Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2014

Η ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ

Διάσπαση της Google προτείνει το Ευρωκοινοβούλιο
…Υπενθυμίζεται ότι η κόντρα ανάμεσα στην ΕΕ και την Google ξεκίνησε ουσιαστικά πριν τέσσερα χρόνια, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε ρόλο «κατηγόρου» να ελέγχει τον αμερικανικό κολοσσό για πλήθος «παραβάσεων» της κοινοτικής νομοθεσίας έκτοτε. Ενδεικτικά, η Κομισιόν έχει μέχρι σήμερα εγκαλέσει επισήμως ή ανεπισήμως την Google για θέματα όπως: οι παραβιάσεις προσωπικών δεδομένων («δικαίωμα στη λήθη» κ.ά.), ο σεβασμός της πνευματικής ιδιοκτησίας, η φορολογία και φυσικά..
.... οι μονοπωλιακές πρακτικές.
Η Google από την πλευρά της αρνήθηκε να κάνει κάποιο σχόλιο αναφορικά με το χθεσινό ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου. Αντιθέτως, το λόμπι «Computer & Communications Industry Association» που εκπροσωπεί τα συμφέροντα της Google και άλλων μεγάλων κολοσσών (eBay, Facebook, Microsoft, Samsung κ.ά.) εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία χαρακτηρίζει «ιδιαιτέρως ανησυχητική... ακραία και ανεφάρμοστη» την πρόταση των ευρωβουλευτών. Να σημειωθεί πως σε περίπτωση που υπάρξουν επίσημες καταδίκες από την ευρωπαϊκή δικαιοσύνη και η Google δεν συμμορφωθεί, θα κινδυνέψει με πρόστιμο έως και 5 δισ. ευρώ.
… Η Google μπορεί να ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 1990 με σύνθημά της το «μην είσαι κακόβουλος» («don't be evil»), αλλά πλέον πολλοί την αντιμετωπίζουν με καχυποψία. Η τεράστια δύναμη που έχει συγκεντρώσει στα χέρια της (σε επίπεδο εμπορικό - διαφημιστικό αλλά και χειραγώγησης της κοινής γνώμης) είναι φυσικό να γεννά ανησυχίες στην Ευρώπη, πολύ δε περισσότερο από τη στιγμή που η Γηραιά Ηπειρος δεν έχει επί του παρόντος να αντιτάξει έναν δικό της ευρωπαϊκό διαδικτυακό κολοσσό ως απάντηση στον αμερικανικό ανταγωνισμό.
…Αξίζει να σημειωθεί πως όταν μιλάμε για την Google, μιλάμε ουσιαστικά για μια μονοκρατορία με πολλές ηλεκτρονικές «επαρχίες», η οποία έχει προχωρήσει σε περίπου 180 εξαγορές άλλων εταιρειών τα τελευταία χρόνια με αποτέλεσμα πλέον: να ελέγχει την αγορά των διαδικτυακών αναζητήσεων (με ποσοστό 92% στην Ευρώπη) και την αγορά του online video (μέσω YouTube), να πρωταγωνιστεί στον χώρο των smartphones (μέσω του λογισμικού Android), και να καρπώνεται το μεγαλύτερο μέρος της παγκόσμιας πίτας των διαφημιστικών εσόδων (το 32,4% του digital advertising).
…«Η εξουσία της Google πάνω στους καταναλωτές είναι αξιοσημείωτα μεγάλη. Πρέπει να λάβουμε μέτρα ώστε αυτή η εξουσία να μη γίνεται αντικείμενο κατάχρησης»,……

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.