Τρίτη 4 Ιουλίου 2023

ΑΠΟΨΗ

 Λαφονήσι τόπος μαρτυρίου, μα και απαράμιλλου φυσικού κάλους.
Γράφει ο Δημήτρης Κυριτσάκης* 
Γνωστό στα πέρατα της οικουμένης  για τις δαντελωτές του αμμουδιές και την πολύχρωμη του άμμο. Πολύπαθο στο χρόνο από τα ιδιωτικά συμφέροντα. Δικαστήρια επί Δικαστηρίων στο απώτερο παρελθόν για να ανοίξει η παντελώς κλειστή τότε πόρτα εισόδου για τους επισκέπτες.
Ενδιαφέρον στην πορεία από τον τότε Δήμο Ινναχωρίου επί Δημαρχίας του αγαπητού Κωστή Κουκουράκη για να ενταχθεί και εντάχθηκε ως τόπος φυσικού κάλους στο πρόγραμμα  natoura. Κατασκευάστηκαν κατάλληλα έργα υποδομής με ξύλινους διαδρόμους και  περιφράξεις των αιωνόβιων κέδρων. Πάρθηκαν μέτρα για τη διατήρηση καθαριότητας σε ικανοποιητικό πρέπει να ειπώ βαθμό.
Η αναβάθμιση του όλου επιπέδου υποδοχής, σε συνδυασμό με τη διατήρηση του φυσικού κάλους, ενέταξε το Λαφονήσι  στους τόπους βασικών προορισμών για εγχώριους και αλλοδαπούς επισκέπτες.
Τα φαινόμενα κορεσμού οδήγησαν, προφανώς, τις τωρινές Δημαρχιακές Αρχές Κισάμου και  Καντάνου Σελίνου να κλείσουν την είσοδο προς την παραλία σε μικρά οχήματα αλλά και στα  δεκάδες τουριστικά Λεωφορεία. Εξαίρεσαν μόνο τα αναπηρικά αυτοκίνητα, τα άτομα με ειδικές ανάγκες εφοδιασμένους με κάρτα και τις εγκύους σε προχωρημένο στάδιο.
Λύση ανάγκης, εκτιμώ, ότι επικαλούνται οι Δημοτικοί άρχοντες και δεν θέλω  εγώ να αμφισβητήσω την ορθότητα των αποφάσεών τους.
Αυτό που θέλω, αν μου επιτρέπεται να ειπώ, είναι ότι επιβάλλεται άμεσα να μισθωθούν  Λεωφορεία, συμβατά με το πρόγραμμα natoura, τα οποία θα παραλαμβάνουν από τα σημεία καθόδου τους επισκέπτες και σε συνεχή ροή θα τους κατεβάζουν στην παραλία και θα παίρνουν όσους έχουν τελειώσει να τους επιστρέφουν στη βάση τους. Αυτό θα διευκολύνει  τους ηλικιωμένους, τα μικρά παιδιά και όσους δεν έχουν μεν κάρτα αναπηρίας αλλά  η φυσική τους κατάσταση δεν τους επιτρέπει να περπατήσουν την ανηφόρα με 40 ή και περισσότερους  βαθμούς θερμοκρασία.
Παρέστην πέρυσι μάρτυρας ταξιδιωτών που ανέβηκαν μέσα στον καύσωνα την ανηφόρα και η κατάστασή τους ήταν στα όρια της παντελούς κατάρρευσης. Για να συνέλθουν τους έλουζαν με κουβάδες νερό από το παρακείμενο κέντρο. Τέτοια φαινόμενα δεν είναι ασυνήθη και δεν είναι ανάγκη να θρηνήσομε θύματα  και να εκτεθούμε παγκοσμίως, ως αδιάφοροι και ανάλγητοι. Το θέμα του κόστους για τους 3-4 μήνες αυτής της διευκόλυνσης των επισκεπτών, μπορεί να καλυφθεί με υποχρέωση των κατόχων των εκεί υπαίθριων χώρων στάθμευσης, να αποδίδουν στους Δήμους 0,50 λεπτά του ευρώ για κάθε μικρό αυτοκίνητο που σταθμεύει στο χώρο τους και για τα λεωφορεία περισσότερα, κατόπιν συμφωνίας με τα πρακτορεία. Το ίδιο ποσό των 0,50 ευρώ θα παρακρατείται από τους Δήμους για κάθε  ενοικιαζόμενη καρέκλα (ξαπλώστρα ) της παραλίας. Τα ποσά αυτά τα αναφέρω ενδεικτικά μόνο για να τονίσω ότι υπάρχει λύση και μάλιστα ολιγοδάπανη. Αρκεί η θέληση.
Να ειπώ ότι τη λύση της διάθεσης μέσου μεταφοράς στον προορισμό του τουρίστα – επισκέπτη την είδα υλοποιημένη σε πολλές πόλεις του εξωτερικού που επισκεπτόμουνα στο παρελθόν με την τότε ιδιότητά μου,  με τουριστικά λεωφορεία από τη χώρα μας. Σε όσες πόλεις η πρόσβαση  με τα λεωφορείο μας στο κέντρο ή σε αξιοθέατα απαγορεύονταν, μας άφηναν σε συγκριμένα σημεία και από εκεί περίμεναν λεωφορεία του εκεί Δήμου που μας μετέφεραν. Πουθενά δεν σκέφτηκαν  να ζητούν κάρτες αναπηρίας ή  δυσχέρεια κίνησης, ούτε φάνηκε να σκέφτονταν, ότι  αφού δεν μπορείς να περπατήσεις να καθόσουνα στα αυγά σου.
Θα μου επιστέψετε να ειπώ ότι στο Λαφονήσι, όποιος νιώθει δυνατός μπορεί να ανεβοκατέβει με τα πόδια με το σακίδιο και το 2-3 χρονών παιδί του στο ώμο ( αν είναι περισσότερα μπορεί να είναι πρόβλημα) αλλά και γι αυτούς πρέπει να διαμορφωθεί στις άκρες του δρόμου καθόδου και ανόδου ράμπα για πεζούς, διαχωρισμένη από το οδόστρωμά με μεταλλικούς πασσάλους  συνδεδεμένους  μεταξύ τους, για την αποφυγή ατυχημάτων. Να διαμορφωθούν , επίσης σε  αποστάσεις μεταξύ, σε κομμάτια που δεν ανήκουν σε ιδιώτες, μέχρι να προχωρήσουν, αναγκαίες τυχόν απαλλοτριώσεις, πάγκοι με σκιάδες από πάνω για ανάπαυλα, κυρίως στην ανηφόρα. Όλα αυτά ούτε πολύ κοστοβόρα ούτε πολύ χρονοβόρα είναι. Αρκεί και πάλι η θέληση και προπαντός να γίνει μια αρχή.
Να ειπώ, επίσης, για να μη μιλούμε μόνο για το εξωτερικό, ότι και στη χώρα μας έχει μείνει στη  σκέψη όλων μας, η απόφαση του συμπατριώτη μας Γιώργου Πρασιανάκη, ο οποίος με την ιδιότητα του τότε Προέδρου του ΝΑΤ, δρομολόγησε πριν από πολλά χρόνια μεγάλα λεωφορεία συνεχούς ροής  από απέναντι από τον Ηλεκτρικό Σταθμό του Πειραιά μέχρι τα σημεία ελλιμενισμού  των πλοίων για Κρήτη. Πάντα, και προ παντός τώρα που μεγαλώσαμε,  τον καληνωρίζουμε συνέχεια. Το αυτό θα πράξουμε και για τους κ.κ  Δημάρχους, αν υλοποιήσουν τα διευκολυντικά έργα, αλλά και οι επισκέπτες μας θα μεταφέρουν   στις πατρίδες τους τις καλές τους εντυπώσεις.
΄Ότι αρνητικό συναντούν οι επισκέπτες μας, το γνωρίζετε, αξιολογείται αρνητικά και αυτοί με τη σειρά τους στη συνέχεια θα πούν:  «είναι και αλλού πορτοκαλιές…» που  ασφαλώς το λέει κι΄ ο δικός τους ο λαός.
* Αντιπρόεδρος Αρείου Πάγου ε.τ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.