Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2016

ΑΓΩΝΕΣ ΨΑΡΕΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΚΙΣΑΜΟΥ

 Από την ακαδημία αλιευτικών δραστηριοτήτων....
 ...η προετοιμασία .....
 το ξεκίνημα.....
...οι νικητές 
1η θέση : Γιώργος Χατζής
2η θέση : Αργυρης Γιουσουφέλας
3η θέση : Παναγιώτης Σημαιοφορίδης
και ο δικός νικητής ο Στέλιος.

ΣΗΜΕΡΑ

Κάτι τρέχει στο λιμάνι μας ...δεν είναι και μακριά οπότε ας πάτε να δείτε τι!!
Από τις 14.00 ως τις 17.00 θα αναμετρηθούν οι καλύτεροι.... λένε, για να δούμε!!!

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΧΑΝΙΩΝ.....

Δεδομένων των γεωπολιτικών εξελίξεων, η Κρήτη και ιδιαίτερα ο Ν. Χανίων φαίνεται να συγκεντρώνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον ζήτησης δωματίων.
Η Ένωση Ξενοδόχων με συστηματική δουλειά και σε συνεργασία με T.O’s και αεροπορικές εταιρείες, προσπαθεί έντονα τα τελευταία  χρόνια για επέκταση της τουριστικής σεζόν.
Για αυτό τον λόγο, καλούμε:
1. Πρώτα τις αρχές να δώσουν έμφαση στις υποδομές, .........
.....να σας επιστήσουμε την προσοχή σας όσον αφορά τα φρεάτια που σε περίπτωση βροχής, αν δεν έχουν καθαριστεί, οδηγούν δυνητικά σε πλημμύρες προκαλώντας άσχημη εικόνα στους επισκέπτες μας ...... 
...... το μεγάλο θέμα με τα σκουπίδια και τα μπάζα κατά μήκος κεντρικών οδικών αξόνων και του βόρειου οδικού άξονα, όπου οι αρμόδιες υπηρεσίες σε τακτά χρονικά διαστήματα, θα πρέπει να τα καθαρίζουν.
2. Οι  επιχειρήσεις εστίασης καθώς επίσης και άλλες επιχειρήσεις με τουριστικές δραστηριότητες θα πρέπει να παραμείνουν ανοιχτές, .....

Υ.Σ Δεν αναφέρει τίποτα για τις λειτουργίες εργοστασίων σε τουριστικές περιοχές.... οπότε κάποιο λάθος θα έχει γίνει στην επιστολή.
Για να μπορέσετε να επεκτείνετε την τουριστική περίοδο πρέπει πρώτα εσείς να δώσετε το καλό παράδειγμα.... ας μην βγάλουμε και φωτογραφίες από τώρα, αλλά αν χρειαστεί εδώ είμαστε, εκτός βέβαια αν θέλετε να επεκτείνετε την τουριστική περίοδο σε συγκεκριμένα μέρη του Νομού.. οπότε σας βγάζω το καπέλο.

ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΚΑΤΑΛΗΨΗ

Όπως ανακοινώθηκε από το σύλλογο γονέων του ΕΠΑΛ την Δευτέρα το πρωί 8.30 καλούνται όλοι οι γονείς των παιδιών που σπουδάζουν στο ΕΠΑΛ Κισάμου να βρίσκονται στο σχολείο για να αποφασίσουν από κοινού τις κινητοποιήσεις που θα πρέπει να κάνουν μετά και την απόφαση του περιφερειακού διευθυντή Δευτεροβάθμιας να κλείσει 3 τμήματα της Β΄τάξης του σχολείου και να μεταφέρει οι μαθητές στα Χανιά, αγνοώντας κόπο και έξοδα σε μια εποχή που η Κίσαμος καθημερινά υποβαθμίζεται.
Παρόν στις κινητοποιήσεις θα είναι και ο δήμος που στέκεται στο πλευρό των μαθητών-καθηγητών στο θέμα αυτό.
Ας ελπίσουμε οτι θα έχουμε και μια ανακοίνωση συμπαράστασης από την ... Περιφέρεια στο θέμα αυτό.
Να υπενθυμίσω οτι ο σύλλογος Γονέων του ΕΠΑΛ έχει στείλει εδώ και μέρες επιστολή στον προϊστάμενο της δευτεροβάθμιας στα Χανιά κ. Ζερβάκη, με κοινοποίηση στον Δήμο Κισάμου, εξηγώντας τους λόγους που τα τμήματα αυτά πρέπει να μείνουν στην Κίσαμο.


ΜΑΣ ΚΑΘΑΡΙΣΑΝΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΣΤΑ ΒΙΓΛΙΑ

 Μας καθάρισαν και την παραλία στα Βιγλιά...ευτυχώς!!
 Πάντως το παρόν το έδωσε όπως πάντα ο Στάθης και ουδείς άλλος.... 
.. από οικολογική άποψη έχουμε .. πάντα άποψη και έργο μηδέν!!
και να το αποτέλεσμα + δυο σακούλες που πήρα και γω!!

ΑΠΟ ΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ "ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ"

...στο Ηράκλειο.

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Παγκόσμια ημέρα ηλικιωμένων....εκεί που όλοι θέλουμε να φτάσουμε.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΕΠΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ

Ο σύλλογος διδασκόντων του ΕΠΑ.Λ. Κισάμου δηλώνει την αντίθεση του στην απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Κρήτης, με την οποία καταργούνται 3 ολιγομελείς τομείς του Σχολείου μας.
Συγκεκριμένα οι τομείς Ηλεκτρολογίας – Ηλεκτρονικής, ο τομέας Πληροφορικής και ο τομέας Υγείας – Πρόνοιας και Ευεξίας, με μια αιφνιδιαστική και ακατέργαστη απόφαση παύουν να υφίστανται.
Αυτό συμβαίνει σε μια περιοχή κατά κύριο λόγο αγροτική με διάσπαρτα χωριά γύρω της και με χιλιομετρικές αποστάσεις που δημιουργούν απαγορευτικές συνθήκες για τη μετακίνηση των μαθητών σε σχολεία του κέντρου των Χανίων. Υπάρχουν μαθητές οι οποίοι διανύουν 35 χιλιόμετρα για να έρθουν στο σχολείο κάθε πρωί πράγμα που σημαίνει ότι η μεταφορά των μαθητών στα Χανιά φτάνει τα 80 χλμ. Ο κίνδυνος συρρίκνωσης και στο άμεσο μέλλον κατάργησης της Τεχνικής Εκπαίδευσης στην Κίσαμο είναι ορατός.
Ανερμάτιστη ή στοχευμένη αυτή η απόφαση;
Το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό για τους τομείς Ηλεκτρολογίας – Ηλεκτρονικής και Πληροφορικής επαρκεί πλήρως. Στον τομέα Υγείας – Πρόνοιας και Ευεξίας λείπει ένας εκπαιδευτικός.
Τα εργαστήρια των υπό κατάργηση τομέων είναι πλήρως εξοπλισμένα και αυτό της Ηλεκτρονικής - Ηλεκτρολογίας ανακαινίζεται φέτος εξ’αρχής.
Να υπενθυμίσουμε ότι ο τομέας της Πληροφορικής που κλείνει έχει σημαντικές διακρίσεις και φέτος εκπροσωπεί τη χώρα μας στην Πανευρωπαική Έκθεση Δημιουργίας στη Ρώμη (European Makerfaire 2016).
Η έννοια της μόρφωσης για αυτούς που παίρνουν αυτές τις αποφάσεις είναι μόνο αριθμοί και όρια που αν δεν τα προσεγγίσεις τελικά είσαι χαμένος.
Επειδή το συνταγματικό δικαίωμα των μαθητών μας να επιλέγουν τους τομείς που τους ενδιαφέρουν είναι αναφαίρετο, ζητούμε την άμεση ανάκληση της απόφασης για τη μη έγκριση των τομέων μας από το περιφερειακό διευθυντή. Επιπλέον αρνούμαστε να μεθοδεύσουμε με οποιοδήποτε τρόπο μεταφορά μαθητών από τον ένα τομέα στον άλλο, σεβόμενοι απόλυτα την επιθυμία των μαθητών για τους τομείς που επέλεξαν.
Στη κατεύθυνση αυτή θα αγωνιστούμε έχοντας μαζί μας το Δήμο, τους γονείς, τους μαθητές μας και την τοπική κοινωνία.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων ΕΠΑΛ ΚΙΣΑΜΟΥ

ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ Κ. ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ

Γράφει στην προσωπική του σελίδα ο Μανούσος Βολουδάκης
Δυο λόγια για το μάθημα των θρησκευτικών
Η συζήτηση γύρω από τα θρησκευτικά στα σχολεία, κρύβει ένα πολύ βαθύτερο ρήγμα στις αντιλήψεις για την ταυτότητα της πατρίδας μας. Αυτοί που σήμερα κυβερνούν, θέλουν το μάθημα να γίνει «θρησκειολογικό», να γίνει δηλαδή μια ουδέτερου χαρακτήρα παρουσίαση όλων των γνωστών θρησκειών. Πρόκειται για μια ακόμη εκδήλωση της ιδεοληψίας τους. Όσο περισσότερο η κυβέρνηση εξευτελίζεται στο πεδίο των προεκλογικών της υποσχέσεων, τόσο περισσότερο εστιάζει στις προτεραιότητες του 3% των παλαιών υποστηρικτών της. Το ζήτημα επιβάλλει καθαρές κουβέντες: Πιστεύω ότι τα Ελληνόπουλα* πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να μαθαίνουν τα βασικά σημεία της Ορθόδοξης Χριστιανικής πίστης στο σχολείο. Εκεί πρέπει να είναι η έμφαση του μαθήματος γιατί αυτή είναι η πίστη της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων. Ασφαλώς και πρέπει να γνωρίσουν στις μεγαλύτερες τάξεις και τις άλλες θρησκείες. Ασφαλώς και πρέπει να υπάρχει πρόνοια για τα παιδιά που οι οικογένειές τους – ή τα ίδια αν βρίσκονται σε κατάλληλη ηλικία – έχουν διαφορετική ή και καμιά θρησκευτική πίστη. Ο σεβασμός στη διαφορετική πεποίθηση πρέπει να είναι απόλυτος. Επιτέλους όμως πρέπει να γίνει σεβαστή και η ταυτότητα της πλειοψηφίας. Η Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη είναι αναπόσπαστο μέρος της συλλογικής μας ταυτότητας. Αυτό αναγνωρίζεται σε όλα τα συντάγματα της πατρίδας μας, από τα πρώτα – εξαιρετικά φιλελεύθερα - συντάγματα της Επανάστασης του 1821 ως το σημερινό. Δε θα μπορέσει να ανατρέψει αυτή την πραγματικότητα ένας τυχαίος Υπουργός Παιδείας! 
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε αν θέλετε να διαβάσετε παλαιότερό κείμενό μου που δημοσιεύθηκε σε θεματικό ένθετο της Καθημερινής για τις σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας στον 21ο αιώνα. Αν και δεν αναφέρεται ειδικότερα σε θέματα παιδείας, πιστεύω έχει σχέση με τη συζήτηση που διεξάγεται αυτό τον καιρό. 

Σωστά τα περισσότερα αλλά για ποια ελληνόπουλα μιλάμε όταν το ποσοστό των αλλοδαπών στην τάξη είναι ίσο ή μεγαλύτερο από τα παιδιά μας; Άρα μάθημα θρησκευτικών θα παρακολουθούν τα ελληνόπουλα τα υπόλοιπα όξω (τι έγινε ο σεβασμός στον μαθητή;). Δυστυχώς από την στιγμή που υπάρχει τόση πολυπολιτισμικότητα στην χώρα μας τα θρησκευτικά και όπως τα θέλουμε να διδάσκονται .... πρέπει να πάνε στην ..εκκλησία. 
Και στο κάτω -κάτω της γραφής τι σχέση έχει η πολιτική, γιατί πολιτική κάνουν όλοι σήμερα, με το μάθημα των Θρησκευτικών στα δημοτικά και στα γυμνάσια.

ERASMUS + ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ

Ο προβληματισμός για καλύτερη, περισσότερο ενδιαφέρουσα και καινοτόμο διδασκαλία στοχεύοντας στο να βελτιώσουν οι μαθητές μας τις δεξιότητες τους, αλλά και  να αναβαθμίσουμε το ρόλο του δασκάλου, οδήγησε εμάς, καθηγητές από έξι (6) διαφορετικά ευρωπαϊκά σχολεία στο να αιτηθούμε και τελικά να μας εγκριθεί το Erasmus+/ΚΑ2  project “ M.A.T.H.S.: Maths, Art, Technology for an Harmonious Society” για τα σχολικά έτη 2015-2017 και το οποίο βασίζεται στη διδασκαλία μαθηματικών με χρήση των Νέων Τεχνολογιών. Τα σχολεία που συμμετέχουν σε αυτό είναι:
Kocasinan Ahmet Eren Anadolu Lisesi Καισάρεια Τουρκία- ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ,
Atakum Anadolu Lisesi Σαμψούντα Τουρκία  - ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ,
Istituto Tecnico Industriale Statale Alessandro Volta  Περούτζια  Ιταλία- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ,
I.E.S. Azahar Σεβίλλη Ισπανία- ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ,
Goetheschule Wetzlar Γερμανία- ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ,
Γενικό Λύκειο Κισάμου  Ελλάδα 
Αρχικά στη διαδικτυακή πλατφόρμα «twinspace» του etwinning project M.A.T.H.S. που δημιουργήθηκε για επικοινωνία, συνεργασία, ανάρτηση και διάδοση αποτελεσμάτων του Erasmus+ project, παρουσιάστηκε η διδακτέα ύλη των χωρών που συμμετέχουν στο  project από τους καθηγητές των μαθηματικών: Bülent Ιşık-Καισάρεια Τουρκία, Suat Sönmez-Σαμψούντα Τουρκία, Gülsemin
Turan καθηγήτρια αγγλικών-Σαμψούντα Τουρκία, Manuel González Maroto-Σεβίλλη Ισπανία, Antonella Pignatelli και Nicoletta Bucigni Περούτζια-Ιταλία, Meike Stamer-Wetzlar Γερμανία και Ευθυμία Φιλιππάκη-Κίσαμος Ελλάδα.
Βασιστήκαμε σε από κοινού διδασκόμενες ενότητες και από την έναρξη του Erasmus+ project μας κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2015-2016, με τη βοήθεια που μας παρέχει η τεχνολογία δημιουργήσαμε αρχεία πάνω στα μαθήματά μας χρησιμοποιώντας το λογισμικό «Geogebra», αρκετά από τα οποία εφαρμόσαμε στην τάξη, όπως επίσης τα παρουσιάσαμε κατά τις μέχρι τώρα συναντήσεις μας στην Ισπανία και Ιταλία.
Παράλληλα δημιουργήσαμε μαθηματικά παιχνίδια, ώστε οι μαθητές χρησιμοποιώντας το λογισμικό και τις γνώσεις τους στα μαθηματικά, να μπορούν  να κάνουν επανάληψη και να δίνουν απαντήσεις σε διάφορα test με τρόπο ευχάριστο και στα πλαίσια ευγενούς συναγωνισμού να προσπαθούν να βρεθούν στην πρώτη  θέση του νικητή.
Όλα τα αρχεία έχουν αναρτηθεί  στην πλατφόρμα του Geogebra.org 
είναι διαθέσιμα σε  όλους τους συναδέλφους μαθηματικούς σε όλον τον κόσμο, αλλά κυρίως σε όλους τους μαθητές μας, που οποιαδήποτε στιγμή μπορούν να ανατρέξουν σε αυτά  και να επαναλάβουν ή να εμπεδώσουν ενότητες των μαθηματικών
Οι μαθητές που είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον (όπως οι ίδιοι θα σχολιάσουν σε λίγο) γι’ αυτό τον τρόπο διδασκαλίας και για το μάθημα γενικότερα, ενώ οι  καθηγητές αποκόμισαν την ικανοποίηση της αποδοτικότητας της διδασκαλίας τους.
Από την οπτική γωνία του καθηγητή, μπορούμε να αναφέρουμε ότι η διδασκαλία στο σχολικό εργαστήριο παρουσιάζει αρκετά  θετικά στοιχεία αλλά και δυσκολίες κατά την πραγματοποίηση  της.
Στα θετικά αναφέρονται:
α) ότι οι μαθητές δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το μάθημα με χρήση ηλεκτρονικών συσκευών. Ακόμη και οι πλέον αδύνατοι από αυτούς αλλά και κάποιοι από τους μαθητές μας με ιδιαιτερότητες συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους και συμμετέχουν ενεργά στο μάθημα. Το περιβάλλον του εργαστηρίου τούς είναι αρκετά φιλικό και η εξοικείωση τους με τις νέες τεχνολογίες τους οδηγεί στο να μη μένουν αδιάφοροι στην εκπαιδευτική διαδικασία. Με ιδιαίτερη χαρά ασχολούνται με τα μαθηματικά παιχνίδια. 
β) Η διδασκαλία παύει να είναι δασκαλοκεντρική. Οι μαθητές βρίσκονται στο κέντρο της μάθησης, καθώς  συνεργάζονται, πειραματίζονται, εικάζουν και καταλήγουν σε συμπεράσματα. Ο καθηγητής επιβλέπει, εξηγεί, ενθαρρύνει, επιβραβεύει.
Στις δυσκολίες που παρουσιάζονται μπορούμε να αναφέρουμε:
α) την έλλειψη χρόνου για πολλές διδασκαλίες στο σχολικό εργαστήριο πληροφορικής κάτω από την πίεση της διδακτέας ύλη,
β) την έλλειψη αρκετής υλικοτεχνικής υποδομής, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αρκετοί μαθητές ανά ηλεκτρονικό υπολογιστή, 
γ) τον πολύ χρόνο που ο εκπαιδευτικός πρέπει να διαθέσει για να προετοιμάσει το μάθημα του. 
Καταλήγοντας θεωρούμε μεγάλη ευκαιρία για το μικρό μας σχολείο την υλοποίηση του συγκεκριμένου Erasmus+ project. Μέσα από τα Ευρωπαϊκά προγράμματα μας δόθηκε η ευκαιρία να καινοτομήσουμε και να εφαρμόσουμε νέους τρόπους διδασκαλίας και μάθησης αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις που επιφέρουν οι ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα της   τεχνολογίας, της πληροφορίας και της επικοινωνίας. Παράλληλα, μέσα από τις μετακινήσεις μας, να γνωρίσουμε νέους τόπους, κουλτούρες, νέους συναδέλφους, οι μαθητές μας νέους συμμαθητές και να επιβεβαιώσουμε ότι η γνώση και οι φιλίες δεν περιορίζονται από γεωγραφικά σύνορα.
Έφη Φιλιππάκη
Μαθηματικός 
Γενικού Λυκείου Κισάμου

Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2016

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

Μπράβο στα παιδιά του δήμου Κισάμου που δήλωσαν εθελοντές οδηγοί στο ασθενοφόρο της πόλης μας. Μπράβο και συγχαρητήρια γιατί παραμέρισαν ώρες ελευθερίας και διασκέδασης για το καλό των συνανθρώπων τους. Και όλοι ξέρουμε πόσο μας έχει στοιχίσει αυτή η αδιαφορία από την μεριά του κράτους. 
Ας ελπίσουμε οτι θα υπάρξει και συνέχεια κι ας καταλάβει το κράτος επιτέλους οτι πολλά μπορούν να λυθούν αρκεί να το θέλει.
Για την ιστορία να αναφέρω και τα ονόματα των παιδιών, Γιάννης Χοχλάκης, Κουνελάκης Βασίλειος, Θύμης Γεώργιος που θα εκπαιδευτούν για δυο μέρες στο Γενικό νοσοκομείο Χανίων.






ΝΕΟ ΕΡΓΟ ΣΤΑ ΥΠΟΨΙΝ

Άλλο ένα έργο μελετά για την πλατεία Τζανακάκη η δημοτική μας αρχή. Οι παλιές δημοτικές τουαλέτες που έχουν εγκαταλειφθεί εδώ και 20 χρόνια σκέφτεται να τα αξιοποιήσει και να δημιουργήσει στον ίδιο χώρο ένα διώροφο κτίσμα που θα στεγάσει την βιβλιοθήκη και το δημοτικό συμβούλιο του δήμου. Όπως όλοι ξέρουμε ο χώρος είναι εγκαταλελειμμένος χρόνια τώρα και θα ήταν μιας πρώτης τάξης ευκαιρία να δημιουργηθούν όλα αυτά που σκέφτονται και θα ήταν και ευτύχημα για την πόλη αν φτιαχνόταν και μαι -δυο τουαλέτες ....όχι τίποτα άλλο αλλά για να γλυτώσουμε τα γωνιακά κατουρήματα.

Υ.Σ Η φωτο έχει μεγάλη σημασία για τους μεγαλύτερους Σαμιώτης υποβασταζόμενος τον οδηγούν στις δημόσιες τουαλέτες ο Κωστής και οι Γιάννηδες.

ΚΑΝΑΜΕ ΤΗΝ ΤΡΙΧΑ ΤΡΙΧΙΑ

 Το 99% του διαδικτύου κλαίει για τα Γρι-Γρί (όπως έγραψε εύστοχα και ένας φίλος) που σκότωσαν κατόπιν παραγγελίας στην Ντία. Δεν έχει ακόμα καταλάβει ότι δεν ήταν καθαρόαιμα (μπασταρδεμένα ήταν ορέ) και το γεγονός αυτό συμβαίνει χρόνια τώρα. Μετά που είδαν και απόδαν και κατάλαβαν τι συμβαίνει είπαν για το αποτρόπαιο της φωτογραφίας. (κακή συνήθεια να βλέπεις μια εικόνα στο φατσοβιβλίο και αμέσως να βγάζεις συμπέρασμα δίχως να διαβάζεις το κείμενο που την συνοδεύει).
Ναι σωστά αποτρόπαιες ήταν οι φωτογραφίες σου γυρίζουν τ΄αντερα βλέποντας κομμένους λαιμούς.... όμως καμιά διαφορά δεν έχει με όλες αυτές τις φώτο που κατά καιρούς φίλοι και γνωστοί ανεβάζουν στο φατσοβιβλίο... με κάτι υπό εξαφάνιση 10κιλους ρουφούς, κάτι τεράστια αγριογούρουνα ή επιδεικνύοντας την καλή κατάσταση τους παρουσιάζοντας 5-6 λαγούς .... σαν τρόπαιο.
Πριν κάμποσα χρόνια βέβαια δεν είδα και μεγάλη συγκίνηση στο διαδίκτυο όταν εκλεγμένος παραδέχτηκε μπρος στις κάμερες οτι τρώει παράνομα 2-3 Κρι-Κρι τον χρόνο.
Το πρόβλημα είναι οτι έτσι και αλλιώς πρέπει να σταματήσει αυτό το ανελέητο κυνηγητό των ανήμπορων ζώων και αν δεν μπορούμε ας σταματήσουμε την φατσοεπίδειξη.

ΚΑΘΑΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΣΤΑ ΒΙΓΛΙΑ

Γεια σας, διασώστες παραλιών, αύριο το πρωί στις 9:00 αποφασίσαμε να συναντηθούμε στην παραλία της Βιγλιάς (είναι η παραλία δυτικά του λιμανιού του Καβονησίου) και συγκεκριμένα έξω από τα δωμάτια Anabaloussa. Θα ξεκινήσουμε να καθαρίζουμε τη δυτική πλευρά της παραλίας. Λόγω των ισχυρών βορειοανατολικών ανέμων τις τελευταίες μέρες, πιστεύουμε ότι σε εκείνες τις ακτές η θάλασσα θα έχει ξεβράσει πολλά σκουπίδια που αποτελούν κίνδυνο για τη θαλάσσια ζωή, αλλά και την εικόνα των παραλιών μας.
(Να ενημερώσουμε ότι σε μελλοντική συνάντηση θα ξαναπάμε στα Φαλάσσαρνα. Περιμένουμε όμως να πνεύσουν δυτικοί άνεμοι, γιατί αλλιώς δεν έχει νόημα να κάνουμε τον κόπο)
Τι λες; Θα έρθεις κι εσύ; Ακούστηκε ότι οι Κισσαμίτες δεν νοιαζόμαστε για τις παραλίες μας... Απόδειξε ότι όποιος το είπε κάνει λάθος! Φέρε τους φίλους σου κι έλα να κάνουμε κάτι διαφορετικό!
Τι πρέπει να κρατάς; Την καλή σου διάθεση κι αν θέλεις σακούλα σκουπιδιών και ένα κοφτερό μαχαιράκι (κάποιες φορές χρειάζεται να κόψουμε σκοινιά που έχουν πιαστεί σε βράχια) Τα λέμε εκεί!

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ 1964

To 1964 εκδόθηκε η Μελέτη Τουριστικής Ανάπτυξης Κρήτης, τεσσάρων τόμων κι εκατοντάδων σελίδων. Στον τρίτο τόμο, προτείνονται τα κύρια τουριστικά κέντρα σε χάρτη. Η Ελούντα θεωρήθηκε το υπ' αριθμόν 1 κέντρο, τα Φαλάσαρνα μαζί με το Βάι και την Αγιά Γαλήνη ακολουθούν, και μετά Παλαιόχωρα, Αγία Πελαγία, Χερσόνησο  ... λίγο πέσανε έξω (ίσως ηθελημένα) για το Ελαφονήσι, την Χρυσή και φυσικά δεν μαντέψανε το διαμάντι της Κρήτης τον Μπάλο,που το έχουν μάλιστα με μαύρο αστέρι που σημαίνει χώρος κατασκήνωσης. Εδώ μπορείτε να δείτε την μελέτη.

ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕΤΟ...ΑΛΛΑ ΣΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ...


Ο Βασίλης και κάθε Βασίλης που τα βλέπει καθημερινά είναι φυσικό να αγανακτεί και να θυμώνει που δεν μπορεί να βρεθεί λύση. Το θέμα είναι βέβαια οτι είναι και σε ένα σημείο τέτοιο που όποιος περάσει από την πόλη -ντόπιος ή φιλοξενούμενος μας - αυτό το υπέροχο θέαμα θα το δει.

ΚΡΗΤΗ-ΚΡΗΤΙΚΟΣ

«Υπάρχει στην Κρήτη κάποια φλόγα, ας την πούμε ψυχή, κάτι πιο πάνω απ’την ψυχή κι απ’τον θάνατο, που είναι δύσκολο να το ορίσης. Υπάρχει αυτή η περηφάνεια, το πείσμα, η παλληκαριά, η αψηφισιά, και μαζί κάτι άλλο, ανέκφραστο κι αστάθμηστο, που σε κάνει να χαίρεσαι που είσαι Κρητικός».
Ν. ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ 
Υπάρχει σε ξένους η εντύπωση ότι ο Κρητικός είναι τραχύς, εκδικητικός και άγριος. Όσοι όμως τον γνώρισαν από κοντά και τον είδαν σε όλες τις εκδηλώσεις της πολυτάραχης ζωής του, στην χαρά ή στον πόνο, στο πένθος ή στην παρηγοριά, διακηρύσσουν πως μέσα του φωλιάζουν αρετές και προτερήματα, πως έχει πολλή ανθρωπιά και ευαισθησία.
Εκείνο που κάνει ζωηρή εντύπωση στον ξένο είναι η φιλοξενία του. Τα αισθήματα αυτά είναι χαραγμένα βαθιά μέσα στην ψυχή του. Η φιλοξενία είναι μια ιερή κι επιβεβλημένη υποχρέωση. Στο σπίτι του φυλάει πάντοτε κάτι –και το καλύτερο μάλιστα- για κάθε ενδεχόμενο, για τον μουσαφίρη που θα τύχη να περάσει, και το θεωρεί προσβολή του αν στην ευγενική του πρόταση βρει την άρνηση της φιλοξενίας και της προσφοράς του.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΨΥΧΟΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ....

...για Γονείς – Παιδιά και Εφήβους
Η ζωή είναι γεμάτη με συνεχείς προκλήσεις όμως αυτή είναι και η ομορφιά της. Το φθινόπωρο που μόλις έφτασε μπορεί να γίνει ευκαιρία «εσωτερικής άνοιξης». Οι ανασφάλειες, το άγχος και οι φόβοι κλέβουν τη φωνή, τη δύναμη και την αίσθηση ισορροπίας μέσα στην καθημερινότητά μας συχνά σε τέτοιο σημείο που μπορεί να φέρνει και να ξαναφέρνει διαρκώς συναισθήματα απογοήτευσης, παραίτησης ή και να ενεργοποιείται η εσωτερίκευση αλλοιωμένων σκέψεων και αντιλήψεων για τον ίδιο μας τον εαυτό και τους γύρω μας. Η επιλογή μίας διαφορετικής στάσης απέναντι στις δυσκολίες που ο καθένας μας βιώνει, η αυτορρύθμιση και η εσωτερική ανάπτυξη είναι μερικοί από τους στόχους της Mη Kατευθυντικής Παρεμβατικής Προσωποκεντρικής Θεραπείας. Βασικός στόχος είναι η ενεργοποίηση του εσωτερικού δυναμικού και η ανάπτυξη του εαυτού μέσα από τις τρεις κύριες θεραπευτικές συνθήκες: την Αποδοχή, την Αυθεντικότητα και την Ενσυναίσθηση.
Τα παρακάτω πέντε προγράμματα ξεκινούν από τα μέσα του Οκτώβρη:
1) Η Ομάδα Προσωπικής Ανάπτυξης θα ξεκινήσει και πάλι το ταξίδι της: Τα μέλη της ομάδας συμμετέχουν σε βιωματικές ασκήσεις με στόχο την αναγνώριση και την έκφραση των συναισθημάτων τους με έναν τρόπο που λύνει ή «μαλακώνει» τον φαύλο κύκλο που κάποιος μπορεί να βιώνει. Επιπλέον, τα μέλη της ομάδας επαναβιώνουν ή απαλύνουν τραυματικά τους βιώματα μέσα σε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον καθώς λειτουργούν μέσα σε ένα πλαίσιο εμπιστοσύνης σμιλεύοντας καθημερινές δυσκολίες που προκύπτουν στην ζωή. Οι συναντήσεις της ομάδας θα γίνονται μία φορά τον μήνα.
2) Το Εργαστήριο «Αποτελεσματικός Γονέας» με την επιτυχημένη μέθοδο Gordon: Οπλίζει κάθε γονιό, εκπαιδευτικό ή όποιον άλλο συναναστρέφεται με παιδιά με τις απαραίτητες δεξιότητες και εργαλεία προκειμένου να μπορεί να επικοινωνεί και να υποστηρίζει ουσιαστικά το παιδί σε κάθε φάση της ανάπτυξής του. Είναι μία ιδιαίτερα αποτελεσματική μέθοδος που προσφέρει ένα μεθοδικό πλαίσιο με το οποίο μπορεί να γίνεται αντιληπτή η σχέση του γονέα με τα παιδιά του αλλά κατ’ επέκταση οδηγεί σε συνειδητή βελτίωση όλων των σχέσεών του καθώς περιλαμβάνει πολύτιμες τεχνικές που αφορούν την επικοινωνία. Οι οχτώ συναντήσεις είναι ομαδικές μία φορά την εβδομάδα.
3) Επίσης, την 3η εβδομάδα του Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθεί ένα και μοναδικό εξειδικευμένο Εργαστήριο για Γονείς με πολύ μικρά παιδιά σε ομαδικό πλαίσιο.
4) Σε συνεργασία με την Νεολαία Κισάμου θα πραγματοποιηθεί ομάδα εφήβων με στόχο την καλύτερη διαχείριση του άγχους, των φόβων και των συναισθηματικών μεταπτώσεων που συχνά καταβάλλουν τους έφηβους μαθητές στην φάση πριν τις εξετάσεις. Η παρέμβαση περιλαμβάνει τέσσερις ομαδικές συναντήσεις, μία φορά την εβδομάδα.
Κάθε άνθρωπος χρειάζεται πολλαπλά εφόδια για να μπορεί να αναπτύσσεται και να ξεπερνάει τις άλλοτε αναμενόμενες και άλλοτε απρόβλεπτες αλλαγές στη ζωή του όπως η προσαρμογή σε ποικίλα περιβάλλοντα, η φοίτηση στο σχολείο, η αναζήτηση της ταυτότητάς του, η επιλογή ανάμεσα σε ευκαιρίες, οι εξετάσεις, το πένθος, η απώλεια, η σχέση με τους γύρω του και με τον εαυτό του. Σε όλη τη φάση της ανάπτυξης ο άνθρωπος προσπαθεί να κατανοήσει τον κόσμο γύρω του και να αποκτήσει έναν βαθμό ελέγχου σε ό,τι του συμβαίνει ενώ κάθε μας βίωμα προσφέρει ή αλλάζει την κατανόηση του κόσμου αφήνοντας ένα μικρό ή μεγάλο σημάδι στην ψυχή μας συχνά καθορίζοντας τη συμπεριφορά μας και το τι αναζητούμε στη ζωή. Η υποστήριξη, η αποδοχή, η αγάπη και η φροντίδα είναι μερικά από τα εφόδια που χρειάζεται ένας αναπτυσσόμενος άνθρωπος. Στη σύγχρονη εποχή που ζούμε υπάρχουν πολλά ακόμη διαθέσιμα εφόδια που μπορούν να βοηθήσουν ανθρώπους όλων των ηλικιών να ρυθμίζουν τον εαυτό τους, να βάζουν στόχους και να προσπαθούν να τους πετύχουν.
Τα εφόδια αυτά αποτελούν ψυχολογικές δεξιότητες και εργαλεία που μπορούν να παρουσιαστούν και να εξασκηθούν σε ομαδικό πλαίσιο προάγοντας σημαντικά την επικοινωνία και την ψυχική υγεία με τα παιδιά/εφήβους. Μέσα σε τέσσερις ομαδικές συναντήσεις οι μαθητές που θα συμμετάσχουν μπορούν να ξεδιπλώσουν κομμάτια του εαυτού τους, να μάθουν ακόμα περισσότερους τρόπους έκφρασης και διαχείρισης των συναισθημάτων τους με σκοπό να ελέγχουν το άγχος και τους φόβους τους που συχνά μπλοκάρουν τις νοητικές διεργασίες και τα εμποδίζουν να βάζουν ή να φτάνουν τους στόχους τους. 
Κάθε μία από τις συναντήσεις αποτελεί και μία ενότητα που αποσκοπεί στη σύντομη παρουσίαση υλικού, την βιωματική εξάσκηση καθώς και μικρές ασκήσεις παρατήρησης.
Οι τέσσερις ενότητες περιλαμβάνουν:
1) «Ακούω και ακούγομαι;»: Η ενεργητική ακρόαση και τα σημάδια του σώματος αποτελούν θεμελιώδη λίθο της επιτυχημένης επικοινωνίας.
2) «Τα συναισθήματά μου και οι λάθος συναγερμοί»: Το άγχος και ο φόβος αποτελούν αρχέγονες αντιδράσεις προστασίας του εαυτού. Τι γίνεται όταν νιώθω να με βλάπτουν;
3) «Πώς μπορώ να θυμάμαι καλύτερα»: Θα ήθελα να τα θυμάμαι όλα, συχνά πιάνω τον εαυτό μου να του θυμίζω να θυμάται.
4) «Οι Ηνωμένες Πολιτείες του Εαυτού»: Από πόσα κομμάτια αποτελούμαι και τι κάνω όταν αυτά συγκρούονται.
5) Σε συνεργασία με τις Κισαμίτισσες Μαμάδες θα πραγματοποιηθεί ομάδα παιδιών με στόχο την καλύτερη διαχείριση του άγχους, των φόβων και των πειραγμάτων που συχνά επηρεάζουν την ανάπτυξη και την κοινωνικοποίηση των μαθητών. Η παρέμβαση περιλαμβάνει τέσσερις ομαδικές συναντήσεις, μία φορά την εβδομάδα.
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή σε κάποιο από τα προηγούμενα είναι η εκδήλωση ενδιαφέροντος καθώς ο τόπος και η διάρκεια κάθε συνάντησης θα καθορίζεται από τον αριθμό των συμμετεχόντων.
Όποιος ή όποια χρειάζεται περισσότερες πληροφορίες μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου στο 6955478119.
Καλή αντάμωση!
Ελίνα Πετράκη, Ψυχολόγος MSc
Ψυχολόγος Υγείας – Ψυχοθεραπεύτρια – Εκπαιδεύτρια Σχολής Γονέων

ΧΘΕΣ ΣΗΜΕΡΑ

Μαύρο Μώλος 1965 και 2016
 Χρυσοσκαλίτισσα 1960 και 2015