Προς Δήμαρχο Κισάμου κ. Θ. Σταθάκη, αντιδήμαρχο Κισάμου κ. Β Γλαμπεδάκη και τον Αντιπεριφερειάρχη υπεύθυνο για την παιδεία κ. Π. Σημανδηράκη
Αγαπητοί κύριοι όπως πληροφορήθηκα από τα ΜΜΕ επισκεφτήκατε τα σχολεία της Κισάμου για να καταγράψετε τις ανάγκες και να διαπιστώσετε τις αναγκαίες δυνατές παρεμβάσεις που μπορούν να πραγματοποιηθούν.
Προς αυτή την κατεύθυνση βρίσκετε και αυτή η επιστολή μου, μια και δεν έγινε δυνατόν παρά την προσπάθεια μου εδώ και αρκετά χρόνια, να κατατεθεί και να διεκδικηθεί από τα αρμόδια όργανα (σύλλογο σχολείου) όπου και θα ήταν φυσικό
Σας παρουσιάζω τις σκέψεις – προτάσεις μου
1. Είναι άμεσης προτεραιότητας η εκπόνηση μελέτης στατικής επάρκειας του κτηρίου για δυο βασικούς λόγους. Πρώτο γιατί υπάρχουν παλαιότερες τοποθετήσεις μηχανικών της Περιφέρειας Κρήτης οι οποίοι θεωρούν στατικά ελλιπέστατο το κτήριο, που αυτό σημαίνει σοβαρό πρόβλημα σε περίπτωση σεισμού και δεύτερο διότι με την εκπόνηση της μελέτης θα φανούν οι πραγματικές ανάγκες του κτηρίου και η λύση των οποίων θα μπορεί να ενταχθεί σε κάποιο πρόγραμμα.
2. Εκπόνηση μελέτης για την λειτουργία ή κατεδάφιση του κλειστού γυμναστηρίου του σχολείου. Εδώ και περισσότερο από 7 χρόνια το εν λόγω κτήριο θεωρήθηκε στατικά ακατάλληλο κατά συνέπεια έπρεπε να κλείσει. Υπόψη μας ότι το εν λόγω κτήριο χρησιμοποιείτο από τα σχολεία και από τους αθλητικούς συλλόγους της περιοχής (ΑΟΚ, Κισαμικός). Τρείς είναι οι πιθανές λύσεις. Πρώτη να γίνουν επιπλέον μεταλλικές κολώνες και να ενισχύσουν την οροφή. Δεύτερη να κατεδαφιστεί η οροφή και να τοποθετηθούν μεταλλικές κολώνες και μεταλλική οροφή. Τρίτο να κατεδαφιστεί όλο το κτήριο και να εγκατασταθεί καινούργιο. Η μελέτη θα αποδείξει τι θα γίνει. Κρίνω όμως (σύμφωνα με τις προτάσεις των μηχανικών) ότι μάλλον είναι εφικτό να υλοποιηθεί μια από τις δυο πρώτες οι οποίες δεν κοστίζουν υπερβολικά και ούτε είναι χρονοβόρες.
3. Ένταξη του συγκροτήματος σε πρόγραμμα για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στην οροφή του κτηρίου το οποίο διαθέτει τεράστιες επιφάνειες με σωστό προσανατολισμό. Με τον τρόπο αυτό θα υπάρχει, διαπαιδαγώγηση των πολιτών και σοβαρό οικονομικό όφελος από την πώληση του ρεύματος στη ΔΕΗ
4. Αρχιτεκτονική διαμόρφωση των κτηρίων των εργαστηρίων των τμημάτων των μηχανολόγων και ηλεκτρολόγων. Με τον τρόπο αυτό και με μικρό κόστος θα έχουμε καλύτερα εργαστήρια και διαμόρφωση νέων αιθουσών εργαστηριακής διδασκαλίας. Το κόστος της εν λόγω εργασίας είναι λίγες εργατοώρες και μικρές τοπικές παρεμβάσεις.
5. Ανακατασκευή των WC στα εργαστήρια των μηχανολόγων και των ηλεκτρολόγων. Η σημερινή κατάσταση τους είναι από απαράδεκτη έως υγειονομικά επικίνδυνη.
6. Αυτονομία στη θέρμανση των κτηρίων των εργαστηρίων των μηχανολόγων, ηλεκτρολόγων, οχημάτων. Με αυτή τη μικρή παρέμβαση θα υπάρχει σοβαρό οικονομικό όφελος από τις τεράστιες διαρροές από τις σπασμένες σωλήνες του υπάρχοντος δικτύου
7. Σε συνεργασία με το γραφείο της διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Χανίων, να προωθηθεί η πώληση ή η απομάκρυνση των παλαιών μηχανημάτων που υπάρχουν στα εργαστήρια των μηχανολόγων τα οποία ούτε χρησιμοποιούνται, ούτε χρειάζονται, απλά καλύπτουν άσκοπα ένα μεγάλο μέρος του εργαστηρίου.
8. Λειτουργία στην Κίσαμο Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) (παλαιά ονομαζόταν τεχνικές σχολές). Χρειάζεται απόφαση και προώθηση από το δημοτικό συμβούλιο προς το υπουργείο Παιδείας και απαίτηση για υλοποίηση. Άλλωστε τα κτήρια, η υλικοτεχνική υποδομή και το προσωπικό υπάρχουν. Πρέπει να θυμηθούμε ότι ο σεβασμιότατος μητροπολίτης Ειρηναίος πριν 40 χρόνια έβλεπε την αναγκαιότητα τους και εμείς σήμερα (πολιτεία, φορείς εκπαίδευση) σφυρίζουμε αδιάφορα
Κάποιος μπορεί να θεωρήσει πολλά και υπερβολικά όσα έχω αναφέρει. Θεωρώ όμως ότι όποιος τα μελετήσει προσεκτικά βλέπει ότι μπορούν να ιεραρχηθούν και ορισμένα μπορούν να λυθούν άμεσα, άλλα πρέπει να λυθούν ανεξάρτητα το κόστος γιατί δεν γίνετε διαφορετικά (ασφάλεια μαθητών, καθηγητών) και άλλα μπορούν να δρομολογηθούν και να διεκδικηθούν.
Τέλος απευθυνόμενος σε εσένα κύριε δήμαρχε κύριε Σταθάκη όπως πολύ σωστά πήρες την πρωτοβουλία και ζήτησες την κοινωνία σύμμαχο σου για την αναβάθμιση του Κέντρου Υγείας της πόλης, το ίδιο κάνε και τώρα ενεργοποιώντας τους συλλόγους των γονέων, των καθηγητών και όλη την κοινωνία για ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης στη Κίσαμο. Όσο αφορά την κτηριακή υποδομή του ΕΠΑΛ και του Λυκείου, γνωρίζετε ότι όλων των κατοίκων της Κισάμου (και όχι μόνο) τα παιδιά από αυτά τα κτήρια περνούν τα ποιο καθοριστικά χρόνια της μαθητικής τους ζωής.
Σας ευχαριστώ
Ψωματάκης Μανόλης
Αγαπητοί κύριοι όπως πληροφορήθηκα από τα ΜΜΕ επισκεφτήκατε τα σχολεία της Κισάμου για να καταγράψετε τις ανάγκες και να διαπιστώσετε τις αναγκαίες δυνατές παρεμβάσεις που μπορούν να πραγματοποιηθούν.
Προς αυτή την κατεύθυνση βρίσκετε και αυτή η επιστολή μου, μια και δεν έγινε δυνατόν παρά την προσπάθεια μου εδώ και αρκετά χρόνια, να κατατεθεί και να διεκδικηθεί από τα αρμόδια όργανα (σύλλογο σχολείου) όπου και θα ήταν φυσικό
Σας παρουσιάζω τις σκέψεις – προτάσεις μου
1. Είναι άμεσης προτεραιότητας η εκπόνηση μελέτης στατικής επάρκειας του κτηρίου για δυο βασικούς λόγους. Πρώτο γιατί υπάρχουν παλαιότερες τοποθετήσεις μηχανικών της Περιφέρειας Κρήτης οι οποίοι θεωρούν στατικά ελλιπέστατο το κτήριο, που αυτό σημαίνει σοβαρό πρόβλημα σε περίπτωση σεισμού και δεύτερο διότι με την εκπόνηση της μελέτης θα φανούν οι πραγματικές ανάγκες του κτηρίου και η λύση των οποίων θα μπορεί να ενταχθεί σε κάποιο πρόγραμμα.
2. Εκπόνηση μελέτης για την λειτουργία ή κατεδάφιση του κλειστού γυμναστηρίου του σχολείου. Εδώ και περισσότερο από 7 χρόνια το εν λόγω κτήριο θεωρήθηκε στατικά ακατάλληλο κατά συνέπεια έπρεπε να κλείσει. Υπόψη μας ότι το εν λόγω κτήριο χρησιμοποιείτο από τα σχολεία και από τους αθλητικούς συλλόγους της περιοχής (ΑΟΚ, Κισαμικός). Τρείς είναι οι πιθανές λύσεις. Πρώτη να γίνουν επιπλέον μεταλλικές κολώνες και να ενισχύσουν την οροφή. Δεύτερη να κατεδαφιστεί η οροφή και να τοποθετηθούν μεταλλικές κολώνες και μεταλλική οροφή. Τρίτο να κατεδαφιστεί όλο το κτήριο και να εγκατασταθεί καινούργιο. Η μελέτη θα αποδείξει τι θα γίνει. Κρίνω όμως (σύμφωνα με τις προτάσεις των μηχανικών) ότι μάλλον είναι εφικτό να υλοποιηθεί μια από τις δυο πρώτες οι οποίες δεν κοστίζουν υπερβολικά και ούτε είναι χρονοβόρες.
3. Ένταξη του συγκροτήματος σε πρόγραμμα για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στην οροφή του κτηρίου το οποίο διαθέτει τεράστιες επιφάνειες με σωστό προσανατολισμό. Με τον τρόπο αυτό θα υπάρχει, διαπαιδαγώγηση των πολιτών και σοβαρό οικονομικό όφελος από την πώληση του ρεύματος στη ΔΕΗ
4. Αρχιτεκτονική διαμόρφωση των κτηρίων των εργαστηρίων των τμημάτων των μηχανολόγων και ηλεκτρολόγων. Με τον τρόπο αυτό και με μικρό κόστος θα έχουμε καλύτερα εργαστήρια και διαμόρφωση νέων αιθουσών εργαστηριακής διδασκαλίας. Το κόστος της εν λόγω εργασίας είναι λίγες εργατοώρες και μικρές τοπικές παρεμβάσεις.
5. Ανακατασκευή των WC στα εργαστήρια των μηχανολόγων και των ηλεκτρολόγων. Η σημερινή κατάσταση τους είναι από απαράδεκτη έως υγειονομικά επικίνδυνη.
6. Αυτονομία στη θέρμανση των κτηρίων των εργαστηρίων των μηχανολόγων, ηλεκτρολόγων, οχημάτων. Με αυτή τη μικρή παρέμβαση θα υπάρχει σοβαρό οικονομικό όφελος από τις τεράστιες διαρροές από τις σπασμένες σωλήνες του υπάρχοντος δικτύου
7. Σε συνεργασία με το γραφείο της διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Χανίων, να προωθηθεί η πώληση ή η απομάκρυνση των παλαιών μηχανημάτων που υπάρχουν στα εργαστήρια των μηχανολόγων τα οποία ούτε χρησιμοποιούνται, ούτε χρειάζονται, απλά καλύπτουν άσκοπα ένα μεγάλο μέρος του εργαστηρίου.
8. Λειτουργία στην Κίσαμο Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) (παλαιά ονομαζόταν τεχνικές σχολές). Χρειάζεται απόφαση και προώθηση από το δημοτικό συμβούλιο προς το υπουργείο Παιδείας και απαίτηση για υλοποίηση. Άλλωστε τα κτήρια, η υλικοτεχνική υποδομή και το προσωπικό υπάρχουν. Πρέπει να θυμηθούμε ότι ο σεβασμιότατος μητροπολίτης Ειρηναίος πριν 40 χρόνια έβλεπε την αναγκαιότητα τους και εμείς σήμερα (πολιτεία, φορείς εκπαίδευση) σφυρίζουμε αδιάφορα
Κάποιος μπορεί να θεωρήσει πολλά και υπερβολικά όσα έχω αναφέρει. Θεωρώ όμως ότι όποιος τα μελετήσει προσεκτικά βλέπει ότι μπορούν να ιεραρχηθούν και ορισμένα μπορούν να λυθούν άμεσα, άλλα πρέπει να λυθούν ανεξάρτητα το κόστος γιατί δεν γίνετε διαφορετικά (ασφάλεια μαθητών, καθηγητών) και άλλα μπορούν να δρομολογηθούν και να διεκδικηθούν.
Τέλος απευθυνόμενος σε εσένα κύριε δήμαρχε κύριε Σταθάκη όπως πολύ σωστά πήρες την πρωτοβουλία και ζήτησες την κοινωνία σύμμαχο σου για την αναβάθμιση του Κέντρου Υγείας της πόλης, το ίδιο κάνε και τώρα ενεργοποιώντας τους συλλόγους των γονέων, των καθηγητών και όλη την κοινωνία για ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης στη Κίσαμο. Όσο αφορά την κτηριακή υποδομή του ΕΠΑΛ και του Λυκείου, γνωρίζετε ότι όλων των κατοίκων της Κισάμου (και όχι μόνο) τα παιδιά από αυτά τα κτήρια περνούν τα ποιο καθοριστικά χρόνια της μαθητικής τους ζωής.
Σας ευχαριστώ
Ψωματάκης Μανόλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου