Κάλεσμα σε πολίτες και φορείς να συμμετάσχουν στην ημερίδα διαβούλευσης που θα γίνει το σήμερα το απόγευμα στην ΟΑΚ, απευθύνει ο δήμαρχος Κισάμου κ. Σταθάκης, καθώς και στην ειδική συνεδρίαση του ΔΣ Δήμου Κισάμου που θα γίνει νωρίτερα 15.00 στο δημαρχείο Κισάμου και στο οποίο θα υπάρξει ενημέρωση των δημοτικών συμβούλων για το περιεχόμενο της μελέτης.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ! ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.
Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.
Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016
ΕΠΙΣΚΟΠΗ ΚΙΣΑΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Σε μαρτυρία του 6ου αιώνα γίνεται η πρώτη αναφορά για τις επισκοπές της Κρήτης μεταξύ αυτών των επισκοπών που ιδρύθηκαν από τον Τίτο ήταν και οι επισκοπές Κισάμου και Κανδάνου. Βέβαια η μαρτυρία είναι με επιφύλαξη, μιας και ο Θάνατος του Τίτου χρονολογείται γύρω στο 105 μ.Χ.
Κατά τον Τουρνεφόρντ (1700) η δωδέκατη επισκοπή που ιδρύθηκε στην Κρήτη ήταν η επισκοπή Κισάμου. Πρώτη μνεία επισκόπου Κισάμου είναι του Ευκίσσου που παραβρέθηκε εις την Σαρδική σύνοδο (343). Ο Lequien (II, 272) δίνει ακόμη δύο Έλληνες επισκόπους, Θεόπεμπτος ο ανάξιος που παραβρέθηκε στην Πενθέκτη (691/692) και ο Λέων το 787;
Κατά την πρώτη βυζαντινή περίοδο η επισκοπή Κισάμου, όπως και αυτή της Κανδάνου, παραβρέθηκαν στην Ζ΄οικουμενική σύνοδο 787 μ.Χ με επικεφαλής τον αρχιεπίσκοπο Ηλία τον Α. Η δραστηριότητα της επισκοπής διακόπηκε κατά την περίοδο της αραβοκρατίας στην Κρήτη (826-961), ίσως τότε να καταστράφηκε και η πρώτη Βασιλική στην Κίσαμο και μεταφέρθηκε η επισκοπή στο ομώνυμο χωριό μακριά από κουρσάρικα μάτια.
Στην δεύτερη βυζαντινή περίοδος η επισκοπή Κισάμου αναφέρεται στο Τακτικό του Βασιλείου Β΄του Βουλγαροκτόνου (980 μ.Χ) όχι όμως και αυτή της Κανδάνου.
Σήμερα από τα αρχεία της Βενετίας μπορούμε να δούμε για την λατινική επισκοπή της Κισάμου, που αναφέρεται σαν Cisamus, κατά τίτλο επισκοπή της Κρήτης
Έτσι τα πρώτα χρόνια της Ενετοκρατίας η επισκοπή Κισάμου έγινε καθολική, με τοποτηρητή από την Κάντια. Κατά την διάρκεια της ολικής κατάληψης του νησιού από τους Βενετούς, τοποθετήθηκε Λατίνος επίσκοπος υποτελής στην Γόρτυνα και στην Κάντια. Δέκα επίσκοποι αναφέρονται από τον Lequien (III, 927-930) από 1346 έως 1589; Είκοσι από τον Eubel (I, 192, II, 142) από το 1305 έως το 1498 όλοι Λατίνοι. Ο Angelo Barbadigo (μεγάλος καρδινάλιος, δίπλα στον αντίπαπα Νικόλαο τον 5ον) που παραβρέθηκε στην Ρώμη στην σύνοδο (1328) επί αυτοκράτορας του Λούη IV, έγινε πρώτα Επίσκοπος Κισάμου και μετέπειτα της Βερόνας.
Στα μέσα του 16ου αιώνα επίσκοπος Κισάμου έγινε ο Γεράσιμος Παλαιοκάπας (1551) ουνίτης ευγενής από τα Χανιά, ο μόνος ορθόδοξος σε ολόκληρη την Κρήτη.
Την περίοδο της Τουρκοκρατίας (1645-1898) μια από τις πολιτικές πράξεις των Τούρκων ήταν η ανασύσταση των ορθόδοξων επισκοπών που πραγματοποιήθηκε το 1653 και η επισκοπή Κισάμου μαζί με άλλες 11 αναφέρονται σε χειρόγραφο του 1659. Πρώτος ορθόδοξος μητροπολίτης ο Νεόφυτος Πατελλάρος. Βέβαια γνωρίζομε ότι η συνέχεια δεν ήταν η ίδια με αποκορύφωμα τους διωγμούς την περίοδο 1821-1898 και τον απαγχονισμό στις 15 Ιουνίου 1821 του επισκόπου Κισάμου Μελχισεδέκ Δεσποτάκη. Η επισκοπή Κισάμου μετά το 1831- ενώθηκε με την επισκοπή Κυδωνίας- ως το 1862 που ξανάγινε επισκοπή Κισάμου και Σελίνου. Μέχρι σήμερα η πρώτη παλαιοχριστιανική βασιλική της Κισάμου δυστυχώς δεν έχει βρεθεί, και μόνο υποθέσεις μπορεί να κάνει κάποιος για το που ήταν κτισμένη. Οι μαρτυρίες των διαφόρων περιηγητών, δεν μας δίνουν ακριβή στοιχεία για το που θα μπορούσε να υπήρχε.
Μια από τις πιο παλιές επισκοπικές οικίες (Λατινική) ήταν οι σημερινές οικίες Σκουνάκη & Ανυφαντάκη. Σίγουρα κάποτε η αρχαιολογική σκαπάνη θα φέρει στο φως και την πρώτη βασιλική της επισκοπής Κισάμου. (υποψίες νοτιοανατολικά της σημερινής Μητροπολιτικής κατοικίας)
Από το βιβλίο της Στ. Μαρινάκη οι επίσκοποι κατά την Βενετοκρατία στην Κίσαμο είναι:
Βαλέτος 1346 Αντ. Σαββίνας 1496
Γ. Μαυρακούκης 1347 Δομίνικος Ντσαλέπο 1514
Γ. Εμεργάβης 1362 Δομίνικος Ζώνος 1522
Ν. Φουσκαρίνος 1366 Μιχαήλ Ζώνος 1544
Συμεών 1367 Αυγουστίνος Τεύκος 1550
Μάρκος Μαρκέλλος 1371 Πρ. Πουμπλικόλας 1589
Άγγελος Μπαρμπαρίγος 1387 Ιερώνυμος Ραγανσώνος 1592
Φ. Ούρσος 1427
Εμμανουήλ 1470
Θωμάς Ντεκασίνης 1486
Ανατολικά του Α γυμνασίου και στο οικόπεδο του κ. Ραισάκη βρέθηκε παλαιοχριστιανικό νεκροταφείο του 5ου αιώνα με θαυμάσιες επιγραφές, ως και σήμερα δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια μελέτης αυτών των επιγραφών. Πιστεύετε ότι σίγουρα κάπου κοντά θα υπήρχε και κάποιος ναός που σίγουρα οικοδομήθηκε στα θεμέλια Ρωμαϊκού βάσει τις ως και σήμερα ανασκαφές.
Κατά τον Τουρνεφόρντ (1700) η δωδέκατη επισκοπή που ιδρύθηκε στην Κρήτη ήταν η επισκοπή Κισάμου. Πρώτη μνεία επισκόπου Κισάμου είναι του Ευκίσσου που παραβρέθηκε εις την Σαρδική σύνοδο (343). Ο Lequien (II, 272) δίνει ακόμη δύο Έλληνες επισκόπους, Θεόπεμπτος ο ανάξιος που παραβρέθηκε στην Πενθέκτη (691/692) και ο Λέων το 787;
Κατά την πρώτη βυζαντινή περίοδο η επισκοπή Κισάμου, όπως και αυτή της Κανδάνου, παραβρέθηκαν στην Ζ΄οικουμενική σύνοδο 787 μ.Χ με επικεφαλής τον αρχιεπίσκοπο Ηλία τον Α. Η δραστηριότητα της επισκοπής διακόπηκε κατά την περίοδο της αραβοκρατίας στην Κρήτη (826-961), ίσως τότε να καταστράφηκε και η πρώτη Βασιλική στην Κίσαμο και μεταφέρθηκε η επισκοπή στο ομώνυμο χωριό μακριά από κουρσάρικα μάτια.
Στην δεύτερη βυζαντινή περίοδος η επισκοπή Κισάμου αναφέρεται στο Τακτικό του Βασιλείου Β΄του Βουλγαροκτόνου (980 μ.Χ) όχι όμως και αυτή της Κανδάνου.
Σήμερα από τα αρχεία της Βενετίας μπορούμε να δούμε για την λατινική επισκοπή της Κισάμου, που αναφέρεται σαν Cisamus, κατά τίτλο επισκοπή της Κρήτης
Έτσι τα πρώτα χρόνια της Ενετοκρατίας η επισκοπή Κισάμου έγινε καθολική, με τοποτηρητή από την Κάντια. Κατά την διάρκεια της ολικής κατάληψης του νησιού από τους Βενετούς, τοποθετήθηκε Λατίνος επίσκοπος υποτελής στην Γόρτυνα και στην Κάντια. Δέκα επίσκοποι αναφέρονται από τον Lequien (III, 927-930) από 1346 έως 1589; Είκοσι από τον Eubel (I, 192, II, 142) από το 1305 έως το 1498 όλοι Λατίνοι. Ο Angelo Barbadigo (μεγάλος καρδινάλιος, δίπλα στον αντίπαπα Νικόλαο τον 5ον) που παραβρέθηκε στην Ρώμη στην σύνοδο (1328) επί αυτοκράτορας του Λούη IV, έγινε πρώτα Επίσκοπος Κισάμου και μετέπειτα της Βερόνας.
Στα μέσα του 16ου αιώνα επίσκοπος Κισάμου έγινε ο Γεράσιμος Παλαιοκάπας (1551) ουνίτης ευγενής από τα Χανιά, ο μόνος ορθόδοξος σε ολόκληρη την Κρήτη.
Την περίοδο της Τουρκοκρατίας (1645-1898) μια από τις πολιτικές πράξεις των Τούρκων ήταν η ανασύσταση των ορθόδοξων επισκοπών που πραγματοποιήθηκε το 1653 και η επισκοπή Κισάμου μαζί με άλλες 11 αναφέρονται σε χειρόγραφο του 1659. Πρώτος ορθόδοξος μητροπολίτης ο Νεόφυτος Πατελλάρος. Βέβαια γνωρίζομε ότι η συνέχεια δεν ήταν η ίδια με αποκορύφωμα τους διωγμούς την περίοδο 1821-1898 και τον απαγχονισμό στις 15 Ιουνίου 1821 του επισκόπου Κισάμου Μελχισεδέκ Δεσποτάκη. Η επισκοπή Κισάμου μετά το 1831- ενώθηκε με την επισκοπή Κυδωνίας- ως το 1862 που ξανάγινε επισκοπή Κισάμου και Σελίνου. Μέχρι σήμερα η πρώτη παλαιοχριστιανική βασιλική της Κισάμου δυστυχώς δεν έχει βρεθεί, και μόνο υποθέσεις μπορεί να κάνει κάποιος για το που ήταν κτισμένη. Οι μαρτυρίες των διαφόρων περιηγητών, δεν μας δίνουν ακριβή στοιχεία για το που θα μπορούσε να υπήρχε.
Μια από τις πιο παλιές επισκοπικές οικίες (Λατινική) ήταν οι σημερινές οικίες Σκουνάκη & Ανυφαντάκη. Σίγουρα κάποτε η αρχαιολογική σκαπάνη θα φέρει στο φως και την πρώτη βασιλική της επισκοπής Κισάμου. (υποψίες νοτιοανατολικά της σημερινής Μητροπολιτικής κατοικίας)
Από το βιβλίο της Στ. Μαρινάκη οι επίσκοποι κατά την Βενετοκρατία στην Κίσαμο είναι:
Βαλέτος 1346 Αντ. Σαββίνας 1496
Γ. Μαυρακούκης 1347 Δομίνικος Ντσαλέπο 1514
Γ. Εμεργάβης 1362 Δομίνικος Ζώνος 1522
Ν. Φουσκαρίνος 1366 Μιχαήλ Ζώνος 1544
Συμεών 1367 Αυγουστίνος Τεύκος 1550
Μάρκος Μαρκέλλος 1371 Πρ. Πουμπλικόλας 1589
Άγγελος Μπαρμπαρίγος 1387 Ιερώνυμος Ραγανσώνος 1592
Φ. Ούρσος 1427
Εμμανουήλ 1470
Θωμάς Ντεκασίνης 1486
Ανατολικά του Α γυμνασίου και στο οικόπεδο του κ. Ραισάκη βρέθηκε παλαιοχριστιανικό νεκροταφείο του 5ου αιώνα με θαυμάσιες επιγραφές, ως και σήμερα δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια μελέτης αυτών των επιγραφών. Πιστεύετε ότι σίγουρα κάπου κοντά θα υπήρχε και κάποιος ναός που σίγουρα οικοδομήθηκε στα θεμέλια Ρωμαϊκού βάσει τις ως και σήμερα ανασκαφές.
Βιβλιογραφία : Ι.Μ.Κισάμου, Στ.Σπανάκης, Τουρνεφόρ, Μπουοντελμόντι, αρχεία Βατικανού Καθολική Εκκλησία.
ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ
Όταν ο Τσίπρας εξήγγειλε τα αντισταθμιστικά μέτρα για την φορολόγηση των αγροτών, και είχε τονίσει ότι στόχος του νέου παραγωγικού μοντέλου θα είναι...... η ενίσχυση της διατροφικής επάρκειας με ποιοτικά προϊόντα και η σύνδεση τουρισμού και γεωργίας. Μάλιστα εξήγησε και πως θα το πετύχουμε.....με την αναβάθμιση των ερευνητικών ιδρυμάτων, με προγράμματα δράσης τυποποίησης προϊόντων, μείωση κόστους παραγωγής. Είχε πλάνο και σχέδιο για την ανασυγκρότηση του συνεταιριστικού κινήματος, είχε ένα νέο πλαίσιο για συνεργατισμό και κοινωνική οικονομία
....Άλλο είναι όταν ένας αγρότης παράγει ένα προϊόν και το πουλάει δέκα ευρώ και φορολογείται αντί για 13%, 26% στα δέκα ευρώ και άλλο είναι αν μέσα από την κατάλληλη αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος δημιουργήσεις τεκμαρτό έξοδο για τον αγρότη, γι” αυτά τα δέκα ευρώ και την παραγωγή του συγκεκριμένου προϊόντος και τα αφαιρέσεις από τα έσοδα, απ” τον τζίρο. Και άρα εκεί που φορολογείς με 26% τα δέκα ευρώ, έχοντας ως τεκμαρτό έξοδο, για παράδειγμα, τα έξι ευρώ, φορολογείς τα τέσσερα ευρώ. Άρα, τι είναι προτιμότερο; Το 13% στα δέκα ευρώ ή το 26% στα τέσσερα ευρώ; Το δεύτερο είναι προτιμότερο...και διηγώντας τα να κλαις...
....Άλλο είναι όταν ένας αγρότης παράγει ένα προϊόν και το πουλάει δέκα ευρώ και φορολογείται αντί για 13%, 26% στα δέκα ευρώ και άλλο είναι αν μέσα από την κατάλληλη αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος δημιουργήσεις τεκμαρτό έξοδο για τον αγρότη, γι” αυτά τα δέκα ευρώ και την παραγωγή του συγκεκριμένου προϊόντος και τα αφαιρέσεις από τα έσοδα, απ” τον τζίρο. Και άρα εκεί που φορολογείς με 26% τα δέκα ευρώ, έχοντας ως τεκμαρτό έξοδο, για παράδειγμα, τα έξι ευρώ, φορολογείς τα τέσσερα ευρώ. Άρα, τι είναι προτιμότερο; Το 13% στα δέκα ευρώ ή το 26% στα τέσσερα ευρώ; Το δεύτερο είναι προτιμότερο...και διηγώντας τα να κλαις...
Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016
ΤΗΣ ΠΟΥΤΑΝΑΣ ΤΟ ΚΑΓΚΕΛΟ
...από που προήλθε η φράση....
Με την φράση «της πουτάνας το κάγκελο», εννοούμε έναν μεγάλο συνωστισμό, κοσμοσυρροή, φασαρία και κατά περίπτωση και ταλαιπωρία. Είναι συνώνυμη του «έγινε χαμός».
Η προέλευση της φράσης, ανάγεται στην περίοδο πριν τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν ερχόντουσαν αρκετά συχνά, συμμαχικά πολεμικά πλοία και αγκυροβολούσαν ανοιχτά από την παραλία του Νέου Φαλήρου (κάτι που συνέβαινε και μετά τη λήξη του). Ο ερχομός των στόλων ήταν «δώρο Θεού» για τις «κοινές» γυναίκες, οι οποίες μαθαίνοντας τον ερχομό τους μαζευόντουσαν στην ξύλινη εξέδρα του Φαλήρου, και μάλιστα στα κάγκελα της δεξιάς πλευράς (προς τον εξερχόμενο) που έβλεπαν προς την Ακρόπολη, στα οποία και ανέμεναν τους επίδοξους πελάτες τους (δηλαδή τους ναύτες). Εκεί, η κάθε πόρνη είχε και το δικό της κάγκελο, πάνω στο οποίο ακουμπούσε και έγραφε το όνομά της, έως που να έρθουν οι ναύτες. Οι γονείς που τύχαινε να βρίσκονται εκεί με τα παιδιά τους, απέτρεπαν την οποιαδήποτε παραμονή εκεί χαρακτηρίζοντας το χώρο ως «της πουτάνας το κάγκελο». Από αυτό το γεγονός έμεινε η παροιμιώδης φράση «της πουτάνας το κάγκελο».
Με την φράση «της πουτάνας το κάγκελο», εννοούμε έναν μεγάλο συνωστισμό, κοσμοσυρροή, φασαρία και κατά περίπτωση και ταλαιπωρία. Είναι συνώνυμη του «έγινε χαμός».
Η προέλευση της φράσης, ανάγεται στην περίοδο πριν τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν ερχόντουσαν αρκετά συχνά, συμμαχικά πολεμικά πλοία και αγκυροβολούσαν ανοιχτά από την παραλία του Νέου Φαλήρου (κάτι που συνέβαινε και μετά τη λήξη του). Ο ερχομός των στόλων ήταν «δώρο Θεού» για τις «κοινές» γυναίκες, οι οποίες μαθαίνοντας τον ερχομό τους μαζευόντουσαν στην ξύλινη εξέδρα του Φαλήρου, και μάλιστα στα κάγκελα της δεξιάς πλευράς (προς τον εξερχόμενο) που έβλεπαν προς την Ακρόπολη, στα οποία και ανέμεναν τους επίδοξους πελάτες τους (δηλαδή τους ναύτες). Εκεί, η κάθε πόρνη είχε και το δικό της κάγκελο, πάνω στο οποίο ακουμπούσε και έγραφε το όνομά της, έως που να έρθουν οι ναύτες. Οι γονείς που τύχαινε να βρίσκονται εκεί με τα παιδιά τους, απέτρεπαν την οποιαδήποτε παραμονή εκεί χαρακτηρίζοντας το χώρο ως «της πουτάνας το κάγκελο». Από αυτό το γεγονός έμεινε η παροιμιώδης φράση «της πουτάνας το κάγκελο».
ΗΜΕΡΙΔΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΚΙΣΑΜΟΥ & ΠΛΑΤΑΝΙΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 17 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
Η πρωτοβουλία και τα μέσα ανάδειξης και αξιοποίησης των πολιτιστικών πόρων των περιοχών της Κισσάμου και του Πλατανιά μέσα από τη συνεργασία των δύο Δήμων, της Περιφέρειας Κρήτης – Π.Ε. Χανίων και της ΕΠΟΦΕΚ βρέθηκαν στο επίκεντρο της κοινής συνέντευξης τύπου που παραχώρησαν σήμερα Δευτέρα 15/2/2016 στο Δημαρχείο του Πλατανιά, ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων κ. Απόστολος Βουλγαράκης, ο Δήμαρχος Πλατανιά κ. Γιάννης Μαλανδράκης, ο Δήμαρχος Κισάμου κ. Θεόδωρος Σταθάκης και ο εκπρόσωπος της Ένωσης Πολιτιστικών Φορέων Κισσάμου (ΕΠΟΦΕΚ) κ. Γιάννης Βουρδουμπάκης.
Παράλληλα, οι εκπρόσωποι των ανωτέρω συνεργαζόμενων φορέων κάλεσαν τους πολίτες και τους πολιτιστικούς, επιστημονικούς, αναπτυξιακούς τουριστικούς, κοινωνικούς, οικολογικούς και λοιπούς φορείς της πρ. επαρχίας Κισσάμου να συμμετάσχουν την ερχόμενη Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου και ώρα 18.00 το απόγευμα στην ημερίδα διαβούλευσης του υπό εξέλιξη ερευνητικού έργου «Στρατηγικός Σχεδιασμός (Master Plan) Πολιτιστικής Πολιτικής & Βιώσιμης Ανάπτυξης Δήμων Κισάμου και Πλατανιά» η οποία θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις της Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης στο Κολυμβάρι Χανίων.
ΑΠ. ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗΣ
Στα σημαντικά οφέλη που θα προκύψουν για την τοπική κοινωνία και την τοπική οικονομία των δύο δήμων αλλά και όλου του Ν. Χανίων από την από την υλοποίηση της ανωτέρω μελέτης και τη συνακόλουθη αξιοποίηση, .....
Παράλληλα, οι εκπρόσωποι των ανωτέρω συνεργαζόμενων φορέων κάλεσαν τους πολίτες και τους πολιτιστικούς, επιστημονικούς, αναπτυξιακούς τουριστικούς, κοινωνικούς, οικολογικούς και λοιπούς φορείς της πρ. επαρχίας Κισσάμου να συμμετάσχουν την ερχόμενη Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου και ώρα 18.00 το απόγευμα στην ημερίδα διαβούλευσης του υπό εξέλιξη ερευνητικού έργου «Στρατηγικός Σχεδιασμός (Master Plan) Πολιτιστικής Πολιτικής & Βιώσιμης Ανάπτυξης Δήμων Κισάμου και Πλατανιά» η οποία θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις της Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης στο Κολυμβάρι Χανίων.
ΑΠ. ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗΣ
Στα σημαντικά οφέλη που θα προκύψουν για την τοπική κοινωνία και την τοπική οικονομία των δύο δήμων αλλά και όλου του Ν. Χανίων από την από την υλοποίηση της ανωτέρω μελέτης και τη συνακόλουθη αξιοποίηση, .....
Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016
ΑΡΧΑΙΑ ΦΑΛΑΣΑΡΝΑ (Η ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΣΚΑΦΗ)
1986 η νομαρχία Χανίων χρηματοδότησε 4 ανασκαφικές έρευνες σε σημαντικές πόλεις της Δυτικής Κρήτης, μια εκ των οποίων ήταν και η Φαλάσαρνα. Η αρχαία πόλη της Φαλάσαρνας με τον "κλειστό λιμένα" της αναφέρεται στους Περίπλους των αρχαίων γεωγράφων Σκύλαξ Διονύσιο Καλλιφώντη και στους Σταδιασμούς όπου μαζί με την αρχαία Κυδωνία φαίνεται ότι αποτελούσαν τις μοναδικές πόλεις στην Κρήτη με "κλειστούς" λιμένες. Ο όρος αυτός σχετίζεται με τους πολεμικούς λιμένες της κλασικής και ελληνιστικής περιόδου οι οποίοι προστατευόταν από τα τείχη της πόλης και οι λιμενοβραχίονες αποτελούσαν προεκτάσεις των οχυρώσεων της πόλης. Ο λιμένας της Φαλάσαρνας παρουσιάζει βέβαια ιδιαιτερότητες γιατί μοιάζει με τους κώθωνες των Φοινίκων. (Κώθωνες τεχνικά σκαμμένα λιμάνια που συνδέονται με την θάλασσα με ένα κανάλι)
Έτσι οι ανασκαφές που άρχισαν το 1986 και θα διαρκέσουν για πολλά χρόνια (πρόβλεψη) εκτός των άλλων θα βοηθήσουν να καταλάβουμε πολλά και ιδιαίτερα αν η εφεύρεση αυτών των τεχνικών λιμανιών ήταν Ελληνική ή Φοινικική.
Ο λιμένας της Φαλάσαρνας βρίσκεται 6.5 πάνω από την θάλασσα και οι πρώτες ανασκαφές ανακάλυψαν ένα από τους 4 ή 5 οχυρωματικούς πύργους ο οποίος σώζεται σε ύψος 4.5 μ και έχει διάμετρο 9 μέτρα.
Εκτός από την οχύρωση ανοίχτηκαν και τομές στον κυρίως λιμένα και στο τεχνικό κανάλι προκειμένου να διαπιστωθεί και να βρεθεί το βάθος του λιμένα κατά της Ελληνιστική περίοδο. Στον πυθμένα βρέθηκαν αρκετή κεραμική με μελαμβαφή (εικόνες) καθώς και πλήθος χάλκινα βέλη που επιβεβαίωσαν την θεωρία ότι εδώ βρισκόταν ο πολεμικός λιμένας της πόλης ο οποίος είχε βάθος από 2-10 μέτρα.
Η ανασκαφή στο τεχνικό κανάλι έφερε νέες θεωρίες και νέα στοιχεία σχετικά άγνωστα έως και σήμερα. Το κανάλι και το στόμιο του λιμανιού βρέθηκαν να είναι φραγμένα από σωρούς πεσμένων τειχών. Αυτή ήταν μια μέθοδος που ακολουθούσαν οι Ρωμαίοι όταν πολιορκούσαν ναυτικές πόλεις, καταστρέφοντας την είσοδο και έξοδο των λιμανιών. Η Φαλάσαρνα φαίνεται να καταστράφηκε το 67 π.Χ.
Ελπίδα Χατζηδάκη
Έτσι οι ανασκαφές που άρχισαν το 1986 και θα διαρκέσουν για πολλά χρόνια (πρόβλεψη) εκτός των άλλων θα βοηθήσουν να καταλάβουμε πολλά και ιδιαίτερα αν η εφεύρεση αυτών των τεχνικών λιμανιών ήταν Ελληνική ή Φοινικική.
Ο λιμένας της Φαλάσαρνας βρίσκεται 6.5 πάνω από την θάλασσα και οι πρώτες ανασκαφές ανακάλυψαν ένα από τους 4 ή 5 οχυρωματικούς πύργους ο οποίος σώζεται σε ύψος 4.5 μ και έχει διάμετρο 9 μέτρα.
Εκτός από την οχύρωση ανοίχτηκαν και τομές στον κυρίως λιμένα και στο τεχνικό κανάλι προκειμένου να διαπιστωθεί και να βρεθεί το βάθος του λιμένα κατά της Ελληνιστική περίοδο. Στον πυθμένα βρέθηκαν αρκετή κεραμική με μελαμβαφή (εικόνες) καθώς και πλήθος χάλκινα βέλη που επιβεβαίωσαν την θεωρία ότι εδώ βρισκόταν ο πολεμικός λιμένας της πόλης ο οποίος είχε βάθος από 2-10 μέτρα.
Η ανασκαφή στο τεχνικό κανάλι έφερε νέες θεωρίες και νέα στοιχεία σχετικά άγνωστα έως και σήμερα. Το κανάλι και το στόμιο του λιμανιού βρέθηκαν να είναι φραγμένα από σωρούς πεσμένων τειχών. Αυτή ήταν μια μέθοδος που ακολουθούσαν οι Ρωμαίοι όταν πολιορκούσαν ναυτικές πόλεις, καταστρέφοντας την είσοδο και έξοδο των λιμανιών. Η Φαλάσαρνα φαίνεται να καταστράφηκε το 67 π.Χ.
Ελπίδα Χατζηδάκη
ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΑ ΣΗΜΕΙΩΝΟΥΝ ΙΔΙΩΤΕΣ
Η εφαρμογή topoGuide SifnosTrails, η οποία έρχεται να προστεθεί στις ηλεκτρονικές παροχές πληροφοριών προς τους πεζοπόρους όπως τα QR-Codes, είναι ένας ψηφιακός οδηγός στο δίκτυο μονοπατιών της Σίφνου, το οποίο ξεπερνάει τα 100 χιλιόμετρα. Περιλαμβάνονται οι 19 πεζοπορικές διαδρομές που απλώνονται σε ολόκληρη την έκταση του νησιού. Ως υπόβαθρο χρησιμοποιούνται οι αναλυτικοί χάρτες Toponavigator. Παρέχονται περιγραφές ιστορικού και φυσιολατρικού ενδιαφέροντος, σημεία ενδιαφέροντος και πλούσιο φωτογραφικό υλικό, όλα σε διαδραστική σύνδεση με το χάρτη. Προσφέρεται έτσι η δυνατότητα στο χρήστη να συνδέσει τα φυσικά και πολιτισμικά στοιχεία με το τοπίο, διαβάζοντας την περιγραφή ενός μνημείου ή μιας λίμνης, καθώς τα βλέπει μπροστά του. Η εφαρμογή, άπαξ και μεταφορτωθεί σε κινητό τηλέφωνο δεν χρειάζεται σύνδεση Ίντερνετ για να λειτουργήσει.
Τα κείμενα, οι φωτογραφίες, οι διαδρομές και.....
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ
1500 λάμπες προμηθεύτηκε ο δήμος για να να αλλάζει τις καμένες.... το θέμα βέβαια οτι δεν είναι μόνο οι καμένες που εύκολα δύσκολα αλλάζουν αλλά το κολώνες (στύλοι) του δημοτικού φωτισμού που είναι πεπαλαιωμένοι. Σάπιοι, αντιαισθητικοί και σε πολλά σημεία κάποιος θα βρίσκεται και κατάχαμα κουρασμένος....Γενικώς μια μελετούλα για να ομορφύνουμε και τους δρόμους για την νέα τουριστική περίοδο δεν θα ήταν και άσχημη. Παραλία, η Σκαλίδη αλλά και ένα κομμάτι με κάτι κίτρινους (εκτρώματα) στύλους ψηλά στο 2ο Γυμνάσιο θέλουν πέταμα.... Φυσικά και στο δημοτικό στάδιο οι μισοί ανάβουν....
ΤΟ SMARTRHONE ΣΤΟ ΡΟΖΙΑΣΜΕΝΟ ΧΕΡΙ
Του Κώστα Γιαννακίδης
Τα συλλαλητήρια έχουν πλέον αλλάξει: οι άνθρωποι δεν διαδηλώνουν χωρίς να φωτογραφίζουν τους άλλους και τους εαυτούς τους. Έτσι και οι αγρότες…
H εκφωνήτρια στη συγκέντρωση έχει εμπειρία αντίστοιχη του Κωστάλα στο καλλιτεχνικό πατινάζ. Ξέρει πότε θα μιλήσει, πότε θα «πατήσει» τον Μπιθικώτση για να διαβάσει σύνθημα και φυσικά πώς θα χρωματίσει τη φωνή με οργή και αγωνιστικό σθένος. Διέκοψε το ξύλο που, χρόνια τώρα, τρώει ο Ανδρέας, για να αναγγείλει την άφιξη των τρακτέρ από τη Νίκαια. Δεν ήταν απαραίτητο να μας το πει, το καταλάβαμε και μόνοι μας. Ο ήχος από τις κόρνες έφτασε προτού οι ρόδες πατήσουν την Αμαλίας.
Είναι η κορυφαία στιγμή του αγροτικού συλλαλητηρίου. Τρακτέρ στο Σύνταγμα! Με τα φώτα τους αναμμένα, με τον Μαρίνο Αντύπα στις σημαίες, κουρασμένα πρόσωπα μπροστά και πίσω από το παρμπρίζ – δέκα ώρες ταξίδι ήταν αυτό. Στα ηχεία πήγε ο Παπακωνσταντίνου, με τα «Αγροτικά» του Θωμά Μπακαλάκου. «Καβάλα στα άλογα σας, πάρτε τη γη δικιά σας!» Εντάξει, αντικαθιστούμε το άλογο με τρακτέρ και το ηθικό παραμένει αγωνιστικά ακμαίο.
Τι περιμένεις να δεις εκείνη τη στιγμή; Το ροζιασμένο χέρι του αγρότη να σχηματίζει γροθιά που υψώνει αψίδα αγώνα ως τον ουρανό. Όχι ακριβώς. Το χέρι υψώνεται, αλλά η γροθιά δεν πρόκειται να γεννηθεί. Το χέρι κρατάει πλέον smartphone. Και να, οι οθόνες τους φέγγουν σαν τα κεράκια στην Ανάσταση. Δεν μπορεί πια να γίνει αλλιώς. Συμμετέχεις σε ένα συλλαλητήριο και το αντιμετωπίζεις ως επικοινωνιακό γεγονός. Και αφού μπορείς να το αποθανατίσεις, θα πατήσεις το REC.
Παίρνεις φωτογραφίες και βίντεο την ώρα που και οι υπόλοιποι κάνουν το ίδιο, έχοντας εσένα στο κάδρο. Και εσύ το δέχεσαι, φυσικά. Υπό άλλες συνθήκες μπορεί και να μην έδινες την εικόνα σου στην συσκευή ενός αγνώστου. Όμως η παρουσία στο συλλαλητήριο αυτομάτως συνεπάγεται ....
Τα συλλαλητήρια έχουν πλέον αλλάξει: οι άνθρωποι δεν διαδηλώνουν χωρίς να φωτογραφίζουν τους άλλους και τους εαυτούς τους. Έτσι και οι αγρότες…
H εκφωνήτρια στη συγκέντρωση έχει εμπειρία αντίστοιχη του Κωστάλα στο καλλιτεχνικό πατινάζ. Ξέρει πότε θα μιλήσει, πότε θα «πατήσει» τον Μπιθικώτση για να διαβάσει σύνθημα και φυσικά πώς θα χρωματίσει τη φωνή με οργή και αγωνιστικό σθένος. Διέκοψε το ξύλο που, χρόνια τώρα, τρώει ο Ανδρέας, για να αναγγείλει την άφιξη των τρακτέρ από τη Νίκαια. Δεν ήταν απαραίτητο να μας το πει, το καταλάβαμε και μόνοι μας. Ο ήχος από τις κόρνες έφτασε προτού οι ρόδες πατήσουν την Αμαλίας.
Είναι η κορυφαία στιγμή του αγροτικού συλλαλητηρίου. Τρακτέρ στο Σύνταγμα! Με τα φώτα τους αναμμένα, με τον Μαρίνο Αντύπα στις σημαίες, κουρασμένα πρόσωπα μπροστά και πίσω από το παρμπρίζ – δέκα ώρες ταξίδι ήταν αυτό. Στα ηχεία πήγε ο Παπακωνσταντίνου, με τα «Αγροτικά» του Θωμά Μπακαλάκου. «Καβάλα στα άλογα σας, πάρτε τη γη δικιά σας!» Εντάξει, αντικαθιστούμε το άλογο με τρακτέρ και το ηθικό παραμένει αγωνιστικά ακμαίο.
Τι περιμένεις να δεις εκείνη τη στιγμή; Το ροζιασμένο χέρι του αγρότη να σχηματίζει γροθιά που υψώνει αψίδα αγώνα ως τον ουρανό. Όχι ακριβώς. Το χέρι υψώνεται, αλλά η γροθιά δεν πρόκειται να γεννηθεί. Το χέρι κρατάει πλέον smartphone. Και να, οι οθόνες τους φέγγουν σαν τα κεράκια στην Ανάσταση. Δεν μπορεί πια να γίνει αλλιώς. Συμμετέχεις σε ένα συλλαλητήριο και το αντιμετωπίζεις ως επικοινωνιακό γεγονός. Και αφού μπορείς να το αποθανατίσεις, θα πατήσεις το REC.
Παίρνεις φωτογραφίες και βίντεο την ώρα που και οι υπόλοιποι κάνουν το ίδιο, έχοντας εσένα στο κάδρο. Και εσύ το δέχεσαι, φυσικά. Υπό άλλες συνθήκες μπορεί και να μην έδινες την εικόνα σου στην συσκευή ενός αγνώστου. Όμως η παρουσία στο συλλαλητήριο αυτομάτως συνεπάγεται ....
10ο ΚΙΣΑΜΙΤΙΚΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ
Το μεγαλύτερο αποκριάτικο πάρτι στην Δυτική Κρήτη για ακόμη μια χρονιά, ετοιμάζεται να υποδεχτεί τους χιλιάδες επισκέπτες και καρναβαλιστές. Η Κίσσαμος για δέκατη συνεχή χρονιά διοργανώνει με την βοήθεια των καρναβαλιστών και της φαντασίας ένα μεγάλο πάρτι.
To 10o Κισσαμίτικο καρναβάλι πιστό στο ετήσιο ραντεβού του με την διασκέδαση και το χαμόγελο ετοιμάζει για ακόμα μια φορά μαζί με τους καρναβαλιστές τα άρματα και τις ομάδες, με τις προετοιμασίες να συνεχίζονται με πυρετώδης ρυθμούς. Παραπάνω από 10 ομάδες έχουν ήδη δηλώσει τα θέματα τους και έχουν ξεκινήσει να ετοιμάζουν τα εντυπωσιακά άρματά τους.
Οι δηλώσεις συμμετοχής θα διαρκέσουν μέχρι και την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016 για όσες ομάδες ενδιαφέρονται να συμμετέχουν. Για ενημέρωση σχετικά με τις ομάδες, τα θέματα και το κόστος συμμετοχής ανά ομάδα, μπορούν να επικοινωνήσουν με τα παρακάτω τηλέφωνα.
Τηλέφωνα για πληροφορίες:
2822340222 (Μαρακάκη Βίκυ & Ανδρουλάκης Μανώλης)
6982868811 (Δερουκάκης Μανώλης – Πρόεδρος Κ.Ε.Δ
To 10o Κισσαμίτικο καρναβάλι πιστό στο ετήσιο ραντεβού του με την διασκέδαση και το χαμόγελο ετοιμάζει για ακόμα μια φορά μαζί με τους καρναβαλιστές τα άρματα και τις ομάδες, με τις προετοιμασίες να συνεχίζονται με πυρετώδης ρυθμούς. Παραπάνω από 10 ομάδες έχουν ήδη δηλώσει τα θέματα τους και έχουν ξεκινήσει να ετοιμάζουν τα εντυπωσιακά άρματά τους.
Οι δηλώσεις συμμετοχής θα διαρκέσουν μέχρι και την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016 για όσες ομάδες ενδιαφέρονται να συμμετέχουν. Για ενημέρωση σχετικά με τις ομάδες, τα θέματα και το κόστος συμμετοχής ανά ομάδα, μπορούν να επικοινωνήσουν με τα παρακάτω τηλέφωνα.
Τηλέφωνα για πληροφορίες:
2822340222 (Μαρακάκη Βίκυ & Ανδρουλάκης Μανώλης)
6982868811 (Δερουκάκης Μανώλης – Πρόεδρος Κ.Ε.Δ
ΠΑΛΙ ΦΟΛΕΣ
Πάλι η "γνωστή άγνωστη" γέμισε με φόλες την πόλη της Κισάμου. 15 φόλες με τυράκι τώρα μάζεψαν οι άνθρωποι της Περίδου μέσα σε λίγα λεπτά. Δυστυχώς για άλλη μια φορά είχαμε και θύμα ένα μικρό σκυλάκι που χαροπαλεύει παρά τις προσπάθειες της κτηνιάτρου .... Είναι η δεύτερη φορά μέσα στον χρόνο που στην ίδια γωνιά πετούν φόλες και μάλιστα τώρα είχαμε και ιδιόχειρο σημείωμα.
Μήπως είναι καιρός να (την) βρούμε;
Μήπως είναι καιρός να (την) βρούμε;
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ
Του Παναγιώτη Μπατσαρισάκη
Οικουμενική και πάλι για να βγούμε από το αδιέξοδο το 1989 με συμμετοχή ακόμη και του ιστορικού ΚΚΕ, αλλά και της ευρύτερης αριστεράς.
Άμεσα κλήθηκε ο λαός… να πληρώσει με έκτακτη εισφορά και τα νέα φορολογικά εκκαθαριστικά έφτασαν σε όλους για να πληρώσουν το χρέος που σαν αδάμαστο τέρας τραβούσε την ανηφόρα του ακάθεκτο, σημειώνοντας νέο ρεκόρ κατά τη διακυβέρνηση Μητσοτάκη αυξανόμενο κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες.
Και έρχεται η περίοδος ΠΑΣΟΚ… με πάλι αυξημένα τα επιτόκια, αλλά και η ανάπτυξη αυξημένη να τρέχει με 4,3%. Παρατηρείται ένα φρενάρισμα του χρέους το 2003, αλλά το 2004 έρχονται οι Ολυμπιακοί Αγώνες και μας εκτοξεύουν το χρέος σε συνδυασμό με το ΕΚΑΣ και τις αυξήσεις στις συντάξεις.
Τον Μάρτιο του 2004 ο Καραμανλής παραλαμβάνει χρέος που ανέρχεται στο 97,4% του ΑΕΠ και αρχίζει ουσιαστικά η περίοδος ......
Οικουμενική και πάλι για να βγούμε από το αδιέξοδο το 1989 με συμμετοχή ακόμη και του ιστορικού ΚΚΕ, αλλά και της ευρύτερης αριστεράς.
Άμεσα κλήθηκε ο λαός… να πληρώσει με έκτακτη εισφορά και τα νέα φορολογικά εκκαθαριστικά έφτασαν σε όλους για να πληρώσουν το χρέος που σαν αδάμαστο τέρας τραβούσε την ανηφόρα του ακάθεκτο, σημειώνοντας νέο ρεκόρ κατά τη διακυβέρνηση Μητσοτάκη αυξανόμενο κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες.
Και έρχεται η περίοδος ΠΑΣΟΚ… με πάλι αυξημένα τα επιτόκια, αλλά και η ανάπτυξη αυξημένη να τρέχει με 4,3%. Παρατηρείται ένα φρενάρισμα του χρέους το 2003, αλλά το 2004 έρχονται οι Ολυμπιακοί Αγώνες και μας εκτοξεύουν το χρέος σε συνδυασμό με το ΕΚΑΣ και τις αυξήσεις στις συντάξεις.
Τον Μάρτιο του 2004 ο Καραμανλής παραλαμβάνει χρέος που ανέρχεται στο 97,4% του ΑΕΠ και αρχίζει ουσιαστικά η περίοδος ......
Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016
ΔΥΟ ΗΤΤΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΜΑΣ
Με 1-0 ηττήθηκε η ομάδα μας στις Σέρρες από τον Πανσερραϊκό, για τη 19η αγωνιστική της Football League ΟΠΑΠ 2015-2016. Σε ένα παιχνίδι με λιγοστές φάσεις μπροστά από τις δύο εστίες οι γηπεδούχοι έφτασαν στο γκολ στο 73’ με τον Φουρτάδο, παίρνοντας τη νίκη.
Ο Κισσαμικός έχασε σπουδαία ευκαιρία με τον Σταθάκη στο 14’, ενώ απείλησε με τον ίδιο ποδοσφαιριστή και στο 33. Στο 73 λεπτό μετά από κόρνερ του Ρούτση, κεφαλιά του Τριανταφυλλάκου, ο Φουρτάδο από κοντά με πλασέ έστειλε την μπάλα στα δίχτυα της ομάδος μας.
Στο ντέρμπι της Β κατηγορίας ο σαφώς ποιο καλός Κρητικός Αστέρας νίκησε με 4-2 της Καλάθενες στο Καστέλλι και παρέμεινε πρώτος ενώ η Θύελλα υποχώρησε στην τρίτη θέση.
Ο Κισσαμικός έχασε σπουδαία ευκαιρία με τον Σταθάκη στο 14’, ενώ απείλησε με τον ίδιο ποδοσφαιριστή και στο 33. Στο 73 λεπτό μετά από κόρνερ του Ρούτση, κεφαλιά του Τριανταφυλλάκου, ο Φουρτάδο από κοντά με πλασέ έστειλε την μπάλα στα δίχτυα της ομάδος μας.
Στο ντέρμπι της Β κατηγορίας ο σαφώς ποιο καλός Κρητικός Αστέρας νίκησε με 4-2 της Καλάθενες στο Καστέλλι και παρέμεινε πρώτος ενώ η Θύελλα υποχώρησε στην τρίτη θέση.
Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2016
430.000 Ε ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΛΑΒΟΥΝ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣ ΚΙΣΑΜΟΥ
«Παρκαρισμένα» στον ΛΑΓΗΕ βρίσκονται 33,5 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία κανονικά θα έπρεπε να έχουν αποδοθεί στους Δήμους και στους κατοίκους περιοχών, όπου λειτουργούν αιολικά πάρκα.
Το ποσό αυτό έχει συγκεντρωθεί από την παρακράτηση του 2,5% επί της αξίας ηλεκτρικής ενέργειας που παράγουν και πωλούν οι μονάδες ΑΠΕ. Από την παρακράτηση αυτή, το 1,5% αποδίδεται στους ΟΤΑ στα όρια των οποίων βρίσκονται οι μονάδες και το 1% στους καταναλωτές.
Το θέμα, το οποίο χρονίζει εδώ και κάποια χρόνια, ανακινούν με ερώτησή τους προς τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνο Σκουρλέτη, 25 βουλευτές της ΝΔ με επικεφαλής τον βουλευτή Αργολίδας Γιάννη Αδριανό.
Στην ερώτηση γίνεται μνεία της Κοινής Υπουργικής Απόφασης 23840 του Δεκεμβρίου 2014 που καθόρισε τη διαδικασία διάθεσης των παρακρατούμενων ποσών και η οποία προβλέπει την κατανομή περίπου 13,4 εκατ. σε πολίτες κατοίκους περιοχών που φιλοξενούν Αιολικά Πάρκα και 20,1 εκατ. που αντιστοιχούν στους Δήμους που φιλοξενούν τα αιολικά πάρκα.
Ερωτάται δε ο υπουργός γιατί καθυστερεί η κατανομή των ήδη παρακρατημένων πόρων στους δικαιούχους κατοίκους και Δημοτικές Αρχές και επίσης αν υπάρχει πρόβλεψη για το πότε θα πιστωθούν τα ανάλογα ποσά στους κατά νόμο δικαιούχους.
Και φυσικά ανάμεσα στους δήμους φιγουράρει και ο δικός μας...
.....όπου το πρώτο ποσό πάει στους κατοίκους και το δεύτερο στον δήμο.
Το ποσό αυτό έχει συγκεντρωθεί από την παρακράτηση του 2,5% επί της αξίας ηλεκτρικής ενέργειας που παράγουν και πωλούν οι μονάδες ΑΠΕ. Από την παρακράτηση αυτή, το 1,5% αποδίδεται στους ΟΤΑ στα όρια των οποίων βρίσκονται οι μονάδες και το 1% στους καταναλωτές.
Το θέμα, το οποίο χρονίζει εδώ και κάποια χρόνια, ανακινούν με ερώτησή τους προς τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνο Σκουρλέτη, 25 βουλευτές της ΝΔ με επικεφαλής τον βουλευτή Αργολίδας Γιάννη Αδριανό.
Στην ερώτηση γίνεται μνεία της Κοινής Υπουργικής Απόφασης 23840 του Δεκεμβρίου 2014 που καθόρισε τη διαδικασία διάθεσης των παρακρατούμενων ποσών και η οποία προβλέπει την κατανομή περίπου 13,4 εκατ. σε πολίτες κατοίκους περιοχών που φιλοξενούν Αιολικά Πάρκα και 20,1 εκατ. που αντιστοιχούν στους Δήμους που φιλοξενούν τα αιολικά πάρκα.
Και φυσικά ανάμεσα στους δήμους φιγουράρει και ο δικός μας...
ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ
.....Του αξίζει τιμή, διότι στη ζωή του αποφάσισε να φυλάξει Θερμοπύλες. Από προχθές το αγόρι μου είναι αδελφός και γιος όλων των Ελλήνων, από προχθές το αγόρι μου πέρασε επαξίως στο πάνθεον των ηρώων αυτού του περήφανου Έθνους, αγωνιζόμενος κατά των προαιώνιων εχθρών της πατρίδος μας. Είμαι υπερήφανος που υπήρξε γιος μου. Μπορεί του γιου μου να έσβησε της ζωής του το καντήλι, όμως είμαι βέβαιος ότι η Παναγιά τον κρατά στοργικά στην αγκαλιά της όπως τον μονάκριβο γιο της.
ΨΑΧΝΟΥΝ ΓΙΑ ΜΑΓΑΖΙ
Μια ομάδα ανθρώπων που ασχολούνται με τα πολιτιστικά προσπαθούν να φτιάξουν το πρώτο μη ιδιόκτητο μουσικό καφενείο στην Κίσαμο. Η προσπάθεια έχει ξεκινήσει εδώ και μερικές μέρες και το πρώτο εμπόδιο είναι στην εύρεση του κατάλληλου χώρου. Τα πολλά ανοίκιαστα μαγαζιά στην Σκαλίδη είναι μια καλή λύση, αλλά εκεί όπως λένε υπάρχει πρόβλημα στα ενοίκια. Είναι πρωτάκουστο - δεν θα αναφερθώ σε ονόματα- αλλά δεν μπορεί ένα κλειστό μαγαζί εδώ και 10 χρόνια να ζητάει ενοίκιο 600 και 500Ε. Δεν ξέρω αλλά κάποτε θα πρέπει να καταλάβουμε οτι για να δούμε μια κάποια αλλαγή στην πόλη θα πρέπει να κινηθούμε ανάλογα με την συνθήκες της εποχής...
Πάντως η προσπάθεια συνεχίζεται και καλό είναι όποιοι έχουν την δυνατότητα να νοικιάσουν φτηνά ένα από τα ανοίκιαστα της Σκαλίδη ας απευθυνθούν στην ΕΠΟΦΕΚ.
Πάντως η προσπάθεια συνεχίζεται και καλό είναι όποιοι έχουν την δυνατότητα να νοικιάσουν φτηνά ένα από τα ανοίκιαστα της Σκαλίδη ας απευθυνθούν στην ΕΠΟΦΕΚ.
ΤΟ ΑΛΛΟ-ΑΛΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ
Γερμανοί ψάχνουν για χρυσάφι στον Αποκόρωνα γράφει γνωστός δημοσιογράφος, μάλιστα σε σχετικό ρεπορτάζ αναφέρει και που τον ψάχνουν και οτι άδεια τους έχει δώσει η περιφέρεια..... και επιτόπου έγινε πρωτοσέλιδο. Η πείνα μας για θησαυρό μεγάλη αλλά και η ασχετοσύνη μας σε μερικά θέματα τεράστια. Ποιος άραγε δίνει τις άδειες στην περιφέρεια να μας δώσει και μας 5-6.
Πάντως και μεις τον θησαυρό θα τον ψάξουμε όπως κάνουμε κάθε χρόνο το Σαββατοκύριακο 5-6 Μαρτίου και χωρίς άδεια μάλιστα από την περιφέρεια.. ο Φιλολογικός σύλλογος είναι πανέτοιμος.....και μεις ανυπόμονοι.
Πάντως και μεις τον θησαυρό θα τον ψάξουμε όπως κάνουμε κάθε χρόνο το Σαββατοκύριακο 5-6 Μαρτίου και χωρίς άδεια μάλιστα από την περιφέρεια.. ο Φιλολογικός σύλλογος είναι πανέτοιμος.....και μεις ανυπόμονοι.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)