Δράση ΕΠΑΛ Κισάμου
Ο σχολικός εκφοβισμός(Bullying ) είναι μία Επιθετική συμπεριφορά-Σωματική, Λεκτική, Ψυχολογική, ή/& Κοινωνική-που εκδηλώνεται σκόπιμα, απρόκλητα και επαναλαμβανόμενα, από μαθητές σε μαθητές εντός και εκτός σχολείου. Το φαινόμενο αυτό μάλιστα τα τελευταία χρόνια έχει βρει έναν μεγάλο «σύμμαχο», το Διαδίκτυο ,ο οποίος το βοηθά να γιγαντώνεται (CyberBullying).
Τα άτομα που εκφοβίζουν τους άλλους, δείχνουν απέχθεια και περιφρόνηση σ’ αυτούς που προσπαθούν να βλάψουν, για να νοιώθουν «πιο σημαντικοί», από εσωτερική αβεβαιότητα, ανασφάλεια και έλλειψη αυτογνωσίας & αυτοπεποίθησης
Τα άτομα που εκφοβίζουν τους άλλους, δείχνουν απέχθεια και περιφρόνηση σ’ αυτούς που προσπαθούν να βλάψουν, για να νοιώθουν «πιο σημαντικοί», από εσωτερική αβεβαιότητα, ανασφάλεια και έλλειψη αυτογνωσίας & αυτοπεποίθησης
Το Bullying μπορεί να περιλαμβάνει:
• Σωματικό εκφοβισμό: χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές κλπ.
• Λεκτικό εκφοβισμό : διακρίσεις, σεξουαλικά σχόλια, κοροϊδία για τη φυλή, την εθνικότητα, τη θρησκεία, την ταυτότητα αναπηρίας, κοκ.
• Κοινωνικό εκφοβισμό:διάδοση φημών, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, απομόνωση από την ομάδα κλπ.
Οι συνέπειες του Σχολικού εκφοβισμού διόλου ευκαταφρόνητες μιας και μπορούν ναδιαταράξουν τη ψυχοσωματική υγεία των παιδιών, ακόμη και στην περίπτωση που δεν υποστούν οποιασδήποτε μορφής άσκηση σωματικής βίας. Τα θύματα του Bullying σε ορισμένες περιπτώσεις κάνουνκοπάνες από το σχολείο ενώ μπορεί να φτάσουν και μέχρι την εγκατάλειψη του σχολείου. Το Bullying με θύματα μικρά παιδιά αποτελεί ένα από τα σοβαρότερα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα σε παγκόσμιο επίπεδο.
Δεν είναι μυστικό, ότι στην Ελλάδα το φαινόμενο του Σχολικού εκφοβισμού λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις, αφού καταγράφονται όλο και περισσότερα περιστατικά Bullying, τα οποία μάλιστα μερικές φορές φλερτάρουν ανοιχτά με την εγκληματικότητα. Μάλιστα σύμφωνα με έρευνες («Χαμόγελο του Παιδιού»,2012., Υπουργείο Παιδείας,2016) 1 στους 3 μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στην Ελλάδα, έχει πέσει θύμα κάποιας μορφής Σχολικού εκφοβισμού.
• Σωματικό εκφοβισμό: χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές κλπ.
• Λεκτικό εκφοβισμό : διακρίσεις, σεξουαλικά σχόλια, κοροϊδία για τη φυλή, την εθνικότητα, τη θρησκεία, την ταυτότητα αναπηρίας, κοκ.
• Κοινωνικό εκφοβισμό:διάδοση φημών, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, απομόνωση από την ομάδα κλπ.
Οι συνέπειες του Σχολικού εκφοβισμού διόλου ευκαταφρόνητες μιας και μπορούν ναδιαταράξουν τη ψυχοσωματική υγεία των παιδιών, ακόμη και στην περίπτωση που δεν υποστούν οποιασδήποτε μορφής άσκηση σωματικής βίας. Τα θύματα του Bullying σε ορισμένες περιπτώσεις κάνουνκοπάνες από το σχολείο ενώ μπορεί να φτάσουν και μέχρι την εγκατάλειψη του σχολείου. Το Bullying με θύματα μικρά παιδιά αποτελεί ένα από τα σοβαρότερα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα σε παγκόσμιο επίπεδο.
Δεν είναι μυστικό, ότι στην Ελλάδα το φαινόμενο του Σχολικού εκφοβισμού λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις, αφού καταγράφονται όλο και περισσότερα περιστατικά Bullying, τα οποία μάλιστα μερικές φορές φλερτάρουν ανοιχτά με την εγκληματικότητα. Μάλιστα σύμφωνα με έρευνες («Χαμόγελο του Παιδιού»,2012., Υπουργείο Παιδείας,2016) 1 στους 3 μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στην Ελλάδα, έχει πέσει θύμα κάποιας μορφής Σχολικού εκφοβισμού.
Νωπές είναι ακόμα οι μνήμες της τραγικής υπόθεσης εξαφάνισης - το Φεβρουάριο του 2015 - του φοιτητή της Γαλακτοκομικής Σχολής Ιωαννίνων Βαγγέλη Γιακουμάκη, ο οποίος βρέθηκε νεκρός περίπου ένα μήνα αργότερα, έχοντας πέσει θύμα Bullying, αλλά και της αυτοκτονίας - τον Ιούλιο του 2018 - ενός 15χρονου μαθητή στην Αργυρούπολη, που είχε πέσει αρκετές φορές στο παρελθόν θύμα Bullying από συνομήλικους του και ο οποίος μεταξύ άλλων στο ημερολόγιο του έγραφε : «Σκέφτομαι να αυτοκτονήσω…Η ζωή μου άλλες φορές είναι ωραία και άλλες φορές μια κόλαση. Όταν δεν έχεις παρέα… Όπως χθες, που δεν με ήθελε κανείς στην παρέα του…Αναρωτιέμαι αν αξίζει να ζει κανείς για λίγους ανθρώπους σε αυτή τη ζωή. Για τους γονείς σου και τους ανθρώπους που σε στηρίζουν και σε αγαπούν…Μπορεί να έχω μαζί μου τη μητέρα μου, τον πατέρα μου και τον αδερφό μου, δεν έχω όμως τους άλλους και την κοινωνία…Αυτοί με κατέστρεψαν, καταστρέψτε τους».
Ενδεικτικό της διάστασης που έχει πάρει το φαινόμενο bullyingστη χώρα μας τα τελευταία χρόνια είναι και το πρόσφατο σχέδιο νόμου με τίτλο «Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή»: Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις» το οποίο συζητείται επί των άρθρων αυτές τις ημέρες στη Βουλή, και στο οποίο μεταξύ άλλων προβλέπονται: α. οι συστηματικές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, και β. η λειτουργία Πλατφόρμας για ανώνυμες και επώνυμες αναφορές περιστατικών ενδοσχολικής βίας.
Από το 2012, η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Με αφορμή την Ημέρα αυτή ,και βάσει της εγκυκλίουΦ1/21229 /ΓΔ4/23.2.2023 του ΥΠΑΙΘ με την οποία καλούνται οι σχολικές μονάδες της χώρας να αφιερώσουν χρόνο σε δράσεις-συζητήσεις-εκδηλώσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού, το ΕΠΑ.Λ. Κισάμου υλοποίησε δράση με τίτλο «Ενδοσχολική Βία και εκφοβισμός». Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023 στο αμφιθέατρο του Δ. Κισάμου και περιελάμβανε
1. Προβολή ταινίας με θέμα το σχολικό εκφοβισμό.
2. Συζήτηση-ανατροφοδότηση (πριν και μετά την προβολή της ταινίας) με τα μέλη ΕΔΥ του σχολείου Χ.Πευκιανάκη (κοινωνική λειτουργό),Κ. Ξυπολιτάκη (ψυχολόγο)και την ψυχολόγο ΜΝΑΕ Κ. Ντούγκα.
Νεκτάριος Ζουριδάκης
Διευθυντής ΕΠΑΛ Κισάμου Μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης
Ενδεικτικό της διάστασης που έχει πάρει το φαινόμενο bullyingστη χώρα μας τα τελευταία χρόνια είναι και το πρόσφατο σχέδιο νόμου με τίτλο «Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή»: Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις» το οποίο συζητείται επί των άρθρων αυτές τις ημέρες στη Βουλή, και στο οποίο μεταξύ άλλων προβλέπονται: α. οι συστηματικές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, και β. η λειτουργία Πλατφόρμας για ανώνυμες και επώνυμες αναφορές περιστατικών ενδοσχολικής βίας.
Από το 2012, η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Με αφορμή την Ημέρα αυτή ,και βάσει της εγκυκλίουΦ1/21229 /ΓΔ4/23.2.2023 του ΥΠΑΙΘ με την οποία καλούνται οι σχολικές μονάδες της χώρας να αφιερώσουν χρόνο σε δράσεις-συζητήσεις-εκδηλώσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού, το ΕΠΑ.Λ. Κισάμου υλοποίησε δράση με τίτλο «Ενδοσχολική Βία και εκφοβισμός». Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023 στο αμφιθέατρο του Δ. Κισάμου και περιελάμβανε
1. Προβολή ταινίας με θέμα το σχολικό εκφοβισμό.
2. Συζήτηση-ανατροφοδότηση (πριν και μετά την προβολή της ταινίας) με τα μέλη ΕΔΥ του σχολείου Χ.Πευκιανάκη (κοινωνική λειτουργό),Κ. Ξυπολιτάκη (ψυχολόγο)και την ψυχολόγο ΜΝΑΕ Κ. Ντούγκα.
Νεκτάριος Ζουριδάκης
Διευθυντής ΕΠΑΛ Κισάμου Μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.