ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΙΣΑΜΟΥ! ΜΙΑ ΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.
Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2020
ΕΡΓΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΛΙΣΟ
΄Ε ΔΙΑΒΡΟΧΗ ΔΑΚΟΚΤΟΝΙΑΣ 2020
Είμαστε σίγουροι ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι θα πράξουν το καλύτερο δυνατό και παρακαλούμε τους ιδιοκτήτες των ελαιώνων να βοηθήσουν όπου και όσο τους αναλογεί για το βέλτιστο αποτέλεσμα (άνοιγμα περιφράξεων, παρουσία στα χωράφια τους κλπ).
Επισημαίνουμε ότι η πέμπτη διαβροχή στις υπόλοιπες περιοχές θα ακολουθήσει σταδιακά εντός ολίγων ημερών, σύμφωνα με τις εντολές της ΔΑΟΚ Χανίων.
Ο εργολάβος Δακοκτονίας
Α.Σ. Γραμβούσας
Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2020
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ
Το πώς θα ήταν δυνατό να εισάγεται κάποιος σε πανεπιστήμιο με μηδενική βαθμολογία- κάτω της μονάδας- ούτε σαν ανέκδοτο δεν θα μπορούσε να λεχθεί.
Μάλιστα αυτά τα νούμερα, το ένα τρίτο των εισαγομένων 25.000, έχει γράψει κάτω του δέκα και επειδή υπάρχουν και ερωτήσεις, επιλογής απάντησης ,ουσιαστικά η πραγματική τους βαθμολογία είναι για να θυμηθούμε παλαιότερο χαρακτηρισμό- όταν και ολογράφως βαθμολογούσαμε -«σχεδόν κακώς το 4,5,6.» Η κρίση για το αν έπρεπε να παίρνουν απολυτήριο Λυκείου αυτονόητη.
Την μακρινή εκείνη εποχή 1980 που κυριάρχησε πέρα από κάθε ιδεολογία ο άκρατος λαϊκισμός, ο πρώτος υπουργός παιδείας «της Αλλαγής» ο Λευτέρης Βερυβάκης καθόλα έντιμος και αγωνιστής της δημοκρατίας –άσχετος με την παιδεία- ήταν ο πρώτος βραχύβιος υπουργός παιδείας που κατάργησε τις εισαγωγικές στα Λύκεια και παρότρυνε την προαγωγή όλων των μαθητών
Την επόμενη χρονιά παρατηρώντας την δυσαρμονία κάποιων μαθητών να παρακολουθήσουν στην νέα τάξη, γνωστός εκλεκτός συνάδελφος είπε γι αυτή την δυσκολία την ατάκα: Α! αυτά είναι είναι τα Βερυβάκια: Μαθητές που δεν άξιζαν την εισαγωγή ή την προαγωγή.
Η δημιουργία κομματικών συνδικαλιστικών παρατάξεων είναι το μεγαλύτερο καταστροφικό γεγονός σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης ώστε «Παιδεία στην Ελλάδα να σημαίνει στυγνά χρηστική εκδοχή του σχολείου, η χυδαία αλλά αυτονόητη εμπορευματοποίηση της μάθησης στο «φροντιστήριο». Σημαίνει εγκατάλειψη των πανεπιστημίων στις αγέλες των κομματικών νεολαιών, ακαδημαϊκό πρωτογονισμό του διπόλου: παραδόσεις – εξετάσεις, με τον φοιτητή αμέτοχο στην παραγωγή της γνώσης και θεσμοποιημένη την αποστήθιση ή την αντιγραφή. Είναι τα «κλειδιά» για να ετοιμάζει η Παιδεία οπαδούς, όχι πολίτες»
Η κοινωνία βαθμιαία εθίσθηκε να θεωρεί αυτονόητη την ήσσονα προσπάθεια και μια γενιά μετά το 1980 μεγάλωσε σε άλλα ήθη και έθιμα, και έκτοτε συνεχίζομε στο χειρότερο..
Χωρίς αξιολόγηση εκπαιδευτικών, με κάθε διευκόλυνση των μαθητών, ο χώρος των σχολείων και της Μέσης εκπαίδευσης υπέστη ανεπανόρθωτο πλήγμα όπου με τον καιρό παγιώθηκε η αντίληψη, ότι τα πάντα επιτρέπονται.
Η πολιτεία μετά το 1985 –θα έλεγε κανείς-καταργεί στρατόπεδα και αντισταθμιστικά ιδρύει Πανεπιστήμια μοιράζοντας μια σχολή σε κάθε πόλη και ένα ΤΕΙ σε πολλές κωμοπόλεις: Κρήτης, Μακεδονίας Θεσσαλίας Αιγαίου και πάσης Ελλάδος. Τριάντα πέντε χρόνια και πλέον μετά, ο Γιαβρόγλου τακτοποιεί και το τελευταίο Βερυβάκι –προαγωγή μέχρι πτυχίο- αφού όπως σχολιάστηκε ο μαθητής- των φετινών πανελλαδικών- που μάλλον βαρέθηκε να γράψει όλο το όνομά του και πήρε κάτω της μονάδος 0,600- αν ήταν καλώς γραμμένα τα προκαταρκτικά και το όνομα θα έπαιρνε –κατά τον νόμο-1,000 μόρια, είχε το θάρρος «Θράσος» να συμπληρώσει μηχανογραφικό –μια περίπλοκη διαδικασία – και να εισαχθεί σε σχολή- Επίσης ένας άλλος με 3 βαθμολογία, εισήχθη σε Μαθηματική σχολή και ούτω καθεξής.
Για πολλούς τα νούμερα αυτά της επιδόσεων των μαθητών στις εισαγωγικές δεν περιγράφουν την αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος περιγράφουν την επιτυχία μιας άλλης «κοινωνικής πολιτικής». Σε αυτή τη λογική της μετάλλαξης, δωρεάν δημόσιο πανεπιστήμιο για όλους σημαίνει υπηρεσία καθολικής αποκατάστασης. Όποιος θέλει, μπαίνει.
Γιατί τι άλλο από μετάλλαξη είναι η γενική αποδοχή ότι αγώνας, εν μέσω δημοκρατίας είναι η κατάληψη δρόμων – εμπόδιο στην ελεύθερη διάβαση- για να ικανοποιηθούν αιτήματα μιας τάξης εις βάρος του συνόλου ή κατά την αριστερή ιδεολογία πάλη ενάντια στην αστική τάξη –ποιας; ή της αορίστου πλουτοκρατίας.
Γιατί τι άλλο από μετάλλαξη είναι η κατάληψη των σχολείων με υποβολιμαία αιτήματα, όταν π.χ όσα σήμερα τα τμήματα είναι των 25 μαθητών, ήταν πριν 40 χρόνια των 50 – 60 και μόνο τα άνω των 60 αν υπήρχαν οι προϋποθέσεις εχωρίζοντο. Τότε που το σχολείο με το 1/5 των εκπαιδευτικών- που υπηρετούν σήμερα- και με τα απείρως περισσότερα προβλήματα λειτουργούσε και απολάμβανε σεβασμό ως ο φάρος της κοινωνίας.
Μετάλλαξη να δεχόμεθα από μαθητές και όχι μόνο, ότι τα πάντα είναι δικαιώματα χωρίς υποχρεώσεις τα πάντα είναι ελευθερία χωρίς φραγμούς και καμιά πειθαρχία. Μεταλλαγμένη και μια νεολαία χωρίς αξιακά πρότυπα και αγωνιστικό όραμα.
Η καθιέρωση ενός συστήματος με αυστηρότερα κριτήρια εισαγωγής καταγγέλλεται ως μέτρο «ταξικό», που θα άφηνε εκτός ιδρύματος τους κοινωνικά ευπαθείς. Στην πραγματικότητα, από ταξική προκατάληψη διακατέχεται αυτός που προεξοφλεί ότι οι διαγωνιζόμενοι χαμηλότερων εισοδημάτων είναι καταδικασμένοι και σε χαμηλότερες επιδόσεις.Ταξική μεροληψία έχει εκείνος που συμβιβάζεται με την ιδέα ότι ένα μέρος του δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης υπάρχει μόνο ως εκδοτήριο πτυχίων για κοινωνικό πρεστίζ-πλυετών ή και μονίμων φοιτητών-Υπάρχει για να συντηρεί μια ψευδαίσθηση κοινωνικής κινητικότητας, ενώ στην πραγματικότητα αναπαράγει τη στασιμότητα -ανεργία. –Προνόμιο πλέον των πτυχιούχων- Την ίδια στιγμή η ιδιωτική εκπαίδευση από τα φροντιστήρια μέχρι επιλεγμένα ιδιωτικά σχολεία –κολέγια- δίνουν την δυνατότητα στους θέλοντες και κυρίως στους δυναμένους οικονομικά, ν’ αποκτούν ουσιαστικότερα εφόδια με καλύτερες προοπτικές κυρίως στον ιδιωτικό τομέα. Άρα η εκπαίδευση με την ευρύτερη έννοια ουδέποτε ήταν περισσότερο «ταξική» όσο σήμερα .
Παρά την χαοτική κατάσταση στην μέση και ανώτατη παιδεία υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός ευσυνείδητων εκπαιδευτικών και πολύ καλοί μαθητές και φοιτητές, που παρά τις αντίξοες συνθήκες και «τον χαβαλέ» του τρόπου λειτουργίας των δημοσίων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων έδιναν την ελπίδα επιτυχίας μιας μελλοντικής ευρύτερα συναινετικής πολιτικής ανατροπής. Ώσπου ήρθε και επισήμως η από καιρό αναμενόμενη χρεωκοπία που αντί σωφρονέστερου προβληματισμού έφερε στο προσκήνιο θυμικές συμπεριφορές αγανακτισμένων πολιτών της μεταλλαγμένης κοινωνίας.
Είναι πανάρχαια κοινωνική διαπίστωση, η ευημερία- ο πλούτος χωρίς μόχθο- το θανάσιμο αυτό αμάρτημα, να συνοδεύεται με γενικευμένες ηθικές εκπώσεις, που θέλουν ξεχωριστή ανάλυση και η χώρα μας πριν την οικονομική χρεοκοπία βίωσε και βιώνει δραματική ηθική κρίση με ασύμμετρες συνέπειες ως και σε άλλο σημείο συνεχίζει ο Χ. Γιανναράς «Η ελλαδική κοινωνία ούτε μπορεί, αλλά ούτε και θέλει πια να μεταμορφωθεί, όσες οικονομικές ευκαιρίες κι αν της δοθούν. Μετράμε ήδη αρκετές δεκαετίες αυτοκτονικής κομματικής ασυναρτησίας, κυρίαρχης διαφθοράς, ακόρεστης εξουσιαστικής αυθαιρεσίας, έχει μείνει άκριτο και ατιμώρητο τόσο έγκλημα, που ακόμα και χρυσάφι αν αρχίσει και γεννάει το χώμα, η ελλαδική κοινωνία δεν γίνεται να αναστηθεί. Αυτό το ξέρουν καλά Τούρκοι και Ευρωπαίοι, και το αξιοποιούν εναλλακτικά.»
Πέρα από τις όποιες αντιτιθέμενες απόψεις θεολογικού και φιλοσοφικού περιεχομένου περί παρακμής, διανόηση και πολιτική δεν έχουν απαντήσει στο ερώτημα: Ποιες οι κοινωνικές μας αξίες και οι κοινωνικές ανάγκες που θα προσδιορίσουν τον μακροπρόθεσμο σκοπό της παιδείας ως ευρύτερα αυτή εννοείται; Χωρίς κοινά αποδεκτό γενικό σκοπό παιδείας δεν προσδιορίζονται οι επί μέρους στόχοι, δεν συντάσσονται αναλυτικά προγράμματα σπουδών και χωρίς αυτές τις προϋποθέσεις τα βιβλία που γράφονται θα ξαναγράφονται και διαρκώς θα είμαστε στο κενό σύνθημα "εκσυγχρονισμός των βιβλίων". Μεταρρύθμιση στη μεταρρύθμιση
Μετά την εννιάχρονη ή δεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση υπάρχει σε όλες τις αναπτυγμένες και μη χώρες συσχέτιση της πορείας στα Λύκεια, με τις κοινωνικές ανάγκες ,σύνδεση με την παραγωγικότηα. Στην δε Ανώτατη παιδεία φθάνει γύρω στο 25%. Εμείς με τους σπουδάζοντες στο εξωτερικό προπτυχιακά και μεταπτυχιακά σίγουρα αγγίζομε το 150%.
Αλλά προπάντων δεν αποτολμάται, η παρεξηγημένη αξιολόγηση που δεν σημαίνει πρωτίστως απόρριψη, σημαίνει αξιολόγηση όχι μόνο των στείρων γνώσεων αλλά και των όποιων δεξιοτήτων για σωστό επαγγελματικό προσανατολισμό, που σε συνάρτηση με ένα παραγωγικό πρόγραμμα ανάπτυξης, θα μας αποεμπλέξουν από την μετάλλαξη της ελληνικής κοινωνίας, στο να επιζητεί άχρηστα πτυχία πολλών στείρων, αχρήστων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Η μετάλλαξη έφερε και στο πολιτικό προσκήνιο χειρότερους από αυτούς που άλλοτε αποκαλούσαμε κατεστημένο. Δεν έχομε ηγέτες! Όσοι μεμονωμένα ηρωικά, ως υπουργοί παιδείας προσπάθησαν έστω να σπάσουν το απόστημα, δραματικά απέτυχαν, ο Αρσένης- κάτσε καλά Γεράσιμε- Η Γιαννάκου, τόλμησε να βάλλει ως βάση εισαγωγής το 10! Η Διαμαντοπούλου καίτοι σχεδόν όλοι ψήφισαν ανατρεπτικές μεταρρυθμίσεις, γρήγορα αναίρεσαν και έμεινε μόνη. Μόνο ο Γιαβρόγλου ,ολοκλήρωσε την μεγάλη αλλαγή! που αποσπασματικά ξεκίνησε ο Βερυβάκης: όλες οι σχολές-ΤΕΙ- Πανεπιστημιακές! οι εισακτέοι περισσότεροι από τις θέσεις. - «Δεν είχαμε υποσχεθεί κατάργηση των Πανελλαδικών;» Ε! πως θα το κάνομε δηλ. που λέει και μια ατάκα παλιάς κινηματογραφικής ταινίας
Δεν είναι επίζηλη ή ελπιδοφόρα η θέση της Κεραμέως και των συν αυτή. Δυστυχώς δεν φαίνεται να έχουν αντιληφθεί καίτοι διαφορετικά διατείνονται- και αυτοί της νεότερης γενιάς πολιτικοί- ότι η παιδεία προϋποθέτει όραμα, πολιτική βούληση και συλλογική προσπάθεια, ότι η παιδεία είναι ένα από τα κλειδιά που ανοίγουν τις πόρτες του μέλλοντος και υπάρχουν χώρες ανάλογες της Ελλάδος που έχουν πετύχει τα μέγιστα. Βιώσιμη ανάπτυξη χωρίς παιδεία και δικαιοσύνη δεν μπορεί να υπάρξει. Δεν κτίζεται παιδεία χωρίς μόνιμους δασκάλους και η δικαιοσύνη με πολιτικές παρεμβάσεις δεν πείθει.
Ας είμαστε όμως αισιόδοξοι η φύση μας προειδοποιεί, υπάρχουν και χειρότερα! και για μας και παγκοσμίως. Δεν ξέρω κατά πόσο, αν μπορεί και να μας διδάξει.
Περισσότερο από κάθε άλλη φορά η ευχή: Την υγειά μας νάχομε και βλέπομε.
Γ. Πευκιανάκης φιλόλογος π.Λυκειάρχης
ΠΝΙΓΜΟΣ ΛΟΥΟΜΕΝΗΣ
ΠΗΓΕ ΕΙΔΕ ΚΑΙ ΓΥΡΙΣΕ ΜΕ ΙΔΕΕΣ.........
ΕΝΤΟΣ 5 ΗΜΕΡΩΝ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΘΕΣΕΩΝ
Δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα 5/10 και σε ΦΕΚ η υπουργική απόφαση (Υ.Α. Φ.253.2/ 128348/A5/ΦΕΚ 4331 τ.Β. 5.12.2020) με την οποία καθορίζονται η διαδικασία καθώς και οι περιοχές των οποίων, εξαιτίας φυσικών καταστροφών, οι μαθητές εντάσσονται στο ειδικό ποσοστό για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Όπως είχε ήδη ανακοινωθεί και από τον υφυπουργό Παιδείας κ. Διγαλάκη, το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 για τους μαθητές της τελευταίας τάξης και τους αποφοίτους Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων
α) του Δήμου Καντάνου Σελίνου και
β) του Δήμου Κισσάμου
που έχουν πληγεί εξαιτίας φυσικών καταστροφών και οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση - δήλωση και συμμετείχαν στις πρώτες μετά το συμβάν πανελλαδικές εξετάσεις που διεξήχθησαν τον Ιούνιο του 2020, δίνεται ειδικό ποσοστό επιπλέον θέσεων καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.). Επισημαίνεται ότι στις θέσεις αυτές δεν προβλέπονται θέσεις των ένστολων τμημάτων (στρατιωτικές σχολές, αστυνομία, λιμενικό κ.α.).
Σύμφωνα με την Υ.Α.
• ο αριθμός θέσεων που αποδίδεται στους υποψηφίους των περιοχών αυτών σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.) είναι:
* για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Ημερήσιων ΓΕΛ με το Νέο Σύστημα Εισαγωγής, αποδίδεται ποσοστό 0,12% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων
* για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των Ημερήσιων ΓΕΛ με τους όρους, προϋποθέσεις, εξεταστέα ύλη και διαδικασίες που ίσχυσαν το σχολικό έτος 2018-2019 (Παλαιό Σύστημα), αποδίδεται ποσοστό 0,04% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων
* για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των ημερήσιων ΕΠΑΛ αποδίδεται ποσοστό 0,23% καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων
Κατά τον προσδιορισμό των θέσεων που αντιστοιχούν στα ποσοστά που αναφέρονται στις ανωτέρω περιπτώσεις γίνεται στρογγυλοποίηση στην αμέσως επόμενη ακέραιη μονάδα, αν προκύπτει δεκαδικό υπόλοιπο ίσο ή μεγαλύτερο από το μισό της ακέραιης μονάδας. Αν το δεκαδικό υπόλοιπο είναι μικρότερο από το μισό της ακέραιης μονάδας, δεν λαμβάνεται υπόψη, εκτός εάν μηδενίζεται η θέση, οπότε γίνεται στρογγυλοποίηση στην ακέραιη μονάδα, ώστε σε κάθε περίπτωση να υπάρχει μία τουλάχιστον θέση για κάθε Σχολή ή Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση.
• Οι δικαιούχοι υποψήφιοι των περιοχών αυτών αν θέλουν να διεκδικήσουν μία από τις προβλεπόμενες θέσεις θα πρέπει να υποβάλλουν στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων εντός πέντε (5)εργάσιμων ημερών από την έκδοση της Υ.Α. (αναμένεται διευκρινιστική εγκύκλιος για να καθορισθεί αν η τελευταία ημέρα θα είναι η 12η ή 13η Οκτωβρίου) :
* Αίτηση –Υπεύθυνη δήλωση με την οποία θα δηλώνει ο υποψήφιος την πρόθεση του για την υπαγωγή του στο ειδικό ποσοστό, καθώς και τα πλήρη στοιχεία του και τον κωδικό υποψηφίου με τον οποίο συμμετείχε στις πανελλαδικές εξετάσεις 2020. 2
* Βεβαίωση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας στην οποία φοιτούσε και είχε υποβάλει ο υποψήφιος την Αίτηση– Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις.
• Η επιλογή για τις καθ΄ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων προβλεπόμενες θέσεις, γίνεται με βάση τη δήλωση προτίμησης στο μοναδικό μηχανογραφικό δελτίο (Μ.Δ.) που έχει ήδη καταθέσει ο δικαιούχος υποψήφιος κατά την κανονική περίοδο κατάθεσης των ηλεκτρονικών Μ.Δ.
• Προϋπόθεση για την επιλογή είναι οι υποψήφιοι να έχουν επιτύχει συνολικό αριθμό μορίων τουλάχιστον ίσο του εβδομήντα τοις εκατό (70%) του αριθμού των μορίων που πέτυχε ο τελευταίος επιτυχών της κατηγορίας τους στη συγκεκριμένη Σχολή ή Τμήμα κατά το ίδιο ακαδημαϊκό 2020-21 (δείτε εδώ τις βάσεις και τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων του ακαδημαϊκού έτους 2020-2021 για ΕΠΑΛ και για ΓΕΛ ΝΕΟ, ΓΕΛ ΠΑΛΑΙΟ).
• Οι επιτυχόντες για την ειδική αυτή κατηγορία θέσεων, στην περίπτωση που είναι ήδη εγγεγραμμένοι σε άλλη Σχολή, μπορούν να επιλέξουν αν θα παραμείνουν στην αρχική Σχολή επιτυχίας τους ή αν θα διαγραφούν από αυτή και θα εγγραφούν στην τελική Σχολή επιτυχίας της ειδικής αυτής περίπτωσης.
Νεκτάριος Ζουριδάκης
Διευθυντής ΕΠΑΛ Κισάμου- Μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης
ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΝΩΣΗ Ή ΑΠΛΑ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ;
Συναντήθηκαν πριν κάμποσες μέρες οι πρόεδροι των αθλητικών σωματείων της πόλης και προσπάθησαν να βρουν αν υπάρχει κοινός παρονομαστής σε αυτήν την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια με την απαξίωση της συνεργασίας, εκατέρωθεν. Πυροσβέστης ο Δήμος Κισάμου και ο Δήμαρχος Κισάμου κ. Μυλωνάκης που θα βάλει και το χρήμα αν πετύχει η συνεργασία βέβαια, αλλά με μια "μάνικα" δίχως νερό !!!
Νέος Κισσαμικός-Θύελλα Καλαθενών- Α.Ο.Κισάμου ... ανάμεσα σε αυτούς και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Κελαιδής, όσο και κάποια μέλη των ομάδων. Η προσπάθεια συνεργασίας των ομάδων δεν είναι τωρινή μιας και απο ανέκαθεν υπήρχε αυτή η άνευ ουσίας αντιπαλότητα που έχει μεταφερθεί με τα χρόνια και στην νεολαία, σαφώς με αίτιους και αιτίες.
Το παράλογο της υπόθεσης βέβαια σήμερα είναι οτι και οι τρεις πρόεδροι ήταν και είναι άνθρωποι της νυν δημοτικής αρχής, οι δυο μάλιστα εκλεγμένοι Θεοδωρογλάκης και Σταθόπουλος και η κυρία Μπικάκη υποψήφια. Άρα δεν υφίσταται κάποιο πολιτικό παιχνίδι, αλλά πάμε σε άλλα μονοπάτια που δυστυχώς κάνουν ζημιά στον αθλητισμό της πόλης. Αν και δεν βγήκε κανένα ανακοινωθέν απο την συνάντηση και τι αποφάσισαν ή τι δεν αποφάσισαν, εντούτοις φαίνεται οτι δεν τα βρήκαν......
Φήμες θέλουν να μην τα βρίσκουν στο όνομα που θα έχει η νέα ομάδα. Όμως διαφωνίες είχαμε και ως προς τα ΑΦΜ των ομάδων που κάποιοι θέλουν να τα καταργήσουν. Βέβαια δεν μπορούν να καταργηθούν απο την μια στιγμή στην άλλη αυτό είναι γνωστό, και δεν είναι απόφαση ενός ή μιας ομάδος με το έτσι θέλω. Εξάλλου το δίκαιο επί του ονόματος αν τελικά υπάρξει συμφωνία το έχει πάντα αυτός που δεν χρωστάει και τα βιβλία του είναι νόμιμα και σωστά, ή ακόμα ο ποιο ιστορικός σύλλογος της πόλης, ή ακόμα και ο σύλλογος που φέρει το όνομα της πόλης. Άλλωστε γιατί να κρυβόμαστε Ένωση δεν μπορεί να γίνει ανάμεσα σε μια επαγγελματική ομάδα και σε ερασιτεχνικές και να αλλάξει τ' όνομα η επαγγελματική.... μιας και δεν είναι κρυφό, ούτε άγνωστο ακόμα και στους δικηγόρους, οτι η ΠΑΕ Χανιά παίζει αυτήν την στιγμή με το ΑΦΜ του ΠΓΣ Κισσαμικός ..
Αυτά λοιπόν για μια προσπάθεια που δεν έχει νόημα να συνεχιστεί... μάλιστα στα κρυφά, όταν οι λόγοι που κάποιοι επιδιώκουν την συνένωση είναι άλλοι..απο αυτούς που ισχυρίζονται. Ο Κισσαμικός έχει μια ηλικία και δεν πρέπει κανένας να παίζει στην πλάτη του, όσο κι αν μας έχει στεναχωρήσει τελευταία... και το παράδειγμα του Πλατανιά είναι κάτι που θα πρέπει να το λάβουν οι αρμόδιοι σοβαρά υπόψιν τους, μιας και τα πισωγυρίσματα στην χώρα μας είναι πολλά, και σε ανύποπτο χρόνο.
Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2020
ΘΑ ΠΑΝΕ ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ....
ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΡΑΜΒΟΥΣΑΣ ΣΤΗΝ ΕΝΑΕΡΙΑ ΤΡΟΧΑΛΙΑ
Τις τελευταίες μέρες κυκλοφορούσε η είδηση οτι στο Δήμο Κισάμου είχαν προτείνει την τοποθέτηση zip line, τροχαλία με απλά λόγια, για το ανεβοκατέβασμα των επισκεπτών στον Μπάλο. (δεν θα γράψω ποιανού ιδέα ήταν αλλά είναι για γέλια.) Σήμερα γνωμοδότησε ο Πολιτιστικός σύλλογος για την πρόταση αυτή.... και έστειλε την ακόλουθη επιστολή προς τον Δήμαρχο Κισάμου κ Μυλωνάκη.
Αξιότιμε Δήμαρχε κ. Μυλωνάκη, αξιότιμοι κυρίες/κύριοι,
Το Δ.Σ. κατόπιν συζητήσεως & αναλύσεως όλων των δεδομένων που αφορούν το εν λόγω επιχειρηματικό εγχείρημα του Δήμου Κισάμου, αποφάσισε ομόφωνα την κάθετη αντίθεση του.
Ο Π.Σ. Γραμβούσας σεβόμενος το απαράμιλλο κάλλος & την άγρια φυσική ομορφιά του τοπίου, στέκεται απέναντι σε οτιδήποτε μπορεί να καταστρέψει το φυσικό περιβάλλον του Μπάλου.
Ο Μπάλος αποτελεί ένα κομψοτέχνημα της φύσης που έχει φωτογραφηθεί όσο λίγες περιοχές του κόσμου & έχει λατρευτεί από τις χιλιάδες των τουριστών που φτάνουν κάθε χρόνο ως εδώ.
Η γαλήνια λιμνοθάλασσα με τα ζεστά, ρηχά κρυστάλλινα νερά του, που σε κάποια σημεία είναι γαλαζοπράσινα, ενώ σε κάποια άλλα σμαραγδένια, σε συνδυασμό με τα βράχια & τις άγριες πλαγιές που υψώνονται πάνω από το κεφάλι των επισκεπτών, κάνουν το Μπάλο ένα από τα πιο ξεχωριστά εξωτικά τοπία του κόσμου.
Η ανθρώπινη παρέμβαση με την τοποθέτηση εναέριων τροχαλιών, ως αντικείμενο επαγγελματικής εκμετάλλευσης, πέραν της καταστροφής του φυσικού κάλλους της περιοχής, θέτει σε κίνδυνο τα σπάνια είδη χλωρίδας & πανίδας που συναντώνται σε όλο το εύρος της.
Η ομόφωνη απόφαση του Συλλόγου μας, αποφασίστηκε να δημοσιοποιηθεί στο Δήμο Κισάμου, με σκοπό την αποτροπή ενός τέτοιου εγχειρήματος, που θα θέσει σε κίνδυνο μια προστατευόμενη περιοχή όπως είναι ο Μπάλος.
Αιτούμαστε & ευελπιστούμε ότι κάθε παρέμβαση του Δήμου μας στην εν λόγω περιοχή, μοναδικό στόχο θα έχει, την προστασία & την ανάδειξη του, ως περιοχή Natura.
Σας ευχαριστούμε θερμά.
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΞΗΡΟΥΧΑΚΗΣ ΞΕΝΟΦΩΝ ΤΣΙΚΑΛΑΚΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΕΣ ΤΕΛΟΣ ΣΕ ΦΑΛΑΣΑΡΝΑ ΚΑΙ ΚΙΣΑΜΟ
Μήπως πρέπει να αναθεωρήσει ο δήμος Κισάμου και να παρατείνει την φύλαξη των παραλιών με τους ναυαγοσώστες για ένα μήνα;
Χωρίς ναυαγοσωστική κάλυψη από τη 1η του Οκτώβρη βρίσκονται οι παραλίες των Φαλασάρνων και της Κισάμου, εξαίρεση το Λαφονήσι, που και εδώ η φύλαξη της παραλίας γίνεται απο κοινού με τον όμορο Δήμο. Παρά το γεγονός ότι η επισκεψιμότητα παραμένει πολύ υψηλή ειδικά στα Φαλάσαρνα, που ήταν και απαίτηση των μαγαζιών, εντούτοις ο Δήμος δεν ανανέωσε την σύμβαση των ναυαγοσωστών για ένα μήνα ακόμα... με τον καρό να είναι καλός και τους τουρίστες να είναι ακόμα μπόλικοι.
Ο ΛΑΣΘΕΝΗΣ, Ο ΑΝΔΡΟΚΛΗΣ, Ο ΙΑΣΟΝΑΣ ΚΑΙ Η ΙΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΕΝΝΙΑ ΧΩΡΙΑ
Μια ανάρτηση το Σάββατο σχετικά με τα αρχαιοελληνικά ονόματα των Εννιά Χωριών σχολιάστηκε πολύ. Η αλήθεια είναι οτι δεν υπάρχει μια αποδεδειγμένη εξήγηση γιατί έδιναν αυτά τα ονόματα στα Εννιά Χωριά και πως η εκκλησία το αποδέχτηκε. Ούτε στο βιβλίο του ο Μανώλης Κογχυλάκης, ο λαογράφος της περιοχής, δίνει μια ξεκάθαρη εξήγηση του γιατί...
Αμυγδαλοκεφάλι 1942 |
* Πλούταρχο, Αφροδίτη, Αριάδνη, Αριστέα, Πολύδωρος, Πλαστήρας, Ζηνοβία, Υψηλάνθη, Αριστοτέλης, Αθηνά, Λασθένης, Αρετή, Οδυσσέας, Σεβαστή, Ευρύκλεια, Αρίσταρχος, Ευθύμιος, Ασπασία, Επιμενίδης, Ουρανία, Λεωνίδας, Μενέλαος, Περικλής, Αθηνά, Τιμολέων, Ηρακλής, Αριστείδης, Νικίας, Ιδομενέας, Ολυμπία, Αλέξανδρος, Κλεάνθη, Ηρόδοτος, Πραξιτέλης, Δημοσθένης, Νικηφόρος, Ευτέρπη, Φεβρωνία, Τηλέμαχος, Ευτέρπη, Ευδοξία, Ξενοφών, Σωκράτης, Ροδάμανθης, Αγαμέμνων, Ανδροκλής, Ανδρονίκη, Πολυξένη, Ιάσονας, Ορφέας, Κλεοπάτρα, Θεανώ, Πολύμνια, Ευρυδίκη, Ινώ, Αχιλλέας, Μίνωας, Χαρίλαος, Χαρίδημος, Κορίνα, Λυκούργος, Φιλένια, Κίμωνας στη Βάθη μαρτυρία Σπερελάκη Ιάκωβου.
ΤΟ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟ ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΡΙΖΟΝΤΑ
Ο “Ορίζοντας” διοργανώνει τα τελευταία 10 χρόνια το αθλητικό γεγονός με τίτλο “Υπερκοπέλι” με σκοπό την στήριξη παιδιών και ενηλίκων που πάσχουν από καρκίνο.
ΙΩΝΙΑ 2000 - ΝΕΟΣ ΚΙΣΣΑΜΙΚΟΣ 0-2
Το πρώτο μέρος όδευε προς το 0-0 και τελικά οι φιλοξενούμενοι βρήκαν το γκολ λίγο πριν την ανάπαυλα, στο 38ο λεπτό. Ο Κ. Παπαδάκης αξιοποίησε τη σέντρα που έγινε από τα πλάγια και με ιδανικό σουτ νίκησε τον Χριστουλάκη για το 0-1.
Στο 70′ οι φιλοξενούμενοι θα μπορούσαν να διευρύνουν το προβάδισμά τους, αφού ο Μανώλης Παπαδάκης κέρδισε πέναλτι μέσα στην αντίπαλη περιοχή. Ο Πλευράκης ανέλαβε την εκτέλεση αλλά είδε τον Χριστουλάκη, να του αρνείται το 0-2 σε εκείνο το σημείο του αγώνα.
Τελικά αυτό σημειώθηκε στο τελευταίο δεκάλεπτο για τον Νέο Κισσαμικό. Ο Καστανοπουλάκης που είχε περάσει αλλαγή στο ξεκίνημα του δευτέρου μέρος, έκανε ωραία ενέργεια και όμορφο τελείωμα για να διαμορφώσει έτσι αυτός το τελικό 0-2 στο γήπεδο της Μοναχής Ελιάς.
Ο Νέος Κισσαμικός όπως και πέρυσι, θα βρει στο διάβα του τον Απόλλωνα, αυτή τη φορά στην έδρα του.
ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΡΑΠΑΝΙΑ ΟΜΟΡΦΑΙΝΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
Παιδιά, δάσκαλοι και γονείς, σας ευχαριστούμε πάρα πολύ!!!!
-------------------------------------------\
Ευχαριστούμε θερμά τον Δήμαρχο κ. Γ. Μυλωνάκη, τον Αντιδήμαρχο κ. Ιωάννη Κελαιδή, αρμόδιο για θέματα αθλητισμού, που αντιλαμβανόμενος την σημασία ύπαρξης και συντήρησης αθλητικών χώρων σε περιφερειακά χωριά, δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά του Δραπανιά αλλά και των γύρω χωριών να μπορούν να αθληθούν, με όλα τα θετικά που όλοι ξέρουμε ότι προσφέρει ο αθλητισμός!
Επίσης θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον Πρόεδρο του τοπικού Δραπανιά κ. Αντώνη Κοκοτσάκη που στήριξε και βοήθησε για την υλοποίηση αυτής της προσπάθειας.
Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2020
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Το ΚΚΕ καταδικάζει την προσπάθεια τρομοκράτησης των μαθητών που επιχειρείται το τελευταίο διάστημα με όλους τους τρόπους. Αποκορύφωμα αυτής της προσπάθειας είναι η παρέμβαση της Αστυνομίας στο Γυμνάσιο Αλικιανού που βρισκόταν σε κατάληψη μετά από κλήση του διευθυντή του σχολείου. Μάλιστα από το αστυνομικό τμήμα ζητήθηκαν ονόματα ανήλικων μαθητών και των κηδεμόνων τους, ώστε να σχηματιστεί δικογραφία.
Το περιστατικό αυτό,που κάθε άλλο παρά μεμονωμένο είναι, δείχνει ότι με ευθύνη της κυβέρνησης στοχοποιούνται μαθητές, χαρακτηρίζονται σαν εγκληματίες επειδή τόλμησαν να διεκδικήσουν το αυτονόητο δικαίωμά τους εν μέσω πανδημίας να μην στοιβάζονται σε τάξεις των 25 ατόμων.
Αφού έπεσε στο κενό η προσπάθεια ταύτισης του αγώνα των μαθητών με τους αρνητές της μάσκας, αφού είδαν ότι οι μαθητές δεν τρομοκρατούνται από τις προσπάθειες στελεχών της εκπαίδευσης που προσπάθησαν όλο το προηγούμενο διάστημα είτε με το καρότο είτε με το μαστίγιο να επικρατήσει σιγή ιχθύος στα σχολεία, η κυβέρνηση πλέον επιστρατεύει την ίδια την αστυνομία και τους μηχανισμούς καταστολής.
Η αστυνομία και οι εισαγγελείς δεν έχουν καμία δουλειά στα σχολεία. Από τα σχολεία λείπουν οι καθηγητές, το προσωπικό καθαριότητας, οι αίθουσες, οι σύγχρονες υποδομές.
Είναι γελασμένοι αν πιστεύουν ότι το δόγμα νόμος και τάξη θα ανακόψει τους αγώνες των μαθητών,της νεολαίας, των ίδιων των εργαζομένων. Είναι τουλάχιστον εξοργιστικό την στιγμή που στον Νομό Χανίων τα σχολεία στην Άθμια έχουν 112 κενά εκπαιδευτικών, ενώ αντίστοιχη κατάσταση επικρατεί και στην Β΄θμια εκπαίδευση , να κατηγορούνται οι μαθητές σαν υπεύθυνοι για το χάσιμο διδακτικών ωρών. Είναι κοροϊδία να χρησιμοποιείται η εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ως εκβιαστικό μέσο για την καταστολή των μαθητικών κινητοποιήσεων.Το μέγεθος της κοροϊδίας γίνεται μεγαλύτερο αν αναλογιστεί κανείς ότι δεν έχει προβλεφθεί απολύτως τίποτα για την αναπλήρωση ωρών όσων σχολείων είναι σε καραντίνα. Αυτό που τους τρομάζει είναι ότι γίνεται αντιληπτό σε ευρύτερα κομμάτια του λαού μας ,ότι για το κλείσιμο των σχολείων φταίει η πολιτική της κυβέρνησης που εδώ και τρείς βδομάδες αγνοεί επιδεικτικά τα αιτήματα όλων των φορέων της εκπαίδευσης, σωματείων εργαζομένων, μαθητικών συμβουλίων που ζητούν να μειωθούν τα τμήματα σε 15 μαθητές ανά τάξη, με ταυτόχρονη πρόσληψη του απαιτούμενων εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας. Οι αγώνες των μαθητών , των γονέων και των εκπαιδευτικών υποκινούνται από την πολιτική που εφαρμόζουν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις. Είναι η πολιτική που θέλει το σχολείο να λειτουργεί σαν επιχείρηση , με λογική κόστους-οφέλους, ενώ ταυτόχρονα μετατρέπεται σε ένα εξεταστικό κέντρο –αποκομμένο από την όποια γενική μόρφωση είχε απομείνει.
Το ΚΚΕ καλεί τους μαθητές,τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να συνεχίσουν με ακόμα μεγαλύτερο πείσμα αποφασιστικότητα τον αγώνα τους για την διασφάλιση της μόρφωσης και της υγείας.
Καταγγέλλουμε κάθε ενέργεια ποινικοποίησης των μαθητικών κινητοποιήσεων. Να σταματήσει εδώ και τώρα κάθε προσπάθεια δίωξης και τρομοκράτησης μαθητή η κηδεμόνα λόγω συμμετοχής στις κινητοποιήσεις. Απαιτούμε να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα των μαθητών ,των εκπαιδευτικών και των γονιών τους που σε συνθήκες πανδημίας δείχνουν τον δρόμο για τους όρους με τους οποίους πρέπει τα σχολεία να ανοίξουν διασφαλίζοντας την μόρφωση και την Υγεία του κάθε μαθητή.
Τομεακή Επιτροπή Χανίων του ΚΚΕ
ΕΝΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΤΟΥ ΜΠΑΛΟΥ
Κινητοποίηση πάλι χθες το σούρουπο στα διασωστικά σώματα της πόλης .. Αστυνομία-Πυροσβεστική-Λιμεναρχείο-Κέντρο Υγείας-Διασώστες... μια κυρία, που είχε τα κιλά της, δεν αισθάνθηκε καλά στο μονοπάτι στο Μπάλο... και λιποθύμησε... ο σύντροφός της αμέσως κάλεσε τον διεθνή αριθμό βοήθειας, και όπως όλοι ξέρουμε όταν παίρνουν τον αριθμό 112, πάραυτα δίνεται εντολή να σπεύσουν όλοι οι παραπάνω για να δουν τι έχει συμβεί...
Η κυρία από Γαλλία μεταφέρθηκε στο Λιμάνι Κισάμου, αφού πρώτα κατέβηκαν 4 πυροσβέστες απο τον Σταθμό Κισάμου για να την μεταφέρουν... όμως είδαν οτι ήταν στην αρχή του μονοπατιού !!!!! και αφού τις προσφέρθηκαν οι πρώτες βοήθειες!!!! κάλεσαν ιδιωτικό σκάφος (τα ημερόπλοια είχαν φύγει) να την παραλάβει για Καβονήσι, όπου τους περίμενε το ασθενοφόρο για τα περαιτέρω.
Ευτυχώς όλα πήγαν καλά και τα διασωστικά μέσα της πόλης και κατ' επέκταση της χώρας λειτούργησαν άψογα...ακόμα και σε ένα ..... αχ λιποθυμάω. Η κυρία μετά ένα δίωρο ήταν μια χαρά όπως δήλωσε!!!
Χωρίς να θέλω να υποβαθμίσω το γεγονός, μάλλον ο αριθμός 112 είναι η σωτηρία όλων μας, ή καλύτερα όλων όσων ξέρουν να τον χρησιμοποιούν... μάλιστα η ταχύτητα ανταπόκρισης των διασωστικών μέσων σε διαταγή του 112 είναι αντιστρόφως ανάλογη με τα δικά μας περιστατικά... Έχει χρονομετρηθεί οτι το 112 απαντάει σε 9 δευτερόλεπτα. Ας το έχουμε υπόψιν όλοι εμείς που παίρνουμε αλλού τηλέφωνο.
ΣΗΜΕΡΑ ΠΕΡΠΑΤΑΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΟΥΜΕ ΤΟΝ "ΟΡΙΖΟΝΤΑ"
Δεν χρειάζεται να είμαστε υπερκοπέλια για να έχουμε ανοιχτούς τους ορίζοντές μας, αρκεί ένα απλό περπάτημα, παρέα με φίλους και οικογένεια! Γι' αυτό ο Σύλλογος "Φίλων του Αννουσάκιου Ιδρύματος Κισάμου", ο Αθλητικός Όμιλος Κισάμου, η Νεολαία Κισάμου και η Αθλητική παρέα του Συλλόγου Ορίζοντα, διοργανώνουν φιλανθρωπικό αγώνα περπατήματος 4χλμ στην Κίσαμο, στα πλαίσια "Ανοιχτοί Ορίζοντες" της διοργάνωσης e-Περκοπέλι, την Κυριακή 4 Οκτωβρίου και ώρα 17:30. Σημείο συνάντησης και έναρξης, Μητρόπολη Κισάμου & Σελίνου. Κόστος συμμετοχής 5 ευρώ (κάτω των 12 δωρεάν).
Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2020
ΑΠΟ ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΟ 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΙΣΑΜΟΥ
ΣΤΟ ΚΟΥΝΕΝΙ...
photo: Peter Empl
ΚΡΗΤΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ
Θέμα της Ημερίδας, σύμφωνα με τον διοργανωτή, η οικονομία της Κρητικής Φιλοξενίας για το 2021, Κρήτη-4 Εποχές με σκοπό τη παραγωγή αποτελεσμάτων τα οποία να μπορούν να αξιοποιηθούν από επιχειρηματίες και φορείς του νησιού.
Συμμετέχουν ομιλητές από τον ΕΟΤ, την Περιφέρεια Κρήτης, το Πολυτεχνείο Κρήτης, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Ι.Τ.Ε., ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., Μ.Α.Ι.Χ., Α.Σ.Τ.Ε.Κ., την Τοπική Αυτοδιοίκηση, επαγγελματικοί φορείς και επιχειρηματίες του τουρισμού, του πρωτογενή τομέα και των υπηρεσιών.
Προσκεκλημένοι και ενδιαφερόμενοι, λόγω υγειονομικών συνθηκών θα παρακολουθήσουν την Ημερίδα μέσω διαδικτύου από την Ψηφιακή Πλατφόρμα ΚΡΗΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ (www.e-inon.gr/creta/), την Ψηφιακή Εφημερίδα Γραφίδα (www.grpress.gr/) και στο YouTube: https://youtu.be/JgUMeJkpd-A
Κατά τη διάρκεια της Ημερίδας θα εφαρμοστούν όλα τα προβλεπόμενα υγειονομικά μέτρα αντιμετώπισης του νέου κορωνοϊού (COVID-19).
Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2020
ΜΑ ΤΑ ΚΟΥΚΟΥΛΩΝΕΤΑΙ;
Η αλήθεια είναι οτι κάθε σπιθαμή γης στην Κισαμο και ιδιαίτερα στην παλιά πόλη και όσο περίπου είναι το παλιό σχέδιο πόλης, έχει απο κάτω της πολύ ιστορία. Τα αρχαία δεν ήταν ποτέ η αγάπη της πόλης και των ανθρώπων της, αυτό δεν είναι κάτι νέο... και καλό είναι να σκεφτούμε γιατί έκτισαν την πόλη τόσο ψηλά και δεν αναπτύχθηκε προς τα παράλια, όπως συμβαίνει με όλες τις πόλεις του κόσμου. Η πρώτη απάντηση είναι απλή, η καταστροφή της αρχαίας Κισάμου το 365 μ.Χ συθέμελα έφερε την γνωστή ανύψωση των 6-9 μέτρων οπότε η παλιά πόλη πήγε πάνω απο 100 μέτρα στην ενδοχώρα, δημιουργώντας μια νέα γη που ξεκινάει απο το Μαύρο Μώλος και καταλήγει ως τα Νοπήγεια πλάτους πολλές φορές μεγαλύτερο των 500 μέτρων. Αντί λοιπόν οι παππούδες μας να πάνε να κτίσουν την νέα πόλη τους δίπλα στην θάλασσα, προτίμησαν την κατεστραμμένη πόλη του 365 για τον απλούστατο λόγο οτι είχαν έτοιμα θεμέλια, αλλά και πολύ οικοδομικό υλικό κάτω απο τα πόδια τους.
Το αποτέλεσμα το ξέρουμε όταν άρχισαν να σκάφτουν μετά την δεκαετία του 60 για να οικοδομήσουν τα σπίτια τους, τα αρχαία έβγαιναν στους 20 πόντους .. φυσικά άλλα καταστράφηκαν, κάμποσα γλύτωσαν, αυτό το γεγονός έχουμε σήμερα και είναι γνωστό, να μην μπορούμε να κτίσουμε εκεί που θέλουμε και όπως γουστάρουμε μιας και ο αρχαιολογικός νόμος είναι ισχυρότερος ακόμα και το ίδιο το κράτος.
Φυσικά τα αρχαία δεν είναι παντού και η πόλη δεν ήταν όπως είναι σήμερα, υπήρχαν μεγάλα κενά ανάμεσα στα σπίτια με αυλές, αίθρια και πισίνες (και τότε)... μάλιστα η καλή κοινωνία της Ρώμης χρησιμοποιούσε την Κίσαμο σαν παραθεριστικό τόπο για τρεις λόγους ... ήλιο, κρασί και νερό, (και καλό φαΐ λέω εγώ μιας και υπήρχε και καλό κυνήγι αλλά και πολλά ψάρια τότε στον κόλπο μας).
Για να μην μακρηγόρησε λέω απλά οτι τα αρχαία δεν είναι παντού το ίδιο σημαντικά, μάλιστα για το πόσο σημαντικά ή όχι είναι το αποφασίζει μια επιτροπή που λέγεται τοπικό συμβούλιο (δεν έχει να κάνει με την Κίσαμο μόνο, αλλά ολάκερη την Κρήτη που ανήκουμε) και αυτή η επιτροπή αποφασίζει αν κάποια αρχαία πρέπει να παραμείνουν και να αναδειχτούν ή αφού καταγραφούν να καταχωθούν. Λοιπόν για τα αρχαία στην γωνία Ηρώων Πολυτεχνείου και Δεικτάκη εκεί που θα γίνει ο νέος χώρος σταθμευσης του Δήμου, η απόφαση τους για κατάχωση ήταν 8ετίας με κάποιους όρους που και αυτοί άλλαξαν στην συνέχεια ώστε αφενός να μην αποτελούν αυτοί οι ανοικτοί χώροι εστία μόλυνσης, δεύτερο να μην καταστρέφονται τα όποια αρχαία βρέθηκαν ... και τρίτον αν θέλουν και μπορούν οι ιδιοκτήτες να το οικοδομήσουν.