Επειδή κάποιοι παρεξηγήθηκαν που γέλασα με τις ανακοινώσεις (τώρα) οτι χρειαζόμαστε ένα ΒΟΑΚ απο το Καστέλι (Κίσαμο) ως την Σητεία συμβουλεύτηκα την σελίδα μιας πολύ καλής φίλης ....
Γράφει λοιπόν η κ. Μ.Σ στην σελίδα της.....
Από το Β’ ΚΠΣ (1994-1999) διατέθηκαν 120 εκατ. ευρώ και κατασκευάστηκαν 55,8 χλμ. που αντιστοιχούν μόλις στο 19% του ΒΟΑΚ. Από αυτά μόνον τα 15,7 χλμ. διαθέτουν διπλό κλάδο, έναν για κάθε κατεύθυνση και τα υπόλοιπα 40,1 χλμ. είναι μονός δρόμος χωρίς διαχωριστικό στηθαίο!
* Από το Γ’ ΚΠΣ (2000-2006) εξασφαλίστηκαν 150 εκατ. ευρώ και κατασκευάστηκαν 27,5 χλμ., το 9% του οδικού άξονα. Το θετικό είναι πως τα 24,5 χλμ. είναι διπλής κατεύθυνσης.
* Από το ΕΣΠΑ της περιόδου 2007-2013 διατέθηκαν μόλις 103 εκατ. ευρώ και παραδόθηκε το 7% του ΒΟΑΚ. Έχει ενδιαφέρον ότι από τα 22,5 χλμ. που παραδόθηκαν αυτό το διάστημα, τα 19,5 χλμ. είναι μονής κατεύθυνσης και επομένως χρειάζεται να κατασκευαστούν από την αρχή για να ανταποκρίνονται στις βασικές προδιαγραφές ασφαλείας!
Στους σχεδιασμούς που άφησαν οι αρμόδιοι της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου είχαν προτείνει για ένταξη στο ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020 μόνον 162 εκατ. ευρώ για την κατασκευή 19 χλμ., που αντιστοιχούν στο 6% του αυτοκινητόδρομου.
Με αυτούς τους ρυθμούς χρηματοδότησης, ο ΒΟΑΚ θα χρειαζόταν τουλάχιστον άλλα εξήντα χρόνια...
Αυτά λοιπόν και τα γέλια που με πήραν με τις ανακοινώσεις δεν ήταν χαράς, αλλά νευρικά.