ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ
Ζουριδάκης Νεκτάριος
Οι Σ.Α.Ε.Κ. (Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης) – πρώην ΙΕΚ (Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης) – αποτελούν εκπαιδευτικές δομές που παρέχουν πτυχίο Επιπέδου 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ), με δυνατότητα μετάβασης στο Επίπεδο 6 (ΑΕΙ) μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων. Όπως αναφέρεται στο άρθρο 4 του ν. 5082/2024 (A’ 9/19.01.2024- προσθήκη περ. γ) στην παρ. 1 και τελευταίου εδαφίου στην παρ. 2 του άρθρου 22 του ν. 4763/2020): «1. Σκοπός των Σ.Α.Ε.Κ. είναι:
α) Η παροχή αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης σε αποφοίτους της μη υποχρεωτικής
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή των Γενικών Λυκείων (ΓΕ.Λ.) και των ΕΠΑ.Λ., καθώς
και σε κατόχους ισότιμων τίτλων, β) η εξασφάλιση στους καταρτιζόμενους αντίστοιχων
προσόντων, με τη διδασκαλία επιστημονικών, τεχνικών, επαγγελματικών και πρακτικών
γνώσεων και την καλλιέργεια ανάλογων δεξιοτήτων, ώστε να διευκολύνεται η επαγγελματική
τους ένταξη και να διασφαλίζεται η προσαρμογή τους στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της
παραγωγικής διαδικασίας, και γ) η ενεργή και αποτελεσματική διασύνδεση των
καταρτιζόμενων και των αποφοίτων των Σ.Α.Ε.Κ. με την αγορά εργασίας σε τοπικό,
περιφερειακό και κλαδικό επίπεδο.
2. Οι Σ.Α.Ε.Κ. λειτουργούν ως ευέλικτα όργανα διαρκούς παροχής, αναπροσαρμογής και
εκσυγχρονισμού των προσόντων του ανθρώπινου δυναμικού και αποστολή τους είναι η
παροχή ουσιαστικών και τυπικών επαγγελματικών εφοδίων και προσόντων με σκοπό τη
διευκόλυνση της κινητικότητας των εργαζομένων, ενισχύοντας παράλληλα την οικονομία της
χώρας, με τη συμβολή τους στην αύξηση της παραγωγικότητας και την οικονομική μεγέθυνση.
Το Δίπλωμα Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης που παρέχουν, είναι
προσόν διορισμού στην εκπαιδευτική κατηγορία Δ.Ε., σύμφωνα με το π.δ. 85/2022 (Α’ 232).3. Οι Σ.Α.Ε.Κ. μπορεί να είναι δημόσιες ή ιδιωτικές.».
Οι δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ. λειτουργούν υπό την εποπτεία και τον έλεγχο των Υπουργείων: Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Εργασίας, και Παιδείας Θρησκευμάτων & Αθλητισμού.
Βάσει των παραπάνω, και λαμβάνοντας υπόψιν:
1. Το αυξημένο ενδιαφέρον που παρατηρείται για τα επαγγέλματα που σχετίζονται με την ομορφιά και ευεξία.
2. Τις αυξημένες ανάγκες - που παρατηρούνται στην περιοχή μας - για εργατικό δυναμικό οικοδομικών επαγγελμάτων, λόγω της έντονης οικοδομικής δραστηριότητας και τουριστικής ανάπτυξης, αλλά και της απαιτούμενης συντήρησης των υφιστάμενων τουριστικών καταλυμάτων και οικιών.
3. Το με αρ. πρωτ.: 10197/2024-10/09/2024 εισερχόμενο έγγραφο του ΕΠΑΛ Κισσάμου βάσει του οποίου έχουν συλλεχθεί υπογραφές 100 υποψηφίων με πρόθεση εγγραφής και φοίτησης σε Σ.Α.Ε.Κ. που θα ιδρυθεί/λειτουργήσει στην πόλη μας.
4. Το γεγονός ότι ανά σχολικό έτος, από τους περίπου εκατό (100) μαθητές που αποφοιτούν από τα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της πόλης μας ( ΕΠΑΛ & ΓΕΛ), κατά μέσο όρο το 50% δεν επιτυγχάνει ή δεν επιθυμεί την είσοδό του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
5. Τη δυνατότητα φιλοξενίας Σ.Α.Ε.Κ. στις εγκαταστάσεις του Ημερησίου ΕΠΑΛ Κισσάμου
6. Τον υφιστάμενο εργαστηριακό εξοπλισμό Υδραυλικών, Ψυκτικών, Νοσηλευτικής
και Κομμωτικής στο ΕΠΑΛ Κισσάμου.
7. Την ανάληψη - από το Δήμο Κισσάμου - των εξόδων αγοράς και συντήρησης του
απαιτούμενου εργαστηριακού εξοπλισμού, καθώς και των εξόδων καθαριότητας των χώρων που δύνανται να φιλοξενήσουν Σ.Α.Ε.Κ., εισηγούμαστε την έναρξη των απαιτούμενων ενεργειών προς το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την ίδρυση Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας του, στις εγκαταστάσεις του Ημερησίου ΕΠΑΛ Κισσάμου, με τις κάτωθι προτεινόμενες ειδικότητες:
Τεχνικός μηχανικός θερμικών εγκαταστάσεων και μηχανικός τεχνολογίας πετρελαίου και
«υδραυλικού») φυσικού αερίου (παρέχει άδεια άσκησης επαγγέλματος
Τεχνικός εγκαταστάσεων ψύξης, αερισμού και κλιματισμού (παρέχει άδεια άσκησης επαγγέλματος «Τεχνίτη ψυκτικού»)
Τεχνικός αισθητικός ποδολογίας-καλλωπισμού νυχιών και ονυχοπλαστικής (παρέχει τη δυνατότητα εργασίας ως ελεύθερος επαγγελματίας).
Σκοπός της ανωτέρω πρότασης είναι η απόκτηση επαγγελματικών δεξιοτήτων και δικαιωμάτων από τους νέους και νέες της περιοχής μας, που είτε δεν έχουν εισαχθεί στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, είτε επιθυμούν να ασχοληθούν με τα σχετιζόμενα επαγγέλματα των προτεινόμενων ειδικοτήτων.
Ο Πρόεδρος του ΔΣ &
Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Μεταδευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Νεκτάριος Ζουριδάκης
α) Η παροχή αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης σε αποφοίτους της μη υποχρεωτικής
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή των Γενικών Λυκείων (ΓΕ.Λ.) και των ΕΠΑ.Λ., καθώς
και σε κατόχους ισότιμων τίτλων, β) η εξασφάλιση στους καταρτιζόμενους αντίστοιχων
προσόντων, με τη διδασκαλία επιστημονικών, τεχνικών, επαγγελματικών και πρακτικών
γνώσεων και την καλλιέργεια ανάλογων δεξιοτήτων, ώστε να διευκολύνεται η επαγγελματική
τους ένταξη και να διασφαλίζεται η προσαρμογή τους στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της
παραγωγικής διαδικασίας, και γ) η ενεργή και αποτελεσματική διασύνδεση των
καταρτιζόμενων και των αποφοίτων των Σ.Α.Ε.Κ. με την αγορά εργασίας σε τοπικό,
περιφερειακό και κλαδικό επίπεδο.
2. Οι Σ.Α.Ε.Κ. λειτουργούν ως ευέλικτα όργανα διαρκούς παροχής, αναπροσαρμογής και
εκσυγχρονισμού των προσόντων του ανθρώπινου δυναμικού και αποστολή τους είναι η
παροχή ουσιαστικών και τυπικών επαγγελματικών εφοδίων και προσόντων με σκοπό τη
διευκόλυνση της κινητικότητας των εργαζομένων, ενισχύοντας παράλληλα την οικονομία της
χώρας, με τη συμβολή τους στην αύξηση της παραγωγικότητας και την οικονομική μεγέθυνση.
Το Δίπλωμα Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης που παρέχουν, είναι
προσόν διορισμού στην εκπαιδευτική κατηγορία Δ.Ε., σύμφωνα με το π.δ. 85/2022 (Α’ 232).3. Οι Σ.Α.Ε.Κ. μπορεί να είναι δημόσιες ή ιδιωτικές.».
Οι δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ. λειτουργούν υπό την εποπτεία και τον έλεγχο των Υπουργείων: Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Εργασίας, και Παιδείας Θρησκευμάτων & Αθλητισμού.
Βάσει των παραπάνω, και λαμβάνοντας υπόψιν:
1. Το αυξημένο ενδιαφέρον που παρατηρείται για τα επαγγέλματα που σχετίζονται με την ομορφιά και ευεξία.
2. Τις αυξημένες ανάγκες - που παρατηρούνται στην περιοχή μας - για εργατικό δυναμικό οικοδομικών επαγγελμάτων, λόγω της έντονης οικοδομικής δραστηριότητας και τουριστικής ανάπτυξης, αλλά και της απαιτούμενης συντήρησης των υφιστάμενων τουριστικών καταλυμάτων και οικιών.
3. Το με αρ. πρωτ.: 10197/2024-10/09/2024 εισερχόμενο έγγραφο του ΕΠΑΛ Κισσάμου βάσει του οποίου έχουν συλλεχθεί υπογραφές 100 υποψηφίων με πρόθεση εγγραφής και φοίτησης σε Σ.Α.Ε.Κ. που θα ιδρυθεί/λειτουργήσει στην πόλη μας.
4. Το γεγονός ότι ανά σχολικό έτος, από τους περίπου εκατό (100) μαθητές που αποφοιτούν από τα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της πόλης μας ( ΕΠΑΛ & ΓΕΛ), κατά μέσο όρο το 50% δεν επιτυγχάνει ή δεν επιθυμεί την είσοδό του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
5. Τη δυνατότητα φιλοξενίας Σ.Α.Ε.Κ. στις εγκαταστάσεις του Ημερησίου ΕΠΑΛ Κισσάμου
6. Τον υφιστάμενο εργαστηριακό εξοπλισμό Υδραυλικών, Ψυκτικών, Νοσηλευτικής
και Κομμωτικής στο ΕΠΑΛ Κισσάμου.
7. Την ανάληψη - από το Δήμο Κισσάμου - των εξόδων αγοράς και συντήρησης του
απαιτούμενου εργαστηριακού εξοπλισμού, καθώς και των εξόδων καθαριότητας των χώρων που δύνανται να φιλοξενήσουν Σ.Α.Ε.Κ., εισηγούμαστε την έναρξη των απαιτούμενων ενεργειών προς το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την ίδρυση Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας του, στις εγκαταστάσεις του Ημερησίου ΕΠΑΛ Κισσάμου, με τις κάτωθι προτεινόμενες ειδικότητες:
Τεχνικός μηχανικός θερμικών εγκαταστάσεων και μηχανικός τεχνολογίας πετρελαίου και
«υδραυλικού») φυσικού αερίου (παρέχει άδεια άσκησης επαγγέλματος
Τεχνικός εγκαταστάσεων ψύξης, αερισμού και κλιματισμού (παρέχει άδεια άσκησης επαγγέλματος «Τεχνίτη ψυκτικού»)
Τεχνικός αισθητικός ποδολογίας-καλλωπισμού νυχιών και ονυχοπλαστικής (παρέχει τη δυνατότητα εργασίας ως ελεύθερος επαγγελματίας).
Σκοπός της ανωτέρω πρότασης είναι η απόκτηση επαγγελματικών δεξιοτήτων και δικαιωμάτων από τους νέους και νέες της περιοχής μας, που είτε δεν έχουν εισαχθεί στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, είτε επιθυμούν να ασχοληθούν με τα σχετιζόμενα επαγγέλματα των προτεινόμενων ειδικοτήτων.
Ο Πρόεδρος του ΔΣ &
Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Μεταδευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Νεκτάριος Ζουριδάκης
Η απόφαση πέρασε ομόφωνα αλλά τροποποιημένη με προφορική πρόταση που κατέθεσε ο κ Γλαμπεδάκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου