Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2022

ΑΚΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΕΘΗΚΑΝ ΟΤΙ ΘΑ ΛΥΣΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Η πορεία των μαθητών των σχολείων της δευτεροβάθμιας του Δήμου Κισάμου, που σήμερα έκαναν και κατάληψη στα σχολεία τους, αφού ξεκίνησε απο το ΕΠΑΛ έφτασε στο Δημαρχείο όπου οι μαθητές κόσμια φώναξαν τα συνθήματα τους για την συνεχιζόμενη αδιαφορία πολιτείας και δήμου στα προβλήματα τους.
Συναντήθηκαν στο αμφιθέατρο του Δήμου Κισάμου εκπρόσωποι απο τα 15μελή των σχολείων του Δήμου για να (ξανα) κουβεντιάσουν τα προβλήματα που υπάρχουν στην εκπαίδευση στην Κίσαμο με τους υπεύθυνους της δευτεροβάθμιας του Δήμου Κισάμου, παρουσία του Δημάρχου κ. Μυλωνάκη.
- Να ξανακουβεντιάσουν όπως τόνισαν οι μαθητές τα ίδια θέματα που κάθε φορά κανουν κατάληψη μιας και δεν υπάρχει λύση σε κανένα απο αυτά, ούτε απο την πολιτεία ούτε απο τον Δήμο.
Μάλιστα στο θέμα του ΕΠΑΛ Κισάμου υπάρχει ειδική αναφορά στήριξης του σχολείου από κάθε ένα σχολείο ξεχωριστά στα αιτήματα που κατέθεσαν.
Μερικά απο τα κοινά αιτήματα των σχολείων αλλά και ειδικά όπως αυτά του 1ου Γυμνασίου βλέπετε παρακάτω:
Έλλειψη καθηγητών ένταξης και παράλληλης στήριξης για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες σε φιλολογικά μαθήματα
* Ποιο συνεπής και σχολαστική αντιμετώπιση σε κρούσματα του covid-19 (απολύμανση και καθημερινός έλεγχος των υπολοίπων μαθητών του τμήματος που εντοπίστηκε το κρούσμα)
Αυστηρή τήρηση των μέτρων κατά του covid-19 για την ασφάλεια των μαθητών αλλά και των καθηγητών.
* Τα λαμβανόμενα μέτρα κατά του κορωνοιού που έχει επιφέρει μια δυσχερή κατάσταση καθώς έχουμε γεμίσει κρούσματα, αλλά και για την διεξαγωγή των rapid test ατομικά για κάθε μαθητή που επιβαρύνει πολύ τα οικονομικά της κάθε οικογένειας.
* Μείωση εξεταζόμενης διδακτικής ύλης και επιεικέστερη βαθμολογία λόγω της καθυστερημένης πρόσληψης καθηγητών σε βασικά εξεταζόμενα μαθήματα.
* Σωστή μόνωση στα παράθυρα που βρίσκονται στην πρόσοψη του σχολείου ώστε να μην διέρχονται νερά και κρύο στο χώρο της διδασκαλίας.
* Καλύτερη συντήρηση και κατάσταση των σωμάτων θέρμανσης σε όλες τις τάξεις κάποιες στάζουν.
* Εφόσον οι τουαλέτες φιλοξενούν δυο σχολεία (ΓΕΛ και γυμνάσιο) θα πρέπει να καθαρίζονται σωστά και να υπάρχουν τουλάχιστον τα βασικά προϊόντα υγιεινής για την προσωπική υγεία των μαθητών.
* Επίλυση υλικών ζημιών απο τους καθηγητές και όχι εξαναγκασμός μαθητών να διορθώσουν ζημιές όπως κουρτίνες και πόμολα.
* Η έλλειψη κουρτινών ιδιαίτερα στο Γ3 καθιστά αδύνατον το μάθημα με τον προτζέκτορα.
* Τήρηση του ωρολογίου προγράμματος και της διάρκειας των διαλλειμάτων.
* Επιστροφή του κάδου ανακύκλωσης στον αύλειο χώρο.

Μετά το πέρας την συνάντησης οι μαθητές ειρηνικά επέστρεφαν στα σχολεία τους.

ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΣΗΜΑ ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΑΝΟ

 Μια οι πιέσεις των κατοίκων, μια η αναφορά του blog σχετικά με τις λευκές περιοχές του δήμου Κισάμου και ιδιαίτερα του Πλατάνου... έφεραν την πρώτη αντίδραση. Ας ελπίσουμε οτι ο δήμος μας θα κάνει αυτό που πρέπει ...

Προς Δήμο Κισσάμου     31- 01- 2022
Υπόψιν κ. Δημάρχου και
Θέμα: Πρόβλημα έλλειψης τηλεοπτικού σήματος.
Αξιότιμοι, 
Το πρόβλημα που υπάρχει εδώ και δεκαετίες (από την έναρξη μετάδοση), με το τηλεοπτικό σήμα στις τοπικές κοινότητες Γραμβούσας και Πλατάνου είναι γνωστό σε όλους πέρα από κάθε αμφιβολία. Οι ενδιάμεσες λύσεις που είχαν δοθεί στα πρώτα χρόνια, έχουν περιέλθει σε τέλμα και το διαπιστώνουμε πολύ συχνά το τελευταίο διάστημα. Δυστυχώς αυτοί που το βιώνουν “στο πετσί τους” είναι οι κάτοικοι των παραπάνω κοινοτήτων. 
Κύριοι, αξιοποιήστε την δυνατότητα που δίνει το υπουργείο και η digia, για να λυθεί οριστικά το πρόβλημα. Δεν υπάρχει λόγος πλέον να ταλαιπωρούνται οι συνάνθρωποι μας εν έτη 2022. 
Σταματήστε  την αποποίηση ευθυνών με την υποτιθέμενη συλλογή των 500 υπογραφών -  Σπιτιών, που απαιτούνται των μονίμων κατοίκων για να τοποθετηθεί ο μόνιμος αναμεταδότης που απαιτείται και να λυθεί οριστικά το πρόβλημα. 
Η διαδικασία αυτή μπορεί να αποτυπωθεί άμεσα από τον δήμο. Ο δήμος έχει πλέον όλα τα στοιχεία των παροχών ρεύματος ανά τοπική κοινότητα, εύκολα λοιπόν διαπιστώνει πόσες κατοικίες υπάρχουν στις εν λόγο κοινότητες,  τις τυπώνει, τις βεβαιώνει και τελειώνει το θέμα με το υπουργείο και την digia, δίχως άλλη καθυστέρηση και ταλαιπωρία των πολιτών. 
Αντιδημάρχου Τ.Κ Πλατάνου – Γραμβούσας 

Ο ΣΚΑΛΙΔΗΣ...

Σε αυτήν την μεριά της γης σε αυτόν εδώ τον τόπο που κατοικείται αδιάκοπα 5.500 χρόνια ίσως και περισσότερο, που κάθε μέρα η αρχαιολογική σκαπάνη αποκαλύπτει και ανακαλύπτει άγνωστες πτυχές τις ιστορίας... χρειάζεται κάποιους να παίρνουν αποφάσεις προς όφελος της πόλης και της περιοχής. Δυστυχώς τα λάθη είναι πολλά και διαχρονικά, αλλά το παράξενο ειναι οτι εκτός του οτι βολευόμαστε απο αυτά .... δεν βλέπουμε να υπάρχει και θέληση να διορθωθούν.
"Όταν ο Σκαλίδης πείραζε την ανάπτυξη του Τσαρσιού τον αποκαθήλωσαν μεταφέροντας τον απο τον ομώνυμο δρόμο στην πλατεία Ειρηναίου. Άλλη μια ενέργεια των τότε διοικούντων δίχως νόημα. Ας ελπίσουμε οτι με την νέα ανάπλαση θα ξαναγυρίσει στην θέση του". 
Μπορεί να μην είναι "έργο" αλλά ειναι ένα κομμάτι απο την ιστορία μας που κάποιοι το πέταξαν ... αγνοώντας την ιστορία του.

 

ΠΕΡΙΜΕΝΩΝΤΑΣ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Υπο κατάληψη το 1ο- 2ο Γυμνάσιο Κισάμου, ΕΠΑΛ και ετοιμάζεται και το ΓΕΛ...
Και επειδή τα αιτήματα δεν τα παίρνουν σοβαρά ποτέ οι υπεύθυνοι..... τα παιδιά ετοιμάζουν  πορεία προς το Δημαρχείο... όλα τα σχολεία με αρχή απο το ΕΠΑΛ.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, ΔΙΧΩΣ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΣΗΜΑ Ο ΠΛΑΤΑΝΟΣ

Η ζωή χωρίς τηλεόραση σίγουρα είναι καλύτερη αλλά μια περιοχή και το πρώτο χωρίο σε πληθυσμό στην Κίσαμο, ο Πλάτανος, να μην έχει δωρεάν δημόσια τηλεόραση αλλά να αναγκάζονται οι κάτοικοι του να αγοράζουν "δορυφορικά πιάτα" για να βλέπουν ....ή να εκλιπαρούν να μαζευτούν υπογραφές ώστε να αποκτήσουν δωρεάν κάλυψη πάει πολύ. 
Και εντάξει το κράτος δεν παρέχει ισονομία σε όλους τους πολίτες του αυτό είναι γνωστό, αλλά ο δήμος; 
Επειδή λοιπόν ειναι δύσκολο να συντονιστούν όλοι οι κάτοικοι γιατί άραγε δεν επεμβαίνει ο δήμος μας σε αυτήν την περίπτωση; Μήπως δεν του ανήκει η περιοχή; Γιατί περιμένει τους πολίτες να δώσουν την λύση αφού αυτός κάλλιστα μπορεί να μαζέψει τις απαιτούμενες υπογραφές ή έστω να πιέσει καταστάσεις;
Άραγε πληρώνουν το χαράτσι στην ΕΡΤ κάθε μήνα δίχως να την βλέπουν; 



 

ΜΕ ΒΑΖΕΙ ΣΕ ΣΚΕΨΕΙΣ.....

...... "το ενδιαφέρον της Κυβέρνησης ΝΔ-Μητσοτάκη" με την συμπαράσταση της Δημοτικής Αρχής, για την Κίσαμο, που αποτυπώνεται με τα εξής: 
- Εγκαίνια κλειστού γυμναστηρίου. 
- Αποπεράτωση νέων κτιρίων για ΓΕΛ & ΕΠΑΛ.
- ΒΟΑΚ που ξεκινάει από το λιμάνι Κισάμου. 
- ΒΟΑΚ Κίσαμος - Χανιά. 
- Παράκαμψη πόλης Κισάμου. 
- Τεράστια επένδυση για εξόρυξη γύψου στο Στόμιο Ιναχωρίου.
- Άμεση επίλυση του προβλήματος αρδεύσεως της περιοχής με μεταφορά νερού από τα φράγμα Σεπρενιώτη (άσχετα εάν θα λειτουργήσει μετά από 15 χρόνια)
-Υδατοδρόμιο Κισάμου. 
- Άλλα τόσα χρήματα (από τα δημοπρατημένα) για την αποπεράτωση τον έργων λ/ξ Έλους και παράκαμψη Τοπολίων.
- Έντονη παρουσία των 2 κυβερνητικών Βουλευτών που επιλύουν άμεσα τα προβλήματα της περιοχής.
- Έντονη παρουσία προέδρων ταμείων και οργανισμών που και τον ελεύθερο χρόνο τους τον διαθέτουν για το καλό της Κισάμου και την περιβαλλοντική προστασία της. 
Και πόσα άλλα θα μπορούσα να γράψω ...
Ένα πράγμα μου θυμίζει όμως ...τους πολιτισμένους αποικιοκράτες που έδιναν χάντρες και καθρεφτάκια στους Ιθαγενείς για να τους καλοπιάσουν πριν τους εξοντώσουν και υφαρπάξουν τον πλούτο τους και την ζωή των παιδιών τους !!!
Ιάκωβος Σπερελάκης

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Ο Χασάν περιμένει να παραλάβει τον "γάτο" του "MANASSA ROSE M" που το πλήρωμα του Dolphin 1 βρήκε και έσωσε μετά απο δυο μέρες. Με ένα ειδικό κλουβί που έφτιαξαν για την περίσταση περίμενε κάμποσες ώρες να τον παραλάβει... δυστυχώς ο γάτος φοβισμένος και πεινασμένος τόσες μέρες στην θαλασσοταραχή, μόλις αντίκρυσε στεριά έπαιξε τον πήδο του και κρύφτηκε στα βράχια του λιμανιού....

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑ .... ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ

 ΕΠΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ
Κατά το τρέχον σχολικό έτος, η Διεύθυνση και οι Εκπαιδευτικοί του ΕΠΑΛ Κισάμου σε μία προσπάθεια σύνδεσης των μαθητών με την αγορά εργασίας, οργάνωσε και υλοποίησε επιμορφωτικές επισκέψεις σε Δημόσιες Υπηρεσίες. Αναλυτικότερα, αρχικά, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄Τάξης του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Τουριστικών Επιχειρήσεων και Οικονομίας και Διοίκησης ενημερώθηκαν από τον Διευθυντή της ΔΕΗ, κύριο Σπερελάκη Γεώργιο, αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας του ηλεκτρικού δικτύου του κράτους. Επίσης, ο κύριος Σπερελάκης τους γνωστοποίησε τις γραφειοκρατικές υποχρεώσεις που συνεπάγεται η ανάληψη ενός ηλεκτρολογικού έργου. Στη συνέχεια, μετέβησαν στο Σύλλογο Ξενοδόχων Κισάμου και στον Εμπορικό Σύλλογο Κισάμου, όπου και πληροφορήθηκαν από τους προέδρους  Βερναδάκη Γιάννη και Χουδαλάκη Ευάγγελο  για τη λειτουργία και τις δράσεις των αντίστοιχων συλλόγων και έτσι διαμόρφωσαν μία αντίληψη για την παρούσα εικόνα των ξενοδοχειακών και εμπορικών επιχειρήσεων του Δήμου. 
Ακολούθως, η ίδια ομάδα μαθητών και μαθητριών ήρθαν σε επαφή με Επαγγελματίες του Τομέα Σπουδών τους. Πιο συγκεκριμένα, ο κύριος Βερυκάκης Νικόλαος παρουσίασε στους μαθητές ηλεκτρολογικό υλικό και τους ανέλυσε τον τρόπο λειτουργίας του γραφείου του. Επιπρόσθετα, ο κύριος Σχετάκης Ελευθέριος τους εξήγησε τη λειτουργία των λαμπτήρων LED. Ακόμη, με την αρωγή του Ταξιδιωτικού Γραφείου του κυρίου Μυλωνάκη Στέλιου, οι μαθητές κατανόησαν την οργάνωση τουριστικών επισκέψεων σε ποικίλα  αξιοθέατα. Τέλος, υπό την καθοδήγηση του κυρίου Μπατσάκη Ιάκωβου ασχολήθηκαν με την κατασκευή μιας ηλεκτρολογικής εγκατάστασης.
Συνοδοί, φυσικά, σε όλες τις προαναφερθείσες εκπαιδευτικές εξορμήσεις ήταν μέλη του διδακτικού προσωπικού του σχολείου: ο Τομεάρχης Εργαστηρίων κ. Λαγουδάκης Παναγιώτης και οι καθηγητές Οικονομίας κ. Μαζοκοπάκη Βαρβάρα και κ. Κρητικός Αθανάσιος. Με γνώμονα την ενίσχυση των σχέσεων και την επιδίωξη συνεργασιών με φορείς, καθώς και τη σχολική εξωστρέφεια εργάστηκαν ώστε να οργανώσουν το πρόγραμμα, τη διάρκεια και τους στόχους των επισκέψεων. 
Αξιοσημείωτος είναι ο ζήλος και η προσήλωση που επέδειξαν οι μαθητές κατά τη διάρκεια αυτών των επισκέψεων. Έλυσαν τυχόν απορίες τους και -κυρίως- κατανόησαν τη σύνδεση μεταξύ του θεωρητικού υπόβαθρου, που τους προσφέρει το σχολείο και της πρακτικής εφαρμογής του.

Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2022

ΜΙΑ ΗΤΤΑ ΕΚΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Είδηση είναι η ήττα του πρωτοπόρου Νέου Κισσαμικού στη Σούδα με 2-1, φυσικά ούτε λόγος για την διαιτησία που έκανε το καθήκον της. Η ομάδα προχωρά και δεν σταματάει σε μια άδικη ήττα... 
Αυτό ίσως να βγει σε καλό αφού θα καταλάβουν οτι όλα ειναι δυνατόν και τίποτα τελειωμένο.
Παραπάνω η φάση που φωνάζει η ομάδα μας για ένα καθαρό πέναλτι... μπρός στα μάτια του διαιτητή.

Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2022

ΤΕΛΟΣ ΚΑΛΟ .....ΑΔΕΙΑΣΑΝ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ AΠΟ ΤΟ "MANASSA ROSE M"

Το αντιρρυπαντικό πλοίο Dolphin 1, μαζί με μια φορτηγίδα άντλησαν όλα τα καύσιμα σήμερα αργά το απόγευμα, αφού ο καιρός στάθηκε σύμμαχος στην προσπάθεια τους ώστε να μην έχουμε διαρροές καυσίμων. 

Αν και διαπιστώθηκε ότι, ενώ το πλοίο είχε «δηλωμένα» ως καύσιμα 45 κυβικά μέτρα diesel, τελικά οι δύτες ανακάλυψαν οτι χρησιμοποιούσε και μαζούτ. Αντλήθηκαν περίπου 30 κυβικά μέτρα diesel και 5 κυβικά μ. μαζούτ, όπου τοποθετήθηκαν σε ειδικά δοχεία που έχουν ήδη φτάσει στο Τελωνείο στην Σούδα.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΑΝΤΛΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

Στο λιμάνι Καβονησίου στην Κίσαμο βρίσκονται τα βοηθητικά πλοία που έχουν αναλάβει την άντληση των καυσίμων όσο και των άλλων λιπαντικών του ναυαγίου στο Δραπανιά. 
Μεγάλη ποσότητα απο τα καύσιμα που αντλήθηκαν χθες βρίσκεται σε ειδικά δοχεία στην βόρεια προβλήτα του λιμανιού, ενώ σήμερα η επιχείρηση θα έχει και δύτες αφού μια δεξαμενή ειναι εγκλωβισμένη στην άμμο. Ήδη ο εξοπλισμός που χρειάζεται για την επιχείρηση αυτή έχει έλθει απο τον Πειραιά και φορτώνεται στο ρυμουλκό. 
Ο καιρός ειναι ιδανικός και όπως λένε αν όλα πάνε καλά σήμερα αργότερα αύριο θα έχουν τελειώσει τελείως με τα καύσιμα. Πάντως ο επαναπατρισμός των ναυτικών αργεί καθώς η πλοιοκτήτρια εταιρεία κρατά ακόμα αποστάσεις...με αποτέλεσμα να παραμένουν σε ξενοδοχείο της περιοχής με έξοδα που καλύπτει ο Δήμος Κισάμου. Χθες υπήρχε άλλη μια διάσωση στο πλοίο καθώς άνδρες του λιμενικού που ανέβηκαν βρήκαν και μια...γάτα την οποία μετέφεραν στο λιμάνι Κισάμου.
 

 

ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ;

Η τάξη συνεχίζει να κλείνει με :
1 θετικό κρούσμα σε Ολλανδία, Τσεχία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία,
2 θετικά κρούσματα στην Ιταλία,
3 θετικά κρούσματα Ισπανία,
το 20% της τάξης στη Γερμανία,
με 50%+1 στην Ελλάδα.
Πάνω από 10% των μαθητών μας απουσιάζε χτες και σήμερα απο τις σχολικές τάξεις και εμείς συνεχίζουμε στο αποτυχημένο  μοντέλο...των 25 μαθητών ανά τμήμα. Την ίδια ώρα, ο τρόπος ιχνηλάτησης δημιουργεί τεράστιες δυσκολίες στις οικογένειες των μαθητών μας αφού αναστατώνεται όλος ο οικογενειακός προγραμματισμός.
Αντώνης Τσαλαπάκης

ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΑΡΔΕΥΣΗΣ ΕΙΣ ΔΙΠΛΟΥΝ

 Μια ανάρτηση που πρέπει να προβληματίσει το Δήμο μιας και μπορεί το λάθος να μην ειναι εσκεμμένο αλλά ... υπάρχει. Φυσικά εκτός της ταλαιπωρίας ως την διόρθωση του, η καχυποψία οτι κάτι δεν λειτουργεί σωστά υπάρχει!!
Γράφει λοιπόν η παθούσα περισσότερο για να ενημερώσει γιατί μπορεί να υπάρχουν και άλλοι στην ίδια κατάσταση...
- Ανοίγοντας κάθε λογαριασμό άρδευσης, με έκπληξη βρίσκω προηγούμενα υπόλοιπα και μάλιστα έχουν πάρει και την ανάλογη προσαύξηση. 
Γνωρίζοντας, ότι ποτέ δεν άφησα απλήρωτο λογαριασμό ανέτρεξα στις winbank συναλλαγές μου. Το αποτέλεσμα μπορείτε να το δείτε, όλοι οι λογαριασμοί με προηγούμενο χρέος ΠΛΗΡΩΜΕΝΟΙ μέσω winbank στις 03/11/21
Και ερωτώ...Τι γίνεται βρε παιδιά; 
Αν κάποιος δεν έχει τις γνώσεις, αν κάποιος απουσιάζει, αν είναι μιας, κάποιας ηλικίας κτλ 
τι κάνει ;
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές ελέγχονται ή αν πάρουμε χαμπάρι το λάθος καλώς κι αν δεν το πάρουμε "εβίβα του βουγιού"
Στην προκειμένη περίπτωση μου μιλάμε όμως για πολλά 1.400,28 ευρώ δεν το λες και λίγο. 
Τα μάτια σας 14 που λένε, γιατί δεν ξέρετε από πού θα σας έρθει ..
Α.Κ

ΑΡΧΗ ΣΟΦΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΝΟΙΑΣ Η ΓΝΩΣΙΣ (ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΣ Ο ΡΟΔΙΟΣ)

Γράφει ο Γ. Πευκιανάκης* 
 Ο μακαριστός αοίδιμος Ειρηναίος παραμένει σχεδόν δέκα χρόνια από την κοίμησή του ο πλησιέστερος «άγιος». Είχαμε γνωρισθεί και πριν την επιστροφή του από τη Γερμανία, τότε ως νέος εκπαιδευτικός και εγώ και η από μαθήτρια γειτόνισσα του και σύζυγός μου. Από το 1980 και μετά συνυπήρξαμε και ως γείτονες και δάσκαλοι.
  Οι επισκέψεις του ως συνήθιζε, ήταν να μας ευχηθεί και να συζητήσομε. Η σχέση του με τα παιδιά των οικοτροφείων και οι επισκέψεις του στα σχολεία ήταν σχέση καθημερινής επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης.
 Σε μια τέτοια επίσκεψη, μας προσέφερε δώρο ένα βιβλίο για τον Σωκράτη (470-399 π.χ) ..
- τι ωραία το λέει ο Σωκράτης, ότι το ενύπνιο, όραμα τον διέτασσε «μουσικήν ποίει και εργάζου»(Πλάτωνος – Φαίδων 60γΥποδηλώνει την σημασία της τέχνης τόσο στην παιδεία, όσο και στη ζωή γενικότερα, με την προϋπόθεση, ότι η παιδεία έχει τελικό στόχο την ανύψωση του ανθρώπου με γνώση αλλά και ευαισθησία, με κρίση και ανθρωπιά, με εσωτερική καλλιέργεια και κοινωνική συνείδηση και εγώ τονίζει, σαν αλογόμυγα που έλεγε ο Σωκράτης, ενοχλώ τους ανθρώπους, ανήσυχοι να είναι στον αγώνα της ζωής στην ορθοδοξία και ορθοπραξία. Όμως -ο πολύς κόσμος συνεχίζει αγνοεί τη διδασκαλία του Σωκράτη και τα περί ιδεών του Πλάτωνος  και την μεταφυσική του Αριστοτέλη και ότι το δάσκαλο- που γνωρίζει- πρέπει να διδάσκει και ως πρότυπο και παράδειγμα. Η παρουσία μας στην εκκλησία- των δασκάλων επενεργεί πνευματικά  όσο μάλλον και των ιερέων. 
- Εμείς λοιπόν σαν εκκλησία τι κάνομε; Ζητούμε και την συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς.
Επεδίωκε ο Ειρηναίος να ενισχύσει την επίδραση της εκκλησίας και δια της παρουσίας των δασκάλων και σε κάθε ευκαιρία  συνεργάζονταν και με δασκάλους  και τι τιμή έλεγε, ένας δάσκαλος κα να ψάλλει στο Αναλόγιο.
Αυτή η συνύπαρξη σχολείου και εκκλησίας ήταν ζητούμενο για τον Ειρηναίο. Η πνευματικότητα των ανθρώπων ως αλληλεπίδραση σχολείου και εκκλησίας, την οποία σε ανώτερη μορφή επιτελούσε και συνεχίζει η Ορθόδοξη Ακαδημία.
  Χρόνους πολλούς η φωτεινή  μορφή του Ειρηναίου, και το παραδειγματικό του έργο του οδηγεί πολλές ψυχές αλλά και οι μαθητές μας με σεβασμό πολλά θυμούνται.
Έτσι σαν συνέχεια πνευματικής υπενθύμισης, στον νου μου  το κήρυγμα και η ζωή του Ειρηναίου, ο Σωκράτης και ο Χριστός συμπορεύονται αέναοι οδηγοί της ψυχής. 
Φιλοσοφία και πίστη. Η φιλοσοφία, η αναζήτηση της αλήθειας της πραγματικότητας. Αυτή η φιλία, η φιλότητα αγνή συνύπαρξη με την σοφία. Όπου σοφία, σεβασμός σέβομαι και σεμνός ο σοφός! Σοφός, η δυνατότητα να δεις το εσωτερικό φως και την μεταβλητότητα των πραγμάτων. Όποιος μένει στην επιφάνεια του κόσμου στα μεν εύκολα ναρκώνεται στα δε δύσκολα  καταρρακώνεται.
Οι Διοσημίες της μαντικής σήμαιναν μια διαδραστικότητα με το Υπέρτατο, όπου έρχεται η πίστη και η προσευχή να ενεργοποιήσει την ψυχή. Καμιά μαντεία  όμως και κανένας οιωνός δεν πρέπει να εμποδίζει  τον ανώτερο αγώνα, που το καθήκον επιβάλλει, όταν στην Ιλιάδα του Ομήρου παρά την πρόβλεψη της  ήττας των Τρώων ο Έκτωρ επιλέγει «είς οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί πάτρης»
Παιδεία είναι η με την φιλοσοφία- επιστήμη- καλλιέργεια της ψυχής. Ψυχή εις τον Όμηρο είναι η ζωή στο φως, αφού ο Άδης είναι σκοτεινός, όπου δεν έχει φως, ζωή είδος - Α-ε-ιδης.
 Η αφιλοσόφητη ζωή (αδιαφορία για την ψυχή) με υπερβολικό φόβο και χωρίς μέτρο οδηγεί στον χρηματισμό - διαρκής αγωνία πλουτισμού- για  πολυτελή ζωή, την δυσκολία καλύψεως αναγκών, τ ’αναπάντεχα της ζωής, επίσης στη συσσώρευση αγαθών οδηγεί και ο άμετρος συναγωνισμός επιδείξεως και η επιδίωξη και διατήρησης εξουσίας.
Η άγνοια-η μη βαθύτερη γνώση- μεγεθύνει τον φόβο, αυξάνει τον ατομισμό, μας απομακρύνει  από την φιλανθρωπία, μας προτρέπει όμως στην ικανοποίηση επιθυμιών που σε πολλούς γίνονται πάθη. Ο άνθρωπος αφημένος στον θόρυβο των παθών, την ανάγκη εξεύρεσης μέσων-χρημάτων- διαρκούς προσπάθειας, «επακούσαι και παρασχείν την διάνοιαν ου δύναται»- Δεν βοηθά τον νου του να καταλάβει.
 Εσωτερική διάνοια είναι η ενθύμηση «ποιος είμαι». Χωρίς το «γνώθι σ’ αυτόν» την αυτοσυνειδησία, υπό τον θόρυβο των παθών, η ψυχή σιωπά και ο άνθρωπος λυγίζει. Κατά τον Σωκράτη  η πραγμάτωση του κακού γίνεται από άγνοια του αγαθού « ουδείς εκών κακός» Η σοφία είναι σώζουσα, το φως εντός της υποστάσεως μας.
Η πίστη στο χριστιανισμό είναι πέρα από τις άλλες γνώσεις σχέση αλήθειας, της δια του Θεανθρώπου σωτηρίας της ψυχής σε μια αιωνιότητα που την βιώνομε από εδώ.
Η ψυχή- συνείδηση του ποιος είμαι- και η συμπεριφορά μου έναντι των άλλων, σημαίνει και δια τον χριστιανό, τον σταθερά πιστό στα θεμελιώδη διδάγματα, που πολλοί «άγιοι» ηρωικά και με αυτοθυσία υπερασπίστηκαν. Αυτά τα ιερά από την ιστορία και την παράδοση, κάθε συνεπής σε αξίες και πίστη δεν παρακάμπτει με ευκολία.
 Από τους αρχαίους φιλοσόφους ως τους μεγάλους πατέρες, από την Αθηνά - Ηθονόη- το πρώτον- νόηση με ήθος σημαίνει,- ως την Παναγία- αγνότητα και αγιότητα- οι Θεϊκές ιδιότητες είναι ηθική που στηρίζεται σε «αξίες» αρετή, δικαιοσύνη, αγάπη, οι οποίες υπάρχουν μέσα μας. «Η βασιλεία του Θεού εντός ημών εστί» (Λουκάς ιζ21) 
Ταυτόσημη αντίληψη ελληνικής φιλοσοφίας και χριστιανισμού: Η ψυχή ελέγχει το σώμα και  η πορεία στη γνώση- φιλοσοφία- ανυψώνει την διάνοια όπου βίωμα και προσταγή είναι ο σεβασμός του θείου.
Δεν έχομε μηδενιστική φιλοσοφία, η αιτία των όντων έχει Αρχή, όποιος απορρίπτει τον Θεό απορρίπτει την ύπαρξη «Μηδεν εκ του μη όντος γίγνεσθαι μηδες το μη όν φθείρεσθαι» . Τίποτα δεν γίνεται από το τίποτα και τίποτα δεν καταστρέφεται ώστε να γίνει τίποτα (Δημόκριτος 460-370 π.χ) 
Ο Ιησούς διδάσκει κυρίως για την ευθύνη των πράξεων, όχι τον φόβο του Θεού αλλά και η Εκκλησία περισσότερον επικαλείται όχι την δύναμη αλλά το έλεος του Κυρίου «Κύριε Ελέησον!»
Η φιλοσοφική αντίληψη περί του θείου υπερβαίνει την ανάγκη κρίσεως από τους θεούς αλλά και τον φόβο του θανάτου και εξαγιάζει την πράξη του αγαθού με ανιδιοτέλεια «κάλλιον εστί αδικείσθαι ή αδικείν» -Σωκράτης- ή του καλού Σαμαρείτου- Χριστός.
Το ενδιαφέρον του ανθρώπου πρέπει να  εστιάζεται στην αναζήτηση, την γνώση του αγαθού, διότι η άγνοια είναι το λάθος και αυτός που δεν επιτυγχάνει τον στόχο, αυτός που σφάλλει, αμαρτάνει, αμαρτία - σφάλμα. Η λάθος ζωή με σφάλματα, αμαρτίες, είναι έξω από την θεϊκή ουσία, -ενέργεια- που είναι η ψυχή, και αυτή ζημιώνει. 
Παραστατικά, θυμώνοντας ο Ειρηναίος στο κήρυγμα, για αφύπνιση τόνιζε, «δεν υπάρχει άλλη ζωή, μια είναι η η ζωή θείο δώρο, που συνεχίζεται, αν χαλάσεις αυτή την ζωή ποια συνέχεια θα περιμένεις;»
Κατά τους συμπαντικούς φυσικούς (Deepak Chopra και Μηνά Καφάτο) καθένας μας είναι  το Σύμπαν και είναι σημαντικό να το ανακαλύψομε, και επιστρέφοντας σε θεμελιακές αξίες που δίδαξαν οι μαθητές του Σωκράτη και του Χριστού.
 Είναι τυχαίο που οι δυό μεγάλοι αυτοί δάσκαλοι  όχι μόνο  δεν έγραψαν, αλλά και δεν εφρόντισαν πέρα  της διδασκαλίας των – Υπήρξαν παραδειγματικά πρότυπα δασκάλου δια της παρουσίας των. Η διδασκαλία των είναι περισσότερο  μάθηση  δι’αλληλεπίδρασης. Ο  πολύς Πλάτων, οι μαθητές του Κυρίου ημών Ιησού και ο μέγας Παύλος έδωσαν στην ανθρωπότητα αιώνια κείμενα. Προγενέστερος ο Σωκράτης προετοίμασε δρόμο στον Θεάνθρωπο. Σε πολλές εκκλησίες ο Σωκράτης και άλλοι φιλόσοφοι εικονίζονται ως «άγιοι προ Χριστού»
Το του Σωκράτη «Εν οίδα ότι ουδέν οίδα» είναι η ταπείνωση του δασκάλου, όπου η παραδοχή του άλλου, εξυψώνει τον μαθητή και με την μαιευτική- διαλεκτική- γεννάται η αλήθεια ως κοινή παραδοχή. 
Ο Χριστός αποκαλεί εαυτόν «ραβί» δάσκαλο και απευθύνεται στους μαθητές του «υμείς δε μη κληθητε καθηγηταί…πάντες δε υμείς αδελφοί έστε» (Κατά Ματθαίον23.10) 
Τι ήλπιζε ο Χριστός να μείνει από τη διδασκαλία του στον κόσμο, στο νου αυτών των μέχρι χθες αλιέων; Η υπερβατικότητα κάποιων θαυμάτων ή η ταπείνωση του; «Μυσταγωγών σου κύριε του μαθητάς σου εδίδασκες λέγων» (Ύμνος  Μ. Τετάρτη- «μυστικός δείπνος»«…αν είστε φίλοι μου εμέ μιμείσθε αυτός- ο μαθητής μου, που θέλει να είναι πρώτος, να φέρεται ως τελευταίος- ο δεσπότης, όπως ο διάκονος, μένοντας σε Μένα - στις διδαχές μου- θα γεννήσετε καρπόν, εγώ είμαι της ζωής η άμπελος.
Και ένας σύγχρονος του Σωκράτη, εκ των αρχόντων, αναφερόμενος προς αυτόν του λέει- Από σένα Σωκράτη δεν έμαθα τίποτα! Αλλά κάθε φορά  που βρισκόμουν μαζί σου βελτιωνόμουν. Η  επίδραση του δασκάλου γίνεται και δια της σιωπής ακόμη. Αλλού ο πλατωνικός έρωτας  αναφέρεται ως η μαθησιακή εκείνη σχέση (χημεία) που εισπράττει ο μαθητής μόνο από την παρουσία του δασκάλου.
Με πολλούς από τους παλιούς μας μαθητές  και  αναγνώστες μου με ευχαρίστηση εισπράττομε πολλά χρόνια μετά, περισσότερη αγάπη και σεβασμό από ό,τι στο γνωστό  δημόσιο σχολείο επέτρεπε να προσφέρομε.
 Ποιο το παράδειγμα του Σωκράτη και εν πολλοίς του Χριστού; Ζουν και διδάσκουν μέσα στον κόσμο αμέριμνοι. Όχι πέρα από τον άρτον τον επιούσιον. Ο Σωκράτης θαμώνας της αγοράς, θεωρεί τον εαυτό του ευτυχή που δεν έχει ανάγκες και  λυπάται που οι συμπολίτες του έχουν χρεία τόσων πολλών πραγμάτων. Συχνάζει όπου εργαστήριο, παρέα και καλό κρασί αλλά με αποφυγή της υπερβολής, δίδαγμα εγκράτειας πάντοτε και ο λόγος του σοβαρός και ευγενικός.
Σωκράτης - κυνικοί και στωϊκοί φιλόσοφοι- λίγο ενδιαφέρονται για την ενδυμασία των. Χριστός,  Απόστολοι και Άγιοι αδιαφορούν για το φαίνεσθαι «Μη μεριμνάτε δια την αύριο (Ματθαίος 6:25) «Γι’ αυτό, λοιπόν, σας λέω: Μη μεριμνάτε για τη ζωή σας, τι θα φάτε και τι θα πιείτε ούτε για το σώμα σας, τι θα ντυθείτε. Η ζωή δεν είναι σπουδαιότερη από την τροφή; και το σώμα δεν είναι σπουδαιότερο από το ντύσιμο; Κοιτάξτε τα πουλιά που δε σπέρνουν ούτε θερίζουν….. Τα αφημένα στη μέριμνα του Κυρίου. 
          Στις μετέπειτα εποχές  μαθητές του Σωκράτη και όχι μόνο άνοιξαν σχολές  αλλά     εχρηματίζοντο!  διδάσκοντες ως και οι συνεχιστές των αποστόλων- ιερείς και αρχιερείς, διδάσκαλοι και άλλοι λειτουργοί. Οι ηγούμενοι και οι άλλοι άρχοντες της πολιτείας και της εκκλησίας, μετά τρυφής διαβιούντες όχι μόνο δεν πείθουν διδάσκοντες αλλά και  αμφισβήτησαν την μίαν αρετή, την οποία ο Σωκράτης και Χριστός δίδαξαν να επιδιώκομε. «Πάσα τε επιστήμη χωριζομένη δικαιοσύνης και της άλλης αρετής πανουργία, ου σοφία φαίνεται». Οι άρχοντες μας βολεύονται να ερμηνεύουν και  να κρίνουν Αρετή και Δίκαιο κατά περίσταση.
 Υποδειγματικός πολίτης και οπλίτης, ο Σωκράτης πολέμησε γενναία σε τρείς μάχες.
 Ανατρεπτικά της διδασκαλίας του «τα καινά δαιμόνια - όπου  Δαίμων Δαΐμων το Θείον- ήτοι ο έλεγχος της μάθησης και της γνώσης της Αρετής όπως η ψυχή ως θεία ουσία ορέγεται-επιθυμεί- ενόχλησαν την τάξη της ζωής των αρχόντων και η κατασκευασμένη κατηγορία οδηγεί τον Σωκράτη στη θανατική καταδίκη, αλλά η πνευματική του ελευθερία του επιτρέπει όχι μόνο να μη φοβάται τον θάνατο αλλά και τον σεβασμό των νόμων να διδάσκει. Ο σεβασμός των νόμων είναι για τον Σωκράτη θεμέλιο της δημοκρατικής πολιτείας. (Πλάτωνος- Κρίτων 50α:Οι νόμοι επισκέπτονται τον Σωκράτη στη φυλακή)
 Ο ίδιος όμως επί των τριάκοντα τυράννων 404 π χ. ηρωικά αρνήθηκε να εκτελέσει εντολή αντικείμενη στον θείο νόμο. Άλλο η από την αυθαιρεσία, οι από της τυραννίας νόμοι. Από αυτό το δίκαιο -μη υπακοή σε δικτάτορες- απορρέει το συνταγματικό καθήκον αντίστασης σε κάθε πραξικόπημα .
Στην από δικαστηρίου δική του καταδίκη λέει, (Πλάτωνος: Απολογία του Σωκράτη) ο Μέλητος και ο Άνυτος- οι κατήγοροί του -δεν μπορούν δια του θανάτου να βλάψουν την ψυχή μου – Τώρα εγώ βαδίζω στον θάνατο που ή είναι ένας γλυκός ύπνος ή μια άγνωστη αιωνιότητα όπου με τόσους άλλους προγενέστερους θα συνεχίσω διαλεγόμενος και συζών. -Εσείς παραμένετε στη ζωή σ’ ένα τέτοιο κόσμο, κανείς ειμή μόνον οι Θεοί γνωρίζουν τι είναι καλύτερο.
Ο Ιησούς επικεντρώνει την διδασκαλία του στην αγάπη προς τον συνάνθρωπο «ουκ ήλθον κρίναι αλλά σώσαι τον κόσμο» ( Ιωάννης.Ι΄) Επίσης στα περί μελλούσης κρίσεως  το  ερώτημα είναι: όχι πόσες προσευχές και τάματα και νηστείες αλλά τι έκανες για τον συνάνθρωπο ( Ματθαίου κε΄το Ευαγγέλιο της Απόκρεως«Επείνασα και ουκ εδωκατέ μοι φαγείν.. ασθενής και εν φυλακή και ουκ ήλθατε προς με» Αυτή η διδασκαλία αγάπης του Ιησού πήρε πολλά φτιασιδώματα και με αμφισβητούμενους  εκκλησιαστικούς εκπροσώπους απομάκρυνε τους πολλούς, και ο από αιώνες προβληματισμός παραμένει.
Πολιτικοί και πολίτες, ζητούμενο είναι, η εφαρμογή των νόμων. Οι νόμοι πρέπει να έχουν υπόβαθρο την δικαιοσύνη για ένα κόσμο που θα προσπαθεί με γνώση την αρετή να είναι επ’ αγαθώ της ζωής. Με παιδεία οι άνθρωποι ασκούνται στην καλλιέργεια της ψυχής  και στο μέτρο του αρίστου της ζωής. Η σημερινή παιδεία επικεντρώνεται  στα χρήσιμα. Όσοι όμως θέλουν να καλλιεργήσουν το πνεύμα τους έχουν περισσότερες ευκαιρίες παρά ποτέ. Η παραπληροφόρηση, η εύκολη αντίληψη, ότι γνωρίζομε, προκαλεί την σύγχυση των πολλών και η άγνοια της άγνοιας, ότι κάθε πληροφορία δεν είναι γνώση ή είναι και κατά το άλλο γνωμικό  «η ημιμάθεια της αμαθείας χείρον εστί» 
Η ημιμάθεια είναι η επιφανειακή γνώση. Ο αγώνας της αληθινής γνώσης είναι απαραίτητος και περνά από την οικογένεια το σχολείο και την κοινωνία με πολύ δική μας προσπάθεια και ευθύνη, αλλά χωρίς το παράδειγμα των ηγουμένων (πολιτείας και εκκλησίας) όλα τα διακηρυσσόμενα είναι υπό αμφισβήτηση. 
Η σχέση του Ελληνισμού με το πνεύμα  της αρχαιότητας και η διδασκαλία των πατέρων όπως ολοκληρώθηκαν στην Βυζαντινή εποχή, στην πτώση της αυτοκρατορίας 1453 - ακόμη όταν μας έμεινε μόνο η Ελληνική γλώσσα και η χριστιανική πίστη όχι μόνο μας έσωσαν σαν λαό αλλά με την διαμορφωμένη εθνική συνείδηση, αγωνιστήκαμε και ξανακτίσαμε το κράτος που βιώνομε με τις όποιες αδυναμίες, στο χέρι μας είναι με ποια γνώση - επίγνωση υπάρχομε.
Πευκιανάκης Γιώργος
Φιλόλογος  π. Λυκειάρχης

ΣΥΓΚΡΟΤΗΘΗΚΕ Η ΝΕΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ

 Τα νέα ειναι ευχάριστα ειδικά για το θέμα της ανάγκης να μην υπάρχει δεύτερη που έτσι και αλλιώς δεν θα υπήρχε, αυτοψία στα γυψορυχεία αφού η νέα επιτροπή Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Κρήτης που συγκροτήθηκε ειναι η ίδια περίπου με την παλιά συν κάποιους ακόμα Χανιώτες. Έτσι έχουμε πολλές ελπίδες να δούμε να ξετελεύουν τα πράγματα ευνοϊκά για μας αν και όπως προείπαμε η επιτροπή γνωμοδοτεί μόνο. 

 Με ανακοίνωση της η περιφέρεια Κρήτης κάνει γνωστό οτι...
Υπό την προεδρία του Παύλου Μπαριτάκη συνεδρίασε το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης και αποφάσισε την σύσταση της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Χωροταξίας Περιφέρειας Κρήτης.  
Πρόεδρος ορίστηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Νίκος Ξυλούρης. 
Τα τακτικά μέλη της Επιτροπής είναι: Σκουλάς Νικόλαος, Χανιωτάκη Μυλωνάκη Μαρία, Γύπαρης Κων/νος, Δοξαστάκης Ζαχαρίας, Παπαδεράκης Αντώνιος, Αλεξάκης Γεώργιος, Κουρουπάκης Αναστάσιος, Κακογιαννάκης Νικόλαος, Δανδουλάκης Κωνσταντίνος, Μανούσακας Ιωάννης, Κουκλινός Ανδρέας, Κονταξάκης Γεώργιος, Μαρινάκης Αλέξανδρος και Ματαλλιωτάκης Γεώργιος. 
Αναπληρωματικά μέλη είναι οι: Μηλάκη Γεωργία, Τζεδάκης Σταύρος, Ανδρουλάκης Ιωάννης, Κώτσογλου Κυριάκος, Μαλανδράκη - Κρασουδάκη Σοφία, Παρασύρης Ιωάννης, Τσιφετάκης Γεώργιος, Ζάχαρης Ευάγγελος, Μερωνιανάκης Γεώργιος, Αρχοντάκης Γεώργιος, Συντυχάκης Εμμανουήλ και Καλλέργης Νικόλαος.


Πάντως το τι υποχθόνια παιχνίδια παίζονται ειδικά στις υπηρεσίες για να γίνει η Κίσαμος γυψορυχείο ειναι καθημερινό φαινόμενο και καλό ειναι η δημοτική αρχή να ξεμπροστιάζει κάτι υπηρεσίες που δεν τιμούν το όνομα τους.

Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2022

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

Από το αρχικό ξέσπασμα της πανδημίας, εμείς οι γονείς ζητάμε ανοιχτά σχολεία με όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα για τα παιδιά μας και όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Δυο χρόνια τώρα η κυβέρνηση δεν εφαρμόζει κανένα ουσιαστικό μέτρο. Ούτε κουβέντα για
Αραίωση μαθητών ανά τμήμα με ταυτόχρονη πρόσληψη εκπαιδευτικών, για πρόσληψη του απαιτούμενου προσωπικού καθαριότητας για ανάληψη δηλαδή από μέρους της της ευθύνης που της αναλογεί.
Το αποτέλεσμα, αυτό που ξεσπάει κάθε τόσο και σε σχολεία του Δήμου μας. Σήμερα, είχαμε έκρηξη κρουσμάτων σε σχολείο 22 τον αριθμό, σε 8 διαφορετικά τμήματα!! ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΔΩΡΕΑΝ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΗ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΟΥ.
Εκπαιδευτικοί που καταναλώνουν ένα μεγάλο μέρος του χρόνου τους και της ενέργειας τους στα του covid.
Γονείς που ανησυχούν, προβληματίζονται, πληρώνουν για την υγεία των παιδιών τους και των οικογενειών τους.
Μάθημα με ανοιχτά παράθυρα το καταχείμωνο.
Συνεχείς απουσίες μαθητών, εκπαιδευτικών λόγω κρουσμάτων.
ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ. ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΠΑΙΖΕΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ. ΠΑΡΤΕ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΜΕΤΡΑ.
-Αραίωση των μαθητών ανά τάξη. Άμεση πρόσληψη εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.
-Δωρεάν επαναλαμβανόμενα test rapid και μοριακά με ευθύνη του ΕΟΔΥ.  Δωρεάν παροχή ειδικών μασκών.
-Καμπάνια εμβολιασμού επιστημονικά τεκμηριωμένη μέσα στα σχολεία.
-Σύνδεση των σχολείων με την Πρωτοβάθμια Υγεία και ενίσχυση της τελευταίας.
 Κίσαμος 28/1/2022
ΑΠΟ ΤΟ ΔΣ

Ο ΔΗΜΟΣ ΚΙΣΑΜΟΥ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ ΤΗΣ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑ ΚΑΙ ΝΑΥΑΓΙΟ

Μετά το πέρας των δυσμενών συνθηκών που δημιούργησαν το κύμα κακοκαιρίας «Ελπίδα» που έπληξε τη χώρα και την περιοχή μας  και η προσάραξη του πλοίου στην παραλία του Δραπανιά, έχουμε την υποχρέωση να επισημάνουμε τον καθοριστικό ρόλο των μηχανισμών της Αντιπεριφέρειας Χανίων και της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Κισσάμου οι οποίοι ανταποκρίθηκαν με ευθύνη και αποτελεσματικότητα. Ο αγώνας και η αυταπάρνηση των εμπλεκομένων υπηρεσιών, αιρετών και  εργαζομένων του Δήμου, εθελοντών αλλά και των συνεργατών μας, συνετέλεσαν ώστε να αντιμετωπιστούν στο μέγιστο βαθμό οι ανάγκες που προέκυψαν. Μέσω των συντονισμένων ενεργειών Αντιπεριφέρειας και Δήμου, κατέστη δυνατόν να διατηρηθούν οι δρόμοι ανοιχτοί και η υδροδότηση και η ηλεκτροδότηση των οικισμών που επλήγησαν από την χιονόπτωση χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. 
Ταυτόχρονα, ο Δήμος βρέθηκε στο πλευρό των ναυαγών παρέχοντας περίθαλψη, σίτιση και  φιλοξενία και φρόντισε για την άμεση κινητοποίηση των αρμόδιων υπηρεσιών προκειμένου να αποφευχθεί η ρύπανση του Κόλπου Κισσάμου από διαρροή καυσίμων και λιπαντικών. Όλους όσοι συμμετείχαν στη συλλογική αυτή προσπάθεια (Λιμενικό, Αστυνομία, Πυροσβεστική, ναυαγοσώστες, ΚΥ Κισσάμου και Ερυθρός Σταυρός) οφείλουμε να τους συγχαρούμε και να τους ευχαριστήσουμε διότι για μία ακόμα φορά απέδειξαν ότι η αλληλεγγύη και η προσφορά στο συνάνθρωπο είναι αυτονόητη υποχρέωση στα μέρη μας.
Εκ του Δήμου.

ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΣΤΑ ΦΑΛΑΣΑΡΝΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ


Διαδικτυακή συζήτηση για τον τουρισμό από τον Δημιουργικό Εξωραϊστικό Σύλλογο Πλατάνου, "Η Ενότητα" σήμερα  Παρασκευή 28/1/2022 στις 19.00 Περισσότερα μέσω f/b ΕΔΩ.

ΔΩΡΑ ΑΓΑΠΗΣ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ ΣΤΟ ΕΕΕΕΚ

 
Αντιπροσωπεία μαθητών του ΕΠΑΛ Κισσάμου – Μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς κ. Ζουριδάκη, κ. Μίχα, κ. Νάκου & κ. Πετρόπουλο επισκέφθηκαν την Παρασκευή 28/1/2022 το Ειδικό Σχολείο Κισάμου (ΕΕΕΕΚ) και διένειμαν δώρα στους μαθητές του σχολείου.
Ο διευθυντής του ΕΠΑΛ Κισάμου κατά τη διάρκεια διανομής των δώρων δήλωσε μεταξύ άλλων: «Η διασφάλιση του σεβασμού και της αξιοπρέπειας των πολιτών και ιδιαίτερα των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, δείχνει  το επίπεδο δημοκρατίας και πολιτισμού του κάθε κράτους… Το σχολείο εκτός από φορέας γνώσεων είναι και φορέας αγωγής , ηθικής ,αξιών και συμπεριφορών. Ως εκπαιδευτικοί είμαστε υποχρεωμένοι να εφοδιάζουμε τους μαθητές μας εκτός από γνώσεις και με δεξιότητες ζωής. Πρέπει να αναπτύσσουμε δράσεις καλλιέργειας του ήθους, του χαρακτήρα, της αλληλεγγύης και της κοινωνικής ολοκλήρωσης των ανήλικων μαθητών/τριών.
Στο πλαίσιο των δράσεων αυτών την Πέμπτη 23.12.2021 οι μαθητές/μαθήτριες του ΕΠΑΛ Κισάμου με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών κ. Νάκου και κ. Πετρόπουλου έψαλλαν τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα στην αγορά της Κισάμου με σκοπό τη συγκέντρωση χρηματικού ποσού για αγορά δώρων – με την ευκαιρία των εορτών – για τους μαθητές του ΕΕΕΕΚ. Μετά από επικοινωνία με τη Διευθύντρια του ΕΕΕΕΚ κ. Πανδή συγκεντρώσαμε τις επιθυμίες των μαθητών του σχολείου και προσπαθήσαμε να ικανοποιήσουμε τα αιτήματά τους. Κλείνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω τους επαγγελματίες της Κισάμου που ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του σχολείου, μας βοήθησαν να προσφέρουμε χαμόγελα στα παιδιά του Ειδικού Σχολείου…»
Νεκτάριος Ζουριδάκης

22 ΤΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

Δυο μέρες δεν άνοιξαν τα σχολεία και με το που άνοιξαν τα κρούσματα έχουν φτάσει σε μεγάλους αριθμούς ειδικά στο Γενικό Λύκειο που όπως ενημέρωσε ο διευθυντής του σχολείου του γονείς των τμημάτων που βρέθηκαν θετικά κρούσματα οτι απο Δευτέρα τα παιδιά θα μπουν μόνο με rapid test στις τάξεις. Τα κρούσματα σήμερα ήταν 22 μοιρασμένα στις τάξεις δίχως βέβαια να κινδυνεύει να κλείσει κάποιοι τμήμα.  
Δεν ξέρω αλλά θεωρώ οτι ο δήμος Κισάμου και οι υπεύθυνοι αντιδήμαρχοι ειναι καιρός να καλέσουν τον ΕΟΔΥ για να κάνει τα τεστ δωρεάν μιας και το Κέντρο Υγείας αυτήν την στιγμή έχει φρακάρει.....μιας και το κόστος ανεβαίνει δίχως βέβαια να ειναι και λύση να τρέχουν σε Ταυρωνίτη και Χανιά. Πάντως απο χθες γίνονται δωρεάν rapid test και στις στρατιωτικές μονάδες των Χανίων.... με την επιδειξη του ΑΜΚΑ.