Τηλ. κρατήσεων θέσεων 2822024600 - 69722743831
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ! ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.
Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.
Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2016
....ME ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΕΒΡΑΙΑ και σήμερα
Τηλ. κρατήσεων θέσεων 2822024600 - 69722743831
ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΕΠ' ΑΟΡΙΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ;
Συνεδριάζουν σήμερα όλα τα 15μελή συμβούλια των σχολείων της δευτεροβάθμιας της πόλης της Κισάμου.... για να κλείσουν επ΄ αόριστο!!! τα σχολεία τους, σαν μικρό δείγμα συμπαράστασης προς το ΕΠΑΛ Κισάμου.
Δεν ξέρω τι θα αποφασίσουν τα παιδιά και αν πρέπει να εφαρμοστεί αυτό το επ΄αόριστο που κάποιοι σέρβιραν ...προς ψήφιση, αλλά ήδη οι αντιδράσεις είναι πολλές. Μακάρι να λυθεί το θέμα όσο το δυνατόν ανώδυνα για τα παιδιά, που δυστυχώς πληρώνουν λάθη δικά μας.
Δεν ξέρω τι θα αποφασίσουν τα παιδιά και αν πρέπει να εφαρμοστεί αυτό το επ΄αόριστο που κάποιοι σέρβιραν ...προς ψήφιση, αλλά ήδη οι αντιδράσεις είναι πολλές. Μακάρι να λυθεί το θέμα όσο το δυνατόν ανώδυνα για τα παιδιά, που δυστυχώς πληρώνουν λάθη δικά μας.
ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΛΑΤΖΙΑΝΑ
Τον δήμαρχο επισκέφτηκαν κάτοικοι της περιοχής Βουλγάρω για να μάθουν αν μπορεί να μπει ένα στέγαστρο στην εκκλησία της Αγίας Βαρβάρας μνημείο στην περιοχή τους.
Ο μεγάλος ναός της Αγίας Βαρβάρας στο μικρό οικισμό Λατζιανά του χωριού Βουλγάρω είναι κτισμένος στον αρχιτεκτονικό τύπο του σταυροειδούς με τρούλου οποίος στηριζόταν σε τέσσερις χονδρούς ρωμαϊκούς κίονες σε δεύτερη χρήση. Η μεσαία αψίδα είναι τρίπλευρη και οι πλάγιες ημικυλινδρικές. Οι εξωτερικές επιφάνειες διαμορφώνονται πλαστικά με κομψά τυφλά αψιδώματα, όπου εντοπίζεται και η τεχνική της "κρυμμένης πλίνθου",καθώς και της εγχάραξης τοιχοποιϊας πάνω στο κονίαμα, επιδράσεις της αρχιτεκτονικής της Κωνσταντινούπολης. Το εικονογραφικό πρόγραμμα συνδυάζει μετωπικές μορφές αγίων στους τοίχους και μνημειακές παραστάσεις από τον ευαγγελικό κύκλο στις καμάρες.
Η ωραία κεφαλή του Αγίου Μάμαντος, με τη γραμμική διατύπωση των χαρακτηριστικών ,αλλά και μια λανθάνουσα πλαστικότητα παράσταση μαζί με τη μορφή του Αγίου Μερκουρίου, κοσμούσε το τύμπανο του νοτιοδυτικού γωνιαίου διαμερίσματος του ναού. Ο ναός, που υπήρξε καθολικό μονής, καθώς και οι τοιχογραφίες του, χρονολογούνται στο δεύτερο μισό του 11ου αιώνα και δείχνουν την επιρροή της μνημειακής τέχνης της Πρωτεύουσας στην Κρήτη.
Μέρος των τοιχογραφιών του ναού, που βρέθηκαν σε πεσμένα κομμάτια τοιχοποιίας κατά τις εργασίες καθαρισμού και στερέωσης, αποτοιχίστηκαν και φιλοξενούνται στη Βυζαντινή και Μεταβυζαντινή Συλλογή Χανίων, ενώ αρκετές άλλες παραμένουν επί τόπου.
Ο μεγάλος ναός της Αγίας Βαρβάρας στο μικρό οικισμό Λατζιανά του χωριού Βουλγάρω είναι κτισμένος στον αρχιτεκτονικό τύπο του σταυροειδούς με τρούλου οποίος στηριζόταν σε τέσσερις χονδρούς ρωμαϊκούς κίονες σε δεύτερη χρήση. Η μεσαία αψίδα είναι τρίπλευρη και οι πλάγιες ημικυλινδρικές. Οι εξωτερικές επιφάνειες διαμορφώνονται πλαστικά με κομψά τυφλά αψιδώματα, όπου εντοπίζεται και η τεχνική της "κρυμμένης πλίνθου",καθώς και της εγχάραξης τοιχοποιϊας πάνω στο κονίαμα, επιδράσεις της αρχιτεκτονικής της Κωνσταντινούπολης. Το εικονογραφικό πρόγραμμα συνδυάζει μετωπικές μορφές αγίων στους τοίχους και μνημειακές παραστάσεις από τον ευαγγελικό κύκλο στις καμάρες.
Η ωραία κεφαλή του Αγίου Μάμαντος, με τη γραμμική διατύπωση των χαρακτηριστικών ,αλλά και μια λανθάνουσα πλαστικότητα παράσταση μαζί με τη μορφή του Αγίου Μερκουρίου, κοσμούσε το τύμπανο του νοτιοδυτικού γωνιαίου διαμερίσματος του ναού. Ο ναός, που υπήρξε καθολικό μονής, καθώς και οι τοιχογραφίες του, χρονολογούνται στο δεύτερο μισό του 11ου αιώνα και δείχνουν την επιρροή της μνημειακής τέχνης της Πρωτεύουσας στην Κρήτη.
Μέρος των τοιχογραφιών του ναού, που βρέθηκαν σε πεσμένα κομμάτια τοιχοποιίας κατά τις εργασίες καθαρισμού και στερέωσης, αποτοιχίστηκαν και φιλοξενούνται στη Βυζαντινή και Μεταβυζαντινή Συλλογή Χανίων, ενώ αρκετές άλλες παραμένουν επί τόπου.
ΔΩΡΕΑΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΦΟΡΕΣΙΑΣ
Ο Δήμος Κισάμου και η Κοινωφελής Επιχείρηση ανακοινώνει ότι στα πλαίσια των Δραστηριοτήτων του για το έτος 2017 θα λειτουργήσουν δωρεάν τμήματα εκμάθησης παραδοσιακής χειροποίητης Κρητικής φορεσιάς.
Τα τμήματα που θα δημιουργηθούν θα αφορούν της Δημοτικές Ενότητες Κισάμου, Ιναχωρίου και Τοπική Κοινότητα Πλατάνου.
Η εκμάθηση θα διαρκέσει 5 μήνες και η έναρξη των μαθημάτων θα είναι από Μάρτιο του 2017 έως Ιούλιο 2017. Η μονή προϋπόθεση για να δημιουργηθούν τα τμήματα είναι να υπάρχει ικανοποιητικός αριθμός ενδιαφερομένων (ελάχιστος αριθμός 10 άτομα ανά τμήμα). Επιμορφώτρια των μαθημάτων θα είναι η κ. Φαντάκη Ελένη.
Ο χώρος που θα πραγματοποιηθούν τα δωρεάν μαθήματα στις κατά τόπους Δημοτικές Κοινότητες θα ανακοινωθεί προσεχώς.
Παρακαλούνται όσοι ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν τα τμήματα εκμάθησης πρέπει να επισκεφτούν τα γραφεία της Κοινωφελούς Επιχείρησης ώστε να κάνουν την απαραίτητη αίτηση εγγραφής.
Πληροφορίες κ. Μαρακάκη Βίκυ
Τηλ 2822340222
Ε-mail : koinofelisdkis@gmail.com
Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2016
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΣΤΟ ΕΠΑΛ
Σήμερα, Δευτέρα 10 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε ξανά η διαδικασία της ψηφοφορίας, κι αποφασίστηκε με τη πλειοψηφία του Λυκείου (113 ΝΑΙ), η συνέχεια της κατάληψης του ΕΠΑΛ Κισσάμου επ’ αορίστου μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματα που ζητήσαμε.
Απαιτούμε τη πραγματοποίησή τους, διότι όλα τα παιδιά πρέπει να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση-μόρφωση, δίχως κενά, με καθηγητές και βιβλία. Ζητάμε τα αυτονόητα κι όχι παράλογα πράγματα. Ο αγώνας μας συνεχίζεται μέχρι να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα μας.
Με εκτίμηση
Το 15μελές του σχολείου
Απαιτούμε τη πραγματοποίησή τους, διότι όλα τα παιδιά πρέπει να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση-μόρφωση, δίχως κενά, με καθηγητές και βιβλία. Ζητάμε τα αυτονόητα κι όχι παράλογα πράγματα. Ο αγώνας μας συνεχίζεται μέχρι να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα μας.
Με εκτίμηση
Το 15μελές του σχολείου
ΠΕΡΙΜΕΝΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ
Κλειδωμένο βρήκαν το 2ο Γυμνάσιο Κισάμου σήμερα μαθητές και καθηγητές. Τα καλόπαιδα φρόντισαν απο χθες και το κλείδωσαν με λουκέτα ασφαλείας γύρω-γύρω.
Φυσικά μετά παρουσιάστηκαν και κάποια αιτήματα για μια κατάληψη που σχεδιάζεται.... αλλά και συμπαράσταση για το ΕΠΑΛ Κισάμου.
Ειδοποιήθηκε η πυροσβεστική να κόψει τα λουκέτα.
Ο δήμαρχος βρέθηκε σήμερα εκεί και είπε οτι για συμπαράσταση με το ΕΠΑΛ και αφού πάρει απόφαση και το 15μελές το σχολείο μπορεί να κλείσει.
Φυσικά μετά παρουσιάστηκαν και κάποια αιτήματα για μια κατάληψη που σχεδιάζεται.... αλλά και συμπαράσταση για το ΕΠΑΛ Κισάμου.
Ειδοποιήθηκε η πυροσβεστική να κόψει τα λουκέτα.
Ο δήμαρχος βρέθηκε σήμερα εκεί και είπε οτι για συμπαράσταση με το ΕΠΑΛ και αφού πάρει απόφαση και το 15μελές το σχολείο μπορεί να κλείσει.
ΚΙΣΑΜΟΣ ή ΚΙΣΣΑΜΟΣ;
Γράφει ο Γιώργος Ψαράκης*
Ζήτημα αδιάφορο ίσως για πολλούς, ζήτημα τάξης για άλλους που επιζητούν να επιλυθεί. Γενικά επικρατεί σύγχυση. Η σύντομη ανάλυση που ακολουθεί εστιάζει το ζήτημα από επτά σκοπιές: ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ, ΙΣΤΟΡΙΚΗ, ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΗ-ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΗ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ, ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ, ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ.
1) ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Οφείλει κανείς να παρατηρήσει την τωρινή χαοτική πραγματικότητα. Στην είσοδο της πόλης παρατηρούμε μια πινακίδα με ένα σίγμα και μια δεύτερη με δύο σίγμα! Η πινακίδα του μουσείου με ένα, οι πινακίδες του 1ου και του 2ου Γυμνασίου με ένα, η πινακίδα στο συγκρότημα Λυκείων ήταν με ένα, τώρα είναι με δύο! Στο ίδιο το Δημαρχείο , η βασική επιγραφή είναι με δύο σίγμα, ενώ ταυτόχρονα στην εορταστική φωτιστική σήμανση της ταράτσας παρατηρούμε ένα σίγμα. Στο κτήριο της Μητρόπολης παρατηρούμε δύο σίγμα , ενώ στο διπλανό Υποθηκοφυλακείο παρατηρούμε ένα . Το ίδιο συμβαίνει με βιβλία, περιοδικά, αρχειακό υλικό και ιστοσελίδες, όπου η αναφορά στη Κίσαμο αλλού γίνεται με ένα και αλλού με δύο σίγμα. Π.χ. στο βιβλίο του Θανάση Δεικτάκη «Χανιώτες λαϊκοί μουσικοί» (έκδοση 1999) η αναφορά γίνεται με ένα σίγμα, όπως και στο μεγαλύτερο μέρος του αρχείου των σχολείων της περιοχής. Στην επίσημη ιστοσελίδα της περιφέρειας Κρήτης www.crete.gov.gr αλλά και στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Κισάμου www.kissamos.gr οι αναφορές είναι με δύο σίγμα. Στην επίσημη ιστοσελίδα της Μητρόπολης www.imks.gr βλέπουμε ένα σίγμα, ενώ στην επίσημη ιστοσελίδα της Αρχιεπισκοπής Κρήτης www.iak.gr βλέπουμε τη λέξη Κίσαμος με δύο σίγμα. Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών www.ypes.gr, του πρώτου αρμόδιου θεσμού, η αναφορά γίνεται με δύο σίγμα. Επίσης διαφορετικές εκδοχές, είτε με ένα, είτε με δύο σίγμα θα παρατηρήσει κανείς στις τοπικές επιχειρήσεις.
2) ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Η σημερινή ονομασία Κίσαμος προσδιορίζει δύο πράγματα: την πόλη Κίσαμο (ή το Καστέλι όπως λέγεται και αλλιώς) αλλά και τον ευρύτερο Δήμο που προέκυψε με το νομοσχέδιο Καλλικράτη και στο σχήμα 7 φαίνεται με κόκκινο η γεωγραφική έκταση που καταλαμβάνει. Πριν το νομοσχέδιο Καλλικράτη που βρίσκεται σε ισχύ από 1η Ιανουαρίου 2011, ίσχυσε για το διάστημα 1997 έως 2010 το λεγόμενο νομοσχέδιο Καποδίστριας. Βλέπει κανείς στο σχήμα 7, ότι η τότε έκταση του καποδιστριακού δημοτικού διαμερίσματος Κισάμου ήταν μικρότερη. Παλαιότερα, η ονομασία Κίσαμος προσδιόριζε και επαρχία (σχήμα 8) και περιλάμβανε εκτός από τα σημερινά εδάφη και το ακρωτήριο Σπάθα και το Κολυμπάρι. Εκ πρώτης όψεως, δεν φαίνεται η γεωγραφική θέση της Κισάμου να έχει σχέση με την ονομασία της. Όμως κάποιοι επιχειρούν να δώσουν την εξής συσχέτιση: Η Κίσαμος προέρχεται από το αρχαίο ρήμα κυνέω ή κυνώ (που σημαίνει φιλώ) και από το ψάμμος (που σημαίνει άμμος). Από τον αόριστο του ρήματος κυνώ (έκυσα) και με διάφορες αλλοιώσεις στο χρόνο, προέκυψε, δήθεν, το Κίσαμος. Με λίγα λόγια, το φίλημα της άμμου, κάτι που γεωγραφικά μπορεί να σταθεί ως επιχείρημα, θεωρώντας την Κίσαμο ως μια παραθαλάσια πόλη δίπλα στην άμμο.
3) ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Ως «Κίσαμος πόλις» αναφέρεται η αρχαία Κίσαμος από τον ιστορικό Πτολεμαίο στο έργο του «Γωγραφικά». Ο αρχαίος γεωγράφος Στράβων αναφέρει την Κίσαμο με ένα σίγμα ως επίνειον (λιμάνι). Ο Πλίνιος (Plinius) αναφέρει τη λέξη Cisamon, ενώ μεταγενέστεροι (όπως ο ενετός Francesco Barozzi) είτε αντιγράφοντας τους παλαιότερους, είτε εξερευνώντας οι ίδιοι, αναφέρονται πλέον με λατινικό αλφάβητο με τις λέξεις Chissamopoli, Cessamo, Cessamos, Cisamon, Chissamo castel-καστελανία Κισσάμου, Colfo e spiaggie del Chissamo-Κόλπος Κισάμου, Chissamo campagna-Κάμπος Κισσάμου. Σε αρχαίο χάρτη των Ενετών του 1563, η περιοχή ονομάζεται Castelo Chisamo, και βλέπουμε ότι οι Ενετοί ξεχώριζαν αυτό το κάστρο τους από άλλα της Κρήτης προσθέτοντας το προσδιοριστικό Chisamo. Όμως σε άλλο πάλι χάρτη των Ενετών παρατηρούμε ονομασία με δύο s. Φαίνεται και οι ίδιοι οι Ενετοί να βρίσκονταν σε σύγχυση για το αν έπρεπε να χρησιμοποιούν ένα ή δύο s, άρα διαφαίνεται ότι ουσιαστικά από αυτούς έχουμε κληρονομήσει αυτήν τη σύγχυση. Αρχαίες εκκλησιαστικές πηγές, αναφέρουν επισκόπους Κισάμου με ονομασία περιοχής με ένα σίγμα (Εύκισσος 343, Θεόπεμπος 691, Λέων 787). Γενικά, τα αρχαιότερα ιστορικά στοιχεία φαίνονται να συνηγορούν ως ισχυρά επιχειρήματα υπέρ της ονομασίας με ένα σίγμα, ενώ τα νεότερα ιστορικά στοιχεία (ενετικά, τούρκικα, ελληνικά) είναι πλέον διφορούμενης σημασίας, αν και φαίνεται να υπερτερούν οι αναφορές με ένα σίγμα.
4) ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΗ-ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Ήδη, αναφέρθηκε μια πιθανή (ή απίθανη) ετυμολογία της λέξης Κίσαμος στο τμήμα με τη γεωγραφική ανάλυση. Επιπλέον, ας αναφερθεί εδώ ότι η λέξη κισσός, ίσως πράγματι να προέρχεται από το αρχαίο κυνέω κυνώ (με αόριστο έκυσα) καθώς μπορεί να φανταστεί κανείς το κισσό να φιλά-αγκαλιάζει το δέντρο που αναρριχάται. Σε συνδυασμό με το αδιάφορο -αμος ως απλή κατάληξη (όπως σε πολλές αρχαίες πόλεις που κατέληγαν σε -ος π.χ. Πέργαμος), θα μπορούσε να έχει προκύψει το Κίσσαμος. Ο μελετητής Κώστας Ντουντουλάκης σε πρόσφατο άρθρο του αναφέρεται σχετικά.
Πρέπει να αναφερθεί ότι υπάρχουν βάσιμες υποψίες ότι στην προσπάθεια μεταφοράς του ελληνικού σ στην λατινική/ιταλική, χρησιμοποιήθηκε ως πιο κατάλληλο το διπλό λατινικό s (δηλαδή ss). Και αυτό διότι σύμφωνα με διάφορους μελετητές το διπλό ss μεταξύ δύο φωνηέντων αναπαράγεται ακουστικά ως σ στην λατινική. Αντίθετα, το μονό s μεταξύ φωνηέντων αναπαράγεται ακουστικά ως ζ. Έτσι, είναι αρκετά πιθανόν οι Ενετοί να διπλασίασαν το σύμφωνο, ενώ αργότερα οι Έλληνες μετέφεραν τα δύο ξένα s ως δύο σ.
Η εκδοχή «εγγίσαμεν» (φτάσαμε) ως φράση που ειπώθηκε, δήθεν, από τα δώδεκα αρχοντόπουλα που επί Βυζαντινού αυτοκράτορα Νικηφόρου Φωκά έφτασαν στην Κρήτη πρώτα στο μέρος της Κισάμου για να την αποικίσουν, μάλλον ανήκει στη σφαίρα της καλόβουλης μυθοπλασίας.
5) ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Οικονομία, κατά μία έννοια σημαίνει μείωση κόστους, αύξηση παραγωγής. Στην περίπτωσή μας, θα μπορούσε να τεθεί ως επιχείρημα ότι το να γράφεται η λέξη Κίσσαμος με δύο σίγμα αποτελεί και σπατάλη χρόνου, και σπατάλη χώρου στο χαρτί, και σπατάλη μελανιού ενδεχομένως. Σύμφωνα με στατιστικές, σε κάθε κείμενο 2000 χαρακτήρων περίπου, υπάρχει ένα διπλό σίγμα (π.χ. στις λέξεις θάλασσα, βασίλισσα, κτλ.). Η αναγραφή όλων των λέξεων που γράφονται με δύο σίγμα με ένα, στην ουσία ισοδυναμεί με εξοικονόμηση ενέργειας 0,05% σε εργασίες με ελληνικά κείμενα, και ας μην θεωρηθεί αμελητέο αυτό το ποσοστό. Τα πρωτεία βέβαια πάνε στο διπλό λάμδα το οποίο απαντάται περίπου μία φορά κάθε 300 χαρακτήρες (π.χ. στις λέξεις αλλά, άλλος, κτλ.) και η εξοικονόμηση θα ισοδυναμούσε πλέον με 0,33%. Αυτό θα αφορούσε π.χ. τη λέξη Καστέλλι, όμως θα αντιτασσόταν το ετυμολογικό επιχείρημα μιας και η αντίστοιχη λατινική λέξη γράφεται σαφώς με δύο λάμδα (castello).
Όμως, στην οικονομική ανάλυση θα πρέπει να τεθεί και το εξής επιχείρημα: Η ονομασία Κίσαμος ακουστικά είναι πιο κοντά στην ξένη καθιερωμένη ονομασία Kissamos. Η ονομασία ενός προϊόντος, σύμφωνα με το μάρκετινγκ, μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην αξία του. Τα συνθετικά kiss (αγγλική λέξη για φιλώ) και amo (ιταλική λέξη για αγαπώ) θεωρούνται ότι εκπέμπουν θετική ενέργεια, με άλλα λόγια μπορούν να ενεργοποιήσουν τμήματα του εγκεφάλου υπεύθυνα για την ευχαρίστηση. Συμπερασματικά, η Κίσαμος, ως εξωτικό τουριστικό θέρετρο, ίσως θεωρείται περισσότερο ελκυστική όταν γράφεται με δύο σίγμα, κάτι που μπορεί να σημαίνει γι’ αυτήν μεγαλύτερο οικονομικό όφελος.
6) ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Ποιος επιβάλλει ότι το παρελθόν καθορίζει το μέλλον, δίχως δυνατότητα παρέκκλισης; Πολλές φορές, δημιουργούνται αλλοιώσεις στη γλώσσα, οι οποίες παγιώνονται και χρησιμοποιούνται στο παρόν, δίχως δυνατότητα επιστροφής. Το όνομα Τομ προφανώς έχει προέλθει από το Θωμάς στην εβραϊκή του εκδοχή, όμως άντε να πείσεις έναν Άγγλο ή Αμερικανό που ονομάζεται έτσι ν’ αλλάξει το όνομά του. Πολλές φορές η σημερινή πραγματικότητα δεν αφήνει πολλά περιθώρια στο παρελθόν. Η εξέλιξη των πραγμάτων είναι ένα αναπόφευκτο φαινόμενο. Υπ’ αυτήν την έννοια, μπορεί να δικαιολογηθεί η μετάλλαξη της πιθανότερης ιστορικής εκδοχής Κίσαμος σε Κίσσαμος. Ο σημερινός αυτοπροσδιορισμός είναι συνάρτηση του πόσο κοντά ή μακριά θα κινηθεί κανείς από το παρελθόν.
7) ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Με βάση αυτό το ζήτημα ονομασίας, προκύπτουν μερικά ερωτήματα, τα οποία τουλάχιστον πρέπει να τεθούν άσχετα αν μπορούν εύκολα να απαντηθούν. Μήπως πρέπει να αποδεχθούμε ότι η τάξη και το χάος είναι ισοδύναμα σε ένα αέναο χορό στο χρόνο και στο χώρο; Ή επιβάλλεται να στοχεύουμε κυρίως στην τάξη; Ένα δεύτερο ερώτημα είναι το πώς τα σημαίνοντα θα περιγράφουν ακριβέστερα τα σημαινόμενα; Η γλώσσα είναι το κύριο εργαλείο στοχασμού και περιγραφής πραγμάτων και ιδεών. Όσο πιο ακριβές είναι αυτό το κοινό μας εργαλείο, τόσο περισσότερο συντελεί στην ακριβή περιγραφή των πραγμάτων αλλά και στην απρόσκοπτη ανταλλαγή σκέψεων δίχως παρεννοήσεις.
Ίσως πολλοί να έχουν να προσθέσουν τις δικές τους θεωρήσεις. Πάντως, με όλες τις παραπάνω θέσεις, ουσιαστικά δικαιολογείται η φαινομενικά χαώδης κατάσταση στην ονομασία του τόπου μας. Το κάθε παραπάνω κριτήριο στηρίζει λιγότερο ή περισσότερο το ένα ή τα δύο σίγμα στην ονομασία Κίσαμος. Το συνέδριο για την Κίσαμο που θα πραγματοποιηθεί τις επόμενες μέρες στο Τσατσαρωνάκειο Ίδρυμα και στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης, ίσως διαφωτίσει περισσότερο το θέμα. Πάντως, τον περασμένο Μάρτιο η πρώτη ανακοίνωση του συνεδρίου χρησιμοποιούσε δύο σίγμα και έγραφε «Η Ιερά Μητρόπολις Κισσάμου και Σελίνου, η Περιφέρεια Κρήτης, ο Δήμος Κισσάμου, ο Δήμος Πλατανιά, η Ορθόδοξος Ακαδημία Κρήτης και οι λοιποί συνεργαζόμενοι πνευματικοί και πολιτιστικοί φορείς ανακοινώνουν την από κοινού διοργάνωση του 1ου Συνεδρίου για την Κίσσαμο, που θα πραγματοποιηθεί στις 14, 15 και 16 Οκτωβρίου 2016 στο Καστέλι Κισσάμου και την Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης (Κολυμπάρι)», ενώ πριν λίγες μέρες σχετική ανακοίνωση με ένα σίγμα αναφέρει: «Α΄ Συνέδριο για την Κίσαμο. Η Ιερά Μητρόπολις, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, τους Δήμους Κισάμου και Πλατανιά την Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης και την ΕΠΟΦΕΚ, συνδιοργανώνουν το Α΄ Συνέδριο για την Κίσαμο, σύμφωνα με το συνημμένο Πρόγραμμα. Το Συνέδριο είναι ανοικτό για κάθε ενδιαφερόμενο».
* Λυκειάρχης
Τρομερή η προσπάθεια σου Γιώργο, μπράβο και κρίμα που στο Α΄συνέδριο δεν υπάρχει κανένας ομιλητής με το θέμα αυτό. Θεωρώ οτι κάτι πρέπει να γίνει με τον αχταρμά του ονόματος, ειδικά όταν επίσημα (καλώς ή κακώς) λέγεται Κίσσαμος και μεις ακόμα γράφουμε Καστέλι. Ας γίνει η αρχή από αυτό το άρθρο.
Ζήτημα αδιάφορο ίσως για πολλούς, ζήτημα τάξης για άλλους που επιζητούν να επιλυθεί. Γενικά επικρατεί σύγχυση. Η σύντομη ανάλυση που ακολουθεί εστιάζει το ζήτημα από επτά σκοπιές: ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ, ΙΣΤΟΡΙΚΗ, ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΗ-ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΗ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ, ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ, ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ.
1) ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Οφείλει κανείς να παρατηρήσει την τωρινή χαοτική πραγματικότητα. Στην είσοδο της πόλης παρατηρούμε μια πινακίδα με ένα σίγμα και μια δεύτερη με δύο σίγμα! Η πινακίδα του μουσείου με ένα, οι πινακίδες του 1ου και του 2ου Γυμνασίου με ένα, η πινακίδα στο συγκρότημα Λυκείων ήταν με ένα, τώρα είναι με δύο! Στο ίδιο το Δημαρχείο , η βασική επιγραφή είναι με δύο σίγμα, ενώ ταυτόχρονα στην εορταστική φωτιστική σήμανση της ταράτσας παρατηρούμε ένα σίγμα. Στο κτήριο της Μητρόπολης παρατηρούμε δύο σίγμα , ενώ στο διπλανό Υποθηκοφυλακείο παρατηρούμε ένα . Το ίδιο συμβαίνει με βιβλία, περιοδικά, αρχειακό υλικό και ιστοσελίδες, όπου η αναφορά στη Κίσαμο αλλού γίνεται με ένα και αλλού με δύο σίγμα. Π.χ. στο βιβλίο του Θανάση Δεικτάκη «Χανιώτες λαϊκοί μουσικοί» (έκδοση 1999) η αναφορά γίνεται με ένα σίγμα, όπως και στο μεγαλύτερο μέρος του αρχείου των σχολείων της περιοχής. Στην επίσημη ιστοσελίδα της περιφέρειας Κρήτης www.crete.gov.gr αλλά και στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Κισάμου www.kissamos.gr οι αναφορές είναι με δύο σίγμα. Στην επίσημη ιστοσελίδα της Μητρόπολης www.imks.gr βλέπουμε ένα σίγμα, ενώ στην επίσημη ιστοσελίδα της Αρχιεπισκοπής Κρήτης www.iak.gr βλέπουμε τη λέξη Κίσαμος με δύο σίγμα. Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών www.ypes.gr, του πρώτου αρμόδιου θεσμού, η αναφορά γίνεται με δύο σίγμα. Επίσης διαφορετικές εκδοχές, είτε με ένα, είτε με δύο σίγμα θα παρατηρήσει κανείς στις τοπικές επιχειρήσεις.
2) ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Η σημερινή ονομασία Κίσαμος προσδιορίζει δύο πράγματα: την πόλη Κίσαμο (ή το Καστέλι όπως λέγεται και αλλιώς) αλλά και τον ευρύτερο Δήμο που προέκυψε με το νομοσχέδιο Καλλικράτη και στο σχήμα 7 φαίνεται με κόκκινο η γεωγραφική έκταση που καταλαμβάνει. Πριν το νομοσχέδιο Καλλικράτη που βρίσκεται σε ισχύ από 1η Ιανουαρίου 2011, ίσχυσε για το διάστημα 1997 έως 2010 το λεγόμενο νομοσχέδιο Καποδίστριας. Βλέπει κανείς στο σχήμα 7, ότι η τότε έκταση του καποδιστριακού δημοτικού διαμερίσματος Κισάμου ήταν μικρότερη. Παλαιότερα, η ονομασία Κίσαμος προσδιόριζε και επαρχία (σχήμα 8) και περιλάμβανε εκτός από τα σημερινά εδάφη και το ακρωτήριο Σπάθα και το Κολυμπάρι. Εκ πρώτης όψεως, δεν φαίνεται η γεωγραφική θέση της Κισάμου να έχει σχέση με την ονομασία της. Όμως κάποιοι επιχειρούν να δώσουν την εξής συσχέτιση: Η Κίσαμος προέρχεται από το αρχαίο ρήμα κυνέω ή κυνώ (που σημαίνει φιλώ) και από το ψάμμος (που σημαίνει άμμος). Από τον αόριστο του ρήματος κυνώ (έκυσα) και με διάφορες αλλοιώσεις στο χρόνο, προέκυψε, δήθεν, το Κίσαμος. Με λίγα λόγια, το φίλημα της άμμου, κάτι που γεωγραφικά μπορεί να σταθεί ως επιχείρημα, θεωρώντας την Κίσαμο ως μια παραθαλάσια πόλη δίπλα στην άμμο.
3) ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Ως «Κίσαμος πόλις» αναφέρεται η αρχαία Κίσαμος από τον ιστορικό Πτολεμαίο στο έργο του «Γωγραφικά». Ο αρχαίος γεωγράφος Στράβων αναφέρει την Κίσαμο με ένα σίγμα ως επίνειον (λιμάνι). Ο Πλίνιος (Plinius) αναφέρει τη λέξη Cisamon, ενώ μεταγενέστεροι (όπως ο ενετός Francesco Barozzi) είτε αντιγράφοντας τους παλαιότερους, είτε εξερευνώντας οι ίδιοι, αναφέρονται πλέον με λατινικό αλφάβητο με τις λέξεις Chissamopoli, Cessamo, Cessamos, Cisamon, Chissamo castel-καστελανία Κισσάμου, Colfo e spiaggie del Chissamo-Κόλπος Κισάμου, Chissamo campagna-Κάμπος Κισσάμου. Σε αρχαίο χάρτη των Ενετών του 1563, η περιοχή ονομάζεται Castelo Chisamo, και βλέπουμε ότι οι Ενετοί ξεχώριζαν αυτό το κάστρο τους από άλλα της Κρήτης προσθέτοντας το προσδιοριστικό Chisamo. Όμως σε άλλο πάλι χάρτη των Ενετών παρατηρούμε ονομασία με δύο s. Φαίνεται και οι ίδιοι οι Ενετοί να βρίσκονταν σε σύγχυση για το αν έπρεπε να χρησιμοποιούν ένα ή δύο s, άρα διαφαίνεται ότι ουσιαστικά από αυτούς έχουμε κληρονομήσει αυτήν τη σύγχυση. Αρχαίες εκκλησιαστικές πηγές, αναφέρουν επισκόπους Κισάμου με ονομασία περιοχής με ένα σίγμα (Εύκισσος 343, Θεόπεμπος 691, Λέων 787). Γενικά, τα αρχαιότερα ιστορικά στοιχεία φαίνονται να συνηγορούν ως ισχυρά επιχειρήματα υπέρ της ονομασίας με ένα σίγμα, ενώ τα νεότερα ιστορικά στοιχεία (ενετικά, τούρκικα, ελληνικά) είναι πλέον διφορούμενης σημασίας, αν και φαίνεται να υπερτερούν οι αναφορές με ένα σίγμα.
4) ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΗ-ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Ήδη, αναφέρθηκε μια πιθανή (ή απίθανη) ετυμολογία της λέξης Κίσαμος στο τμήμα με τη γεωγραφική ανάλυση. Επιπλέον, ας αναφερθεί εδώ ότι η λέξη κισσός, ίσως πράγματι να προέρχεται από το αρχαίο κυνέω κυνώ (με αόριστο έκυσα) καθώς μπορεί να φανταστεί κανείς το κισσό να φιλά-αγκαλιάζει το δέντρο που αναρριχάται. Σε συνδυασμό με το αδιάφορο -αμος ως απλή κατάληξη (όπως σε πολλές αρχαίες πόλεις που κατέληγαν σε -ος π.χ. Πέργαμος), θα μπορούσε να έχει προκύψει το Κίσσαμος. Ο μελετητής Κώστας Ντουντουλάκης σε πρόσφατο άρθρο του αναφέρεται σχετικά.
Πρέπει να αναφερθεί ότι υπάρχουν βάσιμες υποψίες ότι στην προσπάθεια μεταφοράς του ελληνικού σ στην λατινική/ιταλική, χρησιμοποιήθηκε ως πιο κατάλληλο το διπλό λατινικό s (δηλαδή ss). Και αυτό διότι σύμφωνα με διάφορους μελετητές το διπλό ss μεταξύ δύο φωνηέντων αναπαράγεται ακουστικά ως σ στην λατινική. Αντίθετα, το μονό s μεταξύ φωνηέντων αναπαράγεται ακουστικά ως ζ. Έτσι, είναι αρκετά πιθανόν οι Ενετοί να διπλασίασαν το σύμφωνο, ενώ αργότερα οι Έλληνες μετέφεραν τα δύο ξένα s ως δύο σ.
Η εκδοχή «εγγίσαμεν» (φτάσαμε) ως φράση που ειπώθηκε, δήθεν, από τα δώδεκα αρχοντόπουλα που επί Βυζαντινού αυτοκράτορα Νικηφόρου Φωκά έφτασαν στην Κρήτη πρώτα στο μέρος της Κισάμου για να την αποικίσουν, μάλλον ανήκει στη σφαίρα της καλόβουλης μυθοπλασίας.
5) ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Οικονομία, κατά μία έννοια σημαίνει μείωση κόστους, αύξηση παραγωγής. Στην περίπτωσή μας, θα μπορούσε να τεθεί ως επιχείρημα ότι το να γράφεται η λέξη Κίσσαμος με δύο σίγμα αποτελεί και σπατάλη χρόνου, και σπατάλη χώρου στο χαρτί, και σπατάλη μελανιού ενδεχομένως. Σύμφωνα με στατιστικές, σε κάθε κείμενο 2000 χαρακτήρων περίπου, υπάρχει ένα διπλό σίγμα (π.χ. στις λέξεις θάλασσα, βασίλισσα, κτλ.). Η αναγραφή όλων των λέξεων που γράφονται με δύο σίγμα με ένα, στην ουσία ισοδυναμεί με εξοικονόμηση ενέργειας 0,05% σε εργασίες με ελληνικά κείμενα, και ας μην θεωρηθεί αμελητέο αυτό το ποσοστό. Τα πρωτεία βέβαια πάνε στο διπλό λάμδα το οποίο απαντάται περίπου μία φορά κάθε 300 χαρακτήρες (π.χ. στις λέξεις αλλά, άλλος, κτλ.) και η εξοικονόμηση θα ισοδυναμούσε πλέον με 0,33%. Αυτό θα αφορούσε π.χ. τη λέξη Καστέλλι, όμως θα αντιτασσόταν το ετυμολογικό επιχείρημα μιας και η αντίστοιχη λατινική λέξη γράφεται σαφώς με δύο λάμδα (castello).
Όμως, στην οικονομική ανάλυση θα πρέπει να τεθεί και το εξής επιχείρημα: Η ονομασία Κίσαμος ακουστικά είναι πιο κοντά στην ξένη καθιερωμένη ονομασία Kissamos. Η ονομασία ενός προϊόντος, σύμφωνα με το μάρκετινγκ, μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην αξία του. Τα συνθετικά kiss (αγγλική λέξη για φιλώ) και amo (ιταλική λέξη για αγαπώ) θεωρούνται ότι εκπέμπουν θετική ενέργεια, με άλλα λόγια μπορούν να ενεργοποιήσουν τμήματα του εγκεφάλου υπεύθυνα για την ευχαρίστηση. Συμπερασματικά, η Κίσαμος, ως εξωτικό τουριστικό θέρετρο, ίσως θεωρείται περισσότερο ελκυστική όταν γράφεται με δύο σίγμα, κάτι που μπορεί να σημαίνει γι’ αυτήν μεγαλύτερο οικονομικό όφελος.
6) ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Ποιος επιβάλλει ότι το παρελθόν καθορίζει το μέλλον, δίχως δυνατότητα παρέκκλισης; Πολλές φορές, δημιουργούνται αλλοιώσεις στη γλώσσα, οι οποίες παγιώνονται και χρησιμοποιούνται στο παρόν, δίχως δυνατότητα επιστροφής. Το όνομα Τομ προφανώς έχει προέλθει από το Θωμάς στην εβραϊκή του εκδοχή, όμως άντε να πείσεις έναν Άγγλο ή Αμερικανό που ονομάζεται έτσι ν’ αλλάξει το όνομά του. Πολλές φορές η σημερινή πραγματικότητα δεν αφήνει πολλά περιθώρια στο παρελθόν. Η εξέλιξη των πραγμάτων είναι ένα αναπόφευκτο φαινόμενο. Υπ’ αυτήν την έννοια, μπορεί να δικαιολογηθεί η μετάλλαξη της πιθανότερης ιστορικής εκδοχής Κίσαμος σε Κίσσαμος. Ο σημερινός αυτοπροσδιορισμός είναι συνάρτηση του πόσο κοντά ή μακριά θα κινηθεί κανείς από το παρελθόν.
7) ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: Με βάση αυτό το ζήτημα ονομασίας, προκύπτουν μερικά ερωτήματα, τα οποία τουλάχιστον πρέπει να τεθούν άσχετα αν μπορούν εύκολα να απαντηθούν. Μήπως πρέπει να αποδεχθούμε ότι η τάξη και το χάος είναι ισοδύναμα σε ένα αέναο χορό στο χρόνο και στο χώρο; Ή επιβάλλεται να στοχεύουμε κυρίως στην τάξη; Ένα δεύτερο ερώτημα είναι το πώς τα σημαίνοντα θα περιγράφουν ακριβέστερα τα σημαινόμενα; Η γλώσσα είναι το κύριο εργαλείο στοχασμού και περιγραφής πραγμάτων και ιδεών. Όσο πιο ακριβές είναι αυτό το κοινό μας εργαλείο, τόσο περισσότερο συντελεί στην ακριβή περιγραφή των πραγμάτων αλλά και στην απρόσκοπτη ανταλλαγή σκέψεων δίχως παρεννοήσεις.
Ίσως πολλοί να έχουν να προσθέσουν τις δικές τους θεωρήσεις. Πάντως, με όλες τις παραπάνω θέσεις, ουσιαστικά δικαιολογείται η φαινομενικά χαώδης κατάσταση στην ονομασία του τόπου μας. Το κάθε παραπάνω κριτήριο στηρίζει λιγότερο ή περισσότερο το ένα ή τα δύο σίγμα στην ονομασία Κίσαμος. Το συνέδριο για την Κίσαμο που θα πραγματοποιηθεί τις επόμενες μέρες στο Τσατσαρωνάκειο Ίδρυμα και στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης, ίσως διαφωτίσει περισσότερο το θέμα. Πάντως, τον περασμένο Μάρτιο η πρώτη ανακοίνωση του συνεδρίου χρησιμοποιούσε δύο σίγμα και έγραφε «Η Ιερά Μητρόπολις Κισσάμου και Σελίνου, η Περιφέρεια Κρήτης, ο Δήμος Κισσάμου, ο Δήμος Πλατανιά, η Ορθόδοξος Ακαδημία Κρήτης και οι λοιποί συνεργαζόμενοι πνευματικοί και πολιτιστικοί φορείς ανακοινώνουν την από κοινού διοργάνωση του 1ου Συνεδρίου για την Κίσσαμο, που θα πραγματοποιηθεί στις 14, 15 και 16 Οκτωβρίου 2016 στο Καστέλι Κισσάμου και την Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης (Κολυμπάρι)», ενώ πριν λίγες μέρες σχετική ανακοίνωση με ένα σίγμα αναφέρει: «Α΄ Συνέδριο για την Κίσαμο. Η Ιερά Μητρόπολις, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, τους Δήμους Κισάμου και Πλατανιά την Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης και την ΕΠΟΦΕΚ, συνδιοργανώνουν το Α΄ Συνέδριο για την Κίσαμο, σύμφωνα με το συνημμένο Πρόγραμμα. Το Συνέδριο είναι ανοικτό για κάθε ενδιαφερόμενο».
* Λυκειάρχης
Τρομερή η προσπάθεια σου Γιώργο, μπράβο και κρίμα που στο Α΄συνέδριο δεν υπάρχει κανένας ομιλητής με το θέμα αυτό. Θεωρώ οτι κάτι πρέπει να γίνει με τον αχταρμά του ονόματος, ειδικά όταν επίσημα (καλώς ή κακώς) λέγεται Κίσσαμος και μεις ακόμα γράφουμε Καστέλι. Ας γίνει η αρχή από αυτό το άρθρο.
2 ΑΝΤΙ ΓΙΑ 3 ΦΟΡΕΣ
Αν σας φαίνονται γεμάτοι οι κάδοι ανακύκλωσης καθημερινά...ας το συνηθίσετε μιας και όπως έμαθα υπάρχει άτυπη συμφωνία, δήμου ΔΕΔΙΣΑ, να μαζεύονται τους τουριστικούς μήνες 4 φορές αντί για 3 εις βάρος του Οκτωβρίου και Νοεμβρίου όπου θα περνάνε για τα ανακυκλώσιμα μόνο δυο φορές την βδομάδα...για τον λόγο αυτό ή θα πρέπει να προσέχουμε περισσότερο με τα ανακυκλώσιμα μας ιδιαίτερα στο δίπλωμα ή θα παρακαλέσουμε τον αρμόδιο αντιδήμαρχο να μεριμνήσει ώστε να μπουν και άλλοι κάδοι.
ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ - ΔΕΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙ ΚΑΝΕΙΣ!
Γράφει ο Κώστας Χαρτζουλάκης
Σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιοκομίας (IOC) η παγκόσμια παραγωγή για την περίοδο 2016/17 εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 2.918.000 τόνοι, περίπου 7% χαμηλότερη από την προηγούμενη του 2015/16. Η παγκόσμια κατανάλωση εκτιμάται στους 2.948.000 τόνους, μόνο 0.5% μικρότερη από την προηγούμενη χρονιά. Πάνω από την παραγωγή. Υπάρχουν βέβαια και τα αποθέματα ….
Αυτό που είναι ανησυχητικό από τα στοιχεία του ΔΣΕ για το κρητικό ελαιόλαδο είναι η τιμή που παίρνει σήμερα ο παραγωγός. Για 3η συνεχή χρονιά ο παραγωγός στη Κρήτη παίρνει χαμηλότερη τιμή ανά κιλό έξτρα παρθένου ελαιολάδου (περίπου 3 €) και από τον τυνήσιο παραγωγό (3,26 €). Τη 10ετία του 90 το τυνησιακό ελαιόλαδο ήταν υποβαθμισμένης ποιότητας, από τα χειρότερα στην αγορά. Η τιμή του κρητικού έφτασε τις 1200 δραχμές όταν το τυνησιακό δεν ξεπέρασε τις 400 δραχμές!
Δυστυχώς δεν ανησυχεί κανείς γι’ αυτή την ανατροπή! Παραγωγοί, τοπική αυτοδιοίκηση, κυβερνητικά στελέχη. Όταν οι ανταγωνιστές μας κινούνται με σχέδιο και στόχους, εμείς συνεχίζουμε να ζούμε με τις … αυταπάτες μας. Παράγουμε το καλλίτερο ελαιόλαδο, τα καρτέλ της αγοράς, .... Την απουσία σχεδιασμού την πληρώνουν οι αγρότες και η εθνική οικονομία.
Σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιοκομίας (IOC) η παγκόσμια παραγωγή για την περίοδο 2016/17 εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 2.918.000 τόνοι, περίπου 7% χαμηλότερη από την προηγούμενη του 2015/16. Η παγκόσμια κατανάλωση εκτιμάται στους 2.948.000 τόνους, μόνο 0.5% μικρότερη από την προηγούμενη χρονιά. Πάνω από την παραγωγή. Υπάρχουν βέβαια και τα αποθέματα ….
ΣΤΗΝ ΜΠΛΕ ΓΡΑΜΜΗ ΤΑ ΧΑΝΙΑ |
Δυστυχώς δεν ανησυχεί κανείς γι’ αυτή την ανατροπή! Παραγωγοί, τοπική αυτοδιοίκηση, κυβερνητικά στελέχη. Όταν οι ανταγωνιστές μας κινούνται με σχέδιο και στόχους, εμείς συνεχίζουμε να ζούμε με τις … αυταπάτες μας. Παράγουμε το καλλίτερο ελαιόλαδο, τα καρτέλ της αγοράς, .... Την απουσία σχεδιασμού την πληρώνουν οι αγρότες και η εθνική οικονομία.
ΠΑΕΙ ΚΑΙ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ....
Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2016
ΑΡΗΣ ΣΟΥΔΑΣ - ΘΥΕΛΛΑ ΚΑΛΑΘΕΝΩΝ 1-1
Υπολογίσιμη δύναμη με παιδιά από την γειτονιά μας.... Μπράβο Θύελλα.
Στο 37’, από την εκτέλεση φάουλ του Μπαγλατζή, ο Άρης Ρενιέρης με κεφαλιά έστειλε την μπάλα στα δίχτυα του Βροντάκη.
Για την ιστορία η σύνθεση της ομάδος (που κάποτε είχε 4 Σγουρομάληδες, ενώ τώρα έχει 3 Ρενιέρηδες)
Θύελλα Καλ. (Θοδωρής Μπατιστάκης): Γρανάς, Καρεφυλλάκης, Α. Ρενιέρης, Ν. Ρενιέρης (85’ Βαλέρας), Κουφογιαννάκης, Βεστάκης (65’ Ουρούκου), Λουπασάκης, Δημανόπουλος, Λουβιτάκης (80’ Κορναράκης), Μπαγλατζής, Β. Ρενιέρης
Στο 37’, από την εκτέλεση φάουλ του Μπαγλατζή, ο Άρης Ρενιέρης με κεφαλιά έστειλε την μπάλα στα δίχτυα του Βροντάκη.
Για την ιστορία η σύνθεση της ομάδος (που κάποτε είχε 4 Σγουρομάληδες, ενώ τώρα έχει 3 Ρενιέρηδες)
Θύελλα Καλ. (Θοδωρής Μπατιστάκης): Γρανάς, Καρεφυλλάκης, Α. Ρενιέρης, Ν. Ρενιέρης (85’ Βαλέρας), Κουφογιαννάκης, Βεστάκης (65’ Ουρούκου), Λουπασάκης, Δημανόπουλος, Λουβιτάκης (80’ Κορναράκης), Μπαγλατζής, Β. Ρενιέρης
Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2016
ΧΜ.....
Αυτή η ειδοποίηση μου ξέφυγε, αλλά ενδεχομένως και αυτοί (Beach Cleaning) να κουράστηκαν να μας ειδοποιούν και να μην πηγαίνει άνθρωπος γεννούμενος. Έτσι πήγαν ξανά στα Φαλάσαρνα λίγο πιο νότια τώρα στο "Κολυμπητό" κατόπιν παροτρύνσεως του Στάθη και το καθάρισαν. Συγχαρητήρια λοιπός και μην απελπίζεστε σε καμιά δεκαριά χρόνια θα ξετρυπώσουμε και κανένα Έλληνα που θα προσφέρει εθελοντικά στον καθαρισμό της περιοχής του.
Α' ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ
Παρασκευή πρωί 14 Οκτωβρίου ξεκινάει στην Κίσαμο στο Τσατσαρωνάκειο πολιτιστικό κέντρο το Α΄συνέδριο για την Κίσαμο με ενδιαφέροντες ομιλητές. Ας κλέψουμε λίγα λεπτά και ας παρακολουθήσουμε τους ντόπιους και μη "ιστορικούς" να μιλούν για μας, για την ιστορία μας, για την πόλη μας.
Το πρόγραμμα των ομιλιών ξεκινάει στις 10 το πρωί και κάθε ομιλητής έχει περίπου 20 λεπτά να αναπτύξει το θέμα που επέλεξε.
Η σειρά είναι η ακόλουθη:
10.00 - 10.20 Παπαγιαννάκης Δαμασκηνός
Λειτουργικά άμφια της Αγίας Τραπέζης ανευρεθέντα στην Ι.Μ.Κισάμου & Σελίνου.
10.20 - 10.40 Νανάκης Ανδρέας
Ο Παρθένιος Περίδης και Παρθένιος Κελαιδής στο Επισκοπικό ζήτημα στην Κίσαμο το 1880-1882.
10.40 - 11.00 Λουπασάκης Ελευθέριος - Γιακουμάκη Ελευθερία
Κατάθεσις Άνθιμου Λελεδάκη Επισκόπου Κισάμου & Σελίνου 1916-1931.
11.00 - 11.20 Αθανασιάδου - Στεφανουδάκη Δέσποινα
Επικοινωνιακή προσέγγιση του αυτοβιογραφικού κειμένου του Οσίου Ιωάννη του Ξένου.
11.30 - 11.50 Γιαννακάκης Νίκος
Οι Κισαμίτες Αγιογράφοι Ιωάννης Αννουσάκης και Μανώλης Θεοδοσάκης.
11.50 - 12.10 Βακάκης Αντώνιος
Ιεροψάλτες της Επαρχίας Κισάμου.
12.10 - 12.30 Καμηλάκης Ι. Παναγιώτης
Μισαήλ Αποστολίδης και Ιωάννης Καποδίστριας: Το κοινό τους ενδιαφέρον για την περίθαλψη και την παιδεία των Ελληνοπαίδων στην διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης.
12.30.- 12.50 Ροδουσάκης Κυριάκος
Αξιοποίηση υφιστάμενων και εντοπισμός νέων βιβλιογραφικών και αρχειακών πηγών για την Κίσαμο.
Το πρόγραμμα των ομιλιών ξεκινάει στις 10 το πρωί και κάθε ομιλητής έχει περίπου 20 λεπτά να αναπτύξει το θέμα που επέλεξε.
Η σειρά είναι η ακόλουθη:
10.00 - 10.20 Παπαγιαννάκης Δαμασκηνός
Λειτουργικά άμφια της Αγίας Τραπέζης ανευρεθέντα στην Ι.Μ.Κισάμου & Σελίνου.
10.20 - 10.40 Νανάκης Ανδρέας
Ο Παρθένιος Περίδης και Παρθένιος Κελαιδής στο Επισκοπικό ζήτημα στην Κίσαμο το 1880-1882.
10.40 - 11.00 Λουπασάκης Ελευθέριος - Γιακουμάκη Ελευθερία
Κατάθεσις Άνθιμου Λελεδάκη Επισκόπου Κισάμου & Σελίνου 1916-1931.
11.00 - 11.20 Αθανασιάδου - Στεφανουδάκη Δέσποινα
Επικοινωνιακή προσέγγιση του αυτοβιογραφικού κειμένου του Οσίου Ιωάννη του Ξένου.
11.30 - 11.50 Γιαννακάκης Νίκος
Οι Κισαμίτες Αγιογράφοι Ιωάννης Αννουσάκης και Μανώλης Θεοδοσάκης.
11.50 - 12.10 Βακάκης Αντώνιος
Ιεροψάλτες της Επαρχίας Κισάμου.
12.10 - 12.30 Καμηλάκης Ι. Παναγιώτης
Μισαήλ Αποστολίδης και Ιωάννης Καποδίστριας: Το κοινό τους ενδιαφέρον για την περίθαλψη και την παιδεία των Ελληνοπαίδων στην διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης.
12.30.- 12.50 Ροδουσάκης Κυριάκος
Αξιοποίηση υφιστάμενων και εντοπισμός νέων βιβλιογραφικών και αρχειακών πηγών για την Κίσαμο.
ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ...Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΧΕΙ ΠΑΡΘΕΙ
Στην τελευταία συνεδρίασή της, η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κρήτης είχε ταχθεί υπέρ της προσωρινής εγκατάστασης 2.000 προσφύγων στο νησί, υπό προϋποθέσεις, όπως είναι:
– Η κατανομή ανά Περιφερειακή Ενότητα θα γίνει με κριτήριο τον πληθυσμό της κάθε Ενότητας. (35)
– Να μεταφερθούν οικογένειες προσφύγων και όχι οικονομικών μεταναστών. (άρα χρειάζονται και σχολεία)
– Η διαδικασία ενοικίασης των δομών (διαμερίσματα ή ξενοδοχεία) που θα χρησιμοποιηθούν ως κατοικίες να γίνει από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ, για να διασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξει οικονομική επιβάρυνση των Δήμων από την διαχείριση του στεγαστικού των προσφύγων. (τρεχάτε νοικάρηδες)
Μάλιστα υπάρχει και τροχάδην στην υπόθεση γιατί οι μετακινήσεις των προσφύγων θα πρέπει να γίνουν εντός του Νοεμβρίου. (σε ένα μήνα)
Οι πληροφορίες βέβαια αναφέρουν ότι η Ύπατη Αρμοστεία έχει διαμηνύσει πως όποια κονδύλια διατεθούν στο νησί για το προσφυγικό θα διατεθούν όχι νωρίτερα από τον Ιανουάριο του 2017, καθώς ήδη στον προϋπολογισμό για το τρέχον έτος δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη.
– Η κατανομή ανά Περιφερειακή Ενότητα θα γίνει με κριτήριο τον πληθυσμό της κάθε Ενότητας. (35)
– Να μεταφερθούν οικογένειες προσφύγων και όχι οικονομικών μεταναστών. (άρα χρειάζονται και σχολεία)
– Η διαδικασία ενοικίασης των δομών (διαμερίσματα ή ξενοδοχεία) που θα χρησιμοποιηθούν ως κατοικίες να γίνει από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ, για να διασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξει οικονομική επιβάρυνση των Δήμων από την διαχείριση του στεγαστικού των προσφύγων. (τρεχάτε νοικάρηδες)
Μάλιστα υπάρχει και τροχάδην στην υπόθεση γιατί οι μετακινήσεις των προσφύγων θα πρέπει να γίνουν εντός του Νοεμβρίου. (σε ένα μήνα)
Οι πληροφορίες βέβαια αναφέρουν ότι η Ύπατη Αρμοστεία έχει διαμηνύσει πως όποια κονδύλια διατεθούν στο νησί για το προσφυγικό θα διατεθούν όχι νωρίτερα από τον Ιανουάριο του 2017, καθώς ήδη στον προϋπολογισμό για το τρέχον έτος δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη.
ΑΝΑΒΟΛΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ
Για να μην σας στέλνω άδικα στον Δραπανιά με μια απλή ανακοίνωση οι φίλοι του Σταύρου μας ενημέρωσαν οτι.....
"Η συνάντηση του Θεοδωράκη με τους Δραπανιανούς και μη την Κυριακή, αναβάλλεται εξαιτίας της έκτακτης απεργίας των αεροπορικών εταιρειών, την Κυριακή και Δευτέρα.
Μολονότι βρίσκεται ήδη στα Χανιά, υποχρεώνεται να επιστρέψει στην Αθήνα, νωρίτερα απ' οτι είχε προγραμματίσει, για τη συζήτηση στη Βουλή με θέμα τη διαφθορά.
Λυπούμαστε ειλικρινά!"
"Η συνάντηση του Θεοδωράκη με τους Δραπανιανούς και μη την Κυριακή, αναβάλλεται εξαιτίας της έκτακτης απεργίας των αεροπορικών εταιρειών, την Κυριακή και Δευτέρα.
Μολονότι βρίσκεται ήδη στα Χανιά, υποχρεώνεται να επιστρέψει στην Αθήνα, νωρίτερα απ' οτι είχε προγραμματίσει, για τη συζήτηση στη Βουλή με θέμα τη διαφθορά.
Λυπούμαστε ειλικρινά!"
ΜΑΛΩΝΟΥΝ ΓΙΑ ΜΑΣ;
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ/Τμήματος Δυτικής Κρήτης και πρώην διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ) Λευτέρης Κοπάσης, στην έντονη κριτική που δέχθηκε από τη Θεματική Χωρικού Σχεδιασμού και Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ Χανίων για το θέμα του ΒΟΑΚ, απάντησε μεταξύ άλλων.....
"“Στο έσχατο αλλά σημαντικό” και την ονομαστική αναφορά στο πρόσωπό μου, που αποτελεί τον μοναδικό λόγο που ασχολούμαι, δεσμεύομαι να αναδείξω κάθε πτυχή της αλήθειας που θα φωτίσει την υπόθεση του ΒΟΑΚ και να σκουπίσω κάθε λάσπη που συσκοτίζει και σκεπάζει το σημαντικότερο έργο υποδομής στην Κρήτη".
Αντί να καταναλώνουν βελάκια μελανιού αναμεταξύ των, μήπως είναι καιρός να καλύτερα να δουν τι φταίει τόσα χρόνια και ο ΒΟΑΚ ειδικά στα μέρη μας είναι σε τέτοια κατάσταση, και να τον διορθώσουν όσα μπορούν;
Δεν υπάρχει αυτή την στιγμή ούτε ένας σοβαρός άνθρωπος στην Κρήτη που να πιστεύει οτι θα φτιαχτεί νέος ΒΟΑΚ ή έστω θα διορθωθούν οι "αδικίες" κακοτεχνίες του. Έχουμε καταλάβει, ειδικά στην Κίσαμο, πως βλέπουν και πως αντιμετωπίζουν οι καρεκλοκένταυροι τα δυτικά του ΒΟΑΚ και της Κρήτης. Ξέρουν πολύ καλά που τελειώνει ο ΒΟΑΚ και ποιες είναι οι προτεραιότητες τους, που ως το 2010 που τελειώνει το περίφημο ΕΣΠΑ εμείς θα βλέπουμε τα ίδια χάλια στους δρόμους μας.
Ο ΒΟΑΚ, όχι άδικα, θεωρείται από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της χώρας, σύμφωνα με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, αφού σε πάμπολλα σημεία του συναγωνίζεται, δυστυχώς με μεγάλη επιτυχία, τα φονικά κομμάτια του εθνικού δρόμου Αθηνών-Πατρών και το περίφημο πέταλο του Μαλιακού.
Όσοι έχουν ασχοληθεί επισταμένα με το θέμα, τονίζουν πως δεν υπάρχει έστω 1 χιλιόμετρο, από τα 313, που να μην παρουσιάζει έστω ένα μικρό πρόβλημα σε κάποιο σημείο!
Καταθέτω και την δήλωση του βουλευτή της Ν.Δ κ Λ. Αυγενάκης, για τον ΒΟΑΚ
"Η έλλειψη πολιτικής βούλησης, το κόστος των απαλλοτριώσεων, η προτεραιότητα σε άλλους κόμβους (Εγνατία, Αθηνών-Πατρών), η καθαρά τοπικιστική νοοτροπία ορισμένων Κρητών βουλευτών ήταν μερικοί από τους λόγους που, ο ΒΟΑΚ δεν φτιάχτηκε μέχρι σήμερα."
Αυτά!!!!
"“Στο έσχατο αλλά σημαντικό” και την ονομαστική αναφορά στο πρόσωπό μου, που αποτελεί τον μοναδικό λόγο που ασχολούμαι, δεσμεύομαι να αναδείξω κάθε πτυχή της αλήθειας που θα φωτίσει την υπόθεση του ΒΟΑΚ και να σκουπίσω κάθε λάσπη που συσκοτίζει και σκεπάζει το σημαντικότερο έργο υποδομής στην Κρήτη".
Αντί να καταναλώνουν βελάκια μελανιού αναμεταξύ των, μήπως είναι καιρός να καλύτερα να δουν τι φταίει τόσα χρόνια και ο ΒΟΑΚ ειδικά στα μέρη μας είναι σε τέτοια κατάσταση, και να τον διορθώσουν όσα μπορούν;
Δεν υπάρχει αυτή την στιγμή ούτε ένας σοβαρός άνθρωπος στην Κρήτη που να πιστεύει οτι θα φτιαχτεί νέος ΒΟΑΚ ή έστω θα διορθωθούν οι "αδικίες" κακοτεχνίες του. Έχουμε καταλάβει, ειδικά στην Κίσαμο, πως βλέπουν και πως αντιμετωπίζουν οι καρεκλοκένταυροι τα δυτικά του ΒΟΑΚ και της Κρήτης. Ξέρουν πολύ καλά που τελειώνει ο ΒΟΑΚ και ποιες είναι οι προτεραιότητες τους, που ως το 2010 που τελειώνει το περίφημο ΕΣΠΑ εμείς θα βλέπουμε τα ίδια χάλια στους δρόμους μας.
Ο ΒΟΑΚ, όχι άδικα, θεωρείται από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της χώρας, σύμφωνα με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, αφού σε πάμπολλα σημεία του συναγωνίζεται, δυστυχώς με μεγάλη επιτυχία, τα φονικά κομμάτια του εθνικού δρόμου Αθηνών-Πατρών και το περίφημο πέταλο του Μαλιακού.
Όσοι έχουν ασχοληθεί επισταμένα με το θέμα, τονίζουν πως δεν υπάρχει έστω 1 χιλιόμετρο, από τα 313, που να μην παρουσιάζει έστω ένα μικρό πρόβλημα σε κάποιο σημείο!
Καταθέτω και την δήλωση του βουλευτή της Ν.Δ κ Λ. Αυγενάκης, για τον ΒΟΑΚ
"Η έλλειψη πολιτικής βούλησης, το κόστος των απαλλοτριώσεων, η προτεραιότητα σε άλλους κόμβους (Εγνατία, Αθηνών-Πατρών), η καθαρά τοπικιστική νοοτροπία ορισμένων Κρητών βουλευτών ήταν μερικοί από τους λόγους που, ο ΒΟΑΚ δεν φτιάχτηκε μέχρι σήμερα."
Αυτά!!!!
ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ
Πολλά πράγματα μπορούμε να διορθώσουμε μονάχοι μας, το βασικότερο ίσως είναι η καθαριότητα και η εικόνα που παρουσιάζουν οι κάδοι ανακύκλωσης και σκουπιδιών στην πόλη.
Όσο μεγάλη κι αν είναι η προσπάθεια του Δήμου, όσο υπεράνθρωπη η προσπάθεια των εργαζομένων, αν δεν φιλοτιμηθούμε κι εμείς, το αποτέλεσμα δεν αλλάζει. Τα πράματα είναι απλά, αλλά εμείς τα κάνουμε δύσκολα με τα γνωστά αποτελέσματα.
Στους μπλε κάδους ανακυκλώσιμα υλικά (χαρτί πλαστικά αλουμίνιο) στους πράσινους κάδους τα σκουπίδια μας. Και φυσικά όλα μέσα στους κάδους, ποτέ απ΄έξω.
Βασίλης Κωνσταντουλάκης
Πρόεδρος δημοτικής ενότητας Κισάμου
ΠΕΝΘΙΜΕΣ ΟΙ ΚΑΜΠΑΝΕΣ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΚΙΣΑΜΟ
Θλίψη στην κοινωνία αλλά και την εκκλησία της πόλης μας έχει προκαλέσει η είδηση θανάτου της μητέρας του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτη μας κ.κ Αμφιλοχίου.
Η νεκρώσιμος ακολουθία θα γίνει σήμερα Σάββατο στις 16.00 στον Ιερό ναό του Αγίου Γερασίμου στα Νεροκούρου.
Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια της εκλιπούσας.
Η νεκρώσιμος ακολουθία θα γίνει σήμερα Σάββατο στις 16.00 στον Ιερό ναό του Αγίου Γερασίμου στα Νεροκούρου.
Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια της εκλιπούσας.
Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΙΔΙΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥΣ
Με αφορμή την αποφασιστικότητα που επέδειξε ο κ. Πρόεδρος του ΣτΕ για να εξασφαλίσει την ψυχική ηρεμία και την οικονομική αποκατάσταση “των δικαστών του”, τον καλούμε αφουγκραστεί και τους πολίτες του Πειραιά που υποφέρουν εδώ και 3 χρόνια από τα έργα που γίνονται για την διέλευση του Τραμ από τον Πειραιά και να δώσει μία εξήγηση στα εξής παράδοξα:
Πώς είναι δυνατόν να έχει ασκηθεί από ομάδα πολιτών και μελών μας αίτηση ακυρώσεως κατά της επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά από τον Μάρτιο του 2009 και η υπόθεση να συζητείται στο Ε' τμήμα του Δικαστηρίου σας μόλις τον Μάιο του 2015, δηλ. μετά από έξι (6) χρόνια?
Πώς είναι δυνατόν να έχουν περάσει δεκαέξι (16) μήνες και να μην έχει ακόμα δημοσιευθεί η απόφαση του Ε' τμήματος για το Τραμ, ενώ για τις υποθέσεις της Ελληνικός Χρυσός στις Σκουριές που δικάστηκαν στο ίδιο Τμήμα την ίδια ημερομηνία οι αποφάσεις εκδόθηκαν εντός ολίγων μηνών?
Μέχρι πότε έχει το δικαίωμα να κρατά στα χέρια της την απόφαση η συνταξιοδοτηθείσα πρόεδρος του Τμήματος κ. Αγγ. Θεοφιλοπούλου μέχρι να την δώσει προς δημοσίευση? Πέντε μήνες είναι αρκετοί?
Γιατί για την αντίστοιχη υπόθεση που αφορούσε την διέλευση του Τραμ από την οδό Πανεπιστημίου (με χρηματοδότηση του ιδρύματος Ωνάση), η υπόθεση δικάσθηκε το 2014 μέσα σε ΠΕΝΤΕ μόνο μήνες από την κατάθεσή της και η απόφαση δημοσιεύθηκε μέσα από εννέα μήνες από την δίκη?
Οι χιλιάδες πολίτες που υποφέρουν καθημερινά στον Πειραιά και ο ελληνικός λαός που χρηματοδοτεί για χάριν των εργολάβων άχρηστα δαπανηρά έργα εκατομμυρίων ευρώ με το αίμα του κυριολεκτικά, δεν δικαιούνται έστω μία έγκαιρη απάντηση από την Δικαιοσύνη? Μόνο οι μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις και τα εφοπλιστικά ιδρύματα?
Με αφορμή την αποφασιστικότητα που επέδειξε ο κ. Πρόεδρος του ΣτΕ για να εξασφαλίσει την ψυχική ηρεμία και την οικονομική αποκατάσταση “των δικαστών του”, τον καλούμε αφουγκραστεί και τους πολίτες του Πειραιά που υποφέρουν εδώ και 3 χρόνια από τα έργα που γίνονται για την διέλευση του Τραμ από τον Πειραιά και να δώσει μία εξήγηση στα εξής παράδοξα:
Πώς είναι δυνατόν να έχει ασκηθεί από ομάδα πολιτών και μελών μας αίτηση ακυρώσεως κατά της επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά από τον Μάρτιο του 2009 και η υπόθεση να συζητείται στο Ε' τμήμα του Δικαστηρίου σας μόλις τον Μάιο του 2015, δηλ. μετά από έξι (6) χρόνια?
Πώς είναι δυνατόν να έχουν περάσει δεκαέξι (16) μήνες και να μην έχει ακόμα δημοσιευθεί η απόφαση του Ε' τμήματος για το Τραμ, ενώ για τις υποθέσεις της Ελληνικός Χρυσός στις Σκουριές που δικάστηκαν στο ίδιο Τμήμα την ίδια ημερομηνία οι αποφάσεις εκδόθηκαν εντός ολίγων μηνών?
Μέχρι πότε έχει το δικαίωμα να κρατά στα χέρια της την απόφαση η συνταξιοδοτηθείσα πρόεδρος του Τμήματος κ. Αγγ. Θεοφιλοπούλου μέχρι να την δώσει προς δημοσίευση? Πέντε μήνες είναι αρκετοί?
Γιατί για την αντίστοιχη υπόθεση που αφορούσε την διέλευση του Τραμ από την οδό Πανεπιστημίου (με χρηματοδότηση του ιδρύματος Ωνάση), η υπόθεση δικάσθηκε το 2014 μέσα σε ΠΕΝΤΕ μόνο μήνες από την κατάθεσή της και η απόφαση δημοσιεύθηκε μέσα από εννέα μήνες από την δίκη?
Οι χιλιάδες πολίτες που υποφέρουν καθημερινά στον Πειραιά και ο ελληνικός λαός που χρηματοδοτεί για χάριν των εργολάβων άχρηστα δαπανηρά έργα εκατομμυρίων ευρώ με το αίμα του κυριολεκτικά, δεν δικαιούνται έστω μία έγκαιρη απάντηση από την Δικαιοσύνη? Μόνο οι μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις και τα εφοπλιστικά ιδρύματα?
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)