Μέσα από μια απόφαση του Ταμείο Ανάκαμψης, έγινε γνωστός και ο οδικός χάρτης για την υλοποίηση του έργου. Πιο συγκεκριμένα το δεύτερο τρίμηνο του 2023 αναμένεται η κοινοποίηση της ανάθεσης για το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος και το Χερσόνησος-Νεάπολη.
Το τέταρτο τρίμηνο του 2023 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή στα τμήματα Χερσόνησος-Νεάπολη και Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος. Αντίστοιχα θα πρέπει στο βασικό τμήμα (Χανιά-Χερσόνησος) η πρόοδος να έχει φτάσει το 15% που σημαίνει:
-Ολοκλήρωση εργασιών πολιτικού μηχανικού για τις υφιστάμενες παρακαμπτήριες οδούς Χανίων, Ηρακλείου και Ρεθύμνου.
-Ολοκλήρωση των εργασιών πολιτικού μηχανικού για το τμήμα Βρύσες– Ατσιπόπουλο, μήκους 21,9 χλμ. που περιλαμβάνει 2 κόμβους. Συνολικό μήκος γεφυρών: 2036 m Συνολικό μήκος των υπόγειων εργασιών (εκσκαφές, θεμελίωση, αποστράγγιση, διάνοιξη οχετών, χωματουργικές και βοηθητικές εργασίες): 10 215 m 3.
Ολοκλήρωση των εργασιών πολιτικού μηχανικού για το τμήμα Αμαρίου–Σκαλέτα, μήκους 12,4 χλμ. που περιλαμβάνει 1 κόμβο. Συνολικό μήκος γεφυρών: 710 μ. Συνολικό μήκος των υπόγειων εργασιών (εκσκαφές, θεμελίωση, αποστράγγιση, διάνοιξη οχετών, χωματουργικές και βοηθητικές εργασίες): 4230 m.
Η ολοκλήρωση των παραπάνω εκτελεσθέντων εργασιών θα πιστοποιηθεί από τον ανεξάρτητο μηχανικό του έργου και το Υπουργείο Υποδομών.
Η λειτουργία των τμημάτων του ΒΟΑΚ
Αυτό πρακτικά σημαίνει πως στις αρχές του 2026 θα λειτουργούν περίπου 30 χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου από τη Χερσόνησο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Αν σε αυτά προσθέσουμε και το τμήμα Ηράκλειο-Χερσόνησος που αναβαθμίστηκε την περασμένη δεκαετία, τότε φτάνουμε περίπου στα 40χλμ και τις παρακάμψεις Χανίων, Ηρακλείου και Ρεθύμνου.
Το πιο απαιτητικό τμήμα, αυτό της παραχώρησης, εκτιμάται πως η κατασκευαστική του περίοδος θα ξεκινήσει το 2024 και θα διαρκέσει περίπου 4 έτη. Αυτό σημαίνει πως θα χρειαστεί μια αναμονή δύο επιπλέον ετών, μέχρι το 2028 για να δούμε τον ΒΟΑΚ σε πλήρη λειτουργία, από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο.
Με την πρόσφατη απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Θόδωρου Σκυλακάκη, το έργο εξασφάλισε 200 εκατ. ευρώ από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. Το συνολικό κόστος του έργου Χανιά-Χερσόνησος εκτιμάται σε πάνω από 1,1 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο νέο έργο παραχώρησης της χώρας.
Ο ΒΟΑΚ με την κατασκευή και λειτουργία του θα καταστεί από την πρώτη ημέρα, ο πιο “έξυπνος” αυτοκινητόδρομος της χώρας καθώς θα έχουν ενσωματωθεί στην κατασκευή και τη λειτουργία του όλες οι τεχνολογικές εξελίξεις των τελευταίων ετών.
Θα διαθέτει Σταθμούς Εξυπηρέτηησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), στους οποία οι οδηγοί θα μπορούν να ξεκουράζονται, να αγοράζουν προϊόντα, ενώ θα υπάρχουν καφέ και εστιατόρια αλλά και σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Παράλληλα θα υπάρχουν σύγχρονοι χώροι (τουαλέτες) για τους χρήστες ανά κάποια χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου.
ypodomes.gr
Το τέταρτο τρίμηνο του 2023 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή στα τμήματα Χερσόνησος-Νεάπολη και Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος. Αντίστοιχα θα πρέπει στο βασικό τμήμα (Χανιά-Χερσόνησος) η πρόοδος να έχει φτάσει το 15% που σημαίνει:
-Ολοκλήρωση εργασιών πολιτικού μηχανικού για τις υφιστάμενες παρακαμπτήριες οδούς Χανίων, Ηρακλείου και Ρεθύμνου.
-Ολοκλήρωση των εργασιών πολιτικού μηχανικού για το τμήμα Βρύσες– Ατσιπόπουλο, μήκους 21,9 χλμ. που περιλαμβάνει 2 κόμβους. Συνολικό μήκος γεφυρών: 2036 m Συνολικό μήκος των υπόγειων εργασιών (εκσκαφές, θεμελίωση, αποστράγγιση, διάνοιξη οχετών, χωματουργικές και βοηθητικές εργασίες): 10 215 m 3.
Ολοκλήρωση των εργασιών πολιτικού μηχανικού για το τμήμα Αμαρίου–Σκαλέτα, μήκους 12,4 χλμ. που περιλαμβάνει 1 κόμβο. Συνολικό μήκος γεφυρών: 710 μ. Συνολικό μήκος των υπόγειων εργασιών (εκσκαφές, θεμελίωση, αποστράγγιση, διάνοιξη οχετών, χωματουργικές και βοηθητικές εργασίες): 4230 m.
Η ολοκλήρωση των παραπάνω εκτελεσθέντων εργασιών θα πιστοποιηθεί από τον ανεξάρτητο μηχανικό του έργου και το Υπουργείο Υποδομών.
Η λειτουργία των τμημάτων του ΒΟΑΚ
Αυτό πρακτικά σημαίνει πως στις αρχές του 2026 θα λειτουργούν περίπου 30 χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου από τη Χερσόνησο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Αν σε αυτά προσθέσουμε και το τμήμα Ηράκλειο-Χερσόνησος που αναβαθμίστηκε την περασμένη δεκαετία, τότε φτάνουμε περίπου στα 40χλμ και τις παρακάμψεις Χανίων, Ηρακλείου και Ρεθύμνου.
Το πιο απαιτητικό τμήμα, αυτό της παραχώρησης, εκτιμάται πως η κατασκευαστική του περίοδος θα ξεκινήσει το 2024 και θα διαρκέσει περίπου 4 έτη. Αυτό σημαίνει πως θα χρειαστεί μια αναμονή δύο επιπλέον ετών, μέχρι το 2028 για να δούμε τον ΒΟΑΚ σε πλήρη λειτουργία, από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο.
Με την πρόσφατη απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Θόδωρου Σκυλακάκη, το έργο εξασφάλισε 200 εκατ. ευρώ από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. Το συνολικό κόστος του έργου Χανιά-Χερσόνησος εκτιμάται σε πάνω από 1,1 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο νέο έργο παραχώρησης της χώρας.
Ο ΒΟΑΚ με την κατασκευή και λειτουργία του θα καταστεί από την πρώτη ημέρα, ο πιο “έξυπνος” αυτοκινητόδρομος της χώρας καθώς θα έχουν ενσωματωθεί στην κατασκευή και τη λειτουργία του όλες οι τεχνολογικές εξελίξεις των τελευταίων ετών.
Θα διαθέτει Σταθμούς Εξυπηρέτηησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), στους οποία οι οδηγοί θα μπορούν να ξεκουράζονται, να αγοράζουν προϊόντα, ενώ θα υπάρχουν καφέ και εστιατόρια αλλά και σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Παράλληλα θα υπάρχουν σύγχρονοι χώροι (τουαλέτες) για τους χρήστες ανά κάποια χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου.
ypodomes.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.