Τα πάνω κάτω φέρνει η δεύτερη και τελική φάση της μελέτης του Χωροταξικού Κρήτης που αναμένεται να αποτελέσει τον μπούσουλα για την ανάπτυξη του νησιού τις επόμενες δεκαετίες. Η μελέτη «κόβει»... τουριστική δόμηση από μεγάλες και κορεσμένες περιοχές, περιορίζει τις
ανεμογεννήτριες και τις ΑΠΕ σε συγκεκριμένες περιοχές με βάση και την ειδική μελέτη του Πολυτεχνείου, αλλά...ανάβει φωτιές με τις οχλούσες δραστηριότητες που τοποθετεί σε τρία κυρίως λιμάνια της Κρήτης.
«Στόχος του νέου- αναθεωρημένου Χωροταξικού της Κρήτης είναι να γίνει Νόμος τους Κράτους και να τηρηθεί με ευλάβεια και όχι να γίνει όπως το πρώτο Χωροταξικό που ποτέ δεν εφαρμόστηκε» λένε στην Περιφέρεια.
Η μελέτη της Ουρανίας Κλουτσινιώτη αναμένεται να έρθει προς συζήτηση στις 28 Απριλίου στην επιτροπή Περιβάλλοντος όπου αναμένεται να πάει...πακέτο με την στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του Χωροταξικού σε μια προσπάθεια να υπάρχει κοινή συνισταμένη και συμφωνία πάνω στα βασικά κείμενα που αφορούν την χωροταξία της Κρήτης.
Σύμφωνα με πληροφορίες η τελική φάση.....
... του Χωροταξικού φέρει την υπογραφή και τις κατευθύνσεις της κ.Κλουτσινιώτη που χρόνια τώρα παλεύει για να αλλάξει τα δεδομένα στην Κρήτη, αλλά ταυτόχρονα έχει συμπεριλάβει και τις παρατηρήσεις της περιφέρειας Κρήτης καθώς και τα όσα πρότεινε η ειδική μελέτη για τις ΑΠΕ που εκπόνησε για λογαριασμό της περιφέρειας Κρήτης η επιστημονική ομάδα του Πολυτεχνείου.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η μελετητική ομάδα της κ. Κλουτσινιώτη επιβάλλει περιορισμούς στον τουριστικό κλάδο και στη δόμηση , απαγορεύσεις στις μονάδες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ταυτόχρονα κινεί το θέμα της συγκέντρωσης των οχλουσών δραστηριοτήτων τοποθετώντας τις στα ενεργειακά κέντρα -λιμάνια που δημιουργεί σε Αθερινόλακκο- Κορακιά –Μαράθι. Εκεί προτείνει να γίνουν και ηλιοθερμικοί σταθμοί, βιομηχανικά λιμάνια και να μπουν οι οχλούσες δραστηριότητες. Ειδικά πάντως το θέμα στο Μαράθι που για τους Χανιώτες είναι...θέρετρο ήδη οι αντιδράσεις είναι πολύ μεγάλες! Ωστόσο, η ίδια απαντά στις επικρίσεις λέγοντας ότι είναι η πιο ενδεδειγμένη λύση, αλλά ‘εαν δεν την θέλετε πείτε μου που να τοποθετήσουμε τις μονάδες»!
Η κ. Κλουτσινιώτη που πρόσφατα έδωσε μία πρόγευση της τελικής μελέτης είναι ολοφάνερο ότι υποβαθμίζει αισθητά τον κλάδο της κρουαζιέρας («Δεν θέλουμε να βουλιάξει η Κρήτη από τουρίστες κρουαζιέρας» είπε χαρακτηριστικά!), δεν προβλέπει νότιο οδικό άξονα, αναφέρεται τυπικά και χωρίς προοπτικές στο λιμάνι του Νότου, ενώ για το αεροδρόμιο Καστελίου δεν ξεκαθαρίζει εάν πρέπει ή όχι να γίνει , γιατί πρέπει να γίνει- έχει μόνο μια μικρή αναφορά ότι προγραμματίζεται από την Πολιτεία.
«Κάτω από τις παρούσες συνθήκες πρέπει να γίνουν ανατροπές» έχει ξεκαθαρίσει η κ.Κλουτσινιώτη-η οποία υπολογίζει τα επόμενα χρόνια αύξηση του πρωτογενούς τομέα λόγω κρίσης- που θεωρεί πάντως ότι το σημαντικό είναι να εφαρμοστεί το Χωροταξικό- όπως δεν συνέβη με τον αρχικό.
Για τις ανανεώσιμες πηγές ουσιαστικά υιοθετεί την «καλή τη δουλειά που έχει κάνει το Πολυτεχνείο Κρήτης και είπε ότι προτείνει ζώνες αναζήτησης των ΑΠΕ στην Κρήτη, με σύνολο 2100 Μεγαβάτ» οι οποίες θα είναι:
-Στη Σητεία
-στην Ιεράπετρα
-στον παλιό δρόμο Ηρακλείου –Ανωγείων
-στο όρος Κέδρος
-στην Κάντανο
-στη δυτική Ακτή της Κρήτης
Για το λιμάνι του Νότου αναφέρει ότι είναι μια προοπτική για το μέλλον αλλά δεν θα γίνει άμεσα, Κάτι ανάλογο και για το αεροδρόμιο Καστέλιου χωρίς να εξηγεί εάν η θέση των μελετητών είναι να γίνει ή όχι, τι εξυπηρετεί κλπ.
Για τον τομέα της κρουαζιέρας θα ξεκαθαρίσει τώρα το Χωροταξικό αν ζητά υποβάθμιση μόνο με ένα λιμάνι αυτό του Ηρακλείου , όπως για τον τουρισμό που ζητά περιορισμούς- αλλά τα θέματα αυτά έχουν ξεσηκώσει τεράστιες αντιδράσεις.
Η μελέτη αρχικά πρότεινε μόνο αναβάθμιση ή επέκταση μονάδων στο βορρά και καμία νέα. Για την περιοχή Ιεράπετρα- Μύρτος-Φραγκοκάστελλο-Τυμπάκι κλπ ζητά ήπια τουριστική και όχι ανταγωνιστική με το βορρά ανάπτυξη ενώ στη δυτική και ανατολική Κρήτη (Φαλασαρνά- Σητεία) ζητά να παραμείνουν οι περιορισμοί.
Οι προτεραιότητες
Οι αναπτυξιακές προτεραιότητες της Κρήτης τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με όσα επισημαίνει το υπουργείο Περιβάλλοντος, είναι οι εξής:
- Ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.
- Ενίσχυση του αγροτοδιατροφικού τομέα.
- Προώθηση καινοτομικών πρωτοβουλιών στον τομέα του τουρισμού.
- Εγρήγορση για απορρόφηση εγκεκριμένων χρηματοδοτήσεων τρέχουσας προγραμματικής περιόδου, διότι για την επόμενη περίοδο έως το 2020 θα επαναξιολογηθεί από την ΕΕ η δυνατότητα χρηματοδότησης της χώρας και επομένως και της Κρήτης, υπό το πρίσμα των νέων οικονομικών συνθηκών.
ΠΗΓΗ
ανεμογεννήτριες και τις ΑΠΕ σε συγκεκριμένες περιοχές με βάση και την ειδική μελέτη του Πολυτεχνείου, αλλά...ανάβει φωτιές με τις οχλούσες δραστηριότητες που τοποθετεί σε τρία κυρίως λιμάνια της Κρήτης.
«Στόχος του νέου- αναθεωρημένου Χωροταξικού της Κρήτης είναι να γίνει Νόμος τους Κράτους και να τηρηθεί με ευλάβεια και όχι να γίνει όπως το πρώτο Χωροταξικό που ποτέ δεν εφαρμόστηκε» λένε στην Περιφέρεια.
Η μελέτη της Ουρανίας Κλουτσινιώτη αναμένεται να έρθει προς συζήτηση στις 28 Απριλίου στην επιτροπή Περιβάλλοντος όπου αναμένεται να πάει...πακέτο με την στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του Χωροταξικού σε μια προσπάθεια να υπάρχει κοινή συνισταμένη και συμφωνία πάνω στα βασικά κείμενα που αφορούν την χωροταξία της Κρήτης.
Σύμφωνα με πληροφορίες η τελική φάση.....
... του Χωροταξικού φέρει την υπογραφή και τις κατευθύνσεις της κ.Κλουτσινιώτη που χρόνια τώρα παλεύει για να αλλάξει τα δεδομένα στην Κρήτη, αλλά ταυτόχρονα έχει συμπεριλάβει και τις παρατηρήσεις της περιφέρειας Κρήτης καθώς και τα όσα πρότεινε η ειδική μελέτη για τις ΑΠΕ που εκπόνησε για λογαριασμό της περιφέρειας Κρήτης η επιστημονική ομάδα του Πολυτεχνείου.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η μελετητική ομάδα της κ. Κλουτσινιώτη επιβάλλει περιορισμούς στον τουριστικό κλάδο και στη δόμηση , απαγορεύσεις στις μονάδες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ταυτόχρονα κινεί το θέμα της συγκέντρωσης των οχλουσών δραστηριοτήτων τοποθετώντας τις στα ενεργειακά κέντρα -λιμάνια που δημιουργεί σε Αθερινόλακκο- Κορακιά –Μαράθι. Εκεί προτείνει να γίνουν και ηλιοθερμικοί σταθμοί, βιομηχανικά λιμάνια και να μπουν οι οχλούσες δραστηριότητες. Ειδικά πάντως το θέμα στο Μαράθι που για τους Χανιώτες είναι...θέρετρο ήδη οι αντιδράσεις είναι πολύ μεγάλες! Ωστόσο, η ίδια απαντά στις επικρίσεις λέγοντας ότι είναι η πιο ενδεδειγμένη λύση, αλλά ‘εαν δεν την θέλετε πείτε μου που να τοποθετήσουμε τις μονάδες»!
Η κ. Κλουτσινιώτη που πρόσφατα έδωσε μία πρόγευση της τελικής μελέτης είναι ολοφάνερο ότι υποβαθμίζει αισθητά τον κλάδο της κρουαζιέρας («Δεν θέλουμε να βουλιάξει η Κρήτη από τουρίστες κρουαζιέρας» είπε χαρακτηριστικά!), δεν προβλέπει νότιο οδικό άξονα, αναφέρεται τυπικά και χωρίς προοπτικές στο λιμάνι του Νότου, ενώ για το αεροδρόμιο Καστελίου δεν ξεκαθαρίζει εάν πρέπει ή όχι να γίνει , γιατί πρέπει να γίνει- έχει μόνο μια μικρή αναφορά ότι προγραμματίζεται από την Πολιτεία.
«Κάτω από τις παρούσες συνθήκες πρέπει να γίνουν ανατροπές» έχει ξεκαθαρίσει η κ.Κλουτσινιώτη-η οποία υπολογίζει τα επόμενα χρόνια αύξηση του πρωτογενούς τομέα λόγω κρίσης- που θεωρεί πάντως ότι το σημαντικό είναι να εφαρμοστεί το Χωροταξικό- όπως δεν συνέβη με τον αρχικό.
Για τις ανανεώσιμες πηγές ουσιαστικά υιοθετεί την «καλή τη δουλειά που έχει κάνει το Πολυτεχνείο Κρήτης και είπε ότι προτείνει ζώνες αναζήτησης των ΑΠΕ στην Κρήτη, με σύνολο 2100 Μεγαβάτ» οι οποίες θα είναι:
-Στη Σητεία
-στην Ιεράπετρα
-στον παλιό δρόμο Ηρακλείου –Ανωγείων
-στο όρος Κέδρος
-στην Κάντανο
-στη δυτική Ακτή της Κρήτης
Για το λιμάνι του Νότου αναφέρει ότι είναι μια προοπτική για το μέλλον αλλά δεν θα γίνει άμεσα, Κάτι ανάλογο και για το αεροδρόμιο Καστέλιου χωρίς να εξηγεί εάν η θέση των μελετητών είναι να γίνει ή όχι, τι εξυπηρετεί κλπ.
Για τον τομέα της κρουαζιέρας θα ξεκαθαρίσει τώρα το Χωροταξικό αν ζητά υποβάθμιση μόνο με ένα λιμάνι αυτό του Ηρακλείου , όπως για τον τουρισμό που ζητά περιορισμούς- αλλά τα θέματα αυτά έχουν ξεσηκώσει τεράστιες αντιδράσεις.
Η μελέτη αρχικά πρότεινε μόνο αναβάθμιση ή επέκταση μονάδων στο βορρά και καμία νέα. Για την περιοχή Ιεράπετρα- Μύρτος-Φραγκοκάστελλο-Τυμπάκι κλπ ζητά ήπια τουριστική και όχι ανταγωνιστική με το βορρά ανάπτυξη ενώ στη δυτική και ανατολική Κρήτη (Φαλασαρνά- Σητεία) ζητά να παραμείνουν οι περιορισμοί.
Οι προτεραιότητες
Οι αναπτυξιακές προτεραιότητες της Κρήτης τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με όσα επισημαίνει το υπουργείο Περιβάλλοντος, είναι οι εξής:
- Ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.
- Ενίσχυση του αγροτοδιατροφικού τομέα.
- Προώθηση καινοτομικών πρωτοβουλιών στον τομέα του τουρισμού.
- Εγρήγορση για απορρόφηση εγκεκριμένων χρηματοδοτήσεων τρέχουσας προγραμματικής περιόδου, διότι για την επόμενη περίοδο έως το 2020 θα επαναξιολογηθεί από την ΕΕ η δυνατότητα χρηματοδότησης της χώρας και επομένως και της Κρήτης, υπό το πρίσμα των νέων οικονομικών συνθηκών.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου