Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.






Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2021

ΝΤΟΥΜΠΑΡΕ ΣΤΗΝ ΑΝΗΦΟΡΑ ΤΟΥ ΛΑΡΔΑ

Από τις περιπτώσεις που κάνεις το σταυρό σου και ψάχνεις να δεις πως σώθηκες. Το σμαρτάκι, όπως λένε οι αυτόπτες μάρτυρες, μάλλον κτύπησε σε φρεάτιο αποχέτευσης ομβρίων και αφού διένυσε μια απόσταση στις δυο ρόδες έγειρε απλά και ωραία στην άκρη του δρόμου.. και όλοι κάνουν τον σταυρό τους γιατί θα μπορούσε να είχε άλλη κατάληξη αυτό το χτύπημα στο φρεάτιο... 

Στο τόπο του ατυχήματος έφτασε περιπολικό του Α.Τ Κισάμου για να καταγράψει το συμβάν... και να βρει πως ντούμπαρε στην ανηφόρα
Φώτο Α. Κ


 

ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021, εκφράζουμε προς το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας του Δήμου Κισάμου, ολόθερμες ευχές για μια καλή και δημιουργική χρονιά. 
Το όμορφο ταξίδι σας στη γνώση συνεχίζεται και όλοι εμείς είμαστε δίπλα σας, γονείς/κηδεμόνες, εκπαιδευτικοί και δημοτική αρχή, ελπίζοντας ότι οι υγειονομικές συνθήκες δεν θα σας στερήσουν άλλο τον δημιουργικό χρόνο της σχολικής αίθουσας, τη χαρά του διαλείμματος και την επαφή με τους συμμαθητές σας.
Να είστε συνεπείς, να έχετε πίστη στον εαυτό σας και εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς σας και είμαστε σίγουροι πως θα πετύχετε όλους σας τους στόχους.
Καλή σχολική χρονιά με υγεία και πρόοδο!
Ο Δήμαρχος                      Ο Αντιδήμαρχος
Γεώργιος Μυλωνάκης       Γεώργιος Χαχλάκης   

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΜΟΥΡΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΣΠΟΤΙΑ

Την Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου στις 5 το απόγευμα σας προσκαλούμε στη συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί στο πρώην Δημοτικό Σχολείο του χωριού μας, στο Μουρί Κισάμου. Το κύριο θέμα συζήτησης θα αφορά την αδεσποτία.
Η πρόσκληση είναι ανοιχτή προς κάθε ενδιαφερόμενο. Θα χαρούμε να σας δούμε και να συνομιλήσουμε για το πολύ σοβαρό θέμα των ανεπιτήρητων παραγωγικών ζώων.
Εκ του  Δ.Σ.

Ο ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ...

Χθες πέρασα από την Βίλα Τριβιζάν και μου ήρθε πάλι αυτό το ψυχοπλάκωμα που παθαίνω όταν βλέπω την ιστορία μας να θρουλλά μέσα στην αδιαφορία. Κάθε μέρα κι ένας τοίχος δεν αντέχει στο χρόνο και σωριάζεται κατάχαμα...
Και όπως μου έγραψε ο φίλος ΝΣ
Ο χρόνος ειν' ο άρχοντας κι ότι τ' αρέσει κάνει
την ομορφιά την καταλεί, τ' αρχοντικό ξεκάνει.
Άλλο ένα Βενετσιάνικο κτήριο που θα μπορούσε να σωθεί όχι βέβαια τώρα αλλά πριν κάμποσα χρόνια, αν το ιδιοκτησιακό καθεστώς το άφηνε... γίνεται ένα σωρό πέτρες δίχως ελπίδα να ξαναστηθεί αφού το κόστος θα ειναι τεράστιο. Φυσικά δεν είναι μόνο αυτή η βίλα υπάρχουν πάνω από 20 παρόμοια μνημεία στην περιοχή μας όλα όμως με νόμιμους και πολλούς ιδιοκτήτες. Εδώ λοιπόν είναι το ζητούμενο ... μπορεί ο δήμος να βρει τους ιδιοκτήτες και φυσικά να καταλάβουν οι ιδιοκτήτες ότι δεν υπάρχει άλλη σωτηρία για αυτά, παρά μόνο αν το κάνουν δώρο στον δήμο. Τότε ίσως να σωθεί; 
Αν γίνει έτσι (που έπρεπε να είχε γίνει εδώ και χρόνια), υπάρχουν κάποια προγράμματα που θα μπορούσαν να βοηθήσουν την κατάσταση. Ήδη τρέχει ένα -λήγει τέλος του μήνα- και υπάρχει η κατηγορία που θα μας χρηματοδοτούσαν μια μελέτη.
Μια μελέτη βέβαια που δεν μπορεί να την κάνει κανείς αν το ιδιοκτησιακό δεν ξεκαθαρίσει.

Πρόσκληση για υποβολή προτάσεων στον Άξονα Προτεραιότητας 2 «Βιώσιμη Ανάπτυξη με αναβάθμιση του περιβάλλοντος και αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στην Κρήτη» του ΕΠ Κρήτη 2014-2020 για τη Δράση 6.c.5: Μελέτες ωρίμανσης έργων Πολιτισμού, για το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Η ΕΥΔ ΕΠ Περιφέρειας Κρήτης καλεί τους Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού, Περιφέρεια Κρήτης, Δήμους Περιφέρειας Κρήτης, Λοιπούς φορείς καθ’ αρμοδιότητα για την υποβολή προτάσεων προκειμένου να ενταχθούν και χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο του παραπάνω Άξονα Προτεραιότητας του Επιχειρησιακού Προγράμματος Κρήτη 2014-2020.
Με την παρούσα δράση προβλέπεται η χρηματοδότηση μελετών ωρίμανσης έργων πολιτισμού που εμπίπτουν στις παρακάτω κατηγορίες :
– Αρχαιολογικά Μουσεία
– Ανάδειξη/ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων που προτείνονται να εγγραφούν στον κατάλογο πολιτιστικής κληρονομιάς UNESCO.
– Εμβληματικά μνημεία της Κρήτης συμπεριλαμβανομένων των ενετικών τειχών και των οχυρώσεων πόλεων.
Εμβληματικά κτίρια (κηρυγμένα μνημεία), για τα οποία προβλέπεται συγκεκριμένη χρήση (με αποφάσεις αρμοδίων οργάνων για τη χρήση τους) και η οποία είναι επιλέξιμη για συγχρηματοδότηση από τα ΕΔΕΤ.
ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΜΕΧΡΙ 30-09-2021

Μην περιμένετε από την αρχαιολογία να κάνει πρώτη μια τέτοια κίνηση αφού ξέρει και ξέρουμε τις δυσκολίες του ιδιοκτησιακού, όμως ο δήμος θα μπορούσε αν ήθελε και αν είχε φυσικά και την όρεξη να ψάξει εκτός από τους ιδιοκτήτες και για ... τέτοια προγράμματα.

Η Κίσαμος συνδυάζει τα δυο κατά ομολογία τουριστικά προϊόντα και είναι δημοφιλής προορισμός, πολλές καλές παραλίες και αρκετούς αρχαιολογικούς χώρους, φυσικά και τα δυο βρίσκονται στα χαμηλά ακόμα και στην εκτίμηση...όμως αν δεν κινηθούμε τα επόμενα χρόνια προς αυτές τις κατευθύνσεις με σωστά βήματα, κινδυνεύουν να χαθούν και τα δυο αυτά προσφερόμενα προϊόντα τουρισμού. 

Την παραπάνω πρόσκληση για χρηματοδότηση μνημείων μου την έστειλε ο Γιάννης Βιολάκης, ο οποίος είναι πάρα πολύ κατατοπισμένος σε τέτοια θέματα μιας και ψάχνει αφού αποδεδειγμένα αγαπά τον τόπο του. Η απορία μου είναι ότι ήταν και είναι μέλος της δημοτικής παράταξης που τώρα είναι στα πράγματα στο δήμο μας...γιατί άραγε δεν αξιοποιείται στο κομμάτι αυτό. Μα και μόνο να βρίσκει προγράμματα που θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν θα ήταν υπερπολύτιμος. Μήπως δεν θέλουμε; Όχι τον Γιάννη αλλά τα προγράμματα;  

ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ ΓΑΛΑΝΑΚΗ

 Στο Κοινωφελές ίδρυμα «Αγία Σοφία»
Με την ευκαιρία της εορτής της προστάτιδος του Κοινωφελούς Ιδρύματος «ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ», θα τελεσθεί την Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου στις 18.30, στην εκκλησία που βρίσκεται στον χώρο του Ιδρύματος στους Αγίους Πάντες Αποκορώνου, Εσπερινός και τρισάγιο στη μνήμη του μακαριστού Ιεράρχη Ειρηναίου Γαλανάκη, των γονέων, των ευεργετών και των δωρητών του Ιδρύματος, χοροστατούντος του Μητροπολίτου Κυδωνίας και Αποκορώνου Δαμασκηνού. 
Θα ακολουθήσει παρουσίαση του βιβλίου του Σταμάτη Αποστολάκη, «Το συγγραφικό έργο του Μητροπολίτη Ειρηναίου Γαλανάκη», έκδοση του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Αγία Σοφία» και του Μουσείου Τυπογραφίας.
Το βιβλίο θα παρουσιάσει η Μαρία Γαλανάκη, φιλόλογος-ψυχολόγος. Τα έσοδα από τις πωλήσεις του βιβλίου θα διατεθούν υπέρ του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», του Ιδρύματος.
Η εκδήλωση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Επαρχιακού Τύπου.

ΔΕΝ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΣΑΛΑΚΙΑ

Τα πασαλάκια παρά το πότισμα των καθηγητών και του επιστάτη στο χώρο των ΕΠΑΛ Κισάμου, εκεί που θα γίνουν τα εργαστήρια, δεν λένε να μεγαλώσουν... μάλιστα ένα δυο απ' αυτά ξεράθηκαν από το πολύ νερό. Υπολογίζω ότι η προσπάθεια να έχουμε εργαστήρια φέτος φαντάζει δύσκολη, μιας και σε λίγες μέρες θα ανοίξει και το σχολείο.
Φυσικά ούτε είναι ωραίο το θέαμα μέσα στο χώρο του σχολείου το θερμοκήπιο του Τμήματος Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος να θυμίζει ότι από εκεί κοντά πέρασε κάποιος τυφώνας...
Θα μου πείτε τώρα πολλά ζητάς, εδώ έχει τόσο χώρο, τόσες νέες προκάτ αίθουσες, άπλα και ήλιο.. τι άλλο θέλεις;  Ναι έχετε δίκιο άλλοι δεν έχουν τίποτα απ' όλα αυτά που έχουμε εμείς και προσφέρουμε απλόχερα στα παιδιά μας.
Προτεραιότητα θα έπρεπε να ήταν τα Λύκεια στην πόλη .... αλλά εμείς έχουμε ρίξει το βάρος αλλού....

 

21.000 ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΙ COVID-19 ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΙΣΑΜΟΥ

Από τις 20 Ιανουαρίου ως και σήμερα 21.000 εμβολιασμοί (μια ή και δυο δόσεις του εμβολίου) έγιναν από τους γιατρούς και το νοσηλευτικό προσωπικό του Κέντρου Υγείας Κισάμου, αυτό φαίνεται από τα επίσημα στοιχεία, όπως μας ανέφερε και η διευθύντρια του κα Νικολακάκη, η οποία πρόσθεσε ότι το Κ.Υ Κισάμου είναι από τα πρώτα εμβολιαστικά κέντρα στην Κρήτη. 
Ο μεγαλύτερος άνθρωπος που έχει εμβολιαστεί είναι 100 χρονών. Από την 1 Απριλίου, που ξεκινήσαν και τον εμβολιασμό των ευπαθών ομάδων υπάρχουν αρκετοί υπερήλικες άνω των 96 που έκαναν το εμβόλιο. Μάλιστα τον τελευταίο μήνα άρχισαν και οι εμβολιασμοί κατ' οίκον στις ευπαθείς ομάδες με την βοήθεια (αμάξι) του Αννουσάκειου Θεραπευτηρίου.

Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2021

ΑΓΙΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΝΕΟ ΚΙΣΣΑΜΙΚΟ

 Πραγματοποιήθηκε κανονικά χθες ο καθιερωμένος αγιασμός για την ομάδα του Νέου Κισσαμικού εν όψει της έναρξης για τη νέα αγωνιστική χρονιά στο Δημοτικό στάδιο Κισάμου.
Ο Νέος Κισσαμικός ξεκινάει προπονήσεις σε όλα του τα τμήματα τις επόμενες μέρες, κ5-6 κ8 κ10 κ12 κ14 και η κ16 όπου τα παιδιά θα κάνουν προπονήσεις με την ομάδα του Νέου Κισάμικου ώστε να εξοικειώνονται μιας και η στρατηγική της ομάδας είναι να ακολουθούν την αποστολή κάθε παιχνίδι δυο ως τρεις νεαροί ποδοσφαιριστές.
Προπονητές θα είναι το δίδυμο Βεστάκης- Σημαντηράκης με καθένα να έχει από δυο τμήματα ακαδημιών και τον Λευτέρη Βεστάκη να προπονεί την κ16 και τον Νέο Κισσαμικό.
Επίσης πολύ σημαντικό είναι ότι κοντά στην ομάδα θα βρίσκεται και τεχνικός σύμβουλος της Π.Α.Ε  Κισαμικός -Χανιά, Γιώργος Αμανατίδης για συμβουλές αλλά και  ανεύρεση ταλέντων. 
Η ομάδα πέρυσι ήταν από τις διεκδικήτριες της ανόδου στην Α΄ τοπικό Χανίων αλλά η πανδημία στέρησε για δεύτερη συνεχόμενη φορά να πανηγυρίσουν άνοδο οι πιτσιρικάδες της Κισάμου. Ας ελπίσουμε ότι φέτος θα τα καταφέρουν.


ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΜΙΚΗ

Η Ένωση Πολιτιστικών Φορέων Επαρχίας Κισάμου αποχαιρετά σήμερα, το μεγάλο Μίκη Θεοδωράκη, τον πολυτάλαντο, τον πολυδιάστατο, τον πολυσύνθετο, τον πολυδύναμο, ο οποίος με τον οραματικό δυναμισμό του μπόρεσε να αγγίξει την καρδιά του λαού, την καρδιά των λαών, (γιατί ο Μίκης ήταν οικουμενικός συνθέτης).
Τον «ουρανομίκη» Μίκη, όπως τον αποκάλεσε, κάποτε, ο μακαριστός Μητροπολίτης Κισσάμου και Σελίνου, Ειρηναίος, υποκλινόμενος στο μεγαλείο του.
Το Μίκη που μπόρεσε να δώσει στους ανθρώπους  την ψυχική ανάταση που χρειάζονταν ώστε να ξεσηκωθούν και να παλέψουν για το δίκιο τους.
Τον Μίκη που, όπως είπε κάποτε η αείμνηστη Μελίνα Μερκούρη, «κατέβασε την ποίηση στο πεζοδρόμιο», την έντυσε με μουσικές και μέσα από τις ερμηνείες μεγάλων ερμηνευτών την έκανε κτήμα των λαών.
Ο Μίκης Θεοδωράκης υπογράφει το μεγαλείο του έργου του με το μεγαλείο της ζωής, των αξιών και των ιδανικών του. Ήταν πάντα παρών στους αγώνες του λαού μας για Ψωμί- Παιδεία-Ελευθερία - Δημοκρατία. Ήταν συνοδοιπόρος στους αγώνες για μια καλύτερη ζωή, τόσο για τους εργαζομένους της πατρίδας μας όσο και για ολόκληρο τον ελληνικό λαό.
Το έργο του αποτελεί κομμάτι του παγκόσμιου Ελληνικού Πολιτισμού και φάρο για τις επόμενες γενιές.
Κίσαμος 9-9-2021

ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Κισσάμου, κατά τη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε  στις 07 Σεπτεμβρίου 2021, αποφάσισε την έκδοση ψηφίσματος για τον θάνατο του μεγάλου μουσικοσυνθέτη μας Μίκη Θεοδωράκη, ως ένδειξη πένθους και ελάχιστου φόρου τιμής.
Με αυτό το ψήφισμα, που είναι το λιγότερο που μπορούμε να πράξουμε, αποχαιρετάμε τον Μίκη Θεοδωράκη, τον μουσικό γίγαντα, ο οποίος έδωσε στον Ελληνικό λαό τη δυνατότητα να γνωρίσει την ποίηση των σημαντικότερων ποιητών της Ελληνικής Γραμματείας. Μία από τις κορυφαίες προσωπικότητες της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας που ανέδειξε στο εξωτερικό τον ηρωισμό των Ελλήνων για την υπεράσπιση της δημοκρατίας απέναντι στο φασισμό και στη δικτατορία.
Η Κίσσαμος, τόπος καταγωγής των προγόνων του, συγκινημένη τον αποχαιρετά.
Οι μελωδίες του θα συνεχίσουν  να ζουν στις ψυχές όλων μας και με τα τραγούδια του θα μεγαλώνουν οι επόμενες γενιές των Ελλήνων και του κόσμου.
«ΟυρανοΜίκη» μας, ο ήλιος της δικαιοσύνης σου θα λάμπει πάντοτε!
Το Δημοτικό Συμβούλιο, αφού τήρησε ενός λεπτού σιγή, αποφάσισε ομόφωνα:
    Να εκφράσει προς την οικογένεια του εκλιπόντος, την βαθιά θλίψη του, την συμπαράσταση στο βαρύ πένθος τους και τα ειλικρινή και θερμά συλλυπητήρια του.
1. Ο Δήμαρχος και μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου να συμμετέχουν στο λαϊκό προσκύνημα στον Ι.Μ.Ν. Εισοδίων Θεοτόκου και στην εξόδιο ακολουθία την Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου, ημέρα ταφής του. 
2. Να πραγματοποιηθεί μουσική εκδήλωση εις μνήμη του Μίκη Θεοδωράκη.
3. Να προταθεί στην Επιτροπή Ονοματοδοσίας, να δοθεί η ονομασία «Μίκη Θεοδωράκη» σε μία οδό της πόλης της Κισάμου. 
4. Να επιδοθεί το παρόν ψήφισμα στην οικογένεια του εκλιπόντος και να δημοσιευθεί στον Τοπικό Τύπο.  
Εκ του Δήμου.

Ο ΜΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΜΟΣΧΑ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΤΩΝ ΙΜΙΩΝ

Tου Κυριάκου Ροδουσάκη
Πρέσβεως E.T
Πρώην Πρέσβεως της Ελλάδας στη Μόσχα (1994-1997)

Από το 1995 μέχρι τό 2000 Γενικός Καλλιτεχνικός Διευθυντής τού εμβληματικού Θεάτρου Μπολσόι στή Μόσχα είχε αναλάβει ο διάσημος χορευτής Βλαντιμίρ Βασίλιεφ (γεν. 1940 στη Μόσχα), ο οποίος υπήρξε και πρώτος χορευτής στο ρόλο τού Ζορμπά στο ομώνυμο μπαλέτο τού Μίκη Θεοδωράκη στην αρένα τής Βερόνας (1988) στην Αργεντινή και αλλού. Ο Βασίλιεφ αποτελεί για τούς Ρώσους ένα θρύλο τού ανδρικού χορού, στο ύψος του Νουρέγιεφ καί τού Μπαρίσνικοφ. Δεν έχει εμφανιστεί πολύ έξω από τη Ρωσία και δεν είναι το ίδιο γνωστός στο εξωτερικό, αλλά η ισότιμη καλλιτεχνική αξία του είναι αναμφισβήτητη. Είχε λάβει πρώτος και τη διάκριση του Καλύτερου χορευτή στον Κόσμο. Ο Βασίλιεφ ενσάρκωσε από την αρχή στο Μπολσόι το νέο ιδεώδες τού αρρενωπού χορευτή, ιδιαίτερα ονομαστός ως ιδανικός Σπάρτακος στο ομώνυμο μπαλέτο τού Χατσατουριάν μέ το φημισμένο άλμα του και τις χαρακτηριστικές στροφές του. Με τη κορυφαία επίσης χορεύτρια σύζυγό του Εκατερίνα Μαξίμοβα, πρώτη  χορεύτρια και εκείνη του Μπολσόι αποτέλεσαν για τριάντα χρόνια το μαγικό χορευτικό ζευγάρι του Μπολσόι σέ ιστορικούς χορευτικούς ρόλους.
Ο Βασίλιεφ, έτρεφε  απέραντο θαυμασμό και σεβασμό προς τον Μίκη Θεοδωράκη με τον οποίον είχαν μοιραστεί θριάμβους με το μπαλέτο* Ζορμπάς* στην αρένα τής Βερόνας με 18.000 θεατές και σέ άλλα θέατρα σέ Ευρώπη καί Αμερική.  .
ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΒΑΣΙΛΙΕΦ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΜΠΟΛΣΟΙ,
ΜΟΣΧΑ 1995-2000 
 
ΧΟΡΕΥΤΗΣ ΣΤΟ ΡΟΛΟ ΖΟΡΜΠΑ ΣΤΟ ΟΜΩΝΥΜΟ ΜΠΑΛΕΤΟ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
    ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΒΡΑΔΥΑΣ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗΣ ΣΤΗ ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ
    ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
 Σέ διαδοχικές συζητήσεις μας με το Βασίλιεφ καταλήξαμε πώς σέ ένα κλασικό λυρικό θέατρο όπως το Μπολσόι θα άρμοζε μια βραδιά αφιερωμένη στη μεγάλη Ελληνίδα-ίνδαλμα Μαρία Κάλλας, η οποία είχε φανατικούς θαυμαστές και στη Ρωσία, όπως και παντού. Τελικά, κατά μια ανεπιθύμητη ασφαλώς σύμπτωση, η Τρίτη βράδυ 30ής Ιανουαρίου 1996 (ημερομηνία που έμελλε να σημαδευτεί από τη κρίση των Ιμίων)  προγραμματίστηκε καί αναγγέλθηκε  ως* βραδιά Κάλλας* στο Μπολσόι με οργάνωση τού Θεάτρου Μπολσόι και της Ελληνικής Πρεσβείας Μόσχας. Με δική του πρωτοβουλία ο Βασίλιεφ είπε να καλέσουμε και το Μίκη να διευθύνει ένα κομμάτι δικό του σέ ένα μέρος τής εκδήλωσης, όπως και έγινε. Ο Μίκης δέχτηκε και ήρθε μέ τή σύζυγό του Μυρτώ στη Μόσχα για την εκδήλωση.
                                   ΚΡΙΣΗ ΙΜΙΩΝ
 Όσο πλησίαζε πάντως η βραδιά της εκδήλωσης, είχαν αρχίσει δε και οι δοκιμές του Μίκη με τούς άλλους καλλιτέχνες, όπως και η οργάνωση τής δεξίωσης στην Πρεσβεία προς τιμήν του, τη παραμονή τής βραδιάς Κάλλας, τα νέφη τής κρίσης των Ιμίων πύκνωναν όπως και οι Τουρκικές προκλήσεις και απειλές. Το Υπουργείο από την Αθήνα είχε διαβιβάσει  ήδη εντολές στις Πρεσβείες για σχετικά επείγοντα διαβήματα προς τα ομόλογα Υπουργεία  Εξωτερικών. Από την Δευτέρα 29 και ιδιαίτερα Τρίτη 30 Ιανουαρίου πρωί έγιναν δύο διαβήματα από τον υπογράφοντα προς τούς αρμόδιους Ρώσους  Υφυπουργούς Εξωτερικών (τον ένα αρμόδιο για περιοχή Ελλάδας και τον άλλο για περιοχή Τουρκίας) με έγγραφα υπομνήματα που επεξηγούσαν την τουρκική πρόκληση και απειλή και με αίτημα για παρέμβαση και έκδοση σχετικής επίσημης ρωσικής δήλωσης. Στον μοσχοβίτικο τύπο και πρακτορεία δόθηκαν επίσης ανάλογα δελτία τύπου, έγιναν δε και προφορικές παρεμβάσεις προς γνωστούς δημοσιογράφους και επεξηγήσεις σχετικά με τις τουρκικές προκλήσεις.
ΛΑΜΠΡΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΛΥΡΙΚΕΣ ΦΩΝΕΣ ΜΠΟΛΣΟΙ- ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΦΙΝΑΛΕ ΜΕ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
Η εκδήλωση πάντως -αφιέρωμα στη Μαρία Κάλλας-  το ίδιο βράδυ υπήρξε λαμπρή και άρτια οργανωμένη από τον Βασίλιεφ και τούς συνεργάτες του, ένα άψογο πραγματικά καί υψηλότατου επιπέδου αφιέρωμα  προς τη μεγάλη ντίβα. Το μεγαλύτερο μέρος κάλυψαν οι καλύτερες λυρικές γυναικείες φωνές τού Μπολσόι, κυρίως με άριες από το ρεπερτόριο της Μαρίας Κάλλας, όπως Νόρμα τού Μπελίνι,  Μήδεια τού Κερουμπίνι, Τόσκα τού Πουτσίνι, Τραβιάτα και Τροβατόρε του Βέρντι, Κάρμεν τού Μπιζέ κ.ά.. Το τελευταίο μέρος έκλεισε μέ την  θεαματική όπως πάντα διεύθυνση τού Μίκη Θεοδωράκη, κυρίαρχου με το ανάστημά του και τη κίνηση της μπαγκέτας του, μέσα στην ιστορική κατάμεστη  αίθουσα του Μπολσόι, με μια ημίωρη μελωδία ήρεμη, με ελεγειακή απόχρωση. Κατά την ώρα της εκτέλεσης τής συνθέσεως του Μίκη, ο Βασίλιεφ είχε σχεδιάσει και μια ταυτόχρονη χορογραφική παρουσία-παραπομπή στη ζωή τής Μαρίας Κάλλας. Την συναρπαστική πραγματικά  χορογραφική εκτέλεση, εναρμονισμένη με τούς αναβαθμούς της μουσικής τού διευθύνοντος συνθέτη, είχε αναθέσει ο Βασίλιεφ στήν πρώτη χορεύτρια τού Μπολσόι, μια εντυπωσιακή όμορφη χορεύτρια, ασυνήθιστα ψηλή, ο πατέρας τής οποίας υπήρξε διάσημος πρώτος χορευτής του Μπολσόι στα χρόνια του, όπως έλεγαν εκείνο το βράδυ. Οι κινήσεις της αποτύπωναν όλες τίς διακυμάνσεις τής ζωής της μεγάλης ντίβας, από το θρίαμβο και την αποθέωση, μέχρι το τέλος και τη τελική έκλειψη. Με το τέλος τής μελωδίας και το κλείσιμο τής εκδήλωσης, κατέβηκε αυτόματα η μορφή της Μαρίας Κάλλας από την κορυφή τής σκηνής πού ήταν αναρτημένη κατά τη διάρκεια τής εκδήλωσης και η χορεύτρια  πού μόλις είχε τελειώσει τη χορογραφική της εκτέλεση, άδραξε την εικόνα τής ντίβας και την ασπάστηκε. Το χειροκρότημα και οι εκδηλώσεις όλου τού θεάτρου υπήρξαν ενθουσιώδεις. Οι εκδηλώσεις θαυμασμού προς τον Μίκη φάνηκαν και κατά τη διάρκεια τής δεξίωσης πού ακολούθησε στο φουαγιέ τού θεάτρου, όπου παρευρίσκονταν προσκαλεσμένοι κορυφαίοι εκπρόσωποι τού πολιτικού, καλλιτεχνικού και διπλωματικού κόσμου της Ρωσικής Πρωτεύουσας. Η παρουσία τού Μίκη υπήρξε ασφαλώς ο βασικός συντελεστής τής λαμπρότητας και επιτυχίας τού μουσικού αφιερώματος προς τη Μαρία Κάλλας στο Μπολσόι. Το δε φωτεινό παγκόσμιο εκτόπισμα και των δύο μαζί- Μαρίας Κάλλας και Μίκη Θεοδωράκη- είχαν χαρίσει εκείνο το βράδυ, εξαιρετική πρόσθετη λάμψη στη διαχρονική ακτινοβολία τής Ελλάδας, σε ένα πολιτιστικό Κέντρο με υψηλό καλλιτεχνικό και αισθητικό κριτήριο όπως η Μόσχα, κατά την ώρα μάλιστα μας εθνικά κρίσιμης περίστασης.
                         ΕΠΙΣΗΜΗ ΡΩΣΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΙΜΙΑ
Την επομένη Τετάρτη 31 Ιανουαρίου το πρωί αναχώρησε ο Μίκης για την Αθήνα με τη σύζυγό του, στη συνέχεια δε τής αποφράδας εκείνης μέρας η κρίση έφτασε στο τραγικό αποκορύφωμά της. Η Τσιλέρ με τα Ίμια ανατίναζε το κλίμα *Μη Πολέμου* όπως λεγόταν τότε, πού είχαν καλλιεργήσει με τον Οζάλ από το 1988, οι Ανδρέας Παπανδρέου και Κωνσταντίνος Μητσοτάκης στη συνέχεια, εξουδετέρωνε δε και όλες τις κινήσεις φιλίας μεταξύ των δύο λαών, ελληνικού και τουρκικού, όπως εκείνη τού Μίκη με τον Τούρκο μουσικό Λιβανελί.
Το Ρωσικό Υπουργείο των Εξωτερικών, ύστερα από τα στερεότυπα γνώριμα από τη σοβιετική εποχή ερωτήματα (*η κρίση δεν αφορά διαφορά μεταξύ συμμάχων νατοικών κρατών*?) δημοσίευσε τελικά μια άκρως ικανοποιητική για την ελληνική πλευρά δήλωση με σαφείς αιχμές κατά τής τουρκικής επιθετικότητας. Ακόμη και σήμερα θέλει να πιστεύει ο υπογράφων, ότι στην έκδοση της δήλωσης αυτής συνετέλεσε και η ατμόσφαιρα τής λαμπρής βραδιάς Κάλλας στο Μπολσόι με τη παρουσία και της δημοφιλούς ανέκαθεν στη Ρωσία προσωπικότητας του Μίκη Θεοδωράκη.
                        ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ ΑΡΓΟΤΕΡΑ.   
Ύστερα από μερικούς μήνες, ο Μίκης Θεοδωράκης ήρθε και πάλι στη Ρωσία μαζί με τη σύζυγό του Μυρτώ, στην Αγία Πετρούπολη αυτή τη φορά, για να ηχογραφήσει την Λειτουργία τού Ιωάννη Χρυσοστόμου με τη χορωδία τού θεάτρου Μαριίνσκι. Χωρίς υποχρεώσεις και εκδηλώσεις τώρα, με όλη την ατμόσφαιρα τής κοιτίδας τής Οκτωβριανής Επανάστασης με τίς σκιές του Μουσόργκσκι, του Σοστακόβιτς καί τού Ντοστογιέφσκι να πλανώνται στον ουρανό τής Αγίας Πετρούπολης, ο Μίκης με την ανεξάντλητη μνήμη του ξεδίπλωσε, πολλές από τίς αναμνήσεις του. Κυρίως από τα ταξίδια του στη Σοβιετική Ένωση για να συμφιλιώσει Ζαχαριαδικούς και αντιπάλους, όπως και στη Μόσχα με τον Γιάννη Ρίτσο το 1977 για να παρουσιάσει την Πρώτη Συμφωνία του, διηγούμενος και όλα τα παράλληλα ενδοκομματικά παρασκήνια τής περιόδου.
                                  ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ  
Από τα μουσικά περιέγραφε, μεταξύ άλλων τη συνεργασία με το Σεφέρη και τη περιέργεια και αρχική απορία τού σοβαρού Πρέσβη- Ποιητή για το πώς και σέ ποιο βαθμό αποδέχεται το κοινό τή μελοποιημένη ποίησή του και μάλιστα το κοινό των νυχτερινών κέντρων της Αθήνας, όπου *Το περιγιάλι το κρυφό* πάντως, ήταν ήδη στο στόμα όλων. Ο συνθέτης έφερε ο ίδιος τον έκπληκτο ποιητή στα νυχτερινά αυτά αθηναίικά κέντρα για να διαπιστώσει επί τόπου και να χαρεί πού τραγουδιέται η ποίησή του από το κόσμο. Αναφέρθηκε ακόμα στους Αμερικάνους του Χόλυγουντ και στις δελεαστικές προσφορές τους για συνεργασία με μεγάλα συμβόλαια και μόνιμη εγκατάσταση στην Αμερική ύστερα από τη καταπληκτική  επιτυχία τού Ζορμπά, προτάσεις τίς οποίες όμως απέρριψε ο Μίκης γιατί είχε αποφασίσει να επιστρέψει οριστικά στην Ελλάδα από το Παρίσι.. Μίλησε επίσης για τη μουσικότητα τού ρωσικού λαού με τίς ηλικιωμένες αλλά και νεότερες Ρωσίδες να ψάλλουν ομαδικά, όλες με δεύτερες και τρίτες φωνές με χορωδιακή αρμονία μέσα στις ρωσικές εκκλησίες
                                         ΚΡΗΤΙΚΗ ΡΙΖΑ.
Στις οικογενειακές καί κρητικές αναδρομές του εξάλλου, ιδιαίτερη ήταν η αναφορά τού Μίκη στον υπομονετικό αλλά καί φιλοσοφημένο κρητικό πατέρα του  Γεώργιο Θεοδωράκη, φύλακα άγγελο κατά τη περιπετειώδη πορεία τού επαναστάτη γιού του Μίκη. Μιλώντας με την ευκαιρία για τή δίχρονη νεανική παραμονή του στη Κρήτη 1949-50 μετά τη Μακρόνησο, ο Μίκης αποκάλυψε ότι κατά τη διάρκεια ενός γάμου στο Κολυμπάρι Κισάμου, έξω από τα Χανιά, μέσα από τούς ρυθμούς τού συρτού και τού χορού τής νύφης όλη τη μέρα και όλο το βράδυ, θεμελίωσε ένα από τούς βασικούς πυλώνες (την κρητική ρίζα) της μουσικής του έμπνευσης. Αυτή η έμπνευση αποτυπώθηκε με τον* Χορό Χανιώτικο* για πιάνο και ορχήστρα με την Αλίκη Βατικιώτη στο πιάνο πρώτα στο Ωδείο Χανίων ήδη το 1951, με την ένταξη τού ίδιου χορού αργότερα το 1961 με λαϊκή ορχήστρα στη ταινία ΣΥΝΟΙΚΙΑ Τ' ΟΝΕΙΡΟ με τον Αλέκο Αλεξανδράκη να χορεύει τον κρητικό χορό. Ασφαλώς δε και με τη πληθωρική παρουσίαση τού κρητικού χορού από τον Αντονυ Κουήν στό θρυλικό ΖΟΡΜΠΑ τού Κακογιάννη αργότερα Η σύνδεση πάντως του μεγάλου συνθέτη με την Κρήτη δεν είχε σχέση μόνο με την ισχυρή έστω μουσική κρητική έμπνευση. Η συζήτηση πού έγινε τίς μέρες αυτές για την έγγραφη μάλιστα επιθυμία τού Οικουμενικού Μίκη να ταφεί στη Κρήτη, δείχνει πώς ο δεσμός του με τη πατρώα  Γη ήταν πολύ βαθύτερος, υπαρξιακός θα λέγαμε, καθώς συνδέεται ασφαλώς και με τούς αγαπημένους του γονείς καί αδελφό Γιάννη πού αναπαύονται στο γενέθλιο Γαλατά Χανίων
                        ΜΟΝΙΜΟ ΣΥΜΒΟΛΟ, ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΥΣΗ
 Προνομιακές πραγματικά είναι παρόμοιες στιγμές προσωπικής πνευματικής απόλαυσης  από την επαφή και συνομιλία με το πνεύμα μιας μοναδικής, ιστορικής, χαρισματικής Προσωπικότητας και Ιδιοφυίας, σμιλεμένης στο αμόνι της πάλης και τού αγώνα, πού κυριάρχησε για πολλές αδιάκοπες δεκαετίες στο πολιτικό, αγωνιστικό και πνευματικό προσκήνιο τής Χώρας. Οι ευτυχείς αυτές αναμνήσεις κάτω από τη φιλόξενη Ρωσική σκέπη,, 25 ήδη χρόνια πριν, ας αποτελέσουν σπονδή Μνήμης, Θαυμασμού και Τιμής προς τον αιώνιο Αγωνιστή και ανεπανάληπτο Δημιουργό Μίκη Θεοδωράκη, μόνιμο πλέον σύμβολο, παράδειγμα και έμπνευση και για τίς επερχόμενες γενιές Ελλήνων και για τούς καινούργιους αγώνες των νέων καιρών πού τούς περιμένουν.


ΜΕ ΓΡΗΓΟΡΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Η ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΒΑΣΗΣ ΣΤΟΝ ΚΑΜΑΡΙΑΝΟ ΠΟΤΑΜΟ

Ευτυχώς χθες στο τροχαίο στην είσοδο της πόλης λόγω της ολισθηρότητας του δρόμου, στην γέφυρα του Καμαριανού ποταμού, δεν είχαμε τα χειρότερα, από την μια να περνούσαν περισσότεροι εκείνη την στιγμή άνθρωποι από την κατεστραμμένη διάβαση και να έπεφτε το αυτοκίνητο πάνω τους, αλλά και που το αυτοκίνητο κρατήθηκε στα όρια για να μην βρεθεί στο ποτάμι.
Όπως έμαθα η δημοτική αρχή ήδη ξεκίνησε τις διαδικασίες για αντικατάσταση της διάβασης και κατασκευή ξανά του στηθαίου και από την εσωτερική μεριά που ήταν κατεστραμμένο εδώ και κάμποσα χρόνια. Ας ελπίσουμε ότι θα φτιαχτεί όσο το δυνατόν συντομότερα, μιας και το σημείο είναι αρκετά επικίνδυνο. Πάντως η εικόνα σε εκείνο το σημείο δεν είναι η καλύτερη και να μην ξεχνάμε ότι από εκεί πριν από 2χρόνια περνούσαν καθημερινά πολλοί μαθητές.

ΕΠΙΤΑΦΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΙΚΗ

Γράφει ο Γιώργος Πευκιανάκης
Τούτο το χώμα είναι δικό του και δικό μας
Εδώ αναπαύεται
Η μόνη ανάπαυση της ζωής του
Η στερνή του ικανοποίηση 
Να κείτεται μαζί με τους αγαπημένους
Στην πατρίδα γη των Χανιών της Κρήτης

Χάρις στην προνοητικότητα του Μίκη και την δημιουργική πρωτοβουλία των Χανιωτών φίλων, η ιδιαίτερη πατρίδα του ο Γαλατάς, τα Χανιά και η κρητική γη αγκαλιάζουν τον «αθάνατο» ουρανοΜίκη πλήρη ημερών και από καιρό ως ζώσα πλέον αιωνιότητα.
Ο μακαριστός Ειρηναίος εκτιμούσε και θαύμαζε πνευματικά αναστήματα καθώς διέκρινε τη δωρεά του Θεού σε ανθρώπους με παγκόσμια εμβέλεια –πέρα από το σύστημα της καθεστηκυίας τάξης – Ουρανομίκης λοιπόν βαπτίστηκε ενώπιον χιλιάδων λαού ο Μίκης και τώρα βέβαιοι για την  ουράνια υποδοχή του.
Στην τελευταία μας επίσκεψη στον Ειρηναίο με πολύ γνωστό του θεολόγου -δυσκολεύτηκε στην αναγνώριση- πηγαίναμε σε θεολογικό συνέδριο στο Ρέθυμνο και είχε να τον δει χρόνια. Είναι εκείνες οι δύσκολες συναντήσεις με άνθρωπο στα βαθιά γεράματα. Τα γνωστά- τι κάνετε και κάποια αμηχανία- σιωπή- ο Ειρηναίος: «κι εμείς οι θεολόγοι του λέει εγκαταλείπομε το Χριστό και ασχολούμαστε με «αγιουλάκια» κι άλλα τυπικά.»  Ακούμε συγκατανεύοντας και μετά από λίγο- « και κάποιοι από μας θεολόγοι και δεσποτάδες βιαζόμαστε ν’ αγιάσομε προτού γίνομε άνθρωποι»
Σίγουρα οι ουρανοί αγάλλονται στην υποδοχή του Μ. Θ, δικαιωματικά από τον Ειρηναίο, έχει να δεχτεί και να παρουσιάσει «τον Άνθρωπο» τον παγκόσμια καταξιωμένο αγωνιστή για την κοινωνική δικαιοσύνη και την πνευματική- πολιτιστική ανάπτυξη- την αφύπνιση των συνειδήσεων- κατά τον Ειρηναίο.
Διαμαρτυρόμενος  πάντα ως πληθωρικός μουσικός για την υποτίμηση του πολιτισμού - ήθελε πολυπληθείς ορχήστρες-  τώρα στη γειτονιά των αγγέλλων και των αρχαγγέλων σίγουρα θα πλαισιώσει την υπερκόσμια ορχήστρα του και θα ψάλλουν με τόσους συντρόφους συναγωνιστές ποιητές τραγουδιστές και συνεργάτες το «Άξιον Εστί» κ,λπ, και τόσα άλλα, από το ανεξάντλητο ρεπερτόριο  του.
Ίσως ζηλέψουν κάπως οι πρώτοι των μεγάλων ο Σεφέρης και ο Ελύτης γιατί στη ζυγαριά των Νόμπελ, ανήκει και στον Θεοδωράκη εξίσου.
Ας αφήσομε τον εθνάρχη μας Βενιζέλο, αυτός είναι ο μεγάλος συγγενής μας αλλά ο Καραμανλής; Μόνο ο Μίκης μες στο σκοτάδι της δικτατορίας ενάντια στην στενή αριστερή ιδεολογία και τις κομματικές ιδεοληψίες, κόντρα στο συναίσθημα είδε την λύση και κατά σημαντικό τρόπο επέβαλλε ως νέο εθνάρχη και τον Κ. Καραμανλή.
Στο βιβλίο του «τελευταίος πειρασμός» ο Καζαντζάκης τελειώνει με τον Χριστό στον σταυρό και την φράση του «τετέλεσται» και ήταν σαν ν’ άρχιζαν όλα.. Σταυραναστάσιμος θάνατος ;
Επειδή ήδη ο Μ. Θ τιμάται και ως ο μεγάλος πατριώτης με την υποθήκη και της διαθήκης του η «Ενότητα των Ελλήνων» οι αναλυτές και ερμηνευτές θα φθάσουν στο Πλάτωνα και τον Σωκράτη που δεν μπορεί παρά και αυτοί να τον χαιρετίσουν ως τον γνήσιο πατριώτη που συνέβαλλε να διαχωρίζομε  την πατριδοκαπηλία της εθνικοφροσύνης των αγραμμάτων εξουσιαστών αφού για τον Θεοδωράκη με ανιδιοτέλεια και ιδεαλισμό ο αγώνας του ήταν «Μητρός τε και πατρός τε και  και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον και αγιότερον  εστί η πατρίς και εν μείζονι μοίρα παρά θεών και ανθρώπων»
(από το άσμα ηρωικό και πένθιμο για τον χαμένο ανθυπολοχαγό της Αλβανίας του Οδυσσέα Ελύτη)
Κείνοι που πράξαν το κακό τους πήρε μαύρο σύννεφο
Μα κείνος που τ ’αντίκρυσε, στους δρόμους τ’ ουρανού
Ανεβαίνει τώρα μοναχός κι ολόλαμπρος
Ο κόσμος όλος είναι αληθινά μεγάλος
Σύντροφοι καλοί σύντροφοι μου, εδώ η ζωή αρχίζει
Αγιάζι ουράνιας ομορφιάς γυαλίζει στα μαλλιά του 
Μακριά χτυπούν καμπάνες από κρύσταλλο
Αύριο, αύριο, αύριο το Πάσχα του Θεού.

ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ

Το Παράρτημα Χανίων της Πανελλήνιας Ένωσης Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης και Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ), με θλίψη αλλά και υπερηφάνεια και συγκίνηση, αποχαιρετά τον συναγωνιστή Αντιστασιακό ΕΑΜίτη Μίκη Θεοδωράκη, που με τους αγώνες του και το τεράστιο και μεγαλειώδες καλλιτεχνικό -πολιτιστικό του έργο τραγούδησε τους καημούς και τα οράματα του λαού μας για μια ζωή χωρίς καταπίεση και αδικία. Ήταν δημιουργός της μαχόμενης τέχνης στη μουσική, με έργο που πήγαζε από το λαό και τους αγώνες του, από τους οποίους ο ίδιος εμπνέονταν και με τους οποίους ζυμωνόταν συμμετέχοντας ενεργά. Έργο που έδινε μεγάλη δύναμη στον αγωνιζόμενο λαό.
Ο Μ. Θεοδωράκης από 17 μόλις χρονών οργανώθηκε στο ΕΑΜ και λίγο μετά στο ΚΚΕ, παίρνοντας μέρος στην Εθνική Αντίσταση. Τον ηρωικό Δεκέμβρη του '44 πολέμησε στη μάχη της Αθήνας, το λαό της οποίας έπνιξαν στο αίμα οι ντόπιοι αστοί και οι Άγγλοι σύμμαχοί τους. Μετά την ήττα του Δημοκρατικού Στρατού μοιράστηκε με τους συντρόφους του τις άγριες διώξεις του αστικού κράτους που τον εξόρισε αρχικά στην Ικαρία και στη συνέχεια στη μαρτυρική Μακρόνησο, όπου βασανίστηκε άγρια.
Σ' όλη του τη ζωή τίμησε την Αντίσταση και τους αγωνιστές της στους οποίους ανήκε και ο ίδιος, στηρίζοντας με πολλούς τρόπους το έργο της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ, αλλά και το Σπίτι του Αγωνιστή στο οποίο υπήρξε συνιδρυτικό μέλος και πρόεδρός του, συνεισφέροντας στο σημαντικό έργο του Ιδρύματος για την στήριξη και περίθαλψη των ηλικιωμένων αγωνιστών.
Ο συναγωνιστής και σύντροφος Μίκης Θεοδωράκης θα μένει στις καρδιές μας για πάντα και θα συντροφεύει με το έργο του τις νέες γενιές δίνοντας δύναμη στους νέους αγώνες μέχρι τα οράματα μας να γίνουν πραγματικότητα.
Οι Χανιώτες αντιστασιακοί, οι απόγονοι και οι φίλοι της Πανελλήνιας Ένωσης Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης σε περιμένουμε στον Γαλατά Χανίων να σε τιμήσουμε όπως αρμόζει σε ένα γνήσιο τέκνο του λαού της χώρας, έναν αγωνιστή της Εθνικής Αντίστασης, έναν μεγάλο δημιουργό!
Αιώνια η μνήμη σου Μίκη Θεοδωράκη. Θα σε θυμόμαστε και θα εμπνεόμαστε από το μεγάλο καλλιτεχνικό έργο που μας κληρονομείς, την κοινωνική και αγωνιστική σου προσφορά στο λαό και στη νεολαία μας.
Καλό σου ταξίδι
Το Παράρτημα Χανίων της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια στους οικείους σου.
Το Δ.Σ του παραρτήματος Χανίων της Πανελλήνιας Ένωσης Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης
Τίμησε την ΕΑΜική Αντίσταση ενάντια στους φασίστες κατακτητές και τους ντόπιους συνεργάτες τους στην οποία πήρε δραστήρια μέρος αλλά και τους αγώνες του Ελληνικού λαού για την Ελευθερία, τη Δημοκρατία και τα κοινωνικά -λαϊκά δικαιώματα και έκανε γνωστούς στα πέρατα του κόσμου αυτούς τους αγώνες, στηρίζοντας τους μέσα από το ανεπανάληπτο έργο του αλλά και με την πολύμορφη δική του αγωνιστική δράση.

ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ (μέρος Ι)

Αν και όπως λένε οι παλαιότεροι πάντα προεκλογικά περνούσαν διαλεχτά ονόματα από την Κίσαμο εντούτοις αποδεδειγμένα τα πολιτικά "ονόματα" στην Κίσαμο τα έφερε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ο μακαριστός Ειρηναίος. 
Ξεκινώντας από τα παλιά και καταλήγοντας στα νεότερα. 
Στο αρχείο μου δεν υπάρχει καμιά φώτο του Ελευθέριου Βενιζέλου που ερχόταν τακτικότατα στην Κίσαμο, όπως έμαθα, μάλιστα διανυκτέρευε αρκετές φορές στα Τοπόλια στου Μαρκαντώνη, στον Πλάτανο στου Κατζουράκη, και στην βίλα της Ξαγοράρη.
Υπάρχει όμως η παρακάτω φωτογραφία από την επίσκεψη του Πλαστήρα το 1930 συνοδευόμενος από την Έλενα Βενιζέλου στα Τοπόλια. Μαρκαντώνης, Περιστεράς Παπακωνσταντίνου και πολλοί άλλοι που δεν αναγνωρίζονται πλέον δίπλα από τον Πλαστήρα.
1938 η πόλη της Κισάμου υποδέχεται τον υπασπιστή του Μεταξά και υπουργό Αεροπορίας κ. Χαράλαμπο Ποταμιάνο που τιμά μερικούς Καστελλιανούς που τον έσωσαν από βέβαιο θάνατο.
Ο Σοφοκλής Βενιζέλος πολλές φορές πέρασε από την Κίσαμο συνοδευόμενος από τις τότε αρχές της πόλης, μάλιστα ερχόταν και όταν είχε ελεύθερη ώρα αφού η φιλία του με τους Ξηρουχάκηδες ήταν και είναι γνωστή.  
1948, 1952 οι φωτογραφίες από την επίσκεψη του και στην τελευταία συνοδευόμενος από τον Πολυχρόνη Πολυχρονίδη (δεξιά  προτελευταίος) μαζί και οι Κατάκης, Ξηρουχάκης Γ. (δήμαρχος Κισάμου) Κατσικανδαράκης Αντώνης, Αννουσάκης Γιάννης, οι αδελφοί Τσουρή κλπ.
Επίσκεψη του Π. Πολυχρονίδη στην Κίσαμο σαν υπουργός δικαιοσύνης το 1964 η επόμενη φώτο, και στο καλωσόρισμα ο Μακαριστός Ειρηναίος και οι αρχές της πόλης Λυγιδάκης (Δήμαρχος) Σαββάκης, Ψωματάκης, Τσουρής, Κοκκινάκης Τσικαλάκης διακρίνονται.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ....

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Μέσα από τις σελίδες μου έχω κάνει πάντα τα καλύτερα σχόλια για την "τοπική" αστυνομία δίνοντας πολλά συγχαρητήρια στην διαλεύκανση σχεδόν όλων των υποθέσεων που μας απασχόλησαν τον τελευταίο καιρό. Φυσικά υπάρχουν και κάποια θεματάκια που θα μπορούσε να τα λύσει αλλά για διάφορους λόγους τα αφήνει...ακόμα άλυτα.  Ένα από αυτά είναι το παράνομα παρκάρισμα ειδικά στα στενοσόκακα του Καστελιού και ειδικά στην πλατεία Τζανακάκη που μαζεύονται, σαν να τα τραβά μαγνήτης, όλα τα φορτηγά καθημερινά του νομού.
 Μισή ώρα κορνάρει το φορτηγό επειδή ο άλλος έχει παρκάρει πάνω στο πεζοδρόμιο αλλά κλείνοντας και τον δρόμο.... βλέπεις προέχει να κάνει την δουλειά του.

Το καινούργιο βέβαια στην περίπτωση μας είναι ότι τα βλέπουν αυτά οι ξένοι, οι φιλοξενούμενοι μας οι περασιάρηδες και κάνουν ακριβώς τα ίδια (Γαλλικές πινακίδες)... κορόιδα είναι να το πάνε στο χώρο στάθμευσης .. εδώ και όπου βρούνε και αυτοί. Εδώ λοιπόν σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις ας κάνει αυτό που πρέπει η αστυνομία ώστε να μην γίνει συνήθεια...αν και μάλλον έχει γίνει τόσα χρόνια με την ανέχεια μας.