Το λιμάνι Κισάμου (Καβονήσι) μπορεί αυτήν την την στιγμή να έχει την περισσότερη τουριστική κίνηση στα δυτικά της Κρήτης, αλλά δυστυχώς ειναι σε πολύ κακή κατάσταση, παρά τις όποιες προσπάθειες του πρόεδρου του ΛΤΝ Χανιών κ. Βιριράκη να το αναβαθμίσει και να το φέρει στην θέση που του αξίζει.
Τα προβλήματα υπάρχουν και διαιωνίζονται χρόνια τώρα δίχως καμία δημοτική αρχή να διεκδικήσει αυτό που αξίζει η δυτική πύλη της Κρήτης. Υποσχέσεις απο όλους τους εμπλεκόμενους χρόνια τώρα και το αποτέλεσμα να παραμένει στάσιμο και με συνεχή υποβάθμιση.
Σε σχόλιο μου πριν μια μέρα σχετικά με το λιμάνι ο πρόεδρος του ΛΤΝΧ απάντησε σε όλα, για το είχε γινει, έχει προγραμματιστεί και τι θέλει να κανει στο λιμάνι μας, ειναι απο τους λίγους που απέμειναν να ονειρεύεται μιας και η δημοτική μας αρχή έχει άλλες προτεραιότητες...
Δράττομαι της ευκαιρίας που μου δώσατε να σας υπενθυμίσω αυτά που είχα αναφέρει δημόσια στο δημοτικό συμβούλιο Κισάμου το 2020, μόλις ανέλαβα τα καθήκοντα σαν πρόεδρος του ΛΤΝΧ.
Ήρθα λοιπον τότε και ανέφερα άγνωστες αλήθειες και όχι ευχάριστες.
1. Ότι η μελέτη Ρογκάν είχε απορριφθεί η εγκριση της απο το 2016 και κανείς εκεί δεν το γνώριζε. Ο λόγος οτι δεν την ενέκρινε η Αρχαιολογία.
2. Ότι το λιμάνι Κισάμου γύρω στο 2010 η 2011 είχε υποβαθμιστεί με απόφαση απο Εθνικής σε Τοπικής σημασίας.
3. Ότι η λεκάνη του Καβονησίου (διάμετρος) και το βάθος του ειναι μικρά για να έχουμε όνειρα μεγάλης ανάπτυξης.
4. Ότι βασικές υποστηρικτικές υπηρεσίες του λιμένα όπως Τελωνείο, Εφορία είχαν κλείσει...
Βάλαμε λοιπον κάποιους στόχους και ζήτησα συναίνεση για να προχωρήσουμε γρηγορότερα. Η συναίνεση αυτή ΥΠΗΡΞΕ και ειναι σημαντική εξέλιξη.
1. Να κάνουμε νέα μελέτη στο λιμάνι Καβονήσι με τις καλύτερες προοπτικές για μελλοντική ανάπτυξη του.
2. Να ξαναφτιάξουμε την προβλήτα του παλιού Τελωνίου.
3. Να κάνουμε υδατοδρόμιο στο Καβονήσι ξεκινώντας απο την μελέτη.
Όλα αυτά με χρήματα του Λιμενικού Ταμείου (ιδίους πόρους) για να κερδίσουμε χρόνο.
Και βέβαια έπρεπε να αποκτήσουμε εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους για το Καβονήσι γιατί δεν υπήρχαν και λειτουργούσε το Καβονήσι παράνομα χωρίς άδεια.
Τι καταφέραμε μέχρι σήμερα.
Έχουμε εγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη και όρους μετά απο 3,5 χρόνια εγκρίσεων. Ο λόγος οτι εν τω μεταξύ το Καβονήσι βγήκε ΔΑΣΙΚΟ και έπρεπε να ψηφίσουμε ειδικό νόμο οτι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.
Ακόμη και σήμερα κάποιοι οικολόγοι - δασολόγοι δεν το δέχονται.
Η μελέτη του Καβονησιου παρουσιάστηκε σε 4 λύσεις, διαβουλεύτηκε και διαλέξαμε την καλύτερη και ακριβότερη πρόταση με πιθανό κόστος κατασκευής 30 εκατομμύρια Ε. Η πρόταση αυτή θα έχει δυνατότητα για τα κρουαζιερόπλοια.
Η μελέτη θα εγκριθεί απο το ΛΤΝ Χανίων μέσα στο καλοκαίρι του 2024 και μετά. θα ψάχνουμε τα χρήματα του έργου... Ελπίζω όλοι μαζί ...
Η μελέτη της προβλήτας του Τελωνίου επισης διαβουλεύτηκε και έχει παραδοθεί. Αναμένεται η εγκριση της απο το ΛΤΝΧ μέχρι το Φθινόπωρο. Εκει το κόστος ειναι πολύ μικρότερο και είμαι σχεδόν βέβαιος οτι θα γινει πράξη σύντομα.
Το υδατοδρόμιο κόλλησε στο ΔΑΣΙΚΟ όμως ελιχτήκαμε και έχουμε ήδη στα χέρια μας ΑΔΕΙΑ ΥΔΑΤΙΝΟΥ ΠΕΔΙΟΥ, δηλαδή μπορούν αύριο να πετάξουν υδροπλάνα απο το Καβονησι, ενώ συνεχιζουμε και για το υδατοδρόμιο.
Επειδή είμαι ανθρωπος πρακτικός (και για να προλάβω τα γέλια των ειδικών της Κισάμου που αναφέρετε στο σχόλιο), σκέφτηκα οτι ένα αδειοδοτημένο αγκυροβόλιο έξω απο το Καβονησι (όπως στο Ενετικό λιμάνι Χανίων) μπορεί να φέρει τα κρουαζιερόπλοια στην Κισαμο το 2026 και υπάρχει και ενδιαφέρον απο τωρα γι' αυτό το θέμα. Έτσι λοιπον σήμερα έχει ανατεθεί και αυτή η μελέτη αγκυροβολίου.
Αυτές ήταν οι δυνατότητες μας για τους στόχους που θέσαμε μετά το 2020, τωρα βέβαια υπάρχουν και πολλά τρέχοντα μικρότερα θέματα που έχουμε καταγράψει και πρέπει να γίνουν, αλλά έτσι λειτουργεί το ελληνικό κράτος και το Ελληνικό δημόσιο
Το σίγουρο ειναι οτι ενδιαφερθήκαμε κι εγώ προσωπικά ιδιαιτέρως, για να μπει το νερό στο αυλάκι σωστά.
Αυτά τα μεγάλα έργα (νέο λιμάνι) δεν υλοποιούνται σε 3 χρόνια, αλλά σε βάθος δεκαετιών. Όμως έγινε η αρχή και η μελέτη τα έχει όλα. Και μαρίνα, και ακτοπλοΐα και καρνάγιο και αλιεία και κρουαζιερόπλοια. Η μικρή καθυστέρηση έγινε γιατί έκανε διορθωτικές παρατηρήσεις το τμήμα Αλιείας της περιφέρειας Κρήτης, να αλλαξει θέση το τμήμα αυτό απο την αρχικά προτεινόμενη θέση.
Γνωρίζω οτι απευθύνομαι σε δύσπιστους πολίτες αλλά είμαι περήφανος που εγώ και οι συνεργάτες μου σηκώσαμε ψηλά τον πήχη στην Κισαμο..
Και δεν τελειώσαμε ακόμη, έχουμε πολλά μικρά και μεγάλα να κάνουμε ..
Δημήτρης Βιριράκης
Πρόεδρος Λιμενικού Ταμείου νομού Χανίων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.