Αγανάκτηση προκαλούν οι ανέξοδες υποσχέσεις διαχρονικά των κυβερνήσεων για το θέμα της παράκαμψης Κισσάμου και της σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το λιμάνι της Σούδας και το αεροδρόμιο Χανίων, υποδομές κρίσιμες για τις ανάγκες του λαού.
Το ζήτημα έφερε πρόσφατα στο περιφερειακό συμβούλιο ο Αλέκος Μαρινάκης, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Κρήτης, στα πλαίσια των παρεμβάσεων της παράταξης για τα προβλήματα οδικής ασφάλειας σε όλη την Κρήτη, που παραμένουν άλυτα με ευθύνη της εκάστοτε κυβέρνησης, της Περιφερειακής αρχής και των Δημοτικών αρχών.
Ειδικότερα, για την παράκαμψη Κισσάμου, έργο που αποτελεί χρόνιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής και για το οποίο η κοροϊδία έχει ιστορία από το 2008, η ενημέρωση ήταν ότι ο τελικός σχεδιασμός αφορά παρακαμπτήρια οδό με διαφορετικές σε σχέση με τις αρχικές τεχνικές προδιαγραφές- γεωμετρικά χαρακτηριστικά (πχ μικρότερου πλάτους, με άλλα όρια ταχύτητας ). Μεταβολές που δεν είναι αμελητέες για τον κυκλοφοριακό φόρτο που θα δέχεται και την ανάγκη για ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση.
Όσο αφορά τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με το λιμάνι της Σούδας και το αεροδρόμιο Χανίων, έργο σημαντικό για τους κατοίκους των Χανίων και του Ρεθύμνου, η χάραξη του δρόμου δίπλα στις στρατιωτικές εγκαταστάσεις του Ναύσταθμου Κρήτης στο Ακρωτήρι «σκοντάφτει» στην αδειοδότηση των υπηρεσιών του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Ταυτόχρονα δεν υπάρχει δέσμευση για τη χρηματοδότηση του έργου, που -με βάση την προμελέτη- έχει κόστος 50 εκατομμύρια ευρώ.
Αναφορικά με τα προβλήματα στη χάραξη του εμπορευματοποιημένου ΒΟΑΚ που οξύνουν περαιτέρω τις συνέπειες από την κατασκευή του, που έχει κριτήριο τις απαιτήσεις του κεφαλαίου και όχι τις λαϊκές ανάγκες για ασφαλείς, δωρεάν μεταφορές, δεν υπάρχει καμία θετική απάντηση από την κυβέρνηση στα αιτήματα που βάζουν οι τοπικοί φορείς και οι κάτοικοι της Κρήτης από τον Αποκόρωνα μέχρι το Λασίθι.
Επιβεβαιώνεται ξανά πως το σχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ όπως και της προηγούμενης του ΣΥΡΙΖΑ, με τη συναίνεση και των άλλων αστικών κομμάτων, για ΒΟΑΚ «κομμένο και ραμμένο» στις ανάγκες κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων είναι σε βάρος του λαού της Κρήτης, που θα χρυσοπληρώσει και την κατασκευή του και τη χρήση του.
Σ’ αυτά τα σχέδια η περιφέρεια όχι μόνο έχει συναινέσει, αλλά λειτούργησε σαν «αμορτισέρ» του κεντρικού κράτους, στην προσπάθεια να ενσωματωθούν οι έντονες λαϊκές αντιδράσεις σε όλη την Κρήτη για την επιβολή διοδίων, για τις συνέπειες που έχει η χάραξη του ΒΟΑΚ στο περιβάλλον, τη ζωή και την οικονομική δραστηριότητα του κρητικού λαού, κύρια για τις παρακάμψεις Χανίων - Ρεθύμνου – Ηρακλείου, για τη διχοτόμηση του Ηρακλείου από τον ΒΟΑΚ, όπως και για άλλα σοβαρά προβλήματα στο Λασίθι, κτλ.
Ως «Λαϊκή Συσπείρωση» δεν κάνουμε πίσω από την απαίτηση για έναν ΒΟΑΚ σύγχρονο, ασφαλή, με ελεύθερη πρόσβαση και συνολικά για ένα ασφαλές, ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν οδικό δίκτυο σε όλη την Κρήτη (ΒΟΑΚ, ΝΟΑΚ, κάθετες αρτηρίες κλπ.)
Το ζήτημα έφερε πρόσφατα στο περιφερειακό συμβούλιο ο Αλέκος Μαρινάκης, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Κρήτης, στα πλαίσια των παρεμβάσεων της παράταξης για τα προβλήματα οδικής ασφάλειας σε όλη την Κρήτη, που παραμένουν άλυτα με ευθύνη της εκάστοτε κυβέρνησης, της Περιφερειακής αρχής και των Δημοτικών αρχών.
Ειδικότερα, για την παράκαμψη Κισσάμου, έργο που αποτελεί χρόνιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής και για το οποίο η κοροϊδία έχει ιστορία από το 2008, η ενημέρωση ήταν ότι ο τελικός σχεδιασμός αφορά παρακαμπτήρια οδό με διαφορετικές σε σχέση με τις αρχικές τεχνικές προδιαγραφές- γεωμετρικά χαρακτηριστικά (πχ μικρότερου πλάτους, με άλλα όρια ταχύτητας ). Μεταβολές που δεν είναι αμελητέες για τον κυκλοφοριακό φόρτο που θα δέχεται και την ανάγκη για ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση.
Όσο αφορά τη σύνδεση του ΒΟΑΚ με το λιμάνι της Σούδας και το αεροδρόμιο Χανίων, έργο σημαντικό για τους κατοίκους των Χανίων και του Ρεθύμνου, η χάραξη του δρόμου δίπλα στις στρατιωτικές εγκαταστάσεις του Ναύσταθμου Κρήτης στο Ακρωτήρι «σκοντάφτει» στην αδειοδότηση των υπηρεσιών του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Ταυτόχρονα δεν υπάρχει δέσμευση για τη χρηματοδότηση του έργου, που -με βάση την προμελέτη- έχει κόστος 50 εκατομμύρια ευρώ.
Αναφορικά με τα προβλήματα στη χάραξη του εμπορευματοποιημένου ΒΟΑΚ που οξύνουν περαιτέρω τις συνέπειες από την κατασκευή του, που έχει κριτήριο τις απαιτήσεις του κεφαλαίου και όχι τις λαϊκές ανάγκες για ασφαλείς, δωρεάν μεταφορές, δεν υπάρχει καμία θετική απάντηση από την κυβέρνηση στα αιτήματα που βάζουν οι τοπικοί φορείς και οι κάτοικοι της Κρήτης από τον Αποκόρωνα μέχρι το Λασίθι.
Επιβεβαιώνεται ξανά πως το σχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ όπως και της προηγούμενης του ΣΥΡΙΖΑ, με τη συναίνεση και των άλλων αστικών κομμάτων, για ΒΟΑΚ «κομμένο και ραμμένο» στις ανάγκες κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων είναι σε βάρος του λαού της Κρήτης, που θα χρυσοπληρώσει και την κατασκευή του και τη χρήση του.
Σ’ αυτά τα σχέδια η περιφέρεια όχι μόνο έχει συναινέσει, αλλά λειτούργησε σαν «αμορτισέρ» του κεντρικού κράτους, στην προσπάθεια να ενσωματωθούν οι έντονες λαϊκές αντιδράσεις σε όλη την Κρήτη για την επιβολή διοδίων, για τις συνέπειες που έχει η χάραξη του ΒΟΑΚ στο περιβάλλον, τη ζωή και την οικονομική δραστηριότητα του κρητικού λαού, κύρια για τις παρακάμψεις Χανίων - Ρεθύμνου – Ηρακλείου, για τη διχοτόμηση του Ηρακλείου από τον ΒΟΑΚ, όπως και για άλλα σοβαρά προβλήματα στο Λασίθι, κτλ.
Ως «Λαϊκή Συσπείρωση» δεν κάνουμε πίσω από την απαίτηση για έναν ΒΟΑΚ σύγχρονο, ασφαλή, με ελεύθερη πρόσβαση και συνολικά για ένα ασφαλές, ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν οδικό δίκτυο σε όλη την Κρήτη (ΒΟΑΚ, ΝΟΑΚ, κάθετες αρτηρίες κλπ.)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.