Με αφορμή την επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στην Κρήτη και την ομιλία του στο Πολιτιστικό Κέντρο Ηρακλείου έδειξε για ακόμη μια φορά ότι η αλαζονεία, τα ψέματα αλλά και η διαστρέβλωση της αλήθειας είναι τα μόνα στην κορυφή της ατζέντα τους.
Κάθε έργο δεν κρίνεται όταν εξαγγέλλεται, αλλά όταν υλοποιείται και παραδίδεται προς χρήση και εδώ αν κάποιος αναγνώσει αναλυτικά το πρόγραμμα ‘’Κρήτη το 2030’’ συνολικού προϋπολογισμού 7,7 δις θα καταλάβει ότι πέντε έργα !!! Αξίας περίπου 5 δις ευρώ τα οποία έχουν ξεκινήσει ή είχαν δημοπρατηθεί επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ όπως η μικρή και η μεγάλη διασύνδεση της Κρητης τα οικειοποιούνται χωρίς να τα έχουν τελειώσει.
Επιπλέον με τέσσερα χρόνια καθυστέρηση χωρίς λόγο αντί να προχωρήσουν την δημοπράτηση του ΒΟΑΚ όπως την είχε σχεδιάσει ο ΣΥΡΙΖΑ πήγαν τάχαμου να επισκεφτούν το πρώτο εργοτάξιο του ΒΟΑΚ.
Ψέμα μεγάλο γιατί το πρώτο τμήμα του νέου ΒΟΑΚ είναι το τμήμα Γούρνες-Χερσόνησος 9.5χλμ, έργο ΕΣΠΑ, το οποίο υλοποιήθηκε από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. με προδιαγραφές αυτοκινητοδρόμου και παραδόθηκε σε πλήρη κυκλοφορία στις 2 Μαΐου 2019 από τον τότε Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. Ένα έργο που συμβασιοποιήθηκε το 2012 !!! και το οποίο στις αρχές του 2016 είχε εκτελεστεί σε ποσοστό μόλις 10%.
Στα Χανιά δεν υπάρχει ούτε ένα νέο έργο που να σχεδιάστηκε,να χρηματοδοτήθηκε, να δημοπρατήθηκε και να εκτελείται υπό την ηγεσία της ΝΔ
Τα υπόλοιπα 475 έργα βάση της παρουσίασης που δόθηκε είναι υπό σχεδιασμό και κάποια σε εξέλιξη με άγνωστη ημερομηνία παράδοσης.. έργα των δήμων και της περιφέρειας.
Οι αρμόδιοι Υπουργοί πανηγυρίζουν λέγοντας δήθεν ότι όσα αιτήματα υποβλήθηκαν στον Αναπτυξιακό νόμο επί πέντε χρόνια διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ υποβλήθηκαν σε τρεις μήνες διακυβέρνησης Μητσοτάκη. Μεγάλο ψέμα φυσικά. Η ΝΔ ανέλαβε το καλοκαίρι του 2019. Άρα βρισκόμαστε ήδη στο τέταρτο έτος διακυβέρνησης της και η χώρα παρέμεινε χωρίς ενεργό Αναπτυξιακό Νόμο για ένα ολόκληρο έτος .
Με βάση τους πίνακες εγκρίσεων που δημοσιεύει το Υπουργείο Ανάπτυξης και οι Περιφέρειες στο ependyseis.gr στον Αναπτυξιακό Νόμο του ΣΥΡΙΖΑ υποβλήθηκαν συνολικά 10,6 δις ευρώ αιτήσεων. Από αυτά 6,2 δις υποβλήθηκα επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και 4,4 μετά την εκλογή της ΝΔ.
Πάμε όμως στο πιο σημαντικό. Όσα από τα ανωτέρω αιτήματα πληρούσαν τους όρους νομιμότητας εντάχθηκαν στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου λόγω ενεργειών της προηγούμενης κυβέρνησης η οποία ακόμα και εν μέσω capitals controls, βρήκε τα απαραίτητα κονδύλια για να ενταχθούν όλα τα αιτήματα που πληρούσαν τις προϋποθέσεις του Νόμου.
Τι έχει κάνει η παρούσα κυβέρνηση προς το παρόν εκτός από να πανηγυρίζει για τις αιτήσεις?
Με βάση τις ανακοινώσεις του Υπουργείου μόλις 150 εκατ. είναι διαθέσιμα για το καθεστώς του Τουρισμού ενώ οι αιτήσεις αγγίζουν το 1,6 δις.
Τι σημαίνει αυτό?
Πως το 80% των αιτήσεων θα μείνουν εκτός ενισχύσεων. Αν μάλιστα επιβεβαιωθεί η ανακοίνωση του κ.Παπαθανάση ότι η κατανομή θα γίνει ανά περιφέρεια τότε στην Κρήτη θα ενταχθούν 4 από τις 100 περίπου επιχειρήσεις που έκαναν αίτηση!
Θα διατεθούν δηλαδή 150 εκ. ανά έτος, δηλ. για 4 έτη συνολικά 600 εκ., που είναι το ποσό που προβλέπει ο Γενικός Απαλλακτικός Κανονισμός (ΓΑΚ).Ποσό εξαιρετικά χαμηλό με την υπάρχουσα ζήτηση για επενδύσεις στον κλάδο, ιδίως δε και λόγω της μεσολάβησης μεγάλου διαστήματος, χωρίς αναπτυξιακό νόμο.
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για να ξεπεράσει το όριο που έχει ο Γενικός Απαλλακτικός Κανονισμός (ΓΑΚ) για κάθε καθεστώς δεσμεύτηκε να συντάξει ειδικές εκθέσεις αξιολόγησης. Συγκεκριμένα, μπήκε σε διαδικασία διαπραγμάτευσης με την ΕΕ η οποία διήρκησε πάνω από 1,5 χρόνο. Στο διάστημα αυτό υπήρξε εκτενής και συνεχής διαβούλευση με την ΕΕ, έγιναν διαπραγματεύσεις – διευκρινήσεις πάνω στα σχέδια αξιολόγησης για τα 2 καθεστώτα «Γενικής Επιχειρηματικότητας» και «Ενίσχυσης Μικρών Επιχειρήσεων» που είχαμε καταθέσει.
Τελικά, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πέτυχε, αντί για 600εκ. ανά καθεστώς, να εγκριθούν 2,4 δις για το καθεστώς «Γενικής Επιχειρηματικότητας» και 2,2 δις για το καθεστώς «Ενίσχυση Μικρών Επιχειρήσεων»!
Γιατί το Υπουργείο δεν προχώρησε σε διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως είχε κάνει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να διασφαλίσει τη δυνατότητα πολύ μεγαλύτερου συνολικού προϋπολογισμού του καθεστώτος «Ενίσχυση Τουριστικών Επενδύσεων» αλλά και άλλων καθεστώτων;
Φαίνεται παρόλα αυτά πως χρήματα υπάρχουν για τις τράπεζες τις μεγάλες επιχειρήσεις και διυλιστήρια , ακόμα και για την Fraport αλλά όχι για τους μικρομεσαίους.
Είναι δηλαδή θέμα πολιτικής επιλογής η μη στήριξη των μικρομεσαίων και όχι αδυναμίας εξεύρεσης πόρων.
Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ της παρούσας κυβέρνησης και της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.
Είναι η κυβέρνηση των ολίγων των συγγενών και φίλων ενώ η προοδευτική κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα είναι της μικρομεσαίας επιχείρησης και του παραγωγικού κόσμου.
Μιχάλης Στεφ. Χαιρετάκης
Πρόεδρος Ελαιουργών Ν. Χανίων
Μέλος Ν.Ε.ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χανίων
Μέλος ΔΣ ΕΒΕ Χανίων
Κάθε έργο δεν κρίνεται όταν εξαγγέλλεται, αλλά όταν υλοποιείται και παραδίδεται προς χρήση και εδώ αν κάποιος αναγνώσει αναλυτικά το πρόγραμμα ‘’Κρήτη το 2030’’ συνολικού προϋπολογισμού 7,7 δις θα καταλάβει ότι πέντε έργα !!! Αξίας περίπου 5 δις ευρώ τα οποία έχουν ξεκινήσει ή είχαν δημοπρατηθεί επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ όπως η μικρή και η μεγάλη διασύνδεση της Κρητης τα οικειοποιούνται χωρίς να τα έχουν τελειώσει.
Επιπλέον με τέσσερα χρόνια καθυστέρηση χωρίς λόγο αντί να προχωρήσουν την δημοπράτηση του ΒΟΑΚ όπως την είχε σχεδιάσει ο ΣΥΡΙΖΑ πήγαν τάχαμου να επισκεφτούν το πρώτο εργοτάξιο του ΒΟΑΚ.
Ψέμα μεγάλο γιατί το πρώτο τμήμα του νέου ΒΟΑΚ είναι το τμήμα Γούρνες-Χερσόνησος 9.5χλμ, έργο ΕΣΠΑ, το οποίο υλοποιήθηκε από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. με προδιαγραφές αυτοκινητοδρόμου και παραδόθηκε σε πλήρη κυκλοφορία στις 2 Μαΐου 2019 από τον τότε Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. Ένα έργο που συμβασιοποιήθηκε το 2012 !!! και το οποίο στις αρχές του 2016 είχε εκτελεστεί σε ποσοστό μόλις 10%.
Στα Χανιά δεν υπάρχει ούτε ένα νέο έργο που να σχεδιάστηκε,να χρηματοδοτήθηκε, να δημοπρατήθηκε και να εκτελείται υπό την ηγεσία της ΝΔ
Τα υπόλοιπα 475 έργα βάση της παρουσίασης που δόθηκε είναι υπό σχεδιασμό και κάποια σε εξέλιξη με άγνωστη ημερομηνία παράδοσης.. έργα των δήμων και της περιφέρειας.
Οι αρμόδιοι Υπουργοί πανηγυρίζουν λέγοντας δήθεν ότι όσα αιτήματα υποβλήθηκαν στον Αναπτυξιακό νόμο επί πέντε χρόνια διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ υποβλήθηκαν σε τρεις μήνες διακυβέρνησης Μητσοτάκη. Μεγάλο ψέμα φυσικά. Η ΝΔ ανέλαβε το καλοκαίρι του 2019. Άρα βρισκόμαστε ήδη στο τέταρτο έτος διακυβέρνησης της και η χώρα παρέμεινε χωρίς ενεργό Αναπτυξιακό Νόμο για ένα ολόκληρο έτος .
Με βάση τους πίνακες εγκρίσεων που δημοσιεύει το Υπουργείο Ανάπτυξης και οι Περιφέρειες στο ependyseis.gr στον Αναπτυξιακό Νόμο του ΣΥΡΙΖΑ υποβλήθηκαν συνολικά 10,6 δις ευρώ αιτήσεων. Από αυτά 6,2 δις υποβλήθηκα επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και 4,4 μετά την εκλογή της ΝΔ.
Πάμε όμως στο πιο σημαντικό. Όσα από τα ανωτέρω αιτήματα πληρούσαν τους όρους νομιμότητας εντάχθηκαν στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου λόγω ενεργειών της προηγούμενης κυβέρνησης η οποία ακόμα και εν μέσω capitals controls, βρήκε τα απαραίτητα κονδύλια για να ενταχθούν όλα τα αιτήματα που πληρούσαν τις προϋποθέσεις του Νόμου.
Τι έχει κάνει η παρούσα κυβέρνηση προς το παρόν εκτός από να πανηγυρίζει για τις αιτήσεις?
Με βάση τις ανακοινώσεις του Υπουργείου μόλις 150 εκατ. είναι διαθέσιμα για το καθεστώς του Τουρισμού ενώ οι αιτήσεις αγγίζουν το 1,6 δις.
Τι σημαίνει αυτό?
Πως το 80% των αιτήσεων θα μείνουν εκτός ενισχύσεων. Αν μάλιστα επιβεβαιωθεί η ανακοίνωση του κ.Παπαθανάση ότι η κατανομή θα γίνει ανά περιφέρεια τότε στην Κρήτη θα ενταχθούν 4 από τις 100 περίπου επιχειρήσεις που έκαναν αίτηση!
Θα διατεθούν δηλαδή 150 εκ. ανά έτος, δηλ. για 4 έτη συνολικά 600 εκ., που είναι το ποσό που προβλέπει ο Γενικός Απαλλακτικός Κανονισμός (ΓΑΚ).Ποσό εξαιρετικά χαμηλό με την υπάρχουσα ζήτηση για επενδύσεις στον κλάδο, ιδίως δε και λόγω της μεσολάβησης μεγάλου διαστήματος, χωρίς αναπτυξιακό νόμο.
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για να ξεπεράσει το όριο που έχει ο Γενικός Απαλλακτικός Κανονισμός (ΓΑΚ) για κάθε καθεστώς δεσμεύτηκε να συντάξει ειδικές εκθέσεις αξιολόγησης. Συγκεκριμένα, μπήκε σε διαδικασία διαπραγμάτευσης με την ΕΕ η οποία διήρκησε πάνω από 1,5 χρόνο. Στο διάστημα αυτό υπήρξε εκτενής και συνεχής διαβούλευση με την ΕΕ, έγιναν διαπραγματεύσεις – διευκρινήσεις πάνω στα σχέδια αξιολόγησης για τα 2 καθεστώτα «Γενικής Επιχειρηματικότητας» και «Ενίσχυσης Μικρών Επιχειρήσεων» που είχαμε καταθέσει.
Τελικά, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πέτυχε, αντί για 600εκ. ανά καθεστώς, να εγκριθούν 2,4 δις για το καθεστώς «Γενικής Επιχειρηματικότητας» και 2,2 δις για το καθεστώς «Ενίσχυση Μικρών Επιχειρήσεων»!
Γιατί το Υπουργείο δεν προχώρησε σε διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως είχε κάνει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να διασφαλίσει τη δυνατότητα πολύ μεγαλύτερου συνολικού προϋπολογισμού του καθεστώτος «Ενίσχυση Τουριστικών Επενδύσεων» αλλά και άλλων καθεστώτων;
Φαίνεται παρόλα αυτά πως χρήματα υπάρχουν για τις τράπεζες τις μεγάλες επιχειρήσεις και διυλιστήρια , ακόμα και για την Fraport αλλά όχι για τους μικρομεσαίους.
Είναι δηλαδή θέμα πολιτικής επιλογής η μη στήριξη των μικρομεσαίων και όχι αδυναμίας εξεύρεσης πόρων.
Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ της παρούσας κυβέρνησης και της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.
Είναι η κυβέρνηση των ολίγων των συγγενών και φίλων ενώ η προοδευτική κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα είναι της μικρομεσαίας επιχείρησης και του παραγωγικού κόσμου.
Μιχάλης Στεφ. Χαιρετάκης
Πρόεδρος Ελαιουργών Ν. Χανίων
Μέλος Ν.Ε.ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χανίων
Μέλος ΔΣ ΕΒΕ Χανίων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.