Συνέντευξη φιλοξενεί το Flashnews του πρώην υφυπουργού παιδείας και βουλευτή Χανίων κ. Βασίλη Διγαλάκη... μια ερώτηση εκ των πολλών που μας αφορά αναρτάω.
- Θα ήθελα να παραμείνουμε στον χώρο της παιδείας. Ως υφυπουργός Παιδείας εκκινήσατε τις διαδικασίες ανέγερσης νέου σχολικού συγκροτήματος για τη μεταστέγαση του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ Κισάμου, λόγω της ακαταλληλότητας του παλαιού κτιρίου που είχε υποστεί φθορές από τον σεισμό του 2019. Μέχρι στιγμής φαίνεται να μην υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης του έργου, ενώ τις τελευταίες ημέρες έχουν εκφραστεί διαμαρτυρίες για τη στέγαση των μαθητών σε αίθουσες προκάτ καθώς και για την αίθουσα των εργαστηρίων. Πού οφείλεται η καθυστέρηση αυτή; Υπάρχει ένας χρονικός ορίζοντας για το έργο;
Το παλιό κτήριο που στέγαζε το ΓΕΛ και το ΕΠΑΛ Κισάμου ήταν σε οικτρή κατάσταση. Ήταν ένα κτήριο χωρίς καμία συντήρηση, επικίνδυνο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, ακόμα και πριν από τον σεισμό, όπως είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω τον Αύγουστο του 2019, ως Υφυπουργός, κατά την επίσκεψή μου στα σχολεία. Ο σεισμός επιτάχυνε, ουσιαστικά, τις εξελίξεις. Με δεδομένο ότι υπήρχε η βούληση, αποφασίστηκε να μετατρέψουμε το πρόβλημα σε ευκαιρία, με την κατεδάφιση του ακατάλληλου κτηρίου και την ανέγερση ενός νέου, σύγχρονου, που θα καλύπτει τις ανάγκες της σχολικής κοινότητας της περιοχής.
Στο πλαίσιο αυτό, έπρεπε να γίνουν μια σειρά από ενέργειες από το Υπουργείο Παιδείας, την ΚΤΥΠ Α.Ε., τον Δήμο Κισάμου και την Περιφέρεια Κρήτης, αφενός για την προσωρινή στέγαση των μαθητών σε σύγχρονες προκατασκευασμένες αίθουσες, διαδικασία που ολοκληρώθηκε έγκαιρα (εκκρεμεί η ολοκλήρωση της εγκατάστασης που θα στεγάσει τα εργαστήρια του ΕΠΑΛ, έργο που έχει αναλάβει η Περιφέρεια) και αφετέρου για να αντιμετωπιστούν μια σειρά από ζητήματα προκειμένου να προχωρήσουν στη συνέχεια η έγκριση του κτηριολογικού προγράμματος, ο διαγωνισμός για την κατεδάφιση και η υλοποίηση του έργου, καθώς και η εκπόνηση των αναγκαίων μελετών για να φτάσουμε στη δημοπράτηση. Σε αυτή την πορεία υπήρξαν και καθυστερήσεις. Υπήρξαν, δηλαδή, διαδικασίες, οι οποίες ολοκληρώθηκαν σε χρόνους που θα μπορούσαν να ήταν συντομότεροι. Κάποιες από τις καθυστερήσεις οφείλονται στις «αρρυθμίες» που προκάλεσε η πανδημία. Κάποιες άλλες σε ολιγωρίες ή σε γραφειοκρατικά ζητήματα, τα οποία έπρεπε να ξεπεραστούν, όπως και τελικά έγινε.
Πριν από λίγες ημέρες επισκέφθηκα, για πολλοστή φορά τα τελευταία χρόνια, τις Κτηριακές Υποδομές Α.Ε. (πρώην Οργανισμός Σχολικών Κτηρίων), όπου ενημερώθηκα για την πορεία εκπόνησης των μελετών των σχολικών κτηρίων, τα οποία θα ανεγερθούν στην Κίσαμο. Υπάρχει πρόοδος, καθώς είδα τα πρώτα σχέδια, κατόψεις και προοπτικά, αλλά πρέπει η ΚΤΥΠ Α.Ε. να προχωρήσει πιο γρήγορα. Σε κάθε περίπτωση, η ολοκλήρωση των μελετών είναι υπόθεση λίγων εβδομάδων, οπότε και θα είναι δυνατή η δημοπράτηση του έργου, καθώς η Περιφέρεια έχει δεσμευτεί για τη χρηματοδότησή του.
Κατανοώ τους προβληματισμούς της τοπικής κοινωνίας. Είναι και δικοί μου προβληματισμοί. Ας δούμε, όμως, τη μεγάλη εικόνα. Και η μεγάλη εικόνα είναι ότι, έστω και με καθυστέρηση, η Κίσαμος θα αποκτήσει ένα σύγχρονο και απολύτως ασφαλές σχολικό κτήριο, που θα αποτελεί ένα στολίδι για την τοπική κοινωνία, αναβαθμίζοντας τις συνθήκες της παρεχόμενης εκπαίδευσης τόσο στο ΓΕΛ, όσο και στο ΕΠΑΛ.
Το παλιό κτήριο που στέγαζε το ΓΕΛ και το ΕΠΑΛ Κισάμου ήταν σε οικτρή κατάσταση. Ήταν ένα κτήριο χωρίς καμία συντήρηση, επικίνδυνο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, ακόμα και πριν από τον σεισμό, όπως είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω τον Αύγουστο του 2019, ως Υφυπουργός, κατά την επίσκεψή μου στα σχολεία. Ο σεισμός επιτάχυνε, ουσιαστικά, τις εξελίξεις. Με δεδομένο ότι υπήρχε η βούληση, αποφασίστηκε να μετατρέψουμε το πρόβλημα σε ευκαιρία, με την κατεδάφιση του ακατάλληλου κτηρίου και την ανέγερση ενός νέου, σύγχρονου, που θα καλύπτει τις ανάγκες της σχολικής κοινότητας της περιοχής.
Στο πλαίσιο αυτό, έπρεπε να γίνουν μια σειρά από ενέργειες από το Υπουργείο Παιδείας, την ΚΤΥΠ Α.Ε., τον Δήμο Κισάμου και την Περιφέρεια Κρήτης, αφενός για την προσωρινή στέγαση των μαθητών σε σύγχρονες προκατασκευασμένες αίθουσες, διαδικασία που ολοκληρώθηκε έγκαιρα (εκκρεμεί η ολοκλήρωση της εγκατάστασης που θα στεγάσει τα εργαστήρια του ΕΠΑΛ, έργο που έχει αναλάβει η Περιφέρεια) και αφετέρου για να αντιμετωπιστούν μια σειρά από ζητήματα προκειμένου να προχωρήσουν στη συνέχεια η έγκριση του κτηριολογικού προγράμματος, ο διαγωνισμός για την κατεδάφιση και η υλοποίηση του έργου, καθώς και η εκπόνηση των αναγκαίων μελετών για να φτάσουμε στη δημοπράτηση. Σε αυτή την πορεία υπήρξαν και καθυστερήσεις. Υπήρξαν, δηλαδή, διαδικασίες, οι οποίες ολοκληρώθηκαν σε χρόνους που θα μπορούσαν να ήταν συντομότεροι. Κάποιες από τις καθυστερήσεις οφείλονται στις «αρρυθμίες» που προκάλεσε η πανδημία. Κάποιες άλλες σε ολιγωρίες ή σε γραφειοκρατικά ζητήματα, τα οποία έπρεπε να ξεπεραστούν, όπως και τελικά έγινε.
Πριν από λίγες ημέρες επισκέφθηκα, για πολλοστή φορά τα τελευταία χρόνια, τις Κτηριακές Υποδομές Α.Ε. (πρώην Οργανισμός Σχολικών Κτηρίων), όπου ενημερώθηκα για την πορεία εκπόνησης των μελετών των σχολικών κτηρίων, τα οποία θα ανεγερθούν στην Κίσαμο. Υπάρχει πρόοδος, καθώς είδα τα πρώτα σχέδια, κατόψεις και προοπτικά, αλλά πρέπει η ΚΤΥΠ Α.Ε. να προχωρήσει πιο γρήγορα. Σε κάθε περίπτωση, η ολοκλήρωση των μελετών είναι υπόθεση λίγων εβδομάδων, οπότε και θα είναι δυνατή η δημοπράτηση του έργου, καθώς η Περιφέρεια έχει δεσμευτεί για τη χρηματοδότησή του.
Κατανοώ τους προβληματισμούς της τοπικής κοινωνίας. Είναι και δικοί μου προβληματισμοί. Ας δούμε, όμως, τη μεγάλη εικόνα. Και η μεγάλη εικόνα είναι ότι, έστω και με καθυστέρηση, η Κίσαμος θα αποκτήσει ένα σύγχρονο και απολύτως ασφαλές σχολικό κτήριο, που θα αποτελεί ένα στολίδι για την τοπική κοινωνία, αναβαθμίζοντας τις συνθήκες της παρεχόμενης εκπαίδευσης τόσο στο ΓΕΛ, όσο και στο ΕΠΑΛ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.