων...
Τα Χριστούγεννα η εορτή της ανάμνησης της γεννήσεως του Ιησού Χριστού δηλαδή, αποτελούν την μεγαλύτερη γιορτή του Χριστιανισμού, αποτελώντας ημέρες χαράς για όλον τον Χριστιανικό κόσμο. Λόγω βέβαια της «οικονομικής εκμετάλλευσης» και του τεράστιου «οικονομικού τζίρου της εορτής» τα Χριστούγεννα εορτάζονται πλέον σχεδόν σε όλο τον κόσμο.
Ιχνηλατώντας την ιστορικότητα της εορτής ανακαλύπτουμε ενδιαφέροντα στοιχεία που αφορούν την ημερομηνία της εορτής, αλλά και συσχετίσεις με συνήθειες στον αρχαίο κόσμο.
Αναζητώντας την ακριβή ημερομηνία γενέσεως του Ιησού ανακαλύπτουμε ότι αφενός στην καινή Διαθήκη δεν γίνεται αναφορά για την εορτή Χριστουγέννων και αφετέρου ότι κανείς από τους Αποστόλους δεν τήρησε την 25η Δεκεμβρίου ως γενέθλια ημέρα του.
Στην πραγματικότητα δεν γνωρίζουμε πότε ακριβώς γεννήθηκε ο Ιησούς Χριστός, (υπολογίζεται πως γεννήθηκε μεταξύ του 6 - 2 π. X.) Υπάρχουν όμως ενδείξεις που συνηγορούν στην Φθινοπωρινή γέννηση του, και όχι στην χειμερινή.
Το εδάφιο από το Ευαγγέλιο του Λουκά παραδείγματος χάριν αναφέρει: «Οι ποιμένες ήσαν κατά το αυτό μέρος διανυκτερεύοντες εν τοις αγροίς, και φυλάττοντες φύλακας της νυκτός επί το ποίμνιον αυτών» (2: 8).
Η φράση αυτή έρχεται σε αντίθεση με τις πρακτικές των βοσκών καθώς τον χειμώνα λόγω του ψύχους οι ποιμένες δεν διανυκτερεύουν στους αγρούς.
Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γέννηση του Ιησού δεν έγινε το Δεκέμβριο αλλά το Φθινόπωρο εφόσον τα κοπάδια δεν ήταν στις στάνες.
Γνωρίζουμε επίσης ότι η γέννηση συνέπεσε, με την απογραφή, που συνήθως γινόταν μετά την συγκομιδή, κατά τις αρχές Οκτωβρίου.
Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης επίσης συσχετίζει την γέννηση του Ιησού Χριστού με την εορτή της «Σκηνοπηγίας», η οποία γινόταν τον Οκτώβρη.
Στην Αγία Γραφή γενέθλιες και ονομαστικές εορτές δεν συνιστούνται.
Στην πραγματικότητα τα Χριστούγεννα δεν συμπεριλαμβάνοντα στις αρχαίες γιορτές της Χριστιανικής Εκκλησίας και μάλιστα η τήρηση των γενεθλίων καταδικάζονταν σαν ένα αρχαίο Ελληνικό "ειδωλολατρικό" έθιμο απεχθές στους Χριστιανούς. Ημέρα μνήμης των αγίων και μαρτύρων όριζαν αυτή του θανάτου.
Η Καθολική Εγκυκλοπαίδεια αναφέρει σχετικά : «Τα Χριστούγεννα δεν ήταν ανάμεσα στις πρώτες εορτές της Εκκλησίας. Ο Ειρηναίος και ο Τερτυλλιανός την παραλείπουν από τους καταλόγους των εορτών» Έτσι Τα Χριστούγεννα ως εορτή των γενεθλίων του δεν γιορτάζονταν τα πρώτα 300 χρόνια.
Η καθιέρωση της 25ης Δεκεμβρίου ως ημέρα των Χριστουγέννων έγινε στη Ρώμη από τον Πάπα Ιούλιο τον Α, τον 4ο μ.χ. αιώνα, μετά από έρευνα που έγινε στα αρχεία της Ρώμης για την χρονιά επί Αυγούστου απογραφής, και κατόπιν υπολογισμών βάση των Ευαγγελίων. Ένα στοιχείο που λήφθηκε υπόψιν είναι το η φράση από το κατ’ Ιωάννη γ’30«Εκέινον δει αυξάνειν, εμέ ελατούσθαι»
Στην πραγματικότητα όμως αυτό συνέβη διότι η συγκεκριμένη ημερομηνία συνέπεφτε με τις αρχαίες εορτές του Χειμερινού Ηλιοστασίου και την «Επιστροφή» του Ηλίου.
Έκτοτε ο Χριστός όφειλε να είναι ο Ήλιος ο δίδων το φως εις τον κόσμο. Πριν εορταζόταν στις 6 Ιανουαρίου μαζί με τη βάπτιση του Ιησού (Θεοφάνεια).
Αργότερα το έθιμο πιθανολογείται ότι μεταφέρθηκε στην Ανατολή, πιθανόν από τον Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό το 378-381 περίπου μ.Χ. Ο Ιωάννης Χρυσόστομος (345-407 μ.Χ.) σε ομιλία του για τη γέννηση του Χριστού, αναφέρει ότι είχε αρχίσει στην Αντιόχεια να γιορτάζονται τα Χριστούγεννα στις 25 Δεκεμβρίου. Το σίγουρο είναι ότι την εποχή του Ιουστινιανού, τον 6ο αιώνα, ο εορτασμός των Χριστουγέννων στις 25 Δεκεμβρίου είχε εξαπλωθεί σχεδόν σε όλη την Ανατολή.