Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2016

ROBERT PASHLEY -ΠΑΣΛΕΙ ΡΟΜΠΕΡΤ ΚΙΣΑΜΟΣ 1834

Ένας από τους καλύτερους περιηγητές που επισκέφτηκαν το νησί μας είναι ο Άγγλος δικηγόρος και μετέπειτα δικαστής Robert Pashley που έφτασε στην Κρήτη τo 1834. Σκοπός του ταξιδιού του είναι να επισκεφθεί τις αρχαίες θέσεις της Κρήτης και να τις ταυτίσει με πόλεις που είναι γνωστές από τα αρχαία κείμενα. Είναι άτομο σοβαρό και εκφράζει παρορμητικά τις σκέψεις του με χιούμορ αλλά και πολλές φορές με ειρωνεία. Προτιμάει τους Έλληνες από τους Τούρκους και τους Σφακιανούς από τους υπόλοιπους Κρητικούς. Ασχολείται με πολλά θέματα, όπως την θρησκεία, την κοινωνική και οικονομική κατάσταση αλλά και τις παραδόσεις. Οι περιηγητικές εντυπώσεις του «TRAVELS IN CRETE», γραμμένες το 1837 έκαναν γνωστό τον συγγραφέα που από τότε τον συναντάμε σχεδόν σε όλα τα βιβλία που ασχολούνται με την ιστορία της Κρήτης.
Λίγα στοιχεία για την κατάσταση που επικρατούσε τότε στην Κρήτη
1830-1840 είναι η περίοδος της Αιγυπτιοκρατίας , με το πρωτόκολλο του Λονδίνου η Κρήτη περνά στα χέρια του αντιβασιλέα της Αιγύπτου Μεχμέτ Αλή. Πολιτικός διοικητής της νήσου αναλαμβάνει ο Μουσταφάς Ναιλή (Γκιριτλής). Τα πρώτα χρόνια που συμπίπτουν και με τον ερχομό του Πάσλει ήταν χρόνια ειρηνικά .

22 Απριλίου 1834
…….Μόλις περάσαμε την κορυφογραμμή, συναντήσαμε δεξιά μας την Νοκιά. Αμέσως μετά αντικρίσαμε τον κόλπο της Κισάμου…..φτάσαμε σε μια πηγή και λίγα λεπτά αργότερα είδαμε την πεδιάδα της Κισάμου, που είχε μήκος τέσσερα μίλια και πλάτος ένα. Είναι σπαρμένη με σιτάρι, αλλά έχει και πολλά ελαιόδενδρα……Το Καστέλι βρίσκεται κοντά στην άλλη της άκρη. Αφού προχωρήσαμε ένα μίλι, βρεθήκαμε πάνω από την Νοπία, (Νοπήγεια) στην ανατολική άκρη της πεδιάδας. Ένα ποτάμι ρέει δυτικά του χωριού(την εποχή εκείνη μάλλον το χωριό ήταν χαμηλά ) και το χωρίζει από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου. Μας συνοδεύει τώρα και ένας Έλληνας από την Νοπία, ο Αντώνιος Χαραδάκης, που
συναντήσαμε πριν από μισή ώρα και προσφέρθηκε αμέσως να με οδήγηση στα αρχαία κατάλοιπα, κοντά στην εκκλησία που μοιάζει να έχει χτιστεί στη θέση ενός αρχαίου ναού.
….Ο προσανατολισμός της εκκλησίας είναι Β.-Ν., και όχι Α.-Δ. όπως συνηθίζεται στις ορθόδοξες ελληνικές εκκλησίες. Αυτή η αρχιτεκτονική ιδιομορφία του κτίσματος σάστισε τόσο τον οδηγό μου όσο και εμένα .
….Θα προσθέσω ότι, στη νοτιοανατολική γωνία της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου υπάρχει τμήμα κυκλικού τοίχου. Έμαθα από τον Αντώνιο (Χαραδάκη) ότι την εποχή της επανάστασης οι Έλληνες έσκαψαν εδώ «και βρήκαν μια γυναίκα και ένα παιδί από μάρμαρο και τα έστειλαν στο Ανάπλι». (Που να βρίσκεται άραγε σήμερα;). Ήταν είκοσι πέντε αυτοί που έσκαψαν και ο καθένας έλαβε αργότερα εννέα δολάρια από την πώληση των αγαλμάτων (σίγουρα πουλήθηκε σε Αμερικανούς). Εξάλλου αργότερα ήρθε εδώ ένας Μήλιος, ο Ιωάννης, ο επονομαζόμενος Αντίκα-Γιάννης, επειδή ήταν έμπορος αρχαιοτήτων. Μου λένε μάλιστα διάφορες καταπληκτικές ιστορίες σχετικά με την εμφάνιση ενός υπερφυσικού νέγρου ο οποίος, όταν οι ανασκαφές ανακάλυψαν κάποια είσοδο, στάθηκε μπροστά με το σπαθί του απαγορεύοντας τους να δουλέψουν και τους εμπόδισε να συνεχίσουν.
Πριν διασχίσω το ποταμάκι για να επισκεφτώ τα κατάλοιπα στην εκκλησία, συνάντησα τον αλβανό κυβερνήτη της Κισάμου (από το 1830 και για δέκα χρόνια βάσει του πρωτοκόλλου του Λονδίνου η Κρήτη παραχωρήθηκε στον αντιβασιλέα της Αιγύπτου Μεχμέτ Αλή, η λεγόμενη Αιγυπτιοκρατία ) να κάθεται κάτω από ένα δένδρο κοντά στο χωριό, καπνίζοντας την πίπα του και περιμένοντας τους χωρικούς να του ετοιμάσουν το γεύμα. Αναρωτιόταν ποιος ο σκοπός των ερευνών μου στην περιοχή, για τις οποίες είχε πληροφορηθεί από τον καπετάν Μανιά (πρόκειται για τον οδηγό που τον έφερε στην Κίσαμο) και τον οδηγό μου από την Νοπία. Κατάφερα με δυσκολία να του εξηγήσω …..

…Αφού ολοκλήρωσα την έρευνα των ερειπίων στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου (σήμερα έχουν γίνει σωστικές ανασκαφές στην περιοχή με αξιόλογα ευρήματα καθώς και ναός αρχαιότερος στα θεμέλια της εκκλησίας ) ανέβηκα σε ένα μικρό λόφο που βρίσκεται ένα τέταρτο του μιλίου Ν.-Ν.Α της εκκλησίας και νότια της Νόπιας (σημερινά Τρουλιά). Στην νοτιοδυτική πλαγιά του λόφου υπάρχουν δύο τετράγωνοι πύργοι οι οποίοι ενώνονται με τοίχο μήκους τριάντα βημάτων…………Πρόκειται μάλλον για φρούριο, ενώ από την τοιχοδομία φαίνεται ότι πρέπει να ήταν έργο Ελλήνων ή των Σαρακηνών του ενάτου αιώνα ή της τελευταίας βυζαντινής περιόδου …….. Τα κατάλοιπα στην εκκλησία, αν και ισχνά, αρκούν για να υποδηλώσουν ότι κάποτε υπήρχε εδώ μια αρχαία πόλη. Δεν έχω καμιά αμφιβολία ότι βρισκόμαστε στη θέση της Μήθυμνας  (ελάχιστοι είναι αυτοί που υποστηρίζουν την ύπαρξη της αρχαίας Μήθυμνας, όμως στις ανασκαφές που πραγματοποιήθηκαν τα έτη 1983-1984 υπό την επίβλεψη της αρχαιολόγου κ Μ.Ανδρεαδάκη-Βλαζάκη εντοπίστηκε σπουδαίος οικισμός με αρχιτεκτονικά λείψανα όλων των χρόνων του μινωικού πολιτισμού, της κλασσικής περιόδου της ελληνιστικής, καθώς και της εποχής της ρωμαιοκρατίας, δηλαδή από του 5ου αι.π.Χ και έως τα παλαιοχριστιανικά χρόνια , πιθανότατα η αρχαία κρητική πόλη Μήθυμνα αρχαιολογικό δελτίο 46 σελ. 412 του 1991).
…..Φύγαμε από την Νοπία, τη θέση της Μήθυμνας, ......

ΣΑΝ ΧΘΕΣ

Ο Γεώργιος Σουρής (2 Φεβρουαρίου 1853 - 26 Αυγούστου 1919) ήταν ένας από τους σπουδαιότερους σατιρικούς ποιητές της νεότερης Ελλάδας, έχοντας χαρακτηριστεί ως «σύγχρονος Αριστοφάνης».
Ο Γεώργιος Σουρής γεννήθηκε σαν χθες 2 Φεβρουαρίου του 1853, στη Σύρο και καταγόταν από τη μεριά του πατέρα του από τα Κύθηρα και από τη μεριά της μητέρας του από τη Χίο. 
Η οικογένειά του φιλοδοξούσε να σπουδάσει ο Γεώργιος θεολογία, οι οικονομικές συνθήκες ζωής τους όμως δεν το επέτρεψαν. Παρακολούθησε εγκύκλια μαθήματα στη γενέτειρά του και μαθήματα γυμνασίου στην Αθήνα ως το 1870, οπότε τέλειωσε το σχολείο και έφυγε για τρεις μήνες στο Ταγκαρόγκ της Ρωσίας για να εργαστεί ως υπάλληλος σιτεμπόρου. 
Επιστρέφοντας στην Ελλάδα στράφηκε προς το χώρο του θεάτρου, συμμετέχοντας σε παραστάσεις ερασιτεχνικών θιάσων (σε ηλικία δεκαπέντε χρόνων είχε συμμετάσχει σε μια παράσταση τραγωδίας στο θέατρο Ηρώδου του Αττικού).

Ποιός είδε κράτος λιγοστό:
Ποιος είδε κράτος λιγοστό
σ' όλη τη γη μοναδικό,
εκατό να εξοδεύει
και πενήντα να μαζεύει;
......

ΧΘΕΣ ΤΟ ΠΡΩΙ....

Άλλο ένα έγκλημα..... Πόσο εύκολα οι δήθεν φιλόζωοι της περιοχής μας παρατούν τους "φίλους" τους στην εθνική οδό μας, γνωρίζοντας οτι ο θάνατος θα είναι σίγουρος. Άι στο διάολο πια με αυτούς ....

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ 10 ΚΙΣΑΜΙΤΙΚΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ

Ο Δήμος Κισάμου σε συνεργασία με την Κοινωφελή επιχείρηση του Δήμου Κισάμου αναγνωρίζοντας την σπουδαιότητα του Κισαμίτικου καρναβαλιού τόσο για την Κίσαμο και την τοπική κοινωνία όσο και για τις επιχειρήσεις που εδρεύουν σε αυτήν και θεωρώντας παράλληλα ότι η ενίσχυσή του είναι ο μόνος δρόμος για την συνέχιση και διατήρησή του ως ένα από τα μεγαλύτερα καρναβάλια της Κρήτης, ενημερώνει όλους τους ενδιαφερόμενους ότι όλες οι ομάδες που θα συμμετέχουν στο 10ο Κισαμίτικο καρναβάλι και η συμμετοχή θα είναι από 40 άτομα και πάνω θα στηριχθούν οικονομικά από το Δήμο το ποσό των 400 εως 600 ευρώ.
Για να μπορέσει να υλοποιηθεί αυτό πρέπει άμεσα να δηλωθούν τα θέματα και ο  αριθμός συμμετεχόντων  ώστε να μπορέσει να ρυθμιστεί ο τρόπος ενίσχυσης.  
Επίσης ενημερώνουμε τις υπό σύσταση ομάδες και όλους τους ενδιαφερόμενους ότι υπάρχουν ακόμα και έτοιμα άρματα τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν, αλλά μπορεί και να παρασχεθεί η οποιαδήποτε βοήθεια μας ζητηθεί.
Γεγονότα και εκδηλώσεις όπως το Κισαμίτικο καρναβάλι είναι σημαντικό να ενισχύονται από όλους για να διατηρούνται σε υψηλό επίπεδο τόσο ποιοτικά όσο και σε ότι αφορά την επισκεψιμότητα της πόλης. 
Καλούμε όλους όσους ενδιαφέρονται πραγματικά για την πόλη μας και την συνέχιση του Κισαμίτικου καρναβαλιού, όλες τις υπό σύσταση ομάδες αλλά και τους επιχειρηματίες της περιοχής και ιδιαίτερα όσους σχετίζονται με το καρναβάλι (επιχειρήσεις εστίασης, cafe κ.λ.π) στην δεύτερη συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του Δήμου Κισάμου την Παρασκευή 05 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 21:00 και θα συζητηθούν τόσο οι προτάσεις που συζητήθηκαν στην πρώτη συνάντηση όσο και οι παράλληλες εκδηλώσεις που θα γίνουν στην πόλη αλλά και όλες οι λεπτομέρειες σχετικά με το 10ο Κισαμίτικο καρναβάλι. 
Σας περιμένουμε όλους, για να δυναμώσουμε και να εξελίξουμε ένα από τα μεγαλύτερα καρναβάλια της Κρήτης. 

ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ

Βροντερό παρόν από τους αγρότες της περιοχή μας στις συγκεντρώσεις στα Χανιά, ειδικά στα δικαστήρια, και φυσικά με υπέροχες φωτογραφίες του Γιάννη Αγγελάκη.

ΚΙΣΑΜΙΚΟΣ -ΤΡΙΚΑΛΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ

Θα το γράψω, έτσι και αλλιώς είναι προσωπική η σελίδα και ενυπόγραφη, στηρίζω τον Κισαμικό και την διοίκηση του με νύχια και με δόντια. Δεν μπορώ να απαντώ σε σχόλια ανώνυμα, πολύ δε περισσότερο να ξέρω κάτι παραπάνω από σας... ο Κισαμικός έχει διοίκηση, ένα ικανότατο πρόεδρο οπότε τα ερωτήματα σας εκεί. Η ομάδα όσο πάει από το καλό στο καλύτερο θα είναι φυσιολογικότατο να δέχεται κριτική και κάποιοι να θέλουν να βάλουν τρικλοποδιές. Είναι γνωστό και διαχρονικό για τον τόπο μας.
Την Κυριακή 7 Φεβρουαρίου η ομάδα μας παίζει με τα Τρίκαλα στο Μάλεμε, ας δείξουμε οτι είμαστε δίπλα της, ας δείξουμε οτι αγαπάμε την ομάδα του τόπου μας...και οι κακές ψευτοκριτικές δεν μας αγγίζουν.

ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ

Κουνέλης-Μαργαρίτης και ο Μανώλης έτοιμος να χορέψει....την παραγγελιά!

ΑΡΑΓΕ ΣΤΑΘΗ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΤΟΤΕ;

Για να θυμηθούμε τι γράφαμε το 2009.....
Επιτυχής η χθεσινή συγκέντρωση φορέων της περιοχής μας (28 Μαΐου 2009) με τους ανθρώπους του ΕΛΚΕΘΑ σχετικά με την δημιουργία τεχνικού υφάλου στον κόλπο της Κισάμου.
Οι επαγγελματίες ψαράδες που τόσα χρόνια βλέπουν το εισόδημα τους να συρρικνώνεται είναι υπέρ της πρότασης και μάλιστα προτρέπουν τους φορείς που έχουν αναλάβει την μελέτη να γίνει όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Η περιοχή που θα κλείσει είναι κατά γενική ομολογία το μέρος που οι τράτες κάνουν σήμερα τις "καλάδες" τους με τα γνωστά αποτελέσματα, είναι μια έκταση 3.000.000 τμ και θα ποντισθεί σε βάθος από 20 ως και 50 μέτρα.
Στην συγκέντρωση παραβρέθηκαν πλήθος κόσμου οι βουλευτές κ. Μαρκογιαννάκης, κ. Βολουδάκης, ο Νομάρχης Χανίων κ. Αρχοντάκης οι δήμαρχοι του κόλπου κ. Φ. Σκουλάκη και κ. Γ. Μυλωνάκης.

.....Ναι θα μου πεις..... άλλαξαν οι βουλευτές, αλλά η παλιοκατάσταση μας ίδια.


ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ Ή ΑΠΛΩΣ ΜΑΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ

 Λάθος επαναλαμβανόμενο δεν είναι σύμπτωση...Λίγη προσοχή δεν βλάπτει, είπαμε το Καστέλι δεν υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια....

ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΕΝΟΣ ΓΕΛΟΙΟΥ

Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κρήτης παρουσιάζει στο Κίσαμο το έργο «Το Όνειρο Ενός Γελοίου» του Ντοστογιέφσκι σε μετάφραση-διασκευή-σκηνοθεσία Γλύκας Στόιου, πρωτότυπη μουσική Νικόλας Πιπεράς, με τους Αγγελική Καρακαξίδου, Νικόλα Πιπερά, Γλύκα Στόιου. Φωτισμοί Μιχάλης Σκουλάς, Γιάννης Σαφαρίκας.
«Είμαι ένας άνθρωπος γελοίος. Το ξέρω ότι είμαι γελοίος. Τώρα με λένε και τρελό». 
Κάπως έτσι ξεκινάει «Το Όνειρο Ενός Γελοίου», ένα από τα ωραιότερα διηγήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας που αποτυπώνει μέσα από μια σύνθεση και σύγκρουση αντιθέσεων το όραμα του Ντοστογιέφσκι για μια κοινωνία απαλλαγμένη από το κακό. Ο Γελοίος (αντι) ήρωας του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα μάς μεταφέρει στο φανταστικό κόσμο του ονείρου για να μας αποκαλύψει τη μεγάλη, την πανανθρώπινη, τη μοναδική αλήθεια της ζωής: την αγάπη. Το όνειρο γρήγορα μετατρέπεται σε εφιάλτη, η κοινωνία διαφθείρεται, τα ανθρώπινα πάθη έρχονται στο προσκήνιο και η πάλη ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι αποκαλύπτει τη φιλοσοφία του Ντοστογιέφσκι για την εξέλιξη της ανθρώπινης κοινωνίας από τις απαρχές του κόσμου ως τις μέρες μας.
Με ελάχιστα σκηνικά αντικείμενα και με όλα τα εκφραστικά τους μέσα, οι ηθοποιοί παρουσιάζουν δραματοποιημένο το λογοτεχνικό αυτό αριστούργημα, το οποίο εξακολουθεί να συγκινεί με την αλήθεια, το χιούμορ και τη γλαφυρότητα του, αν και δημοσιευμένο το 1877.
ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ: 8 € 
ΙΣΧΥΟΥΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΟΓΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ 3 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΩΡΑ 19:30
ΚΙΣΑΜΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ
ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΣΑΜΟΥ

Η ΦΩΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

ΕΛΤΑ...καλοκαιρινά, ποιος στέλνει άραγε γράμμα ή κάρτα σήμερα; Οπότε η καλύτερη λύση να το σφραγίσουμε με μια σκουπιδοσακούλα για να μην σκουριάσει κιόλας.

ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΙΛΑΕΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ


Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

3o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΣΤΙΒΟΥ

Eντυπωσιακή εμφάνιση και κατάκτηση 12 μεταλλίων για τους αθλητές του ΑO Κισάμου στο 3ο Φεστιβάλ Κρητικού Στίβου που διεξήχθη στον Άγιο Νικόλαο την Κυριακή 31 Ιανουαρίου.
Το Φεστιβάλ Κρητικού Στίβου περιλάμβανε ένα συνδυασμό ΠΕΝΤΕ αθλητικών εκδηλώσεων: Παγκρήτιο πρωτάθλημα αγώνων δρόμου σε δημόσια οδό, Σφαιροβολία, Άλμα σε μήκος χωρίς φόρα, Άλμα σε ύψος και το πρόγραμμα KIDS' ATHLETICS του Σ.Ε.Γ.Α.Σ.
 
Για το Παγκρήτιο Πρωτάθλημα σε Δημόσιο Δρόμο την δεύτερη θέση και Ασημένιο Μετάλλιο κατέκτησαν η Πόπη Νικολακάκη στα 1800μ κορασίδων και ο Άγγελος Καραμέτας στα 900μ παμπαίδων β΄ ενώ στην τρίτη θέση τερμάτισαν κατακτώντας το Χάλκινο μετάλλιο ο Γιώργος Πόπα στα 2.700μ παίδων,ο Θοδωρής Νταγκουνάκης στα 3600μ εφήβων, ο Ραφαήλ Μακράκης στα 1.800μ παμπαίδων α΄, η Ελευθερία Κοκκινάκη στα 900μ πανκορασίδων β΄ και ο Αλέξανδρος Αγκόλι στα 900μ παμπαίδων β΄.
Στα υπόλοιπα αγωνίσματα του φεστιβάλ Χρυσό Μετάλλιο κατέκτησαν η Ευαγγελίνα Ξανθουδάκη στο άλμα σε μήκος χωρίς φόρα πανκορασίδων α΄ αλλά και ο Κυριάκος Σκουλάκης στο άλμα σε μήκος χωρίς φόρα παμπαίδων β΄.
Ασημένιο μετάλλιο κατέκτησαν ο Αλέξανδρος Αγκόλι στο άλμα σε ύψος παμπαίδων β΄ και η Τσεκούρα Τερψιχόρη στη σφαιροβολία πανκορασιδων β΄.
Χάλκινο μετάλλιο κατέκτησε και ο Θοδωρής Χατζογιαννάκης στην σφαιροβολία εφήβων.
Για τον Α.Ο Κισάμου επίσης αγωνίστηκαν οι:
Τσουρουπάκη Ειρήνη 1.800μ κορασίδων 4η, Λένι Λέσι 1800μ παμπαιδων α΄4ος, Τσιχλάκης Ντίνος 2.700μ παίδων 5ος, Παπαδογιαννάκης Σώζων 2.700μ παίδων 6ος, Στενάζ Κλόντια 1.800μ κορασίδων, Αρετουλάκη Πέλη άλμα σε μήκος χωρίς φορά.
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΘΛΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΑΝ ΤΟΝ Α.Ο ΚΙΣΑΜΟΥ

ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΠΡΙΝ 40 ΧΡΟΝΙΑ

Κωνσταντινίδης+, Μαρεντάκης, Μαρακάκης, Κατσικανδαράκης, Μαργαριτάκης.... κάποιος παλιές απόκριες στο φωτογραφείο του Ανυφαντή.

ΑΚΑΤΑΛΗΠΤΟΙ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ

Γράφει ο Γ. Πευκιανάκης
Έξι χρόνια μετά την ονομασθείσα «κρίσι» στο ίδιο έργο θεατές!
Χρειάστηκε βέβαια ν’ αλλάξομε τέσσερις τόσες κυβερνήσεις όλου του πολιτικού φάσματος, αλλά κοινή ομάδα εργασίας από επαΐοντες δεν καταφέραμε να συγκροτήσομε, όπως οι άλλες χώρες που βρέθηκαν σε παρόμοια κατάσταση.
Εμείς με τη μυθοπλασία μας μετά τη μεταπολίτευση χάσαμε την κοινή λογική που μας συντρόφευε ως τότε.
Η κοινή λογική μόλις πριν μια γενιά ήταν μεταξύ πολλών «μην ξοδεύεις περισσότερα από όσα κερδίζεις. Οι ενήλικες και όχι τα παιδιά έχουν τον πρώτο λόγο, σεβασμός στους γονείς και τους δασκάλους»
Οι καταλήψεις κατάργησαν κάθε ιεραρχία στα πανεπιστήμια.
Οι καταλήψεις και οι απεργίες παρέλυσαν την οικονομία της χώρας.
Καταλαμβάνομε τους δρόμους και τα λιμάνια εναντίον τίνος;
Οι μαθητές καταλαμβάνουν και καταστρέφουν τα σχολεία στρεφόμενοι εναντίον τίνος;
Πέρασα την ζωή μου- ως Δ/ντής  Γυμνασίου -Λυκείου στον φόβο της φρίκης των καταστροφών στις καταλήψεις από μειοψηφίες ταλαίπωρων παιδιών. Καταστροφή «του Σχολείου» και πραγμάτων που με πολύ κόπο με την κοινωνία και την πλειοψηφία  των γονέων χτίζαμε.
Ευάριθμοι εκπαιδευτικοί και με πολύ κόπο καταφέρναμε το αυτονόητο- να σώζομαι την αξιοπρέπειά μας και να μη ζητάμε να επανορθώνονται ζημιές με έξοδα του Δήμου χωρίς να αποδίδεται ευθύνη σε μαθητές εκπαιδευτικούς και γονείς.
Μια κοινωνία που θεωρεί κάθε κυβέρνηση εχθρική. Στον καταστροφικό αγώνα των κομμάτων για την κατάληψη και νομή της εξουσίας. Η σημερινή βέβαια του Σύριζα εξακολουθεί να θεωρεί αγωνιστικές τις κινητοποιήσεις που στρέφονται εναντίον των μέτρων που τις επιβάλλονται και λαμβάνει Παραλογισμός; όχι αφού το αντίτιμο είναι το βόλεμα των δικών της αριστερών.     
Υπήρχε κάποτε μια δομή και ένα ήθος παιδείας που ακούγαμε πρύτανης και ήταν στη συνείδησή μας ως φοιτητές, κάτι ανώτερο σε υπόληψη και σεβασμό .
Πώς είναι δυνατόν  προπηλακισμένοι εκπαιδευτικοί να  μπορούν να «επιβληθούν» σε νέους που πιστεύουν ότι τα πάντα δικαιούνται και τα πάντα επιτρέπονται.
Αλλά και πως μπορούν να διδάσκουν εκπαιδευτικοί χωρίς έλεγχο και αξιολόγηση; Τι είναι μια τέτοια δημόσια εκπαίδευση όταν στα ιδιωτικά ....

ΠΡΟΕΛΑΥΝΕΙ...

Από νίκη σε νίκη πάει η Θύελλα Καλαθενών και πλέον όλα είναι ανοικτά για την άνοδο της στην Α κατηγορία Χανίων.... 10 νίκες στο δημοτικό στάδιο Κισάμου και με ανατροπή μάλιστα χθες με τα Άπτερα 2-1.


ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΟ ΒΑΡΥΠΕΤΡΟ

Η μονή της Αγίας Κυριακής βρίσκεται κοντά στο Βαρύπετρο. Ως το 1992, η μονή ήταν ένα σύνολο από χαλάσματα, αλλά έκτοτε αναστηλώθηκε και πλέον αποτελεί ένα πανέμορφο μοναστήρι της Κρήτης.
Η μονή αποτελεί μετόχι της γυναικείας Μονής Χρυσοπηγής και βρίσκεται σε θαυμάσια περιοχή με όμορφο προστατευόμενο δάσος, ένα μικρό φαράγγι με ποτάμι και πολλά σπηλαιώδη παρεκκλήσια, στα οποία οδηγούν λιθόστρωτα μονοπάτια.
Ο ναός της μονής είναι μονόκλιτος και αφιερωμένος στη Μεταμόρφωση του Σωτήρος (6 Αυγούστου), αλλά εορτάζει και στην εορτή της Αγίας Κυριακής (7 Ιουλίου). Βρίσκεται στο κέντρο του μοναστηριακού περιβόλου, περιτριγυρισμένος από τα κελιά των μοναχών και τα άλλα κτίσματα. Γύρω από τη μονή υπάρχουν τα σπηλαιώδη παρεκκλήσια του Αγίου Αντωνίου (17 Ιανουαρίου), των Αγίων Επτά Παίδων (4 Αυγούστου), του Αγίου Σιλουανού του Αθωνίτου (24 Σεπτεμβρίου) και των Νεομάρτυρων της Κρήτης (23 Ιουνίου).
Επίσης, αξίζει να δείτε το αναστηλωμένο ελαιοτριβείο του 16ου αιώνα, το οποίο πλέον λειτουργεί ως τράπεζα των μοναχών.
Κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας, η μονή αποτέλεσε καταφύγιο επαναστατών. Μάλιστα, το 1866 εδώ πραγματοποιήθηκε η πρώτη μεγάλη παγκρήτια συνέλευση, στην οποία οι αντιπρόσωποι των επαρχιών συνέταξαν υπόμνημα προς τον σουλτάνο και τις Μεγάλες Δυνάμεις, ενώ αργότερα σε ανάλογη συνέλευση ζητήθηκε η Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα.

ΑΘΩΟΣ Ο ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΣ....



Διέκοψε (Προσωρινά) ποδοσφαιρικό αγώνα κάποιος διαιτητής στο δημοτικό στάδιο Κισάμου επειδή από την εξέδρα τον είπαν Καραγκιόζη. Μάλιστα όπως έμαθα το έγραψε και στο φύλο αγώνος...Πόσο θα ήθελα να μάθω την αιτιολόγηση της ετυμηγορίας;

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΚΚΙΝΗΣ ΠΟΛΗΣ

Του Σταύρου Θεοδωράκη
"Νομίζω ότι πρέπει να σας πω μια ιστορία.
Την ιστορία της Κόκκινης Πόλης. Μια ιστορία του Ιταλού μαθηματικού Κάρλο Φραμπέτι.
Υπήρχε κάποτε, λέει, μια πόλη που την έλεγαν η Κόκκινη Πόλη.
Κάποια στιγμή στην αγορά κάποιοι είπαν ότι στα δυτικά, σε πολύ μεγάλη απόσταση, υπήρχε μια άλλη πόλη, «η πιο κόκκινη πόλη», η οποία ετοιμαζόταν να εκστρατεύσει εναντίον της Κόκκινης Πόλης.
Τότε αποφάσισαν να στείλουν όλο το στρατό τους στα δυτικά για να καταστρέψουν την εχθρική «πιο κόκκινη πόλη». 
Ο στρατός ξεκίνησε, αλλά χρειάστηκαν εκατό χρόνια για να φθάσει στην «πιο κόκκινη πόλη». Έφτασαν λοιπόν τα παιδιά των στρατιωτών, βρήκαν και κατέστρεψαν την «πιο κόκκινη πόλη» και πήραν το δρόμο της επιστροφή για τη δική τους Κόκκινη Πόλη. 
Μετά από 100 χρόνια, τα παιδιά τους έφτασαν στην Κόκκινη Πόλη, αλλά τη βρήκαν κατεστραμμένη από έναν στρατό που είχε έρθει, όπως τους είπαν, από τα ανατολικά.
Οι στρατηγοί, χωρίς δεύτερη σκέψη, αποφάσισαν να ξεκινήσουν αυτή τη φορά για τα ανατολικά για να κυνηγήσουν τους νέους εχθρούς που κατοικούσαν, όπως μαθεύτηκε, σε μια «λιγότερο κόκκινη πόλη».
Μετά από 100 χρόνια βρήκαν τη «λιγότερο κόκκινη πόλη» και την κατέστρεψαν, αλλά, επιστρέφοντας βρήκαν τη δική τους πόλη ξανά κατεστραμμένη.
Τότε ένας πρότεινε να ανατρέξουν στα συγγράμματα του σοφού που πριν από αιώνες υποστήριζε ότι υπήρχε μόνο μία Κόκκινη Πόλη και καμία περισσότερο ή λιγότερο κόκκινη πόλη.
Τα διάβασαν προσεκτικά, μελέτησαν τον χάρτη και κατάλαβαν πως οι ίδιοι, κάνοντας κάθε 100 χρόνια τον κύκλο της γης, άλλοτε προς τα δυτικά κι άλλοτε προς τα ανατολικά,  τελικά κατέστρεφαν κάθε φορά  τη δική τους πόλη.
Αυτή είναι η ιστορία της Κόκκινης Πόλης.
Η ευθύνη λοιπόν γι’ αυτό που ζούμε είναι δική μας.
Κι αν δεν αναμετρηθούμε με την πραγματικότητα ποτέ δε θα την αλλάξουμε.
Μπορεί τα φαντάσματα της «πιο κόκκινης πόλης» ή της «λιγότερο κόκκινης πόλης», να βοηθούν τους «στρατηγούς» να φαίνονται χρήσιμοι, αλλά οι «εκστρατείες» δε λύνουν τα προβλήματα.
Το παράδειγμα της «Κόκκινης Πόλης» μας λέει και κάτι ακόμα.
Ο χρόνος για να αναμετρηθούμε με την πραγματικότητα δεν είναι απεριόριστος. Οι αναβολές κοστίζουν χαμένες γενιές.
Και σήμερα βρισκόμαστε στην πιο κρίσιμη στιγμή της Κόκκινης Πόλης.
Το «στράτευμα» είναι αποδεκατισμένο. Περιθώρια για άλλες «εκστρατείες» δεν υπάρχουν. Η «Κόκκινη Πόλη» όμως πρέπει να σταθεί στα πόδια της. Και οι «στρατηγοί» να δουν- ή καλύτερα-, να υποχρεωθούν να δουν την πραγματικότητα".

ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΣΥΝΑΝΤΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΓΓ ΔΗΜΩΝ

Παρών από την Κρήτη ο Γεν. Γραμματέας του Δήμου Πλατανιά Γαβριήλ Κουρής
Συνάντηση για οργανωτικά, λειτουργικά και θεσμικά ζητήματα των Δήμων πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου στην Αθήνα, μεταξύ του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Παναγιώτη Κουρουμπλή και του προεδρείου της Πανελλήνιας Ένωσης Γενικών Γραμματέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης «Κλεισθένης» το οποίο εκπροσωπούνταν από τον πρόεδρο κ. Μιχάλη Χρηστάκη, το Γενικό Γραμματέα του Δήμου Πλατανιά, κ. Γαβριήλ Κουρή (Υπ. Δικτύωσης – μέλος ΔΣ) και το Γενικό Γραμματέα του Δήμου Αργυρούπολης – Ελληνικού κ. Αντ. Αντωνόπουλο (ταμίας-μέλος ΔΣ). Στη συνάντηση έδωσαν επίσης το παρών και άλλοι ΓΓ από όλη τη χώρα.
Τα κύρια θέματα τα οποία βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης των ΓΓ των Δήμων με τον Υπουργό κ. Κουρουμπλή ήταν, μεταξύ άλλων:
(α) το αίτημα της Ένωσης για Τροποποίηση ...

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ

Συνάντηση με την ΑΘΠ τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο είχαν ο Σεβ. Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ειρηναίος μετά του Σεβ. Μητροπολίτου Κισάμου & Σελίνου κ. Αμφιλοχίου, του Υπογραμματεύς της Ιερας Επαρχιακής Συνόδου της Εκκλησίας Κρήτης Παν. Αρχ. Προδρόμου Ξενάκη και του Γεν. Δντου της Ορθόδοξου Ακαδημίας Κρήτης Δρ. Ζορμπά Κωνσταντίνου. Μετείχαν επίσης ο Σεβ. Μητροπολίτης Σασίμων κ. Γεννάδιος, ο Σεβ. Μητροπολίτη Γαλλίας κ. Εμμανουήλ κ ο Αρχιγραμματέας του Οικουμενικού Πατριαρχείου Παν. Αρχ/της κ. Βαρθολομαίος Σαμαράς. Σκοπός της συναντήσεως η σύγκλιση της  Αγίας κ Μεγάλης Ιεράς Συνόδου των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, η οποία θα πραγματοποιηθεί από 16-27 Ιουνίου εις τους χώρους της Ορθόδοξου Ακαδημίας Κρήτης, στο Κολυμπάρι, Ίδρυμα φέρων την αναφορά του εις το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Ο Παναγιώτατος χαιρέτισε και καλωσόρισε τους συνομιλητές Του, υπογραμμίζοντας την σημασία και σπουδαιότητα της Πανορθόδοξου Συνόδου, χαρακτηρίζοντας την "ιστορικό γεγονός". "Μεγάλη η ευλογία, η τιμή και η ευθύνη της Εκκλησίας Κρήτης και της Ορθόδοξου Ακαδημίας Κρήτης, η οποία θα είναι το σημείο αναφοράς", σημείωσε ο Παναγιωτατος. Ο Σεβ. Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ειρηναίος μετέφερε τα σεβάσματα και τις ευχαριστίες των Ιεραρχών της Μεγαλονήσου, του Ιερού Κλήρου και του λαού της Κρήτης δια την επιλογή ως τόπος σύγκλισης της Αγίας και Μεγάλης Ιεράς Συνόδου. Ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισαμου κ Σελινου κ. Αμφιλόχιος, ως Πρόεδρος του ΔΣ της ΟΑΚ, εξέφρασε την βαθιά ευγνωμοσύνη κ τις ευγνώμονες ευχαριστίες του Ιδρύματος δια "την εμπιστοσύνη κ επιλογή" πραγματοποιήσεως του ιστορικού αυτού γεγονότος, "σταθμό" στην ιστορία της Ακαδημίας.