Ερώτηση προ τον υπουργό παιδείας και θρησκευμάτων έκαναν οι βουλευτές του ΚΚΕ σχετικά με τους σχολικούς νοσηλευτές που δεν βρίσκονται στις θέσεις τους και αφορά και την γειτονιά μας η ερώτηση αυτή αφού ειναι γνωστό οτι δεν υπάρχει ο απαραίτητος νοσηλευτής και στο ΕΕΕΕ Κουτουφιανών
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
Θέμα: Να καλυφθούν άμεσα όλες οι ανάγκες σε σχολικούς νοσηλευτές
Έχουμε φτάσει ήδη μέσα Οκτώβρη και η σχολική χρονιά ξεκίνησε με τεράστιες ελλείψεις σε ΕΕΠ και ΕΒΠ, σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης, με συμπτύξεις τμημάτων και αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη λειψή στήριξη των μαθητών και μαθησιακά αλλά και σε θέματα υγείας.
Η αναγκαιότητα της παρουσίας σχολικού νοσηλευτή σε κάθε σχολείο και μάλιστα ιδιαίτερα για μαθητές με σοβαρές παθήσεις, όπως σακχαρώδης διαβήτης τύπου 1, τροφικές αλλεργίες, επιληψίες, καρδιολογικά προβλήματα κ.ά., κρίνεται πιο απαραίτητη από ποτέ για εξειδικευμένη και επιστημονική στήριξη, παρακολούθηση και παρέμβαση. Με το σχολικό νοσηλευτή διασφαλίζεται για τον κάθε μαθητή/-τρια ότι θα μπορεί να παρακολουθεί το σχολικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, όπως όλοι οι υπόλοιποι μαθητές, χωρίς να διατρέχει κίνδυνο για την υγεία του/ της, ακόμα και την ίδια του η ζωή του/ της.
Υπάρχουν μαθητές με έγκριση από νοσοκομείο για τοποθέτηση σχολικού νοσηλευτή και παρόλα αυτά παραβλέπονται οι ιατρικές γνωματεύσεις και μένουν οι μαθητές ακάλυπτοι με αποτέλεσμα να παρακωλύεται η φοίτησή τους, να κινδυνεύει η ζωή τους και οι γονείς να έχουν σοβαρά προβλήματα σε οικογενειακό και επαγγελματικό προγραμματισμό για την αντιμετώπιση της κατάστασης (αποχωρούν από την εργασία τους, παραιτούνται κλπ). Επιπλέον, σε περιοχές όπως της Ανατολικής Αττικής και όχι μόνο, παρατηρείται ότι ο κάθε νοσηλευτής υποστηρίζει 2-3 μαθητές σε διαφορετικά σχολεία, τα οποία δεν είναι καν συστεγαζόμενα. Επιπλέον, οι προσλήψεις γίνονται καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, ενώ οι ανάγκες είναι καταγεγραμμένες εξ αρχής, με αποτέλεσμα οι επιστήμονες νοσηλευτές να πραγματοποιούν τον οικογενειακό τους προγραμματισμό και να μην αποδέχονται την πρόσληψη.
Πέρα από τα παραπάνω με τη μορφή του κατεπείγοντος για τις περιπτώσεις των μαθητών που χρήζουν ημερήσιας νοσηλευτικής παρακολούθησης, η ειδικότητα του σχολικού νοσηλευτή είναι αναγκαία για το σύνολο του μαθητικού δυναμικού, καθώς στις αρμοδιότητές τους, με βάση την επιστημονική τους ειδίκευση δύνανται να εκπονούν προγράμματα που συνδέονται με τη φροντίδα και την προαγωγή της υγείας, διατροφής, υιοθέτηση στάσεων που λειτουργούν προς όφελος της προαγωγής υγείας, τη διατροφή κα. Ενώ ταυτόχρονα παρεμβαίνει σε προβλήματα υγείας, επείγοντα ή μη, που προκύπτουν στην καθημερινότητα του σχολείου. Ως εκ τούτου η πρόσληψη σχολικού νοσηλευτή, που θα έχει τον αποκλειστικό και κατάλληλο χώρο εντός του σχολείου, με τα απαραίτητα υλικά και μέσα, είναι αναγκαία για το σύνολο των σχολικών μονάδων, για όλους τους μαθητές.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:
- Με βάση ποια επιστημονική αρχή παραβλέπονται οι ιατρικές διαγνώσεις για τους μαθητές που χρήζουν νοσηλευτική υποστήριξη και όλοι οι κίνδυνοι που απορρέουν για τη ζωή τους και την πορεία της υγείας τους.
- Τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για την πρόσληψη όλων των νοσηλευτών για την κάλυψη των επειγουσών αναγκών;
- Τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για να δημιουργηθεί σχολιατρική υπηρεσία, με μόνιμο επιστημονικό δυναμικό όλων των ειδικοτήτων, ώστε να καλύπτεται κάθε είδους υγειονομική και ιατρική ανάγκη εντός των σχολείων για όλους τους μαθητές.
Οι Βουλευτές
Δελής Γιάννης
Αμπατιέλος Νίκος
Έξαρχος Νίκος
Καραθανασόπουλος Νίκος
Κομνηνάκα Μαρία
Κτενά Αφροδίτη
Λαμπρούλης Γιώργος
Μαρίνος Γιώργος
Μεταξάς Βασίλης
Παπαναστάσης Νίκος
Συντυχάκης Μανώλης
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
Θέμα: Να καλυφθούν άμεσα όλες οι ανάγκες σε σχολικούς νοσηλευτές
Έχουμε φτάσει ήδη μέσα Οκτώβρη και η σχολική χρονιά ξεκίνησε με τεράστιες ελλείψεις σε ΕΕΠ και ΕΒΠ, σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης, με συμπτύξεις τμημάτων και αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη λειψή στήριξη των μαθητών και μαθησιακά αλλά και σε θέματα υγείας.
Η αναγκαιότητα της παρουσίας σχολικού νοσηλευτή σε κάθε σχολείο και μάλιστα ιδιαίτερα για μαθητές με σοβαρές παθήσεις, όπως σακχαρώδης διαβήτης τύπου 1, τροφικές αλλεργίες, επιληψίες, καρδιολογικά προβλήματα κ.ά., κρίνεται πιο απαραίτητη από ποτέ για εξειδικευμένη και επιστημονική στήριξη, παρακολούθηση και παρέμβαση. Με το σχολικό νοσηλευτή διασφαλίζεται για τον κάθε μαθητή/-τρια ότι θα μπορεί να παρακολουθεί το σχολικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, όπως όλοι οι υπόλοιποι μαθητές, χωρίς να διατρέχει κίνδυνο για την υγεία του/ της, ακόμα και την ίδια του η ζωή του/ της.
Υπάρχουν μαθητές με έγκριση από νοσοκομείο για τοποθέτηση σχολικού νοσηλευτή και παρόλα αυτά παραβλέπονται οι ιατρικές γνωματεύσεις και μένουν οι μαθητές ακάλυπτοι με αποτέλεσμα να παρακωλύεται η φοίτησή τους, να κινδυνεύει η ζωή τους και οι γονείς να έχουν σοβαρά προβλήματα σε οικογενειακό και επαγγελματικό προγραμματισμό για την αντιμετώπιση της κατάστασης (αποχωρούν από την εργασία τους, παραιτούνται κλπ). Επιπλέον, σε περιοχές όπως της Ανατολικής Αττικής και όχι μόνο, παρατηρείται ότι ο κάθε νοσηλευτής υποστηρίζει 2-3 μαθητές σε διαφορετικά σχολεία, τα οποία δεν είναι καν συστεγαζόμενα. Επιπλέον, οι προσλήψεις γίνονται καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, ενώ οι ανάγκες είναι καταγεγραμμένες εξ αρχής, με αποτέλεσμα οι επιστήμονες νοσηλευτές να πραγματοποιούν τον οικογενειακό τους προγραμματισμό και να μην αποδέχονται την πρόσληψη.
Πέρα από τα παραπάνω με τη μορφή του κατεπείγοντος για τις περιπτώσεις των μαθητών που χρήζουν ημερήσιας νοσηλευτικής παρακολούθησης, η ειδικότητα του σχολικού νοσηλευτή είναι αναγκαία για το σύνολο του μαθητικού δυναμικού, καθώς στις αρμοδιότητές τους, με βάση την επιστημονική τους ειδίκευση δύνανται να εκπονούν προγράμματα που συνδέονται με τη φροντίδα και την προαγωγή της υγείας, διατροφής, υιοθέτηση στάσεων που λειτουργούν προς όφελος της προαγωγής υγείας, τη διατροφή κα. Ενώ ταυτόχρονα παρεμβαίνει σε προβλήματα υγείας, επείγοντα ή μη, που προκύπτουν στην καθημερινότητα του σχολείου. Ως εκ τούτου η πρόσληψη σχολικού νοσηλευτή, που θα έχει τον αποκλειστικό και κατάλληλο χώρο εντός του σχολείου, με τα απαραίτητα υλικά και μέσα, είναι αναγκαία για το σύνολο των σχολικών μονάδων, για όλους τους μαθητές.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:
- Με βάση ποια επιστημονική αρχή παραβλέπονται οι ιατρικές διαγνώσεις για τους μαθητές που χρήζουν νοσηλευτική υποστήριξη και όλοι οι κίνδυνοι που απορρέουν για τη ζωή τους και την πορεία της υγείας τους.
- Τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για την πρόσληψη όλων των νοσηλευτών για την κάλυψη των επειγουσών αναγκών;
- Τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για να δημιουργηθεί σχολιατρική υπηρεσία, με μόνιμο επιστημονικό δυναμικό όλων των ειδικοτήτων, ώστε να καλύπτεται κάθε είδους υγειονομική και ιατρική ανάγκη εντός των σχολείων για όλους τους μαθητές.
Οι Βουλευτές
Δελής Γιάννης
Αμπατιέλος Νίκος
Έξαρχος Νίκος
Καραθανασόπουλος Νίκος
Κομνηνάκα Μαρία
Κτενά Αφροδίτη
Λαμπρούλης Γιώργος
Μαρίνος Γιώργος
Μεταξάς Βασίλης
Παπαναστάσης Νίκος
Συντυχάκης Μανώλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.