Οι υποψήφιοι που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες (κοινωνικά κριτήρια, πολύτεκνοι, μουσουλμάνοι και τρίτεκνοι) διαμόρφωσαν ξεχωριστό εκπαιδευτικό χάρτη, με μόρια που κινήθηκαν σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση από τους αποφοίτους των Ημερήσιων Λυκείων (90%), γεγονός που ίσως αναγκάσει το υπουργείο Παιδείας να ρίξει μία δεύτερη ματιά στην εν λόγω εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.
Από τους υποψηφίους δύο ταχυτήτων που καθιερώθηκαν φέτος, ένας μαθητής έχει τη δυνατότητα να εισαχθεί στην Αγγλική Φιλολογία με βάση 5,35, εφόσον φυσικά διαθέτει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την ένταξη σε μία ειδικά κατηγορία, εκτοπίζοντας από την ίδια θέση συνυποψήφιο με πολύ καλύτερες επιδόσεις.
Από την άλλη, ενώ τα μόρια που συγκέντρωσε ο τελευταίος υποψήφιος από Ενιαίο Λύκειο για την εισαγωγή στο Μαθηματικό Αθήνας ήταν 15,800 περίπου, ο υποψήφιος της ειδικής κατηγορίας έγραψε μόλις 2.664, διαμορφώνοντας τη βάση στο εισαγωγής στο 3,1.
Από τη γκάφα του υπουργείου δεν εξαιρέθηκαν και τα περιζήτητα τμήματα που είδαν τις βάσεις τους στην ειδική κατηγορία να κατρακυλούν ακόμα και κάτω από τη βάση.
Έτσι, ενώ στη Φιλολογία Αθηνών, ο τελευταίος επιτυχών - απόφοιτος Ημερήσιου Λυκείου - κατόρθωσε να εισαχθεί με μέσο όρο 17,5, ο υποψήφιος της ειδικής κατηγορίας εισήχθη με μόλις 2 (!) μέσο όρο.
Αποκορύφωμα του λάθους υπολογισμού του αρμόδιου υπουργείου αποτελεί η πλέον δημοφιλής σχολή Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ που ενώ στους αποφοίτους Ενιαίου Λυκείου διατήρησε και φέτος τη βάση του στα ύψη (18,95), επιτυχών της ειδικής κατηγορίας μπήκε στη σχολή των "ονείρων" πολλών με μόλις 4,6 μέσο όρο.
Τα ακριβή αίτια του λάθους χειρισμού εξακολουθούν να παραμένουν άγνωστα, ωστόσο, το σίγουρο είναι ότι πολλοί υποψήφιοι δήλωσαν στο μηχανογραφικό τους όλες τις "άπιαστες" σχολές κατά τύχη, πετυχαίνοντας (με τη συναίνεση του υπουργείου) το πλέον ακατόρθωτο.
Ως "αδικία" χαρακτηρίζουν εκπαιδευτικοί αναλυτές το εν λόγω σύστημα υπολογισμού ορίων, καθώς αριστούχοι μαθητές εκτοπίστηκαν σε χαμηλότερες των προσδοκιών τους σχολές και μάλιστα για λίγα μόρια, την ίδια στιγμή που αρκετοί υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών κατάφεραν να εισαχθούν σε αυτές, με μέσο όρο, ακόμα και κάτω του...5!
Χαρακτηριστικά, σε ρεπορτάζ των τηλεοπτικών ειδήσεων του Mega αναφέρθηκε ότι ακόμα και μαθητής που παρέδωσε λευκή κόλλα σε αρκετά από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, κατόρθωσε να περάσει το κατώφλι ΑΕΙ, μόνο και μόνο επειδή ανήκε στην ειδική κατηγορία υποψηφίων.
Από τους υποψηφίους δύο ταχυτήτων που καθιερώθηκαν φέτος, ένας μαθητής έχει τη δυνατότητα να εισαχθεί στην Αγγλική Φιλολογία με βάση 5,35, εφόσον φυσικά διαθέτει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την ένταξη σε μία ειδικά κατηγορία, εκτοπίζοντας από την ίδια θέση συνυποψήφιο με πολύ καλύτερες επιδόσεις.
Από την άλλη, ενώ τα μόρια που συγκέντρωσε ο τελευταίος υποψήφιος από Ενιαίο Λύκειο για την εισαγωγή στο Μαθηματικό Αθήνας ήταν 15,800 περίπου, ο υποψήφιος της ειδικής κατηγορίας έγραψε μόλις 2.664, διαμορφώνοντας τη βάση στο εισαγωγής στο 3,1.
Από τη γκάφα του υπουργείου δεν εξαιρέθηκαν και τα περιζήτητα τμήματα που είδαν τις βάσεις τους στην ειδική κατηγορία να κατρακυλούν ακόμα και κάτω από τη βάση.
Έτσι, ενώ στη Φιλολογία Αθηνών, ο τελευταίος επιτυχών - απόφοιτος Ημερήσιου Λυκείου - κατόρθωσε να εισαχθεί με μέσο όρο 17,5, ο υποψήφιος της ειδικής κατηγορίας εισήχθη με μόλις 2 (!) μέσο όρο.
Αποκορύφωμα του λάθους υπολογισμού του αρμόδιου υπουργείου αποτελεί η πλέον δημοφιλής σχολή Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ που ενώ στους αποφοίτους Ενιαίου Λυκείου διατήρησε και φέτος τη βάση του στα ύψη (18,95), επιτυχών της ειδικής κατηγορίας μπήκε στη σχολή των "ονείρων" πολλών με μόλις 4,6 μέσο όρο.
Τα ακριβή αίτια του λάθους χειρισμού εξακολουθούν να παραμένουν άγνωστα, ωστόσο, το σίγουρο είναι ότι πολλοί υποψήφιοι δήλωσαν στο μηχανογραφικό τους όλες τις "άπιαστες" σχολές κατά τύχη, πετυχαίνοντας (με τη συναίνεση του υπουργείου) το πλέον ακατόρθωτο.
Ως "αδικία" χαρακτηρίζουν εκπαιδευτικοί αναλυτές το εν λόγω σύστημα υπολογισμού ορίων, καθώς αριστούχοι μαθητές εκτοπίστηκαν σε χαμηλότερες των προσδοκιών τους σχολές και μάλιστα για λίγα μόρια, την ίδια στιγμή που αρκετοί υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών κατάφεραν να εισαχθούν σε αυτές, με μέσο όρο, ακόμα και κάτω του...5!
Χαρακτηριστικά, σε ρεπορτάζ των τηλεοπτικών ειδήσεων του Mega αναφέρθηκε ότι ακόμα και μαθητής που παρέδωσε λευκή κόλλα σε αρκετά από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, κατόρθωσε να περάσει το κατώφλι ΑΕΙ, μόνο και μόνο επειδή ανήκε στην ειδική κατηγορία υποψηφίων.