Του Κώστα Χαρτζουλάκη
Οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι είναι ταυτισμένοι με την ανάπτυξη των περιοχών που εξυπηρετούν. Συνδέουν προορισμούς, διευκολύνουν τη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών, συντομεύουν τις διαδρομές και παρέχουν ασφάλεια στις μετακινήσεις. Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) θεωρείται από τους πιο επικίνδυνους οδικούς άξονες στην Ευρώπη και στην πραγματικότητα αποτελεί μια τεράστια καρμανιόλα. Δεν είναι τυχαίο που την τελευταία δεκαετία στον ΒΟΑΚ έχουν χάσει τη ζωή τους πάνω από 500 άτομα (ένα ολόκληρο χωριό!). Ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1965 και ολοκληρώθηκε, θεωρητικά το 1975. Από τα 250 χιλιόμετρα του ΒΟΑΚ μόνο τα 40 χιλιόμετρα διαθέτουν διαχωριστικά στηθαία.
Αντίθετα ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα ολοκληρώθηκε από την εταιρεία που ανέλαβε τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου για 30 χρόνια. Παραδόθηκε στην κυκλοφορία στις αρχές του 2013, 6 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης, έχει μήκος 165 χιλιόμετρα με διαχωριστικά στηθαία και διαθέτει όλες τις σύγχρονες υπηρεσίες για τους χρήστες.
Εμείς πάνω από 30 χρόνια ακούμε τις ίδιες υποσχέσεις από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, χωρίς να γίνεται τίποτα. Και οι ανθρωποθυσίες συνεχίζονται … Και κάθε φορά νέες υποσχέσεις και αλληλοκατηγορίες….. Και ενώ οι πολιτικοί ξέρουν καλά ότι δεν θα γίνει ποτέ ο ΒΟΑΚ σύγχρονος κλειστός και ασφαλής αυτοκινητόδρομος χωρίς την συμμετοχή και του ιδιωτικού τομέα, δεν αναλαμβάνουν το κόστος να προτείνουν αυτή τη λύση και να απαιτήσουν όλοι μαζί να προχωρήσει.
Ας τολμήσουν. Η ανθρώπινη ζωή είναι πάνω από το πολιτικό κόστος!
Οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι είναι ταυτισμένοι με την ανάπτυξη των περιοχών που εξυπηρετούν. Συνδέουν προορισμούς, διευκολύνουν τη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών, συντομεύουν τις διαδρομές και παρέχουν ασφάλεια στις μετακινήσεις. Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) θεωρείται από τους πιο επικίνδυνους οδικούς άξονες στην Ευρώπη και στην πραγματικότητα αποτελεί μια τεράστια καρμανιόλα. Δεν είναι τυχαίο που την τελευταία δεκαετία στον ΒΟΑΚ έχουν χάσει τη ζωή τους πάνω από 500 άτομα (ένα ολόκληρο χωριό!). Ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1965 και ολοκληρώθηκε, θεωρητικά το 1975. Από τα 250 χιλιόμετρα του ΒΟΑΚ μόνο τα 40 χιλιόμετρα διαθέτουν διαχωριστικά στηθαία.
Αντίθετα ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα ολοκληρώθηκε από την εταιρεία που ανέλαβε τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου για 30 χρόνια. Παραδόθηκε στην κυκλοφορία στις αρχές του 2013, 6 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης, έχει μήκος 165 χιλιόμετρα με διαχωριστικά στηθαία και διαθέτει όλες τις σύγχρονες υπηρεσίες για τους χρήστες.
Εμείς πάνω από 30 χρόνια ακούμε τις ίδιες υποσχέσεις από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, χωρίς να γίνεται τίποτα. Και οι ανθρωποθυσίες συνεχίζονται … Και κάθε φορά νέες υποσχέσεις και αλληλοκατηγορίες….. Και ενώ οι πολιτικοί ξέρουν καλά ότι δεν θα γίνει ποτέ ο ΒΟΑΚ σύγχρονος κλειστός και ασφαλής αυτοκινητόδρομος χωρίς την συμμετοχή και του ιδιωτικού τομέα, δεν αναλαμβάνουν το κόστος να προτείνουν αυτή τη λύση και να απαιτήσουν όλοι μαζί να προχωρήσει.
Ας τολμήσουν. Η ανθρώπινη ζωή είναι πάνω από το πολιτικό κόστος!