Πολύωρη συνάντηση είχε ο πρόεδρος κ. Βιριράκης και οι μηχανικοί του ΛΤΝ Χανίων με τον διευθύνοντα σύμβουλο του γραφείου Ρογκάν, κ. Αντ Μπουτάτη για την πρόοδο των μελετών στην Κισαμο, προβλήτα Τελωνείου και λιμάνι Καβονησίου.
Έχει ολοκληρωθεί το σκέλος των μετεωρολογικών δεδομένων και κυματισμών και η βυθομέτρηση και στα δυο μέρη.
Για την προβλήτα του Τελωνίου θα κατατεθούν εντός του επόμενου διμήνου 3 προτάσεις για να επιλεγεί η βέλτιστη, το πιθανότερο η κατασκευή να γινει επί πασσάλων για να αποφευχθούν αλλοιώσεις και διαβιώσεις γύρωθεν της προβλήτας. Θα υπάρχει πρόβλεψη πρόσδεσης και για ημερόπλοια και για μικρά σκάφη, σε διαφορετικές υψομετρικές στάθμες.
Έχει ολοκληρωθεί το σκέλος των μετεωρολογικών δεδομένων και κυματισμών και η βυθομέτρηση και στα δυο μέρη.
Για την προβλήτα του Τελωνίου θα κατατεθούν εντός του επόμενου διμήνου 3 προτάσεις για να επιλεγεί η βέλτιστη, το πιθανότερο η κατασκευή να γινει επί πασσάλων για να αποφευχθούν αλλοιώσεις και διαβιώσεις γύρωθεν της προβλήτας. Θα υπάρχει πρόβλεψη πρόσδεσης και για ημερόπλοια και για μικρά σκάφη, σε διαφορετικές υψομετρικές στάθμες.
Για το λιμάνι στο Καβονήσι έχει ολοκληρωθεί η επικαιροποίηση του μάστερ πλαν της υπάρχουσας λιμενολεκάνης χωρίς σημαντικές αλλαγές απο την υπάρχουσα κατάσταση.
Θα θεσμοθετηθεί ο χώρος του υδατοδρομίου και μικρό κτήριο- σταθμός στην νότια προβλήτα δίπλα στον γερανό καθώς και κτήριο περίπου 150-200 τ. μ. για εκδοτήρια και καταστήματα ή γραφεία, στον χώρο του παλιού υπόστεγου κάτω (ανατολικά) απο το κτήριο του Τελωνείου.
Θα θεσμοθετηθούν στην Α φάση ελεγχόμενοι χώροι στάθμευσης ΙΧ και φορτηγών στην δυτική πλευρά του λιμένα κοντά στην εκκλησία.
Σε β φάση μελέτης και έργου θα χωροθετηθεί η μαρίνα στην θέση περίπου που ήταν η παλιά χωροθέτηση, ίσως λιγο μικρότερη λόγω του αρχαιολογικού ορίου, με νέο λιμενοβραχίονα.
Σε τρίτη φάση κατασκευής θα μελετηθεί η επέκταση των δραστηριοτήτων του λιμένα με την κατασκευή μιας πολυχρηστικής προβλήτας για πλοία κρουαζιέρας, ακτοπλοΐα και εμπορικά πλοία, το πιθανότερο με προέκταση του υπάρχοντος μώλου προς τα ανατολικά.
Η μελέτη στο Καβονήσι έχει αρκετές δυσκολίες γιατί;
1. οι άνεμοι στατιστικά ειναι βορειοανατολικοί σε συχνότητα 52% του έτους και καθιστούν αδύνατη την επέκταση προς δυσμάς του λιμένας.
2. Η υπάρχουσα λιμενολεκάνη ειναι αβαθής και μικρής διαμέτρους και μπορεί να εξυπηρετήσει μόνο μεσαία σκάφη χωρίς δυνατότητα στροφής εντός αυτού.
3. Ανατολικά του λιμένα η τυχόν επέκταση έχει μεγάλα βάθη πάνω απο 16μ., που αυξάνει υπερβολικά το κόστος κατασκευής.
Θα θεσμοθετηθεί ο χώρος του υδατοδρομίου και μικρό κτήριο- σταθμός στην νότια προβλήτα δίπλα στον γερανό καθώς και κτήριο περίπου 150-200 τ. μ. για εκδοτήρια και καταστήματα ή γραφεία, στον χώρο του παλιού υπόστεγου κάτω (ανατολικά) απο το κτήριο του Τελωνείου.
Θα θεσμοθετηθούν στην Α φάση ελεγχόμενοι χώροι στάθμευσης ΙΧ και φορτηγών στην δυτική πλευρά του λιμένα κοντά στην εκκλησία.
Σε β φάση μελέτης και έργου θα χωροθετηθεί η μαρίνα στην θέση περίπου που ήταν η παλιά χωροθέτηση, ίσως λιγο μικρότερη λόγω του αρχαιολογικού ορίου, με νέο λιμενοβραχίονα.
Σε τρίτη φάση κατασκευής θα μελετηθεί η επέκταση των δραστηριοτήτων του λιμένα με την κατασκευή μιας πολυχρηστικής προβλήτας για πλοία κρουαζιέρας, ακτοπλοΐα και εμπορικά πλοία, το πιθανότερο με προέκταση του υπάρχοντος μώλου προς τα ανατολικά.
Η μελέτη στο Καβονήσι έχει αρκετές δυσκολίες γιατί;
1. οι άνεμοι στατιστικά ειναι βορειοανατολικοί σε συχνότητα 52% του έτους και καθιστούν αδύνατη την επέκταση προς δυσμάς του λιμένας.
2. Η υπάρχουσα λιμενολεκάνη ειναι αβαθής και μικρής διαμέτρους και μπορεί να εξυπηρετήσει μόνο μεσαία σκάφη χωρίς δυνατότητα στροφής εντός αυτού.
3. Ανατολικά του λιμένα η τυχόν επέκταση έχει μεγάλα βάθη πάνω απο 16μ., που αυξάνει υπερβολικά το κόστος κατασκευής.