Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.






Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2016

ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΛΑΙΟΚΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Περίπου 1.000 επαγγελματίες της γαστρονομίας (Chefs) από πάνω από 90 χώρες, που συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Συνέδριο Αρχιμαγείρων ‘World Chefs Congress & Expo’ που γίνεται στη Θεσσαλονίκη από 24-27 Σεπτεμβρίου 2016 θα ενημερωθούν για τα πλεονεκτήματα της χρήσης των ελαιοκομικών προϊόντων (ελιάς και ελαιολάδου) στη γαστρονομία. Το συνέδριο φιλοξενεί 34 ομιλητές από όλο τον κόσμο μεταξύ των οποίων ο Κων/νος Χαρτζουλάκης, πρώην Δ/ντής του Ινστιτούτου Ελιάς και Υποτροπικών Φυτών Χανίων που θα αναφερθεί στα χαρακτηριστικά, τα πλεονεκτήματα και τη χρήση των ελαιοκομικών προϊόντων στη διατροφή στο παρελθόν και σήμερα. Παράλληλα οι chefs θα επισκεφθούν μονάδα παραγωγής ελαιολάδου και επεξεργασίας επιτραπέζιας ελιάς στη Χαλκιδική για να έχουν άμεση γνώση για τη διαδικασία παραγωγής τους και τη διαφορά από τα άλλα φυτικά έλαια. Τέλος θα έχουν την ευκαιρία να γευθούν ελληνικά φαγητά με βάση τα ελαιοκομικά προϊόντα από τη Λέσχη Αρχιμαγείρων Β. Ελλάδας. Μια ακόμη σημαντική προσπάθεια προβολής των ελαιοκομικών προϊόντων σε παγκόσμιο επίπεδο που στηρίζει η Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής.

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

....ΣΤΑ ΜΥΡΤΙΔΙΑ
Ένα όνειρο δεκαετιών πήρε σάρκα και οστά στο Ιερό Προσκύνημα της Παναγίας της Μυρτιδιώτισσας στα Κύθηρα.
Ανήμερα της μεγάλης εορτής της Θεοτόκου των Μυρτιδίων (24/9) εγκαινιάστηκε λαμπρά το Μουσείο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Εικόνων της Μονής, το οποίο χρηματοδοτήθηκε εξολοκλήρου από τον Κυθήριο ομογενής εξ Αυστραλίας κ. Γεώργιο Στάθη εις μνήμην της συζύγου του η οποία εκοιμήθη στις 24-09-2008.
Τα εγκαίνια τελέσθηκαν, παρουσία των προσκεκλημένων Ιεραρχών Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθίμου και Ελασσόνος κ. Χαρίτωνος, από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων και Αντικυθήρων κ. Σεραφείμ, ο οποίος μίλησε με θερμά λόγια για τον δωρητή και την συνεργασία Εγχωρίου Περιουσίας, Εκκλησιαστικής Επιτροπής και Εφορείας Αρχαιοτήτων προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο, ενώ στη συνέχεια η αρμόδια αρχαιολόγος κα. Μαρίνα Παπαδημητρίου ξενάγησε τους προσκεκλημένους και επισήμους στην έκθεση, στην οποία παρουσιάζονται Ιερές Εικόνες από τον 15ο μέχρι τον 19ο αιώνα.
Στα εγκαίνεια παρευρέθηκε και ο δήμαρχος Κισάμου κ. Σταθάκης.

Y.Σ Κάτι παρόμοιο ετοιμάζει και η Ι.Μ.Κ.Σ στο οίκημα της πλατείας Τζανακάκη που της έγινε δωρεά.

ΠΑΡ' ΟΛΙΓΟΝ.....

Σάββατο αργά λίγο πριν τα μεσάνυχτα είχαμε ένα ατύχημα όχι το πρώτο, ας ελπίσουμε το τελευταίο όταν μηχανή μεγάλου κυβισμού έπεσε πάνω στις αλυσίδες της Ομογενών Αμερικής. Ευτυχώς ο νεαρός δεν έπαθε τίποτα αν και για προληπτικούς λόγους μεταφέρθηκε μετά τα μεσάνυχτα στα Χανιά.
Τώρα θα μου πεις ποιος φταίει ο νεαρός ή οι αλυσίδες που κλείνουν το κέντρο της πόλης, Σεπτέμβριο μήνα και ξεχνάμε να τις βγάλουμε; Είπαμε δεν είναι το πρώτο ας ελπίσουμε να είναι το τελευταίο.
Φυσικά πάλι έρχεται στο προσκήνιο η προχειρότητα των δημοτικών αποφάσεων... κλειστό το κέντρο από την Ομογενών ανοικτό από όλες τις άλλες μεριές, θεοσκότεινα .... αδιαφορία. Αλλά ποιον ενδιαφέρει...εως το ατύχημα; Κανένα.
Είμαι σίγουρος (το έχω ξαναγράψει ακριβώς έτσι) οτι το πρόβλημα θα το λύσουν αρκεί να το κοιτάξουν.... Ειδικά η Σκαλίδη έχει πρόβλημα και όσο έχει πρόβλημα η Σκαλίδη έχει όλη η πόλη.

ΧΘΕΣ -ΣΗΜΕΡΑ

 1949 και 2016 Τελωνείο ...
 Μουσείο Κισάμου 1947 και 2016

Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2016

ΜΕ ΣΔΙΤ......

Συζητήθηκε χθες στην συνάντηση των ανθρώπων του τουρισμού στην Κίσαμο.
Μελέτες δημοτικών έργων με ιδιωτικά κεφαλαία. Μια μορφή ΣΔΙΤ, δίνοντας αντισταθμιστικά οφέλη και συνάμα δραματική μείωση των δημοτικών δαπανών. (στην περίπτωση μας αφού δεν υπάρχουν δημοτικά χρήματα να τα δώσουν ιδιώτες που θα αφαιρεθούν μετά από τα δημοτικά τέλη, βιολογικό, φόρο παρεπιδημούντων, ενοικίαση ομπρελών). Στην περίπτωση μας μιλάμε για έργα σχεδίου πόλεως, όπως ασφαλτόστρωση δρόμων και κατασκευή πεζοδρομίων... 
Σαν αρχή πρότειναν την ανάπλαση της Αγαμέμνονος (προς το Μαύρο Μώλος) ενός πολύ τουριστικού δρόμου με 6-7 ξενοδοχεία δίχως πεζοδρόμια με τεράστιες λακκούβες.
Απάντηση δεν πήραν μιας και άλλοι υποστήριξαν οτι δεν γίνεται (δήμος), και άλλοι όπως ο Νέος Εμπορικός που ισχυρίστηκε οτι γίνεται. Πάντως δεν είναι άσχημη ιδέα, αν μπορεί να γίνει, μιας και έργα σχεδίου πόλεως είναι δύσκολο να ξαναδούμε στην πόλη..(δεν υπάρχει μια)
Για να δούμε τι θα απαντήσει και ο δήμαρχος που στην συγκεκριμένη συζήτηση απουσίαζε δικαιολογημένα;

ΧΘΕΣ-ΣΗΜΕΡΑ

 Άγιος Σπυρίδωνας 1970 και 2016
 Βρύση του μαρή 1976 και 2016

ΣΤΗΡΙΖΩ-ΠΡΑΞΗ ΑΓΑΠΗΣ

 Η «Νεολαία Κισάμου» σε συνεργασία με τις «Κισσαμίτισες μαμάδες» επέκτειναν τη δράση «ΣτηρίΖΩ-Πράξη Αγάπης», η οποία ξεκίνησε τρία χρόνια πριν, τοποθετώντας καλάθια συλλογής τροφίμων στα παρακάτω καταστήματα:

Σούπερ μάρκετ του κ. Αννουσάκη Γιώργου








Café-Delicatessen «Ηρώων 42»



Σούπερ μάρκετ «Αριάδνη» Πύργος ,  
Παντοπωλείο «Η μουρνιά»


και AGORA MARKET Στημαδωράκης, 

Καθένας μπορεί να τοποθετεί τρόφιμα τα οποία θα διανέμονται σε συμπολίτες μας που χρήζουν συμπαράστασης.

ΑΟ. ΧΑΝΙΑ- ΚΙΣΣΑΜΙΚΟΣ

Σήμερα στις 18.00 στα Περβόλια ένα ακόμα φιλικό της ομάδος μας με τον Α.Ο Χανιά. Ένα δυνατό τεστ και για τις δυο ομάδες λίγες μέρες πριν την έναρξη του πρωταθλήματος.

ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΙΣΑΜΟΥ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΑΝ ΟΝΟΜΑ

Η σημασία ενός τοπωνυμίου, την εποχή της ονοματοδοσίας, είναι απολύτως κατανοητή, καθώς το τοπωνύμιο παίρνει το όνομα από την ομιλούμενη γλώσσα των κατοίκων της περιοχής που βρίσκεται.
Στα τοπωνύμια ενός τόπου, υπάρχει μια χρονική διαστρωμάτωση. Άλλα δηλαδή τοπωνύμια είναι παλιά και άλλα νέα. Ορισμένα από αυτά έχουν λάβει το όνομά τους, από ανθρώπους που είναι ακόμα ζωντανοί και άλλα έχουν δοθεί από γενιές που έζησαν πριν από δεκάδες ή και εκατοντάδες χρόνια.
Η σημασία ενός τοπωνυμίου, την εποχή της ονοματοδοσίας, είναι απολύτως κατανοητή, καθώς το τοπωνύμιο παίρνει το όνομα από την ομιλούμενη γλώσσα των κατοίκων της περιοχής που βρίσκεται. Εάν η λέξη – όνομα δεν είναι ιδιωματική ή διαλεκτική, αλλά ανήκει στην ευρύτερη γλωσσική οικογένεια, τότε είναι κατανοητή και από το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της χώρας.
Με το πέρασμα του χρόνου, το τοπωνύμιο αυτό μεταφέρεται από γενιά σε γενιά. Όσο το όνομα του τοπωνυμίου αποτελεί και λέξη (ή λέξεις) του καθημερινού λεξιλογίου, της ζωντανής γλώσσας, οι υπάρχουσες γενιές κατανοούν και τη σημασία του. Από ένα σημείο και μετά όμως, το τοπωνύμιο μπορεί να χρησιμοποιείται, δίχως αυτοί που το αναφέρουν να καταλαβαίνουν πια τι εννοεί.
Γίνεται έτσι ένα παράξενο όνομα, μια άγνωστη λέξη, που όμως οι άνθρωποι εξακολουθούν να χρησιμοποιούν συχνά με φωνητική αλλοίωση, για να δηλώσουν τον ίδιο τόπο που δήλωναν και οι πρόγονοί τους. Συμβαίνει επίσης συχνά, η σημασία ενός παλαιού τοπωνυμίου, να γίνεται αντιληπτή από τους ντόπιους ή τους κοντοχωριανούς,καθώς είναι όνομα – λέξη ενός ιδιωματικού λεξιλογίου, αλλά να είναι άγνωστη στο μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της χώρας,που χρησιμοποιεί την επίσημη κοινή γλώσσα.
  ΠΑΛΙΟ                    ΝΕΟ              ΕΤΟΣ
Άνω Παλαιόκαστρο  Πολυρρήνια    1940
Ελαιών                     Καμισιανά       1965
Καμάρα                    Καληδονία      1957
Καμισιανά                 Ελαιών           1957
Καστέλι                     Κίσσαμος       1969
Κάτω Παλαιόκαστρο Καλλεργιανά  1971
Κούνενι                     Βάθη              1957
Λαρδάς                     Γραμβούσα    1940
Μούλετε                    Χρυσαυγή 1957
Παθιακιανά               Καλλιθέα         1957
Παθιακιανά               Νερατζιά         1957
Παπαδιανά               Δάφνη 1963
Πύργος                    Χαραυγή         1964
Χαϊδέρης                  Καλλιθέα         1957
Χαϊδέρης                  Νεραντζιά       1957
Χαιρεθιανά               Πλαγιά 1963
Χαρβάτα                   Περιστέριον 1957
Χατζημεμεθιανά        Μηλέα            1957
Δείτε εδώ και τα υπόλοιπα της Κρήτης

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

Συνεδρίασε η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής του Δήμου Κισάμου, στο Δημαρχείο Κισάμου, σε θέματα ημερήσιας διάταξης
Μάλιστα στο διάλειμμα της συνεδρίασης είδαμε και το νέο διαφημιστικό βιντεάκι με τα αξιοθέατα της Κισάμου που έφτιαξε για λογαριασμό του δήμου Κισάμου ο κ. Παπαδουλάκης. Με μια λέξη "Υπέροχο".
Η πρόεδρος της επιτροπής κα Βαρουχάκη εκτός από το βίντεο, έδειξε και τον έπαινο που ετοιμάζουν για τους μακροβιότερους επισκέπτες της περιοχής μας.
Ακολούθησε διαλογική συζήτηση για τα προβλήματα της περιοχής. Στην συζήτηση παραβρέθηκαν, ο εμπορικός σύλλογος εκπροσωπούμενος από τους κ. Αννουσάκη και κ. Βερυκάκη, ξενοδόχοι τουριστικοί πράκτορες και άνθρωποι του δήμου.

Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2016

ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ

Σήμερα είχα τη χαρά να υποδεχθώ στο Δημαρχείο Κυθήρων τον εκλεκτό συνάδελφο και φίλο Δήμαρχο Κισάμου Θοδωρή Σταθάκη, ο οποίος επισκέπτεται το νησί μας μαζί με την οικογένειά του με αφορμή τη μεγάλη εορτή της Μυρτιδιώτισσας. Συζητήσαμε επί μακρόν για μια σειρά θεμάτων που απασχολούν έντονα την αυτοδιοίκηση και με ικανοποίηση διαπιστώσαμε το ίδιο μήκος κύματος σκέψης σε ό,τι αφορά την ανάγκη να θέσουμε με πιο δυναμικό και επιτακτικό τρόπο στην κεντρική εξουσία τα σοβαρά προβλήματα λειτουργίας των Δήμων τα οποία μπορούν να λυθούν μόνο με κεντρικές θεσμικές παρεμβάσεις, αφού με τέτοιες δημιουργήθηκαν.
Οι δύο Δήμοι μας - Κυθήρων και Κισάμου - έχουν πολλά κοινά σημεία και χαρακτηριστικά που ενώνουν τις περιοχές μας από αιώνων, ενώ ο συνάδελφος Δήμαρχος δεσμεύθηκε να επισκεφθεί και τα Αντικύθηρα, οι κάτοικοι των οποίων προέρχονται εκ καταγωγής στην πλειοψηφία τους από την ευρύτερη επαρχία Κισάμου και διατηρούν αναλλοίωτα τα κρητικά ήθη και έθιμα.
Η συνεργασία των περιοχών μας θα συνεχιστεί καθώς σε λίγες μέρες θα έχουμε στο νησί μας την διοίκηση και τα στελέχη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, που θα μας δώσουν σημαντική τεχνογνωσία σε ζητήματα διαχείρισης υδάτινων πόρων, όπου έχουν μεγάλη εξειδίκευση.
Από την προσωπική σελίδα του Δημάρχου Κυθήρων

ΙΝΚΑ ΚΡΗΤΗΣ vs ΙΝΚΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΣΗΜΕΙΩΣΑΤΕ 1.000.000ε

ΕΔΩ ΤΟ ΝΕΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΙΝΚΑ ΚΡΗΤΗΣ
ΠΟΥ ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ
Το Πολυμελές Πρωτοδικείο Χανίων, καταδίκασε το ο ΙΝ.ΚΑ (σούπερ μάρκετ) για τη χρήση του ονόματος και του σήματος, μετά από δικαστικές και εξωδικαστικές «περιπέτειες» πολλών ετών, στην αγωγή που του είχε κάνει η Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας ΙΝ.ΚΑ (Ινστιτούτο Καταναλωτών).
Με βάση λοιπόν την συγκεκριμένη πρωτόδικη απόφαση ο Προμηθευτικός και Καταναλωτικός Συνεταιρισμός ΙΝ.ΚΑ καλείται να καταβάλλει αποζημίωση ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ στη Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας ΙΝ.ΚΑ και στο Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝ.ΚΑ) Κρήτης καθώς και να αλλάξει όνομα και σήμα σε όλα τα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας! Τα σούπερ μάρκετ ΙΝ.ΚΑ κατέθεσαν έφεση.


ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ.....

Αυτή η φωτογραφία που έκανε το γύρο της Ελλάδος και της Ιταλίας ήταν η αιτία να ψηφιστεί ειδική τροπολογία από την Βουλή ώστε να μπορούν να γίνονται οδηγοί ασθενοφόρων -μετά από σχετική εκπαίδευση- πυροσβέστες και οδηγοί απορριμματοφόρων, σε περιοχές, όπως η δική μας, που δεν κάλυπταν οι διορισμένοι οδηγοί ασθενοφόρων των Κέντρων Υγείας τις 24ώρες βάρδιες.
Σήμερα λοιπόν έφτασε στα χέρια του αρμόδιου αντιδημάρχου κ. Β. Γλαμπεδάκη - ο οποίος είχε ομολογουμένως είχε ενδιαφερθεί- το σχετικό έγγραφο που του ανακοινώνει την σχετική υπουργική απόφαση, με την υποχρέωση να σταλούν 3 οδηγοί (Πυροσβέστες ή οδηγοί του δήμου) για εκπαίδευση στις 29-30 του μηνός στα Χανιά.
Ήδη ο δήμος Κισάμου (στην απόφαση αναφέρονται και ο Αποκόρωνας και η Κάνδανος και τα Σφακιά) έχει απαντήσει στο αίτημα αυτό στέλλοντας τα ονόματα 3 υπαλλήλων του για εκπαίδευση.
Ας ελπίσουμε οτι δεν θα ξαναζήσουμε στιγμές απείρου κάλους όπως της φωτογραφίας, ούτε θα ξαναδούμε δημοσιεύματα που έχουν να κάνουν με την ολιγολογία της πολιτείας σε θέματα υγείας. 

ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ!!!!!!

Σύμφωνα με πληροφορίες του Flashnews.gr σε έλεγχο που διενεργήθηκε για εμπόριο τσικουδιάς που προήλθε από καζάνι που δεν διαθέτει άδεια απόσταξης και για την οποία δεν έχει καταβληθεί φόρος στο Τελωνείο, εντοπίστηκε περίπου 1 τόνος τσικουδιάς που δεν έχει νομότυπα χαρακτηριστικά.
Η ποσότητα εντοπίστηκε σε παράνομο καζάνι το οποίο κατασχέθηκε μαζί με τα 1000 κιλά τσικουδιάς, ενώ και ο ιδιοκτήτης του καζανιού οδηγήθηκε στο αυτόφωρο.

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ ΟΛΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ...

Εθελοντική εργασία από τους μαθητές του Λυκείου Κισάμου... Μετά τις τάξεις σειρά έχει η εξώπορτα. 

ΤΑΚΤΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

Σας καλούμε, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 70 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α/7-6-10) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης –Πρόγραμμα Καλλικράτης» να προσέλθετε σε τακτική συνεδρίαση της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής Δήμου Κισάμου, στο Δημαρχείο Κισάμου, στις 23-09-2016 ημέρα Παρασκευή και ώρα 15:00 για συζήτηση και λήψη απόφασης στα κάτωθι θέματα της Ημερήσιας Διάταξης:
ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ:
1. Συζήτηση σχετικά με την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού στις 27 Σεπτεμβρίου.
 2. Ολοκλήρωση διαφημιστικού σποτ Τουριστικής Προβολής για το Δήμο Κισάμου & Προβολή αυτού.

Μάλιστα ο Δήμος Κισάμου, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού στις 27 Σεπτεμβρίου, διοργανώνει μουσική – κρητική βραδιά την Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου και ώρα 20:00 στην Πλατεία Τζανακάκη. Με αφορμή την εκδήλωση αυτή, πρόκειται να βραβεύσει με έναν έπαινο τους μακροβιότερους επισκέπτες της περιοχής μας.
Για το λόγο αυτό, καλούμε τους ξενοδόχους της περιοχής να μας δώσουν (μέχρι την Παρασκευή 23/9 στο mail του Δήμου Κισάμου  dkisamou@gmail.com) τα στοιχεία των πελατών τους που εμπίπτουν στην κατηγορία των 10 και πλέον ετών, που επισκέπτονται την Κίσαμο.
Η  Πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής Δήμου Κισάμου
Βαρουχάκη Σταυρούλα

ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Ο μεγαλύτερος εχθρός του Ελληνισμού;
«Το 2050 ο συνολικός πληθυσμός της Ελλάδας θα είναι 15-20 εκατομμύρια και μόνο 2 εκατομμύρια από αυτά θα είναι Έλληνες».
 Αυτό, ισχυρίζεται ο πανεπιστημιακός Ηλίας Φιλιππίδης, προκύπτει από πρόσφατες διεθνείς στατιστικές, επισημαίνοντας παράλληλα  τους κινδύνους που εγκυμονούνται για το μέλλον του Ελληνισμού στην Ελλάδα. Όχι μόνο ο Ελληνισμός θα είναι μειοψηφία στην Ελλάδα το 2050, συνεχίζει, αλλά θεωρείται βέβαιο ότι πενήντα χρόνια μετά, δηλ. το 2100, η Ελληνική γλώσσα θα έχει παύσει να είναι η επίσημη γλώσσα του Ελλαδικού κράτους –εάν δεν έχει καταργηθεί και αυτό- και τα Ελληνικά θα ομιλούνται από μία μειονότητα δίγλωσσων Ελλαδιτών Ελληνικής καταγωγής, για να εξελιχθεί σε μια ανάμικτη διάλεκτο, όπως τα γκρεκάνικα της κάτω Ιταλίας.
Άποψη υπερβολικά απαισιόδοξη μου είπε κάποιος, προφητική ρήση απάντησε ένας άλλος που άκουσε την συζήτηση. Δεν ξέρω ποια από τις δύο γνώμες θα δικαιωθεί τελικά, φοβούμαι όμως πως η σκληρή πραγματικότητα των αριθμών μας φέρνει μπροστά σε μια τραγική αλήθεια. Ο δείκτης των γεννήσεων, λένε οι ειδικοί, έπεσε στην χώρα μας από 2,9 παιδιά που ήταν ανά γυναίκα το 1980 σε 1,4 το 1990, σε 1,2 το 2000 και ακόμα χειρότερα σε 1 το 2010. Αντίθετα αυξήθηκε η αναλογία των γυναικών που έχουν ένα μόνο παιδί από 41,5% σε 45,4% και μειώθηκε η αναλογία των γυναικών με τέσσερα και άνω παιδιά από 7,1% σε 4,8%. Για πρώτη φορά δε οι θάνατοι, σε ετήσια βάση, υπερέβησαν τις γεννήσεις.  
Συμπερασματικά  θα μπορούσαμε να πούμε ότι το δημογραφικό είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά προβλήματα της Χώρας μας, το οποίο μπορεί να είναι ο καταλύτης και για την επιβίωση του Έθνους μας. Αφού λοιπόν εντοπίστηκε το πρόβλημα χρειάζεται να προταθούν πιθανές λύσεις. Προϋπόθεση όμως της όποιας λύσης είναι ο εντοπισμός δεδομένων και παραμέτρων του θέματος που νομίζομε ότι είναι βασικά δύο: Το 1ο είναι ότι βρισκόμαστε ενώπιον ενός ιστορικού γίγνεσθαι που δεν είναι άλλο από την κίνηση προς μια παγκόσμια κοινότητα όπου εμφανίζεται μια κοινωνία πολυπολιτισμική, πολυσυλλεκτική, και πολυφυλετική. Το 2ο, εξίσου σημαντικό, είναι τα κύματα προσφύγων-μεταναστών που δέχεται η Χώρα μας, που δεν μπορούμε να αγνοήσομε αλλά ούτε και να απορρίψομε. Η πλειοψηφία δε αυτών των ανθρώπων δεν σκοπεύει να επιστρέψει στην πατρίδα τους, άρα είναι λογικό να βλέπουν την Ελλάδα ως δεύτερη πατρίδα τους. Τι μέλλει ή μάλλον τι δέον γενέσθαι; Νομίζομε ότι είναι βασικό και αναγκαίο να κατανοήσομε πως το δημογραφικό πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται χωρίς την αγάπη για τον άνθρωπο και ειδικότερα τον νέο άνθρωπο, το παιδί. Φοβούμαι όμως, όπως σημειώνει και ο καθηγητής Φιλιππίδης, ότι «η κοινωνία μας μετατρέπεται σε μία άψυχη μάζα αγχωμένων, εξατομικευμένων και αμβλυμμένων καταναλωτών που ζούν μέσα στην ανασφάλεια του μέλλοντος, τις εξαρτήσεις και πιέσεις του παρόντος και τέλος στο κενό του παρελθόντος». Απαιτείται λοιπόν η ανάπλαση της Ελληνικής παιδείας, ώστε να δημιουργηθεί η κατάλληλη νοοτροπία σε όλους μας,  κυρίως στους νέους, και να ξαναγίνει το παιδί πηγή χαράς και ζωής για την Ελληνική οικογένεια. Απαιτείται, επίσης, επιστροφή στις ρίζες και τις παραδεδομένες αξίες και ιδανικά που κράτησαν ζωντανό τούτο τον τόπο και το Γένος επί αιώνες. Γιατί επιστροφή στις ρίζες σημαίνει και επιστροφή στον άνθρωπο, επιστροφή στην ζωή, επιστροφή στην οικογένεια.        
«Εάν η Γαλλία απομακρυνθεί από τις πολυμελείς οικογένειες, τότε όσους όρους και αν βάλομε στην συνθήκη, ακόμη και αν αφαιρέσομε τα όπλα από την Γερμανία, η Γαλλία τελικά θα χαθεί, γιατί δεν θα υπάρχουν πλέον Γάλλοι», είχε πει ο Κλεμανσώ αναφερόμενος το 1919 στην συνθήκη των Βερσαλλιών. Μήπως τον ίδιο κίνδυνο δεν διατρέχει σήμερα και η Ελλάδα, εάν δεν επιστρέψει στον θεσμό των ευλογημένων πολυμελών οικογενειών των περασμένων γενεών; Θα μου πείτε πως, αφού η Πολιτεία μοιάζει να μην συμμερίζεται τις ανάγκες των πολύτεκνων οικογενειών; Είναι θέμα προς συζήτηση που χρειάζεται να βρει την λύση του. Όμως δεν φτάνει αυτό. Παράλληλα, οφείλομε να βοηθήσομε να ενταχθούν ομαλά στην Ελληνική κοινωνία οι συνάνθρωποι μας εκείνοι που πασχίζουν να ζήσουν μια καλύτερη ζωή μακριά από την πατρίδα τους και τους δικούς τους. Τα 100.000 χιλιάδες και πλέον παιδιά των μεταναστών, που ήδη αποτελούν μέρος της κοινωνίας μας, δεν μπορούμε να τα αγνοήσομε, εν αντιθέσει ευθυνόμαστε για την ένταξη και προσαρμογή τους στο νέο πολιτισμικό τους περιβάλλον. Μήπως και εμείς πριν λίγες δεκαετίες δεν ζητούσαμε την «γη της επαγγελίας» στα εργοστάσια της Δύσης;  Ας μην ξεχνάμε πως στον υγιή και γνήσιο, αυθεντικό Χριστιανισμό, επιβίωση σημαίνει συμβίωση, ύπαρξη σημαίνει συνύπαρξη και λόγος σημαίνει διάλογος. Ο «έτερος» δε (ο ξένος) μεταμορφώνεται σε  «εταίρο» (οικείο). Διερωτώμαι όμως εάν οι κρατούντες έχουν συνειδητοποιήσει το μέγεθος της δικής τους ευθύνη σε ό,τι αφορά την διατήρηση της Εθνικής συνείδησης και Εθνικής ταυτότητας ημών των Νεοελλήνων ή μήπως στόχος είναι η θυσία στον βωμό της μετανεωτερικότητας και την χοάνη της παγκοσμιοποίησης, με αποτέλεσμα την δημιουργία άθρησκων και απάτριδων συνειδήσεων;  
Μητροπολίτης
Κισάμου και Σελίνου
Αμφιλόχιος

ΩΡΑΙΑ.....

Κατά 40% συρρικνώνεται η δύναμη της αστυνομίας στην Κρήτη.... χαχαχαχαχα ούτε με κιάλι δεν θα βλέπουμε αστυνομικό πλέον. Και θέλουμε να πάμε μπροστά να φέρουμε και κάμποσους μετανάστες, να ρυθμίσουμε την κυκλοφορία, να, να, να,...
Τώρα όποιος πιστεύει ότι οι αλλαγές αυτές γίνονται για να εξυπηρετηθεί καλύτερα ο πολίτης .. να σηκώσει το χέρι του.
Κλάψτα Ιάκωβε.... γιατί Χαράλαμπε λέγαμε επί Ν.Δ

12ο ΚΡΗΤΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Ξεκίνησε στο Ηράκλειο το 12ο διεθνές Κρητολογικό Συνέδριο στην Βασιλική του Αγ. Μάρκου. Ένα τριήμερο αφιερωμένο στις διαχρονικές αξίες, στην έρευνα, στην καταγραφή και ανάδειξη της επιστημονικής και πολιτισμικής ταυτότητας του πολιτισμού της Κρήτης.
Ανάμεσα στους πολλούς και καλούς ομιλητές ξεχωρίζουν και δικοί μας άνθρωποι που θα αναπτύξουν όσο το δυνατόν συντομότερα θέματα της περιοχής μας.
Σήμερα θα μιλήσουν η κα Μαρία Σκόρδου για το  Ταφικό μνημείο της πόλης στην Εφέδρων πολεμιστών και  
Ο Μανώλης Μαρινάκης για τα νομισματικά ευρήματα από τις ανασκαφές της πόλης.
Ο Ángel Martínez  Fernández για την Επιτύμβια επιγραφική και οι μεταναστεύσεις από και προς, καθώς και εντός της Κρήτης
Ο Κώστας Φουρναράκης θα μιλήσει για το ταξίδι του Χατζημιχάλη Γιάνναρη από τη Ρωσία στην Κρήτη.
Η Ζαχαρένια Σημανδηράκη για θέματα ναυτιλίας, επικοινωνίας και μετανάστευσης κατά την Αιγυπτιοκρατία στην Κρήτη 
Η Σταυρούλα Μαρκουλάκη για την Κινητικότητα ψηφοθετών στην ελληνορωμαϊκή Κρήτη.
Και ο Γιάννης Φαντάκης  για την κεραμική από το βυζαντινό τείχος των Χανίων