Τετάρτη 1 Ιουλίου 2020

ΠΕΡΙ ΛΥΚΕΙΩΝ

 Επανερχόμενοι.
Γράφει ο Γ. Πευκιανάκης π. Λυκειάρχης
Η ανοικτή επιστολή προς τον Δήμο Κισάμου του κ. Ψωματάκη Μανώλη καθηγητού του ΕΠΑΛ εκφράζει την αγωνία της εκπαιδευτικής κοινότητας του Σχολείου αλλά κυρίως αναφέρεται σε ζοφερή προοπτική, για το μέλλον της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Κίσαμο.
Δια την ιστορία το 1ο Γυμνάσιο πλησιάζει την εκατονταετία από της εποχής του μακαριστού επισκόπου Άνθιμου Λελεδάκη, με πρωτοβουλία του οποίου και την συνδρομή των κατοίκων άρχισε να οικοδομείται. Ως το αρχαιότερο κτίριο έχει φροντισθεί, με την δρατηριοποίηση προσωπικοτήτων της σχολικής κοινότητας την συνδρομή δήμου και Νομαρχίας- Καίτοι υπήρξα εκ των μακροβιότερων Δ/ντών δεν αναφέρθηκα στα έργα-όχι τόσο δομικά- που έγιναν και με την συνδρομή της πολιτείας 1985-2005.
Επειδή όμως ακούω για το υπό κατεδάφιση Λύκειο, ποιος εγγυάται την ασφάλεια των παιδιών σε περίπτωση σεισμού; Να φέρομε τον αρμόδιο που οπτικά έκρινε κατεδαφιστέα τα Λύκεια, να εγγυηθεί για την ασφάλεια των στεγαζομένων μαθητών στο 1ο Γυμνάσιο σε περίπτωση σεισμού και αν  δεν εγγυηθεί, να προτείνει ο κυβερνητικός εφήμερος πολιτικός να το κατεδαφίσωμε και αυτό άλλωστε σε μερικά κοντέινερ θα κολλήσομε;
Είμαστε σοβαροί; πόσα κτίρια – δημόσια και ιδιωτικά – και μάλιστα προπολεμικά που κρίθηκαν μετά από σεισμό κίτρινα ή και κόκκινα κατεδαφίστηκαν;
Σχολίασε ο σεισμολόγος κ. Τσελέντης, όταν άκουσε πώς επηρεάσθηκε το σχολείο από τον σεισμό  είναι δυνατόν; ένας ξερότοιχος δεν έπεσε!-  εικόνα που έδειχναν στην τηλεόραση- μάλλον είπε είναι υποβολιμαίες φήμες, που θέλουν να πλήξουν τον τουρισμό! Δεν είχε ακουστεί τότε ο «ιός» 
Ερωτά ο κ. Ψωματάκης, όχι μόνο ως έμπειρος εκπαιδευτικός εκ των στυλοβατών του σχολείου, αλλά και πρώην δημοτικός σύμβουλος έχομε μελέτη μηχανικών; έχομε δευτεροβάθμιο έλεγχο; Π.χ. της περιφέρειας; γιατί κρίνεται κατεδαφιστέο το κτίριο;
Είμαστε σοβαροί στην απάντηση, θα στοιχίσει περισσότερο η επισκευή; Και έτσι να είναι, υπάρχουν ενδιάμεσες λύσεις που δεν μεταβάλλονται όμως εντελώς οι συνθήκες λειτουργίας των ισογείων εργαστηρίων. Τεχνικό Λύκειο δεν νοείται χωρίς εργαστήρια.
Είναι κανείς που πιστεύει –πλην των πρόσκαιρων ευκαιριακών χειροκροτητών –ότι ένα ανάλογο σχολείο θα γίνει σε τρία ,άντε πέντε χρόνια;
Έμειναν πολλοί Υπουργοί πέρα από 1,5-3 χρόνια; Η μέχρι τώρα πορεία τι αποδεικνύει;
Πριν 15 χρόνια είχαν γίνει ενέργειες και είχε δρομολογηθεί  η ίδρυση ΤΕΙ στην Κίσαμο, ήταν αρκετό, η αλλαγή Υπουργού για να παραπεμφθεί το θέμα και τελικά να μη γίνει
Το ΕΠΑΛ στην Κίσαμο, που αρκετοί ντόπιοι εκπαιδευτικοί υπηρέτησαν και στήριξαν και μάλιστα τελευταία, με το να δοθούν κάποια κίνητρα για εισαγωγή σε ΑΕΙ. κατεβλήθη προσπάθεια από το φιλότιμο ολίγων ν’ ξανακαθισθεί, μάλιστα δε και σαν ανάμνηση αλλά και ανάλογης συνέχειας πρόσφατα, επίσημα ονομάσθηκε «Ειρηναίος Γαλανάκης» 
Αυτό λοιπόν το ΕΠΑΛ Κισάμου ταχύτατα ως  προβλέπεται θα περάσει ανάμνηση στην ιστορία όπως αποδεικτικά ο κ. Ψωματάκης καταγράφει. Ποιοι και πόσοι εκπαιδευτικοί υπηρετούν; Ή νομίζετε ότι τρέχουν οι μαθητές να εγγραφούν αν δεν υπήρχε το ενδιαφέρον ελαχίστων, που επαγγελματικά ενημερώνουν τους μαθητές των Γυμνασίων; Η πλειοψηφία των εκπ/κών είναι αναπληρωτές-ευκαιριακοί- και απέδειξαν και φέτος αν και πόσο ενδιαφέρθηκαν. Αλλά και ο Δ/ντης δεν διορίζεται. αλλά τη αιτήσει του. Ποιος θα είναι ο επόμενος Δ/ντής σε διαλυμένο σχολείο;
Με βάση τα νέα δεδομένα η επιστολή Ψωματάκη θέτει ενώπιον ιστορικών ευθυνών τα της παιδείας στην Κίσαμο.
Ως η ιστορία έχει διδάξει, η αναξιοπιστία κάθε πολιτικής εξαγγελίας οφείλει να είναι ο παρονομαστής κάθε προβληματιζομένου πολίτη. Είναι σύνηθες η δημαγωγία των εξαγγελιών, εκτός αν ο υποσχόμενος είναι και ο χρηματοδότης και τότε να ελπίζομε σε τρία χρόνια θα έχομε άλλο ανάλογο «Τσατσαρωνάκειο».
Η μη αμφισβητούμενη χρηματοδότηση από τα ΕΣΠΑ σημαίνει, μια περίοδο μελετών και ένταξης και στη συνέχεια παράταση του προγράμματος δηλ. ίσως και δεκαπέντε χρόνια. Το ανάλογης ηλικίας κτήριο του Κολυμβαρίου στο οποίο έγινε γενική ανασυγκρότηση, όχι από τότε που άρχισαν οι ενέργειες, αλλά από την ημέρα έναρξης των εργασιών πέρασαν πέντε χρόνια και λειτούργησε φέτος χωρίς να έχει ολοκληρωθεί. 
Η μέχρι τώρα πορεία και ο προβληματισμός της σχολικής κοινότητας όπως εκτίθεται στη  επιστολή προς τον Δήμο, θέτουν ενώπιον επανεξέτασης και αποφάσεων την σημερινή Δημοτική αρχή αλλά και την προηγούμενη, δε θέλω καν τον όρο αντιπολίτευση για θέματα συναντίληψης και συνεργασίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.