ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ! ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.
Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.
Τετάρτη 31 Ιουλίου 2019
Τρίτη 30 Ιουλίου 2019
ΣΥΛΛΥΠΗΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΣΚΟΥΛΑΚΗ ΜΑΝΩΛΗ
Μετά την ξαφνική είδηση του θανάτου του Ιατρού, πρώην Δημάρχου Χανίων και επί σειρά ετών Βουλευτή, και Υπουργού Υγείας, Εμμανουήλ Σκουλάκη, ο Δήμος Κισσάμου εκφράζει τα ειλικρινή και θερμά του συλλυπητήρια για τον απρόσμενο χαμό του.
Ο Μανώλης Σκουλάκης γέννημα θρέμμα της Κισσάμου πρόσφερε ως ιατρός, Βουλευτής και Υπουργός το μέγιστο δυνατό προς όφελος των πολιτών της Κισσάμου, του Ν. Χανίων και της χώρας μας γενικότερα.
Κουράγιο και δύναμη στα παιδιά του και στους οικείους του.
Ο Θεός να τον αναπαύσει. Αιωνία η μνήμη του.
Ο Μανώλης Σκουλάκης γέννημα θρέμμα της Κισσάμου πρόσφερε ως ιατρός, Βουλευτής και Υπουργός το μέγιστο δυνατό προς όφελος των πολιτών της Κισσάμου, του Ν. Χανίων και της χώρας μας γενικότερα.
Κουράγιο και δύναμη στα παιδιά του και στους οικείους του.
Ο Θεός να τον αναπαύσει. Αιωνία η μνήμη του.
ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΜΑΝΩΛΗ
Ο Κισαμίτης πολιτευτής "έφυγε" σήμερα από τη ζωή, μετά από ανακοπή, προδομένος από την καρδιά του, σε ηλικία 75 χρονών.
Γεννήθηκε το 1944 στον Πλάτανο και εργάστηκε ως ιατρός στην Κίσαμο πριν ασχοληθεί με την πολιτική και τα κοινά. Απο τους πρώτους στον αγώνα για την επιστροφή του Ειρηναίου...
Καλό Παράδεισο συλλυπητήρια στους οικείους του
Γεννήθηκε το 1944 στον Πλάτανο και εργάστηκε ως ιατρός στην Κίσαμο πριν ασχοληθεί με την πολιτική και τα κοινά. Απο τους πρώτους στον αγώνα για την επιστροφή του Ειρηναίου...
Καλό Παράδεισο συλλυπητήρια στους οικείους του
2 ΕΥΡΩ ΑΞΙΖΟΥΝ
Δυο ενέσεις ατροπίνης σε κάθε σπίτι με μια σύριγγα μιας χρήσης, το μόνο αντίδοτο στον ψυχάκια που "ερεθίζεται" να παίρνει ζωές. Ας δείξουμε αδιαφορία στον "εγκληματία" κι ας προμηθευτούμε όλοι μα όλοι απο μια -δυο τέτοιες ενέσεις. Έχουμε πολλές πιθανότητες να σώσουμε τα ζώα μας από την κάθε κατάσταση που θα βρεθούν.
Η ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΟΥ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ
10 Αυγούστου και ώρα 9.00 μ,μ στο Πέτρινο Θέατρο στα Νοπήγεια αφιέρωμα στον συγγραφέα και στιχουργό Μάνο Ελευθερίου
Πριν από ενενήντα χρόνια, η πηγή για τον πολιτισμό σε μια επαρχιακή πόλη ήταν μόνο το σχολείο, οι δάσκαλοι, και οι άλλοι λιγοστοί επιστήμονες, που ασκούσαν διάφορα επαγγέλματα και λειτουργήματα στον τόπο. Γιατροί, νομικοί, δικηγόροι και συμβολαιογράφοι, ιερωμένοι, άλλοι υπάλληλοι, οι οποίοι να σημειώσομε διέμεναν στην πόλη και ήταν μέλη της κοινωνίας, πράγμα σπάνιο σήμερα, που οι πάντες είναι μεταφερόμενοι…
Έτσι, λοιπόν, γύρω στο 1923 με πρωτοβουλία του Γιάννη Ανουσάκη πρωτοψάλτη του Αγίου Σπυρίδωνος και διακεκριμένου ζωγράφου και αγιογράφου, γνωστός από τον πίνακα «Η μάχης της Κρήτης», ιδρύεται ο φιλολογικός Σύλλογος Κισαμικός. Την πρωτογενή ομάδα απαρτίζουν ο αρχιμανδρίτης Θεοδ. Λουκογιαννάκης, ο γιατρός Αναγνωστάκης, ο δάσκαλος Αντωνομανωλάκης, ο δάσκαλος Ξαγοράρης, ο δικηγόρος Λιονάκης και ο συμβολαιογράφος Μουζουράκης. Στο διοικητικό συμβούλιο συμμετείχε ο εκάστοτε γυμνασιάρχης και η συνεργασία με τον εκάστοτε επίσκοπο ήταν βασική.
Σκοπός του συλλόγου ήταν κυρίως η προσέγγιση και ανάλυση διαφόρων θεμάτων από το κατάλληλο ομιλητή και η συζήτηση επ΄ αυτού. Τα θέματα, φιλολογικά, ιστορικά, αρχαιολογικά αναπτυσσόταν υπό μορφή διαλέξεων.
Από τις πρώτες δραστηριότητες του συλλόγου ήταν η συλλογή βιβλίων και η οργάνωση βιβλιοθήκης. Η σημαντικότερη όμως πρωτοβουλία του συλλόγου ήταν η επιδίωξη να στεγαστεί μια πρώτη αρχαιολογική συλλογή, πράγμα που επέτυχαν με Β.Δ. του 1936 και η οποία απετέλεσε και τον πυρήνα του μετέπειτα και σημερινού αρχαιολογικού μας μουσείου. Ας σημειωθεί δε, ότι και χρηματικά ο σύλλογος, ύστερα από εράνους και χοροεσπερίδα που πραγματοποίησε συνεισέφερε σε ανασκαφή που πραγματοποίησε ο αρχαιολόγος Θεοφανίδης στη θέση Σελί, νοτιοδυτικά του λιμανιού. Η συλλογή αυτή περιλάμβανε γλυπτά, πήλινα, χάλκινα αντικείμενα, επιγραφές, νομίσματα, και μία γυναικεία ρωμαϊκή κεφαλή. Από από αυτά τα ευρήματα κάποια κατά τη Γερμανική κατοχή αρπάγησαν.
Ο χώρος και η βιβλιοθήκη του παλιού φιλολογικού ήταν στο ισόγειο του σημερινού μουσείου που μέχρι και τη δεκαετία του 60 στέγαζε τις δημόσιες υπηρεσίες της Κισάμου, Ταχυδρομείο, εφορία, ειρηνοδικείο. Τέλος της δεκαετίας του 50 και τις δεκαετίες του 60-70 τον φιλολογικό σύλλογο υποστήριζαν έμποροι της αγοράς με ιδιαίτερα ενδιαφέροντα οι οποίοι σιγά -σιγά γινόταν μέλη και του διοικητικού συμβουλίου και μαζί με νέους επιστήμονες εκπαιδευτικούς και άλλους,προσκαλούσαν κατάλληλους ομιλητές και οργάνωναν εκδηλώσεις. Αναφέρομε τους Λυκούργο Καμηλάκη, Ιακ. Μαρή, Σπ. Μαρή τα εμπορικά μαγαζιά τους συχνά γινόταν τόπος συνάντησης πνευματικών ανθρώπων, καθώς και το μαγαζί του Θ. Κοντοπυράκη, κατά το ήμισυ βιβλιοχαρτοπωλείο, με τις εκδόσεις της Εστίας» αλλά και το βιβλιοπωλείο του Φ. Παπαδογιάννη με τις εφημερίδες και τα περιοδικά του καθώς και το Φαρμακείο του Χαρίλαου Λυγιδάκη.
Γυμνασιάρχες καθηγητές και δάσκαλοι της εποχής όπως ο Λυκούργος Βιδαλάκης, Θ. Τασσόπουλος, Στυλ. Μοτάκης, Γ.Κωνσταντουλάκης, Στυλ. Κυιακογιαννάκης, Γιάννης Κουφάκης, Αντ. Σχετάκης, Μ. Ξηρουχάκης, Μ. Βαρουχάκης, Στ. Μαραγκουδάκης, συμμετέχουν ενεργά, παρουσιάζοντας διάφορα θέματα οι ίδιοι αλλά και προσκαλώντας νέους φιλολόγους στο βήμα. Ενδεικτικά αναφέρω παρουσιάσεις που θυμάμαι από τις παλαιότερες μέχρι τις πιο πρόσφατες. Ο Διονύσιος Σολωμός και το έργο του από το Θ.Τασσόπουλο, Ο Ελευθέριος Βενιζέλος από τον Μ, Μαλαθράκη, το ποιητικό έργο του Γ.Σεφέρη από το Στ. Γιακουμάκη, ο ηλιοπότης Ελύτης από τον Γ. Πευκιανάκη. Οι παρουσιάσεις γινόταν ή σε αίθουσα του ενός τότε Γυμνασίου ή στην κινηματογραφική αίθουσα του Γ. Σταματάκη που υπήρχε τότε, και μετά το 60 στο ανεγερθέν ενοριακό κέντρο του Αγ.Σπυρίδωνος. Ακόμη και σήμερα οι ομιλητές στην αίθουσα του Δήμου χρησιμοποιούν το υψηλό ξύλινο βήμα με το μονόγραμμα του συλλόγου Φ.Σ.Κ. που τότε είχε κασκευαστεί .
Μετά από ένα διάστημα σιωπής, γύρω στο 1980 με πρωτοβουλία της οδοντιάτρου Βάσως Παπαδημητράκη ο Φιλολογικός Σύλλογος αναδιοργανώνεται, γίνεται νέα καταγραφή μελών και μια καινούρια ομάδα απαρτίζομε το νέο διοικητικό συμβούλιο με πρώτο στόχο την καταγραφή των βιβλίων τα οποία ευρίσκονταν εγκαταλειμμένα στο υπόγειο του παλαιού διοικητηρίου και νυν μουσείου και την αναδιοργάνωση της βιβλιοθήκης. Αυτός ο χώρος γίνεται και το σημείο συναντήσεων και εργασιών μας για λίγο, όμως, γιατί η επισκευή του κτηρίου για το μουσείο επέβαλε το άδειασμα του χώρου. Τα βιβλία καταγράφονται και ενοικιάζεται χώρος, όπου μεταφέρονται τοποθετούνται και, αποτελούν την νέα δανειστική βιβλιοθήκη του Φιλολογικού Κισάμου, η οποία και συνεχώς εμπλουτίζεται, παρά δε τις μεταβολές των καιρών που επιβάλλουν την ηλεκτρονική βιβλιοθήκη η παλαιά βιβλιοθήκη έχει τη δική της αξία και ιστορία..
Στη συνέχεια του χρόνου και μέχρι σήμερα το κύριο δυναμικό του φιλολογικού συλλόγου απαρτίζουν κυρίως εκπαιδευτικοί, υποστηριζόμενοι και από άλλους φίλους. Γεωργακάκη Ελένη, Νταγκουνάκης Γιάννης, Κουφάκη Μαρία, Χορευτάκης Ευτύχης, Δεσποτάκη Ευτυχία, Στρατάκης Μιχάλης, Δελή Αργυρώ, Ξηρουχάκη Ειρήνη, Κυριτσάκης Κων, Σχοινοπλοκάκη Ευαγγ, Μαζοκοπάκη Τόνια, Χοχλάκη, Άννα, Αλεξανδράκη Βάσω, Ανουσάκη Άννα, Γεωργακάκη Ινώ, Παπαδάκης Αντώνης, Λαθουράκη Αλεξάνδρα, Μαρινάκης Μανώλης, Χορευτάκης Νίκ. Χαρτζουλάκης Κώστας είναι ενδεικτικά ονόματα που έχουν περάσει από το διοικητικό συμβούλιο και την προεδρία.
Προσαρμοζόμενος στις συνθήκες των καιρών και βοηθούμενος και από τα μέσα της εποχής ο σύλλογος, κατά καιρούς και άλλο πραγματοποιεί.Έτσι συνέχισε τις φιλολογικές παρουσιάσεις με ομαδική συνεργασία όπως ο «Παπαδιαμάντης και το έργο του» «Επετειακό για την Κύπρο», Κάλβος και Σολωμός στην Ελληνική Επανάσταση», καθιερώνει ένα φιλολογικό απόγευμα την εβδομάδα στη βιβλιοθήκη όπου γίνεται λογοτεχνική συζήτηση, και εκδίδει για μεγάλο χρονικό διάστημα το περιοδικό «ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ». Ανεβάζει θεατρικές παραστάσεις που σημειώνουν εξαιρετική επιτυχία, όπως ο «Πατούχας» του Κονδυλάκη, τα «Ερωτομπερδέματα» γραμμένο από τον Αντ. Σχετάκη και άλλα.
Για μεγάλο χρονικό διάστημα και με πολλές δυσκολίες λειτουργεί ένα είδος κινηματογραφικής λέσχης στο χώρο του δημαρχείου με μια ποιοτική ταινία την εβδομάδα.
Σε συνεργασία με ντόπιους και μουσικούς καλλιτέχνες πραγματοποιεί αφιερώματα σε ποιητές, συνθέτες και στιχουργούς σε συνδυασμό λόγου και μουσικής, Νίκος Ξυλούρης, Ν. Γκάτσος, Γ. Ρίτσος, Γ. Σεφέρης, Μ..Θεοδωράκης, Λ. Παπαδόπουλος, ψυχαγώγησαν με την γνήσια και έννοια της λέξης και προβλημάτισαν πολυπληθές κοινό.
Ξεχωριστές βραδιές χαρίστηκαν από τους εργάτες του Φιλολογικού στον τόπο οργανώνοντας βραδιές με το Νίκο Παπάζογλου, το Σωκράτη Μάλαμα, την Αλίκη Καγιαλόγλου και το λυρικό και μελωδικό Λουδοβίκο των Ανωγείων.
Τα τελευταία χρόνια ο σύλλογος οργανώνει και το παιχνίδι του χαμένου Θησαυρού, όπου εκατοντάδες παιδιά κινητοποιούν το ταλέντο και την ευρηματικότητα τους για να πετύχουν το στόχο τους περνώντας μέσα από την αναζήτηση πολλών απαντήσεων σε εκατοντάδες ερωτήματα ευρέος φάσματος.
Τέλος ιδιαίτερα ζεστή είναι η καθιερωμένη ετήσια συνεστίαση των μελών και των φίλων του συλλόγου σε συνδυασμό με το κόψιμο της πίτας.
Ζητούμενο:Θα άξιζε στο Φιλολογικό και προπαντός στη βιβλιοθήκη του μια δική του στέγη και δεν είναι υπερβολή για ένα τόπο για μια κοινωνία, μια πολιτεία να τον βρει.
Σήμερα πρόεδρος του Φιλολογικού Συλλόγου είναι η κ. Ελένη Γεωργακάκη ,φιλόλογος αξιόλογη που με πολύ αγωνία και επιτυχία μαζί με εκλεκτούς συνεργάτες καταθέτουν το πολιτιστικό τους στίγμα στον τόπο μας.
Και λίγα λόγια για τον Φιλολογικό σύλλογο απο μια παλιά ανάρτηση στο blog της Ευτυχίας Δεσποτάκη
Πριν από ενενήντα χρόνια, η πηγή για τον πολιτισμό σε μια επαρχιακή πόλη ήταν μόνο το σχολείο, οι δάσκαλοι, και οι άλλοι λιγοστοί επιστήμονες, που ασκούσαν διάφορα επαγγέλματα και λειτουργήματα στον τόπο. Γιατροί, νομικοί, δικηγόροι και συμβολαιογράφοι, ιερωμένοι, άλλοι υπάλληλοι, οι οποίοι να σημειώσομε διέμεναν στην πόλη και ήταν μέλη της κοινωνίας, πράγμα σπάνιο σήμερα, που οι πάντες είναι μεταφερόμενοι…
Ανουσάκης Γιάννης και ο γιος του Δημήτρης |
Σκοπός του συλλόγου ήταν κυρίως η προσέγγιση και ανάλυση διαφόρων θεμάτων από το κατάλληλο ομιλητή και η συζήτηση επ΄ αυτού. Τα θέματα, φιλολογικά, ιστορικά, αρχαιολογικά αναπτυσσόταν υπό μορφή διαλέξεων.
Από τις πρώτες δραστηριότητες του συλλόγου ήταν η συλλογή βιβλίων και η οργάνωση βιβλιοθήκης. Η σημαντικότερη όμως πρωτοβουλία του συλλόγου ήταν η επιδίωξη να στεγαστεί μια πρώτη αρχαιολογική συλλογή, πράγμα που επέτυχαν με Β.Δ. του 1936 και η οποία απετέλεσε και τον πυρήνα του μετέπειτα και σημερινού αρχαιολογικού μας μουσείου. Ας σημειωθεί δε, ότι και χρηματικά ο σύλλογος, ύστερα από εράνους και χοροεσπερίδα που πραγματοποίησε συνεισέφερε σε ανασκαφή που πραγματοποίησε ο αρχαιολόγος Θεοφανίδης στη θέση Σελί, νοτιοδυτικά του λιμανιού. Η συλλογή αυτή περιλάμβανε γλυπτά, πήλινα, χάλκινα αντικείμενα, επιγραφές, νομίσματα, και μία γυναικεία ρωμαϊκή κεφαλή. Από από αυτά τα ευρήματα κάποια κατά τη Γερμανική κατοχή αρπάγησαν.
Ο χώρος και η βιβλιοθήκη του παλιού φιλολογικού ήταν στο ισόγειο του σημερινού μουσείου που μέχρι και τη δεκαετία του 60 στέγαζε τις δημόσιες υπηρεσίες της Κισάμου, Ταχυδρομείο, εφορία, ειρηνοδικείο. Τέλος της δεκαετίας του 50 και τις δεκαετίες του 60-70 τον φιλολογικό σύλλογο υποστήριζαν έμποροι της αγοράς με ιδιαίτερα ενδιαφέροντα οι οποίοι σιγά -σιγά γινόταν μέλη και του διοικητικού συμβουλίου και μαζί με νέους επιστήμονες εκπαιδευτικούς και άλλους,προσκαλούσαν κατάλληλους ομιλητές και οργάνωναν εκδηλώσεις. Αναφέρομε τους Λυκούργο Καμηλάκη, Ιακ. Μαρή, Σπ. Μαρή τα εμπορικά μαγαζιά τους συχνά γινόταν τόπος συνάντησης πνευματικών ανθρώπων, καθώς και το μαγαζί του Θ. Κοντοπυράκη, κατά το ήμισυ βιβλιοχαρτοπωλείο, με τις εκδόσεις της Εστίας» αλλά και το βιβλιοπωλείο του Φ. Παπαδογιάννη με τις εφημερίδες και τα περιοδικά του καθώς και το Φαρμακείο του Χαρίλαου Λυγιδάκη.
Γυμνασιάρχες καθηγητές και δάσκαλοι της εποχής όπως ο Λυκούργος Βιδαλάκης, Θ. Τασσόπουλος, Στυλ. Μοτάκης, Γ.Κωνσταντουλάκης, Στυλ. Κυιακογιαννάκης, Γιάννης Κουφάκης, Αντ. Σχετάκης, Μ. Ξηρουχάκης, Μ. Βαρουχάκης, Στ. Μαραγκουδάκης, συμμετέχουν ενεργά, παρουσιάζοντας διάφορα θέματα οι ίδιοι αλλά και προσκαλώντας νέους φιλολόγους στο βήμα. Ενδεικτικά αναφέρω παρουσιάσεις που θυμάμαι από τις παλαιότερες μέχρι τις πιο πρόσφατες. Ο Διονύσιος Σολωμός και το έργο του από το Θ.Τασσόπουλο, Ο Ελευθέριος Βενιζέλος από τον Μ, Μαλαθράκη, το ποιητικό έργο του Γ.Σεφέρη από το Στ. Γιακουμάκη, ο ηλιοπότης Ελύτης από τον Γ. Πευκιανάκη. Οι παρουσιάσεις γινόταν ή σε αίθουσα του ενός τότε Γυμνασίου ή στην κινηματογραφική αίθουσα του Γ. Σταματάκη που υπήρχε τότε, και μετά το 60 στο ανεγερθέν ενοριακό κέντρο του Αγ.Σπυρίδωνος. Ακόμη και σήμερα οι ομιλητές στην αίθουσα του Δήμου χρησιμοποιούν το υψηλό ξύλινο βήμα με το μονόγραμμα του συλλόγου Φ.Σ.Κ. που τότε είχε κασκευαστεί .
Μετά από ένα διάστημα σιωπής, γύρω στο 1980 με πρωτοβουλία της οδοντιάτρου Βάσως Παπαδημητράκη ο Φιλολογικός Σύλλογος αναδιοργανώνεται, γίνεται νέα καταγραφή μελών και μια καινούρια ομάδα απαρτίζομε το νέο διοικητικό συμβούλιο με πρώτο στόχο την καταγραφή των βιβλίων τα οποία ευρίσκονταν εγκαταλειμμένα στο υπόγειο του παλαιού διοικητηρίου και νυν μουσείου και την αναδιοργάνωση της βιβλιοθήκης. Αυτός ο χώρος γίνεται και το σημείο συναντήσεων και εργασιών μας για λίγο, όμως, γιατί η επισκευή του κτηρίου για το μουσείο επέβαλε το άδειασμα του χώρου. Τα βιβλία καταγράφονται και ενοικιάζεται χώρος, όπου μεταφέρονται τοποθετούνται και, αποτελούν την νέα δανειστική βιβλιοθήκη του Φιλολογικού Κισάμου, η οποία και συνεχώς εμπλουτίζεται, παρά δε τις μεταβολές των καιρών που επιβάλλουν την ηλεκτρονική βιβλιοθήκη η παλαιά βιβλιοθήκη έχει τη δική της αξία και ιστορία..
Στη συνέχεια του χρόνου και μέχρι σήμερα το κύριο δυναμικό του φιλολογικού συλλόγου απαρτίζουν κυρίως εκπαιδευτικοί, υποστηριζόμενοι και από άλλους φίλους. Γεωργακάκη Ελένη, Νταγκουνάκης Γιάννης, Κουφάκη Μαρία, Χορευτάκης Ευτύχης, Δεσποτάκη Ευτυχία, Στρατάκης Μιχάλης, Δελή Αργυρώ, Ξηρουχάκη Ειρήνη, Κυριτσάκης Κων, Σχοινοπλοκάκη Ευαγγ, Μαζοκοπάκη Τόνια, Χοχλάκη, Άννα, Αλεξανδράκη Βάσω, Ανουσάκη Άννα, Γεωργακάκη Ινώ, Παπαδάκης Αντώνης, Λαθουράκη Αλεξάνδρα, Μαρινάκης Μανώλης, Χορευτάκης Νίκ. Χαρτζουλάκης Κώστας είναι ενδεικτικά ονόματα που έχουν περάσει από το διοικητικό συμβούλιο και την προεδρία.
Προσαρμοζόμενος στις συνθήκες των καιρών και βοηθούμενος και από τα μέσα της εποχής ο σύλλογος, κατά καιρούς και άλλο πραγματοποιεί.Έτσι συνέχισε τις φιλολογικές παρουσιάσεις με ομαδική συνεργασία όπως ο «Παπαδιαμάντης και το έργο του» «Επετειακό για την Κύπρο», Κάλβος και Σολωμός στην Ελληνική Επανάσταση», καθιερώνει ένα φιλολογικό απόγευμα την εβδομάδα στη βιβλιοθήκη όπου γίνεται λογοτεχνική συζήτηση, και εκδίδει για μεγάλο χρονικό διάστημα το περιοδικό «ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ». Ανεβάζει θεατρικές παραστάσεις που σημειώνουν εξαιρετική επιτυχία, όπως ο «Πατούχας» του Κονδυλάκη, τα «Ερωτομπερδέματα» γραμμένο από τον Αντ. Σχετάκη και άλλα.
Για μεγάλο χρονικό διάστημα και με πολλές δυσκολίες λειτουργεί ένα είδος κινηματογραφικής λέσχης στο χώρο του δημαρχείου με μια ποιοτική ταινία την εβδομάδα.
Σε συνεργασία με ντόπιους και μουσικούς καλλιτέχνες πραγματοποιεί αφιερώματα σε ποιητές, συνθέτες και στιχουργούς σε συνδυασμό λόγου και μουσικής, Νίκος Ξυλούρης, Ν. Γκάτσος, Γ. Ρίτσος, Γ. Σεφέρης, Μ..Θεοδωράκης, Λ. Παπαδόπουλος, ψυχαγώγησαν με την γνήσια και έννοια της λέξης και προβλημάτισαν πολυπληθές κοινό.
Ξεχωριστές βραδιές χαρίστηκαν από τους εργάτες του Φιλολογικού στον τόπο οργανώνοντας βραδιές με το Νίκο Παπάζογλου, το Σωκράτη Μάλαμα, την Αλίκη Καγιαλόγλου και το λυρικό και μελωδικό Λουδοβίκο των Ανωγείων.
Τα τελευταία χρόνια ο σύλλογος οργανώνει και το παιχνίδι του χαμένου Θησαυρού, όπου εκατοντάδες παιδιά κινητοποιούν το ταλέντο και την ευρηματικότητα τους για να πετύχουν το στόχο τους περνώντας μέσα από την αναζήτηση πολλών απαντήσεων σε εκατοντάδες ερωτήματα ευρέος φάσματος.
Τέλος ιδιαίτερα ζεστή είναι η καθιερωμένη ετήσια συνεστίαση των μελών και των φίλων του συλλόγου σε συνδυασμό με το κόψιμο της πίτας.
Ζητούμενο:Θα άξιζε στο Φιλολογικό και προπαντός στη βιβλιοθήκη του μια δική του στέγη και δεν είναι υπερβολή για ένα τόπο για μια κοινωνία, μια πολιτεία να τον βρει.
Σήμερα πρόεδρος του Φιλολογικού Συλλόγου είναι η κ. Ελένη Γεωργακάκη ,φιλόλογος αξιόλογη που με πολύ αγωνία και επιτυχία μαζί με εκλεκτούς συνεργάτες καταθέτουν το πολιτιστικό τους στίγμα στον τόπο μας.
ΠΩΣ ΕΙΔΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ Ο ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ MΠΟΥΟΛΤΕΛΜΟΝΤΙ ΤΟ 1415
Ο Φλωρεντίνος μοναχός, ήταν από τους πρώτους περιηγητές που ήρθε στην Κρήτη. Με μια γαλέρα κάνει τον περίπλου της, έχοντας μαζί του και το Βενετσιάνικο φιρμάνι.
Έφτασε σε λιμάνια και παραθαλάσσιες πόλεις λίγο μετά το 1415, παρατήρησε ανθρώπους, είδε αρχαίες πολιτείες, τις κατέγραψε και άφησε ένα πραγματικό θησαυρό. Το έργο του που εκδόθηκε μετά στην Βενετία με τίτλο «Ένας γύρος της Κρήτης» έκανε τόσο μεγάλη εντύπωση στην εποχή του που επηρέασε τους μετέπειτα ταξιδιώτες (περιηγητές).
- Βασικός σκοπός του ταξιδιού του η αγορά παλαιών χειρογράφων από Μοναστήρια και ιδιώτες, συνάντησε σθεναρά αντίσταση για τον σκοπό αυτό, μάλιστα ξυλοφορτώθηκε –όπως ο ίδιος αναφέρει – όταν προσπάθησε να αποσπάσει χειρόγραφο για τον βίο του Αι Κυρ Γιάννη. Στην περιήγηση του στην Βόρεια Ακτή -έτσι ονομάζεται -το δεύτερο κεφάλαιο του βιβλίου του, αναφέρει για την Κίσαμο, αρκετές φορές όμως κάνει λάθος στην ονοματολογία.
(Συμπληρώνω με υποθέσεις τα κενά διαστήματα)
- Όχι μακριά, σε απόσταση μισού μιλίου βλέπομε να ασπρίζει η αρχαία Κίσαμος. Σπεύδουμε να τη φτάσομε από την αμμώδη ακτή. Ο διοικητής του Καστελλιού δεν άργησε να έλθει να μας συναντήσει.
(10 αιώνες μετά τον σεισμό του 365 μ.Χ και η Κίσαμος δεν είχε φτιάξει ακόμα το λιμάνι της)
Αφού μας πρόσφερε πλούσιο γεύμα, μας έδειξε στην εκτεταμένη πεδιάδα τα υπολείμματα της αρχαιότητας. Στρέφομαι τα μάτια μας προς όλα τα μέρη, ακολουθούμε τα βήματα του. Φτάνουμε σε λίγο, σχεδόν στο μέσον της πόλης, κοντά σε μια πηγή της οποίας τα άφθονα νερά διαγράφοντας καμπύλες, προσπαθούν να ξεχειλίσουν από τις όχθες.
(Μάλλον εννοεί την πηγή του Μαρή!!!, αν και στην πόλη ακόμα και σήμερα υπάρχουν 6 ή 7 πλούσιες σε νερό πηγές)
Ενώ προχωρούσαμε έτσι, είδα ένα μεγάλο παλάτι με κίονες. Είναι πια σχεδόν κατεστραμμένο και σε μια γωνιά παρατήρησα μαρμάρινες επιγραφές.
(έως και σήμερα παρά τις ανασκαφές παλάτι δεν έχει βρεθεί στο Καστέλι, εκτός αν είναι ο σημερινός αρχαιολογικός χώρος πίσω από το κέντρο υγείας )
…Βλέπεις μου είπε ο οδηγός το ρέμα του Τυφλού και το παλιό πέτρινο γεφύρι του; Τους περασμένους καιρούς πότιζε όλη την πόλη.
(για το πέτρινο γιοφύρι του Τυφλού γίνεται αναφορά και το 1834 την τεράστια βάση του είδε και ο Πάσλευ, βέβαια άγνωστο σε ποιο ύψος του ποταμού υπήρχε.)
Κοίτα τους αναρίθμητους τάφους που υπάρχουν ακόμα. Όταν φυσούσε ο νοσηρός νότος, οι πατέρες μας έμπαιναν σ’ αυτά τα υπόγεια για να προφυλαχθούν.
( είναι γεγονός ότι αρχαίοι τάφοι έχουν βρεθεί σε πολλά οικόπεδα στο Καστέλι όπως, οικ. Φαντάκη, οικ.Μαρεντάκη, οικ. Ραισάκη, οικ. Κουγιεντάκη, και βρίσκονται εντός της περιοχής του Ρωμαϊκού νεκροταφείου. Οι τάφοι στο οικ. Φαντάκη & οικ. Κουγιεντάκη πλησιάζουν λίγο την περιγραφή του συγγραφέα μιας και είναι λαξευτοί στο βράχο με σκαλιά.)
Αφήνουμε αυτό το μέρος και προχωράμε μισό μίλι προς νότια ως ένα εκκλησάκι. ….παίρνομε ένα δρόμο προς δεξιά. Λίγο πιο πέρα διακρίνομαι ένα παλιό ναό. Μπαίνουμε και ο οδηγός μου λέει «κοίταξε το δάπεδο. Θα αναγνωρίσεις εδώ ένα ψηφιδωτό, που έπειτα από αιώνες, δεν καταστράφηκε, ούτε από τις βροχές, ούτε από τους σεισμούς, ούτε από την υγρασία. Βλέπεις κι αυτό το αμπέλι, υπάρχουν στο έδαφος ερείπια από πορφυρίτη και μάρμαρο.
(γίνεται λόγος για ψηφιδωτό από την περιγραφεί ίσως ο χώρος αυτός να είναι στο ίδιο χώρο που βρίσκεται ο μητροπολιτικός ναός του Καστελλιού, Όσο για τα ψηφιδωτά η αρχαία Κίσαμος είχε σχολή και αυτό φαίνεται και από την ποιότητα αλλά και από την ποσότητα που έχει βρεθεί ως και σήμερα, αλλά και από ορισμένα που έχουν βρεθεί ενυπόγραφα. (Μερώπας)
….. Αλλά εκτός του ότι τέτοιες αρχαιότητες δεν μας είναι αναγκαίες, η καλή απόδοση του αμπελώνα απαγορεύει στον ιδιοκτήτη να ξεριζώσει αυτά τα γόνιμα κλήματα»
(κύριο προϊόν της περιοχής είναι το κρασί ακόμα μετά και απο 10 αιώνες, που αποτελεί και εξαγωγικό προϊόν Ρωμαίοι και Ενετοί, έστελναν το υπέροχο κρασί της Κισάμου σε όλη την γνωστή οικουμένη.)
….Κάναμε ένα σύντομο γύρο της πόλης ,που μου φάνηκε ότι εκτείνεται σε μια περίμετρο δυο μιλίων. Την εγκαταλείπομε ύστερα από αυτήν την επίσκεψη, ενώ αυτός που μας φιλοξένησε φορτώνει το πλοίο μας με μεγάλα ψάρια πιασμένα στο γιαλό. Όλοι τον ευχαριστούμε χαρούμενοι, ενώ οι ναύτες προετοιμάζουν την αναχώρηση μας.
Πραγματικά από την περιγραφή του Μπουοντεμόντι καταλαβαίνουμε ότι η Κίσαμος κατά τον 15ον αιώνα ήταν ένα ψαροχώρι μικρό αλλά αρκετά ενδιαφέρον, ακόμα μας κάνει έκπληξη σε πόση έκταση υπήρχαν αρχαία διασκορπισμένα.
Είναι άγνωστος ο πληθυσμός της Κισάμου τα χρόνια αυτά, αλλά σε απογραφεί που έγινε αργότερο 1579 δηλαδή 129 χρόνια μετά ο πληθυσμός της Κισάμου ή όπως το αναφέρουν οι ενετοί Castel Chissamo είχε 562 κατοίκους και ότι τον τίτλο του Εκατόνταρχου είχαν στην περιοχή μας ο Μανόλης Κοπαίος από τα Μεσόγεια, ο Νικολέτος Τριπόδης του Μιχαήλ από της Καλάθενες και ο Γιώργος Λεμονίτης από τον Ραβδούχα. (Καστροφύλακας)
Έφτασε σε λιμάνια και παραθαλάσσιες πόλεις λίγο μετά το 1415, παρατήρησε ανθρώπους, είδε αρχαίες πολιτείες, τις κατέγραψε και άφησε ένα πραγματικό θησαυρό. Το έργο του που εκδόθηκε μετά στην Βενετία με τίτλο «Ένας γύρος της Κρήτης» έκανε τόσο μεγάλη εντύπωση στην εποχή του που επηρέασε τους μετέπειτα ταξιδιώτες (περιηγητές).
- Βασικός σκοπός του ταξιδιού του η αγορά παλαιών χειρογράφων από Μοναστήρια και ιδιώτες, συνάντησε σθεναρά αντίσταση για τον σκοπό αυτό, μάλιστα ξυλοφορτώθηκε –όπως ο ίδιος αναφέρει – όταν προσπάθησε να αποσπάσει χειρόγραφο για τον βίο του Αι Κυρ Γιάννη. Στην περιήγηση του στην Βόρεια Ακτή -έτσι ονομάζεται -το δεύτερο κεφάλαιο του βιβλίου του, αναφέρει για την Κίσαμο, αρκετές φορές όμως κάνει λάθος στην ονοματολογία.
(Συμπληρώνω με υποθέσεις τα κενά διαστήματα)
- Όχι μακριά, σε απόσταση μισού μιλίου βλέπομε να ασπρίζει η αρχαία Κίσαμος. Σπεύδουμε να τη φτάσομε από την αμμώδη ακτή. Ο διοικητής του Καστελλιού δεν άργησε να έλθει να μας συναντήσει.
(10 αιώνες μετά τον σεισμό του 365 μ.Χ και η Κίσαμος δεν είχε φτιάξει ακόμα το λιμάνι της)
Αφού μας πρόσφερε πλούσιο γεύμα, μας έδειξε στην εκτεταμένη πεδιάδα τα υπολείμματα της αρχαιότητας. Στρέφομαι τα μάτια μας προς όλα τα μέρη, ακολουθούμε τα βήματα του. Φτάνουμε σε λίγο, σχεδόν στο μέσον της πόλης, κοντά σε μια πηγή της οποίας τα άφθονα νερά διαγράφοντας καμπύλες, προσπαθούν να ξεχειλίσουν από τις όχθες.
(Μάλλον εννοεί την πηγή του Μαρή!!!, αν και στην πόλη ακόμα και σήμερα υπάρχουν 6 ή 7 πλούσιες σε νερό πηγές)
Ενώ προχωρούσαμε έτσι, είδα ένα μεγάλο παλάτι με κίονες. Είναι πια σχεδόν κατεστραμμένο και σε μια γωνιά παρατήρησα μαρμάρινες επιγραφές.
(έως και σήμερα παρά τις ανασκαφές παλάτι δεν έχει βρεθεί στο Καστέλι, εκτός αν είναι ο σημερινός αρχαιολογικός χώρος πίσω από το κέντρο υγείας )
…Βλέπεις μου είπε ο οδηγός το ρέμα του Τυφλού και το παλιό πέτρινο γεφύρι του; Τους περασμένους καιρούς πότιζε όλη την πόλη.
(για το πέτρινο γιοφύρι του Τυφλού γίνεται αναφορά και το 1834 την τεράστια βάση του είδε και ο Πάσλευ, βέβαια άγνωστο σε ποιο ύψος του ποταμού υπήρχε.)
Κοίτα τους αναρίθμητους τάφους που υπάρχουν ακόμα. Όταν φυσούσε ο νοσηρός νότος, οι πατέρες μας έμπαιναν σ’ αυτά τα υπόγεια για να προφυλαχθούν.
( είναι γεγονός ότι αρχαίοι τάφοι έχουν βρεθεί σε πολλά οικόπεδα στο Καστέλι όπως, οικ. Φαντάκη, οικ.Μαρεντάκη, οικ. Ραισάκη, οικ. Κουγιεντάκη, και βρίσκονται εντός της περιοχής του Ρωμαϊκού νεκροταφείου. Οι τάφοι στο οικ. Φαντάκη & οικ. Κουγιεντάκη πλησιάζουν λίγο την περιγραφή του συγγραφέα μιας και είναι λαξευτοί στο βράχο με σκαλιά.)
Αφήνουμε αυτό το μέρος και προχωράμε μισό μίλι προς νότια ως ένα εκκλησάκι. ….παίρνομε ένα δρόμο προς δεξιά. Λίγο πιο πέρα διακρίνομαι ένα παλιό ναό. Μπαίνουμε και ο οδηγός μου λέει «κοίταξε το δάπεδο. Θα αναγνωρίσεις εδώ ένα ψηφιδωτό, που έπειτα από αιώνες, δεν καταστράφηκε, ούτε από τις βροχές, ούτε από τους σεισμούς, ούτε από την υγρασία. Βλέπεις κι αυτό το αμπέλι, υπάρχουν στο έδαφος ερείπια από πορφυρίτη και μάρμαρο.
(γίνεται λόγος για ψηφιδωτό από την περιγραφεί ίσως ο χώρος αυτός να είναι στο ίδιο χώρο που βρίσκεται ο μητροπολιτικός ναός του Καστελλιού, Όσο για τα ψηφιδωτά η αρχαία Κίσαμος είχε σχολή και αυτό φαίνεται και από την ποιότητα αλλά και από την ποσότητα που έχει βρεθεί ως και σήμερα, αλλά και από ορισμένα που έχουν βρεθεί ενυπόγραφα. (Μερώπας)
….. Αλλά εκτός του ότι τέτοιες αρχαιότητες δεν μας είναι αναγκαίες, η καλή απόδοση του αμπελώνα απαγορεύει στον ιδιοκτήτη να ξεριζώσει αυτά τα γόνιμα κλήματα»
(κύριο προϊόν της περιοχής είναι το κρασί ακόμα μετά και απο 10 αιώνες, που αποτελεί και εξαγωγικό προϊόν Ρωμαίοι και Ενετοί, έστελναν το υπέροχο κρασί της Κισάμου σε όλη την γνωστή οικουμένη.)
….Κάναμε ένα σύντομο γύρο της πόλης ,που μου φάνηκε ότι εκτείνεται σε μια περίμετρο δυο μιλίων. Την εγκαταλείπομε ύστερα από αυτήν την επίσκεψη, ενώ αυτός που μας φιλοξένησε φορτώνει το πλοίο μας με μεγάλα ψάρια πιασμένα στο γιαλό. Όλοι τον ευχαριστούμε χαρούμενοι, ενώ οι ναύτες προετοιμάζουν την αναχώρηση μας.
Πραγματικά από την περιγραφή του Μπουοντεμόντι καταλαβαίνουμε ότι η Κίσαμος κατά τον 15ον αιώνα ήταν ένα ψαροχώρι μικρό αλλά αρκετά ενδιαφέρον, ακόμα μας κάνει έκπληξη σε πόση έκταση υπήρχαν αρχαία διασκορπισμένα.
Είναι άγνωστος ο πληθυσμός της Κισάμου τα χρόνια αυτά, αλλά σε απογραφεί που έγινε αργότερο 1579 δηλαδή 129 χρόνια μετά ο πληθυσμός της Κισάμου ή όπως το αναφέρουν οι ενετοί Castel Chissamo είχε 562 κατοίκους και ότι τον τίτλο του Εκατόνταρχου είχαν στην περιοχή μας ο Μανόλης Κοπαίος από τα Μεσόγεια, ο Νικολέτος Τριπόδης του Μιχαήλ από της Καλάθενες και ο Γιώργος Λεμονίτης από τον Ραβδούχα. (Καστροφύλακας)
17 ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΕΧΑΣΑΝ ΤΗΝ ΓΑΛΑΖΙΑ ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥΣ
17 παραλίες έχασαν την γαλάζια σημαία του όπως δημοσιοποίησε η επιτροπή αξιολόγησης. Ανάμεσα στις 17 παραλίες δεν είναι καμιά παραλία από την Κρήτη αν και μια περιοχή που πάντα ήταν από τις πρώτες που ύψωνε σημαία, δυο μάλιστα,σήμερα κινδυνεύει...να τις χάσει.
Μολονότι στις ακτές αυτές η ποιότητα των νερών κολύμβησης παραμένει εξαιρετική, οι διεθνείς αξιολογητές, καθώς και αυτοί της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης, διαπίστωσαν σοβαρές ελλείψεις στην επιβεβλημένη τήρηση των κριτηρίων που αφορούν στην παροχή υπηρεσιών προς λουόμενους και επισκέπτες, την καθαριότητα, την ορθή πληροφόρηση, την ασφάλεια λουομένων και επισκεπτών και δράσεις προστασίας περιβάλλοντος ακτής και παράκτιου χώρου.
Μολονότι στις ακτές αυτές η ποιότητα των νερών κολύμβησης παραμένει εξαιρετική, οι διεθνείς αξιολογητές, καθώς και αυτοί της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης, διαπίστωσαν σοβαρές ελλείψεις στην επιβεβλημένη τήρηση των κριτηρίων που αφορούν στην παροχή υπηρεσιών προς λουόμενους και επισκέπτες, την καθαριότητα, την ορθή πληροφόρηση, την ασφάλεια λουομένων και επισκεπτών και δράσεις προστασίας περιβάλλοντος ακτής και παράκτιου χώρου.
ΑΠΟΨΕ Η ΓΙΩΤΑ ΝΕΓΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΝΟΥΣΑΚΕΙΟ
ΑΓΙΑΣΜΟΙ....
Έτυχε-συνέπεσε -κατά λάθος -την ίδια μέρα και ώρα οι αγιασμοί των ομάδων (μας) σε Χανιά και Κίσαμο. Τα συναισθήματα για μια ακόμη χρονιά ανάμικτα... για όσους ακόμα θυμούνται οτι υπάρχει η ΠΑΕ Κισαμικός. Εμείς φυσικά εδώ στον τόπο που γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε προσπαθούμε να αποφασίσουμε αλλά και να ξεχάσουμε...
Για άλλη μια χρονιά θα σιγοτραγουδούμε και θα σιγανοψιθυρίζουμε "Κισσαμικός" αν και θα βλέπουμε Θύελλα...
Καλή πορεία και στις δυο! Καλή δύναμη στην Θύελλα που θέλουμε δεν θέλουμε θα είναι ο εκπρόσωπος της πόλης μας για τα επόμενα χρόνια.
Για άλλη μια χρονιά θα σιγοτραγουδούμε και θα σιγανοψιθυρίζουμε "Κισσαμικός" αν και θα βλέπουμε Θύελλα...
Καλή πορεία και στις δυο! Καλή δύναμη στην Θύελλα που θέλουμε δεν θέλουμε θα είναι ο εκπρόσωπος της πόλης μας για τα επόμενα χρόνια.
ΤΙ ΛΕΕΙ ΤΟ ΣΥΝΚΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ;
Το αντιγράφω απο σελίδα φίλου...μαζί με την φωτογραφία
Η κατάσταση με το νέο ΣΥΝΚΑ στο κεντρικό δρόμο δεν έχει προηγούμενο. Προστέθηκε άλλο ένα αγκάθι στον ήδη υπερφορτωμένο δρόμο. Ώρα περίπου 6 και κάτι και το φορτηγό τροφοδοσίας εκτός του ότι έχει παρκάρει περίπου μισό με ένα μέτρο από το κράσπεδο, έχει ανάψει και τα αλαρμ λες και αυτό του δίνει δικαιολογία και δικαίωμα να σταματήσει με αυτόν τον τρόπο. Δημιουργείται που δημιουργείται η ουρά από την μια από τους τουρίστες που επιστρέφουν (ΜΠΑΛΟ-ΦΑΛΑΣΑΡΝΑ), ας δημιουργήσουμε ουρά και από την άλλη μεριά έτσι για ισορροπία. Τι να πω;;;
Μ.Π
Άρα καλά πάνε τα μάτια μου μιας και νόμιζα οτι το έβλεπα μόνο εγώ!!
Η κατάσταση με το νέο ΣΥΝΚΑ στο κεντρικό δρόμο δεν έχει προηγούμενο. Προστέθηκε άλλο ένα αγκάθι στον ήδη υπερφορτωμένο δρόμο. Ώρα περίπου 6 και κάτι και το φορτηγό τροφοδοσίας εκτός του ότι έχει παρκάρει περίπου μισό με ένα μέτρο από το κράσπεδο, έχει ανάψει και τα αλαρμ λες και αυτό του δίνει δικαιολογία και δικαίωμα να σταματήσει με αυτόν τον τρόπο. Δημιουργείται που δημιουργείται η ουρά από την μια από τους τουρίστες που επιστρέφουν (ΜΠΑΛΟ-ΦΑΛΑΣΑΡΝΑ), ας δημιουργήσουμε ουρά και από την άλλη μεριά έτσι για ισορροπία. Τι να πω;;;
Μ.Π
Άρα καλά πάνε τα μάτια μου μιας και νόμιζα οτι το έβλεπα μόνο εγώ!!
ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ Η ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΣ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ
Έλευση Ιεράς και Θαυματουργού Εικόνας Παναγίας Παραμυθίας στην Κίσαμο
Με περίσσεια πνευματικής χαράς και ευφροσύνης η Ι. Μητρόπολις Κισάμου και Σελίνου ανακοινώνει την έλευση πιστού αντιγράφου της Θαυματουργού Εικόνος Παναγίας Παραμυθίας εκ της Ι. Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου. Την Εικόνα θα κομίσει ο Πανοσιολογιώτατος Καθηγούμενος της Μονής, Γέροντας Εφραίμ Βατοπαιδινός. Η επίσημος υποδοχή θα λάβει χώρα το Σάββατο, 3 Αυγούστου και ώρα 6.30μ.μ. εις την πλατεία "Μάνος Κατράκης" της Κισάμου και εν πομπή θα λιτανευτεί έως την Ι. Μονή Ζωοδόχου Πηγής Παρθενώνος, όπου περί ώρα 7.00μ.μ. θα ακολουθήσει Αρχιερατικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτου Νέας Κρήνης και Καλμαριάς κ. Ιουστίνου. Την Κυριακή, 4 Αυγούστου, εις την Ι. Μονή Παρθενώνος θα τελεστεί Θεία Λειτουργία ιερουργούντος του Καθηγουμένου της Ι. Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου, Γέροντος Εφραίμ. Καλείται ο ευσεβής και Θεοτοκόφιλος λαός του Θεού όπως μετέχει της υποδοχής της Ι. Εικόνος της Παναγίας Παραμυθίας ως και των Ι. Ακολουθιών και λάβει την ευχή και ευλογία της Μητέρας Παναγίας μας.
Εκ της Ι. Μητροπόλεως
Με περίσσεια πνευματικής χαράς και ευφροσύνης η Ι. Μητρόπολις Κισάμου και Σελίνου ανακοινώνει την έλευση πιστού αντιγράφου της Θαυματουργού Εικόνος Παναγίας Παραμυθίας εκ της Ι. Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου. Την Εικόνα θα κομίσει ο Πανοσιολογιώτατος Καθηγούμενος της Μονής, Γέροντας Εφραίμ Βατοπαιδινός. Η επίσημος υποδοχή θα λάβει χώρα το Σάββατο, 3 Αυγούστου και ώρα 6.30μ.μ. εις την πλατεία "Μάνος Κατράκης" της Κισάμου και εν πομπή θα λιτανευτεί έως την Ι. Μονή Ζωοδόχου Πηγής Παρθενώνος, όπου περί ώρα 7.00μ.μ. θα ακολουθήσει Αρχιερατικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτου Νέας Κρήνης και Καλμαριάς κ. Ιουστίνου. Την Κυριακή, 4 Αυγούστου, εις την Ι. Μονή Παρθενώνος θα τελεστεί Θεία Λειτουργία ιερουργούντος του Καθηγουμένου της Ι. Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου, Γέροντος Εφραίμ. Καλείται ο ευσεβής και Θεοτοκόφιλος λαός του Θεού όπως μετέχει της υποδοχής της Ι. Εικόνος της Παναγίας Παραμυθίας ως και των Ι. Ακολουθιών και λάβει την ευχή και ευλογία της Μητέρας Παναγίας μας.
Εκ της Ι. Μητροπόλεως
ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑ Η ΩΡΑ...
Η Ένωση Ξενοδόχων Χανίων επαναφέρει το θέμα του μεγάλου αντιτίμου (σήμερα το ονομάζει σοβαρό) για τον Μπάλο λίγες μέρες πριν η δημοτική αρχή αποχώρηση από τα πράγματα και έλθει η καινούργια.
Αφορμή στάθηκε ένα δημοσίευμα στο zarpa που αναφέρει για τις τραγικές καταστάσεις στον Μπάλο μιας και έκλεισε ο πόρος της Λιμνοθάλασσας, η θάλασσα έβγαλε φύκια και βρέθηκε μια μαρίδα νεκρή στην άκρη της παραλίας. Η αλήθεια είναι ότι το πρόβλημα στον Μπάλο υπάρχει, αλλά δεν είναι όλα αυτά τα παραπάνω που αναφέρει το δημοσίευμα... φυσικά δεν περιμένουμε και κάτι άλλο ή διαφορετικό από τους ανθρώπους που έχουν βάλει βραχιολάκι σε όλους τους τουρίστες της Κρήτης. Η δουλειά τους είναι αυτή...
Ενδεχομένως βέβαια να θέλουν να τιμωρήσουν κάποιους.. ή ενδεχομένως να θέλουν να υπενθυμίσουν στον νέο Δήμαρχο τι πρέπει να κάνει. Και στις δυο περιπτώσεις δεν έχουν λόγο να ασχολούνται με αυτό και μάλιστα δημόσια.. υπάρχουν άλλοι οδοί που έπρεπε να κινηθούν ...
Φυσικά όποιος προτείνει θα πρέπει να έχει και λύσεις ..και λύση δεν είναι να βάλουμε μεγάλο και σοβαρό αντίτιμο, αλλά να αποφασίσουμε πόσοι θα πάνε με τα αυτοκίνητα οδικώς και πόσοι θα πάνε με τα καραβάκια... Εκεί να κάτεχα έχουν απάντηση; Το ακριβό αντίτιμο θα το πληρώσουν οι ξένοι... τους Έλληνες θέλουν να διώξουν...το λέει καθαρά η επιστολή "γιατί όλοι οι επισκέπτες είναι προετοιμασμένοι να πληρώσουν για να απολαύσουν μια από τις καλύτερες παραλίες του κόσμο" ποιοι άραγε είναι προετοιμασμένοι οι Έλληνες;
Διαβάστε την επιστολή τους....
«Με αφορμή τα πρόσφατα δημοσιεύματα σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στην παραλία του Μπάλου, επαναλαμβάνουμε την πρόταση μας, να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις, για την ελεγχόμενη ροή επισκεπτών και παράλληλα την συντήρηση και αναβάθμιση της μοναδικής αυτής περιοχής.
Συγκεκριμένα όπως έχουμε πει στο παρελθόν είναι απαραίτητο, οι επισκέπτες να πληρώνουν στον αρμόδιο δήμο, εισιτήριο για την επίσκεψη τους στην συγκεκριμένη παραλία.
Λόγω του ότι ακούστηκαν ακραίες φωνές στο παρελθόν ότι σε αυτή την περίπτωση, δηλαδή εισιτήριο επίσκεψης, με ένα σοβαρό αντίτιμο, θα έδιωχνε τουρίστες, θεωρούμε ότι δεν υπάρχει κανένα τέτοιο ενδεχόμενο, αφενός γιατί όλοι οι επισκέπτες είναι προετοιμασμένοι να πληρώσουν για να απολαύσουν μια από τις καλύτερες παραλίες του κόσμο και αφετέρου είναι η μοναδική διέξοδος στο να ελεγχθεί ο αριθμός των επισκεπτών που μπορεί να αντέξει καθημερινά η παραλία και το νησί της Γραμβούσας.
Ευελπιστούμε μετά από αυτά τα φαινόμενα, τα οποία είχαν επαναληφθεί και τα προηγούμενα χρόνια, να δοθεί μια λύση προς τη σωστή κατεύθυνση, η οποία θα είναι προς όφελος της περιοχής, των κατοίκων της και όλου του τουρισμού».
Αφορμή στάθηκε ένα δημοσίευμα στο zarpa που αναφέρει για τις τραγικές καταστάσεις στον Μπάλο μιας και έκλεισε ο πόρος της Λιμνοθάλασσας, η θάλασσα έβγαλε φύκια και βρέθηκε μια μαρίδα νεκρή στην άκρη της παραλίας. Η αλήθεια είναι ότι το πρόβλημα στον Μπάλο υπάρχει, αλλά δεν είναι όλα αυτά τα παραπάνω που αναφέρει το δημοσίευμα... φυσικά δεν περιμένουμε και κάτι άλλο ή διαφορετικό από τους ανθρώπους που έχουν βάλει βραχιολάκι σε όλους τους τουρίστες της Κρήτης. Η δουλειά τους είναι αυτή...
Ενδεχομένως βέβαια να θέλουν να τιμωρήσουν κάποιους.. ή ενδεχομένως να θέλουν να υπενθυμίσουν στον νέο Δήμαρχο τι πρέπει να κάνει. Και στις δυο περιπτώσεις δεν έχουν λόγο να ασχολούνται με αυτό και μάλιστα δημόσια.. υπάρχουν άλλοι οδοί που έπρεπε να κινηθούν ...
Φυσικά όποιος προτείνει θα πρέπει να έχει και λύσεις ..και λύση δεν είναι να βάλουμε μεγάλο και σοβαρό αντίτιμο, αλλά να αποφασίσουμε πόσοι θα πάνε με τα αυτοκίνητα οδικώς και πόσοι θα πάνε με τα καραβάκια... Εκεί να κάτεχα έχουν απάντηση; Το ακριβό αντίτιμο θα το πληρώσουν οι ξένοι... τους Έλληνες θέλουν να διώξουν...το λέει καθαρά η επιστολή "γιατί όλοι οι επισκέπτες είναι προετοιμασμένοι να πληρώσουν για να απολαύσουν μια από τις καλύτερες παραλίες του κόσμο" ποιοι άραγε είναι προετοιμασμένοι οι Έλληνες;
Διαβάστε την επιστολή τους....
«Με αφορμή τα πρόσφατα δημοσιεύματα σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στην παραλία του Μπάλου, επαναλαμβάνουμε την πρόταση μας, να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις, για την ελεγχόμενη ροή επισκεπτών και παράλληλα την συντήρηση και αναβάθμιση της μοναδικής αυτής περιοχής.
Συγκεκριμένα όπως έχουμε πει στο παρελθόν είναι απαραίτητο, οι επισκέπτες να πληρώνουν στον αρμόδιο δήμο, εισιτήριο για την επίσκεψη τους στην συγκεκριμένη παραλία.
Λόγω του ότι ακούστηκαν ακραίες φωνές στο παρελθόν ότι σε αυτή την περίπτωση, δηλαδή εισιτήριο επίσκεψης, με ένα σοβαρό αντίτιμο, θα έδιωχνε τουρίστες, θεωρούμε ότι δεν υπάρχει κανένα τέτοιο ενδεχόμενο, αφενός γιατί όλοι οι επισκέπτες είναι προετοιμασμένοι να πληρώσουν για να απολαύσουν μια από τις καλύτερες παραλίες του κόσμο και αφετέρου είναι η μοναδική διέξοδος στο να ελεγχθεί ο αριθμός των επισκεπτών που μπορεί να αντέξει καθημερινά η παραλία και το νησί της Γραμβούσας.
Ευελπιστούμε μετά από αυτά τα φαινόμενα, τα οποία είχαν επαναληφθεί και τα προηγούμενα χρόνια, να δοθεί μια λύση προς τη σωστή κατεύθυνση, η οποία θα είναι προς όφελος της περιοχής, των κατοίκων της και όλου του τουρισμού».
Η Κρήτη δεν ήταν προετοιμασμένη για τόσους πολλούς τουρίστες, αυτό θα ήταν σίγουρα ένα επίτευγμα της Ένωσης αν το είχε προνοήσει, αντ' αυτού οι ίδιοι διαφημίζουν και τον Μπάλο και το Ελαφονήσι και στη Φαλάσαρνα .... τελικά όπως πάμε δεν χωράμε πλέον πουθενά... οπότε αναμενόμενη η γκρίνια, η ταλαιπωρία, η κακή κατάσταση των περιοχών μας...και λύσεις δεν φαίνονται στον ορίζοντα
Δευτέρα 29 Ιουλίου 2019
ΤΕΛΙΚΑ ΗΤΑΝ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΜΕΝΟ
Τελικά το όρνεο ήταν ελαφρώς δηλητιριασμένο και μαλλον θα σωθεί...άρα η όλη προσπάθεια του απο το πρωί ήταν να βρει βοήθεια. Ευτυχώς έφτασαν έγκαιρα οι άνθρωποι της Δασικής υπηρεσίας όσο και ο Μπάμπης Δασκαλάκης που το παρέλαβε και θα το στείλουν σήμερα κιόλας στην Θεσσαλονίκη στο κέντρο διάσωσης αγρίων ζώων.
Στο όρνεο χορηγήθηκε ατροπίνη, καλό είναι λοιπόν μιας και απ΄ οτι φαίνεται το πτηνό έφαγε κάτι δηλητηριασμένο (όχι φόλα) που πέθανε απο φόλα να προμηθευτούν όλοι όσοι έχουν κατοικίδια με την παραπάνω ένεση.
Φώτο Μάνια Σγουρομάλλη, Γιάννης Κοκκινάκης
Στο όρνεο χορηγήθηκε ατροπίνη, καλό είναι λοιπόν μιας και απ΄ οτι φαίνεται το πτηνό έφαγε κάτι δηλητηριασμένο (όχι φόλα) που πέθανε απο φόλα να προμηθευτούν όλοι όσοι έχουν κατοικίδια με την παραπάνω ένεση.
Φώτο Μάνια Σγουρομάλλη, Γιάννης Κοκκινάκης
ΜΗΠΩΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΒΟΗΘΕΙΑ;
Ίσως να μην είναι όλα ρόδινα για το όρνιο που το πρωί μας επισκέφτηκε. Ήδη πάνω απο 10 ώρες βρίσκεται εκεί δίχως να έχει δύναμη να πετάξει μακρυά...ενδεχομένως να "φωνάζει" θέλω βοήθεια. Καλό είναι αν διαβάζει αυτές τις σελίδες η ορνιθολογική εταιρεία να έλθει να το πάρει!!
Δείχνει κουρασμένο.
Αν κάποιος έχει τηλέφωνα της ορνιθοογικής εταιρείας ας τους πάρει....
Δείχνει κουρασμένο.
Αν κάποιος έχει τηλέφωνα της ορνιθοογικής εταιρείας ας τους πάρει....
ΣΤΑ ΚΑΤΩ ΜΕΣΟΓΕΙΑ
Σε ένα μικρό χωριό όταν σκοτώνεις με φόλα δυο σκύλους ενός ιδιοκτήτη σημαίνει οτι κάποιος απο εκεί κοντά είναι πολύ άρρωστος. Το θέμα είναι πλέον και αυτό πρέπει να ψάξουν οι αρχές αν έχουμε να κάνουμε με τρελό ή είναι μια ακόμα εκδίκηση ενός υπανθρώπου...
Ξεφύγαμε τελείως....
Καλό είναι όλοι που έχουν σκύλους ακόμα και στο τελευταίο χωριό να προμηθευτούν ατροπίνη.
Ξεφύγαμε τελείως....
Καλό είναι όλοι που έχουν σκύλους ακόμα και στο τελευταίο χωριό να προμηθευτούν ατροπίνη.
ΠΡΙΝ ΛΙΓΟ ΣΤΟΝ ΤΡΑΧΗΛΑ
Στον Τράχηλα βρέθηκε σήμερα ο καναβός (όρνιο)... ήρεμος ..δεν ήταν κτυπημένος αλλά όπως βλέπουμε και στις φωτο που τράβηξε ο Νίκος Σκουλάκης πολύ φιλικός. Φυσικά μετά απο λίγο κατάλαβαν γιατί βρισκόταν εκεί... κάτι είχαν πετάξει στον κάδο που του άρεσε.
Προσοχή λοιπόν όσοι οδηγείτε προς Πλάτανο κάνει βόλτες στο δρόμο.
Προσοχή λοιπόν όσοι οδηγείτε προς Πλάτανο κάνει βόλτες στο δρόμο.
ΦΑΛΑΣΑΡΝΑ
Φαλάσαρνα η ροζ άμμο... χιλιάδες χρόνια για να μην πω εκατομμύρια χρειάζονται για να γίνει αυτή η διαδικασία και να έχουμε αυτό το ωραίο αποτέλεσμα... ας το διατηρήσουμε.
Δεν είναι ανάγκη να παίρνουμε μια σακούλα ο καθένας μας, ούτε να στην βάζουμε σε μπουκάλια σαν ενθύμιο της επίσκεψης μας.. μια φωτογραφία είναι οτι πρέπει! Τα ίδια και στο Ελαφονήσι.
Δεν είναι ανάγκη να παίρνουμε μια σακούλα ο καθένας μας, ούτε να στην βάζουμε σε μπουκάλια σαν ενθύμιο της επίσκεψης μας.. μια φωτογραφία είναι οτι πρέπει! Τα ίδια και στο Ελαφονήσι.
ΒΡΑΔΙΑ ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΣΥΡΤΟΥ ΣΤΙΣ ΛΟΥΣΑΚΙΕΣ
Πρόγραμμα
21:00 Έναρξη
21:05-21.10 Ρόδο , και Συρτό Γυναικείο από τη παιδική χορευτική συντροφιά του Πολιτστικού Συλλόγου Λουσακιών.
21.11-21.20 Χαιρετισμοί
21:21-22:30 Αφιέρωμα και απονομή τιμητικής πλακέτας στο Λαϊνάκη Στέλιο `.
Θα μιλήσουν :
Ρενάτα Δαλιανούδη, Δρ Εθνομουσικολογίας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο.με θέμα "Η συμβολή του Στέλιου Λαϊνάκη στο Ερευνητικό Πρόγραμμα "ΘΑΛΗΤΑΣ" του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Ινστιτούτου Μεσογειακών Σπουδών / Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας και η συνεργασία του με τον καθ. Εθνομουσικολογίας Γεώργιο Αμαργιαννάκη και την ομάδα του"
Ιωάννης Θεμ. Τσουχλαράκης, πολιτισμολόγος – συγγραφέας με θέμα "Ο Στέλιος Λαϊνάκης στο κρητικό μουσικό στερέωμα"
Χαιρετισμό από τον Λαϊνάκη Στέλιο
Θα συμμετέχουν οι μουσικοί
Λαϊνάκης Στέλιος λαγούτο, μπουλγαρί, τραγούδι
Λαϊνάκης Λεωνίδας λαγούτο, μπουλγαρί, τραγούδι
Λαϊνάκη Χαρά – Μαρία τραγούδι
Δασκαλάκης Μανώλης βιολί, τραγούδι
Δεσποτάκης Στέφανος μπάσο, κιθάρα
Θα παίξουν
Μια σειρά συρτών με σόλο λαγούτα συνοδεία κιθάρας
Μια σειρά συρτών με βιολί, λαγούτα συνοδεία κιθάρας
Δύο ταμπαχανιώτικα με μπουλγαρί συνοδεία κιθάρας
22:30-11:00 Ρόδο, Γυναικείος Συρτός, Πεντοζάλι, Σταυρωτός Συρτός και Ανδρικός Συρτό από τη χορευτική συντροφιά του Πολιτιστικού Συλλόγου Λουσακιών.
22:31 - Γλέντι για όλους
Συντονιστής της εκδήλωσης: Σπανουδάκη Αλεξία
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)